abonnement Unibet Coolblue
pi_191043398
Maar in welk tijdsbestek van je piek moet je dan gemeenschap hebben voor een bevruchting? Dat kan toch tot 48 uur van tevoren?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 15 januari 2020 @ 15:48:59 #52
269689 crew  Viv
pi_191043404
Miskraam was op oudejaarsdag toch? Dan is je lichaam dus subiet aan een nieuwe cyclus begonnen. :o Fijn!

@Wolken je hebt meer vruchtbare dagen vóór dan ná de positieve ovulatietest, dus ik zou er vooral niet op wachten. :Y)
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:51:12 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_191043432
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:48 schreef Wolken het volgende:
Maar in welk tijdsbestek van je piek moet je dan gemeenschap hebben voor een bevruchting? Dat kan toch tot 48 uur van tevoren?
2-3 dagen er voor en tot 1 dag er na ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
Miskraam was op oudejaarsdag toch? Dan is je lichaam dus subiet aan een nieuwe cyclus begonnen. :o Fijn!
Als ik de dag waarop ik begon te bloeden als dag 1 zou pakken, zit ik nu op dag 16. Normaal gesproken ovuleer ik op 12/13, dus is inderdaad net een gewone cyclus :')
disclaimer
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 15:53:02 #54
382129 crew  Donna
pi_191043462
Jeetje SQ wat fijn zo snel weer op orde. Ik had dat ook na 2 miskramen, maar het is nu een rommeltje na de laatste miskraam. Ik hoop binnen nu en 2 weken ongesteld te worden. Ofzo. }:|
pi_191043556
Ik denk dat ik een vroeg ei heb in mijn cyclus. Waar heb jij die testen van SQ? Volgende maand maar even goed gaan bijhouden. 2 x per dag ;)

Na mijn curettage eind juli 2018 heb ik geen ongesteldheid gehad tot ik dus opeens zwanger was in november 2018.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:01:36 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_191043593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:58 schreef Wolken het volgende:
Ik denk dat ik een vroeg ei heb in mijn cyclus. Waar heb jij die testen van SQ? Volgende maand maar even goed gaan bijhouden. 2 x per dag ;)

Na mijn curettage eind juli 2018 heb ik geen ongesteldheid gehad tot ik dus opeens zwanger was in november 2018.
Ja en toen was je ook al 4 maanden onderweg meteen toch? _O-

Ik heb ebaytesten van klackstar, vooral omdat goedkoop, 50 voor 7 euro ofzo, dan kun je ook wel prima 3 keer per dag testen :')

Maar jullie gaan dus voor een tweede? O+
disclaimer
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:02:06 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_191043606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:53 schreef Donna het volgende:
Jeetje SQ wat fijn zo snel weer op orde. Ik had dat ook na 2 miskramen, maar het is nu een rommeltje na de laatste miskraam. Ik hoop binnen nu en 2 weken ongesteld te worden. Ofzo. }:|
Nog steeds niets? -O- wat rot dat je zo'n lange nasleep hebt :*
disclaimer
pi_191043634
Naast dat de reeks laat zien hoe makkelijk je de piek kan missen laat het ook mooi zien waarom het streepje niet perse even donker of zelfs donkerder moet zijn dan de controlestreep. Een paar uur eerder/later kan al een groot verschil maken.
pi_191043670
Fijn, SQ! Goed benut? O+

Morgen zou m’n NOD moeten zijn. Ben benieuwd wat mijn lichaam doet.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 15 januari 2020 @ 16:07:47 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_191043707
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Fijn, SQ! Goed benut? O+

Morgen zou m’n NOD moeten zijn. Ben benieuwd wat mijn lichaam doet.
Nah, maandagavond, ik zag deze piek niet aankomen. Probeer vanavond nog wel even, hij is alleen pas om 10 uur thuis :')
Spannend! Ik ben benieuwd. Niet meer zo vroeg aan het testen dit keer?
disclaimer
pi_191043731
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja en toen was je ook al 4 maanden onderweg meteen toch? _O-

Ik heb ebaytesten van klackstar, vooral omdat goedkoop, 50 voor 7 euro ofzo, dan kun je ook wel prima 3 keer per dag testen :')

Maar jullie gaan dus voor een tweede? O+
Naja, 16 weken ja *) . Maar daar kwamen we dus in februari achter. Hij is achteraf gezien verwekt op de dag dat mijn vriend mij ten huwelijk vroeg op vakantie :') .

We zijn alweer even bezig maar ik weet niet of het nog een keer gaat lukken. En wat de volgende stap is als het weer niet lukt. Bij Bikkel heeft het 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was.

Ik ga ze even bestellen. Thanks!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 16:30:35 #62
382129 crew  Donna
pi_191044106
Ohjaaaa @Wolken dat weet ik nog wel!

quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Nog steeds niets? -O- wat rot dat je zo'n lange nasleep hebt :*
Nee nog steeds niet, ik had 10 december controle, toen zat er nog 'wat'. Dat 'wat' was nu weg afgelopen maandag, maar het was nog wel wat hobbelig (??) en de gyn dacht wel dat ik binnen nu en 2 weken wel ongesteld zou worden ongeveer, ook omdat ik wel steeds wat bruin/roze verlies heb (zwaar irritant).
Het was niet m'n eigen gyn en ik vond deze niet zo aardig eigenlijk dus ik heb ook niet teveel verder gevraagd. Als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben of als het daarna onregelmatig blijft moet ik weer bellen. En ik moet sowieso nog bloedprikken voor stolling en de uitslag van de chromosoom onderzoeken moeten nog komen.
Daarom hebben we nu ook even pauze. Het voelt als Russische roulette om er nu wel voor te gaan en dan straks wellicht te horen dat er toch iets met ons is waardoor die miskramen komen.

Maar dit blijft een leuk topic! O+
En succes vanavond @SQ, haha!
pi_191044410
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:51 schreef SQ het volgende:

[..]

2-3 dagen er voor en tot 1 dag er na ;)
[..]
Oh dacht juist andersom :o
Maar probeer het gewoon zo vaak mogelijk te doen, dat valt soms niet met met onregelmatige werktijden vind ik, nachtdiensten nog tussendoor...soms zal ik mijn partner zo paar dagen eigenlijk nauwelijks zien dan moet je het wel soort van plannen ofzo..
pi_191044460
Ik moet weer wachten, weekje ofzo nog...
Maar eigenlijk moet ik naar de dokter weer.
Maar denk ik weer misschien is het nu wel raak -O-
Zal wel weer niet dus kan beter vast afspraak maken...
pi_191044501
Succes iedereen met wachten, en andere activiteiten :9
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:19:31 #66
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_191044716
Zo dat is wel duidelijk ja SQ!
Ik test als ze oplopen gerust 3 keer op een dag, maar zo'n plotselinge korte piek heb ik nog niet gehad.

Ik zit op 5 of 6 DPO volgens ovulatietesten. Deze maand is er in mijn temperatuur eindelijk een stijging te zien na ei, dat was elke keer dus niet het geval, vandaar ook (o.a.) mijn afspraak voor morgen.
Ik voel verder in elk geval niks geks, maar daar is het ook nog wel te vroeg voor denk ik zo. Nooit zwanger geweest, dus geen idee. Vriendinnen zeggen dat ze zich wel 'anders' voelden, nog voor een positieve test. Maar goed, heel die innesteling kan wellicht nog komen :P
L'Enfer, c'est les autres.
pi_191044902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:19 schreef Maria2.0 het volgende:
Zo dat is wel duidelijk ja SQ!
Ik test als ze oplopen gerust 3 keer op een dag, maar zo'n plotselinge korte piek heb ik nog niet gehad.

Ik zit op 5 of 6 DPO volgens ovulatietesten. Deze maand is er in mijn temperatuur eindelijk een stijging te zien na ei, dat was elke keer dus niet het geval, vandaar ook (o.a.) mijn afspraak voor morgen.
Ik voel verder in elk geval niks geks, maar daar is het ook nog wel te vroeg voor denk ik zo. Nooit zwanger geweest, dus geen idee. Vriendinnen zeggen dat ze zich wel 'anders' voelden, nog voor een positieve test. Maar goed, heel die innesteling kan wellicht nog komen :P
Nou, ligt eraan hoe je er mee bezig bent denk ik.
Ben ooit lang geleden zwanger geweest. Uiteindelijk is dat misgelopen maar voelde helemaal niks. Behalve dat ik na 2 maanden dacht hmm ben nog steeds niet ongesteld :o
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:35:42 #68
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191044919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:03 schreef Elleska het volgende:
Naast dat de reeks laat zien hoe makkelijk je de piek kan missen laat het ook mooi zien waarom het streepje niet perse even donker of zelfs donkerder moet zijn dan de controlestreep. Een paar uur eerder/later kan al een groot verschil maken.
En wat weet je dan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191046029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

En wat weet je dan?
Dat de zichtbaarheid van het streepje in een korte tijd kan veranderen. Achteraf kan je zeggen dat de meest donkere streepje het dichtste bij je piek lag en dat is genoeg info om te weten wanneer je eisprong ongeveer was. Je hoeft geen knalpositieve test te hebben om je eisprong te vinden.

Zoals Mariposas ook al zei was dat volgens sommigen echt niet zo, de teststreep moest donkerder zijn anders was er geen eisprong.
  woensdag 15 januari 2020 @ 19:06:40 #70
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191046256
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 18:51 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat het meest donkere streepje het dichtste bij je piek lag en dat is genoeg info om te weten wanneer je eisprong ongeveer was. Je hoeft daarvoor geen knalpositieve test te hebben.

Zoals Mariposas ook al zei was dat volgens sommigen echt niet zo, de teststreep moest donkerder zijn anders was er geen eisprong.
Het is normaal als je fluctuaties hebt in je LH niveau, dus het Is wel het meest betrouwbaar als je een positieve ovulatietest hebt. Je kan bijvoorbeeld ook een pre-piek hebben, dan daalt het hormoon weer iets om vervolgens weer te stijgen. Als je niet goed doortest zou je dan bijvoorbeeld kunnen denken dat je je piek hebt gehad. Alleen als je een regelmatige cyclus hebt of als je het patroon herkent vanuit een eerdere cyclus kan je mi. pas vertrouwen op een test die bijna positief is.
Voorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die “sommigen” was ik trouwens, maar ik heb niet gezegd dat je zonder positieve test geen eisprong hebt. Een positieve test toont ook alleen aan dat het LH een bepaalde waarde heeft bereikt, en die waarde is meestal gekoppeld aan een eisprong. Soms vindt er toch geen probleem eisprong plaats.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 15 januari 2020 @ 19:49:19 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_191046926
Hm, nou heb ik weer een positieve :')
Dan zal die van 15:00 wel een dud zijn geweest. Anyhow, mijn lijf doet het nog en daar ging het me om :P
disclaimer
pi_191047135
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 19:49 schreef SQ het volgende:
Hm, nou heb ik weer een positieve :')
Dan zal die van 15:00 wel een dud zijn geweest. Anyhow, mijn lijf doet het nog en daar ging het me om :P
Daar ging je bewijs _O- :D
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 15 januari 2020 @ 20:52:08 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_191047913
Ja, dat was wel een beetje maf :')
disclaimer
  woensdag 15 januari 2020 @ 21:28:38 #74
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_191048562
Hier nog weinig nieuws. Heb gister 1x licht gespot, vandaag heel klein beetje gespot. Verder eigenlijk helemaal geen symptomen. :{w Misschien waag ik een testje van het weekend, als mijn ongesteldheid er dan nog niet is.

En nog altijd aan het hoesten }:|
  donderdag 16 januari 2020 @ 08:27:29 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191052441
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:34 schreef AgathaRaisin het volgende:

[..]

Nou, ligt eraan hoe je er mee bezig bent denk ik.
Ben ooit lang geleden zwanger geweest. Uiteindelijk is dat misgelopen maar voelde helemaal niks. Behalve dat ik na 2 maanden dacht hmm ben nog steeds niet ongesteld :o
Ik ontlurk even:

Hoe veel je merkt van een zwangerschap heeft niet per se te maken met 'hoe je ermee bezig bent'. De een merkt er fysiek meer van dan de ander. Ik was bijvoorbeeld al heel vroeg heel, heel erg misselijk en moest continu overgeven terwijl een vriendinnetje al voordat ze wist dat ze zwanger was (het was niet gepland, pas getest bij 11 weken ofzo uiteindelijk) last had van haar rug en bekken. Het verschilt gewoon echt per persoon en per zwangerschap...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')