abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191114331
In navolging van deze reeks: NWS / Zwarte vrouw speelt mogelijk nieuwe 007 #2

PopCulture.com: 'Lord of the Rings': Cast for Amazon Series Revealed
Deadline.com: ‘The Lord Of The Rings’: Amazon Studios Sets Series Cast – TCA
Rotten Tomatoes: Everything we know about the Lord of the Rings Amazon-series
The Independent: Lord of the Rings: Amazon TV series banned from replicating stories from Peter Jackson trilogy
Digital Spy: Lord of the Rings actress thinks Gandalf should be a woman in Amazon TV series

Goede tijden:

Slechte tijden:

Stelling: Het gebruik van gekleurde acteurs om de hoofdpersonages uit Midden-Aarde uit te beelden botst met de fictieve wereld zoals door J.R.R. Tolkien gecreëerd is.

Eens met de stelling. Er is geen noodzaak om gekleurde acteurs in te zetten om overduidelijk blanke personages te spelen. Dit lijkt mij een schending van wat Tolkien beoogde.
Het probleem is eenvoudig op te lossen: Enkele gekleurde mensenrassen in Midden-Aarde zijn de Haradrim (een steppevolk met een stammencultuur gezeten op de machtige Mûmakil), de Easterlings (waarschijnlijk gebaseerd op Indiërs) en de Corsairs van Umbar (een piratenras).

In de Vierde Era, de Era van de Mens, zijn het de eerder genoemde mensenrassen die de belangrijkste bedreiging voor de vrede vormen na de val van Sauron. Tegenover hen staan Hoge Koning Aragorn II Elessar Telcontar van Gondor en Arnor die de Dúnedain aanvoert, geholpen door de mensen van Rohan onder Koning Éomer, dwergen en overgebleven elven.

Het blijft treurig, die eeuwige blackwashing in de vermaakindustrie. Diversiteit is goed, zegt men dan, waarmee men zegt: blanken hebben te weinig diversiteit van zichzelf. Gekleurde mensen kunnen eigen figuren eren en verhalen vertellen, dunkt mij.
pi_191114344
Hier weer verder:

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kijk je de serie toch niet? Wat is het probleem?
Goed punt, maar waarom gaat dit argument nooit op voor de andere kant? Waarom nooit deze opmerking gegeven tegen de mensen die klagen over het feit dat er te min donkere acteurs vertegenwoordigd zijn in bepaalde films? Gaan we nu weer op een simpele manier aantonen hoe hypocriet enkelen zijn? Als dit gezeur niet uit één hoek was begonnen enkele jaren geleden dan was er nu ook geen reden om een weerwoord te geven op dat gezeur.

Bevalt het je niet dat in een film geen donkere acteurs of te min vrouwen meespelen? Dan kijk je toch niet!, wat is immers het probleem?
pi_191114352
quote:
16s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou een goku die niet lijkt op de anime zou ik ook stom vinden.
Maar het hoeft van mij echt geen Aziaat te zijn. En als daar wel voor wordt gekozen, is dat ook prima. Als de film maar goed is.

Dat kapsel van Goku gaat hem trouwens niet worden irl.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191114365
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar het hoeft van mij echt geen Aziaat te zijn. En als daar wel voor wordt gekozen, is dat ook prima. Als de film maar goed is.

Dat kapsel van Goku gaat hem trouwens niet worden irl.
Nee daarom hou ik het maar bij de anime, niet alleen het kapsel maar ik denk dat de hele sfeer niet goed nagemaakt kan worden. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191114375
Mensen die met een rassenteller tv gaan kijken :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:12:38 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114382
quote:
16s.gif Op maandag 20 januari 2020 12:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hmmm ja en nee, zijn wel redelijk autistisch zeker wat dat betreft over hoe de regeltjes in elkaar steken in de Tolkien wereld.
Nou ja. Tolkien is heilig voor de fans, myself included.
Ik ga mijn kinderen vernoemen naar zijn personages.

Het is dan niet leuk als er signalen zijn dat Amazon zo veel van de lore gaat afwijken.
The Hobbit was al teleurstellend genoeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:12:42 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191114385
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hier weer verder:
[..]

Goed punt, maar waarom gaat dit argument nooit op voor de andere kant? Waarom nooit deze opmerking gegeven tegen de mensen die klagen over het feit dat er te min donkere acteurs vertegenwoordigd zijn in bepaalde films? Gaan we nu weer op een simpele manier aantonen hoe hypocriet enkelen zijn? Als dit gezeur niet uit één hoek was begonnen enkele jaren geleden dan was er nu ook geen reden om een weerwoord te geven op dat gezeur.

Bevalt het je niet dat in een film geen donkere acteurs of te min vrouwen meespelen? Dan kijk je toch niet!, wat is immers het probleem?
Oke spreken we dat af. Echter zie ik die kritiek nooit en spelen er in deze serie niet alleen maar blanke mensen, dus voorlopig zie ik maar 1 kant emmeren over de huidskleur van acteurs.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191114392
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nou ja. Tolkien is heilig voor de fans, myself included.
Ik ga mijn kinderen vernoemen naar zijn personages.

Het is dan niet leuk als er signalen zijn dat Amazon zo veel van de lore gaat afwijken.
The Hobbit was al teleurstellend genoeg.
Ja snap ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 20 januari 2020 @ 13:14:02 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191114396
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nou ja. Tolkien is heilig voor de fans, myself included.
Ik ga mijn kinderen vernoemen naar zijn personages.

Het is dan niet leuk als er signalen zijn dat Amazon zo veel van de lore gaat afwijken.
The Hobbit was al teleurstellend genoeg.
Hoeveel gaan ze precies afwijken van de lore en waar precies?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191114421
Ik hoop dat Frodo en Sam gespeeld worden door twee bruine transgenders. Alleen al voor de reacties die dat losmaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 januari 2020 @ 13:16:54 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114427
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoeveel gaan ze precies afwijken van de lore en waar precies?
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 16:14 schreef Harvest89 het volgende:
Elven zijn in elk geval wit. Sommige rassen hebben wel verschillende haarkleuren.
De Vanyar, de schoonste en "hoogste" van de elven hebben fel blond haar. Goudkleurig.
De Noldor en Sindar hebben vrijwel donker haar.
En de Teleri hebben wit/grijs haar.

De Dunedain kunnen wel getint zijn volgens mij. Dus als ze het verhaal van Numenor zouden verfilmen, kunnen ze daar wel licht getinte acteurs voor gebruiken.
Alleen zei Oostwoud dat de Dunedain ook wit zijn, dus dan vind ik dat ze daar ook witte acteurs voor moeten gebruiken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191114428
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Oke spreken we dat af. Echter zie ik die kritiek nooit en spelen er in deze serie niet alleen maar blanke mensen, dus voorlopig zie ik maar 1 kant emmeren over de huidskleur van acteurs.
Dat kun je niet serieus menen?

Mij boeit het niets dat er donkere acteurs mee gaan spelen, totaal niet. Mits ze het maar geloofwaardig neerzetten. Het speelt 1000 jaar voor de gebeurtenissen van LOTR af (mits ik het goed heb). Die samenleving was blank, als daar nu opeens een divers sausje overheen gaat nou dan kun je je afvragen wanneer de genocide heeft plaatsgevonden in Middle Earth gezien er 1000 jaar later 0 donkere mensen te zien waren. :7 Maar ff serieus, een nieuwe stam, een exotische stam geen probleem mee hoor, laat maar komen zolang de acteer prestaties maar goed zijn. Ik wil het daarom ook eerst nog eens zien, ga me er niet teveel druk over maken, discussieer gewoon graag mee. :P
  maandag 20 januari 2020 @ 13:17:39 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114433
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
Ik hoop dat Frodo en Sam gespeeld worden door twee bruine transgenders. Alleen al voor de reacties die dat losmaakt.
De serie van Amazon gaat over de Tweede era.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:18:02 #14
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191114438
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

[..]

Alleen zei Oostwoud dat de Dunedain ook wit zijn, dus dan vind ik dat ze daar ook witte acteurs voor moeten gebruiken.
Dus je weet het niet op welke punten ze afwijken van de lore en in welke mate. Maar wel alvast boos worden. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191114457
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De serie van Amazon gaat over de Tweede era.
Wordt die periode beschreven in de boeken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 januari 2020 @ 13:22:10 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114472
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus je weet het niet op welke punten ze afwijken van de lore en in welke mate. Maar wel alvast boos worden. :')
Niet boos maar teleurgesteld.
Je zou denken dat ze na The Hobbit nu meer het boek gaan volgen om te voorkomen dat de serie flopt.

En nee we hebben geen idee wie allemaal precies welke rol gaat spelen, dat is nog maar afwachten. Maar als gekleurde acteurs hoofdrollen gaan spelen dan is de kans groot dat het een elf is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:23:12 #17
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_191114488
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hier weer verder:
[..]

Bevalt het je niet dat in een film geen donkere acteurs of te min vrouwen meespelen? Dan kijk je toch niet!, wat is immers het probleem?
Of beter: creëer zelf een filmwereld waarin rassen- en genderdiversiteit geen geloofwaardigheidsproblemen geeft. Zet de wereldbevolking op een ruimteschip, laat een gemengde groep aanspoelen op een onbewoond eiland, maar pak geen "gesloten" wereld, fictief of reëel, waarin je de bedoelingen van de schepper of de historische werkelijkheid geweld moet aandoen. Het komt allemaal zo krampachtig over.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:23:41 #18
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191114497
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat kun je niet serieus menen?

Mij boeit het niets dat er donkere acteurs mee gaan spelen, totaal niet. Mits ze het maar geloofwaardig neerzetten. Het speelt 1000 jaar voor de gebeurtenissen van LOTR af (mits ik het goed heb). Die samenleving was blank, als daar nu opeens een divers sausje overheen gaat nou dan kun je je afvragen wanneer de genocide heeft plaatsgevonden in Middle Earth gezien er 1000 jaar later 0 donkere mensen te zien waren. :7 Maar ff serieus, een nieuwe stam, een exotische stam geen probleem mee hoor, laat maar komen zolang de acteer prestaties maar goed zijn. Ik wil het daarom ook eerst nog eens zien, ga me er niet teveel druk over maken, discussieer gewoon graag mee. :P
Ben best serieus eigenlijk. Welke andere serie krijgt meerdere topics vol omdat er te weinig vrouwen en donkere acteurs in zitten?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:25:03 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114512
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wordt die periode beschreven in de boeken?
Ja alleen in flashbacks/achtergrondinformatie. Maar Christopher Tolkien, de zoon van J.R.R. heeft die periode helemaal beschreven in zijn boeken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191114519
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ben best serieus eigenlijk. Welke andere serie krijgt meerdere topics vol omdat er te weinig vrouwen en donkere acteurs in zitten?
Topics weet ik niet, maar heel hollywood en de SJW/Woke wereld is wel over de zeik? Volgens mij wat meer gejengel dan een handjevol users in een FOK topic.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:26:43 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191114537
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Niet boos maar teleurgesteld.
Je zou denken dat ze na The Hobbit nu meer het boek gaan volgen om te voorkomen dat de serie flopt.

En nee we hebben geen idee wie allemaal precies welke rol gaat spelen, dat is nog maar afwachten. Maar als gekleurde acteurs hoofdrollen gaan spelen dan is de kans groot dat het een elf is.
Wat is dan precies het probleem? We kunnen alleen maar afwachten. Overigens zie ik in de OP maar 2 mensen die niet blank zijn of zo, misschien 4 afhankelijk van je definitie.. Reken dan nog mee dat iedereen dikke kostuums en make up en shit gaat dragen, waar hebben we het dan nog over?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191114545
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ben best serieus eigenlijk. Welke andere serie krijgt meerdere topics vol omdat er te weinig vrouwen en donkere acteurs in zitten?
Geen enkele. En niemand raakte hier over de zeik toen een film over Exodus werd vertolkt door westerse acteurs.

Terecht trouwens, want het boeit ook niet. Maar de verontwaardiging op FOK! komt toch echt van een kant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 januari 2020 @ 13:27:41 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191114553
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
Ik hoop dat Frodo en Sam gespeeld worden door twee bruine transgenders. Alleen al voor de reacties die dat losmaakt.
Dat kan helaas niet. Ze mogen namelijk geen verhalen vertewllen die overlap hebben met de films.

Frodo is al weggevaren en het is maar zeer de vraag of Sam nog leeft in de serie ...

(Ik ga er hier vanuit dat ze de Vierde Era neerzetten ... maar misschien klopt dat niet?)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191114586
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja alleen in flashbacks/achtergrondinformatie. Maar Christopher Tolkien, de zoon van J.R.R. heeft die periode helemaal beschreven in zijn boeken.
Misschien aan hem vragen of ie moeite heeft met bruine elven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 20 januari 2020 @ 13:30:20 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114594
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat kan helaas niet. Ze mogen namelijk geen verhalen vertewllen die overlap hebben met de films.

Frodo is al weggevaren en het is maar zeer de vraag of Sam nog leeft in de serie ...
Serie gaat over de Tweede era. Dat speelt zich af eeuwenlang voordat Frodo en Sam geboren worden. Zelfs de Gouw was er toen nog niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:31:06 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114614
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien aan hem vragen of ie moeite heeft met bruine elven.
Hij is 4 dagen terug gestorven. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191114655
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij is 4 dagen terug gestorven. :')
Dat is praktisch, dan kunnen we straks roepen dat hij zich zou omdraaien in zijn graf als hij de serie zou zien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:35:37 #28
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191114669
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is praktisch, dan kunnen we straks roepen dat hij zich zou omdraaien in zijn graf als hij de serie zou zien.
Ze gaan tegenwoordig wel heel erg ver om te zeuren op donkere acteurs die blanke personages spelen. :N
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191114671
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij is 4 dagen terug gestorven. :')
Kreeg natuurlijk een hartaanval als gevolg van die castingkeuzes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191114677
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is praktisch, dan kunnen we straks roepen dat hij zich zou omdraaien in zijn graf als hij de serie zou zien.
Die heeft natuurlijk een hartverzakking gekregen toen hij zag wat ze met de elven van plan waren. >:)
pi_191114678
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kreeg natuurlijk een hartaanval als gevolg van die castingkeuzes.
Damnit me net voor :P
  maandag 20 januari 2020 @ 13:37:28 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_191114691
Al twee topics ja? Oké dan.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:39:25 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114717
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:53:45 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191114890
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:30 schreef Harvest89 het volgende:
Serie gaat over de Tweede era. Dat speelt zich af eeuwenlang voordat Frodo en Sam geboren worden. Zelfs de Gouw was er toen nog niet.
Tweede era? Jammer. Ik had eigenlijk Morgoth wel willen zien...

Maargoed, die cast past dan toch verder prima in het laatste bondgenootschap? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:59:28 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191114971
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:53 schreef SicSicSics het volgende:
Tweede era? Jammer. Ik had eigenlijk Morgoth wel willen zien...

Ja ik ook.
En Fingolfin, Húrin, Túrin etc.
Maar we zien nu waarschijnlijk wel Sauron in zijn echte vorm, en Gil-galad. _O_
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Maargoed, die cast past dan toch verder prima in het laatste bondgenootschap? :D
Nou ja, ligt eraan?
Welke zwarte elven vochten in die oorlog?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 januari 2020 @ 13:59:39 #36
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191114975
Ze hebben de zoon van Tolkien vermoord met dat linkse gedoe :(


edit, wat serieuzer: ik kijk wel onwijs uit naar dit verhaal ongeacht castingkeuzes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Perrin op 20-01-2020 14:09:54 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191116313
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:23 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Of beter: creëer zelf een filmwereld waarin rassen- en genderdiversiteit geen geloofwaardigheidsproblemen geeft. Zet de wereldbevolking op een ruimteschip, laat een gemengde groep aanspoelen op een onbewoond eiland, maar pak geen "gesloten" wereld, fictief of reëel, waarin je de bedoelingen van de schepper of de historische werkelijkheid geweld moet aandoen. Het komt allemaal zo krampachtig over.
Dat is ook feitelijk het probleem in Hollywood, de haast complete afwezigheid van innovatieve nieuwe filmproducten, zeker die met een niet westerse oorsprong. Waar zijn de verfilmingen van Afrikaanse of Azteekse mythen, legenden en sagen? Feitelijk onbetreden grond, plus dat ik het best cru vind dat historische films over zwarte mensen wel heel vaak alleen over slavernij gaan. Overigens zie je hetzelfde terug in bredere zin. Nu is er binnen Hollywood wel een zekere variatie aan films binnen de Tweede Wereldoorlog, maar allen met een constante herhaling van dezelfde stereotypen. Der Untergang (2004), Idi i smotri (1985), Stalingrad (1993), Ivanovo detstvo (1965) of Un condamné à mort s'est échappé (1956) zijn prima voorbeelden van films over de Tweede Wereldoorlog welke nooit in Hollywood geproduceerd zouden kunnen worden.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 20 januari 2020 @ 15:50:03 #38
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191116535
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:59 schreef Harvest89 het volgende:
Nou ja, ligt eraan?
Welke zwarte elven vochten in die oorlog?
Zijn al die mensen Elven dan? :D
En dan nog ... Boeiend. Geef er een draai aan. Dat zie je ook in alle andere lore die gebaseerd is op.
Boselven die een hele andere fysiek hebben dan hoge elven ... etc. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191116571
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zijn al die mensen Elven dan? :D
En dan nog ... Boeiend. Geef er een draai aan. Dat zie je ook in alle andere lore die gebaseerd is op.
Boselven die een hele andere fysiek hebben dan hoge elven ... etc. ^O^
Je hebt natuurlijk ook nog de Drow, maar dat is van een andere auteur denk ik.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 20 januari 2020 @ 15:58:50 #40
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191116672
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:53 schreef Hathor het volgende:
Je hebt natuurlijk ook nog de Drow, maar dat is van een andere auteur denk ik.
D&D Dark Elves O+ _O- Nerd! ;)

Volgens mij heeft Tolkien alleen geen Dark Elves, als je de Orcs niet meerekent. :)

Druchii! Warhammer Dark Elves ... O+ 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191116729
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

D&D Dark Elves O+ _O- Nerd! ;)

Volgens mij heeft Tolkien alleen geen Dark Elves, als je de Orcs niet meerekent. :)

Druchii! Warhammer Dark Elves ... O+ 8-)
Drizzt Do'Urden FTW. _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 20 januari 2020 @ 16:04:08 #42
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191116755
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 16:02 schreef Hathor het volgende:
Drizzt Do'Urden FTW. _O_
Excuse my raging nerd boner! _O-
Was dat geen Fok!er ook?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191116771
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2020 16:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Excuse my raging nerd boner! _O-
Was dat geen Fok!er ook?
Yep.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 20 januari 2020 @ 16:09:54 #44
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_191116841
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 13:59 schreef Harvest89 het volgende:
Ja ik ook.
En Fingolfin, Húrin, Túrin etc.
Maar we zien nu waarschijnlijk wel Sauron in zijn echte vorm, en Gil-galad. _O_
Dit is overigens gewoon waar het om draait. ^O^
Het maken van de ringen door Celebrimbor.
De vernietiging van Eregion.
Sauron als Annatar.
De val van Minas Ithil...

Je kunt er best wat kanten mee op! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_191116855
Ik dacht toch altijd dat in het kader van diversiteit dat er dan geen ruimte voor blanke mensen was.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 16:25:29 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191117056
quote:
6s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zijn al die mensen Elven dan? :D
En dan nog ... Boeiend. Geef er een draai aan. Dat zie je ook in alle andere lore die gebaseerd is op.
Boselven die een hele andere fysiek hebben dan hoge elven ... etc. ^O^
das het vreemde inderdaad

de acteurs van wie de karakters bekend zijn hebben Elfige namen ja en die zijn allemaal aan de bleke kant dus het lijkt erop dat ze iig hun best doen maar wat de gekleurde karakters gaan doen weten we niet, het verhaal is verder niet echt bekend, toch klagen :')

slechte tijden zijn het :')

op zich snap ik het wel hoor, LOTR zijn de elven bleke, lange en vrij sierlijke figuren ... als je daar iets in aan gaat passen moet je dat wel uitleggen maar wacht ff met klagen tot er daadwerkelijk wat aan de hand is ofzo ... dat met James Bond is achteraf ook een storm in een glas water gebleken _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 20 januari 2020 @ 16:27:26 #47
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191117095
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 16:25 schreef sp3c het volgende:
dat met James Bond is achteraf ook een storm in een glas water gebleken
Gewoon even het water testen vanuit de studie. Kijken wat de reacties zijn.
Overweldigend negatief, dus zetten ze niet door.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 16:28:30 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191117122
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 16:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gewoon even het water testen vanuit de studie. Kijken wat de reacties zijn.
Overweldigend negatief, dus zetten ze niet door.
sure
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_191117203
Ach...slechter als Roger Moore kan toch niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')