abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 11:58:31 #26
5428 crew  miss_sly
pi_191022806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:54 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Wel bijzonder. Het is in dit geval namelijk niet 'puur gevoel'. Als je haar op straat zou tegenkomen zou je haar als vrouw zien, en ook zo aanspreken. Het fysieke - en de inschatting die je op basis daarvan maakt voor wat betreft geslacht - zorgt daarvoor. Pas nu je weet dat ze er vroeger als man uitzag ga je 'hij' zeggen. Terwijl haar fysiek daar nu juist geen aanleiding toe geeft.

Het is wat anders als je een man op straat ziet lopen, hem aanspreekt als man en dan terugkrijgt: ik ben geen geen man maar identificeer als x. Dan is het mijns inziens logischer dat je aan de mannelijke aanspreekvorm blijft vasthouden (immers zo ziet de persoon er ook uit).
Tenzij iemand je vraagt om dat niet te doen. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat is toch gewoon menselijk?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191022810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom het voor anderen zo belangrijk is of iemand die geboren is als jongetje/meisje en zich precies het andere geslacht voelt, hun leven op die manier waarop ze zich fijn voelen zou gaan leven. Wat maakt het jou uit? Waarom vasthouden aan 'man' als iemand zich identificeert als vrouw? Op welke manier maakt het jouw leven beter?
Als dat zo is, waarom dan is het toch zo belangrijk om het zo groots met push meldingen en als belangrijk nieuws te bestempelen en iedereen er mee lastig te vallen ?
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 12:00:06 #28
5428 crew  miss_sly
pi_191022828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:58 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom dan is het toch zo belangrijk om het zo groots met push meldingen en als belangrijk nieuws te bestempelen en iedereen er mee lastig te vallen ?
Omdat er mensen waren die besloten haar te chanteren met haar verleden en ze deze mensen hun munitie wilde ontnemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191022835
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als je daar als man problemen mee hebt, moet je als man dat vooraf maar aangeven.

Zie je hoe ik 'je' in de algemene zin gebruik. Niet alles draait om jou ;)
Ja, nu tap je uit een ander vaatje.

Maar nee, je hoeft niet van te voren zoiets aan te geven als het niet in de lijn der verwachting ligt.

Volgens mij is trouwens ooit iemand veroordeeld voor seksueel misbruik omdat die zich voor had gedaan als zijnde van een ander geslacht.

De wetgever lijkt dus meldingsplicht te veronderstellen (al vermoed ik dat de rechterlijke macht de progressieve oogkleppen op zal zetten als het om een transgender gaat).
pi_191022849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Hij had ze wel maar heeft ze dan blijkbaar laten amputeren. Dat maakt je nog geen vrouw. :')
Toch heeft dit weinig invloed op de vraag hoe je iemand aanspreekt. Als jij Nikki gisteren had zien lopen, had je haar als vrouw aangesproken. Zo ziet ze er namelijk uit. Het uiterlijk van iemand is de factor waarop je de keuze maakt om iemand als man of vrouw te kwalificeren in sociale omgangsvormen.

Pas nu jij weet dat ze vroeger een man was, ga je - ondanks haar fysiek - de mannelijke aanspreekvorm gebruiken. Om welke reden wil jij in dit geval afwijken van hetgeen je normaal gesproken doet: namelijk, ziet iemand eruit als man: 'hij, ziet iemand eruit als vrouw:' zij'?
pi_191022850
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:58 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom dan is het toch zo belangrijk om het zo groots met push meldingen en als belangrijk nieuws te bestempelen en iedereen er mee lastig te vallen ?
Ja, want dit is het enige geval waarbij de media te hysterisch reageert idd. De nieuwswaarde is met name dat het naar aanleiding van chantage is.

Maar zoals je kan lezen is transgender zijn voor veel mensen nog steeds nogal een ding. Daardoor kan het zo ontzettend worden opgeblazen door de media.
pi_191022863
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tenzij iemand je vraagt om dat niet te doen. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat is toch gewoon menselijk?
Dat is weer een andere discussie, die hier niet van belang is omdat Nikki simpelweg de fysiek van een vrouw heeft.
pi_191022868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, ik zat even te twijfelen tussen man en vrouw. Toch maar voor man gekozen. Gevoelskwestie.
:D Held.
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 12:03:58 #34
5428 crew  miss_sly
pi_191022877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:02 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

:D Held.
:')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:07:26 #35
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191022912
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:02 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is weer een andere discussie, die hier niet van belang is omdat Nikki simpelweg de fysiek van een vrouw heeft.
Nou fysiek van een vrouw :') aan haar hele lichaam structuur qua omvang bouw en lengte zit er niks echt vrouwelijks aan :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191022938
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet waarom het voor anderen zo belangrijk is of iemand die geboren is als jongetje/meisje en zich precies het andere geslacht voelt, hun leven op die manier waarop ze zich fijn voelen zou gaan leven. Wat maakt het jou uit? Waarom vasthouden aan 'man' als iemand zich identificeert als vrouw? Op welke manier maakt het jouw leven beter?
2 dingen waar ik me zorgen over maak, ook bij het kijken naar programma's over dit onderwerp:

1. We weten dat een aanzienlijk percentage transgenders na een operatie spijt krijgen en we weten ook dat het aantal depressies en psychologische klachten bij transgenders veel groter is dan bij "normale" mensen. Dit betekent ook dat het op grotere schaal "ombouwen" van mensen veel psychologische gevolgen kan hebben.

2. Geslachtstwijfel wordt in progressieve milieus actief gestimuleerd. Jongens/meisjes die met transgender kinderen omgaan wordt in dit soort milieus soms gevraagd of ze ook niet twijfelen over hun geslacht. Dit soort geslachtstwijfel kan grote psychologische gevolgen hebben.

Als je het hebt over menselijk lijden zijn dit belangrijke punten.
pi_191022945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:07 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nou fysiek van een vrouw :') aan haar hele lichaam structuur qua omvang bouw en lengte zit er niks echt vrouwelijks aan :')
Dus als jij Nikki eergisteren had zien lopen, had je gedacht dat het een man was en haar op straat ook zo aangesproken?

Dat is een hard gelag voor grotere en bredere vrouwen.
pi_191022952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:07 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nou fysiek van een vrouw :') aan haar hele lichaam structuur qua omvang bouw en lengte zit er niks echt vrouwelijks aan :')
Ik heb dezelfde lichaamsstructuur qua omvang bouw en lengte, maar ik word toch altijd gewoon aangesproken als vrouw.
pi_191022961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat er mensen waren die besloten haar te chanteren met haar verleden en ze deze mensen hun munitie wilde ontnemen.
Ow dan is het uiteindelijk toch belangrijk als het maar positief resultaat heeft. Chanteren doet ze zelf om zich zo in die positie te zetten, als het waar is tenminste. Als je tegen manlief ook nog liegt, dan heb je maar weinig vertrouwen in je fans en man.

Ze komt er nu nog mee weg. Maar zal ze nog een keer liegt dan zal het denk minder positief uitvallen voor haar naamsbekendheid.
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 12:12:28 #40
5428 crew  miss_sly
pi_191022973
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:09 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

2 dingen waar ik me zorgen over maak, ook bij het kijken naar programma's over dit onderwerp:

1. We weten dat een aanzienlijk percentage transgenders na een operatie spijt krijgen en we weten ook dat het aantal depressies en psychologische klachten bij transgenders veel groter is dan bij "normale" mensen. Dit betekent ook dat het op grotere schaal "ombouwen" van mensen veel psychologische gevolgen kan hebben.

2. Geslachtstwijfel wordt in progressieve milieus actief gestimuleerd. Jongens/meisjes die met transgender kinderen omgaan wordt in dit soort milieus soms gevraagd of ze ook niet twijfelen over hun geslacht. Dit soort geslachtstwijfel kan grote psychologische gevolgen hebben.

Als je het hebt over menselijk lijden zijn dit belangrijke punten.
Graag onderbouwing met cijfers en wetenschappelijke bronnen. 'We weten' vind ik echt veel te vaag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:12:40 #41
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191022977
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:10 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dus als jij Nikki eergisteren had zien lopen, had je gedacht dat het een man was en haar op straat ook zo aangesproken?

Dat is een hard gelag voor grotere en bredere vrouwen.
Nee ik had haar niet zo aangesproken en nu wil ik ook best als vrouw aanspreken.
Maar het verklaart wel haar bouw.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191022980
Wie? Schopje naar SHO lijkt mij?
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 12:13:53 #43
5428 crew  miss_sly
pi_191022989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:11 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Ow dan is het uiteindelijk toch belangrijk als het maar positief resultaat heeft. Chanteren doet ze zelf om zich zo in die positie te zetten, als het waar is tenminste. Als je tegen manlief ook nog liegt, dan heb je maar weinig vertrouwen in je fans en man.

Ze komt er nu nog mee weg. Maar zal ze nog een keer liegt dan zal het denk minder positief uitvallen voor haar naamsbekendheid.
Ik denk uit je niet zo coherente post op te maken dat je vindt dat ze heeft gelogen. dat heeft ze niet gedaan, ze heeft het alleen niet eerder wereldkundig gemaakt. Wat haar goed recht is, het is een privékwestie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191022991
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ze is biologisch geen man. gendertechnisch is presenteert ze zich als vrouwelijk. Wie ben jij dan om haar anders aan te spreken?
Niet dat ik een voor of tegenstander ben, maar hier wil ik graag wel even protesteren. We leven in Nederland en we hebben hier vrijheid van meningsuiting, dus hij heeft zeker het recht om iemand op elke manier aan te spreken. Of zij de transgender dat leuk vind is een ander verhaal. Verder mogen mannen er ook iets van vinden. Het is niet zo dat de transgender dicteert.
pi_191023008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:13 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Niet dat ik een voor of tegenstander ben, maar hier wil ik graag wel even protesteren. We leven in Nederland en we hebben hier vrijheid van meningsuiting, dus hij heeft zeker het recht om iemand op elke manier aan te spreken. Of zij de transgender dat leuk vind is een ander verhaal. Verder mogen mannen er ook iets van vinden. Het is niet zo dat de transgender dicteert.
Ugh.

Weer die "vrijheid van meningsuiting".

Zoek even op wat dat echt betekent.
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 12:15:39 #46
5428 crew  miss_sly
pi_191023017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:13 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Niet dat ik een voor of tegenstander ben, maar hier wil ik graag wel even protesteren. We leven in Nederland en we hebben hier vrijheid van meningsuiting, dus hij heeft zeker het recht om iemand op elke manier aan te spreken. Of zij de transgender dat leuk vind is een ander verhaal. Verder mogen mannen er ook iets van vinden. Het is niet zo dat de transgender dicteert.
Tuurlijk mag je iemand aanspreken met hij als ze een vrouw is. Net zoals je een man met zij mag aanspreken. Vinden alle mannen vast ook best om voortaan met vrouwelijke voornaamwoorden te worden aangesproken? Vrijheid van meningsuiting, immers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191023018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:13 schreef MakkieR het volgende:
Verder mogen mannen er ook iets van vinden.
En vrouwen niet? :?
pi_191023044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Graag onderbouwing met cijfers en wetenschappelijke bronnen. 'We weten' vind ik echt veel te vaag.
Echt? :') Jouw hele verhaal is één groot emotioneel betoog en je vraagt mij om bewijs? Maar goed, er is inderdaad nog weinig concrete data maar er zijn wel veel aanwijzingen dat er veel mensen zijn die spijt krijgen.

https://www.news-medical.(...)-trans-activist.aspx

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2020 12:18:07 ]
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:18:23 #49
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191023058
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wie ben jij dan om haar anders aan te spreken?
Wie ben jij om iemand aan te spreken zoals je wil? :') Wat een rare redenatie. We zijn onszelf, en we doen wat we willen?

Dit soort argumenten zijn meer geschikt voor bijvoorbeeld: ''Wie ben jij om te bepalen wat iemand met haar lichaam doet''. Klopt, hebben we niks over te zeggen. Maar over welke woorden op welk moment uit mijn EIGEN mond komen, daar heb ik natuurlijk ALLES over te zeggen. We leven niet in de wereld van 1984.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 12:19:05 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191023062
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:09 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

2 dingen waar ik me zorgen over maak, ook bij het kijken naar programma's over dit onderwerp:

1. We weten dat een aanzienlijk percentage transgenders na een operatie spijt krijgen (...)

Niet noodzakelijk:

quote:
Conclusion: The number of people with gender identity issues seeking professional help increased dramatically
in recent decades. The percentage of people who regretted gonadectomy remained small and did not show a tendency to increase.


Wiepjes CM, Nota NM, de Blok CJM, et al. The Amsterdam Cohort of Gender
Dysphoria Study (1972e2015): Trends in Prevalence, Treatment, and Regrets. J Sex Med
2018
We have always been at war with Eastasia.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')