Je hebt een nogal simplistische interpretatie van 'het recht'..quote:Op maandag 13 januari 2020 13:22 schreef Faux. het volgende:
[..]
Je pleit voor het levenslang opsluiten van mensen die geen gevaar voor de maatschappij vormen in tbs-klinieken. Hoe wil je dat ik daar op reageer?
En nee, jij bepaalt niet of iemand een gevaar voor de samenleving is. Dat doet de rechter, en die heeft besloten dat deze man geen gevaar meer is.
En dat geeft jou nog steeds niet het recht om hem buiten de rechtszaal om te veroordelen.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt een nogal simplistische interpretatie van 'het recht'..
Je kunt recht niet analyseren in de context van: 'dit zegt de rechter, basta'. Wetten zijn onderhevig aan verandering, rechters bepalen per context.
Dat is precies wat ik zeg. Rechters bepalen. Jij bent degene die het overrulen van rechters door tokkies goedpraat.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt een nogal simplistische interpretatie van 'het recht'..
Je kunt recht niet analyseren in de context van: 'dit zegt de rechter, basta'. Wetten zijn onderhevig aan verandering, rechters bepalen per context.
Was een grapje.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja want elke pedo wil een baby neuken.
Ik ga af op de feiten, niet wat je graag erover wil denken.
Jawel, hoor. Anders geef je mij even aan waar in de grondwet staat dat je als individu geen mening mag hebben over het recht dat gesproken wordt.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat geeft jou nog steeds niet het recht om hem buiten de rechtszaal om te veroordelen.
Angst kan een slechte raadgever zijn. Massa hysterie nog wel veel meer.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Altijd lastig dit, ik kan mij die gevoelens van die mensen goed voorstellen. Maar zo'n man moet ergens wonen.
Mening, sure. Actie ondernemen op basis van die mening? Nope.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, hoor. Anders geef je mij even aan waar in de grondwet staat dat je als individu geen mening mag hebben over het recht dat gesproken wordt.
Ben benieuwd.
Ik heb vooral het idee dat jij graag andere wegzet als 'Tokkie', om je eigen gebrek aan kennis te verbloemen.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:29 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg. Rechters bepalen. Jij bent degene die het overrulen van rechters door tokkies goedpraat.
Wat doet jou steeds denken dat ik geen kennis heb?quote:Op maandag 13 januari 2020 13:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat jij graag andere wegzet als 'Tokkie', om je eigen gebrek aan kennis te verbloemen.
Het is echt van een bedroevend niveau, namelijk.
Ik zit op de bank. Relaxquote:Op maandag 13 januari 2020 13:31 schreef Faux. het volgende:
[..]
Mening, sure. Actie ondernemen op basis van die mening? Nope.
Ik heb het niet over jouw acties, maar over de acties die jij goed zit te praten.quote:
Hm nee dat is niet waar.quote:Op maandag 13 januari 2020 12:58 schreef Faux. het volgende:
[..]
Het is gewoon dom volk. Dom volk dat niet snapt hoe de maatschappij werkt. Dom volk waardoor we ooit met z'n allen besloten hebben een rechtstaat op te richten.
Walgelijke eigenrichting. Net als die tokkies die een man gedood hebben toen omdat ie mogelijk iets deed met een kind in een speeltuin.
Jawel. Man is gedood door de acties van de omstanders. Ik heb het bewust niet over moorden oid. Maar die vent is hartstikke dood.quote:
Geinig dat je de rode waas ons in de schoenen schuift. Wij ventileren slechts onze mening op een internetforum. De tokkies plegen aanslagen op huizen in Harderwijk.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar goed dit soort zaken gebeuren vaak, dan kan je wel heel simpel tokkies roepen met een rode waas voor je ogen maar je kan ook kijken waar dit vandaan komt. Schijnbaar is er een angst bij deze mensen.
En die mensen die uit angst handelen hebben geen waas voor hun ogen zekerquote:Op maandag 13 januari 2020 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
tokkies roepen met een rode waas voor je ogen maar je kan ook kijken waar dit vandaan komt. Schijnbaar is er een angst bij deze mensen.
Nee, Tokkie is synoniem voor ''asociaal''.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:32 schreef Faux. het volgende:
[..]
Tokkie is een vrij breed geaccepteerde naam voor mensen die voornamelijk hun mening en acties baseren op onderbuikgevoelens.
Als er angst in het spel is, waarom niet even de tijd nemen om met deze man in gesprek te gaan?quote:Op maandag 13 januari 2020 13:43 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar goed dit soort zaken gebeuren vaak, dan kan je wel heel simpel tokkies roepen met een rode waas voor je ogen maar je kan ook kijken waar dit vandaan komt. Schijnbaar is er een angst bij deze mensen.
Ik meen dat geen van die mensen iets ten laste is gelegd en dat het een correct burgerarrest was?quote:Op maandag 13 januari 2020 13:46 schreef Faux. het volgende:
[..]
Jawel. Man is gedood door de acties van de omstanders. Ik heb het bewust niet over moorden oid. Maar die vent is hartstikke dood.
[..]
Geinig dat je de rode waas ons in de schoenen schuift. Wij ventileren slechts onze mening op een internetforum. De tokkies plegen aanslagen op huizen in Harderwijk.
En angst is een erg slechte raadgever.
Jazeker wel.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:50 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En die mensen die uit angst handelen hebben geen waas voor hun ogen zeker
Dan vraag ik mij af, jij kent deze mensen? Of hoe kom je hier anders bij?quote:Op maandag 13 januari 2020 13:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als er angst in het spel is, waarom niet even de tijd nemen om met deze man in gesprek te gaan?
De boel mollen heeft imho vrij weinig te maken met het feit dat deze meneer een veroordeelde pefo is. Deze mensen zoeken iets om te rellen, om dingen verrot te maken. Het zijn van die hooligantypes. Met hun acties ook gewoon andere mensen in gevaar brengen. Hersenloos.
Die vent is dood. Je hoort mij niet praten over of t juridisch in orde was, die vent is hartstikke dood door de acties van de omstanders. En dat zeg ik om aan te tonen hoe irrationeel men kan worden van woede/angst/etc.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik meen dat geen van die mensen iets ten laste is gelegd en dat het een correct burgerarrest was?
Daarnaast zie je mij nergens die acties goedpraten, dat die mensen een rode waas voor de ogen hebben lijkt mij vanzelfsprekend.
Bij moord op een naaste, mishandeling, een inbraak in de woning etc is sprake van dezelfde soort gevolgen voor de slachtoffers. Waarom deze specifieke groep daders anders behandelen dan andere daders?quote:Op maandag 13 januari 2020 13:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'wet overtreedt'..
Misschien moet jij je eens verdiepen in de consequenties van kindermisbruik. De soms fysieke, maar vooral mentale problematiek van de slachtoffers. Succes.
Daarbij ben ik juist voor de veiligheid van dit soort misdadigers. Een goed beveiligde tbs-kliniek.
Oh nu maakt het juridisch aspect niet uit? En of er vanuit ratio of emotie is gereageerd lijkt mij bij jou onbekend. En om deze mensen die juridisch blijkbaar niets verkeerd hebben gedaan en op grond van een topic op FOK! dan ook nog eens voor tokkie uit te maken.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:58 schreef Faux. het volgende:
[..]
Die vent is dood. Je hoort mij niet praten over of t juridisch in orde was, die vent is hartstikke dood door de acties van de omstanders. En dat zeg ik om aan te tonen hoe irrationeel men kan worden van woede/angst/etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |