We zijn er maar 8 uur, een hotel is daarom niet nodigquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ken wel een aantal leuke hotels daar. Doubletree Hilton is ook wel leuk. Dan zit je aan de overkant van de Thames en kun je met de boot gratis oversteken.
Sowieso is de boot ook wel een leuk OV-middel daar.
Dat is ook zoquote:Op donderdag 30 januari 2020 13:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de trein in Southend het niet doet heb je toch precies hetzelfde probleem? Dan kun je beter bij de boot blijven.
Ik zou de trein nemen naar Londen Fenchurch Street en dan naar de Thames wandelen en daar lekker gaan zitten en wat drinken.
Ik denk dat de reistijd met trein of vliegtuig ongeveer hetzelfde is, afhankelijk van verschillende factoren natuurlijk. En als je ruim op tijd de trein boekt, durf ik wel te beweren dat de trein goedkoper is. Je moet immers ook nog van een vliegveld naar hartje Londen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 00:08 schreef Bolasie het volgende:
Nog nooit met de trein geweest, overigens. Zo lang het vliegtuig goedkoper en sneller blijft gaat dat ‘m ook niet worden.
Rond kerst is Harrods heel gaafquote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik prefereer de trein zelfs. Je komt in het centrum aan al, minder wachten op een vliegveld, meer beenruimte, etc. Vaak wel een beetje duurder dan de goedkoopste vliegtickets, maar het gemak vind ik het wel waard om voor te betalen.
Wij gaan waarschijnlijk rond kerst en oud en nieuw weer. Wel benieuwd om daar te zijn met oud en nieuw
Op de heenweg is vliegen voor mij sowieso veel sneller vanwege de tussenstop op Brussel (al verdwijnt dat binnenkort/is dat al weg?). Terugweg kan inderdaad vrij in de buurt komen van het vliegen, maar ja, zoals je zegt, dan moet je er wel op tijd bij zijn.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 00:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat de reistijd met trein of vliegtuig ongeveer hetzelfde is, afhankelijk van verschillende factoren natuurlijk. En als je ruim op tijd de trein boekt, durf ik wel te beweren dat de trein goedkoper is. Je moet immers ook nog van een vliegveld naar hartje Londen.
Ik zie de trein naar Londen zeker als goede concurrent.
Die overstap in Brussel is net geschrapt of wordt zeer binnenkort geschrapt.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:41 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Op de heenweg is vliegen voor mij sowieso veel sneller vanwege de tussenstop op Brussel (al verdwijnt dat binnenkort/is dat al weg?). Terugweg kan inderdaad vrij in de buurt komen van het vliegen, maar ja, zoals je zegt, dan moet je er wel op tijd bij zijn.
Vanaf 31 maart pas; dan maar weer eens heroverwegenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die overstap in Brussel is net geschrapt of wordt zeer binnenkort geschrapt.
Londen-Amsterdam is al langer zonder overstap.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef Esje-lief het volgende:
Ik heb straks op de terugweg al geen overstap meer. Kan rechtstreeks terug naar Rotterdam.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 07:00:01Rechtstreekse Eurostar komt eraan! Vliegensvlug naar Londen vanaf 30 april https://t.co/TixK0hDHWk reageer retweet
quote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:46 schreef Pino112 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 04-02-2020 om 07:00:01Rechtstreekse Eurostar komt eraan! Vliegensvlug naar Londen vanaf 30 april https://t.co/TixK0hDHWk reageer retweet
30 april pas, Rotterdam pas vanaf 18 meiquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:58 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Vanaf 31 maart pas; dan maar weer eens heroverwegen
Retour van Rotterdam naar Maastricht is 54 euro 2e klas. Vind je die 100 euro grens echt realistisch?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:33 schreef Breuls het volgende:
Als je voor onder de 100 euro (retour) in 3,5 uur (vanaf Rotterdam) in London bent vind ik het een goed alternatief voor vliegen. Zeker omdat je minder bijdraagt aan de uitstoot.
Als het duurder is dan dat zou ik even moeten kijken hoe veel duurder. Het kan nog steeds aantrekkelijker zijn.
Laatste keer met vliegen op Luton was dat vanwege het stranden in Brussel wegens storing in Parijs, maar dan tik je op Luton en later naar het volgende vliegveld wel even 20 pond pp af om daar (vandaan) te geraken.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:33 schreef Breuls het volgende:
Als je voor onder de 100 euro (retour) in 3,5 uur (vanaf Rotterdam) in London bent vind ik het een goed alternatief voor vliegen. Zeker omdat je minder bijdraagt aan de uitstoot.
Als het duurder is dan dat zou ik even moeten kijken hoe veel duurder. Het kan nog steeds aantrekkelijker zijn.
Na mei dus maar weer eens kijken. Vorig jaar maart was de laatste keer, begint weer te kriebelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:15 schreef Bolasie het volgende:
[..]
30 april pas, Rotterdam pas vanaf 18 mei
Dan inderdaad maar weer eens rekenen en vergelijken, ben er dit kalenderjaar vast nog een aantal keer.
Een retour Rotterdam-London kan voor 92 euro, dus ja.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 09:24 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Retour van Rotterdam naar Maastricht is 54 euro 2e klas. Vind je die 100 euro grens echt realistisch?
Dat vind ik inderdaad veel fijner.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Laatste keer met vliegen op Luton was dat vanwege het stranden in Brussel wegens storing in Parijs, maar dan tik je op Luton en later naar het volgende vliegveld wel even 20 pond pp af om daar (vandaan) te geraken.
Kom je toch aardig in de buurt van elkaar.
Daarnaast vond ik het geheel ook gewoon minder invasief, voelde veel relaxter.
Geen sprint naar vliegveld, geen eindeloze wachtrijen bij controle op Schiphol. Uitstappen op King's cross en direct door naar het vaste hotel.
Ik was er rond 14 december maar vond het echt tegenvallen. Mooie etalages, dat wel, maar de kerstafdeling was piepklein.quote:
Ik heb daarom een paar keer voor City gekozen, scheelt een treinquote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Laatste keer met vliegen op Luton was dat vanwege het stranden in Brussel wegens storing in Parijs, maar dan tik je op Luton en later naar het volgende vliegveld wel even 20 pond pp af om daar (vandaan) te geraken.
Geen sprint naar vliegveld, geen eindeloze wachtrijen bij controle op Schiphol. Uitstappen op King's cross en direct door naar het vaste hotel.
[..]
Na mei dus maar weer eens kijken. Vorig jaar maart was de laatste keer, begint weer te kriebelen.
Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
Na mei dus maar weer eens kijken. Vorig jaar maart was de laatste keer, begint weer te kriebelen.
Heb ik één keer gedaan: ging toen op bezoek bij Lloyd’s en Watson (super gave gebouwen trouwens). Lekker tussen zakenlui strak in pak, anders gewoon een ander vliegveld pakken uiteraard voor een lagere prijs.quote:
De rijen zelf vallen wel mee ja, maar het is de tijd die je er eigenlijk verdoet aan wachten. Bij de gate zeg maar. Je moet vaak toch wel twee uur van te voren aanwezig zijn. En dan dus nog de extra tijd om van bv Southend bij je hotel te komen (tenzij je op City vliegt).quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:34 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie.
Ik heb vorig jaar een paar keer vanaf Schiphol gevlogen ipv Rotterdam ivm de lagere prijs, maar verder is City prima; de kosten van een trein vanaf een verder gelegen luchthaven heb je immers ook niet. Het blijft bij een ritje DLR/Tube om in het centrum te komen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:36 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Heb ik één keer gedaan: ging toen op bezoek bij Lloyd’s en Watson (super gave gebouwen trouwens). Lekker tussen zakenlui strak in pak, anders gewoon een ander vliegveld pakken uiteraard voor een lagere prijs.
Londen-Amsterdam is 3u52min. Omgekeerd zal dat dus ook zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:08 schreef MaJo het volgende:
Laatste keer ook op city gevlogen, dat beviel goedwas ook niet heel veel duurder, maar ik vlieg uit principe niet mrt easyJet of Ryan Air dus dan zit je sowieso al in een duurder segment
Als de trein zo snel gaat is het zeker ook een optie! De Thalys naar Parijs is laatst goed bevallen. Ben je gewoon in 3 uur in Parijshoe lang doet de trein naar Londen er over?
Ik wel, maar dan vanuit Ierland toen ik daar woonde.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:51 schreef CherryLips het volgende:
Parijs heb ik nog nooit gevlogen. Met de trein, auto of bus
Is al jaren zo ja. Vergane glorie, alles gericht op Arabieren.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 11:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik was er rond 14 december maar vond het echt tegenvallen. Mooie etalages, dat wel, maar de kerstafdeling was piepklein.
Ik ook niet, nee. Twee keer in Parijs geweest, en beide keren is er gewoon een Thalysritje voor me geboekt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:51 schreef CherryLips het volgende:
Parijs heb ik nog nooit gevlogen. Met de trein, auto of bus
Oh da's wel een goede; je moet natuurlijk nog steeds wel tijd nemen bij het inchecken, ook in Amsterdam/Rotterdam.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:50 schreef Fixers het volgende:
De watchtrijen op St. Pancras intl. voor de security doen niet onder voor die van Schiphol. Heeft me nog een zakmes gekost ook. Maar het is daaro op een middag met meerdere vertrekkende treinen hetzelfde met lange wachtrijen, nors en heel neerbuigend beveiligingspersoneel en tassen controles.
Voordeel is wel dat je het paspoortdansje alleen bij inchecken hebt en binnen een paar minuten nadat je uit de trein stapt je daadwerkelijk op straat in de stad staat.
Mwah, laatste paar keren vliegen was het op Schiphol kloten (minimaal twintig minuten kutten in een onduidelijke rij waarbij iedereen zich verongelijkt voelt, terugkomst vaak in zo'n controlefuik terecht komen), land van aankomst en vertrek iets makkelijker. Ik vind het gewoon gehannes versus even een tas/koffer door de controle duwen en verder kunnen, terwijl ik deur tot deur net zo lang onderweg zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:34 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Dat ‘eindeloos wachten met lange rijen’ op Schiphol (of elk vliegveld) is altijd zo overdreven. Ja, tijdens topdrukte in de zomer misschien, maar verder is het zeer te doen hoor. Net duurde mijn security 5 minuten en paspoortcontrole misschien 2 minuten. Het enige dat lang duurt is het lopen naar je gate, zeker als je wat achterin zit. Maar goed, sprintje trekken, goed voor je conditie.
Hier ook altijd eerste klas. In t vliegtuig ook vaak stoelen met iets meer beenruimte dan standaard economy (maar ook geen business class), dus trein is niet anders. Net wat rustiger ook in eerste klas imo. En met mijn lange benen is het wel een must als we paar uur onderweg zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:27 schreef XL het volgende:
City is weliswaar niet met Easyjet/Ryanair te bereiken, daarvoor sta je wel voor 3 pond met de DLR in 20 minuten zeer centraal. Als het alternatief een bus die 90 minuten rijdt of een treinkaartje van 45 euro dan ben je het prijsvoordeel wel kwijt. Overigens is centraal en London ook zo'n dingetje. Liverpool Street vanaf City of Heathrow is wel een verschilletje. Op basis daarvan kun je al je plannen aanpassen.
Voor mij zijn luchthavens met City en Heathrow goed te bereiken. Stations met directe eurostar niet echt. Brussel in 90 min.
Anders zou ik trein overwegen ivm CO2. Doe het in Duitsland regelmatig met ICE. Alleen duurder is de trein wel, flink ook. Ik boek trein wel 1ste klasse, dat vind ik bij 4 uur zitten wel weer een must. 60 min opgevouwen in een vliegtuigstoel is acceptabel, maar 4 uur opgevouwen in een trein doe ik mezelf niet meer aan
Gatwick is ook prima, 30 min tot Victoria en kost zo’n 12 pond als je niet de Express neemt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 19:27 schreef XL het volgende:
City is weliswaar niet met Easyjet/Ryanair te bereiken, daarvoor sta je wel voor 3 pond met de DLR in 20 minuten zeer centraal. Als het alternatief een bus die 90 minuten rijdt of een treinkaartje van 45 euro dan ben je het prijsvoordeel wel kwijt. Overigens is centraal en London ook zo'n dingetje. Liverpool Street vanaf City of Heathrow is wel een verschilletje. Op basis daarvan kun je al je plannen aanpassen.
Voor mij zijn luchthavens met City en Heathrow goed te bereiken. Stations met directe eurostar niet echt. Brussel in 90 min.
Anders zou ik trein overwegen ivm CO2. Doe het in Duitsland regelmatig met ICE. Alleen duurder is de trein wel, flink ook. Ik boek trein wel 1ste klasse, dat vind ik bij 4 uur zitten wel weer een must. 60 min opgevouwen in een vliegtuigstoel is acceptabel, maar 4 uur opgevouwen in een trein doe ik mezelf niet meer aan
Ja, wel stom dat de express zoveel duurder is. Voor mij is zelfs de stop eerder op London Bridge nog beter. Maar goed, Gatwick is vanaf Düsseldorf ook maar beperkt te bereiken.quote:Op woensdag 5 februari 2020 09:41 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Gatwick is ook prima, 30 min tot Victoria en kost zo’n 12 pond als je niet de Express neemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |