abonnement Unibet Coolblue
pi_191229083
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
Protège moi de mes désirs.
pi_191229092
Nieuw deel meteen goed openen met dreumes foto dinsdag!

Afgelopen zondag maakte U. een vriendje in de trein. Ze speelden samen en keken Nijntje. En toen het vriendje uitstapte, moest U. heel hard huilen. O+

Protège moi de mes désirs.
pi_191229169
DFD *O*

Wat lief Duman. O+

Ik doe ook weer eens mee. Vrolijk wakkere Welpje uit lunchen, en net in slaap gevallen (we hebben een rode lamp op zijn kamer haha, vandaar de kleur). De laatste twee dagen lukt het niet hem slapend in bed te kieperen - hij valt al drinkende wel in slaap op mijn arm, maar wordt dan wakker bij de transfer. Maar dan blijf ik even naast hem zitten en houd zijn handje vast en dan valt hij toch weer in slaap. Zo zoet. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder sta ik weer te kijken van zijn ontwikkeling. Hij pakt nu in een onbewaakt moment vaak een beker van tafel (als zijn broer melk heeft laten staan ofzo), en daar drinkt hij dan zelf uit en dat gaat eigenlijk altijd gewoon goed? We hebben het niet eens bewust geoefend ofzo, maar hij doet het gewoon. Net als trapklimmen. Ik vind het echt knap. O+
pi_191231698
Even de kapper doorsturen naar dit topic. :9



@MissEnergy
Zelf knippen durfden we absoluut niet aan, 't kind kan amper stilzitten. :9 Dus nee, het was een uitdaging, maar het is gelukt!

@D.U.M.A.N. Zo leuk! en lief!

@lunapuella Wat kan het dan ineens snel gaan qua ontwikkelen hé.. Hier ineens qua woordjes, helemaal nieuwe klanken en alles!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:59:41 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191233414
Prul heeft een heel voorzichtig groen licht voor de buisjes volgende week. Officieel niet, want ze had exact 14 dagen daarvoor (vorige week dinsdag dus) nog koorts, maar de anesthesist vond dat niet zo'n issue. Ik vind het stiekem echt retespannend...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191238514
Ik vrees hier ook voor kappersessie. Voordeel van meisje is dat lang haar prima is!

Wat goed zo uit een beker drinken! Bij een te volle beker hebben we hier een natte trui...
Overigens laat ze het niet toe dat er glazen oid op tafel staan; zodra het leeg is pakt ze het en wil ze het naar de keuken brengen.

Prul buisje is best jong! Veel oorontstekingen? (heb ik denk ik gemist) ik heb ze zelf vroeger ook gehad, ingreep valt stiekem best mee!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 28 januari 2020 @ 20:44:45 #7
74056 crew  ToT
pi_191238728
Owjah, DFD! :P



Even geen tijd om de oude foto's er bij te halen toen hij dit mutsje vorig jaar droeg! _O-
pi_191239536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:34 schreef MissEnergy het volgende:
Ik vrees hier ook voor kappersessie. Voordeel van meisje is dat lang haar prima is!
Voor jongens is dat ook prima hoor ;)
pi_191239835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Voor jongens is dat ook prima hoor ;)
Heb je hoogstens kans dat ze denken dat het een meisje is ;)
Ik heb wel mensen gezien die dachten dat het een jongetje was... Met roze handschoenen en bloemetjes op de jas!? Ook nog vragen waarom ze geen lang haar had... Uuh dat groeit niet sneller!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 januari 2020 @ 10:13:28 #10
74056 crew  ToT
pi_191260434
:') Sta je eieren te bakken, moet je naar de slaapkamer toe om de spatel op te halen! :')
Het is de laatste tijd het lievelingsspeelgoed van mini-ToT en meneertje had het mee naar boven genomen! _O-

Ook leuk; meneertje draait tegenwoordig aan de gasknoppen als je aan het koken bent. Staat het vuur ineens hartstikke hoog! :X
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:54:23 #11
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191260915
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:13 schreef ToT het volgende:
:') Sta je eieren te bakken, moet je naar de slaapkamer toe om de spatel op te halen! :')
Het is de laatste tijd het lievelingsspeelgoed van mini-ToT en meneertje had het mee naar boven genomen! _O-

Ook leuk; meneertje draait tegenwoordig aan de gasknoppen als je aan het koken bent. Staat het vuur ineens hartstikke hoog! :X
Eng :D zit er geen kinderbeveiliging op?

Bij ons zit gelukkig kinderbeveiliging op de gasknoppen en oven knop.
Wel kan meneer de timer instellen :') en dan gaat opeens het belletje af.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 januari 2020 @ 11:07:06 #12
74056 crew  ToT
pi_191261071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:54 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Eng :D zit er geen kinderbeveiliging op?

Bij ons zit gelukkig kinderbeveiliging op de gasknoppen en oven knop.
Wel kan meneer de timer instellen :') en dan gaat opeens het belletje af.
Nou als het gas al aan staat, kun je het gewoon harder en zachter draaien. :P Maar als het uit staat kan hij alleen de oven aan zetten! :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 januari 2020 @ 11:13:19 #13
74056 crew  ToT
pi_191261165

Gisteren weer ff in het badje gegaan. Dat klaarde zijn humeur enorm op! *O* Hij was de hele dag echt super vrolijk! :D
pi_191264599
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Nou als het gas al aan staat, kun je het gewoon harder en zachter draaien. :P Maar als het uit staat kan hij alleen de oven aan zetten! :P
Is hij al zo groot, of zit 't aan de voorkant? :9
pi_191264602
Krijg je hem wel een beetje opgevoed dat hij er niet aan mag komen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 30 januari 2020 @ 15:33:26 #16
74056 crew  ToT
pi_191264963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:02 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Is hij al zo groot, of zit 't aan de voorkant? :9
Aan de voorkant. :)

En ja hoor, hij begrijpt steeds beter wat wel en wat niet mag. :)
pi_191266985
Hier ook knoppen aan de voorkant en een meneer die er aan draait. Bij uit kan het inderdaad niet aan, maar bij aan kan het wel uit of hoger/lager.
Helaas krijg ik hem nog niet zo opgevoed dat hij er helemaal niet aan draait }:|
pi_191267148
We waren net aan het eten, dus ik zeg: “U., eet ook een stukje kip”. Zegt ie: “mama, kip pok pok?” :') ;(
Meteen maar met manlief afgesproken dat we een kip kip noemen en tijdens het eten van kip noemen we het op z’n Turks. :@

Niks ontgaat hem meer... :P
Protège moi de mes désirs.
pi_191267153
Mijn man is er vanavond niet dus ik dacht makkelijk te doen en voor mij en kleuter friet te halen.

Voor dreumes wel wat gezonds op tafel gezet.
Maar dat is door de kamer gevlogen :X . Dreumes eet nu friet. Met mijn kaas soufflé. :@
pi_191267247
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
We waren net aan het eten, dus ik zeg: “U., eet ook een stukje kip”. Zegt ie: “mama, kip pok pok?” :') ;(
Meteen maar met manlief afgesproken dat we een kip kip noemen en tijdens het eten van kip noemen we het op z’n Turks. :@

Niks ontgaat hem meer... :P
Mag hij niet weten dat kip van een kip komt? :?
pi_191267542
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:38 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Mag hij niet weten dat kip van een kip komt? :?
Natuurlijk wel, op zijn tijd.
Protège moi de mes désirs.
pi_191268326
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, op zijn tijd.
En waarom mag hij dat nu nog niet weten?
pi_191268412
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:06 schreef Aure het volgende:

[..]

En waarom mag hij dat nu nog niet weten?
Ik vind dat hij daar nog te jong voor is. Dat in combinatie met dat hij al een slechte eter is, maakt dat hij nu niet hoeft te weten dat kip van kip komt. Hoef me zelf daar ook niet voor te verantwoorden, voordat dit weer een hele discussie aanwakkert.
Protège moi de mes désirs.
pi_191268437
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik vind dat hij daar nog te jong voor is. Dat in combinatie met dat hij al een slechte eter is, maakt dat hij nu niet hoeft te weten dat kip van kip komt. Hoef me zelf daar ook niet voor te verantwoorden, voordat dit weer een hele discussie aanwakkert.
Ik was gewoon benieuwd naar je beweegredenen, ik hoor dit niet zo vaak namelijk :)
pi_191268473
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:16 schreef Aure het volgende:

[..]

Ik was gewoon benieuwd naar je beweegredenen, ik hoor dit niet zo vaak namelijk :)
Oke. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_191268559
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik vind dat hij daar nog te jong voor is. Dat in combinatie met dat hij al een slechte eter is, maakt dat hij nu niet hoeft te weten dat kip van kip komt. Hoef me zelf daar ook niet voor te verantwoorden, voordat dit weer een hele discussie aanwakkert.
Maar is hij een slechte eter omdat hij weet waar zijn eten vandaan komt? Ik vat de link niet zo.

Ik heb veel kleuters (4 tot 6-jarigen) in de klas gehad die van veel producten niet wisten waar de oorsprong lag. De vergelijking van een appel uit de appelboom van school (minder mooi) en een appel uit de supermarkt konden ze niet maken. De appel uit de appelboom was geen echte appel volgens sommige kinderen, de appel uit de supermarkt wel. Gaf mij wel een stukje bewustwording dat ik M juist wel wil meegeven waar zijn voedsel z'n oorsprong heeft.
pi_191274017
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:13 schreef ToT het volgende:
:') Sta je eieren te bakken, moet je naar de slaapkamer toe om de spatel op te halen! :')
Het is de laatste tijd het lievelingsspeelgoed van mini-ToT en meneertje had het mee naar boven genomen! _O-

Ook leuk; meneertje draait tegenwoordig aan de gasknoppen als je aan het koken bent. Staat het vuur ineens hartstikke hoog! :X
Lachwekkend, je kind vragen om het 'gereedschap' terug te brengen! Hier heeft ze haar eigen keukentje. Laatst had ik een echte aubergine, ging ze zelf op zoek naar haar speelaubergine!

De knoppen van ons gasfornhuis zitten onder de gasplaat en daar kan ze dus niet bij! Overigens is het wel een fan van de vaatwasser, zodra die openstaat worden alle knopjes ingedrukt. Wanneer ik zeg dat dit niet mag, gaat ze het liefst met haar handen in de bak van de deur wrijven. Gelukkig is dit niet zo erg als hij net gedraaid heeft, want dan is het water. Anders liggen daar ongetwijfeld wat melkresten in...

Kleding lijkt hier weer wel te krimpen, gister nog even een slag geslagen in de uitverkoop.
pi_191274038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn man is er vanavond niet dus ik dacht makkelijk te doen en voor mij en kleuter friet te halen.

Voor dreumes wel wat gezonds op tafel gezet.
Maar dat is door de kamer gevlogen :X . Dreumes eet nu friet. Met mijn kaas soufflé. :@
Eten van papa of mama is altijd lekkerder, ook al heb je hetzelfde op je bord liggen is de ervaring! Dan maar met de vork hetzelfde van eigen bord afvissen en haar laten eten ipv haar eigen bord...

Als ze iets anders krijgt, beginnen we soms met haar iets eerder met eten zodat ze het op eet. Daarna krijgt ze van ons wel een hapje of stukje om te proeven en te smikkelen!

[ Bericht 25% gewijzigd door MissEnergy op 31-01-2020 07:50:02 (dubbel gequote) ]
pi_191274072
Ik noem al het eten gewoon bij de naam, hoewel kipfilet op brood vaak 'vlees(ie)' wordt. Ik heb nog niet het idee dat ze de link legt op dit moment. Verder vind ik dat ook niet erg. In de supermarkt lopen we ook langs de groenten en benoemen we ze.

Van de zomer lekker aan de slag in de groentetuin (staan oa aardbeien en een appelboom); ik denk dat ze dat wel leuk vindt! Ze zegt inmiddels ook 'a-bei' en 'ap-puh' (aardbei en appel).
pi_191275490
Hier word ook alles bij naam genoemd, maar dat snappen ze nu nog niet.
Oudste snapt het wel en die eet dan ook absoluut geen vlees. Behalve de hamblokjes in pasta carbonara haha. Worst op brood eet ze overigens ook niet.

Gasforhuis en vaatvasser kunnen ze niet bij, onze woonkamer is doormiddel van een huge hek afgesloten van de kamer. We hebben een half open keuken en vind het veel te link als ik bv moet afgieten en een van de kleintjes zit onverwachts achter me.

Sinds we hier dekbedjes in de ledikanten hebben gelegd gaan ze niet meer hun hele bed door, zo lief, als ze naar bed gaan snuggelen ze allebei met het puntje van het dekbedje en vallen zo in slaap O+
  vrijdag 31 januari 2020 @ 10:31:45 #31
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191275744
Gisteren zag L. dat er een stukje van de speen van I. ontbreekt. Hij heeft hem kapot gebeten en ik ben bang dat hij een stukje binnen heeft gekregen.

Vannacht was I. erg onrustig en vanmorgen moest hij spugen (gal). Temp is 37,4 en hij is verder niet heel humeurig of hangerig, wel moe want slecht geslapen maar dat is begrijpelijk. Ook het eten en drinken gaat tot nu toe zoals altijd.

Zoals L. dan zegt: "gaat er op de natuurlijke manier uit als hij dat stukje heeft doorgeslikt hoor" maar ik ben niet zo nuchter merk ik. Iemand hier zoiets meegemaakt?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 10:33:57 #32
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191275769
Vlees geven we nog steeds heel beperkt en eten we zelf ook niet zo veel. Maar Ik benoem altijd wel wat ik gemaakt heb en wat hij gaat eten. Nog geen linkjes die hij legt, maar als dat komt zien we dan wel hoe we ermee omgaan. Of dan zoek ik deze post terug :P.
pi_191275833
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:31 schreef Helsinki het volgende:
Gisteren zag L. dat er een stukje van de speen van I. ontbreekt. Hij heeft hem kapot gebeten en ik ben bang dat hij een stukje binnen heeft gekregen.
:o
Vannacht was I. erg onrustig en vanmorgen moest hij spugen (gal). Temp is 37,4 en hij is verder niet heel humeurig of hangerig, wel moe want slecht geslapen maar dat is begrijpelijk. Ook het eten en drinken gaat tot nu toe zoals altijd.

Zoals L. dan zegt: "gaat er op de natuurlijke manier uit als hij dat stukje heeft doorgeslikt hoor" maar ik ben niet zo nuchter merk ik. Iemand hier zoiets meegemaakt?
Eh. :X Bollie werkte er afgelopen zomer (ze was dus nog geen jaar) een helemaal intacte waterballon uit op natuurlijke wijze. Hoe ze die ooit naar binnen heeft gekregen is me ook een raadsel (heeft niemand iets van gemerkt), maar goed, hij kwam er dus ook gewoon weer uit. Lijkt me met een eventueel stukje speen niet anders.

En ja, ik scoor wel hoog op loedermoederschap zo he, mijn kind eet ballonnen, friet en kaassouffle... :o :X
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 31 januari 2020 @ 10:43:44 #34
74056 crew  ToT
pi_191275919
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eh. :X Bollie werkte er afgelopen zomer (ze was dus nog geen jaar) een helemaal intacte waterballon uit op natuurlijke wijze. Hoe ze die ooit naar binnen heeft gekregen is me ook een raadsel (heeft niemand iets van gemerkt), maar goed, hij kwam er dus ook gewoon weer uit. Lijkt me met een eventueel stukje speen niet anders.

En ja, ik scoor wel hoog op loedermoederschap zo he, mijn kind eet ballonnen, friet en kaassouffle... :o :X
_O- Wat de fuck! :D
pi_191275951
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:43 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Wat de fuck! :D
Dat omschrijft wel hoe ik keek toen ik die ballon in haar luier zag ja 8)7
pi_191277568
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
We waren net aan het eten, dus ik zeg: “U., eet ook een stukje kip”. Zegt ie: “mama, kip pok pok?” :') ;(
Meteen maar met manlief afgesproken dat we een kip kip noemen en tijdens het eten van kip noemen we het op z’n Turks. :@

Niks ontgaat hem meer... :P
Dit doet L ook als er aan tafel iets over kip wordt gezegd, of hij maakt het geluid "kukeleku!!". Ik heb niet het idee dat hij al begrijpt dat het stukje vlees op het bord hetzelfde is als het het beestje maar dat hij gewoon reageert op het woord kip.
L eet vrijwel alles dus ik vind het geen probleem maar ik snap bij een moeilijke eter wel dat je mogelijke negatieve associaties liever vermijd zolang dat kan.

Over dierengeluiden gesproken. Het balken van een ezel, "IA" is hier opeens favoriet. De hele dag door IAIA of AIAI.
En gisteren hadden we drama om "mimi". Ik had alleen geen idee wie of wat mimi was en ook met pogingen tot aanwijzen kwamen we er niet uit. Vanmorgen werd het duidelijk, hij bedoelt Inui (tvprogramma met een eskimo meisje dat hij sochtends kijkt).

DFD gemist maar alsnog een foto
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:37:16 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191277661
Inui is een van de weinige kinderprogramma's die ik gewoon echt leuk vind O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:52:48 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191277867
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:37 schreef Tink89 het volgende:
Inui is een van de weinige kinderprogramma's die ik gewoon echt leuk vind O+
Dat is dus echt het programma waar hier niet naar gekeken wordt, hij vindt het zo saai :P
Story Zoo, Plop en de Peppers en Thomas doet het hier goed.

Denk dat hij een beetje te groot wordt voor dingen als Teletubbies & Bumba (gelukkig).
pi_191277973
Ik zet sochtends altijd even Zapp Xtra aan en daar komt vanalles voorbij. Ik vind zelf niet alles even leuk (Bumba...) maar het zijn allemaal programma's die geschikt zijn voor kleine kinderen dus dat is altijd goed en zonder reclame dat is ook wel fijn. Wat mij betreft blijft hij daar nog een hele tijd naar kijken want dan hoef ik niet zo op te letten wat hij precies kijkt.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 14:00:42 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191278842
Doe ik met baby tv weleens ja 8-) al is prul na 3 minuten altijd alweer aan het spelen. Tv vindt ze niet echt interessant.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191283859
Juul heeft matig tot geen interesse voor de tv. Haar grote broer mag als we thuis zijn 's ochtends 20 minuten kijken en 's avonds tijdens het koken. Juul kijkt niet mee die gaat spelen, aan benen hangen, knuffels op het hoofd van B leggen etc. Ook Tiktak, Bumba etc vindt ze niets aan, van de Teletubbies vindt ze alleen de eerste en de laatste minuut leuk.

Het is echt zo'n kletskous, ze combineert ook steeds vaker woorden. Zo gezellig :)

Juul kan niet bij keukenknoppen, we hebben inductie dus de bediening zit aan bovenop het aanrecht en de oven zit zo hoog dat zelfs B er niet bij kan. Ze kan wel de koelkast openmaken, dat vindt ze dan ook hilarisch.
pi_191284189
Alles is hier Bumba en hij kijkt het niet eens elke dag :') maar hij mag wel af en toe tv kijken. De ene keer boeit het hem meer dan de andere keer. Meestal is ie er wel snel klaar mee.
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 20:40:42 #43
382129 crew  Donna
pi_191284328
Hahahha, ik heb al weken (maanden?) niet meer geschreven hier, maar die waterballon!! :D :D

En over friet gesproken. Als je G. vraagt wat ze wil eten zegt ze standaard; PATAT.
Ook om 7 uur in de ochtend.
pi_191286020
Mars is sinds de Kerstvakantie geïnspireerd geraakt in alles wat maar enigszins bewegend beeld heeft. Iets met een oudere broer die wat meer schermtijd kreeg in zijn schoolvakantie.
Favoriet is momenteel Juf Roos.

En ik sluit me sowieso aan bij team Sillie want Mars eet ook friet. En het liefst mijn kaassoufflé. Maar zolang hij zich de andere avonden van de week ook te barsten vreet aan broccoli/bonen/wortel/weet ik wat, heb ik daar geen problemen mee.
Mars houdt echt van warm eten, zit dan ook echt smakelijk te eten inclusief een “mmmmmmm”. Hij lust ook echt alles, heb nog niks ontdekt wat hij niet lust. Brood is dan weer iets minder zijn ding. Hij eet wel boterhammen maar ‘s avonds zie je hem echt met smaak eten.

Kies vier is door! Maar daar waar we dachten dat hij minder zou kwijlen, blijft de labradoract intact. Dus òf er komen nog meer tanden aan, òf het kwijlen heeft een andere oorzaak. Hij is verder goed fit maar heeft wat snot. We wachten het af.

Dit weekend staat het doorschuiven van kleding op het programma. Maat 86 gaat de kast uit, maat 92 erin. Maat 92 is zijn broer net uit dus dat schuift nu door. En ik deed deze week een flinke bestelling bij H&M, Tumble en Zara, want hij mag ook wat nieuws.
pi_191286163
Sofie eet ook patat. En ze is dol op slagroomgebak. Maar eet gelukkig ook goed groente en fruit. Ze mag hier alles proeven (uiteraard behalve alcohol en cafeïne). Ik hoop haar te leren dat vooral maat houden belangrijk is.

Tv/tablet kijkt ze heel weinig. Als ze kijkt is het meestal Calimero of Pieter konijn op Netflix. Hooguit 10 minuten en dan gaat ze over de bak heen rennen etc.
Ze vindt het wel leuk om, wanneer wij eens tv kijken, vlak voor de tv te gaan staan en dan aan de volume knop te gaan draaien. De geluidsinstallatie blijkt best hard te kunnen. :P

Langzaamaan begint ze meer woorden te zeggen. Maar het is vaak 1 of 2 keer en dan horen we het niet meer. Klein eigenwijs ding! :D

Maar dat kleine eigenwijs ding wil stiekem snel groot worden; ze heeft al 10 keer op het potje geplast. Woensdag waren we een hele dag thuis en heeft ze maar 1 keer in haar luier geplast en dat was toen ze ook gepoept had.
pi_191291686
Och, onze dreumes wordt tegenwoordig helemaal enthousiast als zijn vader de controller van de PlayStation pakt :D dan gaat ie heel enthousiast op de stoel slaan waar (8> tijdens het gamen zit en wil hij er gezellig bij zitten *; na 10 min is ie het dan weer zat en gaat ie spelen, maar het is zo schattig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nerds O+
pi_191292460
Aah geboren gamer aure ;) O+
Stiekem hoop ik dat frum ook een gamer wordt want ik ben zelf ook een gigantische nerd haha.

Hier is hi duggee (ofzoiets) echt een hit, maar vind dat zelf ook een hilarisch programma _O- verder kijkt ze alleen tv als ik even moet schoonmaken of tijdens het koken. Teletubbies vindt ze ook erg leuk. Bumba gelukkig niet (meer).

Hier heeft ze nog nooit friet gegeten maar ik ben zelf aan het diëten dus dat komt er voorlopig nog niet in _O-

Zitten hier nu wel in een tussenfase kwa slaapjes, 2 slaapjes is te veel maar 1 slaapje is te weinig. :{
  zaterdag 1 februari 2020 @ 12:48:13 #48
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191293531
:D Sillie! Daar zou ik ook van staan te kijken. Hoe dan?! Hier gaat het inmiddels weer goed met I. dus het was gewoon een minder dagje.

Wij proberen I. te geven wat we zelf ook eten, maar soms met minder zout en geen rauw vlees. Sowieso niet zo veel vlees omdat we dat zelf ook niet bepaald veel eten :). Komkommer, paprika, tomaat, etc. moet hij niet veel van hebben. Ik blijf het aanbieden maar dat pakt hij gewoon echt niet (snel). Laatst wel toen het maar op tafel bleef staan. Maar toen wilde hij het niet doorslikken en ook niet uitspugen :'). Dat was wel een beetje maf vond ik. Het was wel zó weg toen ik met een rijstwafeltje begon te zwaaien.

Zijn hier geen liefhebbers van Shaun het schaap? Ik kan soms echt helemaal in een deuk liggen om wat daar gebeurt :D!

Frum, hier heb ik dat idee ook wat slaapjes betreft. Hij ligt nu ook alweer 1,5 uur in bed te babbelen.
pi_191293852
Duggee O+ Het hele gezin is hier fan, de oudste heeft ook een Duggee-knuffel en een -rugtas voor school. Shaun vinden we ook leuk, mijn man is laatst met Ketel naar een Shaun-film in de bioscoop geweest en vermaakte zich zelf ook prima. :) Bumba vind ik helemaal niks - gelukkig is die fase bij Ketel inmiddels voorbij en heeft Welpje het nog niet ontdekt.

Pff, ik mis CBeebies (de baby/peuterzender van BBC) zo weer, dat was echt ideaal om even voor ze op te zetten. Allemaal programma's van goede kwaliteit en zonder reclame. Maar Ziggo kreeg geen nieuwe deal rond en nu zit het niet meer in hun aanbod ;(

Qua eten doet Welpje het echt heel goed! Hij eet ongeveer alles, ook gekruid eten, en makkelijker en vaak ook meer dan zijn broer. Gisteren gingen er nog handenvol rode kool naar binnen. Lekker hoor. :)
  zaterdag 1 februari 2020 @ 13:39:42 #50
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191294220
Wat geven jullie mee naar het kdv qua avondeten? I. gaat vanaf 3 febr. 4x in de week, om nou iedere keer iets van rijst of pasta mee te geven..?
pi_191294635
Het door het hele bed heen vliegen lijkt steeds minder te worden (enkel slaapzak aan), ze krijgt wat meer controle over haar lichaam.

Hier nog geen rare dingen ingeslikt gelukkig (of niet gezien). Ik zou ook wel raar te kijken staan als er een ballon uit kwam! Gister bij het kleien wilde ze wel graag ook de klei opeten, maar een eerste lik eraan gaf een wat beteuterd gezicht!

Wij horen ook tikketikketok als we zeggen dat er kippie is om op te eten. Op een of andere manier vindt ze kip niet zo lekker en spuugt ze het weer uit.
Friet eten we hier weinig en als we het eten, dan komt het uit de aifryer.

TV kijken is hier wel een succes, ze komt graag met de afstandsbediening aanlopen en roept "Bu-ba" (=bumba). Als we overigens zelf de afstandbediening niet hebben opgeruimd, legt zij hem op het plekje :)
Eerste keer teletubbies leek ze ook leuk te vinden en Juf Roos is ook een succes. Hier gaat de tv echt niet altijd aan, vaak op de momenten dat we even zelf wat rust nodig hebben.

Hier zijn de hoektanden denk ik op komst, weer meer kwijlen en dorst etc.

Geen ervaring met avondeten op het kdv. Misschien soort rauwkostsalade, tomaatjes, paprika?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191298172
Ik weet niet beter dan dat het kdv het avondeten regelt. Zo voorkom je ook scheve gezichten dat de ene wat lekkers krijgt en de ander gewoon groente, aardappelen en wat vlees.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 1 februari 2020 @ 19:20:27 #53
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191298335
Oh dat is fijn, @Wolken! Ik begin maar eens met een pasta. Altijd goed bij I.

Ze kijkt heerlijk tevreden, @MissEnergy

Wat een ramp was het slapen vandaag. Tot half 5 is hij wakker gebleven. 20 minuten geslapen en nu weer na het eten door naar bed (waardoor de laatste fles of yoghurt is komen te vervallen maar dat kan voor een keertje). Arm guppie.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 1 februari 2020 @ 19:25:05 #54
74056 crew  ToT
pi_191298384


Meneertje met zijn spatel! :')
Soms kan hij ineens overstuur raken en dan moet je maar kijken wat-ie wil.
_O- Vaak is het alleen de spatel wat 'm kan troosten! :')
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:16:41 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191299105
Kdv regelt hier het eten niet, alleen het fruit en brood en tussendoortjes. Warm eten geef je zelf mee. Leek mij ook wel logisch eigenlijk. De een eet nog gepureerd, de ander stukjes, weer een derde iets er tussenin en dan moeten ze ook nog capaciteit hebben om te koken.

Met broodbeleg variëren ze, fruit geven ze gepureerd of in stukken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191300667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:16 schreef Tink89 het volgende:
Kdv regelt hier het eten niet, alleen het fruit en brood en tussendoortjes. Warm eten geef je zelf mee. Leek mij ook wel logisch eigenlijk. De een eet nog gepureerd, de ander stukjes, weer een derde iets er tussenin en dan moeten ze ook nog capaciteit hebben om te koken.

Met broodbeleg variëren ze, fruit geven ze gepureerd of in stukken.
Mij juist niet. 12 kleintjes is dan 12 verschillende maaltijden die anders opgewarmd moet worden ivm hoeveelheid. Een gezonde groentemaaltijd is dan makkelijker lijkt mij. En dat ze het voor de kleinere kindjes fijner snijden dan voor de grotere kindjes. En lekker makkelijk voor pap en mam, die hoeven verder nergens aan te denken. Hier eten ze trouwens al warm om 16:30.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_191301066
Hier hebben ze warm eten als lunch, gekookt door het restaurant wat in hetzelfde gebouw zit. Ze gaan er van uit dat je kind in de avond gewoon thuis eet, maar dat kan dus ook een boterham zijn omdat ze als lunch warm eten. De kindjes die tot laat (kdv sluit om half 7) blijven die krijgen wel rond half 6 nog groente als ze dat willen (tomaat, paprika, komkommer).
pi_191301070
U. Wordt om 17:15 opgehaald, dus we eten thuis warm. Bij ons op het kdv zijn ouders die soep meegeven. Is misschien wel handiger om in een keer te maken en in kleine porties in te vriezen.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 2 februari 2020 @ 07:17:37 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191303798
Prul eet overigens ook alleen warm op het kdv in geval van vertraging ofzo, niet standaard. Ik vind het veel te gezellig om dat samen thuis te doen, dus zit ik om 6:30 in de trein 's ochtends om haar tegen vijf uur op te kunnen halen 's middags.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191303949
Bij Juul haar KDV is avondeten niet mogelijk. Ook niet nodig voor ons. Ze wordt tussen 17:00 en 17:30 opgehaald.
Bij B kon het wel (ander kdv) daar hadden ze maaltijden van een speciaal bedrijf (naam kwijt) en kon je extra porties voor jezelf bijbestellen.

Waardeloze nacht weer, Juul was wakker van 00:00 tot 02:00. Echt wakker ook. Maar weer bij ons gelegd en al om 06:30 wakker. 2 weken van gebroken nachten gaan nu wel aardig opbreken.
pi_191323340
Klote exode. Hier ook veel slechte nachten sinds het ziekenhuis, maar soms wel ook een goede of redelijke nacht er tussen, dat maakt het wel te doen.

Ik geloof dat ik een deel van zijn speelgoed weg ga zetten in de kast boven. Ik word er helemaal leip van dat hij álles uit de kast haalt de laatste tijd en het dus echt continu een bende is. Tussentijds opruimen met hem helpt ook niet echt, want een uur later is het weer een enorme troep :P En hij speelt dan steeds maar even met iets, dus volgens mij ligt er gewoon teveel binnen handbereik nu.
pi_191323433
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:54 schreef Aure het volgende:
Klote exode. Hier ook veel slechte nachten sinds het ziekenhuis, maar soms wel ook een goede of redelijke nacht er tussen, dat maakt het wel te doen.

Ik geloof dat ik een deel van zijn speelgoed weg ga zetten in de kast boven. Ik word er helemaal leip van dat hij álles uit de kast haalt de laatste tijd en het dus echt continu een bende is. Tussentijds opruimen met hem helpt ook niet echt, want een uur later is het weer een enorme troep :P En hij speelt dan steeds maar even met iets, dus volgens mij ligt er gewoon teveel binnen handbereik nu.
Zo herkenbaar ;(
Mijn doel was wekelijks roteren, maar daar kom ik echt niet aan, haha.
Protège moi de mes désirs.
pi_191323533
Ik roteer wanneer ik merk dat L een beetje is uitgespeeld met iets. de ene keer is dat een paar dagen de andere keer een paar weken. Vorige week heb ik de duplo opgeruimd omdat hij er alleen nog maar mee gooide, nu staat er een bak abrick en daarmee wordt wel weer gebouwd.

Daarnaast staan er nog wat losse dingen maar op dit moment staat alles nog in de kast want een kleine zakkenroller heeft mijn sleutelbos gejat en probeert nu de tuindeur van slot te halen.
pi_191324022
Hier wordt het liefst gespeeld met datgene waar grote broer mee speelt. Precies hetzelfde stuk duplo, of dezelfde treinbaan, oid. Pff, vermoeiend.

Kijk hem nou eens poseren, in z'n meest preppy outfit....



klein monstertje.... O+
pi_191324969
Aah, wat een gezellige foto @Jagärtrut O+

Opruimen. :') Ik ben er van mezelf al slecht in en met kinderen vind ik het helemaal onmogelijk. Heb je het net netjes, trekken ze alle bakken weer leeg. Ik heb het maar opgegeven en accepteer dat we in chaos leven.

Verder blijf ik verbaasd staan over hoe effectief de slaaptraining hier was. Welpje slaapt de hele nacht door of wordt één keer wakker, maar na een voeding in de stoel op zijn kamer kan ik hem dan rustig wakker in zijn bedje wegleggen en gaat hij vanzelf gewoon slapen. Zo fijn, bedtijd geeft me nu ook veel minder stress. Ik heb ook echt het idee dat hij er zelf ontspannener van is geworden.

Hij heeft nu wel een beetje babyongemakkenbingo: een snotneus die maar blíjft lopen, waarschijnlijk doorkomende hoektanden en rode kapotte billen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 februari 2020 @ 19:02:43 #66
74056 crew  ToT
pi_191331318
:o Mini-ToT stootte zijn hoofd ietsjes tegen de tafel. Hij legde zijn handje op zijn hoofd en liep door, maar op een gegeven moment liep hij met nog steeds zijn handje op zijn hoofd terug naar de tafel en verkocht die een klap omdat die hem pijn had gedaan! :o WAAAAAAT? Hier wordt nooit geslagen.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:03:13 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191341688
Buisjes zitten erin en prul is alweer een boterham aan het eten. Het is goed gegaan. Blijkbaar had ze ook nu een oorontsteking. Hadden wij nog niet gemerkt, maar bevestigt wel dat we er goed aan gedaan hebben. Nu lekker uitrusten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191341704
Fijn dat het goed ging, Tink! Lijkt me toch best spannend. :*
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:59:45 #69
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191342547
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 21:45 schreef Wolken het volgende:

[..]

Mij juist niet. 12 kleintjes is dan 12 verschillende maaltijden die anders opgewarmd moet worden ivm hoeveelheid. Een gezonde groentemaaltijd is dan makkelijker lijkt mij. En dat ze het voor de kleinere kindjes fijner snijden dan voor de grotere kindjes. En lekker makkelijk voor pap en mam, die hoeven verder nergens aan te denken. Hier eten ze trouwens al warm om 16:30.
Dan ga je er van uit dat de kleintjes dingen willen eten die gezond zijn.
Plus er zijn genoeg gezinnen die ook nog oudere kinderen hebben die later ook nog moeten eten.

Wij halen het gespuis meestal op tussen half 6 en 6 van het kdv en bso... en daarna nog koken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_191342912
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:59 schreef avotar het volgende:

[..]

Dan ga je er van uit dat de kleintjes dingen willen eten die gezond zijn.
Plus er zijn genoeg gezinnen die ook nog oudere kinderen hebben die later ook nog moeten eten.

Wij halen het gespuis meestal op tussen half 6 en 6 van het kdv en bso... en daarna nog koken.
Maar dan heb je het over de kwestie of het eten op de opvang überhaupt handig is, toch? Maar dit ging over eten meegeven versus opvang die voor het eten zorgt - gegeten wordt er toch.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:26:30 #71
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191343000
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:21 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Maar dan heb je het over de kwestie of het eten op de opvang überhaupt handig is, toch? Maar dit ging over eten meegeven versus opvang die voor het eten zorgt - gegeten wordt er toch.
Klopt.

Bij ons KDV kun je voor 2,50 ze een warme prak laten eten. Prak is eigenlijk de juiste omschrijving. Iets meegeven is niet de bedoeling omdat ze merken dat kinderen het eten van een ander lekkerder zullen vinden. Je ziet dat ze vooral op het KDV en de jongere kinderen op de BSO (zo groep 1 / 2) dat eten. Bij de BSO met oudere kinderen zie ik ze nooit eten eigenlijk.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_191344609
Ik zal even aftrappen voor de DFD! :9

Eerste bakkie vla!
pi_191344928
Ik haal Bikkel ook op voordat ze eten. Maar bij ons krijgen ze dus om half 5 al een warme hap en dat lijkt mij echt ideaal. Dan hoef je dan uit het werk ook niet snel nog te koken maar geef je voor het slapen gaan nog een boterham of wat fruit oid. Eten komt van een bezorgservice en maandag was het vis met gekruide aardappelen en snijbonen. Voor de kleintjes gaat het dan in de blender.

Hier is het vooral zien eten doet eten. Hij eet meer en beter als hij de andere kindjes bij hem aan tafel ziet eten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_191344990
M.b.t. eten is het hier hetgeen dat je zelf meegeeft. Nadeel vind ik wel dat ze al eten geven tussen 16:30 en 17:00. Thuis is het eigenlijk altijd tussen 18:00 en 19:00. Dat merk thuis dus wel qua nog willen eten 's avonds.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 16:30:13 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191346759
Da's hier ook ja. Als ze willen eten, is dat rond half vijf. Ik vind dat veel te vroeg...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191347175
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:30 schreef Tink89 het volgende:
Da's hier ook ja. Als ze willen eten, is dat rond half vijf. Ik vind dat veel te vroeg...
Vind het wel lastig.. Want eerder ophalen lukt voor ons niet (18:00/18:15), maar qua eten is dit eigenlijk niet handig..
pi_191350679
Meelezer present ;)

Bij onze opvang wordt tussen de middag gekookt door een kok. Vegetarisch, meestal pasta of aardappeltjes uit de oven en groente. De kleintjes krijgen eten via de Rapley-methode, dus er hoeft niets gepureerd te worden.
Het is één van de redenen waarom we zo enthousiast waren over deze opvang. Ik vind het zo'n relaxt idee dat mijn kind ook op de opvang warm en gezond eten krijgt. Als hij dan 's avonds moe is na een dag opvang hoef ik er niet per se nog veel in te krijgen.
pi_191352179
Wij eten tussen 5 en half 6, meestal ben ik dan net thuis om zelf te koken. Madame is altijd thuis, want wij hebben de oppas aan huis. Soms kook ik wat voor als we heel laat zijn. Hongerig kind wordt ik niet blij van!

Hier weer (hoek)tandenleed, smerige Zure doorlekkende luiers, rode wangen, veel dorst, kwijlen, knuffelbijten en ga zo maar door. Net na de lunch in bad vanwege lekkage, vond zij niet erg... Ik vond het wat minder!
pi_191358453
De nachten tja...ze gaan iets beter, maar het gaat op en af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overdag is het een gezellige vrolijkerd die zich steeds beter zelf kan vermaken. Ze drentelt vooral rond, heeft het druk met haar poppen en boekjes en kletst enorm veel. Ze zegt alles na inmiddels al is het meestal nog steeds alleen voor ons te verstaan. O+

MissE, ai die hoektanden zijn echt naar als ze doorkomen.

Opruimen....met 2 kinderen, dat gebeurt dus einde dag voordat we naar boven gaan. Zoveel mogelijk samen, maar soms is daar gewoon geen tijd voor en ruimen wij op als ze op bed liggen. B moet wel zijn eigen slaapkamer netjes houden. Ik wil tijdens het middagslaapje nog wel eens wat opruimen, maar vaak denk ik 'dat trekt ze als ze wakker is meteen weer uit de kast dus laat maar'

We hebben natuurlijk wel een speelkamer beneden dus het is alleen Juul haar speelgoed in de woonkamer.
pi_191358807
Poging tot aanhaak :X

Ik zie weer mooie dreumessen voorbij komen O+

Over eten op de opvang, bij ons krijgen ze 's middags in plaats van brood altijd een warme maaltijd. Heerlijk vind ik dat, zo kan ik zonder schuldgevoel 's avonds bij thuiskomst volstaan met een brood maaltijd en daarna door naar bad en bed.

Tink, wat fijn dat de ingreep goed is gedaan, hopelijk heeft ze er ook echt baat bij!

MissEnergie, sterkte met het tandenleed, blijft altijd naar :(

Exode, wat enorm vervelend die slechte nachten. Mijn twee waren ook geen beste slapers, de jongste ondertussen gelukkig wel. Wat bij haar de oplossing bleek, was een peuterbed. Daarvoor was slapen áltijd ellende, sindsdien niet meer.

Vlokje is de laatste tijd gelukkig weer vrolijk, het is een heerlijk kind. Ze lijkt soms al zo groot dat ik vergeet dat ze nog maar 20 maanden is en waan ik haar al een hele peuter. Zij zichzelf overigens ook hoor :+ Ze wil ook alles wat grote zus krijgt, de meest gehoorde woorden zijn tegenwoordig 'ik ook, ik ook?' met een driftig vingertje wijzend naar datgeen Jewel heeft en zij (nog) niet. Ze weet sowieso precies wat ze wel en niet wil. Waar ik Jewel rond diezelfde leeftijd nog een broodje kon voorschotelen die ze vervolgens op at, beslist Vlokje zelf welk brood ze wil, wel beleg ze er op wil en gaat ze ook alleen akkoord met een bord dat ze zelf heeft uitgekozen. Klein eigenwijsje is het O+

Plaatje bij het praatje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191359196
Eej leuk je weer te lezen Shanu! Heerlijk zo'n kleine eigenwijs :)

Wel een slaapnuance: Juul slaapt eigenlijk altijd tot 04:00, het spoken begint daarna pas. Nadeel is dat als ze eindelijk weer slaapt, de wekker al gaat...

We hebben met B ook het tegenovergestelde in huis, die jongen sliep met 3 maanden door en is sindsdien altijd een supermakkelijke slaper gebleven. Die slaapt gewoon van 19:00 tot 07:00/07:30/08:00, altijd en overal ook. Hij wordt ook nergens van wakker, wat weer resulteert in niet zindelijk 's nachts.
pi_191361405
Leuk je weer terug te zien, @Schanu!

U. is weer ziek, weer z’n oortjes, denk ik. 39,5 graden koorts. En natuurlijk heeft NS op dit moment vertraging. }:|

Gister lag hij (na het voeden) in de cosleeper, dus ik wilde ‘m aaien over z’n rug zodat ‘ie zou slapen. Sloeg hij m’n hand weg en zei: “Git (ga weg), ik wil slapen, DOEIIII”. :o :D
Natuurlijk sliep hij niet. Maar stond wel even met een mond vol tanden.
Sowieso is zijn spraak de laatste paar dagen echt vee beter geworden. Hij maakt nu (meer) echt(e) volzinnen en vertelt hele verhalen over wat hij heeft gedaan, wat hij heeft gegeten, met wie hij heeft gespeeld, etc. etc. Zo leuk. O+ Vanochtend vroeg hij, toen we naar de auto liepen, “mama, waar is de maan? De maan weg”. O+

Maar goed. Voor nu is hij vooral ziek en hangerig en koortsig en wil geen avondeten. Kan niet wachten tot ‘ie z’n buisjes krijgt...
Protège moi de mes désirs.
pi_191375746
Beterschap Duman gaat het nu al wat beter met U.?

Morgen heb ik gewoon geen dreumes meer maar een peuter O+
pi_191378349
Ai DUMAN, dat klinkt naar en zielig. Hoe gaat het nu? ietsje beter? Wel heerlijk om over het kletsen te lezen.
WAT BE, een bijna peuter?!

Met Juul gaat het goed, zowaar een supernacht gehad *O* jammer alleen dat ik zelf redelijk ziek ben. Keelpijn, hoesten, hoofdpijn, doodmoe etc. B en Juul hoesten ook maar hebben er verder gelukkig geen last van.
En ja ik zit nu middenin een superdrukke periode op mijn werk. Ik heb volgende week donderdag een deadline dus ik kan niet volledig toegeven en gaan liggen.
Zaterdag gaan wij met zijn 2tjes uit eten en komt het nieuwe oppasmeisje, ik hoop zo dat het door kan gaan. Ik eet al 3 dagen amper dus dat wordt een goedkoop etentje....
pi_191381904
Duman, hij praat al wel veel en goed zeg, wat knap! En beterschap.

Exode, fijn dat Juul weer fit is. Beterschap voor jou. Hopelijk kunnen jullie zaterdag toch fijn ergens gaan eten.

Schanu, leuk dat je aanhaakt. Leuke dame heb je daar!
pi_191382330
Zielig is inderdaad het juiste woord. Hij heeft sinds gister non stop gehuild. Slaapt amper. Wil alleen maar op de arm gedragen worden. Ook geeft hij aan dat hij hoofdpijn heeft.
Vanochtend gecheckt door de HA. Oren waren “oke” (hij heeft lijmoren..), gelukkig nog geen ontsteking te zien. Amandelen waren iets verdikt, maar ook niks belangrijks. Had wel een marmeren huid. HA gaat uit van een virus. Dat, én hij heeft heel erg last van z’n kiezen/tanden. :'(

Exode, wel goed op jezelf letten, hoor! En met uiteten moet je juist de afgelopen dagen inhalen. O-)
Protège moi de mes désirs.
pi_191386529
Arme U! Zo zielig wanneer ze zich zo ellendig voelen. Hopelijk knapt hij snel weer op :*

Sofie mocht vandaag naar het cb. Gelukkig is ze weer iets gegroeid. Met 18 maanden is ze 75.4cm en 9.1 kg. Klein maar ze blijft nu wel een lijntje volgen *O* Over 3 maanden mag ze weer. Ze heeft tijdens het wegen en meten alles bij elkaar geschreeuwd maar zodra dat klaar is, is het ook gelijk weer over.
Van wiechenonderzoek scoorde ze dit keer ook op het praten goed. Naast papa en mama gebruikt ze nog 4 woordjes: nee, uit, klaar, weg. Belooft vast veel goeds voor de puberteit :P
pi_191404688
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:05 schreef BellaaElisa het volgende:

Morgen heb ik gewoon geen dreumes meer maar een peuter O+
Nog gefeliciteerd met N. *O* *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_191410727
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 10:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd met N. *O* *O*
Dankje wel! O+
We vieren het morgen dus dan plaats ik wel een paar afscheid foto's :)
pi_191415314
Gefeliciteerd, 2 alweer! En ook beterschap erbij!

Wij zijn een aantal daagjes op vakantie, oftewel veel uit eten en niet echt een middagslaapje. Vooralsnog gaat dat prima! Vanavond heeft ze wat Duitse vrienden gemaakt; ze was zo lief onder het eten!

Eind deze maand bereiken we ook de 18 maanden. Het praten gaat echt rap, een greep uit de woorden: papa mama boekje uit doei appel (s)toel bad wa(ter) nijn kerk maan (s)ter oma me(s) nie(t) keuken koken poeder...
pi_191416951
Nice mooie kinderen.
pi_191417124
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 23:03 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
Nice mooie kinderen.
:?
Protège moi de mes désirs.
pi_191426806
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:09 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dankje wel! O+
We vieren het morgen dus dan plaats ik wel een paar afscheid foto's :)
Gefeliciteerd! O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2020 @ 17:46:01 #94
74056 crew  ToT
pi_191429022
:X WTF!
Mini-ToT is dol op een spatel, hij moet dat ding zelfs mee naar bed nemen anders slaapt hij niet, maar nu zien we net dat hij hele happen uit het plastic handvat genomen heeft! :o
Ik hoop echt dat hij het niet doorgeslikt heeft! -O- En het is echt niet zulk slap spul!
  zondag 9 februari 2020 @ 18:11:25 #95
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_191429480
Als ze 2 zijn, horen hun perikelen dan hier of in het peutertopic?

Doukje groeit op als een hele madam hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2020 @ 18:23:57 #96
74056 crew  ToT
pi_191429694
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:11 schreef Pinnenmutske het volgende:
Als ze 2 zijn, horen hun perikelen dan hier of in het peutertopic?

Doukje groeit op als een hele madam hihi.
Dit topic is toch tot 2 jaar? Niet tot en met? :)
pi_191430879
quote:
2s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:46 schreef ToT het volgende:
:X WTF!
Mini-ToT is dol op een spatel, hij moet dat ding zelfs mee naar bed nemen anders slaapt hij niet, maar nu zien we net dat hij hele happen uit het plastic handvat genomen heeft! :o
Ik hoop echt dat hij het niet doorgeslikt heeft! -O- En het is echt niet zulk slap spul!
Oeps, daarom vast geen kinderspeelgoed. Ik heb vandaag even een speelgoedwissel gedaan, nieuwe speelgoed is heel interessant!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 9 februari 2020 @ 21:42:17 #98
74056 crew  ToT
pi_191433279
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:28 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Oeps, daarom vast geen kinderspeelgoed. Ik heb vandaag even een speelgoedwissel gedaan, nieuwe speelgoed is heel interessant!
Ja soms wis(nee jongen, niet de printer aanzetten! :') )sel ik wel eens het ene doos met speelgoed voor het andere om hem geïnteresseerd te houden! :Y

En ja; hij is nu nog compleet wakker en ja: hij zette net echt de printer aan toen ik dat typte! _O- :')
pi_191436798
Wij maken dankbaar gebruik van de knopjeshonger en laten haar thuis geregeld 's avonds alle lampen aanzetten. Dit weekend dus op vakantie, het huisje had rolluiken en de knopjes ervoor waren op haar ooghoogte... 3x raden wat ze wilde doen!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 februari 2020 @ 09:28:50 #100
74056 crew  ToT
pi_191437710
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 07:13 schreef MissEnergy het volgende:
Wij maken dankbaar gebruik van de knopjeshonger en laten haar thuis geregeld 's avonds alle lampen aanzetten. Dit weekend dus op vakantie, het huisje had rolluiken en de knopjes ervoor waren op haar ooghoogte... 3x raden wat ze wilde doen!
_O- Als mini-ToT z'n stoeltje net wat te dicht bij de lichtschakelaar staat, is het hier net een fucking disco! :')
pi_191445184
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:28 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Als mini-ToT z'n stoeltje net wat te dicht bij de lichtschakelaar staat, is het hier net een fucking disco! :')
Wij hebben haar goed afgericht, aan is aan en dan is het klaar :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 februari 2020 @ 19:37:34 #102
74056 crew  ToT
pi_191445245
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:34 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Wij hebben haar goed afgericht, aan is aan en dan is het klaar :D
Haha, beter! :D
Mini-ToT is meer van het type "ongeleid projectiel". _O-
Net ook weer verkocht hij de hangende lamp een ontiegelijke rotklap toen mevrouw ToT hem daar bij in de buurt in haar armen hield! _O-

Echt, die lamp vliegt hier nog eens mini-ToTpowered door het raam heen! :')

Ik heb medelijden met andere kinderen als hij later naar de opvang gaat! :')
pi_191445299
Haha mini-ToT klinkt bijna als Mario _O-

Madame is heel lief, geeft boekjes kusjes :6

Verder zit ze de hele dag met haar hand weer in de mond. Keer op keer weer een enorm smerige broek waarbij met wat pech het langs de benen naar beneden loopt... De hoektanden/kiezen mogen van mijn inmiddels wel verschijnen!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 februari 2020 @ 23:00:36 #104
74056 crew  ToT
pi_191448948
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:41 schreef MissEnergy het volgende:
Haha mini-ToT klinkt bijna als Mario _O-

Madame is heel lief, geeft boekjes kusjes :6

Verder zit ze de hele dag met haar hand weer in de mond. Keer op keer weer een enorm smerige broek waarbij met wat pech het langs de benen naar beneden loopt... De hoektanden/kiezen mogen van mijn inmiddels wel verschijnen!
Doorlekken is met mini-ToT gelukkig al een lange tijd niet meer gebeurd! :D Maar we gebruiken nu ook wel oversized luiers. :P
  dinsdag 11 februari 2020 @ 07:58:33 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191451627
Prul eet ook de hele dag haar handjes op, maar is sinds haar buisjes wel écht een ander kind. Ze was al een blij ei, maar nu helemaal. Tuurlijk heeft ze af en toe haar dreumesdriftbuien, maar al met al zit ze echt overduidelijk lekkerder in haar vel :D

Hier overigens geen printerknoppen en lichtknopjes issues enzo. Prul mag de lamp aandoen als we binnenkomen en uitdoen als we weggaan, maar verder blijft ze er mooi vanaf. Het modem en de tv-ontvanger in de open kast blijft ze *even afkloppen* netjes vanaf inmiddels.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191452593
Misschien is het een jongensding, maar die van mij zit ook overal aan... Ik blijf stug corrigeren, maar vooralsnog met weinig resultaat. Vorige week had ik hem na 80x corrigeren heel even op de gang gezet, dat maakte in zoverre indruk dat hij een beetje beteuterd keek toen ik hem na een minuut weer kwam halen :P Het heeft er niet voor gezorgd dat hij nu geen aarde van de kamerplant meer door de huiskamer heen gooit, maar wel dat hij zichzelf nu op de gang zet meteen nadat hij bovenstaande doet. Inclusief een zwaaiend vingertje met "Neh neh neh neh" (dat heeft ie denk ik van de opvang) :') :') :')
pi_191452675
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:26 schreef Aure het volgende:
Misschien is het een jongensding, maar die van mij zit ook overal aan... Ik blijf stug corrigeren, maar vooralsnog met weinig resultaat. Vorige week had ik hem na 80x corrigeren heel even op de gang gezet, dat maakte in zoverre indruk dat hij een beetje beteuterd keek toen ik hem na een minuut weer kwam halen :P Het heeft er niet voor gezorgd dat hij nu geen aarde van de kamerplant meer door de huiskamer heen gooit, maar wel dat hij zichzelf nu op de gang zet meteen nadat hij bovenstaande doet. Inclusief een zwaaiend vingertje met "Neh neh neh neh" (dat heeft ie denk ik van de opvang) :') :') :')
_O-
Protège moi de mes désirs.
pi_191452810
Na 7 nachten doorslapen vannacht weer een hysterische Juul. Van 04:00 tot 04:30 ontroostbaar. We snappen er allebei niets van, bij ons in bed bleef ze hysterisch, krijsen, huilen, vooral heel boos zijn. Ze is uiteindelijk uitgeput in slaap gevallen bovenop mijn vriendin.

En we kunnen allebei onze slaap nogal gebruiken, ik ben nu echt ziek (het woord echt is belangrijk want dat zei de huisarts gisteren tegen me omdat ik me van haar ziek moest melden) en mijn vriendin heeft enorm veel stress en drukte op haar werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191453488
Wat een gedoe dan @exode .. Hopelijk snel even uit deze wind en rustige tijden. Als je allebei maar even 'gewoon' fit bent zou al zoveel schelen! En normale nachten. :9 't is jullie zo gegund. :*

--

Wij gaan rustig door, nachtterreur af en toe, maar zelf wél fit. Op de kwaaltjes bij m'n vriendin na dan. Gelukkig hebben we het werk al goed aan kunnen passen, werk ik iets meer, maar kan zij iets aangepast werken. Kijk uit naar over een paar weken dat het makkelijker zou moeten gaan. :9 Saar doet het hartstikke fijn nu. Is echt haar stem aan het oefenen en ontwikkelen. Steeds meer woordjes, praatjes, zingen, dansen.. Merk aan de omgeving ook dat ze haar heel graag bij hun hebben dat het steeds leuker is. O+
pi_191459283
@ToT, de viezigheid past op zich qua absorptie wel in de luier maar is gewoon zo enorm vies en dun...

@Tink89, hier ook eigenlijk altijd blij. Fijn dat buisjes haar nog leuker maken.

@Aure, ideaal een kind dat zichzelf corrigeert. Lijkt me erg lachwekkend om te zien! Zwaaiend vingertje doen we ook wel, soms krijgen wij al een schuddende nee als ze weet dat het niet mag...

@exode, dit klinkt als een hele onprettige en ongezonde situatie. Hoe laat gaat Juul naar bed? Krijgt ze uiteindelijk voldoende slaap. Misschien is het inzette van een slaapcoach een oplossing en/of Juul een dagje naar iemand die wel energie heeft?
Hoe het op het werk er aan toegaat is ook niet echt een hele handige keuze van jullie leidinggevende, maar daar zijn ze nu vast ook wel achter! Ennuuhm vakantie klinkt mooi maar kan ook betekenen dat je alsnog hele dag in dienst staat van Juul en wel je rust nodig hebt!

Wij kunnen ook gewoon dingen laten staan in huis, ze heeft geen behoefte om aan bepaalde dingen te zitten. Hoewel vanaf kleine baby al aangegeven dat het niet mocht en ze blijft er sindsdien gewoon vanaf!

Net echt dikke huilbui, ik denk erg veel last van tandjes. Vooral in de loop van de dag lijkt ze meer last te krijgen dan in de ochtend. Herkenbaar?

Wij zijn echt gezegend met een dame die overal slaapt; om half 8 in bed en ze slaapt de 12 uur erna. Ik kan me echt niet herinneren dat ik er in een nacht uit ben geweest! Ons slaapkoppie :z :z
pi_191460270
MissE, overdag hebben we geen kind aan Juul. Het is een enorm vrolijk en gezellig meisje. De hele dag in de weer.

Juul ligt altijd tussen 18:45 en 19:15 in bed en slaapt dan meteen. 9 van de 10 nachten slaapt ze inmiddels door tot de volgende ochtend 7 uur. Maar die ene nacht op de 10 is dus meteen ook echt dramatisch.
We kunnen er de vinger niet achter krijgen wat het is. Er zit geen logica of verband in zeg maar.
Ik ken het ook niet van haar grote broer die is in zijn bijna 6jarige leven amper wakker geweest 's nachts.

De situatie op mijn werk gaat niet wijzigen. Dat wil ook niet, maar dat is een te lang verhaal voor hier. Het is gewoon k#t dat ik net ziek ben in de drukste tijd. Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst ziek was, dan zal minstens 10 jaar geleden zijn geweest.

En mijn vriendin, tja onderwijs....de stakingen zijn niet voor niets natuurlijk.
  woensdag 12 februari 2020 @ 07:18:15 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191466739
Fuck de fokwet : prul ligt sinds 19:15 in bed en slaapt nog steeds. Best verjaardagscadeautje ooit O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 12 februari 2020 @ 08:49:24 #113
74056 crew  ToT
pi_191467348
De tering, meneertje had gisteren de hele dag een bui zeg! :o
Slaap hielp niet, badje hielp niet, eten en drinken hielp niets. :o
Maar nu vandaag is hij wel weer lief! O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 12 februari 2020 @ 09:02:44 #114
74056 crew  ToT
pi_191467494
Fokwet, FML! :') Zijn humeur is weer helemaal omgeslagen.
pi_191467631
gefeliciteerd, Tink!
pi_191468526
Wiehoeeeee Tink, dubbel gefeliciteerd!!

Juul heeft tot 06:00 geslapen, daar teken ik voorlopig wel weer voor.

Hoe voelt je vrouw zich verder NJ? Veel last van de zwangerschap? En jij al wat gewend aan het idee van papa van 2?
pi_191468696
Gefeliciteerd @Tink89! *O*

Welpje sliep (na wat onderbrekingen rond 02:00 uur) vanochtend tot 8 uur en was daarna nog ronduit chagrijnig. Toch maar bij de GO afgeleverd en hopen dat hij daar wat afleiding heeft, want hij zat niet zo lekker in zijn vel, arme mup. Gisteren véél gepoept en flink rode wangen, dus ik verwacht een hoektand of twee binnenkort.
pi_191472041
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 07:18 schreef Tink89 het volgende:
Fuck de fokwet : prul ligt sinds 19:15 in bed en slaapt nog steeds. Best verjaardagscadeautje ooit O+
Gefeliciteerd! :*
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:26 schreef exode het volgende:
Wiehoeeeee Tink, dubbel gefeliciteerd!!

Juul heeft tot 06:00 geslapen, daar teken ik voorlopig wel weer voor.

Hoe voelt je vrouw zich verder NJ? Veel last van de zwangerschap? En jij al wat gewend aan het idee van papa van 2?
Dat is winst. 8-) Nu langzaam weer oprekken met Juul haha.

Ze is gelukkig, maar ellendig. :9 Kan niet wachten tot de misselijkheid minder of weg is en de vermoeidheid hopelijk iets afneemt. Als dat het doet. *) Ik vind het idee nog steeds onvoorstelbaar. Heftig ook nog steeds :9 maar kan het nog steeds bijna niet geloven, komt wel zodra de buik zichtbaar(der) wordt. :+ Nu we stiekem al wat meubels kijken enzo komt het gevoel ook wel. Deze weken zijn sowieso heel bijzonder omdat we het direct met blijdschap kunnen delen en het niet zo beladen is als destijds met de eerste zeg maar.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 15 februari 2020 @ 17:04:25 #119
74056 crew  ToT
pi_191521873


Ff lekker samen wandelen. :P
pi_191535985
Stil hier zeg.

Welpje loopt al sinds voor de kerst kleine stukjes zelf, maar komt nu ook een beetje op het punt dat hij stabiel genoeg is om niet altijd de kinderwagen mee te hoeven nemen. Heerlijk vind ik dat, het geeft zoveel vrijheid. Zo stapte hij gisteren lekker rond bij kinderboerderij. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij werd vannacht wel twee keer wakker met een gierende blafhoest, maar gelukkig sliep hij mbv luuf en tijmolie uiteindelijk toch nog tot 9.00 door.
pi_191537067
Zeker rustig hier!

Lekker he Luna & Tot zo'n wandelende dreumes O+ Draakje liep al in november goed binnenshuis, maar buiten durfde hij niet goed. Sinds januari gelukkig wel, want dat kind is zo zwaar om te tillen :+ En geen wagen mee is ook heerlijk.

Ik durf het bijna niet te zeggen na bijna 18 maanden slaapdrama's, bang om het te jinxen. Maar Draakje slaapt in z'n eigen peuterbed,op zijn eigen kamer. Valt zelf in slaap met hand op z'n hoofdje of in z'n hand en slaapt nu al 2 nachten door (wel 6 uur/half 7 wakker, maar okay :+ ) Ik weet niet wat ik meemaak na zolang minimaal elke 3 uur wakker, maar ook zolang elk 1,5 uur.
Ook opgelucht, want ik heb dus niet de jongen stuk gemaakt door zolang hem lichamelijk in slaap te helpen (borst, wiegen, knuffelen, lopen etc..) :')
Echt love het peuterbed O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 16 februari 2020 @ 15:17:25 #122
74056 crew  ToT
pi_191537866
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:18 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Zeker rustig hier!

Lekker he Luna & Tot zo'n wandelende dreumes O+ Draakje liep al in november goed binnenshuis, maar buiten durfde hij niet goed. Sinds januari gelukkig wel, want dat kind is zo zwaar om te tillen :+ En geen wagen mee is ook heerlijk.

Ik durf het bijna niet te zeggen na bijna 18 maanden slaapdrama's, bang om het te jinxen. Maar Draakje slaapt in z'n eigen peuterbed,op zijn eigen kamer. Valt zelf in slaap met hand op z'n hoofdje of in z'n hand en slaapt nu al 2 nachten door (wel 6 uur/half 7 wakker, maar okay :+ ) Ik weet niet wat ik meemaak na zolang minimaal elke 3 uur wakker, maar ook zolang elk 1,5 uur.
Ook opgelucht, want ik heb dus niet de jongen stuk gemaakt door zolang hem lichamelijk in slaap te helpen (borst, wiegen, knuffelen, lopen etc..) :')
Echt love het peuterbed O+
Mini-To vindt het heerlijk om buiten te lopen, maar de drempel durft hij niet echt over en tussen ons wandelpad en de stoep is een strookje van 5 cm dat net een halve centimeter lager is als de rest, en daar durft hij ook niet overheen! _O- Dan loopt hij de hele tijd heen en weer tussen de drempel en dat strookje! _O- Tot je hem optilt en ergens neerzet; dan loopt hij daar de hele tijd kriskras op een paar vierkante meter! :P
Maar gisteren liep hij ineens heel leuk met ons mee, voor een paar honderd meter! :D

@ slapen; dat is de laatste tijd echt een ramp. -O- Hij is tegenwoordig 's avonds laat NÓG actiever dan normaal en laat zich niet meer zo kalmeren door met hem heen en weer te lopen op de schouder.
Dan leggen we hem maar weer tussen ons in bed, en dan kruipt er ineens een baby over je heen die aan jouw kant van het bed ineens weer iets ziet, en dan heb je ineens een hoofdje of een voetje die keel dichtdrukt, of stinkvoetjes in je gezicht, of dat hij met zijn neus tussen je knieën ligt en je de hele tijd in je buik zit te schoppen, of je hebt ineens een babybipsje waar scheetjes uit komen naast je gezicht enz enz enz. :')
pi_191540943
@exode. Hoe gaan de afgelopen nachten? Lastig dat je niet kan verklaren waar dit door komt.
Natuurlijk kun jij niet dingen wijzigen qua werk, maar voor de werkgever is 1 verantwoordelijke die ziek is niet ideaal!

@Tink89, nog een verlate gefelicitaart! (gelijk met mijn moeder jarig)

@ToT heerlijk aan de wandel. Daar lijkt het weer beter dan op zaterdag bij ons! Hier gaat uit wandelen nemen ook erg goed. Heerlijk! Drempels geeft ze inmiddels niet meer om en stapt ze zo overheen!

Madame heeft gister tot half 10 's ochtends op bed gelegen, we hebben haar toen maar eens eruit gehaald. Daarna om half 1 gewoon weer netjes tot uur of kwart over 2 geslapen! Gistermiddag hebben we een high tea gehad voor mijn moeders 60e verjaardag. Ze heeft heerlijk mee zitten snoepen (vooral van de hartige kant en een hapje slagroom/yoghurt). Wij hadden 's avonds geen honger meer, bij haar ging er nog een schaaltje pasta in!

Wanneer ga je over op een peuterbed? Onze dame vliegt zo nu en dan nog het hele bed door en slaapt nog lekker in een slaapzak.. Ik merk wel dat ze vaker op haar rug weer begint te slapen ipv op haar buik bij het in slaap vallen.
pi_191542032
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:18 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Zeker rustig hier!

Lekker he Luna & Tot zo'n wandelende dreumes O+ Draakje liep al in november goed binnenshuis, maar buiten durfde hij niet goed. Sinds januari gelukkig wel, want dat kind is zo zwaar om te tillen :+ En geen wagen mee is ook heerlijk.

Ik durf het bijna niet te zeggen na bijna 18 maanden slaapdrama's, bang om het te jinxen. Maar Draakje slaapt in z'n eigen peuterbed,op zijn eigen kamer. Valt zelf in slaap met hand op z'n hoofdje of in z'n hand en slaapt nu al 2 nachten door (wel 6 uur/half 7 wakker, maar okay :+ ) Ik weet niet wat ik meemaak na zolang minimaal elke 3 uur wakker, maar ook zolang elk 1,5 uur.
Ook opgelucht, want ik heb dus niet de jongen stuk gemaakt door zolang hem lichamelijk in slaap te helpen (borst, wiegen, knuffelen, lopen etc..) :')
Echt love het peuterbed O+
Welk bed zijn jullie voor gegaan? :D

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 18:29 schreef MissEnergy het volgende:
@:exode. Hoe gaan de afgelopen nachten? Lastig dat je niet kan verklaren waar dit door komt.
Natuurlijk kun jij niet dingen wijzigen qua werk, maar voor de werkgever is 1 verantwoordelijke die ziek is niet ideaal!

@:Tink89, nog een verlate gefelicitaart! (gelijk met mijn moeder jarig)

@:ToT heerlijk aan de wandel. Daar lijkt het weer beter dan op zaterdag bij ons! Hier gaat uit wandelen nemen ook erg goed. Heerlijk! Drempels geeft ze inmiddels niet meer om en stapt ze zo overheen!

Madame heeft gister tot half 10 's ochtends op bed gelegen, we hebben haar toen maar eens eruit gehaald. Daarna om half 1 gewoon weer netjes tot uur of kwart over 2 geslapen! Gistermiddag hebben we een high tea gehad voor mijn moeders 60e verjaardag. Ze heeft heerlijk mee zitten snoepen (vooral van de hartige kant en een hapje slagroom/yoghurt). Wij hadden 's avonds geen honger meer, bij haar ging er nog een schaaltje pasta in!

Wanneer ga je over op een peuterbed? Onze dame vliegt zo nu en dan nog het hele bed door en slaapt nog lekker in een slaapzak.. Ik merk wel dat ze vaker op haar rug weer begint te slapen ipv op haar buik bij het in slaap vallen.
Wat een weelde qua slapen, wat fijn!

Qua bed is het heel wisselend begreep ik toen ik het een tijdje terug vroeg.. Enerzijds #teamledikant waar aangehouden wordt zo lang mogelijk. Maar het is vooral belangrijk als ze er uit klimt om te wisselen geloof ik. Volgens 'de sites/boeken' zit het rond 2,5 jaar dacht ik.

Wij willen kijken of het een succes is te wisselen straks ~ 3 maanden voor haar 2e verjaardag ongeveer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 16 februari 2020 @ 19:46:52 #125
74056 crew  ToT
pi_191542094
:') Die waterverdampers die je aan de radiator hangt?
Geen succes als je een baby hebt. :N
Gelukkig hebben we een tegelvloer en geen laminaat! _O-
pi_191542111
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 13:05 schreef lunapuella het volgende:
Stil hier zeg.

Welpje loopt al sinds voor de kerst kleine stukjes zelf, maar komt nu ook een beetje op het punt dat hij stabiel genoeg is om niet altijd de kinderwagen mee te hoeven nemen. Heerlijk vind ik dat, het geeft zoveel vrijheid. Zo stapte hij gisteren lekker rond bij kinderboerderij. O+

Hij werd vannacht wel twee keer wakker met een gierende blafhoest, maar gelukkig sliep hij mbv luuf en tijmolie uiteindelijk toch nog tot 9.00 door.
Aaaah, grote kleine Welp O+

Wij waren op wintersport, Mars vond de sneeuw fantastisch. Of ja, het gooien van sneeuwballen en door de sneeuw rollen. Sleeën vond hij helemaal niks. Hij trok liever zijn grote broer die in de slee zat. Die vond het op zijn beurt wel prima, zo’n broertje wat hem door de sneeuw trok.
De reis verliep ook prima. Hulde voor de grotere parkeerplaatsen in Duitsland, fijne speeltuinen en vaak ook binnen een speelhoek. De jongetjes konden dan even lekker klimmen en rennen. En als het dan weer tijd was om verder te rijden, vonden ze dat ook echt geen probleem. Heel fijn.
pi_191542985
Herkenbaar Tot, zo'n bewegelijke dreumes in je bed. :D Hij sliep dus nog in een co-sleeper (omgebouwd ledikant), maar lag meer in ons bed ons te verbouwen. :')

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:42 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Welk bed zijn jullie voor gegaan? :D
Peuterbed van Petit Amélie. Leon heette deze.
Mocht zijn kamertje niet zo klein zijn geweest en hij niet zo jong, hadden we wellicht gelijk over gegaan op een 1 persoonsbed trouwens.

Nu al overgaan was echt een wanhoops poging. Hij wilde gewoon niet in z'n ledikant op z'n kamer, was altijd drama en al helemaal niet slapen. En in ons bed ging ook gewoon niet meer. Daar was hij nooit uitgevallen (75 cm hoog, dus durfde zo'n laag peuterbed wel aan.

Klinkt heerlijk Malteser!
pi_191544370
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 20:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Herkenbaar Tot, zo'n bewegelijke dreumes in je bed. :D Hij sliep dus nog in een co-sleeper (omgebouwd ledikant), maar lag meer in ons bed ons te verbouwen. :')
[..]

Peuterbed van Petit Amélie. Leon heette deze.
Mocht zijn kamertje niet zo klein zijn geweest en hij niet zo jong, hadden we wellicht gelijk over gegaan op een 1 persoonsbed trouwens.

Nu al overgaan was echt een wanhoops poging. Hij wilde gewoon niet in z'n ledikant op z'n kamer, was altijd drama en al helemaal niet slapen. En in ons bed ging ook gewoon niet meer. Daar was hij nooit uitgevallen (75 cm hoog, dus durfde zo'n laag peuterbed wel aan.

Klinkt heerlijk Malteser!
Wat fijn van het slapen Fuchsia!
En bedboks ook, onze kleuter slaapt ook in de Leon van Petite Amelie. Het bedje gaat ergens dit kalenderjaar door naar Mars.
pi_191548212
@Malteser, leuk skiën! Wij durfden dat dit jaar in ieder geval nog niet aan met haar, zeker omdat ze eigenlijk nog altijd een middagslaapje doet en dit nodig heeft. Misschien over 1 of 2 jaar wel. Mogelijk nemen we oma dan ook gewoon mee als oppas _O-

Madame ligt nu in en ledikant waarbij je 1 zijde kan vervangen door een houten lat (Ikea). Waarschijnlijk zullen we dan op een bepaald moment ook gaan proberen en als dat succesvol is dan kunnen we over naar een echt 1-persoonsbed. Ze doet nog geen poging tot eruit klimmen, maar laat wel duidelijk zien dat ze uit bed wil door te gaan staan in 1 bepaalde hoek.
pi_191549018
MissE, lief dat je er naar vraagt. Juul had vorige week maandag dus echt een drama nacht, alle nachten daarna heeft ze doorgeslapen *O* Waarom nu wel? Geen idee, we doen alles nog exact hetzelfde.

Ze wordt 's ochtends zo lief wakker, dan hoor je door de babyfoon 'B.e.n.j.a.m.i.n. kusje, mama kusje, mama kusje, mama, mamaaaaaaaa, mamaaaaaaaaaa, B.e.n.j.a.m.i.n. wakker? B.e.n.j.a.m.i.n. kusje? B.e.n.j.a.m.i.n. kroelen' en dat gaat zo door totdat we haar uit bed halen.

Gisteren vierden we B zijn verjaardag voor de familie. Dan zit het huis aardig vol ook met kinderen. Zo leuk om te zien hoe Juul daarmee omgaat. Die drentelt rond, kruipt ergens op schoot, speelt mee met haar grote neefjes en nichtjes, kletst, snoept overal van mee. O+ Supervrolijk was ze.

Wij zijn bij B overgegaan op het peuterbed toen hij 2 jaar werd. Bij Juul gaan we later over waarschijnlijk. Ze heeft een KLEINE kamer en als het peuterbed erin gaat, moet eigenlijk de commode eruit. Dus we gaan het nog rekken denk ik. We hebben het peuterbed van B op zolder klaar staan dus we kunnen zo over als het zover is. Gaat een hoop ruimte op zolder schelen.

Malteser, wat leuk wintersport!

Verder gaat het allemaal veel te snel, ze praat ineens met 3 woorden achter elkaar, eet als een bouwvakker, speelt heel goed zelf, doet echt alles na wat haar broer doet en is gewoon zo gezellig. Nu de nachten weer goed gaan, zijn wij ook een stuk uitgeruster.
Ik ben zelf nog niet 100% beter maar ik heb weer wat energie en merk dat ik langzaam verder opknap.
  maandag 17 februari 2020 @ 10:56:26 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191549765
Dat klinkt fijn exode!

Prul heeft enorm tandenleed, nadat ze na het plaatsen van de buisjes ineens vier nachten doorsliep. Nu eet ze slechter en wordt ze dus een keer wakker voor een voeding. Op zich prima hoor, een paar weken geleden kwam ze nog regelmatig 5 keer per nacht, dus dit trek ik best.

En Malteser, wintersporten klinkt altijd zo leuk als jij het erover hebt, maar ik kan niet skieën en heb echt geen idee wat ik verder zou moeten dan, behalve de hele dag sleeën met prulleke...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191551021
@Fuchsia_roze slaap! Wat fijn! *O*

@Malteser dat klinkt echt als een heerlijke vakantie. O+

@Tink89 wat sneu van het tandenleed! Hopelijk is het snel voorbij. :*

Welpje slaapt nog in een ledikant en we hebben nog geen plannen voor een peuterbed. Ketel heeft uiteindelijk tot ruim 3 jaar in zijn ledikant gelegen. :P
pi_191551290
Fijn dat het slapen beter gaat exode, en dat je zelf ook aan de beterende hand bent.

Dat de tandjes van prul maar snel door mogen zijn. We staan hier weer stil qua tanden, Vincent heeft twee ondertanden en 4 boventanden. Jeremy heeft 4 ondertanden en 4 boventanden.

Nadat vincent een keer uit zijn ledikant is geklommen en gelukkig bij Jeremy in bed terecht kwam twijfelde we of we al over moesten naar peuterbed. Het is gelukkig bij die ene keer gebleven, en dus slapen ze nog lekker in hun ledikantje. Wel inmiddels met dekbedje, ze vinden het heerlijk!

Morgen met Jeremy naar de oogarts. Hij blijft veel scheel kijken en loenzen, dus ik vrees voor een brilletje. Ben benieuwd of hij dat op zn hoofd laat zitten.
pi_191551934
Ik breek weer even in.
Aapie wij dachten dat N. Ook een brilletje moest maar ze had een verbrede neusbrug. Misschien is dat bij J. Ook zo.
pi_191552877
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:12 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik breek weer even in.
Aapie wij dachten dat N. Ook een brilletje moest maar ze had een verbrede neusbrug. Misschien is dat bij J. Ook zo.
De oogarts heeft hem al even kort gezien toen ik met de oudste voor controle was. Ze had het inderdaad over zijn neusbrug, maar wilde hem wel nog verder onderzoeken. Dus morgen krijgt hij druppels en dan dus een half uur wachten..
Ook gezien de sterkte van glazen van de oudste. Die heeft gewone sterkte met cilinders. Ik draag zelf ook een bril. Het is niet erg als hij een bril zou moeten, maar ik vraag mij wel af of hij dat toelaat haha. De bril van zus vind hij voor eventjes wel leuk om op te hebben, maar na een minuut word die ook resoluut afgegooid.
pi_191575588
Mits we de bevestiging krijgen per mail morgen of overmorgen hebben we onze eerste vakantie met kind geboekt. :9 Safari Resort Beekse Bergen op aanraden van/dankzij de positieve ervaring van @exode Wordt de allereerste keer dat we een hele week opvang af kunnen zeggen sinds dat Saar naar de opvang gaat. :o
pi_191575791
Spannend @NicolasJoy! Wordt vast leuk. :) Wij gaan in mei weer een burgerlijk weekend Landal doen, daar heb ik nu ook al walgelijk veel zin in.
pi_191575820
Yeaaaaah NJ, wordt leuk! Zou leuk zijn als hetzelfde huisje gelukt is :)

Onze dreumes eet echt als een bouwvakker momenteel en je ziet haar gewoon groeien. Ze gaat ineens de lengte in lijkt wel. Ze is ook gewoon al bijna 20 maanden. Bizar snel gaat het allemaal.
pi_191576192
Wat een heerlijk vooruitzicht NJ!

En luna ook een lekker vooruitzicht!

Exode mooi om te zien he! Hier schieten ze alle 3 ineens weer de lengte in ook.

Vanmiddag met Jeremy bij de oogarts geweest. Hij is niet scheel. Wel hebben ze zijn oogsterkte opgemeten en hij blijkt exact dezelfde sterkte te hebben als de oudste. Ze vonden hem nu nog te klein om al een bril te gaan dragen, dus we moeten volgend jaar weer terug voor controle. Als er dan niks is veranderd krijgen we wel een brilrecept mee.
Was wel gek, voor het eerst met een van de twee op pad. Vonden ze zelf ook, ik begreep van vriend dat Vincent wel op zoek was naar hem. Jeremy vond het op zijn beurt ook gek, dat de autostoel naast hem leeg bleef, hij keek me vragend aan. Ook de enkele wagen vond hij maar gek, ik ook trouwens na al die tijd een duowagen te hebben gebruikt.
pi_191583981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:11 schreef lunapuella het volgende:
Spannend @:NicolasJoy! Wordt vast leuk. :) Wij gaan in mei weer een burgerlijk weekend Landal doen, daar heb ik nu ook al walgelijk veel zin in.
Heerlijk vooruitzicht dan ook! Het is hier de eerste échte vakantie sinds de zwangerschap van Saar. Dus zomer 2017 was de laatste keer. Werd wel weer tijd! Vind het met kind alleen allemaal zo ingewikkeld. :9 Welke Landal bezoeken jullie?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:12 schreef exode het volgende:
Yeaaaaah NJ, wordt leuk! Zou leuk zijn als hetzelfde huisje gelukt is :)

Onze dreumes eet echt als een bouwvakker momenteel en je ziet haar gewoon groeien. Ze gaat ineens de lengte in lijkt wel. Ze is ook gewoon al bijna 20 maanden. Bizar snel gaat het allemaal.
Bijna gelukt! Had bijna 453 geboekt, ondanks je heldere uitleg :@ Maar het is 451 geworden! Wat een luxe huisje dan zo voor 2+1, wat een weelde. O-) Nu kan ik je verder gaan spammen voor tips voor wel/niet ontbijt, welke tijden waarheen, wat absoluut wel of niet doen. *) :+

Wordt echt écht een kindje zo hé.. Ik zie nu foto's langskomen dat het wel echt baby-af is.. Zo gek eigenlijk.
Eten gaat er hier ook echt veel in.. Gisteren voor de lunch ongeveer even veel als wij twee samen. :o

quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:27 schreef aapieannie het volgende:
Wat een heerlijk vooruitzicht NJ!

En luna ook een lekker vooruitzicht!

Exode mooi om te zien he! Hier schieten ze alle 3 ineens weer de lengte in ook.

Vanmiddag met Jeremy bij de oogarts geweest. Hij is niet scheel. Wel hebben ze zijn oogsterkte opgemeten en hij blijkt exact dezelfde sterkte te hebben als de oudste. Ze vonden hem nu nog te klein om al een bril te gaan dragen, dus we moeten volgend jaar weer terug voor controle. Als er dan niks is veranderd krijgen we wel een brilrecept mee.
Was wel gek, voor het eerst met een van de twee op pad. Vonden ze zelf ook, ik begreep van vriend dat Vincent wel op zoek was naar hem. Jeremy vond het op zijn beurt ook gek, dat de autostoel naast hem leeg bleef, hij keek me vragend aan. Ook de enkele wagen vond hij maar gek, ik ook trouwens na al die tijd een duowagen te hebben gebruikt.
Aftellen nu. O+

Wat fijn dat het goed is met Jeremy! Of ja, wel een bril, maar niet scheel, hele opluchting denk ik. O+
pi_191584881
Leuk NJ, elke dag dieren voor je huis. Het zijn inderdaad echt luxe huizen! Wanneer gaan jullie? Vraag maar raak hoor via dm :)
pi_191589978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 15:07 schreef exode het volgende:
Leuk NJ, elke dag dieren voor je huis. Het zijn inderdaad echt luxe huizen! Wanneer gaan jullie? Vraag maar raak hoor via dm :)
Eind april, de week voor de officiële meivakantie. Ik heb met m'n ogen dicht afgerekend. :9

Ik geloof dat m'n vrouw alles aan het uitzoeken is, dus alles waar ze over twijfelt ga ik doorzetten. *) Mocht je sowieso al tips hebben: altijd welkom. O+
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:05:13 #143
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191597222
Ik ben er ook nog :W. Bezig met mijn derde werkweek, erg moe en een dreumes die ziek is. Nou, dat is best pittig :+. Het valt me op dat ons jochie ook echt driftig wordt en vooral rondom eetmomenten. Hij wil namelijk niet eten. Of ja, wel, dingen als banaan of appelmoes. Maar warm eten gaat er niet goed in. Ook is het huilen als ik iets probeer te doen, in huis oid. Heel handig, want ik mag hem meenemen als ik werk dus dat is nu nog niet echt een succes. Gaat deze fase snel voorbij? :').
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 20 februari 2020 @ 11:45:10 #144
74056 crew  ToT
pi_191597876
-O- Mini-ToT is vannacht van 2.00 tot 5.30 wakker geweest! ;( En actief dat hij was! :'(
pi_191641287
Nouuu zeg wat is het hier rustig! Ik denk ga even lekker bij lezen maar er is niet veel bij te lezen haha.

@ToT dat hebben wij ook een periode gehad.. hoeveel slaapjes doet mini tot nu overdag? Sinds wij zijn overgegaan naar één slaapje (ze is dan wel wakker van 13:00 tot 19:00) slaapt ze door :s)

Hier gaat het goed, Y. is vrolijk, slaapt goed, eigenlijk niks te klagen *klopt af* :'). Ze zegt al ‘bal’ en voornamelijk veel ‘nee’ _O-
pi_191641401
Het is stilletjes inderdaad! Fijn dat het goed gaat @Framblij89 :)

@Helsinki oh man, ziek en driftig is niet leuk. Geen tips, maar alles is een faaaaase.

Welpje eet juist vaak als een bootwerker, en als hij klaar is legt hij alles netjes in zijn bakje terug. _O- Hij snottert wel als een malle momenteel, het is dweilen met de kraan open.

Vrijdag waren we in de Efteling, heerlijk was dat. Hij wilde vooral heel veel zelf lopen (heel schattig maar je komt niet erg snel vooruit :') ) en keek zijn ogen uit in Droomvlucht en Carnaval Festival. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191641636
Framblij, fijn van het goede slapen. Nog maar één dutje deed hier ook wonderen, vanaf dat moment sliep hij ‘s nachts sowieso de klok rond.

Luna, Efteling O+ . Mijn grote wil zo graag weer eens dus wij gaan binnenkort ook weer een keer. Ik dub nog over mijn abonnement activeren.
  zondag 23 februari 2020 @ 09:31:34 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191641667
Wij willen ook naar de efteling, maar die prijzen -O-

Dus misschien doen we de anwb-ledendagen. Dan is het 21 euro.

En prul is weer ziek, dus 100 voedingen vannacht :Z en met dit takkeweer wordt het wrs binnen blijven vandaag. Mocht iemand zin hebben in thee en koekjes in 0161 roep dan gerust.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 23 februari 2020 @ 09:33:34 #149
74056 crew  ToT
pi_191641683
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:32 schreef Framblij89 het volgende:
Nouuu zeg wat is het hier rustig! Ik denk ga even lekker bij lezen maar er is niet veel bij te lezen haha.

@:ToT dat hebben wij ook een periode gehad.. hoeveel slaapjes doet mini tot nu overdag? Sinds wij zijn overgegaan naar één slaapje (ze is dan wel wakker van 13:00 tot 19:00) slaapt ze door :s)

Hier gaat het goed, Y. is vrolijk, slaapt goed, eigenlijk niks te klagen *klopt af* :'). Ze zegt al ‘bal’ en voornamelijk veel ‘nee’ _O-
Hij heeft sinds hij een paar maand oud was altijd al maar 1 slaapje per dag gedaan, en dna anderhalf - 2 uur. Maar hij valt 's avonds altijd alsnog heel laat in slaap, is 's nachts regelmatig wakker en wordt 's ochtends ook weer vroeg wakker! :')
pi_191642005
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:31 schreef Tink89 het volgende:
Wij willen ook naar de efteling, maar die prijzen -O-
Wij hadden AH-kaartjes, dat scheelt ook al. Met ledendagen is het vaak weer vrij druk en nu konden we lekker op een rustige dag. We sparen ook nog zegels voor een keer later dit jaar.
pi_191642082
Ah de Efteling is leuk Luna! Wij proberen meestal in september te gaan, dan zijn er ook amper schoolreisjes. Maar goed, wij zitten (zoals zovelen) ramvast aan vakanties. B heeft dit jaar ook geen volle studiedagen alleen steeds een middag. En mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas dus het is voor ons weekend of vakantie.

B heeft voor zijn verjaardag oa een op afstandbestuurbare auto gekregen. Juul vindt hem hilarisch, ze bedient hem ook gewoon, laat hem rijden gaat er gierend van het lachen achteraan.

Vrijdag had ze ineens koorts (na een ochtend monkeytown) en daardoor ook een onrustige nacht maar de koorts is gelukkig weer weg en een goede nacht gehad. Gelukkig maar want vanavond gaan wij samen uit eten *O* Voor het eerst dat een oppasmeisje Juul op bed gaat leggen, gelukkig is B er die weet exact de volgorde van alles en waar alles ligt.

ToT, pfoeh dat klinkt heel vermoeiend! Zo slaap je zelf ook amper.
pi_191642163
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:15 schreef exode het volgende:
Ah de Efteling is leuk Luna! Wij proberen meestal in september te gaan, dan zijn er ook amper schoolreisjes. Maar goed, wij zitten (zoals zovelen) ramvast aan vakanties. B heeft dit jaar ook geen volle studiedagen alleen steeds een middag. En mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas dus het is voor ons weekend of vakantie.
Oh ja, dat is ook wel een issue voor ons (mijn man werkt in het onderwijs). Hij werkt nu zelfs in een andere vakantiezone dan waar we wonen - grotendeels heel onhandig, maar nu kwam het even goed uit. Hij had afgelopen week al vakantie, en Ketel had vrijdag een studiedag voorafgaand aan zijn eigen vakantie volgende week, dus zowaar waren we even allemaal vrij. Maar het blijft een puzzel inderdaad.
pi_191642175
Oh ja en fijn dat Juul weer beter is! Geniet van jullie etentje *O*
pi_191642230
Wij waren vrijdag ook allemaal vrij, B had een extra vrije dag (de enige vrije vrijdag dit schooljaar), mijn vriendin is altijd vrij op vrijdag en ik had vrijgenomen want B was jaaaaaaaaaaaaaaaarig. Wij hadden de Efteling in ons achterhoofd maar de jarige mocht beslissen en die koos Monkeytown, zelfverzonnen spellen spelen en sushi eten.

Andere vakantiezone is helemaal vervelend ja! Alhoewel de meivakantie van B en mijn vriendin dit jaar ook afwijken, B heeft 2 weken, mijn vriendin 1.

Twee weken geleden zouden we ook uit eten gaan, toen was ik ziek, dus zo blij dat het nu wel door kan gaan. We zijn as donderdag 15 jaar samen O+ Maar dan zit ik samen met B in het vliegtuig naar Londen dus we vieren het vanavond al samen.
pi_191643484
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:32 schreef Framblij89 het volgende:
Nouuu zeg wat is het hier rustig! Ik denk ga even lekker bij lezen maar er is niet veel bij te lezen haha.

@:ToT dat hebben wij ook een periode gehad.. hoeveel slaapjes doet mini tot nu overdag? Sinds wij zijn overgegaan naar één slaapje (ze is dan wel wakker van 13:00 tot 19:00) slaapt ze door :s)

Hier gaat het goed, Y. is vrolijk, slaapt goed, eigenlijk niks te klagen *klopt af* :'). Ze zegt al ‘bal’ en voornamelijk veel ‘nee’ _O-
We misten jou. O+ Iedereen viel stil!

Ik hoop altijd maar dat als het stil is iedereen even geen klachten/bijzonderheden heeft. O-)

"Bal! Wil je de bal Y.? Nee!" Zoiets? :9

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 08:57 schreef lunapuella het volgende:
Het is stilletjes inderdaad! Fijn dat het goed gaat @:Framblij89 :)

@:Helsinki oh man, ziek en driftig is niet leuk. Geen tips, maar alles is een faaaaase.

Welpje eet juist vaak als een bootwerker, en als hij klaar is legt hij alles netjes in zijn bakje terug. _O- Hij snottert wel als een malle momenteel, het is dweilen met de kraan open.

Vrijdag waren we in de Efteling, heerlijk was dat. Hij wilde vooral heel veel zelf lopen (heel schattig maar je komt niet erg snel vooruit :') ) en keek zijn ogen uit in Droomvlucht en Carnaval Festival. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe oud zijn ze nu bij jou ook alweer? Wij willen ook graag naar de Efteling, maar twijfelen steeds vanaf wanneer het nu echt leuk is. :+
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:30 schreef exode het volgende:
Wij waren vrijdag ook allemaal vrij, B had een extra vrije dag (de enige vrije vrijdag dit schooljaar), mijn vriendin is altijd vrij op vrijdag en ik had vrijgenomen want B was jaaaaaaaaaaaaaaaarig. Wij hadden de Efteling in ons achterhoofd maar de jarige mocht beslissen en die koos Monkeytown, zelfverzonnen spellen spelen en sushi eten.

Andere vakantiezone is helemaal vervelend ja! Alhoewel de meivakantie van B en mijn vriendin dit jaar ook afwijken, B heeft 2 weken, mijn vriendin 1.

Twee weken geleden zouden we ook uit eten gaan, toen was ik ziek, dus zo blij dat het nu wel door kan gaan. We zijn as donderdag 15 jaar samen O+ Maar dan zit ik samen met B in het vliegtuig naar Londen dus we vieren het vanavond al samen.
Gefeliciteeeeeeeeeeeeerd! *O*

Veel plezier ook vanavond met jullie jubileum! O+ O+ O+
pi_191643498
Vandaag dé uitdaging om de kinderen (binnen) te vermaken denk ik. :9 Ze wil hier alleen maar naar buiten, maar containers waaien al om, dus Saar al helemaal.. Is mevrouw het niet mee eens dat we binnen blijven. *)
pi_191643582
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoe oud zijn ze nu bij jou ook alweer? Wij willen ook graag naar de Efteling, maar twijfelen steeds vanaf wanneer het nu echt leuk is. :+
4,5 jaar en 17 maanden (nou ja, vanaf morgen :P ).
pi_191643638
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:30 schreef lunapuella het volgende:

[..]

4,5 jaar en 17 maanden (nou ja, vanaf morgen :P ).
En voor de 17 maanden was het écht leuk, of ging het net? :9 Hier is mevrouw 1,5 jaar + een beetje, dus zit dan aan de goede kant?
pi_191643887
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

En voor de 17 maanden was het écht leuk, of ging het net? :9 Hier is mevrouw 1,5 jaar + een beetje, dus zit dan aan de goede kant?
Hij snapt er natuurlijk wat minder van en waarschijnlijk maak je hem nog net zo blij met een speeltuin, maar hij vond het wel echt leuk. Het was niet moeilijk ofzo (maar onze kinderen gaan echt van jongs af aan al naar de Efteling, dit was ook Welpjes 2e keer al - we zijn nogal Efteling-fanaten ;) ).
  zondag 23 februari 2020 @ 13:52:50 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191644707
Hier waait het ook echt enorm. Prul heeft koorts en vieze luiers (stomme tandjes ook), maar gelukkig vindt ze het voor de verandering binnen wel oke. En anders gaan we vingerverven ofzo, of heel onverantwoord een teletubbiesmarathon houden
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191644892
Wij gaan morgen naar de Efteling! Ik ben heel benieuwd hoe Li het vindt.
Het weer wordt niet fantastisch, dus ik hoop dat het lekker rustig blijft en we extra vaak in droomvlucht kunnen!

Mag ik trouwens even melden dat ze vannacht voor het eerst tot kwart over 6 in haar eigen bed heeft geslapen :D
pi_191645130
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:26 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag dé uitdaging om de kinderen (binnen) te vermaken denk ik. :9 Ze wil hier alleen maar naar buiten, maar containers waaien al om, dus Saar al helemaal.. Is mevrouw het niet mee eens dat we binnen blijven. *)
Binnen? Weet je hoe tof het nu buiten is! Wij speelden buiten en gingen daarna allemaal in bad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191645243
Wat Malteser zegt trouwens!
Li vond het fantastisch buiten en dat omwaaien viel wel mee 😅
Alleen was de bal gepakt door een windvlaag waardoor hij in de sloot terecht kwam en nu midden op de plas ligt ;)
Maar ze hebben zich prima buiten vermaakt. Voor mijn gevoel is het vandaag wel harder aan het waaien dan de vorige weken. Dus de jongens mochten van mij niet fietsen :)


Nu slaapt Li, zijn de jongens bezig met een klei-sessie en als Li wakker is mogen ze een film kijken.
Oh en manlief en ik hebben tijd voor de grote schoonmaak ;)
pi_191645711
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

We misten jou. O+ Iedereen viel stil!

Ik hoop altijd maar dat als het stil is iedereen even geen klachten/bijzonderheden heeft. O-)

"Bal! Wil je de bal Y.? Nee!" Zoiets? :9
O+ O+

Ja precies wilde al hetzelfde zeggen, geen nieuws is goed nieuws toch ;)

Hahahaha ja zoiets! Of “wil je water?” “ Neeeeneeneee.
“ inclusief dramatisch hoofd schudden

@lunapuella aah efteling O+ M’n favo pretpark. Wil zo graag een x met Y. daar heen maar twijfelde al net als @NicolasJoy of het wel leuk is voor een dreumes, maar ja dus :s) en met die actie van de appie is het helemaal chill. Wil sowieso als ze wat ouder is een abonnement gaan nemen op de Efteling, ik ga het liefst elke dag :')

@exode gefeliciteerd met jullie jubileum! :* veel plezier straks

@ToT he bah dus daar ligt het ook niet aan :’), hopelijk dat ie snel weer beter slaapt dan...


Y. Vond het vandaag iig absoluut niet leuk buiten _O-
De ene windvlaag na de andere in d’r gezicht, brullen geblazen :') maar ze wordt ook schijtlollig van de hele dag binnen zitten dus hadden in principe geen keus..
pi_191647331
Zolang je kind nog zo klein is, maakt het vrij weinig uit waar je heengaat toch? De kinderboerderij is dan inderdaad net zo leuk. MAAR je bent er zelf ook nog. Juul kan bijvoorbeeld 3000 rondjes door onze speeltuin lopen, maar ik ben er na 10 rondjes wel klaar mee.
Wij zijn afgelopen zomer naar Disney geweest, Juul was toen 13 maanden, die heeft het prima naar haar zin gehad. Elke Disney figuur kreeg een high five en ze keek haar ogen uit. De grootste attractie voor haar was rondkruipen in de enorme gangen van het hotel. Wij (vriendin, B en ik) hadden het fantastisch. Voor Juul maakte het dus geen drol uit.

Kortom als je naar de Efteling wilt, lekker gaan, kindervriendelijker krijg je het niet dus alle voorzieningen zijn er.

Wij hebben een enorm luie binnendag vandaag. Kleien, kleuren, met de AB auto van B rijden, dansen en heel uitgebreid lunchen. Heerlijk zo'n zondag, onze gordijnen zijn een half uur geleden pas opengegaan en ik ben even zo lang geleden pas van PJ naar kleding gegaan. :@ :D
  zondag 23 februari 2020 @ 17:03:38 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191648366
@Malteser: dat ziet er echt heerlijk uit! Prul vindt regen een hele goede reden om heel hard te huilen. Dus we zijn net alleen even noodgedwongen naar de winkel geweest met de auto. Ze is ook echt niet lekker, dus vond de harde wind niet heel relaxed.

Wij hebben net een vakantie geboekt voor september. Duurt nog een eeuwigheid, maar een midweekje rust in het vooruitzicht helpt enorm tegen de chaos in m'n hoofd. Lekker even niks. Behalve dag zwembad en dierentuin. Of zwembad en strand en zeehondjes. De locatie ligt nog niet vast _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191649810
Hm. Quoten lukt niet.

@Loj
Super nice dat ze het zo goed in haar eigen bed heeft gedaan vandaag! Fijn!!

@Malteser
Fantastische foto! <3

--

@ Efteling:
Hoe vermaken jullie je kind dan in de wachtrijen? Hier echt een kind dat nevernooitniet stil gaat blijven staan in de rij. :9 Zoals @Framblij89 zou zeggen, daar wordt ze schijtlollig van. :+
pi_191650450
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 18:13 schreef NicolasJoy het volgende:
@ Efteling:
Hoe vermaken jullie je kind dan in de wachtrijen? Hier echt een kind dat nevernooitniet stil gaat blijven staan in de rij. :9 Zoals @:Framblij89 zou zeggen, daar wordt ze schijtlollig van. :+
Draagzak, op een rustige dag met weinig rijen gaan en dan de attracties met veel rij alsnog vermijden. :P Welpje blijft overigens ook niet stil staan, maar je hebt vaak nog best wat bewegingsruimte hoor. En vaak is er in de rij ook al wel het een en ander te zien.
pi_191650827
ik snap je punt exode maar als je naar de Efteling gaat ben je al gauw minimaal ¤150 kwijt, we wonen daar niet om de hoek, en dan zie ik het niet zitten om na een uur alweer weg te gaan omdat ukkepuk schijtlollig *) wordt. Maar inderdaad kindvriendelijker kan niet dus we gaan het zeker heel snel gewoon proberen :Y

Anders gaan wij toch met de hele fam @NicolasJoy ? ;)
pi_191650944
Wat een super foto Malteser!
Ik heb Sofie vandaag leren stampen in de plassen, heerlijk!

Wij hebben sinds november een abonnement op de Efteling. We vinden het zelf ook erg leuk en wonen er 20min rijden vandaan. Sofie herkent de ingang en als we de Efteling noemen gaat ze het liedje van carnaval festival proberen te neuriën :D
Gaan eigenlijk altijd op rustige dagen. En soms alleen naar sprookjesbos of lavenland. Sprookjesboomtheater is op deze leeftijd trouwens ook al erg leuk.

Exode en vrouw; gefeliciteerd en veel plezier vanavond!

Wij zijn gisteren sushi wezen eten samen met Sofie. Ze heeft 2 uur lang mee zitten eten, krab en gegrilde zalm waren favoriet, maar ook zeewier gaat er prima in :P
De meegenomen afleidingen (rozijntjes, koekjes en boekje) hebben we niet nodig gehad.
pi_191651756
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:04 schreef Framblij89 het volgende:
ik snap je punt exode maar als je naar de Efteling gaat ben je al gauw minimaal ¤150 kwijt, we wonen daar niet om de hoek, en dan zie ik het niet zitten om na een uur alweer weg te gaan omdat ukkepuk schijtlollig *) wordt. Maar inderdaad kindvriendelijker kan niet dus we gaan het zeker heel snel gewoon proberen :Y

Anders gaan wij toch met de hele fam @:nicolasjoy ? ;)
Is de Efteling zo duur tegenwoordig? Hier ook nog de angst dat je er dan heen rijdt voor een uurtje ofzo. :9 Als ze nu nog eens sliep in de kinderwagen....

Maar heuj, dat kan ook best 'ns, hebben we twee schijtlollige kinderen! *)

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 19:12 schreef Takkie88 het volgende:
Wat een super foto Malteser!
Ik heb Sofie vandaag leren stampen in de plassen, heerlijk!

Wij hebben sinds november een abonnement op de Efteling. We vinden het zelf ook erg leuk en wonen er 20min rijden vandaan. Sofie herkent de ingang en als we de Efteling noemen gaat ze het liedje van carnaval festival proberen te neuriën :D
Gaan eigenlijk altijd op rustige dagen. En soms alleen naar sprookjesbos of lavenland. Sprookjesboomtheater is op deze leeftijd trouwens ook al erg leuk.

Exode en vrouw; gefeliciteerd en veel plezier vanavond!

Wij zijn gisteren sushi wezen eten samen met Sofie. Ze heeft 2 uur lang mee zitten eten, krab en gegrilde zalm waren favoriet, maar ook zeewier gaat er prima in :P
De meegenomen afleidingen (rozijntjes, koekjes en boekje) hebben we niet nodig gehad.
Hoe weet je wanneer het de rustige dagen zijn? :9
pi_191652282
Er is een kalender op de website van de Efteling met voorspelde drukte.
Voor morgen staat het op “rustig”, zegt niet zoveel (en het is toch ook daar vakantie), maar toch een goede indicatie.
Verder voorspellen ze voor morgen geen fantastisch weer en heb ik via de app vandaag en vrijdag gekeken naar de wachttijden. Langste die ik heb gezien was 10 min :).

En ja de Efteling is duur! ¤41,- :o , maar wel ¤50,- korting door de AH kaartjes :) .
Dreumesjes zijn gratis trouwens ;)

Heerlijk Tink vakantie geboekt :)
En thuis dagjes zijn ook heerlijk :)

Hier trouwens ook een vakantie geboekt, heel ver weg :D . Niet voor Li, die vindt alles nog prima, maar voor ons en voor de jongens. Nu is Li echt wel relax (en wij ook eigenlijk) dus ik verwacht dat ze zich prima gaat vermaken. Draagzak en gaan :)

Ik vind trouwens ook een mooi om te zien, en ben benieuwd of dat bij andere ook zo is, dat Li zich het fijnst voelt als we met het hele gezin compleet ergens zijn.
pi_191659128
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:31 schreef Tink89 het volgende:
Wij willen ook naar de efteling, maar die prijzen -O-

Dus misschien doen we de anwb-ledendagen. Dan is het 21 euro.

En prul is weer ziek, dus 100 voedingen vannacht :Z en met dit takkeweer wordt het wrs binnen blijven vandaag. Mocht iemand zin hebben in thee en koekjes in 0161 roep dan gerust.
Wil je ah spaarkaarten? Ik spaar door maar ben al voorzien ;)
pi_191659141
Oh zo fijn uit eten geweest, zo relaxt zonder continu bezig te zijn met de kinderen. Erg goed eten (en wijn...) ook.
Oppasmeisje had Juul nog nooit op bed gelegd maar dat ging vlekkeloos.

Fram, het is inderdaad veel geld, ik bedoel vooral dat je niet zoveel rekening met een dreumes hoeft te houden. Je moet het vooral zelf leuk vinden.

Wij maakten in de Efteling overigens vooral gebruik van de baby switch, ideaal! Ging 1 van ons in de singel rides rij staan (die veel sneller gaat dan de gewone rij) en bij de uitgang kon je dan wisselen en mocht de ander meteen naar binnen zonder rij.

Takkie, we kunnen onze dreumessen samen uit eten sturen, Juul is ook gek op sushi.
  maandag 24 februari 2020 @ 12:04:11 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191660866
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:59 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Wil je ah spaarkaarten? Ik spaar door maar ben al voorzien ;)
Ben zelf al aan het sparen, maar txs! Gelukkig gaat het hard, bij elke 5 euro al.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191661854
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ben zelf al aan het sparen, maar txs! Gelukkig gaat het hard, bij elke 5 euro al.
Tip voor iedereen die er meer wil en niet zo vaak bij de AH komt: online inwisselen voor een kaartje wordt ook als 'uitgave' gezien. Dus krijg je 5 nieuwe zegels, die je weer om kan zetten in een nieuw kaartje. Enzovoorts. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191662963
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 20:30 schreef Loj het volgende:
Er is een kalender op de website van de Efteling met voorspelde drukte.
Voor morgen staat het op “rustig”, zegt niet zoveel (en het is toch ook daar vakantie), maar toch een goede indicatie.
Verder voorspellen ze voor morgen geen fantastisch weer en heb ik via de app vandaag en vrijdag gekeken naar de wachttijden. Langste die ik heb gezien was 10 min :).

En ja de Efteling is duur! ¤41,- :o , maar wel ¤50,- korting door de AH kaartjes :) .
Dreumesjes zijn gratis trouwens ;)

Heerlijk Tink vakantie geboekt :)
En thuis dagjes zijn ook heerlijk :)

Hier trouwens ook een vakantie geboekt, heel ver weg :D . Niet voor Li, die vindt alles nog prima, maar voor ons en voor de jongens. Nu is Li echt wel relax (en wij ook eigenlijk) dus ik verwacht dat ze zich prima gaat vermaken. Draagzak en gaan :)

Ik vind trouwens ook een mooi om te zien, en ben benieuwd of dat bij andere ook zo is, dat Li zich het fijnst voelt als we met het hele gezin compleet ergens zijn.
Nog nooit die kalender gezien, gaat een hele wereld voor me open! :9 Ook die app met wachttijden, ideaal! Volgens mij is het (te) lang geleden dat ik bij de Efteling ben geweest, haha!

Waar gaan jullie heen? O+

quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:00 schreef exode het volgende:
Oh zo fijn uit eten geweest, zo relaxt zonder continu bezig te zijn met de kinderen. Erg goed eten (en wijn...) ook.
Oppasmeisje had Juul nog nooit op bed gelegd maar dat ging vlekkeloos.

Fram, het is inderdaad veel geld, ik bedoel vooral dat je niet zoveel rekening met een dreumes hoeft te houden. Je moet het vooral zelf leuk vinden.

Wij maakten in de Efteling overigens vooral gebruik van de baby switch, ideaal! Ging 1 van ons in de singel rides rij staan (die veel sneller gaat dan de gewone rij) en bij de uitgang kon je dan wisselen en mocht de ander meteen naar binnen zonder rij.

Takkie, we kunnen onze dreumessen samen uit eten sturen, Juul is ook gek op sushi.
Nice! Even lekker samen weg! O+

Is de baby switch iets echts van de Efteling zoals ze bedacht hebben? Zelfs de singel rides rij ken ik niet. :@ :+
pi_191668873
Koud koud kindje thuis vandaag. Calimiteit + ontruiming vandaag op de opvang, dus de kinderen naar buiten. In de regen, echt wel korte tijd hoor en wat krijgt ze er nu van mee... Maar ze is niet helemaal zichzelf. Toch veel indruk gemaakt alle brandweer denk ik. Samen onder de douche warm worden. O+
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 19:55:19 #179
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191669083
Nou, ik bel morgen voor een afspraak bij de huisarts. Ik heb het idee dat ze niet goed hoort. Dat had ik al, maar dat idee wordt alleen maar sterker. Ze reageert soms wel, maar het grootste deel van de tijd reageert ze niet. Ze lijkt wel te reageren op als je bv de tv mute, of daarna weer ontmute, maar ze reageert niet op haar naam.

Soms staat ze voor het tv meubel en als we dan zeggen niet zo dichtbij, ga op het kussen zitten, dan doet ze dat soms, maar het grootste deel van de tijd niet. Ik maak me (weer eens) zorgen en be besloten daar niet mee te blijven lopen.

Ze is 19 maanden btw.

De test toen ze een baby was die ze dan doen slaagde aan 1 oor wel, andere oor niet maar paar dagen later slaagde het andere oor ook. Ik heb ook een hele tijd lang het idee gehad dat ze heel goed hoorde,want als je vroeg waar is de klok dan zocht ze die direct, maar dat doet ze ook niet meer heb ik het idee.

Mijn vrouw, die de hele dag bij haar is zegt dat ze wel hoort. Maar goed, ik beweer niet dat ze doof is, ik beweer dat ze niet goed hoort.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_191669121
Hebben jullie destijds niet gewoon de hoortest gedaan ook?

Heb je het idee dat ze niet goed op omgevingsgeluid reageert? Want niet reageren op aanwijzingen is natuurlijk ook iets wat best bij de leeftijd hoort..
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 19:57:32 #181
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191669127
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:57 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben jullie destijds niet gewoon de hoortest gedaan ook?

Heb je het idee dat ze niet goed op omgevingsgeluid reageert? Want niet reageren op aanwijzingen is natuurlijk ook iets wat best bij de leeftijd hoort..
Jawel, zie edit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_191669323
Ik vind het niet altijd reageren of instructies opvolgen klinken als compleet normaal dreumesgedrag.
pi_191669327
Tsja. Ik denk dat we veelvuldig kunnen herhalen wat al eerder aangegeven is.. Maar hoe het ook is; ik denk dat je het het beste kan laten testen. Dat zal de enige manier zijn dat jij er rust mee krijgt. Of het dan bevestigd wordt of ontkracht wordt.. Nu blijft het maar bij je spoken kennenlijk.
  maandag 24 februari 2020 @ 20:09:01 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191669393
Coolguy, een alternatief kan nog zijn: integrale vroeghulp.
Dat is gratis en je hebt geen verwijzing nodig en ze kijken in de breedte naar de ontwikkeling van je kind.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191670746
NJ, jaja baby switch bestaat echt :) Is bedoeld voor ouders met kleine kindjes die allebei in een attractie willen. De eerste moet in de rij, de tweede dus niet. Even aangeven dat je van de baby switch gebruik wilt maken bij het verlaten van de attractie. Niet alle attracties heeft de switch, welke wel staat in de App :)

Single ride is dat je in je eentje een attractie in gaat. Daar zijn bij meerdere attracties aparte rijen voor.

Wat naar joh die calamiteit. Inmiddels opgewarmd?
pi_191671382
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 12:59 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Tip voor iedereen die er meer wil en niet zo vaak bij de AH komt: online inwisselen voor een kaartje wordt ook als 'uitgave' gezien. Dus krijg je 5 nieuwe zegels, die je weer om kan zetten in een nieuw kaartje. Enzovoorts. :)
Super relaxte tip! Thanks :Y


@CoolGuy laat het inderdaad maar gewoon testen, denk/hoop dat je er veel rust bij krijgt als je weet dat er niks aan de hand is met je kind.
Gehoor e.d checken ze trouwens toch ook wel bij elke afspraak op het CB? Dat is er toch om het vroegtijdig te kunnen signaleren van bepaalde klachten?

@NicolasJoy arm spookie zo met die pestregen in de kou, gelukkig was het maar kort!

Y. is strontverkouden, wel heel vrolijk. Hoop dat het niet verder doorzet. Zat ik gister nog trots te vertellen aan iemand dat m’n kind nooooit ziek is :')
pi_191671714
Bikkel is net een hond. Je kan 20x zijn naam noemen en geeft geen kik maar als ik heel zachtjes stiekem een snoepje open maak in de keuken staat hij meteen kwispelend naast mij.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_191671816
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:05 schreef Wolken het volgende:
Bikkel is net een hond. Je kan 20x zijn naam noemen en geeft geen kik maar als ik heel zachtjes stiekem een snoepje open maak in de keuken staat hij meteen kwispelend naast mij.
_O-
pi_191672794
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:05 schreef Wolken het volgende:
Bikkel is net een hond. Je kan 20x zijn naam noemen en geeft geen kik maar als ik heel zachtjes stiekem een snoepje open maak in de keuken staat hij meteen kwispelend naast mij.
_O-
Protège moi de mes désirs.
pi_191673086
Herkenbaar Wolken! _O-
Sofie heeft het ook bij het openmaken van de vaatwasser. Dan staan teckel en kind elkaar letterlijk weg te duwen om te helpen of borden af te likken. Oké, dat eerste alleen Sofie maar dat 2de doen ze allebei... :X

@NJ; nog een goede reden om nu naar Efteling te gaan (oké als het wat beter weer is), is dat het nu leuk is voor jullie alledrie. Kan me indenken dat je vrouw er straks hoogzwanger minder energie voor heeft en daarna met een kleine baby erbij is het toch ook anders.
pi_191674000
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:11 schreef exode het volgende:
NJ, jaja baby switch bestaat echt :) Is bedoeld voor ouders met kleine kindjes die allebei in een attractie willen. De eerste moet in de rij, de tweede dus niet. Even aangeven dat je van de baby switch gebruik wilt maken bij het verlaten van de attractie. Niet alle attracties heeft de switch, welke wel staat in de App :)

Single ride is dat je in je eentje een attractie in gaat. Daar zijn bij meerdere attracties aparte rijen voor.

Wat naar joh die calamiteit. Inmiddels opgewarmd?
Wauw, wat goed geregeld dan! Ik had de Efteling al wel hoog zitten, maar dit soort dingen helpen nog wel extra mee. O+

Het duurde even gisteren, maar het kwam weer goed.. Grote Bambi-ogen en knallende ruzie toen ze de douche uit moest (ik vond het na 30-45 minuten wel welletjes :9 ) Slechte nacht gehad, maar of het hier aan heeft gelegen.. Ik weet het niet.
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:44 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Super relaxte tip! Thanks :Y

@:coolguy laat het inderdaad maar gewoon testen, denk/hoop dat je er veel rust bij krijgt als je weet dat er niks aan de hand is met je kind.
Gehoor e.d checken ze trouwens toch ook wel bij elke afspraak op het CB? Dat is er toch om het vroegtijdig te kunnen signaleren van bepaalde klachten?

@:nicolasjoy arm spookie zo met die pestregen in de kou, gelukkig was het maar kort!

Y. is strontverkouden, wel heel vrolijk. Hoop dat het niet verder doorzet. Zat ik gister nog trots te vertellen aan iemand dat m’n kind nooooit ziek is :')
Vond het voor de leidsters nog het naarst. :+ De kinderen zoveel mogelijk onder het afdak, want ja, daar zijn ze voor.. Zelf tot op het ondergoed doorweekt en dan nog moeten wachten tot alle kinderen zijn opgehaald. :@

Lekker snot smeren door Y. ! Sterkte :*
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 22:05 schreef Wolken het volgende:
Bikkel is net een hond. Je kan 20x zijn naam noemen en geeft geen kik maar als ik heel zachtjes stiekem een snoepje open maak in de keuken staat hij meteen kwispelend naast mij.
O+ O+
Zo herkenbaar haha. *)
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 00:07 schreef Takkie88 het volgende:
Herkenbaar Wolken! _O-
Sofie heeft het ook bij het openmaken van de vaatwasser. Dan staan teckel en kind elkaar letterlijk weg te duwen om te helpen of borden af te likken. Oké, dat eerste alleen Sofie maar dat 2de doen ze allebei... :X

@:NJ; nog een goede reden om nu naar Efteling te gaan (oké als het wat beter weer is), is dat het nu leuk is voor jullie alledrie. Kan me indenken dat je vrouw er straks hoogzwanger minder energie voor heeft en daarna met een kleine baby erbij is het toch ook anders.
't is inderdaad iets wat eventueel nu nog even kan. Natuurlijk sowieso al goed kijken wat er ook alweer wel en niet mag tijdens de zwangerschap.. Maar anders duurt het straks veel te lang voordat het kan. :9
pi_191674041
Officieel mag je zwanger niet eens in de droomvlucht. Volgens mij is dat de enige ‘regel’ waar ik me toen niet aan heb gehouden :P
pi_191674794
Hahaha Wolken, ik zie het voor me *O*

Hier werden 2 bloedsjago kinderen wakker vanochtend, huilen, krijsen, niets willen, pffff, ik zou bijna mijn verlofdag intrekken en naar kantoor gaan ;)
Maar na het ontbijt zijn ze samen gaan spelen en zijn ze ineens poepjevrolijk. Dan is 2 kinderen wel erg fijn :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 25 februari 2020 @ 09:56:16 #194
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191675427
Nou, ik heb een afspraak gemaakt voor morgenochtend bij de huisarts, al is het maar voor mezelf, maar dat horen van onze kleine zit me gewoon niet lekker.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 08:54:45 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191691551
Net bij huisarts geweest. In ieder geval geen oorontsteking maar ze maakt zich verder geen zorgen. Wel vindt ze dat ze weinig woorden zegt, en daar ben ik het mee eens.

Jikkie(jokie en jet)
Bal
Daag (zegt ze niet meer)

Dat is het wel zo'n beetje. Bij 19 maanden is dat gewoon (te) weinig. Nu dus afspraak gaan maken bij consultatiebureau.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_191691661
Ben je er wel iets geruster op nu? Hopelijk kunnen ze je bij het consultatiebureau ook geruststellen en/of wat fijne tips meegeven om haar taalvaardigheid wat te ondersteunen. Lezen jullie haar eigenlijk veel voor?
  woensdag 26 februari 2020 @ 09:07:33 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_191691706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:54 schreef CoolGuy het volgende:
Net bij huisarts geweest. In ieder geval geen oorontsteking maar ze maakt zich verder geen zorgen. Wel vindt ze dat ze weinig woorden zegt, en daar ben ik het mee eens.

Jikkie(jokie en jet)
Bal
Daag (zegt ze niet meer)

Dat is het wel zo'n beetje. Bij 19 maanden is dat gewoon (te) weinig. Nu dus afspraak gaan maken bij consultatiebureau.
Ik lees natuurlijk maar vanaf de zijlijn mee, maar ik heb het gevoel alsof jij altijd op zoek bent naar iets wat er mis is aan je dochter. Misschien komt dat ondat je verder niet over haar post, maar het is altijd in deze context.
Wellicht tegen het zere been, maar heb je daar zelf al eens met iemand over gesproken? Want ik zou het zo jammer vinden als je niet gewoon kan genieten van je kind, en zij wellicht opgroeit met het idee dat ze van alles mankeert terwijl het waarschijnlijk gewoon een gezond kind is?
disclaimer
pi_191691829
Mijn neefje (nu 2) zei ook zo weinig. Echt maar 1 of 2 woordjes. Bij hem lag het aan het feit dat ie geen klap zag, hij bleek een sterkte te hebben van + (of -, ik weet dat nooit) 8 en +- 7,5 ofzo. Ventje zag alleen maar blur en snapte er dus geen zak van dat de ene vlek een trein was en de andere een auto. Bril erop, binnen twee weken was z'n woordenschat explosief gegroeid.

En ik ken ook een aantal kindjes met wie helemaal níks was en die ook amper wat zeiden. Die gingen dan ineens van nul naar honderd qua praten, alsof ze intern hadden zitten oefenen en pas losgingen toen het naar believen onder de knie was.

Ik weet niet wat ik hiermee wil zeggen :') Er kan iets zijn met je dochtertje, maar er kan ook helemaal niks zijn en voor die optie moet je niet vergeten open te blijven staan, zeg maar.
pi_191692130
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik lees natuurlijk maar vanaf de zijlijn mee, maar ik heb het gevoel alsof jij altijd op zoek bent naar iets wat er mis is aan je dochter. Misschien komt dat ondat je verder niet over haar post, maar het is altijd in deze context.
Wellicht tegen het zere been, maar heb je daar zelf al eens met iemand over gesproken? Want ik zou het zo jammer vinden als je niet gewoon kan genieten van je kind, en zij wellicht opgroeit met het idee dat ze van alles mankeert terwijl het waarschijnlijk gewoon een gezond kind is?
Dat gevoel heb ik dus ook :@ Het is voor ons vanachter ons toetsenbord ook lastig in te schatten, maar het ene kind is nou eenmaal sneller of trager dan het andere in bepaalde dingen. Je kunt het ook echt niet vastpinnen op met zoveel maanden “moet” ze dit kunnen, niks zo veranderlijk als de ontwikkeling van kleine kinderen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_191693053
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 08:54 schreef CoolGuy het volgende:
Net bij huisarts geweest. In ieder geval geen oorontsteking maar ze maakt zich verder geen zorgen. Wel vindt ze dat ze weinig woorden zegt, en daar ben ik het mee eens.

Jikkie(jokie en jet)
Bal
Daag (zegt ze niet meer)

Dat is het wel zo'n beetje. Bij 19 maanden is dat gewoon (te) weinig. Nu dus afspraak gaan maken bij consultatiebureau.
Ik heb dit al eerder gezegd maar volgens het schema van het consultatiebureau hoeft ze nog maar 3 "woorden" met begrip te zeggen (woorden tussen "" want het hoeven nog geen correcte woorden te zijn. Pas bij 3 jaar staat er "verstaanbaar voor bekenden"). Het is dus niet te weinig, 3 woordjes is genoeg.

Ik heb toen ook uitgelegd waar die 50 woorden vandaan kwam die je aanhaalde. Daar heb je toen niet meer op gereageerd maar hoop dat je het wel hebt gelezen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 26-02-2020 10:49:05 ]
pi_191693493
Even een ervaring:

S. praatte ook laat. Hij brabbelde ook weinig. Zei met 24 maanden alleen 'mama', 'papa', 'Blaze' en 'oefs' (poes). Ik weet niet meer wanneer hij wel ging praten, maar er kwamen ineens volledige lange zinnen uit. Nu met 4,5 jaar heeft hij een bovengemiddeld woordenschat.


Billy (20 maanden) zegt he-le-maal niks verstaanbaars maar brabbelt wel de hele dag door. (Wellicht spreekt hij wel volle zinnen Chinees :D ) Ik hoop wel dat hij binnenkort iets gaat zeggen, al is het maar mama. Qua passieve woordenschat zit het in ieder geval wel snor, aangezien hij veel wel begrijpt.

Hopelijk kan het consultatiebureau jullie snel gerust stellen en eventueel actie ondernemen als dat nodig is.
pi_191693909
Ketel praatte ook pas laat. Uiteindelijk krijgt hij nu wel logopedie voor zijn uitspraak, maar zijn woordenschat en grammatica lopen goed op schema. Qua motoriek loopt hij 'achter' maar qua letter- en getalbegrip juist weer 'voor'. Dus inderdaad, niks zo veranderlijk als de ontwikkeling van kinderen - je vasthouden aan gemiddeldes heeft echt zelden zin.
pi_191694296
Jip begint de laatste weken wel lekker wat woorden te zeggen. Nog geen zinnen, maar gewoon losse woordjes. Ik vind het wel gezellig, hij probeert steeds meer na te zeggen, zo leuk O+

Overigens kon hij maanden terug al mama zeggen maar dat vertikt ie nu. Iedereen is papa :')
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:22:38 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_191694367
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:17 schreef Aure het volgende:
Jip begint de laatste weken wel lekker wat woorden te zeggen. Nog geen zinnen, maar gewoon losse woordjes. Ik vind het wel gezellig, hij probeert steeds meer na te zeggen, zo leuk O+

Overigens kon hij maanden terug al mama zeggen maar dat vertikt ie nu. Iedereen is papa :')
Noud wordt over anderhalve week 3 en ik ben nog steeds papa ;(
disclaimer
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:23:47 #205
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191694387
Hier is papa gewoon papa, maar ik ben MAAAAAAAAA! ;(
pi_191694399
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Noud wordt over anderhalve week 3 en ik ben nog steeds papa ;(
En is blei dan ook papa of noemt ie die mama? Hier is het voor ons allebei papa :') op zich ook wel handig soms "Schat, hij wil jou, regel jij het?" :+
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:28:49 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_191694454
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:24 schreef Aure het volgende:

[..]

En is blei dan ook papa of noemt ie die mama? Hier is het voor ons allebei papa :') op zich ook wel handig soms "Schat, hij wil jou, regel jij het?" :+
Nee iedereen is gewoon altijd papa.
En zowel mijn broers als mijn vader zijn oehpa.
disclaimer
pi_191694485
:D op zich wel lekker makkelijk. Hoef je niet heel veel te onthouden :+
  woensdag 26 februari 2020 @ 12:32:32 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_191694513
Precies, hij zegt ook echt alleen het broodnodige verder. Hij praat de hele dag, maar da's allemaal Koeterwaals. Verstaanbare woorden is ie heel schaars mee :')

Even om aan te geven aan anderen dat het niet abnormaal is ;)
disclaimer
pi_191694629
buiten de woordjes hai, nee, papa, die en bal om zit ze hier de hele dag te miauwen _O-
Zelfs ik ben ‘mauw’ :')
pi_191694993
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 12:17 schreef Aure het volgende:
Overigens kon hij maanden terug al mama zeggen maar dat vertikt ie nu. Iedereen is papa
Hier ook, eerst was iedereen mama. Nu is iedereen papa (papai)

Ik vind de taalontwikkeling zo leuk. Lamp was eerst het gebaar, vervolgens kwam daar "KLIK" (geluid van de trekschakelaar) bij en nu is het Klamp.
Merk wel dat ik veel meer woorden herken dan anderen, logisch want ik breng het meeste tijd met hem door. Mijn man begrijpt ook veel minder wat soms frustratie oplevert.
  woensdag 26 februari 2020 @ 13:23:51 #212
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191695248
Hier gaan de woordjes en het napraten opeens wat sneller, maar een doperwt blijft hij stug een appel noemen :P en dierengeluiden krijg ik er al helemaal niet in. Op een krokodil na (want die doet *hap*) maakt hij bij elk dier hetzelfde piep geluid :')

En hij heeft een erg italiaanse manier van praten :D met veel hand gebaren enzo en denk dat dat ook wel meehelpt dat hij snel begrepen wordt.

Maar hij is nu bijna 22 maanden en met 19 maanden waren het ook maar een een paar woordjes. Maargoed, ik maak me ook niet zo snel druk wat dit soort dingen betreft. :P niet erover lezen op internet helpt sowieso.
pi_191696686
B heeft een jaar lang elk mens 'papa' genoemd, dat is best onhandig met 2 mama's.
B heeft altijd voorgelopen met zijn woordenschat. Hij liep/loopt met andere dingen juist wat achter zeg maar. Zo is hij klein motorisch echt een kluns en heeft zindelijkheid heel wat doorzettingsvermogen gekost (en broeken). Hij praat nog steeds enorm veel dus soms zoek ik de mute knop.

Juul heeft een hele eigen manier om onderscheid tussen de mama's te maken. Ik ben mama en mijn vriendin is 'deze mama' (wat ze uitspreekt als deeeeeessssssse mama).
Ook zij loopt verbaal wat voor geloof ik. In ons huis wordt nou eenmaal veel geouwehoerd (en voorgelezen). En ze heeft natuurlijk een grote broer die binnen no-time haar gebrabbel verstond en hele gesprekken met haar voert O+

Ze heeft gelukkig weer een goed slaapritme te pakken. Ze is alleen 's ochtends iets te vroeg wakker naar onze smaak, we leggen haar dan bij ons en dan doezelt ze zo nog een uur tussen ons in. Dat is zo fijn! B deed dat echt nooit, wakker is wakker. Nog steeds overigens, als hij zijn ogen open doet, staat hij meteen aan.
pi_191696909
Heerlijk al die ervaringen. Mijn oudste heeft een hardnekkige papa fase gehad, heel handig met ook hier twee moeders :') Vlokje heeft die fase maar heel kort gehad en praat nu peuterzus na, vrouwlief is mam en ik ben mama. Ideaal want het is voor ons altijd duidelijk wie ze bedoelt.

Verder kwam het praten langzaam op gang maar begint ze nu met twee woorden achter elkaar te praten. Haar woordenschat lijkt dagelijks te groeien, dat vind ik heel mooi om te zien O+

Mijn peuter van nu 3 (en ruim 3 maanden) liep eerst voor qua spraak, toen stagneerde het en liep ze achter en nu praat ze hartstikke goed voor haar leeftijd. Ons buurjongetje is 3 weken ouder dan onze peuter en begint nu pas met 2 woorden te combineren na intensieve logopedie.

Het zegt allemaal zo weinig (no pun intended), ieder kind ontwikkelt op zijn/haar eigen tempo en als ze later 'groot' zijn is het echt niet meer van belang welk kind met 2 al hele zinnen sprak en welk kind 'nog maar' 3 woorden.

Hopelijk ben je wat gerustgesteld door de huisarts CG en lukt het je om het even op zijn beloop te laten. Je dochter is nog maar 19 maanden, als ze ouder wordt moet ze al genoeg dus probeer dat 'moeten' nu nog even te laten. Als ze echt achter blijkt te lopen qua ontwikkeling of er is wat anders aan de hand, dan kom je daar snel genoeg achter en is er dan nog alle ruimte en tijd om daar op te anticiperen. Ik denk dat het nu gewoonweg nog te vroeg is om daar ook maar iets over te zeggen.
pi_191696933
Quote ipv edit is niet handig.
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 16:04:22 #216
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191697880
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik lees natuurlijk maar vanaf de zijlijn mee, maar ik heb het gevoel alsof jij altijd op zoek bent naar iets wat er mis is aan je dochter. Misschien komt dat ondat je verder niet over haar post, maar het is altijd in deze context.
Wellicht tegen het zere been, maar heb je daar zelf al eens met iemand over gesproken? Want ik zou het zo jammer vinden als je niet gewoon kan genieten van je kind, en zij wellicht opgroeit met het idee dat ze van alles mankeert terwijl het waarschijnlijk gewoon een gezond kind is?
Das niet tegen het zere been hoor, want je hebt simpelweg gelijk :) Niet dat ik er niet van geniet, maar wel dat ik heel snel denk dat er 'iets is', om het zo maar te zeggen. Ik weet ook wel waar dat vandaan komt, maar dat gaat dan weer wat te ver om daar in dit topic heel diep op in te gaan :)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 10:43 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik heb dit al eerder gezegd maar volgens het schema van het consultatiebureau hoeft ze nog maar 3 "woorden" met begrip te zeggen (woorden tussen "" want het hoeven nog geen correcte woorden te zijn. Pas bij 3 jaar staat er "verstaanbaar voor bekenden"). Het is dus niet te weinig, 3 woordjes is genoeg.

Ik heb toen ook uitgelegd waar die 50 woorden vandaan kwam die je aanhaalde. Daar heb je toen niet meer op gereageerd maar hoop dat je het wel hebt gelezen.
Dat is correct, dat heb je gezegd, dat kan ik me inderdaad herinneren. Hoe kom je aan dat schema van het consultatiebureau, want ik ken dat schema niet, dus ik baseer me op internet (wat altijd een slecht idee is), maar ik heb er wel interesse in. Heb je dat wellicht ergens online staan? Want die 3 woordjes is precies in lijn met wat zij doet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_191698114
Ik denk dat dat dit is :
https://www.ncj.nl/van-wiechen/kenmerken/

En dan specifiek de 3 woorden:
https://www.ncj.nl/van-wiechen/kenmerken/details/?item=39

Daar zie je ook dat de aanbevolen leeftijd 18 maanden is, maar dat er een grote spreiding is (14-23 maanden).
  woensdag 26 februari 2020 @ 16:25:42 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_191698203
Dus eigenlijk is de dreumes van coolguy ontzettend gemiddeld! ;)

Maar inderdaad, vergelijken met kinderen die meer kunnen is zo'n nare valkuil. Er zullen altijd kinderen sneller, beter en slimmer zijn. Ik betrap mezelf er ook nog wel op hoor, dat is gewoon heel lastig los te laten. Maar het levert je echt niks op behalve onnodige kopzorgen.
disclaimer
pi_191698206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 16:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is correct, dat heb je gezegd, dat kan ik me inderdaad herinneren. Hoe kom je aan dat schema van het consultatiebureau, want ik ken dat schema niet, dus ik baseer me op internet (wat altijd een slecht idee is), maar ik heb er wel interesse in. Heb je dat wellicht ergens online staan? Want die 3 woordjes is precies in lijn met wat zij doet.
Dat is het Van Wiechenonderzoek. Dat is in nederland de gouden standaard en daar maakt elk consultatiebureau gebruik van. Die info staat allemaal op de site van Nederlands Centrum Jeugdgezondheid: https://www.ncj.nl/van-wiechen/

Het schema is daar ook te vinden maar hierbij een direct linkje zodat je niet hoeft te zoeken: PDF

Het is veel meer dan enkel dit schema dus vraag het vooral na bij je eigen CB maar zo weet je dat ik niet uit mijn nek klets ;)
Over het punt "Zegt 3 "woorden" met begrip" is er deze uitgebreidere uitleg waarbij een spreiding wordt vermeld van 14 -­ 23 maanden: https://www.ncj.nl/van-wiechen/kenmerken/details/?item=39

Edit: @Aure was net wat sneller ;)
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 16:39:06 #220
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191698424
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 16:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat is het Van Wiechenonderzoek. Dat is in nederland de gouden standaard en daar maakt elk consultatiebureau gebruik van. Die info staat allemaal op de site van Nederlands Centrum Jeugdgezondheid: https://www.ncj.nl/van-wiechen/

Het schema is daar ook te vinden maar hierbij een direct linkje zodat je niet hoeft te zoeken: PDF

Het is veel meer dan enkel dit schema dus vraag het vooral na bij je eigen CB maar zo weet je dat ik niet uit mijn nek klets ;)
Over het punt "Zegt 3 "woorden" met begrip" is er deze uitgebreidere uitleg waarbij een spreiding wordt vermeld van 14 -­ 23 maanden: https://www.ncj.nl/van-wiechen/kenmerken/details/?item=39

Edit: @:Aure was net wat sneller ;)
Kijk, en dit is dus wat er mis is met mij.

Ik kijk naar jouw link, ik denk, mooi, 3 woordjes. Maar wat staat er dan? 3 woordjes ZONDER papa en mama mee gerekend. Maar ze zegt geen papa en mama.

Van de andere kant, ik zit eens door die linkjes heen te klikken, en dan staat er iets van grove motoriek, dus ik klikte een willekeurige aan, in dit geval bal wegschoppen, en staat er dat ze dat gemiddeld bij 3,5 jaar moeten kunnen. Hoezo 3,5 jaar? Dát doet onze dochter dan weer wél.

Nou ja, wat heet schoppen ja, ze geeft hem met dr voet een tikje, en dan rolt ie vooruit, en dat is dan prachtig en dan moet t nog een keer.

Eerder vandaag vroeg ik 'waar is je jasje?', maar ik had dat nog niet eerder gevraagd, en prompt loopt ze naar dr jasje en komt me die brengen. Dat verbaasde me (positief).

Daarnaast waren we door een boekje aan het kijken, en op 1 van die pagina's was een voetbal te zien. Ze kent geen VOETbal, wel een bal met vrolijke kleurtjes, en ze weet ook dat dat een bal is. Maar ze wees gericht die voetbal aan en zei baw (bal) (waarschijnlijk omdat rond). Ook daar was ik blij mee.

Maar goed, de motoriek is niet waar ik dacht iets te zien, dat is echt op taal (spreken!)gebied. Maar veel andere dingen van als ik door die linkjes klik doet ze wel. Weet ik veel, dingen als klappen in de handjes, op het boze bolletje, etc, dat doet ze al maanden. Maar, 'waar is de klok', het eerste ding waar ze consequent naar zocht (en vond), wat ze al ruim voor 1 jaar oud deed, dát doet ze vreemd genoeg dan niet meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_191698503
3 woordjes zonder papa en mama meegeteld is precies wat ze doet dus dat is prima. Hier in het topic zijn er meerdere dreumesen die geen papa/mama zeggen of maar 1 van beide.

Jullie voeden je dochtertje tweetalig als ik het goed heb onthouden? Want dan is de spreiding volgens mij nog wat groter. Kinderen die meertalig worden opgevoed zijn vaak wat later met spreken omdat ze meer info moeten verwerken. Ik heb daar geen ervaring mee maar weet dat er hier in het topic meerdere ouders zijn die hun kinderen tweetalig opvoeden.

Er wordt ook vaak gezegd dat je maar 1 ding tegelijk kan ontwikkelen, sommige kinderen hebben de prioriteit liggen bij praten, andere bij motoriek. Soms zijn eerder geleerde dingen tijdelijk even niet meer belangrijk, alsof ze denken van ik kan het dus ik ga nu iets anders leren.

L heeft dat bijvoorbeeld met de letter R. Een van zijn eerste woorden was "klaar" met een hele duidelijke rollende R. Die is nu helemaal verdwenen en is vervangen door een L dus "klaar" is nu "klaal".

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 26-02-2020 16:51:45 ]
pi_191700043
Ik snap wel dat het moeilijk is. Ze zijn nog zo klein en redelijk kwetsbaar. En omdat ze nog niet kunnen zeggen wat ze mankeren moet jij als ouders extra opletten. Bikkel ondergaat 10 maart zijn tweede ingreep en hierna wil ik zeker een jaar lang niet meer in het ziekenhuis komen.

Bikkel is ook bijna 19 maanden en zegt ook eigenlijk nog geen woord. Behalve als ik hem aanspreek als hij iets doet wat niet mag. Dan gaat hij gewoon in discussie in zijn eigen brabbelende taaltje, inclusief wijzende vinger :D . En dan vind ik het zooo moeilijk om niet te gaan lachen want dan gaat hij alleen nog maar meer uitdagen.

Afgelopen week mochten ze verkleed naar het kdv:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 26 februari 2020 @ 18:53:20 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191700083
Aaah, wat een schattig boertje!

Prulleke loopt qua praten voor als ik dat onderzoek zo lees. Ook op andere vlakken wel, maar ze is dan ook in de luxe positie dat papa en mama veel thuis zijn, ze enorm veel een op een aandacht krijgt (of twee op een), we elke avond de tijd kunnen nemen om uitgebreid voor te lezen enzovoorts. Dat helpt misschien ook wel ofzo, geen idee. Woordenschat zonder papa en mama is een woordje of 10 denk ik, bij 15 maanden.

En verder ben ik moe, want verbouwing en solliciteren en verhuizen straks en nogaltijdnietdoorslapendkind en kom ik niet echt aangehaakt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191700185
Vandaag "nieuwe" meubels opgehaald voor in de nieuwe kamer van onze dame.. Staat nu ingepakt klaar, nieuwe kleur zit op de muur.. Loopt ze net de kamer binnen; "Wauuuuwwwww" met applaus.

Zo dankbaar dit kind. O+
pi_191700369
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 16:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk, en dit is dus wat er mis is met mij.

Ik kijk naar jouw link, ik denk, mooi, 3 woordjes. Maar wat staat er dan? 3 woordjes ZONDER papa en mama mee gerekend. Maar ze zegt geen papa en mama.

Van de andere kant, ik zit eens door die linkjes heen te klikken, en dan staat er iets van grove motoriek, dus ik klikte een willekeurige aan, in dit geval bal wegschoppen, en staat er dat ze dat gemiddeld bij 3,5 jaar moeten kunnen. Hoezo 3,5 jaar? Dát doet onze dochter dan weer wél.

Nou ja, wat heet schoppen ja, ze geeft hem met dr voet een tikje, en dan rolt ie vooruit, en dat is dan prachtig en dan moet t nog een keer.

Eerder vandaag vroeg ik 'waar is je jasje?', maar ik had dat nog niet eerder gevraagd, en prompt loopt ze naar dr jasje en komt me die brengen. Dat verbaasde me (positief).

Daarnaast waren we door een boekje aan het kijken, en op 1 van die pagina's was een voetbal te zien. Ze kent geen VOETbal, wel een bal met vrolijke kleurtjes, en ze weet ook dat dat een bal is. Maar ze wees gericht die voetbal aan en zei baw (bal) (waarschijnlijk omdat rond). Ook daar was ik blij mee.

Maar goed, de motoriek is niet waar ik dacht iets te zien, dat is echt op taal (spreken!)gebied. Maar veel andere dingen van als ik door die linkjes klik doet ze wel. Weet ik veel, dingen als klappen in de handjes, op het boze bolletje, etc, dat doet ze al maanden. Maar, 'waar is de klok', het eerste ding waar ze consequent naar zocht (en vond), wat ze al ruim voor 1 jaar oud deed, dát doet ze vreemd genoeg dan niet meer.
Dat iets met vlagen wel/niet doen hoort er ook bij hoor. Bollie zei met 10 maanden “mama”, vervolgens heb ik dat zeker 5 maanden níet gehoord, en toen was het er ineens weer volop.

Mijn dreumes is overigens het omgekeerde van de jouwe denk ik. Met taal is ze vlot (ze babbelt al allerlei woorden; bal, jamjam (=eten!), banaan, speentje, papa, mama, kijk is, etc.
Maar haar grove motoriek? Omrollen doet ze pas sinds een maand echt actief (ze kon het wel eerder maar het boeide haar gewoon niet) (en ze is nu dus 18 maanden), zelf tot zit komen lukt nog niet. Soms doet ze een verdwaalde poging tot zich optrekken. Maar ook dat is nog geen succes. Sinds kerst staat ze als je haar handjes vasthoudt, maar los, of uberhaupt een stapje zetten, nee, echt niet. Kruipen doet ze ook niet, ze schuift op haar billen.

Maak ik me daar druk om? Nee. Elk kind zijn eigen tempo. Mijn oudste liep ook pas vrij laat (en deed hetzelfde, laat rollen, billenschuiven...).

Oh en dat niet luisteren wat je omschrijft; als ik tegen de mijne zeg “niet zo dicht op de tv”, dan reageert ze ook niet hoor. Dat is meer dwarsheid dan iets met haar oren. Overigens luistert mijn 4 jarige ook niet als ik dit soort instructies geef :')
pi_191700414
Voorlezen en veel praten heeft zeker invloed. Daarom vroeg ik ook aan CG of ze haar veel voorlezen.

Interessant leesvoer:
http://www.kunstvanlezen.nl/files.php?file_id=1757

quote:
Kinderen uit gezinnen waar weinig gepraat wordt hebben in die eerste jaren dus veel minder kans om een flinke woordenschat te ontwikkelen. De kinderen uit deze gezinnen bouwden in drie jaar tijd een woordenschat van 525 woorden op, terwijl de kinderen uit de praatgrage gezinnen op die leeftijd al 1.100 woorden kenden.
quote:
Onderzoekster Heleen van den Berg heeft onderzoek gedaan naar de woordenschatontwikkeling van baby’s en vergeleek daarbij baby’s die al op de leeftijd van 8 maanden werden voorgelezen met baby’s die niet werden voorgelezen. Op de leeftijd van 15 maanden kenden de baby’s die wel werden voorgelezen significant meer woorden dan de baby’s die niet werden voorgelezen.
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 19:18:06 #227
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191700547
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:10 schreef Aure het volgende:
Voorlezen en veel praten heeft zeker invloed. Daarom vroeg ik ook aan CG of ze haar veel voorlezen.

Interessant leesvoer:
http://www.kunstvanlezen.nl/files.php?file_id=1757
[..]

[..]

Nou heel veel niet. We doen het wel, want leesboekjes of nou ja, met plaatjes er in, die laat ze niet met rust. Dan wil ze zelf bladeren, en als het dus op afstand is, bv als zij in dr bedje is, dan heeft ze echt 0,0,0 interesse, maar we praten wel de hele dag tegen dr. We benoemen ook alles. Schoentjes, eendjes, jas, gewoon alles.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_191701109
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou heel veel niet. We doen het wel, want leesboekjes of nou ja, met plaatjes er in, die laat ze niet met rust. Dan wil ze zelf bladeren, en als het dus op afstand is, bv als zij in dr bedje is, dan heeft ze echt 0,0,0 interesse, maar we praten wel de hele dag tegen dr. We benoemen ook alles. Schoentjes, eendjes, jas, gewoon alles.
Dan kan je toch nog steeds voorlezen? Bollie bladert ook zelf. Prima. Dan lezen we het verhaal gewoon niet chronologisch en bekijken we pagina voor pagina op haar tempo. Of ik benoem alleen maar wat voor plaatjes op de pagina staan ipv het verhaal te volgen. Dan krijgen we gesprekjes als “ooh kijk, de koe! Wat doet de koe?” *bwoewaaa* “de koe doet BOEEE” *BOEEE!* “ja goed zo!*

En ik denk dat ze voor lezen op afstand nog te klein zijn, zelfs mijn kleuter vindt dat nog niks, die wil mee kunnen kijken en dingen kunnen aanwijzen in de boeken. Hier kruipen we voor het slapen gaan in het “grote” bed en ik lees ze dan omstebeurt allebei een boekje voor; 1 voor bollie op haar niveau (inc. Zelf bladeren) en 1 voor kleuter. Na het voorlezen breng ik ze dan naar hun eigen bedjes.
pi_191701145
Ik lees Juul al vanaf 3 maanden voor, ze gaat daarin mee met het ritme, B van 6 wordt tenslotte ook voorgelezen. Dus dat is makkelijk. Elke avond na de fles, 1 boekje lezen. Flapjesboeken met dieren zijn favoriet.

Met haar motoriek gaat het zo te lezen hartstikke goed CG. Leuk he als ze tegen een bal schoppen en het nog leuk vinden ook.

We hebben de loopfiets met 4 wielen van zolder gehaald. Daar moest ze eerst echt niets van weten, ze werd er zelfs boos op. Maar het is ineens een hit. Ze crosst er al redelijk op rond. Bochten, draaien, optillen bij drempels etc. B die donderde de eerste keer op dat ding over het stuur heen en had 2 tanden door zijn lip. Dan doet zij het handiger.
  Moderator woensdag 26 februari 2020 @ 20:13:14 #230
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_191701496
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 19:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan kan je toch nog steeds voorlezen? Bollie bladert ook zelf. Prima. Dan lezen we het verhaal gewoon niet chronologisch en bekijken we pagina voor pagina op haar tempo. Of ik benoem alleen maar wat voor plaatjes op de pagina staan ipv het verhaal te volgen. Dan krijgen we gesprekjes als “ooh kijk, de koe! Wat doet de koe?” *bwoewaaa* “de koe doet BOEEE” *BOEEE!* “ja goed zo!*

En ik denk dat ze voor lezen op afstand nog te klein zijn, zelfs mijn kleuter vindt dat nog niks, die wil mee kunnen kijken en dingen kunnen aanwijzen in de boeken. Hier kruipen we voor het slapen gaan in het “grote” bed en ik lees ze dan omstebeurt allebei een boekje voor; 1 voor bollie op haar niveau (inc. Zelf bladeren) en 1 voor kleuter. Na het voorlezen breng ik ze dan naar hun eigen bedjes.
Dan is het geen voorlezen meer :P maar als je dat bedoelt, ja, dat doen wij ook. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_191701742
Als het aan Jip ligt lezen we hem de hele dag voor :') We hebben hem van kleins af aan al de Gruffalo voorgelezen dus die is wel echt favoriet. Zowel deel 1 als 2. De laatste tijd gaat ie van mij naar zijn vader, met hetzelfde boek, zodat het boek twee keer wordt voorgelezen :D Moppereend vindt ie ook leuk en hij komt ook regelmatig met diverse nijntjeboeken aan zetten. Hij heeft ook een hoop kartonnenboekjes waar hij zelf mee kan rommelen. Zo leuk om hem daar mee bezig te zien O+
  woensdag 26 februari 2020 @ 21:07:04 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191702535
Wij lezen wel 'echt' voor. Dat doet mijn man terwijl prul de borst krijgt voor het slapen. En ik doe het door de dag heen ook vaak. Prul komt ook continu met boekjes aanslepen. Van gruffalo en kikker (wat een stomme boekjes btw, van kikker) tot het grote dierendorpje boek en de mooiste vis in de zee enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191703106
Hier ook een boekjesfanaat. Heel de dag rommelt hij met zijn kartonnen boekjes (ik ben echt fan van de boekjes van de Zeeman, kosten geen drol, maar wel leuk) en meerdere keren per dag lezen we prentenboeken voor. Ook zing ik veel liedjes met hem, staat er muziek op en kijken we filmpjes op YouTube (Dave & Ava is momenteel favoriet)

Draakje zegt zo'n 20 woorden met bijna 18 maanden incl. papa en mama, die hij zowel goed als andersom gebruikt voor ons :+ Ook kent hij al heel veel dierengeluiden, echt zo schattig O+
Qua motoriek wil hij al rennen, maar snapt een loopfietsje niet. :')

Ieder doet het op z'n eigen tempo en ieder loopt tegen z'n eigen problemen aan. Zo is slapen met Draakje heel lang moeizaam geweest en nu soms nog steeds. En hij is nu bijvoorbeeld heel snel driftig en hij bonkt z'n hoofd op de vloer als iets niet lukt (zoals een Duplo blokje op elkaar doen) of als iets niet mag.

Gruffalo ga ik meenemen bij de bieb. Al zo lang zoveel goede verhalen over gehoord, maar nog nooit gelezen.
pi_191703228
Ik lees op verschillende manieren voor. Kartonnen boekjes/flapjesboeken/geluidsboekjes/enz lezen we soms op volgorde, soms zoals silliegirl beschrijft.
Savonds voor het slapen lees ik een gewoon (prenten)boek voor. L mag altijd tussen 2 boeken kiezen, op het moment is "slaap maar fijn bouwterrein" favoriet. In het begin hield ik het boek net buiten bereik, inmiddels is dat niet meer nodig.

@Tink89 het boekje dat wij van kikker hebben lees ik ook niet graag voor. Het verhaal loopt niet lekker. Het is net of er zinnen missen om het verhaal compleet te maken en ik ben niet goed in vertellen wat ik zie dus heb graag voorgekauwde zinnen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 26-02-2020 21:56:14 ]
pi_191704120
Hier dus weer absoluut geen voorleesliefhebber. Hij heeft er echt gewoon het geduld niet voor. Soms doe ik wel echt een poging maar dan trekt hij het boek uit mijn handen, klapt het dicht, gooit het op de grond en gaat weer verder met ravotten. Maar hij is dan weer mega behendig met zijn loopfiets en looptractor en scheurt en klimt de hele woonkamer door. Gelukkig heeft ieder kind zijn eigen ontwikkeling.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_191704468
U. houdt van bladeren in boekjes en zelf vertellen wat hij ziet, maar hij heeft meestal geen geduld om een boekje uit te lezen.
Loopt verder voor qua spraak (twee talen) en eigenlijk ook met de rest.

Afgelopen maandag zou U. buisjes krijgen. Helaas heeft hij afgelopen weekend koorts gehad. Daarom werden we na de opname naar huis gestuurd. Over 3 weken mogen we het weer proberen...

Nog even een - denk ik - laatste foto voordat we binnenkort door mogen naar het volgende topic. Stop. De. Tijd!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 27 februari 2020 @ 05:52:07 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191706890
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. houdt van bladeren in boekjes en zelf vertellen wat hij ziet, maar hij heeft meestal geen geduld om een boekje uit te lezen.
Loopt verder voor qua spraak (twee talen) en eigenlijk ook met de rest.

Afgelopen maandag zou U. buisjes krijgen. Helaas heeft hij afgelopen weekend koorts gehad. Daarom werden we na de opname naar huis gestuurd. Over 3 weken mogen we het weer proberen...

Nog even een - denk ik - laatste foto voordat we binnenkort door mogen naar het volgende topic. Stop. De. Tijd!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opname? Voor buisjes?

En hier was koorts in de twee weken voor de ingreep idd ook een no go, dan moesten we 's ochtends bellen voor overleg. Gelukkig hield prul het precies 14 dagen vol zonder koorts.

Succes met wachten!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191707378
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 05:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Opname? Voor buisjes?

En hier was koorts in de twee weken voor de ingreep idd ook een no go, dan moesten we 's ochtends bellen voor overleg. Gelukkig hield prul het precies 14 dagen vol zonder koorts.

Succes met wachten!
Ja, uiteraard. Dagopname.

Hier in overleg dus toch gegaan omdat z’n temp die dag goed was. Maar daar hebben ze wederom overlegd.

Merk je al beterschap bij prul?
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 27 februari 2020 @ 07:23:58 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191707552
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Dagopname.

Hier in overleg dus toch gegaan omdat z’n temp die dag goed was. Maar daar hebben ze wederom overlegd.

Merk je al beterschap bij prul?
Vervelend dat je toch weer terug naar huis moest. En hier geen opname voor buisjes hoor, dus dat is niet overal zo, vandaar dat ik het vroeg... Om negen uur melden bij de dagbehandeling chirurgie, half tien geopereerd (van tevoren gewoon in een wachtkamer met allemaal andere mensen/kindjes en een pedagogisch medewerker) en van de uitslaapkamer rechtstreeks naar huis.


En we merken zeker verschil. Vanaf de dag zelf al, ze lijkt beter te horen en is nog vrolijker geworden O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191707968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 07:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En we merken zeker verschil. Vanaf de dag zelf al, ze lijkt beter te horen en is nog vrolijker geworden O+ O+
Wat fijn. O+ Ben benieuwd wat het hier gaat doen. En of we na 2 jaar eens door kunnen slapen. :P
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 27 februari 2020 @ 08:10:17 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191708016
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wat fijn. O+ Ben benieuwd wat het hier gaat doen. En of we na 2 jaar eens door kunnen slapen. :P
Tip: bereid je er even op voor dat de oortjes vol bloed zitten en dat mogelijk ook op z'n gezichtje enzo zit. Daar had ik niet bij nagedacht en daar schrok ik van. Blijkt hartstikke normaal te zijn... En was z'n haar van tevoren, dat mag daarna een week niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191710127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 08:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tip: bereid je er even op voor dat de oortjes vol bloed zitten en dat mogelijk ook op z'n gezichtje enzo zit. Daar had ik niet bij nagedacht en daar schrok ik van. Blijkt hartstikke normaal te zijn... En was z'n haar van tevoren, dat mag daarna een week niet.
Huh? Ik heb Bollie gewoon gewassen hoor, ook haar haren. Zat ook wat bloed in na de buisjes plaatsen. Mocht ook, alleen moest ik haar oortjes bedekken (ik deed er vette watten in, kind zittend in bad en dan met de sproeier haartjes wassen. Niet oortjes onder water doen dus. Dat mag inderdaad niet).

Hier noemen ze het ook dagopname trouwens. Terwijl we na 2 uur alweer buiten stonden (moest er om 7:15 zijn, Bollie was om 08:00 aan de beurt, om 08:20 waren we weer op de gewone kamer en nadat ze wat wou eten mochten we om 9:00 alweer gaan).

Hier ook een duidelijk verschil met buisjes! We hebben sinds de ingreep zo’n blije en veel meer ontspannen dreumes. En een dag na de ingreep begon ze al met allerlei nieuwe woordjes nazeggen; die kon ze voorheen volgens ons gewoon toch minder goed horen. En onze nachten zijn, over het algemeen, ook echt wel rustiger!
  donderdag 27 februari 2020 @ 11:41:29 #243
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191710893
Bij mijn dochter mochten we ook gewoon haren wassen zolang de oren niet nat werden, maar er mocht weer niet iets in als watten. En hier ook geen dagopname, ze plannen een hele groep in de ochtend (ieder 20 minuten). Week van te voren met de groep voorlichting en op de dag zelf heeft iedereen een andere aankomsttijd in dezelfde kamer met bedden (naast een speelkamer) (was voor zowel buisjes als amandelen, ook de buisjes kregen een ijsje na afloop). Je krijgt een eigen bed en dan rijden ze je naar een tussenin kamer en mag er 1 persoon mee, zodat ze je als laatste zien tijdens het slapen en de andere ouder staat dan alvast in de kamer voor het wakker worden. Ging aan de lopende band en best een prettige manier.
pi_191711790
Ik zie her en der op instagram steeds meer stories verschijnen van moeders die allemaal lang houdbare voedingsmiddelen inslaan voor het geval het Corona virus hier op duikt en we in het ergste geval binnen moeten blijven.

Zijn jullie van plan om dat soort maatregelen te nemen of vinden jullie het wat overdreven?
pi_191711916
Schromelijk overdreven. Het virus is niet bijzonder dodelijker dan een gemiddelde griep.
pi_191712646
Zoals het nu lijkt is het coronavirus inderdaad niet dodelijker dan de gewone griep, het is alleen iets besmettelijker en er is nog geen griepprik tegen.
Bij kinderen lijkt het virus milder te zijn, dat is misschien al een geruststelling?

Wanneer je gewoon een standaard gevulde voorraadkast/koelkast/vriezer/medicijnkast hebt dan zie ik geen reden om in te slaan. Het is geen noodsituatie waarbij je zonder gas/water/licht komt te zitten.
Ben je het type dat elke dag boodschappen doet dan kan het wel handig zijn om wat meer voorraad in huis te halen gewoon omdat het fijn is wat eten enzo in huis te hebben wanneer grieperig bent.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 27-02-2020 13:55:57 ]
  donderdag 27 februari 2020 @ 13:40:08 #247
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191712719
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 12:41 schreef Framblij89 het volgende:
Ik zie her en der op instagram steeds meer stories verschijnen van moeders die allemaal lang houdbare voedingsmiddelen inslaan voor het geval het Corona virus hier op duikt en we in het ergste geval binnen moeten blijven.

Zijn jullie van plan om dat soort maatregelen te nemen of vinden jullie het wat overdreven?
Overdreven. De paniek er omheen vind ik veel enger dan het virus zelf :@.
  donderdag 27 februari 2020 @ 13:42:46 #248
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191712759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2020 22:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U. houdt van bladeren in boekjes en zelf vertellen wat hij ziet, maar hij heeft meestal geen geduld om een boekje uit te lezen.
Loopt verder voor qua spraak (twee talen) en eigenlijk ook met de rest.

Afgelopen maandag zou U. buisjes krijgen. Helaas heeft hij afgelopen weekend koorts gehad. Daarom werden we na de opname naar huis gestuurd. Over 3 weken mogen we het weer proberen...

Nog even een - denk ik - laatste foto voordat we binnenkort door mogen naar het volgende topic. Stop. De. Tijd!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Wat een heerlijk jochie is het toch.

De Efteling staat hier trouwens ook nog op ons lijstje :Y.

Onze dreumes had vandaag bloed bij de ontlasting. Hij heeft al een week moeite met poepen en moet hard persen. Soms ook niet, maar vaak zijn het echt harde bonken poep. Volgens de assistente van de huisarts moest ik maar op thuisarts.nl kijken voor wat tips.

Krijgen jullie kids 1 liter vocht per dag binnen?
  donderdag 27 februari 2020 @ 14:23:00 #249
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_191713424
1 liter vocht halen we met gemak. 2x grote bekers melk en de hele dag door water uit een rietjesbeker (denk dat ik deze zo'n 5 keer op een dag vul en er kan 210 in). Dus 2x 210 melk en ongeveer 5x 210 water.
pi_191713629
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2020 11:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Bij mijn dochter mochten we ook gewoon haren wassen zolang de oren niet nat werden, maar er mocht weer niet iets in als watten. En hier ook geen dagopname, ze plannen een hele groep in de ochtend (ieder 20 minuten). Week van te voren met de groep voorlichting en op de dag zelf heeft iedereen een andere aankomsttijd in dezelfde kamer met bedden (naast een speelkamer) (was voor zowel buisjes als amandelen, ook de buisjes kregen een ijsje na afloop). Je krijgt een eigen bed en dan rijden ze je naar een tussenin kamer en mag er 1 persoon mee, zodat ze je als laatste zien tijdens het slapen en de andere ouder staat dan alvast in de kamer voor het wakker worden. Ging aan de lopende band en best een prettige manier.
En bij ons mocht Ollie weer wel in bad+haren wassen maar dan met vette watten in zn oor, typisch overal die verschillende richtlijnen _O-
pi_191713710
Ik vind het zelf ook overdreven, kinderen reageren er inderdaad wat milder op, dat heb ik ook gelezen. Doe ook wekelijkse boodschappen altijd dus voorraad genoeg :') maar idd, de paniek eromheen vind ik wel echt beangstigend. Volg zelf alleen het rivm.

1 liter vocht wordt hier met veel moeite gehaald, y. Drinkt 300ml aan dreumesmelk en de rest is af en toe wat slokjes water eigenlijk.. wel heel zielig van dat poepen @Helsinki ;( zeker als er bloed bij komt kijken schrik je je toch wel een ongeluk. Heb je al pruimensap oid geprobeerd? Hier werkt havermout pap ook altijd wel goed.
pi_191715131
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 12:41 schreef Framblij89 het volgende:
Ik zie her en der op instagram steeds meer stories verschijnen van moeders die allemaal lang houdbare voedingsmiddelen inslaan voor het geval het Corona virus hier op duikt en we in het ergste geval binnen moeten blijven.

Zijn jullie van plan om dat soort maatregelen te nemen of vinden jullie het wat overdreven?
Kwam hier vandaag een vent tegen in de Albert Heijn met 200-300 euro aan boodschappen aan pasta, rijst, potjes sauzes en conserven. :9

Ik kan me niet voorstellen dat als ze een stad/dorp op slot gooien dat de supermarkten niet aangeleverd worden. Je kunt niet iets afsluiten van bevoorrading. Voor 1-2 weken heb ik zelf sowieso wel eten in huis, dus komt goed.

Toevallig wel net van de week potjes binnengekregen voor maand(en), mocht ik geen verse groente kunnen kopen zit dat dus ook wel goed en luiers ingeslagen want aanbieding. Ik denk dat ik qua kind wel weken vooruit kan. :P Onbewust ingeslagen wel.
  donderdag 27 februari 2020 @ 16:30:57 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191715510
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2020 10:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Huh? Ik heb Bollie gewoon gewassen hoor, ook haar haren. Zat ook wat bloed in na de buisjes plaatsen. Mocht ook, alleen moest ik haar oortjes bedekken (ik deed er vette watten in, kind zittend in bad en dan met de sproeier haartjes wassen. Niet oortjes onder water doen dus. Dat mag inderdaad niet).

Hier noemen ze het ook dagopname trouwens. Terwijl we na 2 uur alweer buiten stonden (moest er om 7:15 zijn, Bollie was om 08:00 aan de beurt, om 08:20 waren we weer op de gewone kamer en nadat ze wat wou eten mochten we om 9:00 alweer gaan).

Hier ook een duidelijk verschil met buisjes! We hebben sinds de ingreep zo’n blije en veel meer ontspannen dreumes. En een dag na de ingreep begon ze al met allerlei nieuwe woordjes nazeggen; die kon ze voorheen volgens ons gewoon toch minder goed horen. En onze nachten zijn, over het algemeen, ook echt wel rustiger!
Hier een week niet nat worden en prul heeft lang en veel haar en dat kan ik niet wassen zonder alles nat wordt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191739362
Poe ik heb weer heel wat pagina's bij te lezen! De week startte hier met een overlijden in de familie en gister dus nog een begrafenis gehad. Madame mocht wel mee, maar besloten dat dat gewoon niet wenselijk/handig was. Overigens was er wel een ander klein meisje mee, maar die was gesloopt (want in middagslaapje).

Efteling is te ver vanaf het noorden om even een dagje heen te gaan. Madame vindt Pardoes in de AH overigens wel interessant.
Het klinkt als @Framblij89 ook ergens hier de regio hier woont?

@exode, whow 15 jaar dat is al lang zeg! Gefeliciteerd.

@Malteser, prachtig lekker crossen in het water! Madame heeft geen moeite met het weer. Op de fiets mag vooral de capuchon en de handschoenen (ook al is het koud) niet aan. 'Wil je ...?' 'NEEEEJ'; dan toch niet!

@NicolasJoy, ontruimen en in de regen staan lijkt me niet de beste oplossing met dit weer. Gelukkig nu weer lekker warm en veilig thuis.

@Wolken, ik gniffel bij de 'bikkel = hond' gedachte. Madame is net zwaan-kleef-aan; even met papa spelen en ze hoort mama en ze moet er GELIJK heen.

@SacreCoeur, wat 1 liter vocht zijn we bijna al op de helft na het ontbijt. Ze 'zuipt' echt gigantisch veel na het slapen (200 ml thee + 100 mL melk + 100 ml water oid). Verder vraagt ze gedurende de dag ook vaak om 'wa-wa' en krijgt ze dat ook gewoon. Onhandig dingetje is dat wat er in gaat ook weer eruit komt... af en toe luierlekkage omdat hij erg vol zit.

Praten gaat hier echt hard nu. Ik denk dat ze de afgelopen paar weken bijna haar aantal woorden heeft verdubbeld wat ze zegt. Ook de raarste dingen probeert ze na te zeggen. Vorige keer kwam ik met tellen rond de 30 woorden uit, maar het zal nu wel richting de 50 zitten.

Op vakantie had ik een aantal legpuzzeltjes (2, 3 en 4 stukjes) gekocht om haar beetje uit te dagen. Vandaag maakte ze zelfstandig een puzzel van 4 stukjes. Op de doos staat overigens 2+-jaar. Als ik Van-Wiechen schema invul, kan ik eigenlijk bijna alles van 2 jaar aftikken (ze is nu net 1,5 jaar). Als ik in de garage kom, stapt ze ook op haar driewieler en probeert ze te fietsen. Alleen meer dan stukje vooruit en dan weer achteruit en soms per ongeluk 2 trappen vooruit komt ze nog niet.

Wanneer Madame iets wil dan wijst ze op zichzelf en zegt ze haar 'naam' _O- Vanmiddag lag ze op bed met haar vingers te spelen en zei ze 'Pika'(pink) uit zichzelf. Daarnaast kan ze erg ondeugend en eigenwijs zijn. We zitten wat dat betreft echt in een NEEEEE-fase. Heerlijk die ontwikkelingen!
pi_191744862
Fijn weer wat van je te lezen @MissEnergy

Hopelijk niet iemand dichtbij of (te) jong in de familie.. :*
pi_191745025
Hebben jullie van de kinderopvang vandaag ook bericht gehad omtrent 't corona virus?

Hebben hier nieuwe richtlijnen gekregen qua wel/niet brengen van je kind.
(38 graden + veel hoesten of kortademig = niet welkom/ophalen)
Snap het wel, maar vind 't allemaal nogal wat. Ook die opvang in Amsterdam die dan 2 weken dicht is. Je moet het maar wel even kunnen regelen.
pi_191746585
Onze jongens gaan niet naar de opvang, maar op school van de oudste wordt er wel aandacht aan besteed. In alle klassen staat desinfecterende handgel waar de kinderen gebruik van kunnen/moeten maken en zijn er gesprekken geweest over wat het virus is en wat er kan gebeuren als je het krijgt.
Wat hier vanavond thuis resulteerde in een hysterisch kind, ze hoorde mij hoesten en dacht dat ik nu 2 weken in een kippenhok moest _O- het woord quarantaine is niet helemaal overgekomen. Gelukkig haar gerust kunnen stellen, ik verslikte me in een slok water..

Wij zijn bezig om de jongens uit een open beker te leren drinken, zo grappig.. ze willen de beker niet zelf vasthouden en is het net of je twee aapjes zit te voeren..

Jeremy loopt nog steeds niet, maar kan sinds vandaag wel zelf de trap opklimmen, kleine schurk. Hij loopt overigens wel langs bank,tafel en aan onze handen dus het is wachten wanneer hij genoeg vertrouwen heeft dat hij het ook zelf kan.
Ook Vincent is aardig behendig op de trap, die kan ook al voorzichtig naar beneden.

Lekker stel is het samen O+

pi_191748026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 22:59 schreef NicolasJoy het volgende:
Fijn weer wat van je te lezen @:MissEnergy

Hopelijk niet iemand dichtbij of (te) jong in de familie.. :*
Dank :) oom van man, 73 jaar. Vrij heftig ziek en week eerder al afscheid genomen toen hij nog bij was.

Wij gebruiken nog veel de fles ivm knoeien, rietje of open beker lukt ook wel.

Hier lukte trap klimmen ook eerder dan los lopen. Inmiddels kan ze zelf de trap op en af. Gister in speelhal ging ze voor het eerst op billen van de glijbaan (normaal gaat ze op buik net als van trap af), dat had ze vast afgekeken van iemand :d
pi_191752928
MissEnergy, gecondoleerd nog. Altijd naar om iemand dichtbij te verliezen.
Wel fijn om te lezen dat Madame zo goed ontwikkelt!

Aapie: wat een kerels toch. Heerlijk!

NicolasJoy: het Coronavirus, lastig wel waar je nu wel en niet goed aan doet. Ik vertrouw in dit soort situaties altijd maar op de mensen die ervoor geleerd hebben en volg hun adviezen op.

Waar we normaal de gezondheidsissues met Twix hebben, was het deze keer de beurt aan Mars. We hebben voor hem de ambulance gebeld waarmee hij naar het ziekenhuis is vervoerd. Uiteindelijk blijkt het een (gelukkig onschuldige) koortsstuip te zijn geweest waar hij wat langer in bleef hangen dan ‘normaal’.
Ik ben weer 10 jaar ouder.
pi_191753411
Oh bah wat naar. :{ Hoe is het nu met Mars?
pi_191754398
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 15:04 schreef NicolasJoy het volgende:
Oh bah wat naar. :{ Hoe is het nu met Mars?
Hij is nog ziek (infectie aan de luchtwegen) maar geen stuipen meer gehad.
pi_191754400
@MissEnergy gecondoleerd! En ik woon in zuid Holland, omgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:Y leuk hé die ontwikkelingen!

@Malteser jezus dat is schrikken! wat naar van mars ;( hoe is het nu met hem?
Edit: spuit elluf. Beter dat ie geen stuipen meer heeft gehad. Lijkt me echt rot om te zien.

@aapieannie kippenhok _O-
pi_191754574
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 14:35 schreef Malteser het volgende:
MissEnergy, gecondoleerd nog. Altijd naar om iemand dichtbij te verliezen.
Wel fijn om te lezen dat Madame zo goed ontwikkelt!

Aapie: wat een kerels toch. Heerlijk!

NicolasJoy: het Coronavirus, lastig wel waar je nu wel en niet goed aan doet. Ik vertrouw in dit soort situaties altijd maar op de mensen die ervoor geleerd hebben en volg hun adviezen op.

Waar we normaal de gezondheidsissues met Twix hebben, was het deze keer de beurt aan Mars. We hebben voor hem de ambulance gebeld waarmee hij naar het ziekenhuis is vervoerd. Uiteindelijk blijkt het een (gelukkig onschuldige) koortsstuip te zijn geweest waar hij wat langer in bleef hangen dan ‘normaal’.
Ik ben weer 10 jaar ouder.
pff, malteser, schrikken zeg. :*
pi_191755544
Ik zit in de auto te wachten tot Madame weer wakker wordt, ze doet even een extra slaapje. Natuurlijk altijd net voordat je op bestemming komt in dromenland!

Heftig zo'n koortsstuip, lijkt me erg eng. Nu medicijnen voor infectie? Hopelijk snel de oude.

Zuid Holland is beetje ver van Friesland, wel dichterbij de Efteling ;) ik kom overigens zelf uit die provincie en ben import-Fries.

Prachtig de interpretatie van kinderen. Madame definieert voor zichzelf opdrachten op basis van dingen die we zeggen. 'papa vergeet theekopje' hobbeldehobbel en ze gaat het kopje halen..

Vanmorgen bij de kringloop wat puzzels gescoord. Nieuwe puzzels met 4 stukjes legt ze vrij gemakkelijk zelf! Hier ook kleine puzzelaars?
pi_191755596
Wat een schrik malteser! Hopelijk snel weer de oude.

MissEnergy, hier word vooral gegooid met alles.. met duplo kan het gelukkig niet zoveel kwaad maar corrigeer ze er wel in.
Jeremy heeft trouwens een voorliefde voor onderzetters.. en Vincent trekt het liefst gewoon alles over hoop.
Ik heb vorige week geprobeerd of ze kleuren al leuk vonden, maar nadat ze allebei eerst een potlood in het oor van de ander propte en daarna het papier opaten heb ik de poging maar gestaakt
pi_191758108
@appieannie, ik krijg een holbewoner gevoel van het potlood verhaal (een bot door je hoofd 8)7 )
Gooien valt hier gelukkig mee, tenzij is niet wil zoals ze gaat. Ze is ook erg netjes van het opruimen, maar misschien een meisjesding? Als ik iets niet op de juiste plek heb teruggelegd, staat ze mij erop te wijzen ^O^ Diverse dingen zitten achter een gesloten kast en ze mag maximaal 1 ding eruit hebben. Oftewel uitgespeeld met het ene is het netjes terugzetten voordat je het volgende mag!

De nieuwe puzzels met 4 stukjes gaan gewoon nu al goed (ben je dus 18 maand...)
pi_191759307
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:20 schreef MissEnergy het volgende:
Ik zit in de auto te wachten tot Madame weer wakker wordt, ze doet even een extra slaapje. Natuurlijk altijd net voordat je op bestemming komt in dromenland!

Heftig zo'n koortsstuip, lijkt me erg eng. Nu medicijnen voor infectie? Hopelijk snel de oude.

Zuid Holland is beetje ver van Friesland, wel dichterbij de Efteling ;) ik kom overigens zelf uit die provincie en ben import-Fries.

Prachtig de interpretatie van kinderen. Madame definieert voor zichzelf opdrachten op basis van dingen die we zeggen. 'papa vergeet theekopje' hobbeldehobbel en ze gaat het kopje halen..

Vanmorgen bij de kringloop wat puzzels gescoord. Nieuwe puzzels met 4 stukjes legt ze vrij gemakkelijk zelf! Hier ook kleine puzzelaars?
Nee, want het was een bovenste luchtweginfectie. We hebben wel neusdruppels gekregen die de slijmvliezen laten slinken (dus niet alleen zoutoplossing). En we hebben medicatie gekregen voor als hij opnieuw een stuip krijgt en er niet goed uit komt. Dat geeft wel wat rust.
pi_191761079
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 20:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, want het was een bovenste luchtweginfectie. We hebben wel neusdruppels gekregen die de slijmvliezen laten slinken (dus niet alleen zoutoplossing). En we hebben medicatie gekregen voor als hij opnieuw een stuip krijgt en er niet goed uit komt. Dat geeft wel wat rust.
Wat een schrik Malteser. :*

Wij hadden het ook in huis nadat onze dochter twee keer een koortsstuip gehad had. Gelukkig hebben wij het nooit hoeven gebruiken, maar ik herken wel heel erg de rust die het geeft, gewoon omdat het medicijn in huis is. Beterschap voor je mini!
pi_191767567
We dachten dat het toeval was, maar 't lijkt dat ze hier een kleine update heeft gedraaid.

Ze komt dan bij je/staat in de kamer en zegt: "poep". Geeft dus zelf aan als ze gepoept heeft.
Eerste stap richting zindelijkheid? :9
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 maart 2020 @ 10:29:04 #270
74056 crew  ToT
pi_191768480
:') Mini-ToT opent de vuilnisbak en de klep van de wc, en gooit er vervolgens dingen in.
Tot nu toe gelukkig alleen een sponsje en wat troep, maar toch...... :o
pi_191769074
Wij hebben mail van het KDV en de school van B over het Corona virus. Wat ik onder andere begrijp is dat het bij kinderen juist erg mild is. Het is een enorm besmettelijk, heftige griep zoals ik het lees.
B en ik zijn net terug uit Londen en ik heb daar wel extra vaak mijn handen gewassen, maar verder besteden wij er eigenlijk geen aandacht aan.
Op het KDV en school zijn ook de richtlijnen van de GGD aan de orde.
Gelukkig gaan we richting lente dan verdwijnen al die virussen hopelijk snel. Er zijn momenteel 11 griepvirussen in Nederland actief hoorden wij op Schiphol vandaar dat ze niet testen bij binnenkomst in Nederland.

Jeetje wat een schrik Malteser! Hoe gaat het nu?

Juul had vannacht weer eens een beroerde nacht, voor het eerst in 4 weken echt een spooknacht. Wat het nou was, geen idee.

De afgelopen dagen waren B en ik dus in Londen, dat vond Juul wel erg vreemd, ze zocht ons meerdere keren en vroeg vooral vaak om B. Facetimen vond ze wel erg leuk, de hele tijd lachen en roepen 'Omaaaaaa, Beeeeeennnnnaaaaminnnnn' (mijn moeder, zus en neefje waren ook mee)
pi_191769754
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 10:29 schreef ToT het volgende:
oT opent de vuilnisbak en de klep van de wc, en gooit er vervolgens dingen in.
Tot nu toe gelukkig alleen een sponsje en wat troep, m
Herkenbaar O+ Hier is het als ze troep ziet: "Bah!" en vervolgens in de prullenbak gooien. 8-)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 maart 2020 @ 11:55:15 #273
74056 crew  ToT
pi_191769788
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 11:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Herkenbaar O+ Hier is het als ze troep ziet: "Bah!" en vervolgens in de prullenbak gooien. 8-)
_O- Okee dan! :P
En hij moet echt ALLES pakken! :X
Bril van ¤360; onder de krassen! :X
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 1 maart 2020 @ 12:23:43 #274
74056 crew  ToT
pi_191770195
_O- En nu loopt hij met zijn armen over elkaar heen door de kamer! :D
Echt humor te zien wat hij allemaal leert!
pi_191770994
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 11:53 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Herkenbaar O+ Hier is het als ze troep ziet: "Bah!" en vervolgens in de prullenbak gooien. 8-)
Erg herkenbaar. Echter denkt ze ook wel eens wat eten te kunnen scoren uit diezelfde bak :/

En in plaats van met haar bezem te vegen wordt er nu op opeens op gevlogen.

[ Bericht 14% gewijzigd door wootahH op 01-03-2020 13:23:19 ]
:]
pi_191775612
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 21:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wat een schrik Malteser. :*

Wij hadden het ook in huis nadat onze dochter twee keer een koortsstuip gehad had. Gelukkig hebben wij het nooit hoeven gebruiken, maar ik herken wel heel erg de rust die het geeft, gewoon omdat het medicijn in huis is. Beterschap voor je mini!
Dankjewel!
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 11:12 schreef exode het volgende:
Wij hebben mail van het KDV en de school van B over het Corona virus. Wat ik onder andere begrijp is dat het bij kinderen juist erg mild is. Het is een enorm besmettelijk, heftige griep zoals ik het lees.
B en ik zijn net terug uit Londen en ik heb daar wel extra vaak mijn handen gewassen, maar verder besteden wij er eigenlijk geen aandacht aan.
Op het KDV en school zijn ook de richtlijnen van de GGD aan de orde.
Gelukkig gaan we richting lente dan verdwijnen al die virussen hopelijk snel. Er zijn momenteel 11 griepvirussen in Nederland actief hoorden wij op Schiphol vandaar dat ze niet testen bij binnenkomst in Nederland.

Jeetje wat een schrik Malteser! Hoe gaat het nu?

Juul had vannacht weer eens een beroerde nacht, voor het eerst in 4 weken echt een spooknacht. Wat het nou was, geen idee.

De afgelopen dagen waren B en ik dus in Londen, dat vond Juul wel erg vreemd, ze zocht ons meerdere keren en vroeg vooral vaak om B. Facetimen vond ze wel erg leuk, de hele tijd lachen en roepen 'Omaaaaaa, Beeeeeennnnnaaaaminnnnn' (mijn moeder, zus en neefje waren ook mee)
Hij is nog altijd ziek maar het lijkt iedere dag ietsje beter te gaan.
Hoe was Londen?
pi_191789164
Fijn dat het steeds ietsje beter gaat Malteser, hopelijk knapt ie snel helemaal op.
Londen was enorm gaaf, ik ben er zelf al best vaak geweest en moet er ook een keer of 2 per jaar heen voor mijn werk. Het was leuk om de stad door de ogen van een jochie van 6 te zien.
Mijn moeder, zus en neefje van 16 waren ook mee. Mijn moeder heeft geen perfecte gezondheid dus het tempo lag lekker laag.

Juul maakt zelf grapjes, ze ligt dan zelf helemaal in een deuk. Vooral scheetjes laten vindt ze hilarisch _O- Zo mooi om te zien hoe haar karakter zich steeds meer ontwikkelt. Ze is een pittig dametje met dus goede humor.
  maandag 2 maart 2020 @ 08:53:37 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191789225
Malteser, beterschap voor je kleine Marsje. Hopelijk issie snel weer helemaal opgeknapt.

Prullekes ritme is een beetje zoek. We moeten geloof ik even een gesprekje met opa en oma aangaan... Ze zijn zaterdag met haar naar de dierentuin geweest en toen ze in de wagen bijna sliep, hebben ze haar eruitgehaald om lekker te laten lopen, want het was nog te vroeg om te slapen. Dat past niet echt lekker in onze visie en prul was daardoor 's middags dood- en doodmoe en wilde niet meer slapen. En vervolgens sliep ze eindelijk en was het 's avonds weer drama enzo. Toch maar even aangeven dat het fijn is als prulleke gewoon naar bed/in de wagen mag als ze moe is.

Achja, aan de andere kant: over twee maanden wonen ze ver weg en komen ze wrs bijna nooit meer oppassen. Is dit ook meteen opgelost.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 maart 2020 @ 19:04:01 #279
74056 crew  ToT
pi_191799579
-O- Een oogje van mini-ToT is rood en de huid er omheen is wat gezwollen en ook wat rood, maar er komt geen vuil uit. Hij zit wel steeds te wrijven en het irriteert duidelijk. -O-
We hebben er al een nat doekje op gelegd, maar het helpt niet.

Behalve morgen de huisarts bellen, wat kunnen we no meer doen? -O-
  maandag 2 maart 2020 @ 19:29:18 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191800008
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:04 schreef ToT het volgende:
-O- Een oogje van mini-ToT is rood en de huid er omheen is wat gezwollen en ook wat rood, maar er komt geen vuil uit. Hij zit wel steeds te wrijven en het irriteert duidelijk. -O-
We hebben er al een nat doekje op gelegd, maar het helpt niet.

Behalve morgen de huisarts bellen, wat kunnen we no meer doen? -O-
Van buiten naar binnen (oor naar neus) even schoon vegen met warm water (eventueel gekookt). En paracetamol geven als hij er echt last van heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 maart 2020 @ 19:30:08 #281
74056 crew  ToT
pi_191800022
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Van buiten naar binnen (oor naar neus) even schoon vegen met warm water (eventueel gekookt). En paracetamol geven als hij er echt last van heeft.
Ah thanks! ^O^

:@ Is de huisartsenpost bellen een idee, of is dat echt too much? :@
  maandag 2 maart 2020 @ 19:40:27 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191800236
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah thanks! ^O^

:@ Is de huisartsenpost bellen een idee, of is dat echt too much? :@
Dat moet je echt zelf bepalen. Ik zou het niet doen, tenzij ik me echt zorgen maak.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191800588
Tink, rot van het verstoorde ritme. Soms zo lastig als anderen net de andere keuze maken dan jezelf zou doen wat betreft je kind.

ToT, ik zou voor één rood oogje geen hap bellen maar als je erg bezorgd bent, moet je mijn advies aan je laars lappen en bellen. Jullie kind, jullie keuze. Beterschap voor jullie mooie mannetje!

Kennen jullie de dreumes met die koortsstuip nog? Die heeft inmiddels bijna ons hele gezin geveld. Alleen man is nog up and running. Kleuter en ik zijn ook ziek en de dreumes zelf ook nog altijd. En hoe, ruim 39 graden koorts.
Ziekzijn is rot maar ziekzijn met twee zieke kinderen is echt ronduit k*t.
Ik bel morgen wel de huisarts want de dreumes heeft gewoon al ruim 5 dagen koorts, morgen dag 6. Als het morgen niet minder is, wil ik dat er een huisarts even meedenkt.

*einde klaagzang

Iemand het voorjaar al gespot? Of de zon?
pi_191801510
Ach Malteser :* beterschap voor jullie allemaal! Zo naar als iedereen ziek is.. Ik zou ook even bellen morgen om te overleggen over je dreumes.

Bij Jip zit ook iets te broeden }:| vriend en ik hadden er gister ook een beetje last van, maar het zet nog niet echt door. Ik hoop dat het hier bij blijft, voor ons allemaal.
pi_191802111
En @ToT, ik heb van onze huisarts(en) begrepen dat je altijd maar 1x mag vegen met een watje of doekje. Dus: niet poetsen, maar 1 veeg van buiten naar binnen en als het dan nog niet schoon is opnieuw met een nieuw watje. Sinds ik dat op die manier doe met die twee van mij, zijn ontstoken oogjes echt vlotter over. Of misschien denk ik dat maar :+

Beterschap voor jou en de candybars, @Malteser Klinkt heel ellendig. Lang zeg, zoveel dagen achtereen koorts. Ik zou dan ook de huisarts bellen inderdaad.

@Tink89, lastig is dat. Ik zou het niet meer aankaarten, het leed is nu al geleden. Maar voor een volgende keer, als die nog komt, zou ik het dan wel expliciet vermelden. Mijn ouders pasten ooit op Phi en Caesar die ook bij hen bleven logeren. Kreeg ik om 19.00 een appje met een foto van de kinderen aan tafel in een restaurant, ergens halverwege een hoofdgerecht. Om 19.00 liggen ze normaal allebei al plat. En het restaurant was ook nog een half uur rijden van huis. Daar hadden wij de volgende dag ook een fraai nasleepje van :')

Verder hoi aan allen. Ik lees nog mee, maar reageren voelt soms vreemd. Phi gaat als een raket. Het is zo'n heerlijk meisje, zo lief en vrolijk en boevig, wel met een flink temperament. Ze kletst erop los, maakt zinnetjes, zingt en danst. Ook motorisch gaat ze goed. Ze is per deze week alvast over naar de peutergroep (ze wordt in juni 2), omdat er wat veel baby's bij komen en er plaatsgemaakt moest worden. Ze is al een paar keer gaan wennen op de peutergroep en ze draait probleemloos mee. Bij de baby's en dreumesen schijnt ze nogal baldadig te zijn, kleine hooligan.

Ik merk wel dat ik het lastig vind hoe om te gaan met stout gedrag. Mijn oudste was zo'n goedsul. In 5,5 jaar tot nu toe heeft ie een keer een tuitbeker gesloopt. Phi in de afgelopen week: een champagneglas, een pot knoflookpoeder en een potje kaneel. Daarnaast trekt ze doorlopend kastjes en lades leeg, evenals de prullenbak, klimt en springt ze op alles waar ze met een doodsmak af kan vallen en werpt ze zich dramatisch gillend en kronkelend op de grond bij een 'nee'.
Allemaal niet uitzonderlijk voor een dreumes volgens mij, alleen voor mij is het nieuw :P

[ Bericht 34% gewijzigd door Jentin op 02-03-2020 21:23:55 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 2 maart 2020 @ 21:34:54 #286
74056 crew  ToT
pi_191802635
Mini-ToT's oog ag er ineens vreselijk akelig uit; het oogwit was enorm opgezwollen en puilde uit ten opzichte van de iris (of andersom; was heel moeilijk te zien door de traantjes heen en met een half gesloten oogje) en mevrouw ToT was enorm ongerust, dus toch maar gebeld. Het andere oogje werd heel snel ook erg rood.

Eenmaal daar werd ik in de wachtkamer door een ouwe knar in het gezicht gerocheld (omgeving Coevorden, yay! :') Corona-gebied! :P)

Blijkt dat het een allergische reactie was. We hebben een zalfje meegekregen om een secundaire infectie te voorkomen.
pi_191803915
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:34 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT's oog ag er ineens vreselijk akelig uit; het oogwit was enorm opgezwollen en puilde uit ten opzichte van de iris (of andersom; was heel moeilijk te zien door de traantjes heen en met een half gesloten oogje) en mevrouw ToT was enorm ongerust, dus toch maar gebeld. Het andere oogje werd heel snel ook erg rood.

Eenmaal daar werd ik in de wachtkamer door een ouwe knar in het gezicht gerocheld (omgeving Coevorden, yay! :') Corona-gebied! :P)

Blijkt dat het een allergische reactie was. We hebben een zalfje meegekregen om een secundaire infectie te voorkomen.
Goed gehandeld! Je ouderinstinct laat je nooit in de steek. Beterschap!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 06:47:33 #288
74056 crew  ToT
pi_191806723
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 22:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Goed gehandeld! Je ouderinstinct laat je nooit in de steek. Beterschap!
Thanks! :*

-O- En nu is het manneke strontverkouden en flink overstuur. ;(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 06:54:11 #289
74056 crew  ToT
pi_191806755
Maar hoe de neuk krijg je zalf in het oogje van een dreumes? -O-
  dinsdag 3 maart 2020 @ 07:25:09 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191806943
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 06:54 schreef ToT het volgende:
Maar hoe de neuk krijg je zalf in het oogje van een dreumes? -O-
Als het met onderhandelingen, uitleggen en samen proberen enzo allemaal niet lukt: In de houdgreep en gewoon doen.

En idd goed naar je instinct geluisterd!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 07:27:27 #291
74056 crew  ToT
pi_191806952
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als het met onderhandelingen, uitleggen en samen proberen enzo allemaal niet lukt: In de houdgreep en gewoon doen.

En idd goed naar je instinct geluisterd!
Thanks! :*
Maar zelfs met de houdgreep; hij houdt zijn oogjes echt stijf dicht.
Ik heb het maar zo goed mogelijk geprobeerd, en aangezien hij echt onophoudelijk in zijn oogjes wrijft, zal er vast wel een deel op de juiste plek terecht komen! :@


Snot vliegt hier alle kanten op, en ik moet altijd al zo snel kokhalzen! :@
En als hij flink gesnotterd heeft, wrijft hij het in zijn oogjes voor ik het met een tissue weg kan vegen! :')

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 03-03-2020 07:41:04 ]
pi_191807728
Klinkt naar, ToT. Z'n oog hoeft niet open te zijn als je het onderste ooglid naar beneden trekt en dan in het "geultje" de zalf doet. Hoe haalbaar dit is met een protesterende dreumes is een tweede :') Beterschap voor mini-ToT.
pi_191807762
Houdgreep en dan dat wat Jentin zegt, gaat het makkelijkst als je met zijn tweeën bent :P geen ervaring met zalf in oogjes smeren, maar we hebben Jip wel vaak in de houdgreep moeten nemen om iets uit te voeren wat hij niet wilde. Het is niet leuk, maar het werkt wel en is uiteindelijk voor hun eigen bestwil.
pi_191808021
Dreumes uit bed gehaald, even wat gegeten en na een uur getempt. 38.7 Echt jongens, dit kind is echt ziek. Huisarts gebeld, om 15.30 uur een afspraak want de assistente vindt het ook te lang duren.
pi_191808549
Ah wat rot @Malteser, beterschap voor jullie allemaal :*
  dinsdag 3 maart 2020 @ 09:59:32 #296
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191808585
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:20 schreef Malteser het volgende:
Dreumes uit bed gehaald, even wat gegeten en na een uur getempt. 38.7 Echt jongens, dit kind is echt ziek. Huisarts gebeld, om 15.30 uur een afspraak want de assistente vindt het ook te lang duren.
Heel veel sterkte en beterschap :*.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:00 #297
74056 crew  ToT
pi_191808650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:20 schreef Malteser het volgende:
Dreumes uit bed gehaald, even wat gegeten en na een uur getempt. 38.7 Echt jongens, dit kind is echt ziek. Huisarts gebeld, om 15.30 uur een afspraak want de assistente vindt het ook te lang duren.
-O- Oeiiiii, echt niet fijn!

Ik zit hier al met een half gebroken hart naar dit zieke hummeltje hier te kijken, terwijl hij feitelijk alleen maar wat snotterig is en het op zijn oogjes geslagen is.
Een écht ziek kind lijkt me echt vreselijk.... -O-
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:32:58 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191809052
Beterschap Malteser, ik vind het nu ook wel lang duren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191809281
Jeetje Malteser, wat naar zeg zo’n zieke dreumes en je zelf ook zo rot voelen…bleh!

ToT, is de eerste ‘aanval’ met zalf al achter de rug? Klinkt heel vervelend, ook om inderdaad dat spul in het oog te krijgen.

Jentin…Hahaha, ik moest wel lachen om het verschil tussen je kleuter en dreumes, uiteraard herkenbaar hier. B is een sociale goedzak, slaapt altijd als een blok, is vrijwel altijd vrolijk, haalt wel eens wat uit maar voelt zich daarna zo schuldig dat ie er buikpijn van heeft. Juul is een bulldozer, die zonder gene B zijn bouwsels kapot mept, heeeeel hard gil als er iets gebeurt waar ze het niet mee eens is en nou ja een hoop meer temperament heeft.

Morgen heb ik een uitdaging, ik ga met Juul naar school, maar niet om B op te halen. Ik ‘overhandig’ haar daar aan mijn schoonzus en ga met B en nichtje naar huis. Juul gaat dan met schoonzus naar haar huis en blijft daar eten, slapen etc. Morgen is namelijk het kinderfeestje van B, discobowlen en pannekoeken eten. Dan is de aanwezigheid van zo’n kleine spring in het veld niet zo handig.

Schoonzus ziet ze steeds op school en ze heeft er al eens gelogeerd, maar nu denkt ze natuurlijk haar grote broer op te gaan halen en is alles ineens anders. We gaan het zien. Ik bereid me voor op een kleine gilpartij….
pi_191811316
Zeker met de beschrijving van het temperament kun je morgen je lol op verwacht ik. O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 maart 2020 @ 16:38:31 #301
74056 crew  ToT
pi_191814217
Hij heeft vandaag 2x zalf gekregen en vindt het vreselijk.
Maar de hele dag was hij echt ziek en ellendig. Echt heel zielig! -O- En ik echt urenlang met dat kamerolifantje door het huis heen zeulen om hem maar te troosten; ik MOEST lopen met hem, anders bleef hij maar huilen! ;( Heel rood hoofd van het huilen, maar paracetamol heeft wel geholpen, gelukkig! :Y

Hij zit in ieder geval weer met sardientjes te telefoneren! :)

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')