is jouw argument he, je vrienden accepteren je mening en jij die van hen ... dan zul je niet met dit soort problemen te maken krijgenquote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Meestal als ik een uitroepteken gebruik overdrijf ik een beetje!
[..]
Dat zou moeten blijken. Wederom een zeer hypothetische situatie gelukkig.
Maar ook niet enkel biologisch.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:56 schreef Degodvader het volgende:
[..]
In die zin is het belangrijk, dat biologische factoren bijdragen aan transseksualiteit. Het is dus niet enkel psychologie of gevoel.
Valt wel mee. Het is overigens een analogie, geen vergelijking.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijkingen weer.
Oh oke.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:57 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het is overigens een analogie, geen vergelijking.
Dat vind ik wel. Je uiterlijk daar kan je (zeker in jouw voorbeeld) weinig aan doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:54 schreef Degodvader het volgende:
1. Jan heeft een grote neus. Jij bent van mening dat Jan een grote neus heeft. Jij zegt steeds dat Jan een grote neus heeft.
Jij vindt dat geen pesten,
Ja het juridische kader vind ik hier niet zo interessant eigenlijk. En dat laatste denk ik ook, dus om nou maar te eisen dat iedereen er hetzelfde van vindt vind ik ook zo wat. Staat verder los van een respectvolle omgang met transgenders.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een id maakt iemand juridisch vrouw. Een combinatie van heersende maatschappelijke opvattingen en verschijningsvorm maakt iemand sociaal vrouw, een combinatie van chromosomen, genodes en geslachtsorganen maakt iemand biologisch vrouw, het is allemaal niet zo eenduidig.
Haha ja maar toch kijk je dan steeds naar die almachtige neus. En dat ziet hij dan weer. Hij voelt de blikken op de delen van zijn neus branden.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:54 schreef Degodvader het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als ik het goed begrijp zou je Nikki IRL dus ook steeds als hem blijven adresseren.
1. Jan heeft een grote neus. Jij bent van mening dat Jan een grote neus heeft. Jij zegt steeds dat Jan een grote neus heeft.
Jij vindt dat geen pesten, want het is je mening verkondigen. Jan vindt het wel pesten, omdat jij weet dat hij het vervelend vindt dat je steeds over zijn neus begint maar het toch doet.
De meeste mensen zullen je een pestkop vinden.
Hoe groot de neus van Jan ook is.
2. Jan heeft een grote neus. Veel mensen zijn van mening dat hij een grote neus heeft. Deze mening laten ze horen als ze Jan zien. Jan voelt zich gepest met zijn grote neus. Zelfs als iedereen het maar 1x zegt, hoort hij het immers nog steeds iedere dag.
Daarom is het wellicht een fatsoenlijk idee om niet iedereen met een grote neus te wijzen op het feit dat ze een grote neus hebben.
Tis je vergeven, voor deze ene keer.quote:
Maar dat is nou weer net iets wat je niet kunt controleren.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naja, dat onderscheidt de vrouwen toch wel van de mannen, zo'n baarmoeder en eierstokken?
Een analogie is een vergelijking?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:57 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het is overigens een analogie, geen vergelijking.
Wie weet is het al een keer gebeurd, maar had jij het niet doorquote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen botte opmerkingen of grapjes maken achter diegene zijn rug om, maar ik snap je punt verder. Als je een bedrijf vertegenwoordigt of uberhaupt werkt kom je weleens in situaties terecht waarbij je persoonlijke mening of principes getest worden. En misschien zou ik diegene dan met zij aanspreken, dat zou ik op dat moment moeten bepalen.
Gelukkig gaat dat nooit voorkomen.
Meh, het is meer een blauwdruk.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 20:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een analogie is een vergelijking?
Nee joh.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
is jouw argument he, je vrienden accepteren je mening en jij die van hen ... dan zul je niet met dit soort problemen te maken krijgen
daarom gebruikte ik dus ook het voorbeeld van een meisje dat je net ontmoette en waar je graag dingetjes mee wil doen ... dan pas je je gewoon aan
Hm ja op basis van een vergelijking.quote:
Tja dat is voor mij dan toch een beetje tussenin, hoe hij/zij bejegend wil worden is dan aan hem/haar.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dat ineens het criterium? Als iemand geen eierstokken en baarmoeder heeft kan het geen vrouw zijn?
akkoordquote:Op dinsdag 14 januari 2020 20:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hm ja op basis van een vergelijking.
Okay, wat is Angelina Jolie volgens jou?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 20:04 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Tja dat is voor mij dan toch een beetje tussenin, hoe hij/zij bejegend wil worden is dan aan hem/haar.
Je weet dat die wel eens worden verwijderd bij baarmoederhalskanker?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 20:04 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Tja dat is voor mij dan toch een beetje tussenin, hoe hij/zij bejegend wil worden is dan aan hem/haar.
Of psychische of omgevingsfactoren bijdragen als oorzaak aan transseksualiteit is zeer de vraag (dat is wat anders dan dat transseksualiteit psychische problemen meebrengt). Over het algemeen wordt aangenomen dat biologische factoren in doorslaggevwnde mate transseksualiteit ten gevolg hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Maar ook niet enkel biologisch.
Ja, gelijkheidsidealen kennen grenzen.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 16:54 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit ja. Seksuele voorkeuren zijn nooit eerlijk. Goed uitziende mensen kunnen de hele wereld krijgen, slecht uitziende mensen niet. Hard, oneerlijk, kut maar wel de realiteit.
Oh ja hoor. Maar nogmaals, ik spreek nooit iemand aan als hem of haar, maar met "jij" . Dus de hele discussie over hoe spreek je iemand aan klopt al niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 20:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar goed als iemand als haar aangesproken wil worden is het ook een kleine moeite dit te honoreren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |