abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191235817
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:41 schreef soeverein het volgende:

[..]

Grappig dat je dat je die sporters in hetzelfde rijtje noemt.

Ik zal nooit juigen voor Sifan Hassan, ze spreekt nauwelijks Nederlands en gebruikt Nederland voor haar persoonlijke prestaties.
Dat pleit juist voor haar, zou ik zeggen. Maar goed, het maakt wel weer duidelijk dat er veel te snel wordt geoordeeld en de taal al dan niet machtig zijn op zichzelf niets zegt.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:39:31 #52
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191235954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:41 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ik zal nooit juigen voor Sifan Hassan, ze spreekt nauwelijks Nederlands en gebruikt Nederland voor haar persoonlijke prestaties.
Maar praten is ook niet Sifan's broodwinning.

Veel ernstiger vind ik het gebrekkige Nederlands van kamervoorzitter Arib. Dat is iemand die ik écht nooit als Nederlander kan zien.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2020 @ 17:45:13 #53
842 Zorro
Z
pi_191236067
Het ligt toch ook aan het uiterlijk, daar kom ik niet omheen.
Net zo goed als dat iemand die in Canada geboren is met grootouders die uit Nederland daarheen ge-emigreerd zijn voor mij een Canadees is, maar bij hetzelfde geval in Japan ik zo iemand niet als Japanner kan zien.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:49:34 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191236134
Van die mensen die al dertig jaar in Canada wonen, onderling Nederlands spreken, Lingo kijken en eens per half jaar een postpakket hagelslag en drop bestellen. Dat zijn de echte Nederlanders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 28 januari 2020 @ 17:51:39 #55
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_191236158
Als ze zich Nederlander voelen wel

Een deel spreekt en gedraagt zich als straattuig en haat alles wat Nederlands is dus dan niet
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_191236837
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

Een deel spreekt en gedraagt zich als straattuig en haat alles wat Nederlands is dus dan niet
Hoe groot is dat deel ?
30 % van " de migranten" dat is 1 miljoen mensen
10% ? ca 330.000 mensen ..
1% dan ?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 18:52:56 #57
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_191236942
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe groot is dat deel ?
30 % van " de migranten" dat is 1 miljoen mensen
10% ? ca 330.000 mensen ..
1% dan ?
Geen idee ik ken ze niet allemaal
Let's just let it go
Let me let you go
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:03:45 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191237083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:27 schreef RealistAtheist het volgende:
Een tijdje terug was hier ook al een soortgelijk topic. Toen heb ik iets in de volgende strekking gezegd. Ik vind dat iemand pas een Nederlander als hij of zij vrijwel geassimileerd is. En natuurlijk mag iemand best banden met zijn roots onderhouden, eten, voorwerpen thuis, films uit zijn/haar vaderland geen probleem. Maar als jij vooral ook naar buiten uitdragend enorm vast blijft klampen aan je roots ben je voor mij geen Nederlander.
Niet geheel mee eens. Nederlander zijn is deel uitmaken van de groep, dat houdt ook in dezelfde dingen delen. Als je mee wilt doen met de groep moet je voldoende op de hoogte zijn van waar de groep zich mee bezighoudt. Dus weten wat er in het Achtuurjournaal was. Of hoe je hutspot maakt of een Indische rijstschotel. Bij IKEA komen. Dat soort dingen. Als je over eten praat met collega's en je hebt alleen exotische voorbeelden dan ben je géén Nederlander.
pi_191237233
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:51 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

En als blanke Nederlanders zich als straattuig gedragen, zie je ze dan ook niet als Nederlanders? Zie Duindorp met de jaarwisseling bijvoorbeeld.
pi_191237250
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niet geheel mee eens. Nederlander zijn is deel uitmaken van de groep, dat houdt ook in dezelfde dingen delen. Als je mee wilt doen met de groep moet je voldoende op de hoogte zijn van waar de groep zich mee bezighoudt. Dus weten wat er in het Achtuurjournaal was. Of hoe je hutspot maakt of een Indische rijstschotel. Bij IKEA komen. Dat soort dingen. Als je over eten praat met collega's en je hebt alleen exotische voorbeelden dan ben je géén Nederlander.
En een voetbalhooligan die alleen elke dag pizza eet en troep op tv kijkt, is dat wel een Nederlander?

Nederlanders bestaan er altijd al in allerlei soorten en maten. En dat is prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:19:19 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191237300
Na een tijdje.
Antifa
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:22:16 #62
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_191237344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En als blanke Nederlanders zich als straattuig gedragen, zie je ze dan ook niet als Nederlanders? Zie Duindorp met de jaarwisseling bijvoorbeeld.
Het topic gaat over migranten dus ik vind je vraag niet echt relevant
Let's just let it go
Let me let you go
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:25:45 #63
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191237394
Veel wel maar veel ook niet, hier lekker leven maar verder geen binding, met sport uitkomen voor een ander land, juichen voor een anser land, koning adoreren van een ander land en elders begraven worden... Nee niet echt dan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191237431
Als iemand zichzelf Nederlander voelt en zich zo gedraagt, vind ik hem/haar Nederlander, ongeacht tint.

Als je met buitenlandse vlaggen loopt te zwaaien, weigert vrouwen handen te geven en niet Nederlands wilt spreken, ben je geen Nederlander, ongeacht tint of paspoort.
pi_191237467
quote:

[..]

Roepen die luidkeels dat ze Turk/Marokkaan/Burgers van huppelkuttistan zijn ?
Zoja: ja.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:32:01 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191237482
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

En een voetbalhooligan die alleen elke dag pizza eet en troep op tv kijkt, is dat wel een Nederlander?

Nederlanders bestaan er altijd al in allerlei soorten en maten. En dat is prima.
Waarom zou dat geen Nederlander zijn? Hij gedraagt zich als een Nederlander. Hoofdzaak dat ie niet voor Galataseray is, geen kappa knoffo bij een vage Turkse toko haalt waar men alleen Turks spreekt en de TV gewoon op SBS6 heeft staan en niet op een Marokkanse satellietzender.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:33:26 #67
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191237505
quote:

[..]

Dat zijn ónze kutnederlanders en daar hebben we als Nederlanders mee te dealen, want uiteindelijk delen we er veel mee. Vermoedelijk is het nog verre familie ook.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:34:35 #68
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_191237524
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:28 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Als iemand zichzelf Nederlander voelt en zich zo gedraagt, vind ik hem/haar Nederlander, ongeacht tint.

Als je met buitenlandse vlaggen loopt te zwaaien, weigert vrouwen handen te geven en niet Nederlands wilt spreken, ben je geen Nederlander, ongeacht tint of paspoort.
Vergeet de Erdogan verering niet
Let's just let it go
Let me let you go
pi_191237565
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:22 schreef Brybry het volgende:
Ik heb de laatste tijd als halfbloedje toch wel moeite met de term allochtoon...

Waarom ben ik een allochtoon terwijl de helft van m'n voorouders hartstikke Nederlands zijn ,bijdragen geleverd hebben aan de opbouw van Nederland, ik een Nederlandse opvoeding heb genoten en geboren ben uit een roomblanke vagina.....?

Dat vraag ik me af...Wat vinden jullie?
Voordat ik zeg wat ik er van vindt, zou ik eerst moeten weten of jij iedereen nette pakken gunt evenals joekels van kasten om de nette pakken in op te bergen?
pi_191237580
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom zou dat geen Nederlander zijn? Hij gedraagt zich als een Nederlander. Hoofdzaak dat ie niet voor Galataseray is, geen kappa knoffo bij een vage Turkse toko haalt waar men alleen Turks spreekt en de TV gewoon op SBS6 heeft staan en niet op een Marokkanse satellietzender.
Hij voldoet niet aan jouw post die ik citeerde.

Wat maar bewijst dat Nederlanders er jn allerlei soorten en maten zijn. Zat Nederlanders kijken trouwens vooral buitenlandse tv, zijn voor Barcelona, Chelsea of zelfs de gekste kleine buitenlandse clubjes enz. Waarom moet je een Nederlander per sé in een 'Nederlands hokje' duwen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191237592
Ligt eraan. De meesten wel. Maar die mensen die uitsluitend straattaal spreken, met een accent, asociaal zijn, enzovoort: die zijn het misschien wel, maar ik vind het moeilijk hen zo te zien.

Uiteindelijk ben je dát hoe je je gedraagt. Zij proberen zich zoveel mogelijk afzijdig van Nederlanders te houden heb ik het idee. Als je zelf van mening bent geen Nederlander te zijn vind ik je ook geen Nederlander.
Als je je best doet vind ik je ook Nederlander.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:41:28 #72
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191237602
Ik zie Indo's en Surinamers wel gelijk als Nederlanders :'(
  dinsdag 28 januari 2020 @ 20:44:18 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191238717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij voldoet niet aan jouw post die ik citeerde.

Wat maar bewijst dat Nederlanders er jn allerlei soorten en maten zijn. Zat Nederlanders kijken trouwens vooral buitenlandse tv, zijn voor Barcelona, Chelsea of zelfs de gekste kleine buitenlandse clubjes enz. Waarom moet je een Nederlander per sé in een 'Nederlands hokje' duwen?
Omdat dat je eigen hokje is. Dat is namelijk precies wat al die anderen ook doen: laten zien waar ze bijhoren.
Iemand die voor Barca is, is niet per definitie geen Nederlander, maar het gaat om het totaalpakket, in hoeverre je matcht met andere etnische Nederlanders. Waarbij stelselmatig dat wat Nederlands is afwijzen en er iets "beters" tegenoverstellen uit het stamland maakt dat die persoon in mijn ogen geen etnische Nederlander is. En daar zitten tegenwoordig ook voldoende roomblanke staatsburgers bij die hun afstamming tot de VOC w/ kunnen doortrekken.

Het gaat erom wie je bedoelt als je "wij" zegt, en of degenen die je daarmee bedoelt dat ook als "wij" voelen.

Mooie reeks in NRC hierover, over het twintig jaar geleden verschijnen van Het multicultureel drama van Scheffer.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)urele-drama-a3988053
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 21:00:20 #74
236264 crew  capricia
pi_191239085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:41 schreef BasEnAad het volgende:
Heb ik ook hoor. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191239333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:41 schreef BasEnAad het volgende:
De meeste indo's in Nederland zijn ook Nederlanders. Sinds hun geboorte, sinds hun grootouders, Of nog verder terug.
Wilders , Baudet, Klaver, Mei Li Vos, Theodor Holman, Marion Bloem, OG3NE, en Leontien Brinkhorst, nu van beroep prinses ergens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')