![tour-down-under-2019-logo.jpg]()
Laatste tien winnaars Tour Down Under
2019: Daryl Impey
2018: Daryl Impey
2017: Richie Porte
2016: Simon Gerrans
2015: Rohan Dennis
2014: Simon Gerrans
2013: Tom-Jelte Slagter
2012: Simon Gerrans
2011: Cameron Meyer
2010: André Greipel
Vorig jaar won Impey door in meerdere moeilijkere etappes bonusseconden te pakken.
Top-5 Tour Down Under 2019
1. Daryl Impey (Mitchelton-Scott) in 20u30ms42s
2. Richie Porte (Trek-Segafredo) op 13s
3. Wout Poels (Team Sky) op 17s
4. Luis León Sánchez (Astana) op 19s
5. Rohan Dennis (Bahrain Merida) op 26s
![190515-datesannounced-1200x628.ashx]()
Of het seizoen hier begint of met de Omloop is een andere discussie maar dit is de allereerste world tour wedstrijd van 2020.
Tour Down Under 2020 etappes:
1 di 21-1 Tanunda – Tanunda 150,0
2 wo 22-1 Woodside – Stirling 135,8
3 do 23-1 Unley – Paracombe 131,0
4 vr 24-1 Norwood – Murray Bridge 152,8
5 za 25-1 Glenelg – Victor Harbor 149,1
6 zo 26-1 McLaren Vale – Willunga Hill 151,5
Profielen en tijden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie gaat er schroeien op Willunga Hill? Weer Porte? Paracombe heeft ook een heuvelop finish, dit zijn waarschijnlijk de belangrijkste ritten voor het klassement.
![willunga-hill.jpg]()
StartlijstDeelnemers voor het klassement waarschijnlijk: Daryl Impey, Richie Porte, Diego Ulissi, Luis León Sánchez, Rohan Dennis, Ben Hermans, Jai Hindley, George Bennett, Nathan Haas, Jay McCarthy, Simon Yates, Romain Bardet
![tour-down-under-riders-pose-with-animals-and-hit-the-stage-for-teams-presentation-gallery.jpg]()
Andere interessante deelnemers: Caleb Ewan, Mads Pedersen,Sam Bennett, Elia Viviani, Alberto Dainese, Jasper Philipsen, Marc Sarreau, Kristoffer Halvorsen, Max Kanter, Szymon Sajnok, Chris Lawless, Martin Laas, Giacomo Nizzolo
![GettyImages_1197451354.0.jpg]()
![51220309_303.jpg]()
Helaas wordt de TDU niet uitgezonden op Eurosport NL of Ziggo Sports.
Komende dagen gaat het waarschijnlijk niet regenen in de TDU en is het tussen de 20 en 30 graden celsius. Gaan we veel shots zien van wat de verwoestende bos branden hebben aangericht? Voor nu lijkt er geen risico voor renners voor branden en lijkt alles goed genoeg qua luchtkwaliteit
quote:
Koen de Kort doneert voor Australië: ’Een dollar per renner die ik voor blijf’
Koen de Kort voelt zich verbonden met Australië en gaat tijdens de Tour Down Under een persoonlijke actie doen voor de slachtoffers van de bosbranden.„Elke etappe ga ik proberen zoveel mogelijk renners voor te blijven. Voor elke coureur die ik achter mij houd, doneer ik een dollar aan de slachtoffers. En dat geldt ook zondag voor het eindklassement, dus in totaal zijn er inclusief de zes etappes, zeven klassementen waar dit voor telt. En ja, ik ga extra mijn best doen om zo kort mogelijk te eindigen en ga ervan uit dat veel renners me een beetje helpen om zoveel mogelijk geld te betalen”, aldus De Kort, die bij een ritzege 139 renners achter zich laat.
Los van de actie van De Kort zal het totale prijzengeld van morgen tijdens de Schwalbe Classic al worden gedoneerd. „Tevens zullen er shirtjes worden gesigneerd en verkocht worden om extra geld binnen te halen. Maar ik wilde ook nog iets persoonlijks doen met een uitdaging die misschien ook nog interessant is om te volgen.”