SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie gaat er schroeien op Willunga Hill? Weer Porte? Paracombe heeft ook een heuvelop finish, dit zijn waarschijnlijk de belangrijkste ritten voor het klassement.
Startlijst
Deelnemers voor het klassement waarschijnlijk: Daryl Impey, Richie Porte, Diego Ulissi, Luis León Sánchez, Rohan Dennis, Ben Hermans, Jai Hindley, George Bennett, Nathan Haas, Jay McCarthy, Simon Yates, Romain Bardet
Andere interessante deelnemers: Caleb Ewan, Mads Pedersen,Sam Bennett, Elia Viviani, Alberto Dainese, Jasper Philipsen, Marc Sarreau, Kristoffer Halvorsen, Max Kanter, Szymon Sajnok, Chris Lawless, Martin Laas, Giacomo Nizzolo
Helaas wordt de TDU niet uitgezonden op Eurosport NL of Ziggo Sports.
Komende dagen gaat het waarschijnlijk niet regenen in de TDU en is het tussen de 20 en 30 graden celsius. Gaan we veel shots zien van wat de verwoestende bos branden hebben aangericht? Voor nu lijkt er geen risico voor renners voor branden en lijkt alles goed genoeg qua luchtkwaliteittwitter:tourdownunder twitterde op donderdag 16-01-2020 om 01:23:33@Writer_Caroline @georgenbennett Hey Caroline, We have been working closely with councils and emergency services to ensure the safety of all who are involved and come to watch the race, as well as the locals impacted by the bushfires. Thanks so much for your support! reageer retweet
quote:Koen de Kort doneert voor Australië: ’Een dollar per renner die ik voor blijf’
Koen de Kort voelt zich verbonden met Australië en gaat tijdens de Tour Down Under een persoonlijke actie doen voor de slachtoffers van de bosbranden.„Elke etappe ga ik proberen zoveel mogelijk renners voor te blijven. Voor elke coureur die ik achter mij houd, doneer ik een dollar aan de slachtoffers. En dat geldt ook zondag voor het eindklassement, dus in totaal zijn er inclusief de zes etappes, zeven klassementen waar dit voor telt. En ja, ik ga extra mijn best doen om zo kort mogelijk te eindigen en ga ervan uit dat veel renners me een beetje helpen om zoveel mogelijk geld te betalen”, aldus De Kort, die bij een ritzege 139 renners achter zich laat.
Los van de actie van De Kort zal het totale prijzengeld van morgen tijdens de Schwalbe Classic al worden gedoneerd. „Tevens zullen er shirtjes worden gesigneerd en verkocht worden om extra geld binnen te halen. Maar ik wilde ook nog iets persoonlijks doen met een uitdaging die misschien ook nog interessant is om te volgen.”
Dat is meer gebaseerd op hoop, dan op zijn resultaten uit het verleden neem ik aan?quote:Op zondag 19 januari 2020 16:45 schreef heywoodu het volgende:
Sajnok zou het ook wel eens erg goed kunnen doen, hup Szymon!
Hij is niet voor niks wereldkampioen op het omnium geweest he? Nou, ik bedoel maar!quote:Op zondag 19 januari 2020 20:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is meer gebaseerd op hoop, dan op zijn resultaten uit het verleden neem ik aan?
Heeft anders best een aantal mooie ereplaatsen gehaald, zeker als je mee telt dat hij relatief weinig koersen doet vanwege zijn baanambities. Ik bedoel, 4e in Bredene Kokzijde en 3e in een Vuelta-etappe word je niet zomaar. Ik heb hoge verwachtingen van deze manquote:Op zondag 19 januari 2020 20:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is meer gebaseerd op hoop, dan op zijn resultaten uit het verleden neem ik aan?
Derrul hep alweer 3 seconden in de tas, daar sta ik voor 150% achter.twitter:tourdownunder twitterde op dinsdag 21-01-2020 om 02:00:30🚴 Ziptrak® Stage 1 - 11.29am🥇 D. Impey (Mitchelton-SCOTT) 🥈 C. Lawless (Ineos) 🥉 N. Haas (Cofidis) @SantosLtd #tourdownunder #adelaide #uciwt #southaustralia #barossa https://t.co/vgbSTksXtU reageer retweet
Gelukkig heeft hij er 2 euro van gemaakt per renner die hij voor blijft. Dat wordt kassa hoor!quote:Op dinsdag 21 januari 2020 08:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koen mag wel wat harder gaan fietsen
Zat ie bij de crash?quote:Op woensdag 22 januari 2020 06:40 schreef Koffieplanter het volgende:
De wereldkampioen komt hier nagenoeg als laatste op elf minuten binnen. Dat kan toch niet Johan?
Die ligt er wel even uit dusquote:Op woensdag 22 januari 2020 08:25 schreef TheArt het volgende:
Hermans niet alleen een gebroken sleutelbeen, maar ook een gebroken schouder en 2 gebroken ribben.
Technisch malheur aan het eind van de etappe.quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:11 schreef showtimer het volgende:
Bardet zit al een eeuwigheid in Australië en kan in dit soort etappes zijn karretje niet aanhaken
Kapotte derailleur op 6km van de streep.quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:11 schreef showtimer het volgende:
Bardet zit al een eeuwigheid in Australië en kan in dit soort etappes zijn karretje niet aanhaken
quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Technisch malheur aan het eind van de etappe.
Juist, maar niemand van AG2R nog later binnen. Bardet heeft wel vaker de fout gemaakt om niet meteen op een fiets van een ploeggenoot te springen.quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Kapotte derailleur op 6km van de streep.
Die heeft een kilometer of 50 op kop gereden.quote:Op woensdag 22 januari 2020 06:40 schreef Koffieplanter het volgende:
De wereldkampioen komt hier nagenoeg als laatste op elf minuten binnen. Dat kan toch niet Johan?
quote:Op woensdag 22 januari 2020 10:29 schreef showtimer het volgende:
[..]
[..]
Juist, maar niemand van AG2R nog later binnen. Bardet heeft wel vaker de fout gemaakt om niet meteen op een fiets van een ploeggenoot te springen.
Tim Declerq is wereldkampioen, fantastisch.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die heeft een kilometer of 50 op kop gereden.
Ik slaap sowieso bijna nooit meer dus die wekker is niet nodig.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:52 schreef Koffieplanter het volgende:
Vanavond aankomst boven, staat de wekker al? @:Mani89
Stres door het gebrek aan een haarlijn, ouderdom? Vertel het ons.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:53 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik slaap sowieso bijna nooit meer dus die wekker is niet nodig.
Gewoon de leven denk ik.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Stres door het gebrek aan een haarlijn, ouderdom? Vertel het ons.
Je moet wel gewoon netjes je acht uurtjes blijven pakken jongen.quote:
Ik ben het verleerd helaas. 🥴quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Je moet wel gewoon netjes je acht uurtjes blijven pakken jongen.
Finale staat ook dagelijks op dailymotion.quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deel 3, 5:05. Er wachten wel meteen twee mannetjes. Geen idee wat ze daarna nog uitgespookt hebben om nog zoveel te verliezen.
Hoe laat staat de wekker?quote:Op woensdag 22 januari 2020 18:52 schreef Koffieplanter het volgende:
Vanavond aankomst boven, staat de wekker al? @:Mani89
Ach, net nu Ben ging winnen.quote:“Ben was onze kopman. Hij had zich een hele winter goed gesoigneerd om hier bij zijn terugkeer in de WorldTour iets te laten zien en nu valt dat op zo’n jammerlijke manier helemaal in het water. Het was een nerveuze slotfase na een rustige etappe. Het probleem is dat er dan nog veel renners bij zijn die denken kans te maken op de ritzege, daar is Ben jammer genoeg het slachtoffer van geworden. Brute pech. We waren naar hier gekomen om met Ben winnen, dat wouden we niet onder stoelen of banken schuiven. Hij was er klaar voor om mee te doen voor de eindzege”, aldus ploegleider Eric Van Lancker.
Mes Pildaursen weer! @Koffieplantertwitter:ridemediaHQ twitterde op woensdag 22-01-2020 om 21:41:53Good morning Adelaide. Ah, this isn’t the kind of weather we’re used to for the @tourdownunder !Pouring rain, howling wind... and an interesting stage awaits. Hmmm...#TDU2020 #TDU https://t.co/PxTJ7qyUML reageer retweet
We wachten op het moment dat hij weer ergens in een greppel ligt tijdens de Tour.quote:
Hij heeft het toch maar mooi binnen de vijf minuten kunnen houden dit keer!quote:Op woensdag 22 januari 2020 23:24 schreef showtimer het volgende:
Mes Pildaursen weer! @:koffieplantertwitter:ridemediaHQ twitterde op woensdag 22-01-2020 om 21:41:53Good morning Adelaide. Ah, this isn’t the kind of weather we’re used to for the @:tourdownunder !Pouring rain, howling wind... and an interesting stage awaits. Hmmm...#TDU2020 #TDU https://t.co/PxTJ7qyUML reageer retweet
Al beter gepresenteerd dan heel het vorige seizoen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Power is een vreemde patriot.
Hij zat ook hardop het tijdsverschil tussen de groepjes te tellen bij een slow-mo herhaling van de finish.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:48 schreef showtimer het volgende:
Hoe lang zouden ze Liggett nog laten zitten? De stelligheid waarmee hij Sjors zag winnen in Sterling of Bouchard herkent in een vallende McCarthy. Het moet niet veel gekker worden.
Jeetje, dat zie ik nu pas.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:15 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hij zat ook hardop het tijdsverschil tussen de groepjes te tellen bij een slow-mo herhaling van de finish.
Ik vind het gewoon zielig eigenlijk.
Wat is de kans dat dit zijn piek is en dat we hem de rest van het seizoen niet meer zien?quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Power is een vreemde patriot.
Beter dan Giovanca?quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Al beter gepresenteerd dan heel het vorige seizoen.
Volgens de ontdekker van Roglic is die kans klein, Power is de opvolger van Dumoulin!quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat dit zijn piek is en dat we hem de rest van het seizoen niet meer zien?
Hij werd al 7de in de Tour de Azerbeidjan toen Zakarin hem won en nog bij Rusvelo fietste. Dat lijkt alweer een mensenleven geleden.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Volgens de ontdekker van Roglic is die kans klein, Power is de opvolger van Dumoulin!
Ik bedoel natuurlijk Buitrago.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:13 schreef Slobeend het volgende:
Netjes van Santiago Buitagro @:Koffieplanter
Die jongen moest volgens Koffieplanter contributie betalen hahaha wat gęnant.quote:
Geen bijzondere renner.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die jongen moest volgens Koffieplanter contributie betalen hahaha wat gęnant.
Nee, maar wel een leuk talent om in de gaten te houden toch?quote:
De bijdrage van Jens vind ik nog een trapje zieliger.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:48 schreef showtimer het volgende:
Hoe lang zouden ze Liggett nog laten zitten? De stelligheid waarmee hij Sjors zag winnen in Sterling of Bouchard herkent in een vallende McCarthy. Het moet niet veel gekker worden.
Ik heb Jensie alleen winnaarsinterviews horen doen, maar ik begrijp dat hij ook Carl Berteele doet verbleken?quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
De bijdrage van Jens vind ik nog een trapje zieliger.
Geeft ook commentaar ja. Dan komt hij met hot takes als dat Scotson zeker teruggepakt gaat worden met 20 seconden voorsprong en 15 kilometer te gaan. Als je Engels al zo matig is dan is het minste wat je mag verwachten dat je wat te melden hebt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 18:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
Ik heb Jensie alleen winnaarsinterviews horen doen, maar ik begrijp dat hij ook Carl Berteele doet verbleken?
twitter:andremeganck twitterde op woensdag 22-01-2020 om 04:58:35#TourDownUnder - stage 2 - winner Caleb Ewan ! reageer retweet
twitter:andremeganck twitterde op donderdag 23-01-2020 om 05:00:12#TourDownUnder 3e rit - eerste aankomst bergop - winnerRICHIE PORTE https://t.co/R5zzr6slou reageer retweet
Dan spoor je echt niet als je zoiets doet. Die man heeft echt geen leven.quote:Op donderdag 23 januari 2020 19:24 schreef wimderon het volgende:
Dré zet ook dagelijks de wekker om zijn volgers te bedienen, amai.twitter:andremeganck twitterde op woensdag 22-01-2020 om 04:58:35#TourDownUnder - stage 2 - winner Caleb Ewan ! reageer retweet
twitter:andremeganck twitterde op donderdag 23-01-2020 om 05:00:12#TourDownUnder 3e rit - eerste aankomst bergop - winnerRICHIE PORTE https://t.co/R5zzr6slou reageer retweet
Onvergetelijke teksten.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 17:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik zie voor me dat deze man in zijn kelder een commentaarbox heeft nagebouwd met papiermaché poppen van Michel en Jozee en verder in totale staat van verwarring is.
UITGEDOCKERDquote:Op vrijdag 24 januari 2020 18:37 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Docker is Docker niet meer.
De werken van Riistwitter:andremeganck twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 05:05:41#TourDownUnder - stage 5 - opnieuw pelotonspurt - winnerGIACOMO NIZZOLO reageer retweet
(lol)twitter:RohanDennis twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 09:35:19We spotted @chrisfroome at the #TDU today. Ripping through the cars like no mans business @ Adelaide, South Australia https://t.co/XMTN0UwrhU reageer retweet
Chris kan er wel om lachen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:11 schreef Pino112 het volgende:
(lol)twitter:RohanDennis twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 09:35:19We spotted @:chrisfroome at the #TDU today. Ripping through the cars like no mans business @ Adelaide, South Australia https://t.co/XMTN0UwrhU reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De altijd winnende Matthew Holmes.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 20:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat Cofidis heeft met derderangs Belgen heeft Lotto Soudal ondertussen met derderangs Britten. Blythe, Dibben, Holmes, wat moet je ermee?
twitter:andremeganck twitterde op zondag 26-01-2020 om 04:44:01#TourDownUnder - MAT HOLMES wint de 6e etappe op Willunga & RICHIE PORTE de Santos Tour Down Under https://t.co/mvMwxZCAeX reageer retweet
twitter:andremeganck twitterde op zondag 26-01-2020 om 04:50:50#TourDownUnder- Nog een winst voor Lotto - Soudal team - Mat.Holmes pakt de rit op Willunga - Richie Porte is terug de eindwinnaar! https://t.co/LjWSvFeAWd reageer retweet
Ook die heb ik overwogenquote:Op zondag 26 januari 2020 08:18 schreef Steven184 het volgende:
Holmes? Wie is dat? Daar zijn we in de krochten van FCPL geeneens geraakt.
Matthew De Bonis.quote:Op zondag 26 januari 2020 04:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
De altijd winnende Matthew Holmes.
Toch iemand in die krochten verdwaald.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook die heb ik overwogenMaar ik overwoog ook Thwaites.
En zelfs Shaw. Dus was wel beetje de weg kwijt.quote:Op zondag 26 januari 2020 09:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Toch iemand in die krochten verdwaald.
Mooie overwinning wel
Shaw gaat dan weer schroeien dit jaarquote:Op zondag 26 januari 2020 11:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En zelfs Shaw. Dus was wel beetje de weg kwijt.
Altijd tegen Sjorsquote:Op zondag 26 januari 2020 11:57 schreef showtimer het volgende:
Sjors mag een paar ribben kwijt zijn, maar zijn Willunga syndroom is nog springlevend. Podium lag voor het oprapen, maar Harper en kindsoldaat moeten weer de forcing voeren.
Het is wachten op de podcast die bespreekt wat er in alle podcasts over wielrennen wordt besproken.quote:Op zondag 26 januari 2020 11:59 schreef Steven184 het volgende:
Iedereen die de Fasttalk podcast heeft geluisterd weetcdat Sjors hier nooit zal gaan schroeien.
Wie heeft het over schroeien? Een voor zijn doen vrijwel onzichtbare Ulissi en Geschke staan op het podium. Ineos heeft dat ook matig gedaan hoor, Geschke was gisteren dik gelost.quote:Op zondag 26 januari 2020 11:59 schreef Steven184 het volgende:
Iedereen die de Fasttalk podcast heeft geluisterd weetcdat Sjors hier nooit zal gaan schroeien.
Nou, wat Porte deed op een meter of 500 was niet bepaald stilvallen, maar die Holmes poeft fluitend een gaatje dicht en rijdt hem net zo makkelijk uit het wiel.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:20 schreef Mani89 het volgende:
Ik denk dat Porte als een komeet weg is geschoten en aan het eind ook een beetje stil viel, die andere ontsnappers zaten ook nog vlak achter hem.
Misschien heeft hij wel doping gebruikt.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nou, wat Porte deed op een meter of 500 was niet bepaald stilvallen, maar die Holmes poeft fluitend een gaatje dicht en rijdt hem net zo makkelijk uit het wiel.
Het altijd mokerirritante Team GBquote:Op zondag 26 januari 2020 13:48 schreef Chiappucci het volgende:
Het is een Olympisch jaar, dus de Britten gaan schroeien.
John Lelangue vindt dit niet leuk.quote:Op zondag 26 januari 2020 13:07 schreef Momo het volgende:
Mads zit gewoon bier te drinken![]()
https://www.instagram.com/p/B7x9Jh8F4F6/?igshid=diz8ohftc7e8
Met de goednieuwsshow van Mikkel is het seizoen definitief begonnen.twitter:mrconde twitterde op zondag 26-01-2020 om 17:01:19May have flown under the radar in the big Richie Porte show but @sebystrom finished 11th overall in #TourDownUnder - while helping Ulissi finish 2nd. Massive performance by the tall Norwegian with two uphill finishes! Definitely one too look out for in the coming months... reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |