hulpdiensten mag je veel sneller bellen dan je denkt.
Hier ooit een smeulend bosbrandje tijdens droge zomer ook gemeld bij het niet spoed nummer. Maar had toch meer prioriteit dan ik dacht. Of ik de brandweer wilde opwachten die er binnen no time was.
voor de stats:
Ben van half/eind jaren 80.
1e mobeiltje een
siemens c25. Mijn ouders hadden hem 2e hands van m'n broer overgekocht en ik
moest van hen een telefoon voor mijn 16e verjaardag krijgen. Vond het echt verschrikkelijk dat ik hem niet zelf mocht uitzoeken en niet zon groene
motorola of
nokia was. Want dat was veel hipper in mijn puber ogen.
Ohja beltegoed mocht ik mooi zelf ophoesten. Was toen nog duur. Met andere woorden, ik was zo goed als niet bereikbaar (miste t hele bereikbaar zijn punt bij mn ouders). Noway dat ik met dat ding gezien wilde worden.
Heb overigens nooit om telefoons gegeven. Na de c25 gelukkig wel zelf uit gezocht. Zit nu pas aan mijn 5e telefoon en is pas mijn 2e smartphone.
Adsl pas in 2003 misschien zelfs begin 2004 toen mn ouders inzagen dat we als schoolgaande/studerende kinderen niet meer af konden met telefoontikken. Wel mee betalen, want we gebruikten het ook voor ontspanning. In het begin kon er niet tegelijk gebeld en geïnternet worden. Wifi was uit den boze (straling!) en is pas in huis gekomen toen je geen keus meer had en router en modem in 1 waren. Ohja toen waren er ondertussen al klagende kleinkinderen met
smartphones ;-) Die hebben een grotere gun factor ofcource
chatten: MSN, uren en geloof scholieren.com, div fora en irc. Laatste een inmiddels exvriend en vriendengroep aan over gehouden.
Denk niet dat mijn ouders maar een idee hadden wat we uitspookten op internet. Moeder vond wel alles eng en iedereen had per definitie slechte bedoelingen en zo