Dat pleit juist voor haar, zou ik zeggen. Maar goed, het maakt wel weer duidelijk dat er veel te snel wordt geoordeeld en de taal al dan niet machtig zijn op zichzelf niets zegt.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:41 schreef soeverein het volgende:
[..]
Grappig dat je dat je die sporters in hetzelfde rijtje noemt.
Ik zal nooit juigen voor Sifan Hassan, ze spreekt nauwelijks Nederlands en gebruikt Nederland voor haar persoonlijke prestaties.
Maar praten is ook niet Sifan's broodwinning.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 11:41 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ik zal nooit juigen voor Sifan Hassan, ze spreekt nauwelijks Nederlands en gebruikt Nederland voor haar persoonlijke prestaties.
Hoe groot is dat deel ?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Als ze zich Nederlander voelen wel
Een deel spreekt en gedraagt zich als straattuig en haat alles wat Nederlands is dus dan niet
Geen idee ik ken ze niet allemaalquote:Op dinsdag 28 januari 2020 18:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe groot is dat deel ?
30 % van " de migranten" dat is 1 miljoen mensen
10% ? ca 330.000 mensen ..
1% dan ?
Niet geheel mee eens. Nederlander zijn is deel uitmaken van de groep, dat houdt ook in dezelfde dingen delen. Als je mee wilt doen met de groep moet je voldoende op de hoogte zijn van waar de groep zich mee bezighoudt. Dus weten wat er in het Achtuurjournaal was. Of hoe je hutspot maakt of een Indische rijstschotel. Bij IKEA komen. Dat soort dingen. Als je over eten praat met collega's en je hebt alleen exotische voorbeelden dan ben je géén Nederlander.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:27 schreef RealistAtheist het volgende:
Een tijdje terug was hier ook al een soortgelijk topic. Toen heb ik iets in de volgende strekking gezegd. Ik vind dat iemand pas een Nederlander als hij of zij vrijwel geassimileerd is. En natuurlijk mag iemand best banden met zijn roots onderhouden, eten, voorwerpen thuis, films uit zijn/haar vaderland geen probleem. Maar als jij vooral ook naar buiten uitdragend enorm vast blijft klampen aan je roots ben je voor mij geen Nederlander.
En als blanke Nederlanders zich als straattuig gedragen, zie je ze dan ook niet als Nederlanders? Zie Duindorp met de jaarwisseling bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Als ze zich Nederlander voelen wel
Een deel spreekt en gedraagt zich als straattuig en haat alles wat Nederlands is dus dan niet
En een voetbalhooligan die alleen elke dag pizza eet en troep op tv kijkt, is dat wel een Nederlander?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. Nederlander zijn is deel uitmaken van de groep, dat houdt ook in dezelfde dingen delen. Als je mee wilt doen met de groep moet je voldoende op de hoogte zijn van waar de groep zich mee bezighoudt. Dus weten wat er in het Achtuurjournaal was. Of hoe je hutspot maakt of een Indische rijstschotel. Bij IKEA komen. Dat soort dingen. Als je over eten praat met collega's en je hebt alleen exotische voorbeelden dan ben je géén Nederlander.
Het topic gaat over migranten dus ik vind je vraag niet echt relevantquote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als blanke Nederlanders zich als straattuig gedragen, zie je ze dan ook niet als Nederlanders? Zie Duindorp met de jaarwisseling bijvoorbeeld.
Roepen die luidkeels dat ze Turk/Marokkaan/Burgers van huppelkuttistan zijn ?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als blanke Nederlanders zich als straattuig gedragen, zie je ze dan ook niet als Nederlanders? Zie Duindorp met de jaarwisseling bijvoorbeeld.
Waarom zou dat geen Nederlander zijn? Hij gedraagt zich als een Nederlander. Hoofdzaak dat ie niet voor Galataseray is, geen kappa knoffo bij een vage Turkse toko haalt waar men alleen Turks spreekt en de TV gewoon op SBS6 heeft staan en niet op een Marokkanse satellietzender.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
En een voetbalhooligan die alleen elke dag pizza eet en troep op tv kijkt, is dat wel een Nederlander?
Nederlanders bestaan er altijd al in allerlei soorten en maten. En dat is prima.
Dat zijn ónze kutnederlanders en daar hebben we als Nederlanders mee te dealen, want uiteindelijk delen we er veel mee. Vermoedelijk is het nog verre familie ook.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vergeet de Erdogan verering nietquote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:28 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Als iemand zichzelf Nederlander voelt en zich zo gedraagt, vind ik hem/haar Nederlander, ongeacht tint.
Als je met buitenlandse vlaggen loopt te zwaaien, weigert vrouwen handen te geven en niet Nederlands wilt spreken, ben je geen Nederlander, ongeacht tint of paspoort.
Voordat ik zeg wat ik er van vindt, zou ik eerst moeten weten of jij iedereen nette pakken gunt evenals joekels van kasten om de nette pakken in op te bergen?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:22 schreef Brybry het volgende:
Ik heb de laatste tijd als halfbloedje toch wel moeite met de term allochtoon...
Waarom ben ik een allochtoon terwijl de helft van m'n voorouders hartstikke Nederlands zijn ,bijdragen geleverd hebben aan de opbouw van Nederland, ik een Nederlandse opvoeding heb genoten en geboren ben uit een roomblanke vagina.....?
Dat vraag ik me af...Wat vinden jullie?
Hij voldoet niet aan jouw post die ik citeerde.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen Nederlander zijn? Hij gedraagt zich als een Nederlander. Hoofdzaak dat ie niet voor Galataseray is, geen kappa knoffo bij een vage Turkse toko haalt waar men alleen Turks spreekt en de TV gewoon op SBS6 heeft staan en niet op een Marokkanse satellietzender.
Omdat dat je eigen hokje is. Dat is namelijk precies wat al die anderen ook doen: laten zien waar ze bijhoren.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij voldoet niet aan jouw post die ik citeerde.
Wat maar bewijst dat Nederlanders er jn allerlei soorten en maten zijn. Zat Nederlanders kijken trouwens vooral buitenlandse tv, zijn voor Barcelona, Chelsea of zelfs de gekste kleine buitenlandse clubjes enz. Waarom moet je een Nederlander per sé in een 'Nederlands hokje' duwen?
Heb ik ook hoor.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie Indo's en Surinamers wel gelijk als Nederlanders
De meeste indo's in Nederland zijn ook Nederlanders. Sinds hun geboorte, sinds hun grootouders, Of nog verder terug.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie Indo's en Surinamers wel gelijk als Nederlanders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |