abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_191022624
registreer om deze reclame te verbergen
Nikkie Tutorials heeft vandaag in haar nieuwst YouTube-video bekendgemaakt dat ze transgender is. De wereldberoemde vlogster, die in 2008 begon met het delen van make-up tutorials, heeft het jaren verborgen gehouden maar vond het nu tijd om open kaart te spelen met de buitenwereld.

De blondine begint haar video met het verhaal dat ze een hekel heeft aan labels. Ze stelt nooit het goede moment te hebben gevonden om te onthullen dat ze transgender is, maar voelde zich nu vrij genoeg om het met iedereen te delen. ,,Ik wil iets vertellen over wat mij mezelf maakt. Ik kan nauwelijks geloven dat ik dit nu echt ga doen, maar het is tijd om cht vrij te zijn. Toen ik jonger was, was ik geboren in het verkeerde lichaam. Wat betekent dat ik transgender ben”, onthult Nikkie vervolgens.

https://www.ad.nl/show/ni(...)ransgender~ae89c1b0/

Altijd al gedacht genot @Wereldgozer @Zipportal
pi_191022637
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:40 schreef Chia het volgende: [..] Want degene met de uitgesproken wens om geen seks te hebben met transgenders wijkt per definitie niet af? Bron voor deze cijfers graag.
Ik heb er geen cijfers van, maar ik denk dat er een significant deel van de mannen (en vrouwen) niet voor openstaat.
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 11:47:48 #3
292596 crew  Faux.
Fan van zichzelf
pi_191022639
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:45 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die afwijken van de norm als argument gebruikt, dus die bal blijft bij jou liggen.
De mensen die ik spreek hebben er een vrij duidelijke mening over. Maar aangezien ik ook maar iemand op een forum ben zeg ik: vraag zelf eens in je eigen omgeving, indien aanwezig.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_191022643
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan lijkt het me verstandig omdat voortaan op iedere eerste date even te vragen.
Op de een of andere manier lijkt 'sorry, maar ben je misschien geboren als vrouw?' me nou niet echt een vraag die biologische mannen zouden waarderen. Dat is gewoon je eigen glazen ingooien.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:48:24 #5
309126 Doublepain
Burn A Nearby New Yard
pi_191022654
Ik vind het prima dat hij het naar buiten brengt, maar kom op jongens er zijn belangrijkere zaken in de wereld dit moment
Op dinsdag 30 mei 2017 22:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Als Real Madrid de finale wint, is het niet dankzij Ronaldo in deze wedstrijd. Thank me later.
Ronaldo 20', 64'
FOLLOW: https://www.twitch.tv/knutdeijsbeer86 EN KRIJG EEN GRATIS PAK MELK!!!
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:48:26 #6
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_191022655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:46 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

:') oh je gaat op die tour. Ze wil graag als vrouw gezien worden.
Bovendien heeft ze geen mannelijke voortplantingsorganen dus is ze geen man.
pi_191022656
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ongeacht of ze biologisch gezien nog een man zou zijn, waarom is het verkeerd om iemand die als vrouw gezien en aangesproken wil worden dan ook zo aan te spreken? Wat is er de meerwaarde van om dan toch man te blijven zeggen?
Beetje flauw om dit in het extreme te trekken maar als ik me Napoleon voel, moet ik dan ook door iedereen zo genoemd worden? (Terwijl iedereen weet dat ik het niet ben.)

Het is nogal een hellend vlak omdat je je puur baseert op gevoelens van mensen. Dan kun je werkelijk alle kanten mee op. Wij hebben er nu als samenleving voor gekozen om bepaalde zaken te accepteren waarbij veel gevolgen nog onduidelijk zijn. Ik vind het kwalijk dat er op deze bezwaren zo emotioneel gereageerd wordt.
pi_191022670
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:47 schreef Faux. het volgende:

[..]

De mensen die ik spreek hebben er een vrij duidelijke mening over. Maar aangezien ik ook maar iemand op een forum ben zeg ik: vraag zelf eens in je eigen omgeving, indien aanwezig.
Nee. Jij stelt dat het geen seks willen hebben met personen met een transgenderverleden de norm is. En dat drom transgenders er uit zichzelf daarover moeten vertellen. Dus die bewijstlast ligt bij jou.
Het boeit me niet wat jullie zeggen jongens, maar volgens mij ga ik me veel beter voelen als ik leave. Boeit me verder ook niet hoor. _O- Ik lach er alleen maar om. :')
pi_191022685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, dat zal in dank worden afgenomen. ;)

Probeer eens realistisch te zijn.
Ja, hallo, nou wordt ie helemaal mooi. Een grote bek over principieel geen seks met transgenders, maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van de kans om te scoren :') :')

Dat is ook de hele grap, dit word je niet in dank afgenomen nee. Dat doe je jezelf dan aan. Je moet er maar wat voor over hebben om je ingegraven seksuele nogo-area's te behouden :') en anders moet je niet zo zeiken want dan was het toch weer niet heel belangrijk :')
pi_191022698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:36 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Het is geen vlogger. En waarom blijf je Nikkie een man noemen?
Ja, ik zat even te twijfelen tussen man en vrouw. Toch maar voor man gekozen. Gevoelskwestie.
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 11:51:29 #11
292596 crew  Faux.
Fan van zichzelf
pi_191022706
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:49 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee. Jij stelt dat het geen seks willen hebben met personen met een transgenderverleden de norm is. En dat drom transgenders er uit zichzelf daarover moeten vertellen. Dus die bewijstlast ligt bij jou.
Dat heb je helemaal correct, maar zolang er geen onderzoeken zijn zover ik weet is het wat lastig te bewijzen. Daarom nodig ik je uit om zelf eens wat rond te vragen. Gewoon, informatie vergaren.

Niet alles is je 5 vwo-eindexamendebat he _O-
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:52:45 #12
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191022725
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 10:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je wordt niet voorgelogen :') je gaat naar bed met iemand met wie je naar bed wilde gaan. Daar zit geen onwaarheid in. Dat je achteraf een verrot karakter blijkt te hebben, moet je dan zelf weten, maar je bent nergens voorgelogen.

Er was iemand die met je naar bed wilde, jij wilde ook, jullie gingen naar bed met elkaar. Ik tel 0 leugens.
Ik tel n hele grote leugen wie ze precies is.

Dus als jij als kind geadopteerd bent en later ontmoet je zus of broer waarvan hij of zij weet dat je broer en zus bent. Jullie gaan naar bed dan krijg je te horen dat je met je broer of zus geneukt hebt dan is het ook goed zeker want daarvoor wilde je samen naar bed.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191022738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, hallo, nou wordt ie helemaal mooi. Een grote bek over principieel geen seks met transgenders, maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van de kans om te scoren :') :')

Dat is ook de hele grap, dit word je niet in dank afgenomen nee. Dat doe je jezelf dan aan. Je moet er maar wat voor over hebben om je ingegraven seksuele nogo-area's te behouden :') en anders moet je niet zo zeiken want dan was het toch weer niet heel belangrijk :')
Vul nou eens niet zo voor mij in. Ik heb voor mijzelf hier helemaal geen standpunt in, noch voor ‘nee, ga ik niet doen’, noch voor ‘ja hoor, geen probleem’.

Ik vind simpelweg dat je zoiets vooraf dient te melden omdat je gewoon weet dat veel mannen daar een probleem mee hebben en aangezien het om seks gaat kan dat zwaar op hun gemoed rusten.

Dat jij het empathisch vermogen mist om dat te onderkennen kan ik niet helpen.
pi_191022740
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:51 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat heb je helemaal correct, maar zolang er geen onderzoeken zijn zover ik weet is het wat lastig te bewijzen. Daarom nodig ik je uit om zelf eens wat rond te vragen. Gewoon, informatie vergaren.

Niet alles is je 5 vwo-eindexamendebat he _O-
Maar mij boeit het niet wat de norm is, want ik vind dat de bal ligt bij degene met de specifieke wensen op seksueel gebied.

Dan nodig ik jou bij deze uit om zelf eens seks te hebben met een persoon met een transgenderverleden. Gewoon ervaring opdoen, leuk experimentje toch.
Het boeit me niet wat jullie zeggen jongens, maar volgens mij ga ik me veel beter voelen als ik leave. Boeit me verder ook niet hoor. _O- Ik lach er alleen maar om. :')
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:54:33 #15
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_191022748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:48 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Op de een of andere manier lijkt 'sorry, maar ben je misschien geboren als vrouw?' me nou niet echt een vraag die biologische mannen zouden waarderen. Dat is gewoon je eigen glazen ingooien.
Tja, dat is een risico dat je moet nemen als je het daadwerkelijk zo een belangrijk principe vindt.
pi_191022749
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:48 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Beetje flauw om dit in het extreme te trekken maar als ik me Napoleon voel, moet ik dan ook door iedereen zo genoemd worden? (Terwijl iedereen weet dat ik het niet ben.)

Het is nogal een hellend vlak omdat je je puur baseert op gevoelens van mensen. Dan kun je werkelijk alle kanten mee op. Wij hebben er nu als samenleving voor gekozen om bepaalde zaken te accepteren waarbij veel gevolgen nog onduidelijk zijn. Ik vind het kwalijk dat er op deze bezwaren zo emotioneel gereageerd wordt.
Wel bijzonder. Het is in dit geval namelijk niet 'puur gevoel'. Als je haar op straat zou tegenkomen zou je haar als vrouw zien, en ook zo aanspreken. Het fysieke - en de inschatting die je op basis daarvan maakt voor wat betreft geslacht - zorgt daarvoor. Pas nu je weet dat ze er vroeger als man uitzag ga je 'hij' zeggen. Terwijl haar fysiek daar nu juist geen aanleiding toe geeft.

Het is wat anders als je een man op straat ziet lopen, hem aanspreekt als man en dan terugkrijgt: ik ben geen geen man maar identificeer als x. Dan is het mijns inziens logischer dat je aan de mannelijke aanspreekvorm blijft vasthouden (immers zo ziet de persoon er ook uit).
pi_191022752
quote:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom het voor anderen zo belangrijk is of iemand die geboren is als jongetje/meisje en zich precies het andere geslacht voelt, hun leven op die manier waarop ze zich fijn voelen zou gaan leven. Wat maakt het jou uit? Waarom vasthouden aan 'man' als iemand zich identificeert als vrouw? Op welke manier maakt het jouw leven beter?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191022764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:48 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dan doe je het niet. Risico dat je een keer met een transgender in bed komt te liggen. Jouw keuze.
pi_191022766
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom het voor anderen zo belangrijk is of iemand die geboren is als jongetje/meisje en zich precies het andere geslacht voelt, hun leven op die manier waarop ze zich fijn voelen zou gaan leven. Wat maakt het jou uit? Waarom vasthouden aan 'man' als iemand zich identificeert als vrouw? Op welke manier maakt het jouw leven beter?
Omdat het gewoon een omgebouwde man is.
pi_191022767
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar mij boeit het niet wat de norm is, want ik vind dat de bal ligt bij degene met de specifieke wensen op seksueel gebied.

Dan nodig ik jou bij deze uit om zelf eens seks te hebben met een persoon met een transgenderverleden. Gewoon ervaring opdoen, leuk experimentje toch.
Heteroseksueel contact is niet specifiek, maar de gebruikelijke norm.

Is dat echt nieuws voor je?
pi_191022774
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vul nou eens niet zo voor mij in. Ik heb voor mijzelf hier helemaal geen standpunt in, noch voor ‘nee, ga ik niet doen’, noch voor ‘ja hoor, geen probleem’.

Ik vind simpelweg dat je zoiets vooraf dient te melden omdat je gewoon weet dat veel mannen daar een probleem mee hebben en aangezien het om seks gaat kan dat zwaar op hun gemoed rusten.

Als je daar als man problemen mee hebt, moet je als man dat vooraf maar aangeven.

Zie je hoe ik 'je' in de algemene zin gebruik. Niet alles draait om jou ;)
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 11:56:19 #22
292596 crew  Faux.
Fan van zichzelf
pi_191022775
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Nou goed. Als je werkelijk denkt dat het overgrote deel van de mensen het niet van te voren wil horen dat iemand trans is, dan schuiven we dat maar op gebrekkige sociale contacten. Vandaar dat ik je uitnodigde om het eens rond te vragen.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:56:33 #23
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_191022779
quote:

[..]

Ze is biologisch geen man. gendertechnisch is presenteert ze zich als vrouwelijk. Wie ben jij dan om haar anders aan te spreken?
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:56:51 #24
148813 Vader_Aardbei
Wij hebben mammoeten gevloerd!
pi_191022783
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Bovendien heeft ze geen mannelijke voortplantingsorganen dus is ze geen man.
Hij had ze wel maar heeft ze dan blijkbaar laten amputeren. Dat maakt je nog geen vrouw. :')
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:58:23 #25
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_191022802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hij had ze wel maar heeft ze dan blijkbaar laten amputeren. Dat maakt je nog geen vrouw. :')
Heel goed, dat maakt je zuiver biologisch geen vrouw, vandaar mijn formulering als negatie man.
pi_191022806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:54 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Wel bijzonder. Het is in dit geval namelijk niet 'puur gevoel'. Als je haar op straat zou tegenkomen zou je haar als vrouw zien, en ook zo aanspreken. Het fysieke - en de inschatting die je op basis daarvan maakt voor wat betreft geslacht - zorgt daarvoor. Pas nu je weet dat ze er vroeger als man uitzag ga je 'hij' zeggen. Terwijl haar fysiek daar nu juist geen aanleiding toe geeft.

Het is wat anders als je een man op straat ziet lopen, hem aanspreekt als man en dan terugkrijgt: ik ben geen geen man maar identificeer als x. Dan is het mijns inziens logischer dat je aan de mannelijke aanspreekvorm blijft vasthouden (immers zo ziet de persoon er ook uit).
Tenzij iemand je vraagt om dat niet te doen. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat is toch gewoon menselijk?
pi_191022810
quote:

[..]

Als dat zo is, waarom dan is het toch zo belangrijk om het zo groots met push meldingen en als belangrijk nieuws te bestempelen en iedereen er mee lastig te vallen ?
pi_191022828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:58 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom dan is het toch zo belangrijk om het zo groots met push meldingen en als belangrijk nieuws te bestempelen en iedereen er mee lastig te vallen ?
Omdat er mensen waren die besloten haar te chanteren met haar verleden en ze deze mensen hun munitie wilde ontnemen.
pi_191022835
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als je daar als man problemen mee hebt, moet je als man dat vooraf maar aangeven.

Zie je hoe ik 'je' in de algemene zin gebruik. Niet alles draait om jou ;)
Ja, nu tap je uit een ander vaatje.

Maar nee, je hoeft niet van te voren zoiets aan te geven als het niet in de lijn der verwachting ligt.

Volgens mij is trouwens ooit iemand veroordeeld voor seksueel misbruik omdat die zich voor had gedaan als zijnde van een ander geslacht.

De wetgever lijkt dus meldingsplicht te veronderstellen (al vermoed ik dat de rechterlijke macht de progressieve oogkleppen op zal zetten als het om een transgender gaat).
pi_191022849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Toch heeft dit weinig invloed op de vraag hoe je iemand aanspreekt. Als jij Nikki gisteren had zien lopen, had je haar als vrouw aangesproken. Zo ziet ze er namelijk uit. Het uiterlijk van iemand is de factor waarop je de keuze maakt om iemand als man of vrouw te kwalificeren in sociale omgangsvormen.

Pas nu jij weet dat ze vroeger een man was, ga je - ondanks haar fysiek - de mannelijke aanspreekvorm gebruiken. Om welke reden wil jij in dit geval afwijken van hetgeen je normaal gesproken doet: namelijk, ziet iemand eruit als man: 'hij, ziet iemand eruit als vrouw:' zij'?
pi_191022850
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:58 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ja, want dit is het enige geval waarbij de media te hysterisch reageert idd. De nieuwswaarde is met name dat het naar aanleiding van chantage is.

Maar zoals je kan lezen is transgender zijn voor veel mensen nog steeds nogal een ding. Daardoor kan het zo ontzettend worden opgeblazen door de media.
pi_191022863
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tenzij iemand je vraagt om dat niet te doen. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat is toch gewoon menselijk?
Dat is weer een andere discussie, die hier niet van belang is omdat Nikki simpelweg de fysiek van een vrouw heeft.
pi_191022868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, ik zat even te twijfelen tussen man en vrouw. Toch maar voor man gekozen. Gevoelskwestie.
:D Held.
pi_191022877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:02 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

:D Held.
:')
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:07:26 #35
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191022912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is weer een andere discussie, die hier niet van belang is omdat Nikki simpelweg de fysiek van een vrouw heeft.
Nou fysiek van een vrouw :') aan haar hele lichaam structuur qua omvang bouw en lengte zit er niks echt vrouwelijks aan :')
pi_191022938
quote:

[..]

2 dingen waar ik me zorgen over maak, ook bij het kijken naar programma's over dit onderwerp:

1. We weten dat een aanzienlijk percentage transgenders na een operatie spijt krijgen en we weten ook dat het aantal depressies en psychologische klachten bij transgenders veel groter is dan bij "normale" mensen. Dit betekent ook dat het op grotere schaal "ombouwen" van mensen veel psychologische gevolgen kan hebben.

2. Geslachtstwijfel wordt in progressieve milieus actief gestimuleerd. Jongens/meisjes die met transgender kinderen omgaan wordt in dit soort milieus soms gevraagd of ze ook niet twijfelen over hun geslacht. Dit soort geslachtstwijfel kan grote psychologische gevolgen hebben.

Als je het hebt over menselijk lijden zijn dit belangrijke punten.
pi_191022945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:07 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nou fysiek van een vrouw :') aan haar hele lichaam structuur qua omvang bouw en lengte zit er niks echt vrouwelijks aan :')
Dus als jij Nikki eergisteren had zien lopen, had je gedacht dat het een man was en haar op straat ook zo aangesproken?

Dat is een hard gelag voor grotere en bredere vrouwen.
pi_191022952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:07 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde lichaamsstructuur qua omvang bouw en lengte, maar ik word toch altijd gewoon aangesproken als vrouw.
pi_191022961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat er mensen waren die besloten haar te chanteren met haar verleden en ze deze mensen hun munitie wilde ontnemen.
Ow dan is het uiteindelijk toch belangrijk als het maar positief resultaat heeft. Chanteren doet ze zelf om zich zo in die positie te zetten, als het waar is tenminste. Als je tegen manlief ook nog liegt, dan heb je maar weinig vertrouwen in je fans en man.

Ze komt er nu nog mee weg. Maar zal ze nog een keer liegt dan zal het denk minder positief uitvallen voor haar naamsbekendheid.
pi_191022973
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:09 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

2 dingen waar ik me zorgen over maak, ook bij het kijken naar programma's over dit onderwerp:

1. We weten dat een aanzienlijk percentage transgenders na een operatie spijt krijgen en we weten ook dat het aantal depressies en psychologische klachten bij transgenders veel groter is dan bij "normale" mensen. Dit betekent ook dat het op grotere schaal "ombouwen" van mensen veel psychologische gevolgen kan hebben.

2. Geslachtstwijfel wordt in progressieve milieus actief gestimuleerd. Jongens/meisjes die met transgender kinderen omgaan wordt in dit soort milieus soms gevraagd of ze ook niet twijfelen over hun geslacht. Dit soort geslachtstwijfel kan grote psychologische gevolgen hebben.

Als je het hebt over menselijk lijden zijn dit belangrijke punten.
Graag onderbouwing met cijfers en wetenschappelijke bronnen. 'We weten' vind ik echt veel te vaag.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:12:40 #41
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191022977
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:10 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dus als jij Nikki eergisteren had zien lopen, had je gedacht dat het een man was en haar op straat ook zo aangesproken?

Dat is een hard gelag voor grotere en bredere vrouwen.
Nee ik had haar niet zo aangesproken en nu wil ik ook best als vrouw aanspreken.
Maar het verklaart wel haar bouw.
pi_191022980
Wie? Schopje naar SHO lijkt mij?
pi_191022989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:11 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ow dan is het uiteindelijk toch belangrijk als het maar positief resultaat heeft. Chanteren doet ze zelf om zich zo in die positie te zetten, als het waar is tenminste. Als je tegen manlief ook nog liegt, dan heb je maar weinig vertrouwen in je fans en man.

Ze komt er nu nog mee weg. Maar zal ze nog een keer liegt dan zal het denk minder positief uitvallen voor haar naamsbekendheid.
Ik denk uit je niet zo coherente post op te maken dat je vindt dat ze heeft gelogen. dat heeft ze niet gedaan, ze heeft het alleen niet eerder wereldkundig gemaakt. Wat haar goed recht is, het is een privkwestie.
pi_191022991
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ze is biologisch geen man. gendertechnisch is presenteert ze zich als vrouwelijk. Wie ben jij dan om haar anders aan te spreken?
Niet dat ik een voor of tegenstander ben, maar hier wil ik graag wel even protesteren. We leven in Nederland en we hebben hier vrijheid van meningsuiting, dus hij heeft zeker het recht om iemand op elke manier aan te spreken. Of zij de transgender dat leuk vind is een ander verhaal. Verder mogen mannen er ook iets van vinden. Het is niet zo dat de transgender dicteert.
  Moderator / FOK!verkiezingenKampioen dinsdag 14 januari 2020 @ 12:15:09 #45
151187 crew  zarGon
JzG.
pi_191023008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:13 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Niet dat ik een voor of tegenstander ben, maar hier wil ik graag wel even protesteren. We leven in Nederland en we hebben hier vrijheid van meningsuiting, dus hij heeft zeker het recht om iemand op elke manier aan te spreken. Of zij de transgender dat leuk vind is een ander verhaal. Verder mogen mannen er ook iets van vinden. Het is niet zo dat de transgender dicteert.
Ugh.

Weer die "vrijheid van meningsuiting".

Zoek even op wat dat echt betekent.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_191023017
quote:

[..]

Tuurlijk mag je iemand aanspreken met hij als ze een vrouw is. Net zoals je een man met zij mag aanspreken. Vinden alle mannen vast ook best om voortaan met vrouwelijke voornaamwoorden te worden aangesproken? Vrijheid van meningsuiting, immers.
pi_191023018
quote:
Verder mogen mannen er ook iets van vinden.
En vrouwen niet? :?
pi_191023044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Graag onderbouwing met cijfers en wetenschappelijke bronnen. 'We weten' vind ik echt veel te vaag.
Echt? :') Jouw hele verhaal is n groot emotioneel betoog en je vraagt mij om bewijs? Maar goed, er is inderdaad nog weinig concrete data maar er zijn wel veel aanwijzingen dat er veel mensen zijn die spijt krijgen.

https://www.news-medical.(...)-trans-activist.aspx
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:18:23 #49
148813 Vader_Aardbei
Wij hebben mammoeten gevloerd!
pi_191023058
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wie ben jij dan om haar anders aan te spreken?
Wie ben jij om iemand aan te spreken zoals je wil? :') Wat een rare redenatie. We zijn onszelf, en we doen wat we willen?

Dit soort argumenten zijn meer geschikt voor bijvoorbeeld: ''Wie ben jij om te bepalen wat iemand met haar lichaam doet''. Klopt, hebben we niks over te zeggen. Maar over welke woorden op welk moment uit mijn EIGEN mond komen, daar heb ik natuurlijk ALLES over te zeggen. We leven niet in de wereld van 1984.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:19:05 #50
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_191023062
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:09 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

1. We weten dat een aanzienlijk percentage transgenders na een operatie spijt krijgen (...)

Niet noodzakelijk:

quote:
Conclusion: The number of people with gender identity issues seeking professional help increased dramatically
in recent decades. The percentage of people who regretted gonadectomy remained small and did not show a tendency to increase.

Wiepjes CM, Nota NM, de Blok CJM, et al. The Amsterdam Cohort of Gender
Dysphoria Study (1972e2015): Trends in Prevalence, Treatment, and Regrets. J Sex Med
2018
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')