Er is een duidelijk belang om dit uit te buiten (door politici en media in handen van de 1%):quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, PVV is vooral groot in Limburg, waar mensen met een niet westerse achtergrond maar 5% van de bevolking uit maken. En dan is hij daar ook nog eens groter in dorpjes dan in de steden, in de dorpjes wonen helemaal nauwelijks allochtonen, laat staan de islamieten waar Wilders zo tegen is. De dorpen met het hoogste aantal PVV stemmers hebben geen moskee.
Van een corrupt systeem kunnen allerlei mensen profiteren, de grote vissen miljarden, de kleinere miljoenen of tonnen. Ze hebben allemaal belang bij de continuering, geen van allen dat serieus wordt onderzocht wat er gaande is of geschied.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het is bepalend voor de discussie of welgesteld/rijk begint bij een ton per jaar, 5 ton, een miljoen of miljarden. Dan weet je over welke bandbreedte je praat als je over maatregelen spreekt.
En dan kan je ook bepalen wat het oplevert bijvoorbeeld.
Maar wees dan eens concreet. Hoe zou jij het graag willen zien?quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De wens om dat te definieren volgt uit de TT. Dat soort kwalificaties definieren, is een moeras. Het is zinniger om erop te wijzen dat grote verschillen in rijkdom een bron van problemen is.
Ja, dat hebben we met het communisme gezien, inderdaad. Maar ook dat eindigde.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:10 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Van een corrupt systeem kunnen allerlei mensen profiteren, de grote vissen miljarden, de kleinere miljoenen of tonnen. Ze hebben allemaal belang bij de continuering, geen van allen dat serieus wordt onderzocht wat er gaande is of geschied.
Je hebt over de meeste zaken geen idee hoe ik er over denk. Ik ben op sommige punten veel linkser dan jij denkt. Op andere vast niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat vroeg hij helemaal niet. Ik hoef niet per se een definitie te geven (die ik sowieso niet exclusief aan inkomen zou willen relateren) om te zeggen dat ik hem niet rijk vind.
[..]
Dit is geen vaag verhaal (bronverwijzingen staan in het originele artikel):
[..]
En ja, ik vind dat hij te makkelijk over dat soort zaken denkt. Waar hij natuurlijk niet alleen in staat (relevante stukken daar zijn in het bijzonder de secties tussen noten 10 en 42, 87 tot 117).
Leuk al die jij-bakken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je hebt over de meeste zaken geen idee hoe ik er over denk. Ik ben op sommige punten veel linkser dan jij denkt. Op andere vast niet.
Jij zit sowieso zo extreem ver links dat er geen enkele nuance is bij jou en volgens jou. Cq. Jij bent zo links dat voor jou iedereen rechts van antifa extreem rechts is. Dus nee, jij ziet geen nuance, noch geef je er blijk van het zelf te hebben.
Alleen zinnig als je daarbij ook daadwerkelijk oplossingen biedt die extreme verschillen verkleint, maar met name ook ongewenst gedrag ( de wet breken of tegen de geest van de wet handelen, belasting ontwijken hoort daar bij, maar in een uitkering hangen eveneens).quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:45 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De wens om dat te definieren volgt uit de TT. Dat soort kwalificaties definieren, is een moeras. Het is zinniger om erop te wijzen dat grote verschillen in rijkdom een bron van problemen is.
Jij was toch die gast die het terecht vind dat antifa andere demonstranten ( met vergunning en geweldloos protest) aanviel? En de politie? Of ben je veranderd?quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk al die jij-bakken.
Ik heb nergens gezegd dat jij rijk bent (misschien tov de gemiddelde Afrikaan of Aziaat). Waarvan akte.
En zo extreem links ben ik niet. Het is meer dat heel Nederland naar rechts is opgeschoven (o.a. door de vergrijzing van het electoraat).
Mensen die dat niet doen zijn dom bezig, niet toegeven dat er altijd mensen zijn die misbruik van het systeem maken is een fout die links de laatste decennia duur is komen te staan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:08 schreef PiyeReloaded het volgende:
Mensen die spreken over "in een uitkering hangen" zijn sowieso niet links. Die krijgen dat gevoel misschien af en toe in onze zwaar verrechtste maatschappij.
Laten we de feiten eens benoemen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij was toch die gast die het terecht vind dat antifa andere demonstranten ( met vergunning en geweldloos protest) aanviel? En de politie? Of ben je veranderd?
Want dat us gewoon tegen links terrorisme aan, RAF stijl.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar wees dan eens concreet. Hoe zou jij het graag willen zien?
quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Alleen zinnig als je daarbij ook daadwerkelijk oplossingen biedt die extreme verschillen verkleint, maar met name ook ongewenst gedrag ( de wet breken of tegen de geest van de wet handelen, belasting ontwijken hoort daar bij, maar in een uitkering hangen eveneens).
Als je oplossingen wilt, zul je eerst het systeem moeten analyseren en evalueren. Dat is iets anders dan definieren wat 'rijk zijn' is. En dat was mijn punt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we met het communisme gezien, inderdaad. Maar ook dat eindigde.
Je kunt toch ook het systeem analyseren EN met oplossingen komen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als je oplossingen wilt, zul je eerst het systeem moeten analyseren en evalueren. Dat is iets anders dan definieren wat 'rijk zijn' is. En dat was mijn punt.
Als daarna direct wilt overgaan op de oplossing, dat stap je wederom over de analyse en evaluatie heen.
Overigens, in termen van de marktideologie is dit hele topic slachtoffergedrag.
Na de analyse kun je met oplossingen komen. Overigens ben ik jaren hier op FOK! bezig met de analyse in het neoliberalisme topic, en deel ook de analyse van anderen daarover in het Howard Zinn topic. Daaruit blijkt dat de kwestie een wereldwijde belangstelling heeft, ook in Nederland, en die al minstens gaande sinds de kredietcrisis in 2008. Ook de OP wijst op enkele voorbeelden. Het lijkt er niet op dat jij en enkele anderen hier bereid zijn daar serieus mee om te gaan, want het is het alsof je iedere dag opnieuw kunt beginnen, alsof nog niets is gezegd, en je in 1 post even de oplossingen moet geven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt toch ook het systeem analyseren EN met oplossingen komen?
Zeker zul je moeten analyseren , zeg nergens dat dat niet nuttig is. en definiëren zal op een gegeven moment toch echt moeten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als je oplossingen wilt, zul je eerst het systeem moeten analyseren en evalueren. Dat is iets anders dan definieren wat 'rijk zijn' is. En dat was mijn punt.
Als daarna direct wilt overgaan op de oplossing, dat stap je wederom over de analyse en evaluatie heen.
Overigens, in termen van de marktideologie is dit hele topic slachtoffergedrag.
Dat er mensen misbruik maken van het systeem is niet iets wat linkse mensen hoeven toe te geven. Die weten dat, daarom bestaat links. De afgelopen decennia heeft rechts met veel succes de aandacht daarvandaan weten te verplaatsen naar de onderklasse.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen die dat niet doen zijn dom bezig, niet toegeven dat er altijd mensen zijn die misbruik van het systeem maken is een fout die links de laatste decennia duur is komen te staan.
Het is geen kwestie van definities, maar van feiten, logica en conclusies. Er ligt aan het beleid van de laatste 40 jaar een ideologie ten grondslag. Deze bestaat wel uit definities, vanuit de veronderstelling dat de wereld begint met definities. Maar zo werkt dat niet, en dat blijkt. Alles is geframed op een manier die vooral de belangen van de bovenklasse dient.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker zul je moeten analyseren , zeg nergens dat dat niet nuttig is. en definiëren zal op een gegeven moment toch echt moeten.
Het was een vraag uit oprechte interesse. Maar als jij er van alles achter ziet...quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:54 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Na de analyse kun je met oplossingen komen. Overigens ben ik jaren hier op FOK! bezig met de analyse in het neoliberalisme topic, en deel ook de analyse van anderen daarover in het Howard Zinn topic. Daaruit blijkt dat de kwestie een wereldwijde belangstelling heeft, ook in Nederland, en die al minstens gaande sinds de kredietcrisis in 2008. Ook de OP wijst op enkele voorbeelden. Het lijkt er niet op dat jij en enkele anderen hier bereid zijn daar serieus mee om te gaan, want het is het alsof je iedere dag opnieuw kunt beginnen, alsof nog niets is gezegd, en je in 1 post even de oplossingen moet geven.
prima, succes ermee.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van definities, maar van feiten, logica en conclusies. Er ligt aan het beleid van de laatste 40 jaar een ideologie ten grondslag. Deze bestaat wel uit definities, vanuit de veronderstelling dat de wereld begint met definities. Maar zo werkt dat niet, en dat blijkt. Alles is geframed op een manier die vooral de belangen van de bovenklasse dient.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was een vraag uit oprechte interesse. Maar als jij er van alles achter ziet...
Mijn hemel zeg.
Een nietszeggende response. En de TS is ook al verdwenen.quote:
Ook in Nederland is er een problematisering van politiegeweld. Dat wat ik daarboven zeg speelt bij ons eveneens. In Amerika is het inderdaad nog een slagje erger, zoals dat Silicon Valley zijn eigen politie heeft (genaamd 'REACT' en zo arbitrair bezit ontvreemd). Maar als het aan de VVD ligt krijgen we hier ook dat het grootbedrijf in de stuurgroepen van de politie zit (nu al reeds bestaan er regionale samenwerkingsverbanden met alle voor en nadelen van dien).quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:35 schreef Spanky78 het volgende:
Mag ik ook tegen beiden zijn? En Nederland is geen New York, onvergelijkbaar. Ben je wel eens in de USA geweest?
Ik legitimeer het niet, maar ik vind het wel minder erg dan extreem rechts geweld omdat de laatste groep de zwakken aan valt in plaats van de big brother (politie)staat en de sterken. Grosso modo. Bij de meeste Fokkers ligt de afweging anders. Daar ben ik het niet mee eens.quote:Dat rechts geweld erg is, legitimeert antifa precies 0.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |