abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131747404
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:03 schreef MuadDib het volgende:
Ook genoten. Eigenlijk alleen Games Without frontiers viel tegen, rommelig en slordig. Hoogtepunten wat mij betreft waren de akoestische Come Talk To Me, Family Snapshot, Digging in the Dirt en No Self Control. Van So vond ik vooral We Do What We Told angstaanjagend mooi.
En hoewel niet meer de stem van weleer, doet 'ie 't nog prima!
Oh ik vond 'm juist erg goed bij stem. Bij shows een paar jaar geleden vond ik soms dat ie het echt bijna niet meer haalde, maar nu zat het echt verdomd dicht bij de plaat soms vond ik. Wel bizar dat zo'n perfectionist als PG ineens 2 nummers doet die nog niet af zijn. Volgens mij heeft ie dat alleen maar in een heeeeeel ver verleden gedaan (ik geloof dat het e.e.a. van PG2 en PG3 al werd gespeeld tijdens de 1977/1978 tour). Was dat laatste nummer ("Why Don't You Show Yourself?" ofzo) nou een eigen nummer of een cover?

Qua achtergrondzangeressen vond ik die blonde een stuk beter dan die donkere, die veel meer in de spotlight stond. Ook haar eigen materiaal vond ik veel interessanter, vond het op sommige plekken wel bijna een kopie van Bat For Lashes lijken.

Iemand anders de officiële CD van de show besteld via petergabriel.com? 18 euro incl. porto voor een gedrukte 2-CD set van het hele concert.
Nee.
pi_131747666
Begrijp me niet verkeerd, ook ik vond z'n stem nog erg goed. Maar hij kiest toch vaker de veilige route en sommige nummers worden een stuk langzamer gespeeld, vooral Red Rain heeft daar echt last van, daar vind ik al jaren alle spirit uit verdwenen.
Maar waarschijnlijk daarom is z'n stem nog prima te pruimen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_131747944
Ah, van Tony Levin's blog:

quote:
We're doing a new song of Peter's for the first time tonight, called "Why Don't You Show Yourself". I wrote a chart to have handy in case it takes me a few shows to really know it.
Hopelijk is de aanwezigheid van nieuwe muziek tijdens deze tour een teken dat een plaat met nieuw, eigen materiaal in zicht begint te komen.
Nee.
pi_131748007
Foto's van Tony Levin staan ook online:

http://www.papabear.com/tours/pg13/pg13_5.htm
Nee.
  donderdag 19 december 2013 @ 09:40:51 #105
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134440820
En de Encore CD van Amsterdam is binnen. Leuk hoor.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_134510518
Nu pas? Die heb ik al zeker een week of 5-6. Weer de moeite waard inderdaad!
Nee.
  Redactie Frontpage donderdag 3 juli 2014 @ 19:17:57 #107
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_141861355
Ik vind 'm mooi!

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 11 november 2022 @ 08:01:43 #108
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Redactie Frontpage vrijdag 11 november 2022 @ 16:51:19 #109
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_206639764
Dinsdag kwam het bericht dat Peter Gabriel in 2023 gaat touren. Dus ik zoeken. Maandag 5 juni in Ziggo. Dat is een maandag en dat is ook niet handig. Ergens om ons heen? Zaterdag 10 juni in Köln. Leuk, maken we een weekendje van. Even kijken, ziet er goed uit. Kaarten bestellen. Eh, honderdtachtig ballen per stuk. VÁÁÁÁÁT? Dat gaan we niet doen! Groot stadion, galmbak, kijken naar een scherm waarop Gabriel staat. Dat gaan we niet doen! Diepe zucht. Ik leg me erbij neer dat we het niet gaan doen.
Gisteren, donderdag, ben ik op de werkplek en ontvang ik een appje. Van De Vrouw. 'Het liet me toch niet los. We hebben kaarten en we gaan naar Köln.' VÁÁÁÁÁT?

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
  zaterdag 12 november 2022 @ 13:59:50 #110
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_206650097
De laatste keer die ik zag, in het Gelredome, was één dooie boel (publiek) en je zag dat Gabriel en zijn entourage echt moesten werken om het eruit te persen. Wat een kutconcert was dat zeg.

Magoed, hope springs eternal, dus ik ga het weer proberen.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 november 2022 @ 20:37:42 #111
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_206653505
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 13:59 schreef V. het volgende:
De laatste keer die ik zag, in het Gelredome, was één dooie boel (publiek) en je zag dat Gabriel en zijn entourage echt moesten werken om het eruit te persen. Wat een kutconcert was dat zeg.

Magoed, hope springs eternal, dus ik ga het weer proberen.
Was dat die met het orkest?
Dat lag niet zozeer aan het publiek, maar aan de zaalindeling.
Het publiek zat veel te breeduit, daarom had Gabriel geen enkel contact met de meute. Klaagde hij achteraf zelf online uitgebreid over. Ik had een plek redelijk vooraan, maar erg aan de zijkant. Moest ik nog naar een van die grote videoschermen kijken om maar iets van het podium te zien.
Muziek prachtig, maar geen hoogtepunt in mijn concertbezoeken.

zondag 13 november 2022 @ 09:26:00 #112
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_206658042
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:37 schreef bazbo het volgende:

[..]
Was dat die met het orkest?
Dat lag niet zozeer aan het publiek, maar aan de zaalindeling.
Het publiek zat veel te breeduit, daarom had Gabriel geen enkel contact met de meute. Klaagde hij achteraf zelf online uitgebreid over. Ik had een plek redelijk vooraan, maar erg aan de zijkant. Moest ik nog naar een van die grote videoschermen kijken om maar iets van het podium te zien.
Muziek prachtig, maar geen hoogtepunt in mijn concertbezoeken.

Ja, dat was dat concert. Had verschillende factoren, inderdaad ook de layout, maar ook dat het seated was.
Er was geen beweging in te krijgen, zelfs bij zo'n kneiter als Solsbury Hill, stonden mijn vrouw en ik zo'n beetje als enigen te swingen. Wat een treurnis.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_206665302
Oh, ik vond de Scratch My Back concerten machtig. Echt heel gaaf. Ik heb kaartjes voor Antwerpen volgend jaar. 55 euro voor staanplaatsen op de eerste ring geloof ik. Mijn 5e keer wordt het geloof ik (2004, 2007, 2010, 2013).
Nee.
pi_209398134
Morgen Amsterdam, dinsdag Antwerpen. Wie gaan er? Ik ga alleen naar Antwerpen, vond de kaarten voor Amsterdam echt te duur. Heb nog niks over de setlist gelezen, alleen dat ie schijnbaar veel nieuw materiaal speelt. De nummers die tot nu toe uit zijn van i/o bevallen goed, dus ik heb er zin in :D
Nee.
  zondag 4 juni 2023 @ 15:40:30 #115
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_209398743
Ik ga naar Amsterdam morgen.

En inderdaad, erg blij met de nieuwe nummers tot nu toe. Beetje jammer dat het nog steeds niet duidelijk is wanneer het album uit gaat komen, ik had dat eigenlijk wel verwacht voor de tour ....
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_209399164
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 15:40 schreef fripper het volgende:
En inderdaad, erg blij met de nieuwe nummers tot nu toe. Beetje jammer dat het nog steeds niet duidelijk is wanneer het album uit gaat komen, ik had dat eigenlijk wel verwacht voor de tour ....
Ik vind het ook heel bizar inderdaad. Nu al 6 nummers te downloaden in twee versies (okay, Road To Joy nog maar 1 versie). Lijkt me meer dan de helft van de plaat, tenzij het een dubbelalbum wordt. En nog steeds geen release-datum, pre-order of wat dan ook.
Nee.
  zondag 4 juni 2023 @ 16:17:10 #117
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_209399321
En ik heb ook de indruk dat die plaat al lang af moet zijn. Dit jaar is redelijk vol geboekt met concerten, dus er wordt nu zeker niet aan gewerkt. Dus alles wat de komende maanden wordt uitgebracht ligt al klaar denk ik.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2023 @ 05:59:12 #118
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_209505126

Köln kreeg zaterdag als opener Jetzt Kommt Die Flut. Ik vond het een prachtig concert, geluid was redelijk en er viel nog wat te kijken ook. Had vooraf nauwelijks iets van de nieuwe stukken gehoord, liet me verrassen en vond ze erg sterk. Het Duitsche publiek ging bij ieder ouder nummer op de stoelen staan. Mooie balans tussen oud en nieuw, als je naar de setlijst kijkt, kiest hij uit de debuutplaat (2), het derde album (1), So (5), Us (1), Up (2) en i/o (11). En dit blijft indrukwekkend:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')