Ik zie juist heel veel mensen op dezelfde manier wonen en leven als ik. In vrijwel iedere omgeving in de buurt van de Randstad zie je datzelfde beeld. Universiteiten, hogescholen, kantoorplekken van allerlei uiteenlopende bedrijven, werkplekken, sportscholen, uitgaansplekken, et cetera.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:43 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Dan moet je echt eens rond gaan kijken en het nieuws lezen zonder roze bril op. Dat de meerderheid goed geïntegreerd is, zich ook echt Nederlander voelt en mee bouwt aan een toekomst voor ons allen, is een al veel te lang in stand gehouden sprookje.
Ja, gewoon, ik ben gewoon mens. Als ik denk aan het woord Nederlander zie ik iemand met blote benen voor me op een camping patat eten. Dat is niet echt iets om op je cv te zetten.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar hoe zou dat dan moeten voelen?
De enige die jouw oogkleppen af kan zetten ben je zelf.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie juist heel veel mensen op dezelfde manier wonen en leven als ik. In vrijwel iedere omgeving in de buurt van de Randstad zie je datzelfde beeld. Universiteiten, hogescholen, kantoorplekken van allerlei uiteenlopende bedrijven, werkplekken, sportscholen, uitgaansplekken, et cetera.
Je predikt achterhaalde fabeltjes.
Ik bedoelde eigenlijk hoe zou 'Nederlander zijn' moeten voelen. Ook al ben ik zelf een Nederlander, ik voel me ook gewoon mens.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:25 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja, gewoon, ik ben gewoon mens. Als ik denk aan het woord Nederlander zie ik iemand met blote benen voor me op een camping patat eten. Dat is niet echt iets om op je cv te zetten.
Jij baseert je kennelijk vooral op 'het nieuws'. Tja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:31 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
De enige die jouw oogkleppen af kan zetten ben je zelf.
Inderdaad. Die mensen halen inderdaad het nieuws niet. Maar doen alsof die ene procent die wel het nieuws haalt de standaard is, is echt belachelijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie juist heel veel mensen op dezelfde manier wonen en leven als ik. In vrijwel iedere omgeving in de buurt van de Randstad zie je datzelfde beeld. Universiteiten, hogescholen, kantoorplekken van allerlei uiteenlopende bedrijven, werkplekken, sportscholen, uitgaansplekken, et cetera.
Je predikt achterhaalde fabeltjes.
Tja. Dat nationalistische heb totaal niet. Ik vind helemaal dat Nederland met zijn borst vooruit moet lopen. Zo bijzonder is dit land niet en dan met behoorlijke smetten op het blazoen. Slavernij, meehelpen met Joden vervoeren. Nee, ik heb helemaal niets met Nederland, behalve het weer.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk hoe zou 'Nederlander zijn' moeten voelen. Ook al ben ik zelf een Nederlander, ik voel me ook gewoon mens.
"Het nieuws" is zeker een complot tegen die lieve getinte medemens?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij baseert je kennelijk vooral op 'het nieuws'. Tja.
Het nieuws wordt vooral gedomineerd door uitersten en de waan van de dag. Dat de overgrote meerderheid gewoon net zo'n leven leidt als jij en ik, dat zie je niet op het nieuws. Maar hou eens op met doen alsof (bijna) iedereen met een dergelijke achtergrond uitschold is, want dat is faliekante onzin.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:59 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
"Het nieuws" is zeker een complot tegen die lieve getinte medemens?
En nee ik baseer me niet alleen op het nieuws, ik zie het uitschot ook in het wild.
Als het iedere dag hetzelfde is kan je het onmogelijk "de waan van de dag" noemen..quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het nieuws wordt vooral gedomineerd door uitersten en de waan van de dag. Dat de overgrote meerderheid gewoon net zo'n leven leidt als jij en ik, dat zie je niet op het nieuws. Maar hou eens op met doen alsof (bijna) iedereen met een dergelijke achtergrond uitschold is, want dat is faliekante onzin.
Zoals gezegd: alleen de negatieve uitschieters halen het nieuws. Jij focust je daar vooral op.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:27 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Als het iedere dag hetzelfde is kan je het onmogelijk "de waan van de dag" noemen..
Het leeuwendeel deugt.quote:Niet iedereen, maar het is ook geen enkeling zoals sommige mensen nog altijd durven te beweren.
Aldus 'het nieuws'. Kom eens wat vaker buiten.quote:En even kwalijk, wel bijna iedereen met een dergelijke achtergrond staat achter het tuig, er is geen enkele zelfreflectie en ze komen ongeacht wat altijd op voor hun geloofsbroeders//soortgenoten. Daarmee rechtvaardig je voor mij de term "uitschot".
Misschien moet je eens je best doen om wat contacten te krijgen met mensen in de groep die jij uitschot noemt, die mis jij overduidelijk. Gewoon, de mensen die weliswaar een andere achtergrond hebben, maar net als iedereen gewoon 's morgens vroeg op staan om in de file aan te schuiven om naar hun werk te gaan en in het weekend wat leuks gaan doen met hun kinderen. Dat is de overgrote meerderheid van die groep.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:27 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Als het iedere dag hetzelfde is kan je het onmogelijk "de waan van de dag" noemen..
Niet iedereen, maar het is ook geen enkeling zoals sommige mensen nog altijd durven te beweren. En even kwalijk, wel bijna iedereen met een dergelijke achtergrond staat achter het tuig, er is geen enkele zelfreflectie en ze komen ongeacht wat altijd op voor hun geloofsbroeders//soortgenoten. Daarmee rechtvaardig je voor mij de term "uitschot".
Ik zal mijzelf nog een keer quoten voor je:quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals gezegd: alleen de negatieve uitschieters halen het nieuws. Jij focust je daar vooral op.
[..]
Het leeuwendeel deugt.
[..]
Aldus 'het nieuws'. Kom eens wat vaker buiten.
Ik wens je er veel succes mee, eens zal het toch wel lukken, hopelijk voordat jijzelf of een van je dierbare het slachtoffer wordt van het uitschot.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 18:31 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
De enige die jouw oogkleppen af kan zetten ben je zelf.
Wat zal er precies lukken?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:39 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
Ik wens je er veel succes mee, eens zal het toch wel lukken, hopelijk voordat jijzelf of een van je dierbare het slachtoffer wordt van het uitschot.
Op je reageren heeft verder weinig nut, ik kan je de ogen toch niet openen je wilt de fabeltjes te graag geloven.
Wie met welke achtergrond?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 19:27 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
En even kwalijk, wel bijna iedereen met een dergelijke achtergrond staat achter het tuig, er is geen enkele zelfreflectie en ze komen ongeacht wat altijd op voor hun geloofsbroeders//soortgenoten. Daarmee rechtvaardig je voor mij de term "uitschot".
Nou... je durft niet openlijk te zeggen wie jij "tuig" vind..quote:
Ik bedoel sluiting van naaktrecreatieterreinen, docenten die niet uit de kast durven te komen, dat men de holocaust niet meer in het lesprogramma durft te hebben, dat er no-go zones zijn in bepaalde steden, dat vrouwen zich niet meer sexy durven te kleden in bepaalde plaatsen, dat bepaalde gesprekken niet meer gevoerd mogen of kunnen worden, en in het algemeen dat een bepaalde groep zich gekwetst voelt door Nederlandse gebruiken, zoals elkaar een hand geven ter begroeting en dat "kleurenblindheid" waarbij iedereen gelijk wordt behandeld tegenwoordig racisme is, want sommigen eisen meer gelijk behandeld te worden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zoek je een zondebok ? Geef buitenlanders/vijanden de schuld. Zo eeuwenoud dom en bron van ellende
rookverbod, vuurwerkverbod, verbod op 120 km, stikstofuitstootverboden bedoel je dit ?
Je hebt niet opgelet. Dergelijke enclaves bestaan. Rotterdam en Den Haag hebben een Chinatown. Dordrecht heeft Antillianen. Zuid-Molukkers hebben hun eigen wijken, zo afgedwongen bij de rechter. Zo zijn er meer steden waar een bepaalde buurt bijna geheel door één groep wordt bewoond, of zoals in Düsseldorf dat als het "buitenlands" is, het meestal een Japanner is.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eh, nee. Een heel klein gedeelte doet dat wellicht. Natuurlijk komen ze bijvoorbeeld in moskeeën wel samen, maar ook Nederlandse moslims zijn daar ook gewoon welkom (de verbindende factor is daar geloof, niet achtergrond). Maar de meesten zitten gewoon op scholen, werken en sporten tussen de Nederlanders. Er zitten er genoeg bij mijn kinderen op de sportvereniging en zelfs bij mijn kinderen op de gereformeerde basisschool (ook daar is de verbindende factor geloof). Ook heb ik bij al mijn werkgevers collega's van allerlei achtergronden gehad.
Doen alsof de meerderheid zich op sluit in een enclave is echt een probleem verzinnen omdat je graag een zondebok wil zien. Dat is de PVV wel goed gelukt: ze hebben een probleem verzonnen en plots lijkt een heel deel van Nederland te denken dat het probleem er echt is (ook een deel van de niet PVV/FvD stemmers).
quote:Op zondag 9 februari 2020 17:49 schreef Niz het volgende:
Wanneer je bijvoorbeeld alle inwoners (2019) van nul jaar tot 40 jaar bij elkaar optelt, dan heeft volgens CBS daarvan 70,88 % een Nederlandse migratieachtergrond.
Maar als ik je goed begriijp vraag je naar hoeveel van die 24,3 % zichzelf primair als Nederlander zou omschrijven ?quote:Op 1 januari 2020 had 24,3 procent van de bevolking een migratieachtergrond.
De percentages die in de CBS link staan, gelden voor heel Nederland, voor alle inwoners vanaf geboorte tot en met 100+quote:Op zondag 9 februari 2020 19:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
CBS komt met een iets ander cijfer
[..]
Maar als ik je goed begriijp vraag je naar hoeveel van die 24,3 % zichzelf primair als Nederlander zou omschrijven ?
Ik denk zo uit de losse pols .... misschien 40 tot 50 % ?
Die andere 50% kent een grote groep die Nederlands georienteerd is , maar zichzelf niet spontaan als Nederlands omschrijft.
Daar zjn geen onderzoeken naar. En dat moet men wel doen.quote:Op zondag 9 februari 2020 20:23 schreef Niz het volgende:
Inwoners die nu tussen 0 en 40 jaar oud zijn, zijn geboren vanaf 1980. Het zou heel goed zo kunnen zijn dat de meerderheid van hen zich niet spontaan als eerste Nederlander noemt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |