Ik snap dat niet.quote:
quote:
Een zingende school-klas is iets anders dan een stewardess die het hele vliegtuig een promotielied laat uitvoeren.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Denk dat er op iedere vlucht wel eens gezongen wordt.
Met het ov reizenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Heb 1x ooit in een vliegtuig gezeten met KLM en dat was echt zwaar kut en krap![]()
Dan voelt zelfs met de trein reizen 10x meer premium aan.
Maar welke airline zit dan wel ruim en comfortabel?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Heb 1x ooit in een vliegtuig gezeten met KLM en dat was echt zwaar kut en krap![]()
Gewoon KLM business doenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Maar welke airline zit dan wel ruim en comfortabel?
Dat is zo, ben je direct van het gezeur af.quote:
Singapore Airlines vind ik ook goed!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:16 schreef fathank het volgende:
KLM is alsof je met een tijdmachine reist. Doen alsof ze een 'premiejum' airline zijn maar ondertussen is de vloot zwaar verouderd. Komen qua comfort nog niet in de buurt van bijv. Emirates of Singapore Airlines.
Dat gedoe heb ik dus ook geen zin in. Als ik vlieg wil ik zo uitgerust mogelijk aankomen en dan vind ik het niet echt een probleem om iets meer te betalen ook.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:13 schreef ToT het volgende:
Vliegtuigvoer is tegenwoordig echt niet zo slecht meer, ook niet bij low budget organisaties, maar klantvriendelijkheid is soms wel een dingetje met die cheap-ass maatschappijen.
Met China Southern Airlines kom je haast chagrijnig op je bestemming aan door het lompe gedrag van de stewardessen.
En eenmaal in Azië merk je dat budgetmaatschappijen daar zoals Air Asia ABSOLUUT onbetrouwbaar zijn en er alles aan doen je een poot uit te draaien.
Klaag je achteraf, krijg je met de grootste moeite een coupon ter waarde van de geannleerde heenvlucht, maar die is maar 3 maand geldig. Erg handig als je weer thuis in Nederland bent en de komende 2 jaar niet meer van plan bent om die kant op te gaan!Geld terug voor de terugvlucht kun je overigens vergeten, want ondanks dat je er door de geannuleerde vlucht niet op de plaats van bestemming aangekomen bent; de terugvlucht heeft wel plaatsgevonden, dus had je die gewoon kunnen nemen!
Sowieso alles echt 3x checken met die maatschappij, want door "storinkjes" op hun website heb je zo dat er iets ineens wegvalt, zoals dat je extra bagage meeneemt.
Op de ticket zelf zie je niet dat het er niet bij zit; er zit een onbegrijpelijke code op die alleen het personeel daar vertelt dat je ff dik ¤100 moet bijlappen voor je bagage.
Premium economy in de A350's van Singapore Airlines is perfect. Veel beenruimte, met uitklapbare beenondersteuning, 2-4-2 opstelling (zijkant stoelen boeken dus) ipv 3-3-3 en grotere schermen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Singapore Airlines vind ik ook goed!
Emirates heb ik zelf niet mee gevlogen, maar mijn vrouw wel en zij was er ook zeer over te spreken.
Gaan wij vanaf nu ook doen. Onze vorige vakantie verliep qua vervoer echt behoorlijk kut! En dan begin je ook niet echt lekker aan de vakantie zelf.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat gedoe heb ik dus ook geen zin in. Als ik vlieg wil ik zo uitgerust mogelijk aankomen en dan vind ik het niet echt een probleem om iets meer te betalen ook.
Ik heb er een keer business class mee gevlogen toen iemand van stoel wilde wisselen!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Premium economy in de A350's van Singapore Airlines is perfect. Veel beenruimte, met uitklapbare beenondersteuning, 2-4-2 opstelling (zijkant stoelen boeken dus) ipv 3-3-3 en grotere schermen.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:13 schreef Marginal het volgende:
Uiteindelijk gaat het vooral om het vliegtuig waarin je zit, niet de maatschappij. Als je KLM naar New York vliegt, kan je in een enorm groot toestel zitten met alle vormen van comfort, maar datzelfde KLM heeft ook nog steeds toestellen waarin je blij mag zijn dat er een paar tv’s aan het plafond hangen waar je met z’n allen herhalingen van How I Met Your Mother gaat zitten kijken.
Heb twee keer met KLM gevlogen dat er problemen waren op het vliegveld, toen kreeg ik vrij snel een hotelkamer geregeld, en eten op hun kosten. Dat ga ik met EasyJet of whatever niet eens proberen.
Ik vlieg voor het grootste deel zakelijk; maar heb het ook doorgetrokken naar mijn eigen vakanties. Het scheelt stiekem toch wel wat als je uitgeruster aankomt. Maar er zit wel ergens een grens aan hoeveel ik extra wil betalen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaan wij vanaf nu ook doen. Onze vorige vakantie verliep qua vervoer echt behoorlijk kut! En dan begin je ook niet echt lekker aan de vakantie zelf.
Volgens mij ligt het globaal vast wat voor vliegtuig het gaat worden, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:22 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Is dat zo?
Je betaalt x bedrag voor een vlucht naar New York. En KLM bepaalt dan later pas in welk vliegtuig dat wordt? Dus dat kan zowel een verouderde 747 zijn of een dreamliner?
Rare manier van de prijs bepalen dan.
Nooit over nagedacht.
4 uur kort noemenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:26 schreef Aesthetics_ het volgende:
Voor korte vluchten (<4 uur) maakt het inderdaad weinig uit.
Yup, extra beenruimte of een wat minder drukke plek (niet direct naast de pleequote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik vlieg voor het grootste deel zakelijk; maar heb het ook doorgetrokken naar mijn eigen vakanties. Het scheelt stiekem toch wel wat als je uitgeruster aankomt. Maar er zit wel ergens een grens aan hoeveel ik extra wil betalen.
Nee man, heb niks te zoeken in die 3derangs apenlanden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, nog nooit naar zuid-oost Azië gevlogen?![]()
(Zuid) Amerika dan?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee man, heb niks te zoeken in die 3derangs apenlanden.
Ja man, ik heb hier toch alles wat ik wilquote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:32 schreef ToT het volgende:
[..]
(Zuid) Amerika dan?
Blijf je echt alleen in Europa?
Wie is die aap onder je naam dan?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Racismus! Melding gemaaktquote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Wie is die aap onder je naam dan?
Oh zo bedoel ik het niet, dat weet ik ook niet echt. Maar er zit wel degelijk een verschil in beleving. Een korte vlucht naar Bilbao kan echt verschrikkelijk zijn door het gebrek aan comfort, en een lange vlucht zoals New York is over het algemeen helemaal prima, omdat KLM die altijd wel vol krijgt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:22 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Is dat zo?
Je betaalt x bedrag voor een vlucht naar New York. En KLM bepaalt dan later pas in welk vliegtuig dat wordt? Dus dat kan zowel een verouderde 747 zijn of een dreamliner?
Nooit over nagedacht.
Binnen Europa op vakantie gaanquote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:32 schreef ToT het volgende:
[..]
(Zuid) Amerika dan?
Blijf je echt alleen in Europa?
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Binnen Europa op vakantie gaan![]()
Zo, kon het niet laten
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:42 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Tja ach, ik zal het de komende tijd wel semi-verplicht af en toe moeten doen, omdat mevrouw ToT toch wel de bekende toeristische trekpleisters hier wil zien. We beginnen met Parijs.
Maar dat worden dan korte uitstapjes. De echte vakanties blijven we in Azië houden en misschien in de verre toekomst in Zuid Amerika.
Ik vlieg nooit.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Je vliegt net zo hoog, je vliegt net zo snel,
In Afrika kun je nog heel wat beton stortenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:51 schreef Werkman het volgende:
[..]
Ik vlieg nooit.
Ik ben een betonarbeider.
Ik houd vakantie in de kroeg en voor bisness zit er niemand in het buitenland op me te wachten.
En opeens krijg je begrip voor vliegtuigkapers.quote:
Vliegen met een baby is alleen acceptabel als je op familiebezoek oid. gaat.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, extra beenruimte of een wat minder drukke plek (niet direct naast de plee![]()
![]()
) kan flink schelen.
Maar we hebben nu een baby die we op schoot moeten houden dus comfort is sowieso al 0,0 voor ons, ongeacht wat voor stoelen we nemen (tenzij business class dus.)
Dat is natuurlijk niet waar.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
... en de kans op neerstorten is overal even groot.
Dank je voor jouw persoonlijke mening!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Vliegen met een baby is alleen acceptabel als je op familiebezoek oid. gaat.
In principe bepaalt een grote carrier voor een heel seizoen wat voor type(s) ze laten vliegen op een bepaalde bestemming. Maar vliegtuigen gaan ook wel eens stuk en dan moeten ze, last minute, een ander type inzetten.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:22 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Is dat zo?
Nooit over nagedacht.
Zeikende ouder gespot die er van uit gaat dat de hele wereld om hun duivelsgebroed draaitquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Dank je voor jouw persoonlijke mening!
Kortzichtige Tokkie gespot die alleen aan zichzelf denkt en alles en iedereen verder de bek moet houden!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zeikende ouder gespot die er van uit gaat dat de hele wereld om hun duivelsgebroed draait
Wat dat aan gaat lijk ik wel een beetje op jou. En hoe ben ik kortzichtig als ik niet naast het gejengel van jouw kind wil zitten als ik op een lange vlucht zit?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Kortzichtige Tokkie gespot die alleen aan zichzelf denkt en alles en iedereen verder de bek moet houden!
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:06 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Wat dat aan gaat lijk ik wel een beetje op jou.
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Met de nadruk op 'een paar losse momentjes'.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Tijdens onze vluchten naar de Filipijnen en terug, en met alle binnenlandse vluchten daar heeft onze baby grotendeels lekker liggen slapen en verder was hij op een paar losse momentjes na lekker rustig.Kusje op je vooroordelen over baby's.
JA in jouw seniele kop betekent dat natuurlijk "de hele vlucht door!"quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:08 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Met de nadruk op 'een paar losse momentjes'.
Schelden = automatisch discussie verliezen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:09 schreef ToT het volgende:
[..]
JA in jouw seniele kop betekent dat natuurlijk "de hele vlucht door!"
Qatar heeft vaak de goedkoopste vluchten richting z.o. Azië.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:09 schreef Heremeteit het volgende:
Ik zat ooit eens in Ryanair naast een halve mongool die uit z'n neus zat te vreten. Dat zal je met Qatar airways of SAS toch minder snel gebeuren.
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:09 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Schelden = automatisch discussie verliezen.
Succes er mee verder.
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:01 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zeikende ouder gespot die er van uit gaat dat de hele wereld om hun duivelsgebroed draait
Godverdomme zegquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:11 schreef ToT het volgende:
[..]Je moeder!
En hoe noemde je me eerder ook al weer?
Daar staat tegenover dat een ticket bij air asia vaak maar 3 tientjes kost, al verkrijgbaar zijn vanaf 10 euro en dat als jij niet snapt hoe je een ticket met bagage boekt je gewoon oliedom bent want het is echt niet onduidelijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:13 schreef ToT het volgende:
Vliegtuigvoer is tegenwoordig echt niet zo slecht meer, ook niet bij low budget organisaties, maar klantvriendelijkheid is soms wel een dingetje met die cheap-ass maatschappijen.
Met China Southern Airlines kom je haast chagrijnig op je bestemming aan door het lompe gedrag van de stewardessen.
En eenmaal in Azië merk je dat budgetmaatschappijen daar zoals Air Asia ABSOLUUT onbetrouwbaar zijn en er alles aan doen je een poot uit te draaien.
Klaag je achteraf, krijg je met de grootste moeite een coupon ter waarde van de geannleerde heenvlucht, maar die is maar 3 maand geldig. Erg handig als je weer thuis in Nederland bent en de komende 2 jaar niet meer van plan bent om die kant op te gaan!Geld terug voor de terugvlucht kun je overigens vergeten, want ondanks dat je er door de geannuleerde vlucht niet op de plaats van bestemming aangekomen bent; de terugvlucht heeft wel plaatsgevonden, dus had je die gewoon kunnen nemen!
Sowieso alles echt 3x checken met die maatschappij, want door "storinkjes" op hun website heb je zo dat er iets ineens wegvalt, zoals dat je extra bagage meeneemt.
Op de ticket zelf zie je niet dat het er niet bij zit; er zit een onbegrijpelijke code op die alleen het personeel daar vertelt dat je ff dik ¤100 moet bijlappen voor je bagage.
En ik met jouw ouders.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:12 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Godverdomme zeg
Ik heb medelijden met de mensen naast jou in het vliegtuig.
Ouder is geen scheldwoord, maar ik snap dat je dat zo opvat.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:11 schreef ToT het volgende:
[..]Je moeder!
En hoe noemde je me eerder ook al weer?
[..]
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat een ticket bij air asia vaak maar 3 tientjes kost, al verkrijgbaar zijn vanaf 10 euro en dat als jij niet snapt hoe je een ticket met bagage boekt je gewoon oliedom bent want het is echt niet onduidelijk.
Hoef je niet te hebben hoor, die zijn wel trots op mij als ouders.quote:
'Snel, mensen zijn het niet eens met mijn mening, snel maken dat ik wegkom uit dit topic, want dit kan mijn tere zieltje niet aan!' - ToT (2020)quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:13 schreef ToT het volgende:
[..]Och, nog zo eentje die zo nodig moeilijk moet doen!
Groetjes met dit topic!
Vliegen met een baby is altijd acceptabel.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 16:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Vliegen met een baby is alleen acceptabel als je op familiebezoek oid. gaat.
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vliegen met een baby is altijd acceptabel.
Dit.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:18 schreef fathank het volgende:
Vliegen met je baby dat ie nog gratis mee kan
Doe de rest van de reizigers een lol en ga lekker met de wagen naar Frankrijk en neem je kind mee in het vliegtuig als ie zich ook nog wat kan herinneren van de reis.
Maar gelukkig bestaat er active noise cancelling
Of mensen die met schreeuwbabies / kinderen in een hotel gaan, net ofdat die dat leuk vinden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:18 schreef fathank het volgende:
Vliegen met je baby dat ie nog gratis mee kan
Doe de rest van de reizigers een lol en ga lekker met de wagen naar Frankrijk en neem je kind mee in het vliegtuig als ie zich ook nog wat kan herinneren van de reis.
Zeker dat joch is gewoon onopgevoed addergebroed dat van 10km hoogte naar buiten had moeten worden gesmeten inclusief de moeder. Ik zit vaak genoeg bij baby's in de buurt waarvan de ouders precies weten wat ze moeten doen. Die hoor je de hele vlucht niet. Van ouders mag je verwachten dat ze hun kind kennen en het gewoon niet meenemen op een vlucht als ze dit soort gedrag vertonen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:08 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Met de nadruk op 'een paar losse momentjes'.
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:18 schreef fathank het volgende:
Het 'achtergrond'geluid in een vliegtuigcabine kan oplopen tot 85 decibel. Een huilende baby veroorzaakt een slordige 80 decibel. Jullie perceptie van overlast is dus heel erg relatief.quote:
Ja want iedere baby huilt maar met 80 decibelquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Het 'achtergrond'geluid in een vliegtuigcabine kan oplopen tot 85 decibel. Een huilende baby veroorzaakt een slordige 80 decibel. Jullie perceptie van overlast is dus heel erg relatief.
Leuk, maar een huilende baby kan tot 130 decibels gaan. 15 keer zo luid als cabine-geluid.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Het 'achtergrond'geluid in een vliegtuigcabine kan oplopen tot 85 decibel. Een huilende baby veroorzaakt een slordige 80 decibel. Jullie perceptie van overlast is dus heel erg relatief.
Om en nabij.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:27 schreef fathank het volgende:
Ja want iedere baby huilt maar met 80 decibel.
En ze hebben vaak ook nog eens een moderne vloot, omdat die minder brandstof gebruiken en dus minder kosten. En als bonus is het nog "groener" ook.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:27 schreef Jemoederniet het volgende:
Doordat de prijsvechters hun vliegtuigen helemaal volproppen en zo veel mogelijk vlieguren laten maken, zijn deze maatschappijen eigenlijk het meest milieuvriendelijk. De laagste co2-uitstoot per passagierskilometer.
Alleen al om het cabinegeluid kan ik iedereen noise-cancelling hoofdtelefoon aanraden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:27 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Leuk, maar een huilende baby kan tot 130 decibels gaan. 15 keer zo luid als cabine-geluid.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Alleen al om het cabinegeluid kan ik iedereen noise-cancelling hoofdtelefoon aanraden.
Genoeg voor permanente gehoorschade dus cry-baby's aan boord per direct verbieden aub.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:27 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Leuk, maar een huilende baby kan tot 130 decibels gaan. 15 keer zo luid als cabine-geluid.
Dit.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Alleen al om het cabinegeluid kan ik iedereen noise-cancelling hoofdtelefoon aanraden.
Ik heb juist meer dan genoeg geld, leuk huis leuke auto en binnenkort weer een andere.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:08 schreef Syd het volgende:
[..]je bent gewoon een arme uitkeringstrekker
Niet een aanhoudend huilende baby.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:27 schreef JochemSjakie het volgende:
Leuk, maar een huilende baby kan tot 130 decibels gaan.
130 om en nabij 85 noemenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Om en nabij.
En als je het een probleem vindt, ga je toch met je prive-vliegtuig?
Ik heb een beter idee: jij weet dat je 200+ meereizende mensen overlast gaat geven met jouw kind, waarom neem jij niet lekker een privé-vliegtuig?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet een aanhoudend huilende baby.
Maar voor jou geldt hetzelfde: als je andere mensen vervelend vindt, neem je toch je prive-vliegtuig? Heb je nergens last van.
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb juist meer dan genoeg geld, leuk huis leuke auto en binnenkort weer een andere.
Waarom zou ik dan in godsnaam de armoedige landjes op gaan zoeken als ik thuis alle luxe binnen handbereik heb?
Besteed m'n geld liever aan dingen waar ik dagelijks plezier van heb ipv in een weekje verbrassen aan een kutvakantie of aan vuurwerk oid![]()
Het is beter voor iedereen als we alle zeurpietjes aan boord verbieden. Behalve natuurlijk voor de luchtvaartmaatschappijen zelf. Daar kan de helft dan van ophouden.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:29 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Genoeg voor permanente gehoorschade dus cry-baby's aan boord per direct verbieden aub.
Ach, een probleem is een groot woord. Ik vind zulke ouders gewoon randdebielen. Een heel vliegtuig opzadelen met de ellende van jouw nageslacht. Maar ik doe gewoonn koptelefoon op, noise cancelling aan en gaan met die banaan.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Om en nabij.
En als je het een probleem vindt, ga je toch met je prive-vliegtuig?
Ik heb geen enkele info op internet kunnen vinden dat jochem gelijk heeft. Daartegenover wordt de waarde van tussen de 80 en 90 db bijna overal genoemd.quote:
Een heel vliegtuig is ook sterk overdreven. Een paar rijen verder hoor je zo'n gejank al niet meer door al het omgevingsgeluid. Maar je kan er beter inderdaad niet dicht in de buurt zitten.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Ach, een probleem is een groot woord. Ik vind zulke ouders gewoon randdebielen. Een heel vliegtuig opzadelen met de ellende van jouw nageslacht. Maar ik doe gewoonn koptelefoon op, noise cancelling aan en gaan met die banaan.
Waarom zou ik? Ik heb geen last van die 200+ meereizende mensen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:32 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb een beter idee: jij weet dat je 200+ meereizende mensen overlast gaat geven met jouw kind, waarom neem jij niet lekker een privé-vliegtuig?
Waarom kom je er dan hier erover zeuren, als je het geen probleem vindt?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:34 schreef fathank het volgende:
Maar ik doe gewoonn koptelefoon op, noise cancelling aan en gaan met die banaan.
Vanaf hier is Finnair meestal goedkoper die kant op, het is ook een flinke omweg via Doha. Naar Teheran is Qatar zeker niet de goedkoopste, maar vaak wel de beste optie.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Qatar heeft vaak de goedkoopste vluchten richting z.o. Azië.
https://abcnews.go.com/Tr(...)st/story?id=11253932quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele info op internet kunnen vinden dat jochem gelijk heeft. Daartegenover wordt de waarde van tussen de 80 en 90 db bijna overal genoemd.
Omdat in een normale maatschappij diegene die overlast geeft, voor de oplossing moet zorgen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Ik heb geen last van die 200+ meereizende mensen.
Ook als de overlast subjectief is?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Omdat in een normale maatschappij diegene die overlast geeft, voor de oplossing moet zorgen.
Dus alle babies huilen altijd met 130db? Vreemd dat niet alle ouders doof zijn dan.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:43 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
130db is niet subjectief maar kan gewoon je gehoor beschadigen.
Het is alleen maar jouw perceptie van overlast.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:41 schreef JochemSjakie het volgende:
Omdat in een normale maatschappij diegene die overlast geeft, voor de oplossing moet zorgen.
Dan zouden dus alle ouders gehoorschade moeten hebben. Vreemd dat je daar dan niets over terugvindt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:43 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
130db is niet subjectief maar kan gewoon je gehoor beschadigen.
Nee. 130db is niet 'mijn perceptie'.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is alleen maar jouw perceptie van overlast.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25844672quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dan zouden dus alle ouders gehoorschade moeten hebben. Vreemd dat je daar dan niets over terugvindt.
Alcoholmisbruik aan boord wordt meestal ook niet gewaardeerdquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:28 schreef Fogel het volgende:
Jezelf aan vanalles en nog wat lopen ergeren ipv gewoon lekker relaxen met wat muziek en een glas champagne...
N=26, da's weinig, maar hoe dan ook klopt het ook niet met je 130db, want hier hebben ze het over 99-120db.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25844672
Alcholmisbruik op zich maakt niet eens wat uit, als je je maar rustig gedraagtquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:47 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Alcoholmisbruik aan boord wordt meestal ook niet gewaardeerd
Er is niet echt een eenduidig antwoord op de vraag 'hoeveel geluid produceert een huilende baby', blijkt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
N=26, da's weinig, maar hoe dan ook klopt het ook niet met je 130db, want hier hebben ze het over 99-120db.
De waardes boven de 100 worden genoemd bij gillend, huilende baby's. Dat is niet hetzelfde als een gewoon huilende baby.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
https://abcnews.go.com/Tr(...)st/story?id=11253932
https://encompass.eku.edu(...)le=1011&context=ugra
https://www.tinnitus.org.uk/how-loud-is-loud
Ik kom juist weer geen enkele bron tegen die aangeeft dat een huilend kind onder de 100db zit.
Zelfs dan kom ik nog geen enkele bron tegen die het heeft over een geluidsniveau van onder de 100db.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De waardes boven de 100 worden genoemd bij gillend, huilende baby's. Dat is niet hetzelfde als een gewoon huilende baby.
Je draagde er net zelf een aan met 99...quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zelfs dan kom ik nog geen enkele bron tegen die het heeft over een geluidsniveau van onder de 100db.
Daar wordt geen bewijs gegeven.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:46 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25844672
Verschil 99 - 100 is nu niet echt signifcant te noemen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je draagde er net zelf een aan met 99...
Moet je even gewoon in het Nederlands zoeken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zelfs dan kom ik nog geen enkele bron tegen die het heeft over een geluidsniveau van onder de 100db.
Je weet wat een 'study' is?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar wordt geen bewijs gegeven.
Nou, verblijd me. Jij zegt dat je bronnen hebt, dan is het niet aan de andere om jouw eigen bronnen op te zoeken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moet je even gewoon in het Nederlands zoeken.
Wel als je zegt dat je geen enkele bron met minder dan 100 hebt gezien. Dan zit je gewoon dingen te draaien.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:53 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Verschil 99 - 100 is nu niet echt signifcant te noemen.
OK, excuus dat ik mijn eigen grens met 1% overschreden heb. Ik zal mijn post aanpassen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wel als je zegt dat je geen enkele bron met minder dan 100 hebt gezien. Dan zit je gewoon dingen te draaien.
quote:
quote:In this study the authors investigate the sound pressure levels produced by crying children and discuss the possible adverse effects that direct exposure may impose on a tending guardian or healthcare professional.
Zucht. Ziehier iemand die absoluut geen verstand heeft van onderzoeken. Possible als in 'het verband is aangetoond, maar niet iedereen zal het krijgen'.quote:
Dat waardeer ikquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
OK, excuus dat ik mijn eigen grens met 1% overschreden heb. Ik zal mijn post aanpassen.
Overlast is in zekere zin altijd subjectief, maar ik denk dat wel ongeveer duidelijk is wat de meeste mensen aanvaardbaar vinden. Een baby die last heeft van haar oortjes tijdens take-off en daarom huilt maar daarna in slaap valt is heel wat anders dan een onopgevoed blaag dat 8 uur lang krijsend rondrent.quote:
Zucht. Iemand die de Engelse taal niet beheerst. 'Possible' als in 'mogelijk' als in 'nog niet aangetoond'.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:57 schreef JochemSjakie het volgende:
Zucht. Ziehier iemand die absoluut geen verstand heeft van onderzoeken. Possible als in 'het verband is aangetoond, maar niet iedereen zal het krijgen'.
Ik mag er geen mening over hebben omdat ik bijna 300 piek heb uitgegeven om er geen last van te hebben?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom kom je er dan hier erover zeuren, als je het geen probleem vindt?
Dat is waar, maar je had het over champagne én muziek he. Dus ik kreeg spontaan een beeld van iemand die met een glas teveel op opera's begint te zingen. Mijn excuses voor dit misverstandquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alcholmisbruik op zich maakt niet eens wat uit, als je je maar rustig gedraagt
Beter dan op de volgende vlucht in haar stoel belanden. Met dat kleffe kussentje waar Katja commando op heeft zitten schuren en nog wat vergeten "speelgoed" in de seat pocketquote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:02 schreef SeLang het volgende:
Een stoel in de buurt van Katja Schuurman is anders ook geen pretje
Naar muziek luisteren terwijl ik drink wil niet zeggen dat ik er van ga lallenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:09 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is waar, maar je had het over champagne én muziek he. Dus ik kreeg spontaan een beeld van iemand die met een glas teveel op opera's begint te zingen. Mijn excuses voor dit misverstand
Tuurlijk wel. Het bevreemd me alleen dat je komt zeuren over iets waarvan je zegt dat het geen probleem voor je is.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik mag er geen mening over hebben omdat ik bijna 300 piek heb uitgegeven om er geen last van te hebben?
Jij bent toch juist zo'n voorvechter van 'vrijheid, blijheid'? Of geldt dat alleen voor jouw eigen 'vrijheid, blijheid'?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:17 schreef fathank het volgende:
Iedereen heeft het recht om een randdebiel te zijn. Prima, we hoeven geen vrienden te zijn.
Mijn vrijheid stopt daar waar het ten koste gaat van een ander. Dat kun je van mensen die met een baby het vliegtuig in stappen voor hun eigen plezier niet zeggen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent toch juist zo'n voorvechter van 'vrijheid, blijheid'? Of geldt dat alleen voor jouw eigen 'vrijheid, blijheid'?
Oh, dan heb ik me vergist.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 18:31 schreef fathank het volgende:
Mijn vrijheid stopt daar waar het ten koste gaat van een ander.
Deze man snapt het.quote:
Jij hebt duidelijk nog nooit in een vliegtuig gezeten. Wel goed van je dat je zo aan het milieu denkt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:10 schreef wielrennerdt het volgende:
Schiphol
KLM
Iets anders dan Air France-KLM, Qatar Airways of Lufthansa vliegen
Ik ga ongeveer twee tot drie keer per jaar op vakantie, dus vier tot tien vluchten per jaar.quote:Op zondag 26 januari 2020 09:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit in een vliegtuig gezeten. Wel goed van je dat je zo aan het milieu denkt.
Daarom gewoon met de auto binnen Europaquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Krijg je tegenwoordig zo vaak verlof?quote:Op zondag 26 januari 2020 09:56 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Ik ga ongeveer twee tot drie keer per jaar op vakantie, dus vier tot tien vluchten per jaar.
KLM is prima maar niks bijzondersquote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:10 schreef wielrennerdt het volgende:
Schiphol
KLM
quote:Op zondag 26 januari 2020 10:04 schreef Aiciu het volgende:
Transavia is ook kut, heb liever een overstap in Rome of Milaan dan een rechtstreekse vlucht met hun.
Transavia doet toch alleen Europese vluchten?quote:Op zondag 26 januari 2020 10:05 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Daarom gewoon met de auto binnen Europa
Voor een voetbalwedstrijd blijf ik wel vliegen. Alles langer dan 4 dagen pak ik de auto.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:39 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
[..]
Transavia doet toch alleen Europese vluchten?
KLM en Qatar zijn budget airlines.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:10 schreef wielrennerdt het volgende:
Schiphol
KLM
KLM en goedkoop?quote:Op zondag 26 januari 2020 11:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
KLM en Qatar zijn budget airlines.
Nou ja, niet echt natuurlijk. Maar het zijn wel vaak de goedkoopste tickets. Vanaf waar je vliegt is vaak bepalend.
Waarschijnlijk omdat jij vanuit Nederland vliegt. Maar ik hoorde vaak van buitenlandse backpackers dat ze KLM vlogen omdat dat zo lekker goedkoop was. Ik weet niet vanaf waar. Misschien Amerika of zo.quote:Op zondag 26 januari 2020 11:59 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
KLM en goedkoop?
Die zijn meestal de duurste als ik zit te zoeken naar tickets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |