Wat mooi!! Echt respect.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:03 schreef trui het volgende:
haha uhmmpie, dat zijn veel plannetjes tegelijkertijd.
Ik heb ook eindelijk weer eens ruimte voor iets nieuws, omdat ik mijn Rozeta heb afgemaakt, hoezee! Hij is wel wat erg groot geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hey Whoop! Welkom terug, en dankjewel! Ben je met iets speciaals bezig?quote:Op maandag 25 mei 2020 07:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Wat mooi!! Echt respect.
Jaren geleden was ik hier ook al. Haak nog steeds, dacht laat ik weer eens kijken.
Wauw!quote:
Haha dankjewel! Het is niet zo'n heel groot dekentje geworden dus hij was best snel klaar. Een maand denk ik? Maar met heel veel andere dingen tussendoor dus netto echt vrij kort. (het is bedoeld voor op een terras bij een restaurant, dus formaat 'lapgan'.) Draadjes wegwerken was 1 avond werk, viel echt mee.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wauw!
Met welk garen heb je die gemaakt? En hoe lang ongeveer bezig geweest? Met welke maat haaknaald? Hoeveel duizend jaar ben je bezig geweest met het wegwerken van de draadeindes?![]()
Jouw Rozeta is
Kun je dat geheime foefje ook delenquote:Op zondag 14 juni 2020 23:30 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi hoor!
@:Mrs.Peel, ik gebruik een foefje waardoor ik draden aan elkaar knoop en eindjes niet weg hoef te werken.
Ik zal m'n restjes wat beter bewaren, maar ik vind dat combineren wel tricky. Ik heb vaak alles door elkaar qua materiaal en dikte. Labels bewaren ben ik ook geen ster in helaas... Ik zou dan bang zijn dat bij het wassen door verschillende hoeveelheid krimp een krom dekentje ontstaat. Maar alles acryl zal vast goed gaan!quote:Op zondag 14 juni 2020 23:51 schreef trui het volgende:
[..]
Haha dankjewel! Het is niet zo’n heel groot dekentje geworden dus hij was best snel klaar. Een maand denk ik? Maar met heel veel andere dingen tussendoor dus netto echt vrij kort. Draadjes wegwerken was 1 avond werk, viel echt mee.
Ik heb allerlei garens door elkaar gebruikt, het is echt een restjes deken. Wel alleen maar acryl. Maar er zit zowel Stylecraft Special DK in, als Scheepjes Colour Crafter, als Caron Simply Soft. Ging prima, al is simply soft wel wat dikker dan de rest. Haaknaald van 4 mm.
Ik merk dat ik bij sommige steken de knoopjes minder goed zie dan de eindjes die ik erdoorheen weef. Heb jij er bijvoorbeeld nooit last van dat de uiterste eindjes op den duur zichtbaar worden?quote:Op maandag 15 juni 2020 08:44 schreef trui het volgende:
Ik bewaar acryl bij acryl, en katoen bij katoen, etc. Dat maakt het misschien wel handiger.
en ik vind draadjes een paar keer heen en weer weven niet zo'n punt hoor. Fijner dan knoopjes leggen.
Het bobbeltje voel ik dus niet, maar dat zal van de steek afhangen. Ik zou ook geen knoopjes nemen als je daardoor allemaal harde stukken in een zachte deken hebt. Wat me tegenviel bij de deken waar ik nu mee bezig ben is dat het me niet lukte de uiteindes zo in het haakwerk te weven dat ik er niks meer van zag. Op een of andere manier raakte het patroon verstoord en ik vond die zichtbare plekken lelijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:35 schreef trui het volgende:
hey ik dacht dat ik geantwoord had op je vraag, Claudia, maar zie dat nu niet meer terug. Ik maak wel eens mee dat er eindjes 'uitpiepen', maar niet zo vaak dat ik het vervelend vind. Meestal is dat ook weer makkelijk te verhelpen.
Bij het maken van zo'n knoopje moet je dan ook nog eens heel precies opletten dat je het knoopje op die plaats maakt waar de kleurenwissel plaats zou moeten vinden. Dat lijkt me ook al een gedoe. en je hebt toch het bobbeltje van het knoopje, wat me erg zou irriteren.
Wauw super vet!quote:Op zondag 28 juni 2020 16:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze heb ik gekregen
[ afbeelding ]
Die wil ikquote:Op zondag 28 juni 2020 16:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze heb ik gekregen
[ afbeelding ]
Terechtquote:
goed gelukt!quote:Op maandag 29 juni 2020 18:44 schreef Moonlight het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie ? Ik ben een beginnend haker
Haha ja he!quote:Op dinsdag 30 juni 2020 23:30 schreef trui het volgende:
en je laptop houdt zich ook nog best aardig, als je nagaat dat er een olifant op staat te dansen!
Je moet nog een keer extra op het plaatje klikkenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 12:33 schreef Bleie het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn mozaïekdeken is eindelijk af. Ben heel trots op het resultaat!
Grr, foto lukt niet.
Ja, maar op mijn telefoon lukt dat niet. Probeer het zo even vanaf pc. Eerst lunchen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 12:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Je moet nog een keer extra op het plaatje klikken
En dan daarvan het linkje gebruiken
Mja op telefoon moet je dus een keer extra klikkenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 12:41 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ja, maar op mijn telefoon lukt dat niet. Probeer het zo even vanaf pc. Eerst lunchen.
Nopequote:Op dinsdag 14 juli 2020 12:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja op telefoon moet je dus een keer extra klikken
Dan krijg je een linkje met .jpg op het eind en werkt het wel
Volgens mij is dat hoe ik mezelf het per ongeluk aangeleerd had. Je steken worden er heel strak van, ik kreeg ook pijn aan mijn handen en polsen. Dat krijg je als je uit een boek leert haken en niet héél goed naar de plaatjes kijktquote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:52 schreef trui het volgende:
ik heb afgelopen weekend in een recordtempo een PicaPau vogelbekdier gemaakt, omdat ik last minute bedacht dat het toch leuk was om een zelfgemaakt cadeautje voor mijn jarige neefje te hebben. 't Was echt een race tegen de klok, daarom is de snavel/snuit er ook niet helemaal perfect op vastgezet zag ik later. Nou ja, kniesoor, etc.
[ afbeelding ]
ik heb dit keer dus vasten gehaakt met in plaats van 'gewoon' omslaan van de draad voor de 'yarn under' methode te kiezen, net als de ontwerper van deze poppetjes doet (althans bij de eerste keer omslaan, ik weet niet zeker of zij 1x of 2x yarn under toepast). En dan krijg je een steek die er net een beetje anders uit ziet. (maar ook eerder rsi-achtige klachten...).
dank je! ik zou dat voorheen ook niet als haalbaar gezien hebben, maar ik heb 't afgelopen jaar vrijwel alleen maar dekens gemaakt en dan ga je toch anders kijken naar een poppetje met maar een paar onderdelen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat hoe ik mezelf het per ongeluk aangeleerd had. Je steken worden er heel strak van, ik kreeg ook pijn aan mijn handen en polsen. Dat krijg je als je uit een boek leert haken en niet héél goed naar de plaatjes kijkt
Ik vind je vogelbekdier erg leuk geworden, en heel knap dat zoiets groots voor jou een snel projectje is! Ik zou daar een jaar over doen of zo
In het begin kost haken natuurlijk sowieso moeite, of je het nou onderlangs of bovenlangs doet. want het is een nieuwe beweging. Het heeft ook een eeuwigheid gekost voor ik de draadspanning een beetje constant kon houden. Dus ik had niet zoiets van "dit voelt verkeerd, ik zal de techniek wel niet goed begrepen hebben" - het voelde als "pfff, haken is vermoeiend".quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:46 schreef trui het volgende:
[..]
dank je! ik zou dat voorheen ook niet als haalbaar gezien hebben, maar ik heb 't afgelopen jaar vrijwel alleen maar dekens gemaakt en dan ga je toch anders kijken naar een poppetje met maar een paar onderdelen.maar het was wel flink doorhaken hoor, ik denk dat ik er alles bij elkaar 12 uur over gedaan heb.
grappig dat je het jezelf ook zo had aangeleerd, ik vind 't echt meer moeite kosten om die draad andersom 'op te halen'. bij mochila haken had ik er ook wel eens gebruik van gemaakt. Maar ik vergeet altijd heel snel wat de volgorde ook weer was, eerst yarn under, en dan yarn over, of andersom.
ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik vind het niet zo'n heel vervelend klusje, maar het is wel belangrijk dat het netjes en stevig gebeurt.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:16 schreef Bleie het volgende:
Leuk trui en Tele6!
Ik hou echt helemaal niet van dingen haken waarbij je daarna weer van alles aan elkaar moet zetten. Dan liever een deken waar ik eindeloos mee bezig ben.
Jij hierquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In het begin kost haken natuurlijk sowieso moeite, of je het nou onderlangs of bovenlangs doet. want het is een nieuwe beweging. Het heeft ook een eeuwigheid gekost voor ik de draadspanning een beetje constant kon houden. Dus ik had niet zoiets van "dit voelt verkeerd, ik zal de techniek wel niet goed begrepen hebben" - het voelde als "pfff, haken is vermoeiend".
Ik zal ook een van mijn bescheiden creaties delen:
[ afbeelding ]
Neequote:Op woensdag 15 juli 2020 15:37 schreef trui het volgende:
Hoi Sarabi, ben jij ook nog met een haakproject bezig?
Ik heb eens een olifantje en een girafje gemaakt waarbij de patronen zó bedacht waren dat je niets aan elkaar hoefde te naaien, alle ledematen haakte je er mee in terwijl je de romp van het beestje haakte. Dat was echt superhandig - ik heb ook een stinkhekel aan dingen aan elkaar moeten naaien, vooral bij beestjes, want het ziet er zo gauw raar uit en het is zo'n gepruts.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:16 schreef Bleie het volgende:
Leuk trui en Tele6!
Ik hou echt helemaal niet van dingen haken waarbij je daarna weer van alles aan elkaar moet zetten. Dan liever een deken waar ik eindeloos mee bezig ben.
Wat een leukerd!quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb eens een olifantje en een girafje gemaakt waarbij de patronen zó bedacht waren dat je niets aan elkaar hoefde te naaien, alle ledematen haakte je er mee in terwijl je de romp van het beestje haakte. Dat was echt superhandig - ik heb ook een stinkhekel aan dingen aan elkaar moeten naaien, vooral bij beestjes, want het ziet er zo gauw raar uit en het is zo'n gepruts.
Dit is het patroon voor de giraffe. Waarschuwing: de stippen inhaken is wel een klus, want je bent continu van kleur aan het wisselen.![]()
Grappig! En heette dat olifantje toevallig ‘padma’? Daar heb ik er ook een heel stel van gemaakt. Ik vond het echt geniaal hoe dat in elkaar zat.quote:Op woensdag 15 juli 2020 15:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb eens een olifantje en een girafje gemaakt waarbij de patronen zó bedacht waren dat je niets aan elkaar hoefde te naaien, alle ledematen haakte je er mee in terwijl je de romp van het beestje haakte. Dat was echt superhandig - ik heb ook een stinkhekel aan dingen aan elkaar moeten naaien, vooral bij beestjes, want het ziet er zo gauw raar uit en het is zo'n gepruts.
Dit is het patroon voor de giraffe. Waarschuwing: de stippen inhaken is wel een klus, want je bent continu van kleur aan het wisselen.![]()
Padma was leuk ja... daar heb ik er ook meer dan 1 van gemaakt.quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:52 schreef trui het volgende:
[..]
Grappig! En heette dat olifantje toevallig ‘padma’? Daar heb ik er ook een heel stel van gemaakt. Ik vond het echt geniaal hoe dat in elkaar zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |