Op CNN was er een dame, zal wel één of andere dokter zijn geweest.. dat je wel hétquote:
Die mondkapjes worden warm en vochtig door jouw adem, en dat vinden allerlei bacteriën en schimmels erg fijn. Dus ja, als je te lang met zo'n goedkoop mondkapje rondloopt word je er ziek van.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Op CNN was er een dame, zal wel één of andere dokter zijn geweest.. dat je wel hét
juiste mondkapje moet hebben die goedkope dingen heb je niets aan, om de één of andere
manier zou je door dat ding nóg meer kans hebben voor besmetting, dus tja....
Ja preciesquote:Op maandag 27 januari 2020 15:22 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Die mondkapjes worden warm en vochtig door jouw adem, en dat vinden allerlei bacteriën en schimmels erg fijn. Dus ja, als je te lang met zo'n goedkoop mondkapje rondloopt word je er ziek van.
De goeie (FFP2) zijn in NL al amper/niet meer te krijgen.quote:
Dit.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:02 schreef Discombobulate het volgende:
Als China letterlijk allemaal steden dichtgooit ga ik er van uit dat het wel wat gevaarlijker is dan de griep.
Een beetje Fokker heeft een voorraad voor een leven lang op de zolderkamer.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:39 schreef vosss het volgende:
Iemand van jullie al een rantsoen aan aan het leggen?
Ik heb altijd een noodvoorraad, genoeg eten voor een maand of zo.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:39 schreef vosss het volgende:
Ik heb zelden genoeg eten voor 1 dagquote:Op maandag 27 januari 2020 15:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb altijd een noodvoorraad, genoeg eten voor een maand of zo.
Dat laatste vermoedelijk. Om 80 doden gooi je toch niet 54 miljoen mensen op slot.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:43 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dit.
De maatregelen zijn echt enorm. Is dit omdat ze nog te weinig weten en een echte mogelijke catastrofale pandemie willen voorkomen? Of.... is er toch meer aan de hand dan wat ze aan nieuws naar buiten brengen?
Wel als je niet nog meer doden wilt natuurlijk. Beter om 1 stad dicht te gooien dan 5 straks.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Dat laatste vermoedelijk. Om 80 doden gooi je toch niet 54 miljoen mensen op slot.
Ik ga uit van dat eerste. Er is immers nog erg weinig over bekend.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:43 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dit.
De maatregelen zijn echt enorm. Is dit omdat ze nog te weinig weten en een echte mogelijke catastrofale pandemie willen voorkomen? Of.... is er toch meer aan de hand dan wat ze aan nieuws naar buiten brengen?
Je moet die 80 niet naast die 54 miljoen leggen maar naast de geïnfecteerde. Je vergelijkt appels en peren.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Dat laatste vermoedelijk. Om 80 doden gooi je toch niet 54 miljoen mensen op slot.
herkenbaar. Al heb ik op het moment voor 3 dagen. Dat is veel voor mijn doenquote:Op maandag 27 januari 2020 15:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb zelden genoeg eten voor 1 dag
Jij zit goedquote:Op maandag 27 januari 2020 15:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
herkenbaar. Al heb ik op het moment voor 3 dagen. Dat is veel voor mijn doen
Ze hebben nu al opeens een hele vleugel klaar al blijkbaarquote:Op maandag 27 januari 2020 06:32 schreef halfway het volgende:
[..]
Schiet niet echt op, ze zijn nog met het grondwerk bezig. Hebben ze daar geen shovels met egalisatielasers?
Gelukkig werk ik in een laboratorium waar het vol ligt met FFP3 mondkapjes.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:42 schreef Greys het volgende:
[..]
De goeie (FFP2) zijn in NL al amper/niet meer te krijgen.
(Ja ik heb gezocht)
MAAR NL IS GOED VOORBEREID HOOR ALDUS HET RIVM![]()
Mazzelkont!quote:Op maandag 27 januari 2020 15:59 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Gelukkig werk ik in een laboratorium waar het vol ligt met FFP3 mondkapjes.
Altijd nog beter dan ergens in de gang liggen of helemaal geen plek hebben!quote:Op maandag 27 januari 2020 15:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze hebben nu al opeens een hele vleugel klaar al blijkbaar![]()
[ afbeelding ]
filmpje van eerder, waarin je al ziet dat er al een hele fundering was gelegd in de paar uur
https://twitter.com/PDChina/status/1221800023651909632
Edit; Fundering is een groot woord, kijk maar onder het gebouw. Het is echt zo minimaal als maar kan.
FFP2 sluit beter af en wordt niet vochtig omdat hij beter filtert dan goedkope mondkapjes.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Mazzelkont!
Maar dan kan jij me vast vertellen of het idd klopt dat FFP2 ook al behoorlijk oké is tegen het virus? Hopen dat het op korte termijn weer verkrijgbaar is voor particulieren want echt overal uitverkocht.![]()
Dank voor de duidelijke uitleg!quote:Op maandag 27 januari 2020 16:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
FFP2 sluit beter af en wordt niet vochtig omdat hij beter filtert dan goedkope mondkapjes.
De verspreiding van virusdeeltjes gaat voornamelijk via minidruppeltjes die vrijkomen als iemand hoest. Een goedkoop mondkapje houdt het merendeel van deze druppeltjes al tegen.
Echter, als je masker te vochtig is, omdat je er te lang in ademt, dan trekken deze druppeltjes alsnog door je masker. En de goedkope maskers dichten ook niet goed af langs de randen.
In de praktijk werken goedkope maskers dus best aardig, mits je deze vaak genoeg verwisseld en op de juiste manier draagt. FFP2 maskers zijn vanzelfsprekend beter.
Waar FFP2 en 3 het grote verschil maken ten opzichte van goedkope maskers is als je ze op de neus van iemand zet die al ziek is. Als jij lucht uitblaast met een goedkoop masker op, zal jouw adem grotendeels langs de randen van het masker vloeien. Bij een FFP2 masker gebeurd dit niet en gaat jouw adem door het filter, waardoor de virus particles het masker niet verlaten.
twitter:PDChina twitterde op maandag 27-01-2020 om 16:20:00Chinese Premier Li Keqiang on Monday said the government will send 2,500 more medical workers including nurses within two days to #Wuhan to help the city battle the novel #coronavirus outbreak. https://t.co/frM9hb57Ei reageer retweet
Los Angelesquote:Op maandag 27 januari 2020 16:23 schreef Belg het volgende:
die nieuwe gevallen in de usa is dat in de buurt van seattle?
Ik heb mezelf voorgenomen om me toch wel een beetje voor te bereiden wanneer de eerste berichten van overdracht in Nederland boven drijven. Om één reiziger uit Wuhan maak ik me niet druk, maar als het overslaat op mensen die daar niet geweest zijn wel. Vooralsnog is dat gelukkig niet aan de orde.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:39 schreef vosss het volgende:
Dit ja. Als hier straks opeens 20 besmette Nederlanders rondlopen die niet in China zijn geweest dan is het voor mij ook de grens om maar eens wat te gaan doen.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik heb mezelf voorgenomen om me toch wel een beetje voor te bereiden wanneer de eerste berichten van overdracht in Nederland boven drijven. Om één reiziger uit Wuhan maak ik me niet druk, maar als het overslaat op mensen die daar niet geweest zijn wel. Vooralsnog is dat gelukkig niet aan de orde.
2500 mensen voor ca 8.000 besmettingen haha. Hier is echt meer aan de hand hoor.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:23 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:PDChina twitterde op maandag 27-01-2020 om 16:20:00Chinese Premier Li Keqiang on Monday said the government will send 2,500 more medical workers including nurses within two days to #Wuhan to help the city battle the novel #coronavirus outbreak. https://t.co/frM9hb57Ei reageer retweet
8000?quote:Op maandag 27 januari 2020 16:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
2500 mensen voor ca 8.000 besmettingen haha. Hier is echt meer aan de hand hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |