abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193867649
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:30 schreef trui het volgende:
en je laptop houdt zich ook nog best aardig, als je nagaat dat er een olifant op staat te dansen! ;)
Haha ja he! :D
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
pi_194082845

Mijn mozaïekdeken is eindelijk af. Ben heel trots op het resultaat!

Grr, foto lukt niet.
pi_194082907
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:33 schreef Bleie het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn mozaïekdeken is eindelijk af. Ben heel trots op het resultaat!

Grr, foto lukt niet.
Je moet nog een keer extra op het plaatje klikken :)
En dan daarvan het linkje gebruiken
pi_194082965
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je moet nog een keer extra op het plaatje klikken :)
En dan daarvan het linkje gebruiken
Ja, maar op mijn telefoon lukt dat niet. Probeer het zo even vanaf pc. Eerst lunchen.
pi_194083021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:41 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja, maar op mijn telefoon lukt dat niet. Probeer het zo even vanaf pc. Eerst lunchen.
Mja op telefoon moet je dus een keer extra klikken :)

Dan krijg je een linkje met .jpg op het eind en werkt het wel :)
pi_194083079
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja op telefoon moet je dus een keer extra klikken :)

Dan krijg je een linkje met .jpg op het eind en werkt het wel :)
Nope
pi_194083419
Ik snap echt niets van die app, Heel soms werkt het, maar meestal niet. Nu maar via site:

[ Bericht 21% gewijzigd door Bleie op 14-07-2020 18:14:27 ]
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:47:40 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194083910
Heel mooi, Bleie! O+
in de haak.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 13:52:28 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194084029
ik heb afgelopen weekend in een recordtempo een PicaPau vogelbekdier gemaakt, omdat ik last minute bedacht dat het toch leuk was om een zelfgemaakt cadeautje voor mijn jarige neefje te hebben. 't Was echt een race tegen de klok, daarom is de snavel/snuit er ook niet helemaal perfect op vastgezet zag ik later. Nou ja, kniesoor, etc.

ik heb dit keer dus vasten gehaakt met in plaats van 'gewoon' omslaan van de draad voor de 'yarn under' methode te kiezen, net als de ontwerper van deze poppetjes doet (althans bij de eerste keer omslaan, ik weet niet zeker of zij 1x of 2x yarn under toepast). En dan krijg je een steek die er net een beetje anders uit ziet. (maar ook eerder rsi-achtige klachten...).
in de haak.
pi_194084974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 13:52 schreef trui het volgende:
ik heb afgelopen weekend in een recordtempo een PicaPau vogelbekdier gemaakt, omdat ik last minute bedacht dat het toch leuk was om een zelfgemaakt cadeautje voor mijn jarige neefje te hebben. 't Was echt een race tegen de klok, daarom is de snavel/snuit er ook niet helemaal perfect op vastgezet zag ik later. Nou ja, kniesoor, etc.
[ afbeelding ]

ik heb dit keer dus vasten gehaakt met in plaats van 'gewoon' omslaan van de draad voor de 'yarn under' methode te kiezen, net als de ontwerper van deze poppetjes doet (althans bij de eerste keer omslaan, ik weet niet zeker of zij 1x of 2x yarn under toepast). En dan krijg je een steek die er net een beetje anders uit ziet. (maar ook eerder rsi-achtige klachten...).
Volgens mij is dat hoe ik mezelf het per ongeluk aangeleerd had. Je steken worden er heel strak van, ik kreeg ook pijn aan mijn handen en polsen. Dat krijg je als je uit een boek leert haken en niet héél goed naar de plaatjes kijkt *O*

Ik vind je vogelbekdier erg leuk geworden, en heel knap dat zoiets groots voor jou een snel projectje is! Ik zou daar een jaar over doen of zo :')
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:46:50 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194085099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat hoe ik mezelf het per ongeluk aangeleerd had. Je steken worden er heel strak van, ik kreeg ook pijn aan mijn handen en polsen. Dat krijg je als je uit een boek leert haken en niet héél goed naar de plaatjes kijkt *O*

Ik vind je vogelbekdier erg leuk geworden, en heel knap dat zoiets groots voor jou een snel projectje is! Ik zou daar een jaar over doen of zo :')
dank je! ik zou dat voorheen ook niet als haalbaar gezien hebben, maar ik heb 't afgelopen jaar vrijwel alleen maar dekens gemaakt en dan ga je toch anders kijken naar een poppetje met maar een paar onderdelen. ;) maar het was wel flink doorhaken hoor, ik denk dat ik er alles bij elkaar 12 uur over gedaan heb.

grappig dat je het jezelf ook zo had aangeleerd, ik vind 't echt meer moeite kosten om die draad andersom 'op te halen'. bij mochila haken had ik er ook wel eens gebruik van gemaakt. Maar ik vergeet altijd heel snel wat de volgorde ook weer was, eerst yarn under, en dan yarn over, of andersom.
in de haak.
pi_194085285
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:46 schreef trui het volgende:

[..]

dank je! ik zou dat voorheen ook niet als haalbaar gezien hebben, maar ik heb 't afgelopen jaar vrijwel alleen maar dekens gemaakt en dan ga je toch anders kijken naar een poppetje met maar een paar onderdelen. ;) maar het was wel flink doorhaken hoor, ik denk dat ik er alles bij elkaar 12 uur over gedaan heb.

grappig dat je het jezelf ook zo had aangeleerd, ik vind 't echt meer moeite kosten om die draad andersom 'op te halen'. bij mochila haken had ik er ook wel eens gebruik van gemaakt. Maar ik vergeet altijd heel snel wat de volgorde ook weer was, eerst yarn under, en dan yarn over, of andersom.
In het begin kost haken natuurlijk sowieso moeite, of je het nou onderlangs of bovenlangs doet. want het is een nieuwe beweging. Het heeft ook een eeuwigheid gekost voor ik de draadspanning een beetje constant kon houden. Dus ik had niet zoiets van "dit voelt verkeerd, ik zal de techniek wel niet goed begrepen hebben" - het voelde als "pfff, haken is vermoeiend". ;)

Ik zal ook een van mijn bescheiden creaties delen:
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:58:46 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194085306
leuke cactus!
in de haak.
pi_194088186
Leuk trui en Tele6!

Ik hou echt helemaal niet van dingen haken waarbij je daarna weer van alles aan elkaar moet zetten. Dan liever een deken waar ik eindeloos mee bezig ben.
  woensdag 15 juli 2020 @ 14:24:21 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194100383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:16 schreef Bleie het volgende:
Leuk trui en Tele6!

Ik hou echt helemaal niet van dingen haken waarbij je daarna weer van alles aan elkaar moet zetten. Dan liever een deken waar ik eindeloos mee bezig ben.
ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik vind het niet zo'n heel vervelend klusje, maar het is wel belangrijk dat het netjes en stevig gebeurt.
in de haak.
pi_194100807
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

In het begin kost haken natuurlijk sowieso moeite, of je het nou onderlangs of bovenlangs doet. want het is een nieuwe beweging. Het heeft ook een eeuwigheid gekost voor ik de draadspanning een beetje constant kon houden. Dus ik had niet zoiets van "dit voelt verkeerd, ik zal de techniek wel niet goed begrepen hebben" - het voelde als "pfff, haken is vermoeiend". ;)

Ik zal ook een van mijn bescheiden creaties delen:
[ afbeelding ]
Jij hier :)

En wat leuk! Een cactus O+
pi_194100909
Tele :W leuk je hier te zien
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:37:45 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194101358
Hoi Sarabi, ben jij ook nog met een haakproject bezig?
in de haak.
pi_194101383
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:37 schreef trui het volgende:
Hoi Sarabi, ben jij ook nog met een haakproject bezig?
Nee -O-
Moet eerst andere dingen af maken :+
pi_194101411
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:16 schreef Bleie het volgende:
Leuk trui en Tele6!

Ik heb eens een olifantje en een girafje gemaakt waarbij de patronen zó bedacht waren dat je niets aan elkaar hoefde te naaien, alle ledematen haakte je er mee in terwijl je de romp van het beestje haakte. Dat was echt superhandig - ik heb ook een stinkhekel aan dingen aan elkaar moeten naaien, vooral bij beestjes, want het ziet er zo gauw raar uit en het is zo'n gepruts.

Dit is het patroon voor de giraffe. Waarschuwing: de stippen inhaken is wel een klus, want je bent continu van kleur aan het wisselen. :X
pi_194101422
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:57 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Jij hier :)

En wat leuk! Een cactus O+
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:07 schreef Sarabi het volgende:
Tele :W leuk je hier te zien
Hallo hallo :D :W
pi_194103264
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb eens een olifantje en een girafje gemaakt waarbij de patronen zó bedacht waren dat je niets aan elkaar hoefde te naaien, alle ledematen haakte je er mee in terwijl je de romp van het beestje haakte. Dat was echt superhandig - ik heb ook een stinkhekel aan dingen aan elkaar moeten naaien, vooral bij beestjes, want het ziet er zo gauw raar uit en het is zo'n gepruts.

Dit is het patroon voor de giraffe. Waarschuwing: de stippen inhaken is wel een klus, want je bent continu van kleur aan het wisselen. :X
Wat een leukerd!
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:52:27 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194105329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Grappig! En heette dat olifantje toevallig ‘padma’? Daar heb ik er ook een heel stel van gemaakt. Ik vond het echt geniaal hoe dat in elkaar zat.
in de haak.
  woensdag 15 juli 2020 @ 20:54:40 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194105368
Toch ziet de verbinding tussen lijfje en benen van de giraf er niet heel erg uit alsof het ‘aan 1 stuk’ gemaakt is (vind ik).
in de haak.
pi_194105454
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:52 schreef trui het volgende:

[..]

Grappig! En heette dat olifantje toevallig ‘padma’? Daar heb ik er ook een heel stel van gemaakt. Ik vond het echt geniaal hoe dat in elkaar zat.
Padma was leuk ja... daar heb ik er ook meer dan 1 van gemaakt.
Al was de eerste keer die slurf goed krijgen.. nog een beetje lastig..
daarna was het bijna lopende band :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')