Nu is er een bericht op het Forum van Mojo dat die op 2 mei de Ahoy' aandoet en de voorverkoop daarvoor a.s. zaterdag begint!
quote:* calvobbes maakt een rondedansje
Peter Gabriel European Tour Dates
Provisional Itinerary 14/1/03
These dates are not yet final, and are subject to change.
MONTH DATE CITY VENUE
April
Thursday 24th STOCKHOLM Globe
Saturday 26th HAMBURG Colorline Arena
Sunday 27th BERLIN Velodrom
Tuesday 29th LEIPZIG Leipzig Arena
Wednesday 30th OBERHAUSEN Konig Pilsner Arena
May
Friday 2nd ROTTERDAM Ahoy
Saturday 3rd BRUSSELS Frest National
Monday 5th MUNICH Olyimpiahalle
Tuesday 6th BOLOGNA Palamalaguti
Thursday 8th ANCONA Palarossini
Friday 9th FLORENCE Palasport
Sunday 11th MILAN Filaforum
Monday 12th MILAN Filaforum
Wednesday 14th PARIS Bercy
Thursday 15th ZURICH Hallenstadion
Sunday 18th MANCHESTER MENA
Monday 19th BIRMINGHAM NEC
Wednesday 21st LONDON Wembley
Thursday 22nd LONDON Wembley (option )
quote:* MuadDib danst met calvobbes mee
Op dinsdag 14 januari 2003 20:45 schreef calvobbes het volgende:
En van de officiele site:
[..]* calvobbes maakt een rondedansje
quote:* calvobbes danst nog steeds met Muadib
Peter GabrielDatum:
02/05/03
Prijs:
¤ 42,50 / ¤ 40,- / ¤ 37,50 excl. servicekosten
Tijden:
Aanvang: 20.00 uur
Organisator:
Mojo Concerts ( www.mojo.nl )
Aanvullende informatie
Start voorverkoop: zaterdag 18 januari 2003
quote:En volgens mij is er heel wat te zien bij het concert als ik de diverse foto's en filmpjes zie op de site!
Nadat Peter Gabriel in 1976 Genesis verliet scoorde hij in de jaren erna grote hits als Solsbury Hill, Biko, Dont Give Up (met Kate Bush) en Sledgehammer. Maar van het popleven kreeg Gabriel genoeg. Hij richtte zich meer op wereldmuziek en zijn eigen label Real World.Maar nu is Gabriel weer terug in de spotlights. Vorig jaar bracht hij na meer dan 10 jaar het album Up uit. Een vakkundig gemaakt luisteralbum vol serieuze songs. Tijd dus om weer op te gaan treden. Met een speciaal podium zal Gabriel in het midden van de zaal staan zodat iedereen perfect kan zien wat hij op het podium uitspookt. De voorverkoop start aanstaande zaterdag om 10.00 uur.
Peter Gabriel Growing Up Live 2003
Vrijdag 2 mei 2003
Ahoy Rotterdam
Entree: 42,50 / 40 Euro (excl. servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur
Meer informatie op: www.petergabriel.com
quote:ja!
Op woensdag 15 januari 2003 13:18 schreef calvobbes het volgende:
En volgens mij is er heel wat te zien bij het concert als ik de diverse foto's en filmpjes zie op de site!
Ineens is het niet meer mogelijk om via Internet te reseveren, alleen maar met Credit Card betalen (a € 2,72 extra) Cheapass dat ik ben spring ik alsnog op de fiets om naar het Postkantoor te racen en waren er alleen nog maar zitplaatsen
Nou ja... Ik ben er iig bij
[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy op 18-01-2003 12:47]
quote:* MuadDib ook!!!!!
Op zaterdag 18 januari 2003 12:47 schreef The_Joshua_Tree het volgende:
Ik ben er ook bij.
(met dank aan de beste zus ter wereld )
quote:er is nog ruimte op 1 mei voor een tweede concert, dus misschien...
Op zaterdag 18 januari 2003 17:20 schreef calvobbes het volgende:
Hetconcertisuitverkocht* calvobbes had niet verwacht dat dat zo snel zou gaan
Maar ik had het eik wel verwacht, het is al zo'n 10 jaar geleden dat de man in nederland op het podium stond en de goede verhalen over deze toer zijn niet misselijk.
quote:holy kut, 2 mei al uitverkocht!!
Op zaterdag 18 januari 2003 17:29 schreef MuadDib het volgende:[..]
er is nog ruimte op 1 mei voor een tweede concert, dus misschien...
Maar ik had het eik wel verwacht, het is al zo'n 10 jaar geleden dat de man in nederland op het podium stond en de goede verhalen over deze toer zijn niet misselijk.
quote:Dat nog niet. Wel kaarten voor zitplaatsen op de 2e ring. Die zijn zaterdag nog niet in de verkoop gegaan maar zijn nu wel te krijgen!
Op zondag 19 januari 2003 01:50 schreef evert het volgende:Please, extra concert please!!
quote:nee, geen 2e ring!
Op maandag 20 januari 2003 21:27 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat nog niet. Wel kaarten voor zitplaatsen op de 2e ring. Die zijn zaterdag nog niet in de verkoop gegaan maar zijn nu wel te krijgen!
http://tickets.lvp.nl/trs/res1.php?vn=6283
quote:Probeer het in V&A, maar het lijkt me erg moeilijk om er nu nog aan te komen voor een normale prijs.
Op dinsdag 21 januari 2003 01:20 schreef evert het volgende:[..]
nee, geen 2e ring!
ARENA KAARTEN
Wie heeft er 2?
Anders goed in de gaten houden of er een tweede concert komt.
quote:Ik heb eventueel nog 2 kaartjes voor, Vak Ad Ring 1, rij18 stoel 35 & 36... geen staan plaatsen dus. Op deAhoy website zou je volgens de platte grond schuin voor moeten zitten. Anders zoek het zelf even op, op de ahoy site. Als je nog interresse hebt email me dan even op Frietbakker@hotmail.com
Op dinsdag 21 januari 2003 01:20 schreef evert het volgende:[..]
nee, geen 2e ring!
ARENA KAARTEN
Wie heeft er 2?
quote:ga even kijken waar en wat het is!
Op dinsdag 21 januari 2003 18:04 schreef Frietboer het volgende:[..]
Ik heb eventueel nog 2 kaartjes voor, Vak Ad Ring 1, rij18 stoel 35 & 36... geen staan plaatsen dus. Op deAhoy website zou je volgens de platte grond schuin voor moeten zitten. Anders zoek het zelf even op, op de ahoy site. Als je nog interresse hebt email me dan even op Frietbakker@hotmail.com
quote:2 uur en een kwartier Gabriel
voorprogramma (Sevara Nazarkhan): 20.00 uur
concert Peter Gabriel: 21.00 uur
einde: 23.15
quote:Iets meer zelfs
Op vrijdag 2 mei 2003 11:25 schreef calvobbes het volgende:2 uur en een kwartier Gabriel
Effe in het kort, voor ik alles weer vergeet
21.06
1 'here comes the flood (solo)
2 Darkness
3 red rain (up tempo)
4 sky blue
5 Downside-up (samen met melanie op de kop)
6 The Barry Williams show (camera)
7 More than this
8 Mersey Street
9 Digging in the dirt
10 Growing Up (in bol, rond podium)
11 animal nation
12 Solsburry hill
13 Sledgehammer (lichtpak)
14 Signal to noise
toegift 1
15 In your eyes
toegift 2
16 father & son (yoga, PG + Rhodes)
23.27
En het was erg goed!!! Wel een beetje somber, vergeleken met de Secret World tour, maar nog steeds een bijzondere show! Alleen jammer dat die zijn dochter Melanie niet een grotere backing vocals rol heeft gegeven. "In Your Eyes" met een zangeres uit Oezbekestan is ook niet alles
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 03-05-2003 11:09]
[Dit bericht is gewijzigd door The_Joshua_Tree op 03-05-2003 11:09]
quote:Het nummer heet Downside-up en is van de OVO: Millennium Show
5 ? iets voor/van/over ovo (samen met melanie op de kop)
quote:Dat verklaard natuurlijk ook de act
Op zaterdag 3 mei 2003 10:35 schreef mandark2000 het volgende:Het nummer heet Downside-up
Thanks! Ik heb het verbeterd
Peter Gabriel is
Tijdens Growing up. Die bol kon die trouwens verbazend goed sturen! Dacht regelmatig dat die van het podium zou vallen.
Het was trouwens eerste het plan om met die bol het publiek in te gaan, maar dat bleek toch te zwaar en/of niet veilig genoeg.
Peter Gabriel op de fiets! Weet niet meer bij welk nummer dat was
quote:Dat was bij Solsbury Hill.
Op zaterdag 3 mei 2003 11:38 schreef calvobbes het volgende:
Peter Gabriel op de fiets! Weet niet meer bij welk nummer dat was
quote:* megagroot Ohja gehalte *
Op zaterdag 3 mei 2003 11:46 schreef The_Joshua_Tree het volgende:Dat was bij Solsbury Hill.
Hoogtepunten:
Had trouwens ook liever Manu Katche op drums gezien. Die ondersteunde de muziek toch beter, in elk geval bij wat ik op Secrect World live (CD) heb gehoord.
De show/muziek was zeer ok verder. Geweldige spektakel (zie foto's boven) en natuurlijk goede muzikanten (Levin).
quote:Halverwege Secret World merkte ik wel een duidelijk verbetering t.o.v. de mix tussen zang en muziek.
Op zaterdag 3 mei 2003 12:56 schreef daHaas het volgende:
Het ligt misschien aan de plek waar ik zat (vak Aa 1e ring), maar zijn er meer mensen die het geluid beroerd vonden?
prachtige muziek en een geweldig spectakel!
-dennis-
Geregisseerd door Hamish Hamilton (o.a. bekend van U2 live in Boston)
Tracklist:
Tracklisting: Here Comes The Flood - Darkness - Red Rain - Secret World - Sky Blue - Down Side Up - The Barry Williams Show - More Than This - Mercy Street - Digging In The Dirt - Growing Up - Animal Nation - Solsbury Hill - Sledgehammer - Signal To Noise - In Your Eyes - Father, Son
Meer info en een trailer http://petergabriel.com/moonclub/growingup/ en http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=5709
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 22-10-2003 23:58]
Ziet er erg mooi uit!!! Mooie verpakking, 2 boekjes met veel foto's van de tour in de hoes geplakt.
Eerste nummers zien er al heel mooi uit! Veel aandacht besteed aan de manier van opnemen en sfeerverlichting in de zaal. EN! zeer goed geluid
Ook af en toe beelden van de mensen in oranje pakken onder het podium ertussendoor! Leuk gedaan zo!!
* calvobbes gaat verder genieten
Enig minpuntje vind ik dat ze er af en toe een beetje teveel een videoclip van hebben gemaakt met vertragingen, verkleuringen e.d. Bij "the Barry Williams" is het erg passend en mooi, maar bij Secret world iets teveel van het goede. Overigens is het wel erg mooi gedaan
quote:Ik ben benieuwd
4. Peter Gabriel - On The Road Again!
Missed Out On the Growing Up Tour? Fear Not! You Can Catch Peter Play
Live At One Of Several Special Shows This November.There are some live dates coming up later this month where Peter and
the band will be playing some smaller shows in readiness for wheeling
the full production out again around Europe in May 2004.21/11/03 Children In Need
23/11/03 Exclusive Session at Real World
24/11/03 Brighton Centre
29/11/03 Peter will also perform at the 46664 concert in South Africa
quote:
Peter Gabriel - woensdag 26 mei 2004 - Vorst Nationaal, Brussel
Peter Gabriel concerteert op woensdag 26 mei 2004 in Vorst Nationaal in Brussel.Peter Gabriel heeft zijn handen meer dan vol gehad tijdens de voorbije eindejaarsweken Niet alleen gooide hij het compilatie-album HIT (met eigen favorieten en onuitgegeven materiaal) op de markt en een live DVD van zijn laatste Growing Up-tournee, hij was ook een opgemerkte gast van het '46664'-event dat eind november werd opgezet door Nelson Mandela in Zuid-Afrika. Het lijstje gaat nu verder met het bericht dat hij zijn Growing Up-tournee verder zal verlengen in 2004. Op woensdag 26 mei staat hij op de planken van Vorst Nationaal, nagenoeg één jaar na zijn meest recente passage in deze Brusselse concerttempel. Hij maakte toen indruk met een show die zowel visueel als auditief zijn eigen unieke universum weerspiegelde.
Het concert start om 20u, de deuren gaan open om 18u30.
Tickets kosten € 50 (incl. reservatiekosten) in voorverkoop. Tickets kan je reserveren via deze pagina of telefonisch bij Goformusic: 0900-2 60 60.
En nog wat duitse data:
05.05.2004 Dortmund, Westfalenhalle
08.05.2004 Berlin, Velodrom
09.05.2004 Frankfurt, Festhalle
18.05.2004 Nürnberg, Arena
20.05.2004 Hannover, PreussagArena
21.05.2004 Hamburg, ColorLine Arena
En nog wat engelse data
Tue 06/01/04 Birmingham, UK National Indoor Arena
Wed 06/02/04 Sheffield, UK Hallam FM Arena
Fri 06/04/04 Newcastle, UK Telewest Arena
Sat 06/05/04 Glasgow, UK S.E.C.C.
Wed 07/07/04 London, UK Wembley Arena
Thu 07/08/04 London, UK Wembley Arena
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 25-12-2003 00:09]
quote:In grote lijnen wel - daarom heet de tour ook "Still Growing Up". Het zou alleen nog iets uitgebreider worden geloof ik.
Op vrijdag 26 december 2003 17:08 schreef MuadDib het volgende:
Is eigenlijk weer dezelfde show?
Eerst was het de bedoeling een Hit-tour te doen, met allemaal dingen uit oude tours (telefooncel van Come Talk To Me e.d).
Het maakt mij niet uit wat ie doet, als ie maar komt... Was in mei jl. namelijk nog geen fan
Dortmund is vanuit Leeuwarden 3 uurtjes rijden, dus wel te doen...
quote:Hmmm... Dat is waarschijnlijk wel dichterbij dan Rotterdam of niet?
Op vrijdag 26 december 2003 23:31 schreef weststar het volgende:
hmm, nou weet ik niet wat ik moet doen... kaarten reserveren voor dortmund, of wachten op een evt. nederlands concert....Dortmund is vanuit Leeuwarden 3 uurtjes rijden, dus wel te doen...
Maar ik denk dat er nog wel een Nederlands concert komt. Daar is nog genoeg ruimte voor!
En of het hetzelfde concert is geen idee. Zag er wel wat over op een duitse forum, maar daar kon ik niet veel van maken. Ook geen idee of het podium weer in het midden van de zaal is....
quote:Kan er online zo snel niks van terugvinden, maar dat klinkt hoopvol
I think he's coming next year.....according a Dutch newspaper....probably May!
This was written in the "NOORD HOLLANDS DAGBLAD" :,,Een boek over mezelf schrijven? Alsjeblieft zeg. Je daden spreken voor zich en privé is privé. Wat ik wel hoop te doen is in mei volgend jaar nog eens op te treden in Nederland. Daar heb ik tijdens deze tournee maar één concert gegeven en dat is eerlijk gezegd een beetje mager.''
Holland 6-May-2004 Rotterdam - Ahoy
Kan helaas nog niks vinden van wanneer de vvk begint.
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:39 schreef PimD het volgende:
van z'n officiële site:Holland 6-May-2004 Rotterdam - Ahoy
![]()
Kijk je daar elke dag meerder malen op maken ze het bekend als je effe niet oplet
Maar ik denk dat det vvk zaterdag al van start gaat. Zal morgen wel een aankondiging van Mojo komen denk ik. Anders volgende week wel
quote:Nou niks dus
Op woensdag 7 januari 2004 19:44 schreef calvobbes het volgende:Zal morgen wel een aankondiging van Mojo komen denk ik.
Dat word dus toch pas volgende week.
wordt vervolgd
[Dit bericht is gewijzigd door weststar op 08-01-2004 21:04]
Gelukkig ook maar, want er zullen wel ongeveer 100.000 Marco Borsato fans een kaartje voor zijn concerten willen. En er zullen ook nog wel een aantal Limp Bizkit fans voor de deuren van de postkantoren liggen.
Zou helemaal een feest worden als dan ook de verkoop van Britney Spears start
Iig een kleine beetje meer info over de "nieuwe tour" van de PG site:
quote:Overigens is het concert al wel bevestigd op de Ahoy site maar daar staat nog geen vvk datum. Kaarten kosten ongeveer ¤ 43,50 / ¤ 41
A little information on the forthcoming dates has found it's way to us.Speaking of the new dates, Peter said:
' We all had a great time on the Growing Up tour last year, but sadly we couldn't take it to as many places as we wanted to, so we decided to come back for part 2. I'm particularly looking forward to playing in some of the places I haven't performed for many years'.
Peter's taking 'The Growing Up Tour' out of storage and back out on the road. The 'STILL GROWING UP 2004 TOUR' will come to the UK in June and will be the finale of a 23 date European tour.
The 'Still Growing Up 2004' Tour follows on from last year's 'Growing Up Tour', which again brought together Gabriel and leading theatrical director Robert Lepage who collaborated on the ground breaking 'Secret World Tour' in 1993.
There will be new material and theatrics in the show. Staged in the round, fans will be able to see Gabriel suspended upside down from the stage and performing inside the now famous giant inflatable Zorb ball. With boats, balls and bicycles, it is a unique and memorable combination of sound and vision.
The new dates will showcase songs from across Peter's career, including tracks from 'UP' and some of his biggest hits, which feature on his most recent double album, 'HIT'. New material such as 'Burn You Up, Burn You Down' will be performed as part of the tour for the first time, along with a raft of his biggest songs, including 'Sledgehammer', 'Solsbury Hill', 'Mercy Street' and 'Red Rain'. The show also features poignant renditions of songs, such as 'Father Son' from the OVO album in 2000.
The new tour sees Peter team up again with guitarist David Rhodes and bass player Tony Levin, with Richard Evans on guitars, mandolin and whistle, Ged Lynch returning on drums and Rachel Z on keyboards. Daughter Melanie joins her father once again on stage on vocals. -2- performed as part of the tour for the first time, along with a raft of his biggest songs, including 'Sledgehammer', 'Solsbury Hill', 'Mercy Street' and 'Red Rain'. The show also features poignant renditions of songs, such as 'Father Son' from the 'OVO' album in 2000. The new tour sees Gabriel team up again with guitarist David Rhodes and bass player Tony Levin, with Richard Evans on guitars, mandolin and whistle, Ged Lynch returning on drums and Rachel Z on keyboards. Daughter Melanie joins her father once again on stage on vocals.
Het concert van Britney Spears staat ook aangekondigd, maar nog niet wanneer die in de verkoop gaat. Dus dat kan ook wel pas volgende week zijn.
Voor diegene die het nog via internet willen proberen
Algemene kaarten:
https://tickets.lvp.nl/trs/res1.php?vn=1093&origin=0
Zitplaatsen op het veld:
https://tickets.lvp.nl/trs/res1.php?vn=1095&origin=0
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 24-01-2004 10:23]
Als ze dat geld van die reserveringskosten nu eens gaan uitgeven aan een wat snellere computer .....
Ik ben HEEL benieuwd. Nog 4 maandjes om m'n kennis van de Peter Gabriel nummers wat op te poetsen...
quote:minus 1 voor mij!
Op zaterdag 24 januari 2004 12:59 schreef PimD het volgende:
* PimD heeft ook 2 virtuele kaartjes
quote:Gewoon gaan - anders krijg je spijt als ie hierna besluit niet meer te gaan toeren of als het weer 10+ jaar duurt voordat ie weer gaat touren. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik Brian May van Queen maar 1x heb gezien tijdens zijn tour in 1998
Op zaterdag 24 januari 2004 15:18 schreef Arinna het volgende:
Ik wil er ook naartoe, maar heb nog geen kaartjes gehaald... Lichte twijfel, met name bij enkele mensen waarmee ik gaan omdat ze vorig jaar al geweest zijn... En tis toch veel geld...
4 mei Sting, 6 mei Peter Gabriel (ik kan er wel blijven slapen!)
[Dit bericht is gewijzigd door weststar op 24-01-2004 16:53]
quote:En nu ook IRL
Op zaterdag 24 januari 2004 10:15 schreef calvobbes het volgende:
En mijn kaartjes zijn virtueel binnen
quote:Hmm, ik heb m'n kaartjes al gekocht.... Maar waarom wacht je niet met verkopen tot het is uitverkocht (ik neem aan dat dat wel gebeurt). Dan raak je ze zeker kwijt, en wellicht nog met winst ook... Heb ik laatst ook gedaan, bij een ander concert. Meer dan het dubbele eruit gehaald via Ebay...
Op donderdag 5 februari 2004 19:06 schreef PimD het volgende:
[TK] 2x Peter Gabriel 06/05/2004Wie o wie maakt me los ?
Ik denk dat het niet uitverkocht raakt.quote:Op donderdag 5 februari 2004 22:58 schreef Arinna het volgende:
Hmm, ik heb m'n kaartjes al gekocht.... Maar waarom wacht je niet met verkopen tot het is uitverkocht (ik neem aan dat dat wel gebeurt). Dan raak je ze zeker kwijt, en wellicht nog met winst ook... Heb ik laatst ook gedaan, bij een ander concert. Meer dan het dubbele eruit gehaald via Ebay...
van genesis-movement.orgquote:The support act for Peter's Still Growing Up will be Sizer Barker, a new RealWorld signing. The trio from the UK will have their RW Debut released in June/July.
Lijkt me sterk. Op alle andere plaatsen staat dat een een "in the round" concert word net zoals vorige jaar.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:49 schreef fripper het volgende:
Onderstaand de waarschijnlijke zaal-indeling voor het concert van volgende week van de Ahoy-website ; zo te zien wordt maar de helft van de zaal gebruikt.
quote:en natuurlijk Burn You Up, Burn You DownSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee.
Nu de concertgangers al lang in Ahoy zitten, kan ik wel toegeven dat ik die 2 nummers erg graag de vorige keer had willen horen...quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:04 schreef PimD het volgende:
setlist van gisteravond in Hamburg
Games Without Frontiers
San Jacinto
Alleen deze twee nummers waren inderdaad al een reden om 2 keer te gaan.quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:36 schreef MuadDib het volgende:
Nu de concertgangers al lang in Ahoy zitten, kan ik wel toegeven dat ik die 2 nummers erg graag de vorige keer had willen horen...
Maar toch was het errug volquote:Op woensdag 28 april 2004 20:05 schreef calvobbes het volgende:
En dat zal ook wel de reden zijn dat het niet uitverkoopt, veel mensen zullen hem vorig jaar al hebben gezien.
Misschien hadden ze, net als ik, gewoon geen zin in die onzin ?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:52 schreef j0rrit het volgende:
Trouwens, duurde wel lang voordat die mensen op de Arena Tribune wakker werden, en eindelijk eens meededen aan de wave. Pas na een hoop gefluit en BOOEEEE! geroep gingen ze meedoen...
Integendeel, geluid was supergoed!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:49 schreef Redux het volgende:
Het geluid was niet denderend?
Ze heet toch melanie?!, en ehm, ik kan op bol.com en amazon.com niks vinden... Via google wel een site, maar die konden niet mee leveren http://www.cdbaby.com/cd/gabrielquote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:58 schreef PimD het volgende:
Ik vond het wel jammer dat ze het podium maar weinig lieten draaien.... Bij sommige nummers (Red Rain e.d) stond ie iedere keer aan de andere kant van de zaal en sta je daar tegen die kont van die Rachel Z aan te kijken![]()
Lag het trouwens aan mij of had Darkness een stuk(je) tekst dat niet op de albumversie zit ? Iemand de DVD van Anna Gabriel gekocht? Zit aan het einde, over de credits een stukje van het nieuwe nummer Baby Man
Op womadshop.com zie ik hem overigens nog niet staan.quote:Anna Gabriel 'Growing Up On Tour: A Family Portrait'
Concert goers at tonight's Dortmund show will be the first to get their hands on this new DVD. Anna Gabriel's film follows the 'Growing Up Live' tour from rehearsal to the last show. We should have more information on the DVD in the next day or so along with news of a possible hand finished deluxe version. Both NTSC and PAL discs will be available exclusively at the tour merchandise stalls and at http://www.womadshop.com.
Ah, de spiegelact, die ken ik nog uit een ver verledenquote:
ff kijkend naar de playlist, hebben ze Come Talk To Me er nog tijdens het concert bijgevoegd?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:36 schreef fripper het volgende:
Tony Levin heeft nog meer mooie foto's uit Rotterdam
[afbeelding]
(San Jacinto)
[afbeelding]
Zojuist een e-mail gehad van themusic.com dat de CD binnen een paar dagen wordt verstuurd!quote:Op zaterdag 24 april 2004 16:37 schreef PimD het volgende:
hmm.... kan het nieuwe topic niet vinden (was geloof ik een tijdje terug geopend?) ??
In ieder geval - de show in Rotterdam, over 2 weken, is te pre-orderen (Encore 2004 serie, officiële releases van de hele tour) op www.themusic.com - $25 + porto voor een dubbel cd. Allemaal kopen dus![]()
Ook zijn er diverse boxen met de hele tour erin + gesigneerd artwork enzo... Ook zijn er nu VIP tickets voor Rotterdam te koop á 150 pond (soundcheck, tour shirt, gesigneerde cd etc).
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:55 schreef PimD het volgende:
Zojuist de cd van het concert ontvangen. Erg mooie mini-lp-achtige hoes :-)
Gelukkig ben ik niet de enige die nog steeds in blijde verwachting verkeerd...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:58 schreef calvobbes het volgende:
* naar brievenbus rent *
Grmblwel post, geen Gabriel
Hier ook! Leuk detail trouwens... Ik had twee exemplaren besteld. (ook één voor een collega die ook naar het concert is geweest) Op de verpakking stond dat de waarde van de inhoud het pakket niet meer is dan 20 US$ zodat er geen invoerrechten overheen kwamen!quote:Op maandag 14 juni 2004 16:57 schreef j0rrit het volgende:
De CD is binnen!
excusesquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:42 schreef PimD het volgende:
Aldus de man met een Oasis icoon, die iedereen ook alleen maar kent van Wonderwall.
Peter Gabriel heeft zoveel moois gemaakt, helemaal vóór Sledgehammer, maar erna ook nog mooie albums/tracks. Dat het geen top 40 materiaal is betekend niet dat het slecht verkoopt of slecht ís.
Ik weet zeker dat het in juni volstaat.
Sterker nog: in een weekend!quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:37 schreef PimD het volgende:
Het is toch wat zeg, Peter Gabriel en Genesis in een week.
Neequote:Op vrijdag 13 april 2007 15:57 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Sterker nog: in een weekend!
Is er al iets meer van bekend behalve dat 29 juni op petergabriel.com staat?
WOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:00 schreef MadMaster het volgende:
Voorverkoop begint a.s. zaterdag voor het concert op 29 juni in het Westerpark.
Aangezien hij met deze tour ook veel festivals aandoet denk ik dat het een "kaal" aangeklede show wordt.quote:Op zondag 22 april 2007 11:43 schreef PimD het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat voor show het wordt. Volgens mij is het jaaaren geleden dat PG een volledig open-air concert heeft gegeven?
Mooi! Goed plan.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:50 schreef PimD het volgende:
- Hij wil geen enkel nummer spelen wat ie tijdens de Growing Up tours heeft gespeeld, er komt z.s.m. een poll op z'n site te staan waar fans de setlist kunnen samenstellen!
Ik geloof dat er 1 of 2 nummers van Up zijn die nog niet live zijn gespeeld. In ieder geval "The Drop". Paar andere nummers zijn maar heel weinig gespeeld ("No Way Out" enzo geloof ik).quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:17 schreef MuadDib het volgende:
Bedenk me nu ineens: Als alles volgens het plan van Gabriel verloopt, zal hij dan niets van "" UP" spelen?
Waarom?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:09 schreef j0rrit het volgende:
Denk dat ik alleen dat hele festivalterreingebeuren oversla dit keer, helaas.
Eigenlijk wil ik wel kunnen zitten, en aangezien de overige geïnteresseerden uit mijn naaste omgeving niet zo lang zijn, hebben we besloten dit concert aan ons voorbij te laten gaan. Ze waren bang niks te kunnen zien en dergelijke.quote:
quote:Op zondag 6 mei 2007 20:01 schreef AirwiN het volgende:
Als ik jullie top 10's zo zie, dat heb ik nog wel wat voorluisterwerk te doen...
Het is nog maar afwachten of Gabriel zich aan z'n woord houdt. Tijdens de vorige toer wou ie (een stuk van) Supper's Ready spelen (oud Genesis-nummer), maar de rest van de band vond dat teveel werk - dus werd het geschrapt. Zou me niks verbazen als nu weer zoiets gebeurd.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:01 schreef AirwiN het volgende:
Als ik jullie top 10's zo zie, dat heb ik nog wel wat voorluisterwerk te doen...
CD hoer als ik ben, gaat het er waarschijnlijk wel op neer komen dat ik die bovenste vier ga kopen. En voor een tientje per stuk bij onze vrienden van Bol, val je je er ook geen buil aan!quote:Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef MuadDib het volgende:
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
of makkelijker/sneller/goedkoper:
[afbeelding]
Ik denk dat hij allang weet welke "oude" krakers hij zal gaan spelen en dat hij die lijstjes gebruikt om z'n keuze te staven.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:12 schreef PimD het volgende:
Het is nog maar afwachten of Gabriel zich aan z'n woord houdt. Tijdens de vorige toer wou ie (een stuk van) Supper's Ready spelen (oud Genesis-nummer), maar de rest van de band vond dat teveel werk - dus werd het geschrapt. Zou me niks verbazen als nu weer zoiets gebeurd.
Zelfs bij volle mep-prijzen val je je er geen buil aanquote:Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef AirwiN het volgende:
CD hoer als ik ben, gaat het er waarschijnlijk wel op neer komen dat ik die bovenste vier ga kopen. En voor een tientje per stuk bij onze vrienden van Bol, val je je er ook geen buil aan!![]()
Daarom heb ik 'm ook nog niet aangeschaft... De Japanse Plays Live remaster is nl. wél een dubbel cd... Dus ik wacht geduldig tot ik die een keer voor een schappelijke prijs tegenkom. Tot die tijd doe ik het wel met de mp3-tjesquote:Op zondag 6 mei 2007 21:13 schreef MuadDib het volgende:
Plays Live is weergaloos. Schaf dan wel de dubbele CD versie aan. De enkele is een Highlights versie en is dus niet compleet. Helaas hebben ze juist de Plays Live Highlights geremastered![]()
Inderdaad. Ik geloof dat PG zelf geen groot liefhebber van PG2 is, dus ik vrees dat we daar weinig van zullen terugzien. Persoonlijk hoef ik ook alleen White Shadow te zien van PG2, de rest vind ik ook niet zo ontzettend boeiend (m.u.v. A Wonderful Day...) - hij heeft betere dingen gemaaktquote:Op zondag 6 mei 2007 21:16 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Ik denk dat hij allang weet welke "oude" krakers hij zal gaan spelen en dat hij die lijstjes gebruikt om z'n keuze te staven.
Het blijft zo iig wel spannend tot aan het concert.
Ze zijn besteld hoor!quote:Op zondag 6 mei 2007 21:18 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Zelfs bij volle mep-prijzen val je je er geen buil aan
ZEKERS!!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:38 schreef MuadDib het volgende:
Pas op voor spoilers, ik wil de spanning voor sommigen onder ons maar wat er allemaal in het tourdagboek staat is erg veelbelovend![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb er écht zin in![]()
Daarover valt wel wat te spieken.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 07:55 schreef fripper het volgende:
Ik hoop dat ik 2 dagen later in de Arena net zo tevreden kan zijn over de songkeuze.
En dat het geen top 40 materiaal is valt ook wel door te strepenquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:42 schreef PimD het volgende:
Peter Gabriel heeft zoveel moois gemaakt, helemaal vóór Sledgehammer, maar erna ook nog mooie albums/tracks. Dat het geen top 40 materiaal is betekend niet dat het slecht verkoopt of slecht ís.
Ga je ook?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En dat het geen top 40 materiaal is valt ook wel door te strepen
Sledgehammer, Biko, Don't Give Up, Kiss that Frog, Solsbury Hill, Games without Frontiers, Red Rain, Shock the Monkey, Steam. Ik kan er een beetje naast zitten maar dit zijn misschien op 1 of 2 na allemaal Top 40 noteringen geweest.
Zoals je al aangeeft heeft hij daarnaast een paar klassiekers als albumtracks die je soms nog wel eens hoort op de radio.
Ik zie Tony Levin al het water indonderen, als z'n snor voor z'n ogen wappertquote:Op zondag 3 juni 2007 08:24 schreef weststar het volgende:
Hmm, het begint bij mij al te jeuken, nog minder dan 2 weken, dan zien we em al in Gelsenkirchen.
Als je de locatie ziet, dan moet het al een groot succes worden!
[afbeelding]
Ik ben benieuwd of ze I Go Swimming nog eens spelen...quote:Op zondag 3 juni 2007 11:48 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik zie Tony Levin al het water indonderen, als z'n snor voor z'n ogen wappert
Zijn dochter bijvoorbeeld... Dat was pas een gadget!quote:Op zondag 3 juni 2007 11:54 schreef MamaLoo het volgende:
Ik ben benieuwd of hij voor deze show dezelfde gadgets meeneemt als de vorige keer...
pff ja, ze laten af en toe wat doorschemeren. Dat Melanie dus druk bezig is met de vocals van Blood of Eden en ik denk dat Peter Gabriel zelf ook wel gehoor wil geven aan de top 10 (eigenlijk top 17) van de 'Lunatics' ;quote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:18 schreef MuadDib het volgende:
Als je dat tourjournaal een beetje volgt wordt het wel ondraaglijk spannend wat PG gaat spelen.
ik denk er nog over, voorlopig kom ik nog om in het werk voor de laatste loodjes van m'n propedeuse en m'n baan ernaast. Ik hoop dat er rond die tijd een eind aan gekomen is.. niet aan mijzelf maar aan het werk natuurlijkquote:
Just let me know!quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik denk er nog over, voorlopig kom ik nog om in het werk voor de laatste loodjes van m'n propedeuse en m'n baan ernaast. Ik hoop dat er rond die tijd een eind aan gekomen is.. niet aan mijzelf maar aan het werk natuurlijk
Gabriels eigen woorden over het te spelen materiaal: "Some old, some very old, some new, some very new."quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:02 schreef weststar het volgende:
Zou PG ook nieuw materiaal meenemen?
vet!quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:20 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Gabriels eigen woorden over het te spelen materiaal: "Some old, some very old, some new, some very new."
Tijdens de vorige tour schijnt ie gezegd te hebben dat ie Supper's Ready wel zou willen spelen, maar dat de band het te veel werk vond. Het zal er nu ook wel niet inzitten gok ik zo.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:53 schreef fripper het volgende:
Met "very old" bedoelt hij vast niet iets van meer dan 30 jaar oud ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man
Nee.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:20 schreef PimD het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man![]()
Ik heb echt zin in vanavond!
Ik verwacht wel een enigszins andere setlist ( en hopelijk Family Snapshot niet in het Duits, zoals gisteren...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
Gezelligquote:Op woensdag 20 juni 2007 21:34 schreef weststar het volgende:
Btw, vandaag begonnen aan een nederlands Peter Gabriel forum: http://forum.peter-gabriel.nl
Nou, het is meer het westerpark bij de westergasfabriek. Vrij veel dusquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:20 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Hoeveel man kunnen in de westergasfabriek terecht?
Dat klinkt nog wel een beetje hoopvol.quote:Het is bewolkt en lokaal valt er al wat lichte regen. In de loop van de ochtend neemt van het westen uit de kans op buiige regen toe en in de middag zou er ook een klap onweer bij kunnen zitten. In het noordwesten van het land wordt het in de loop van de avond droog.
Poncho!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:54 schreef MadMaster het volgende:
[afbeelding]
Neem je kaplaarzen en je zuidwestertje maar mee.
Is de parkeergelegenheid in de buurt van het Westerpark echt zo'n drama als ze omschrijven op de site?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:08 schreef MadMaster het volgende:
Ik werk vlak naast station Sloterdijk en heb afgelopen woensdag al de bussen daar vandaan zien vertrekken naar het concert van James Morrison.
Vanavond verwacht ik een lange rij mensen in regenkleding, met paraplu's (die in beslag genomen gaan worden, denk ik) en de o zo Nederlandse plastic afdekzeiltjes te zien bij de pendelbussen...
Garage Westersluis ligt het dichtst bij het concertterrein, maar kan slechts 480 auto's kwijt en zal lastig te bereiken zijn vanaf de snelweg (Haarlemmerweg zal dichtslibben, gok ik). Parkeerplaats Houthavens ligt z'n 700 meter van het Westerpark af, maar heeft slechts één toegangsweg, wat na afloop van het concert een probleem kan worden als iedereen weg wil rijden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:11 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Is de parkeergelegenheid in de buurt van het Westerpark echt zo'n drama als ze omschrijven op de site?
Heb namelijk niet echt zin om bij Sloterdijk te parkeren en dan door met de pendelbus.
Nou kun je volgens de site van de Westergas fabriek parkeren in parkeergarage Westersluis en er schijnt ook een parkeerplaats Houthavens te zijn...
En op die site van Live in Westerpark staat inderdaad vermeld dat paraplu's in beslag worden genomen...
Ik vertrek rond vier uur / half vijf van Den Haag. Ik gok erop dat ik dan nog net voor de grote drukte zit. Mocht alles al vol zitten, kan ik altijd nog uitwijken richting Sloterdijk. Dat ik na afloop even vast sta in het verkeer dat is dan een gegeven, liever dat dan met tig mensen staan te wachten op de pendelbussen of na een hele avond staan nog een half uur lopen, al dan niet in de regen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Garage Westersluis ligt het dichtst bij het concertterrein, maar kan slechts 480 auto's kwijt en zal lastig te bereiken zijn vanaf de snelweg (Haarlemmerweg zal dichtslibben, gok ik). Parkeerplaats Houthavens ligt z'n 700 meter van het Westerpark af, maar heeft slechts één toegangsweg, wat na afloop van het concert een probleem kan worden als iedereen weg wil rijden.
Vanaf station Sloterdijk, waar voldoende gratis parkeerplek is, is het lopend ook te doen, ik denk dat je ruim een half uurtje onderweg bent. Volg de fietspaden langs het spoor, ga het spoor onderdoor, rechtdoor tot aan de gebouwen van PVF en de Postbank en ga naar links langs de tuinhuisjes. Aan het eind van het pad ligt het Westerpark.
En de zon en regen samen gaf een goed excuus om Steam te introducerenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:51 schreef fripper het volgende:
Dat was mooiFlinke stapel klassiekers.
Goede tip van MadMaster over het parkeren , en het weer viel uiteindelijk tijdens het concert wel redelijk mee , alleen een flinke bui tijdens Family Snapshot.
Ja, moet ik je gelijk in geven. Het miste een soort magie.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:20 schreef MuadDib het volgende:
Misschien lag het aan het weer, misschien aan de locatie, misschien aan plek waar ik stond of mischien gewoon aan mezelf maar het had niet de "magie" waar ik op had gehoopt. Het was wel een goed concert, mooie setlist maar "goed" is niet genoeg voor PG. Maar misschien had ik de lat gewoon te hoog gelegd. Maar al met al heb ik me wel prima vermaakt.
En het moment met links een ondergaande zon en rechts een regenboog was dan weer erg mooi.
Inderdaad dat vond ik ook... Gewoon de hele sfeer van (Still) Growing Up was een beetje afwezig. En de aangepaste versie van No Self Control en Lay Your Hands On Me met zowat een housebeat-achtig iets eronder vond ik ook wat minder geslaagd (niet slecht, maar niet zo geniaal als ik had gehoopt).quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:20 schreef MuadDib het volgende:
Misschien lag het aan het weer, misschien aan de locatie, misschien aan plek waar ik stond of mischien gewoon aan mezelf maar het had niet de "magie" waar ik op had gehoopt. Het was wel een goed concert, mooie setlist maar "goed" is niet genoeg voor PG. Maar misschien had ik de lat gewoon te hoog gelegd. Maar al met al heb ik me wel prima vermaakt.
Recensie van oor.nlquote:Met het tribale tromgeroffel dat veel van zijn muziek kenmerkt, leek Peter Gabriel op het Amsterdamse Westergasfabriekterrein de regengoden te willen aanroepen.
En jawel, na een klein kwartiertje vielen de eerste druppels. Gelukkig bleef het bij wat kortstondig gemiezer en toverde de langzaam onder de wolken dalende zon nog een schitterende volle regenboog boven de stad. Het natuurverschijnsel trok in eerste instantie heel wat meer belangstelling van het publiek dan de zanger op het podium.
Peter Gabriel groeide na zijn vertrek uit de symfonische rockgroep Genesis, in 1975, uit tot een idool van de liefhebbers van de meer serieuze popmuziek. De Engelsman manifesteerde zich als pionier van de integratie van niet-westerse etnische invloeden in de rock, en paste tegelijkertijd talloze technologische innovaties in zijn muziek toe. Halverwege de jaren tachtig verschoof zijn aandacht steeds meer naar het maken van filmmuziek en het klokken luiden voor een betere wereld. Hij gaf benefietconcerten en zette zich in voor het milieu, culturele diversiteit en sociale rechtvaardigheid. Maar als hij weer eens een popplaat maakte of een concert gaf, was dat ook werkelijk 'pop' en geen verkapt pamflet.
Dat gold ook voor het optreden op het Westergasfabriekterrein. Omdat zijn nieuwe album, dat naar verluidt Big blue ball heet, nog niet af is en Gabriel daar blijkbaar ook nog niets van wilde 'verklappen', had hij de fans via zijn website om hun favoriete songs gevraagd. Dat leverde dus een concert met veel oud repertoire op. Van zijn recentste album Up uit 2002, dat het commercieel wat minder gedaan heeft, speelde hij slechts één nummer, het afsluitende Signal to noise.
Gabriels zeskoppige begeleidingsband, met oudgedienden Tony Levin op bas en David Rhodes op gitaar, was dik in orde. Toch wist de zanger bij daglicht nog niet de spanning op te roepen die zijn platen kenmerkt. Hij koos vaak een plek aan de zijkant van het podium achter een klavier en liet alle poppenkast en verkleedpartijen die in een ver verleden zijn handelsmerk waren achterwege.
Pas in de schemering krijgt het optreden de impact die een man als Gabriel aan zijn stand verplicht is. Vooral de toegiften Sledgehammer - Gabriels eigen 'soulnummer' - en daarna In your eyes en ten slotte het altijd prachtige Biko maken indruk. Al blijft het toch méér het plezieren van de trouwe fans dan een nieuw artistiek statement.
quote:Westerpark, Amsterdam, rond een uur of half tien ’s avonds. De in casual zwart/wit gestoken PETER GABRIEL is diep in concentratie verzonken en vraagt het tienduizendkoppige publiek: Wat krijg je als water en vuur elkaar raken? ‘Steam!’, schreeuwt de ene helft van het park.
De andere helft heeft het nauwelijks door, want boven de stad, zo’n beetje rechts achter ons, verschijnt een joekel van een regenboog. Eerst een hele felle, en zowaar volle, die van pakweg het Centraal Station tot ver achter de Dam moet reiken. Een paar minuten later vormt zich nog een tweede boog over de eerste. Een sprookjesachtig decor voor een avond enigmatische muziek. Gabriel, het gros van de avond genesteld achter zijn keyboard, moet perfect zicht hebben op dit schouwspel, maar houdt zich afzijdig van commentaar. Misschien dat hij het door de podiumlampen niet ziet? Maar als zijn bassist, de geharde profmuzikant Tony Levin, even later wel tussen twee nummers zijn camera volschiet met dit natuurfenomeen, weten we het allemaal zeker: there’s something in the air tonight!
Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat Gabriel, met zijn nieuwe plaat nog in de afrondingsfase, deze zomer al langs de Europese openluchtvenues zou trekken. Maar de verjaardag van zijn eigen WOMAD-festival noopte hem toch een passend setje voor de zwoele zomeravond samen te stellen. En waarom zou je het dan bij één optreden houden? Nou, bijvoorbeeld omdat het weer in Europa in juni zo onvoorspelbaar is als wat. De tourblog op Gabriels website verraadt dat er in de twee weken voor Amsterdam niet één show droog is verlopen, wat natuurlijk erg sneu is voor zo’n spontaan rondje open-air optredens.
Bij aankomst in het Westerpark lijkt vanavond geen uitzondering: een half uur voor aanvang zien we een halfvol veld, bevolkt door regenjassen en poncho’s en lijkt de zomerse setting van de Westerpark-reeks in het geheel niet van toepassing.
Maar als Gabriel met de voorzichtige klanken van Rhythm Of The Heat een kwartier te vroeg (het voorprogramma werd wegens het slechte weer naar voren gezet en moest zelfs achter het beschermende podiumdoek met groot Arrow Rock Festival-opdruk spelen) stroomt het koddige miniatuurfestivalterrein ineens aardig vol. Een man of tienduizend zien Gabriel vervolgens groeien: het publiek wordt langzaam warm, Blood Of Eden is na een dikke twintig minuten de eerste song die de handen massaal op elkaar krijgt en na drie kwartier is de (dreiging van) regen verdwenen en rest slechts een zachte midsummernight, met passend muzikaal en visueel decor.
Voor Gabriels begrippen is het podium zeer karig ingericht: weinig showelementen, een bescheiden lichtshow, geen malle fratsen van de man zelf – al blijft de steeds boller wordende zanger, eenmaal achter zijn keyboard weg, een onderhoudend en beweeglijk type. Nee, vanavond dragen de man en zijn band de show helemaal op eigen kracht. Na het wat druilerige begin is het dus Steam waarbij de zon doorbreekt, en de hele avond voltrekt zich in die sfeer. Big Time knalt eruit en speciaal voor vanavond wordt Secret World uit de kast gehaald. ‘We hebben deze zolang niet gespeeld dat het nummer praktisch weer maagdelijk is’, zegt Gabriel vanachter zijn keyboard. Maar aan de haarscherpe, gedreven uitvoering is daar niets van te merken.
Als het gros van de aanwezigen denkt dat met Solsbury Hill en Sledgehammer de koek wel zo’n beetje op is, heeft aartsengel Gabriel nog een verrassing in petto: Biko sluit geheel onverwacht de setlist af. Een beloning voor de fans die de regen trotseerden. Een massaal gejuich krijgt Gabriel ervoor terug: onze beloning voor de man die van een druilerige avond een magisch gebeuren maakte.
Inderdaad een vreemde constatering: Gabriel, die het allemaal wat losser zou doen deze tour klinkt saai envoorgeprogammeerd en bij een gelikte show als bij Genesis spat de spelvreugde er vanaf.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:17 schreef fripper het volgende:
Ik mis bij Gabriel een beetje het "bandjes-gevoel" . Bij Genesis had ik gewoon idee dat er 5 jongens op het podium stonden die lekker muziek aan het maken waren. Het straalde uit dat ze het leuk vonden - afgezien van Banks die ik de hele avond niet een keer heb zien lachen.
Volledig orkest?quote:Op zondag 13 december 2009 23:13 schreef PimD het volgende:
Oeh, volgend jaar maart staat onze held een aantal malen in o.a. Parijs, Londen en Berlijn met zijn nieuwe project Scratch My Back. Ben benieuwd of er nog extra shows bij komen, anders ga ik maar eens kijken of ik kaartjes kan regelen voor een van de shows in het buitenland, want Peter Gabriel met een volledig orkest kan ik natuurlijk niet missen
Is er al iets van te horen dan?quote:Op maandag 14 december 2009 07:34 schreef PimD het volgende:
Nou, PG met alleen orkestbegeleiding (dus geen drums/gitaar/bas) vind ik heel wat anders dan Blof/Metallica/noem-maar-op die wat uitgekauwde strijkers toevoegen aan hun normale arrangementen.
Als 'ie wil moet hij het maar doen, desnoods met Phil in een gipscorset achter de drums. maar van mij hoeft het niet meer. Ik zou hem liever nog een keer een tour zien doen met Tony Levin, Jerry Marotta, Larry Fast, David Rhodes en Dusty Rhodes (a.k.a. Robert Fripp).quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:45 schreef PimD het volgende:
Nee joh, want PG houdt er niet van om terug te kijken he. Ik snap niet dat ie niet gewoon een keer toegeeft en een keer of 5 de O2 doet met Genesis en de hele Lamb Lies Down show en dat het dan echt afgelopen is met Genesis. Iedereen wil, Peter geeft zelf aan ook niet meer zo negatief t.o.v. de muziek die ie met Genesis heeft gemaakt te staan (in vergelijking met 10-15-20 jaar geleden).
Je verwoordt mijn angst perfect.quote:Nee, ik begin een beetje bang te worden dat we weinig meer zullen zien van het muzikale genie Peter Gabriel. Op zich is UP dan wel een mooie afsluiter geweest, dat wel. Toch wel een van z'n sterkste albums IMO (maar ja, de man heeft ook geen enkel middelmatig of slecht album gemaakt).
Of we maken deze even vol en starten dan een "Centraal Peter Gabriel topic #2"quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:35 schreef PimD het volgende:
Kan een moderator dit topic gewoon renamen naar "Centrale Peter Gabriel-topic" ofzo?
Bron?quote:Op maandag 17 mei 2010 20:56 schreef PimD het volgende:
Na bijna een half jaar is het kwartje hier eindelijk gevallen en staat Scratch My Back hier zowat dag en nacht aan. Wat een plaat. Zeker een van mijn favoriete PG albums, hoewel die abominabele Street Spirit cover van mij er af had gemogen met dan de bonustrack Waterloo Sunset als vervanging.
Schijnt dat ie in september/oktober weer wat concerten gaat doen in Europa. Ben benieuwd ;w
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |