abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190992464
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:15 schreef Donderjagers het volgende:

[..]

Gelijk in wat? In mijn ogen is het regime de vijand. 1500 demonstranten genadeloos afmaken praat je niet goed. De Iraniërs die nu op straat staan spelen met hun leven.
Dus je kan je nu wel vinden in de MSM?
pi_190992528
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus je kan je nu wel vinden in de MSM?
Om een beeld te vormen van de situatie lees ik posts op Reddit, Twitter en bekijk ik video's op Liveleak o.a.

Dan merk je hoe achterhaald en eenzijdig de NOS bijvoorbeeld is. :')
pi_190992744
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:21 schreef Donderjagers het volgende:

[..]

Om een beeld te vormen van de situatie lees ik posts op Reddit, Twitter en bekijk ik video's op Liveleak o.a.

Dan merk je hoe achterhaald en eenzijdig de NOS bijvoorbeeld is. :')
Logisch toch, dat een NOS vaak laat is met nieuws en dus soms achterhaald? Ze willen meerdere bronnen, om zo dicht mogelijk bij de feiten te blijven. Onbegrijpelijk dat mensen daar over vallen, dat is net een kwaliteit.

Als je één bericht van een Reddit als waarheid kwalificeert en de rest meteen als leugens, ben je niet kritisch, maar ben je zelf gekleurd.

Uit dat bericht van Reddit blijkt niet dat de MSM liegt. Want jij begrijpt ook wel, elk regiem heeft fans. En wat wel interessant is, die redditter, doet ook allerlei aannames in zijn bericht (van heide en verre worden mensen gehaald, mensen worden verplicht, straten afgesloten) terwijl hij er zelf niet eens bij was. Het zal vast wel kloppen, maar als een NOS dit soort berichten verspreidt, dan zeg jij..?
  zondag 12 januari 2020 @ 11:59:50 #254
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190992881
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Mooi is dit.
Hoe één post, van een onbekend iemand, op internet, waarheid is en wat duizenden journalisten ons laten zien leugens zijn.

En dan hopen we nog, dat die ene iemand op het internet een echt iemand is en niet en troll van een regiem of organisatie.

Wat leven we toch in een heerlijke tijd.
Er is anders zat meer informatie te vinden overal op internet. Maar goed, ik ben dan ook extreem bevooroordeeld als het op bijvoorbeeld de NOS aankomt. Ik geloof ze per definitie niet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190993274
Die duizenden journalisten krijgen hun nieuws in hapklare brokken en spinnen daar hun eigen verhaal van. Niks anders dan doorgeefluiken.
  zondag 12 januari 2020 @ 12:41:20 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190993412
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Er is anders zat meer informatie te vinden overal op internet. Maar goed, ik ben dan ook extreem bevooroordeeld als het op bijvoorbeeld de NOS aankomt. Ik geloof ze per definitie niet.
helaas moet je nagenoeg alle informatiebronnen met een korrel zout nemen
  zondag 12 januari 2020 @ 12:48:20 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190993515
GEsfandiari twitterde op zondag 12-01-2020 om 12:26:27 Students protesting at Tehran’s Beheshti university: “Our enemy is right here. They lie when they say America is our enemy.” Via @mamlekate #IranPlaneShootdown #PS572 https://t.co/CLAEMH0Smy reageer retweet
pi_190994116
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ff teletekst 101 erbin gepakt:
1 dode en gewonden bij ongeval
Koning gaat naar uitvaart Sultan Oman
Abela nieuwe premier Malta

Allemaal pas waar als meerdere mensen het bevestigen, het liefst anoniem op internet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190997327
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 19:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik had het eigenlijk alleen over de bevolking die zich tegen de moellahs aan het keren is. Dit is wat er nu gaande is. Men kan het duiden dat het slechts op kleine schaal gebeurt, maar de eerste barstjes zijn al maanden geleden ontstaan.
Hoe zich dit verder gaat ontwikkelen is nog niet zo heel veel over te zeggen, maar dat een groot deel van de bevolking naar een andere vertegenwoordiging smacht staat imo buiten kijf.
Voor hun blijf ik hopen.
Vandaag ging een deel weer de straat op, zijn kwaad voorgelogen te zijn door regering met het ontkennen van het neerhalen van Iraniërs in dat vliegtuig. En Britse ambassadeur werd gegijzeld.

VANDAAG, 16:39 o AANGEPAST VANDAAG, 17:00

Op verschillende plekken in Teheran zijn Iraniërs opnieuw de straat op gegaan.
Betogers eisen excuses voor het neerhalen van een Oekraïens vliegtuig en het aftreden van de militaire en politieke leiders van het land. Ook voorstanders van het regime protesteren.

Iraanse veiligheidstroepen zijn in groten getale aanwezig op cruciale locaties in Teheran. Onder meer op het centrale Vali-e Asrplein en rond universiteiten wordt rekening gehouden met nieuwe protesten.
Het is onduidelijk hoe groot de betogingen op dit moment zijn.

* Satelliet is kapot :{

[..]

Gisteren werd de Britse ambassadeur Rob Macaire korte tijd vastgezet, omdat hij volgens de autoriteiten deelnam aan de protesten. Zelf ontkent Macaire dat.

De Britse minister van Buitenlandse Zaken Dominic Raab noemde de arrestatie een "flagrante overtreding van de internationale wetten".
Hij waarschuwde dat Iran bezig is een "pariastatus" te verkrijgen.

> https://nos.nl/artikel/23(...)rschuwt-teheran.html

https://nos.nl/artikel/23(...)eerhalen-boeing.html

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 12-01-2020 17:52:08 ]
shift-knop defekt
pi_190997565
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:48 schreef Tarado het volgende:
GEsfandiari twitterde op zondag 12-01-2020 om 12:26:27 Students protesting at Tehran’s Beheshti university: “Our enemy is right here. They lie when they say America is our enemy.” Via @:mamlekate #IranPlaneShootdown #PS572 https://t.co/CLAEMH0Smy reageer retweet
Studenten hadden een ontzettend grote en belangrijke rol bij de Islanitische revolutie in Iran. Dit lijkt er heel erg op.
pi_190997628
Interessant om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen. Internationaal is de erkenning van deze grote fout de beste strategie, ook omdat ze direct de VS kunnen aanwijzen als degenen die de kettingreactie hebben gestart... Nationaal is het nogal explosief omdat je je eigen landgenoten uit de lucht knalt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 12 januari 2020 @ 19:08:13 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_190998436
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 18:06 schreef TheVulture het volgende:
Interessant om te zien hoe dit zich gaat ontwikkelen. Internationaal is de erkenning van deze grote fout de beste strategie, ook omdat ze direct de VS kunnen aanwijzen als degenen die de kettingreactie hebben gestart... Nationaal is het nogal explosief omdat je je eigen landgenoten uit de lucht knalt
Yep, hoewel de ander de schuld geven omdat zijzelf de trekker overhalen... wel erg kort -en doorzichtig is. Een beetje zoals veel daders zich verdedigen met ik werd er toe gedwongen of uitgenodigd etc.etc.

Ik hoop dat de nabestaanden enige kracht kunnen halen uit de schuldbekentenis en dat de rest van het volk, zichzelf gaat afvragen waar hun leiders (en zij zelf) mee bezig zijn.
Zelf vind ik het een uitstekend voorbeeld hoe niet om te gaan met wapens, als daar al een argument voor is.

Een reden te meer ook om dat volk sws geen atoomwapens toe te staan. Voor je het weet, drukt e.o.a. oververhitte "strijder" in naam van in een splitsecond op een knop en moet dan straks "oh sorry, foutje bedankt" zeggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_190999381
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2020 19:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, hoewel de ander de schuld geven omdat zijzelf de trekker overhalen... wel erg kort -en doorzichtig is. Een beetje zoals veel daders zich verdedigen met ik werd er toe gedwongen of uitgenodigd etc.etc.

Ik hoop dat de nabestaanden enige kracht kunnen halen uit de schuldbekentenis en dat de rest van het volk, zichzelf gaat afvragen waar hun leiders (en zij zelf) mee bezig zijn.
Zelf vind ik het een uitstekend voorbeeld hoe niet om te gaan met wapens, als daar al een argument voor is.

Een reden te meer ook om dat volk sws geen atoomwapens toe te staan. Voor je het weet, drukt e.o.a. oververhitte "strijder" in naam van in een splitsecond op een knop en moet dan straks "oh sorry, foutje bedankt" zeggen.
De Amerikanen lopen in Iran zomaar mensen te vermoorden en hebben daar aan alle kanten van Iran militaire basis. Na de dreiging en de daaruit volgende escalatie van vorige week. Lijkt het me logisch dat Iran gespannen reageert. Die onschuldige doden zijn dus ook de schuld van het westen zelf. Prexies zo met vlucht MH17. Het westen rust niet voordat ze weer oorlog kunnen voeren met de zoveelste land in het midden oosten. Ze zijn Iran al tientallen jaren aan het uitlokken. Stel je voor dat Iran zomaar een Amerikaanse leger-generaal had vermoord. De buitenproportionele acties die daarop zpuden volgen. Omgekeerd vind ik dat Iran zich dus heel erg inhoudt. Ik vind de Amerikanen en Canadezen en westerse media vies schijnheilig.

[ Bericht 2% gewijzigd door imgoddamnugly op 12-01-2020 20:24:04 ]
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  zondag 12 januari 2020 @ 20:55:38 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_191000342
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 20:10 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

De Amerikanen lopen in Iran zomaar mensen te vermoorden en hebben daar aan alle kanten van Iran militaire basis. Na de dreiging en de daaruit volgende escalatie van vorige week. Lijkt het me logisch dat Iran gespannen reageert. Die onschuldige doden zijn dus ook de schuld van het westen zelf. Prexies zo met vlucht MH17. Het westen rust niet voordat ze weer oorlog kunnen voeren met de zoveelste land in het midden oosten. Ze zijn Iran al tientallen jaren aan het uitlokken. Stel je voor dat Iran zomaar een Amerikaanse leger-generaal had vermoord. De buitenproportionele acties die daarop zpuden volgen. Omgekeerd vind ik dat Iran zich dus heel erg inhoudt. Ik vind de Amerikanen en Canadezen en westerse media vies schijnheilig.

Je mag een overtuiging hebben maar wees voorzichtig die als argument in te brengen voor plegen van (mis)daden laat staan het te zien als rechtvaardig. Je spreekt verder in algemene, generieke termen die kant noch wal raken.

//--//
Links of rechts van het midden, is "Iran" en specifiek het leger en daarmee de haar aansturende politiek, hier sowieso fout. Zij hebben een passagiersvliegtuig laten neerhalen.
Natuurlijk is er een probleem van zelfbeheersing en ophitsing. Dan nog, hoe en op welke wijze iemand of een groep ook wordt bejegend of zich uitlaat, het mag nooit reden zijn om willekeurige slachtoffers te (willen, laat staan laten) maken.

Je kunt je beter afvragen of het bestel daar niet uit compassie beter kan aftreden dan telkens weer de schuld bij externen neer te leggen en te (laten) zoeken.
Maar goed, ik vermoed zo maar dat ook daar, de inwoners zichzelf dat daar - met reden - ook zullen afvragen. Natuurlijk blijf je psychopaten houden die de schuld elders neerleggen.

De reden van het gelazer is vooral dat Iran zich niet houdt aan (toegegeven, opgelegde) afspraken die haar macht en invloed in de regio beperken.
Ik denk zelf dat de Iraanse overheid juist facties zoals Amerika nodig of het zg Westen nodig heeft om haar dictaat, bestaansrecht te kunnen geven. De (binnenlandse) aandacht wordt dan "afgeleid" van de werkelijke oorzaak van de problemen. Het volk accepteert tirannie en onderdrukking omdat de "overheid" een gemeenschappelijke vijand fabriceert. Zonder die "vijand", heeft het bestel geen mandaat voor haar onderdrukking.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_191001524
Seamus_Malek twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 23:19:31 This morning's front-page of Iran, the Iranian government's official newspaper."Unforgivable".The names of the Iranians who died on Ukraine International Flight 752 are written to make up the tail of the plane. https://t.co/qzZXmbAVVl reageer retweet
  maandag 13 januari 2020 @ 12:43:50 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191008059
De Iraanse overheid beschuldigd nu de Revolutionary Guard ervan te liegen in eerste instantie over wat er gebeurd was.

rafsanchez twitterde op maandag 13-01-2020 om 11:50:04 Rouhani government spokesman: "All relevant authorities had assured us that there had been no missile involved in the downing of the Ukrainian plane."i.e. accusing the Revolutionary Guard of misleading them over what happened to #PS572 reageer retweet
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen nu ze elkaar intern de schuld beginnen te geven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191008401
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2020 12:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De Iraanse overheid beschuldigd nu de Revolutionary Guard ervan te liegen in eerste instantie over wat er gebeurd was.

rafsanchez twitterde op maandag 13-01-2020 om 11:50:04 Rouhani government spokesman: "All relevant authorities had assured us that there had been no missile involved in the downing of the Ukrainian plane."i.e. accusing the Revolutionary Guard of misleading them over what happened to #PS572 reageer retweet
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen nu ze elkaar intern de schuld beginnen te geven.
Rouhani is best wel oké. Het probleem is ook dat de overheid er ook maar voor de schijn zit. De echte macht ligt in handen van Khameini en de IRGC.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191009627
“ Er zijn alleen maar verliezers in dit alles. De inzittenden van het vliegtuig plus naasten, de inwoners van Iran, de militairen/politie die niets anders doen dan bevelen opvolgen en de leiders van het land. Deze laatsten zullen hun verliezen altijd wraken.

Je hart bloedt als je dit hoort. Vreselijk dat er nu op dit moment mensen worden mishandeld, opgepakt, beschoten, noem maar op. Terwijl de hele wereld alleen maar vrijheid, vrede, rust, een baan, eten en liefde wil.

De wereld wordt niet kapot gemaakt door haar inwoners, maar door haar leiders. Die altijd meer geld en meer macht willen. Die denken het alleenrecht te hebben en te mogen beschikken over het leven van een ander.”

Ik las deze tussen de reacties op nu.nl. Vond m wel de moeite waard om te delen.
pi_191010935
Qatar to offer Iran $3 billion for Ukrainian plane victims

https://middle-east-onlin(...)ainian-plane-victims
pi_191012733
quote:
18s.gif Op zondag 12 januari 2020 20:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

//--//
Links of rechts van het midden, is "Iran" en specifiek het leger en daarmee de haar aansturende politiek, hier sowieso fout. Zij hebben een passagiersvliegtuig laten neerhalen.
Natuurlijk is er een probleem van zelfbeheersing en ophitsing. Dan nog, hoe en op welke wijze iemand of een groep ook wordt bejegend of zich uitlaat, het mag nooit reden zijn om willekeurige slachtoffers te (willen, laat staan laten) maken.

Je kunt je beter afvragen of het bestel daar niet uit compassie beter kan aftreden dan telkens weer de schuld bij externen neer te leggen en te (laten) zoeken.
Maar goed, ik vermoed zo maar dat ook daar,
Zelfbeheersing. Zeg dit maar tegen de Amerikanen en Britten en Fransen. Als je weet dat een land niet spoort waarom ga je jaren lopen zieken en stoken in dat gebied met het neerhalen van onschuldige burgervluchten tot gevolg. Dan ben je echt wel medeschuldig vind ik. Zoals Ragean al achterkwam. Gewoon niet fucken met die mensen. Laat ze. Doet het westen niet. Dan krijg je dit.

Nu lopen VS, Canada en media hier er een schijnheilige mediashow van te maken. Ze geven eigenlijk geen ene fuck om die doden. Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat ze dit juist erg leuk vinden dat dit is gebeurd.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191019014
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:33 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Zelfbeheersing. Zeg dit maar tegen de Amerikanen en Britten en Fransen. Als je weet dat een land niet spoort waarom ga je jaren lopen zieken en stoken in dat gebied met het neerhalen van onschuldige burgervluchten tot gevolg. Dan ben je echt wel medeschuldig vind ik. Zoals Ragean al achterkwam. Gewoon niet fucken met die mensen. Laat ze. Doet het westen niet. Dan krijg je dit.

Nu lopen VS, Canada en media hier er een schijnheilige mediashow van te maken. Ze geven eigenlijk geen ene fuck om die doden. Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat ze dit juist erg leuk vinden dat dit is gebeurd.
met acteur Trudeau weet je het nooit, dat is wel zo.

De Canadese premier Justin Trudeau wil gerechtigheid en verantwoording voor de slachtoffers van de vliegramp nabij Teheran. Bij een herdenkingsbijeenkomst voor een deel van de slachtoffers beloofde hij zich daarvoor in te zetten.
"Ik wil alle families en alle Canadezen ervan verzekeren dat we niet zullen rusten tot er antwoorden zijn", zei hij.

"Alle Canadezen waren geschokt en woedend toen ze erachter kwamen dat het toestel was neergehaald door een Iraanse raket", zei een geëmotioneerde Trudeau:

video > https://nos.nl/artikel/23(...)antwoorden-zijn.html

Ondertussen weet de Nos de antwoorden al, heeft de air crash investigation overbodig verklaard en inmiddels afgesloten ..

'Alles gedaan'
In haar verklaring op Instagram schrijft ze in het Farsi dat ze een van de miljoenen vrouwen is die al jaren onderdrukt worden in Iran. "Elke zin die ze me opdroegen te zeggen, heb ik gezegd", schrijft ze op haar account.

"Ik heb alles gedragen wat ik moest dragen", aldus de taekwondoka, die daarmee verwijst naar haar hoofddoek die Iraanse vrouwen verplicht moeten dragen in openbare ruimtes en dus ook bij het sporten.

Alizadeh was gisteren bij een herdenking in Eindhoven voor de slachtoffers van het neergestorte Oekraïense passagiersvliegtuig.

Dat vliegtuig werd vorige week vlak bij Teheran per ongeluk neergehaald door een Iraanse afweerraket.

Alle 176 inzittenden kwamen bij de crash om het leven.

> https://nos.nl/artikel/23(...)nt-in-eindhoven.html
shift-knop defekt
pi_191019587
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 01:38 schreef TomLuny het volgende:

[..]

met acteur Trudeau weet je het nooit, dat is wel zo.

De Canadese premier Justin Trudeau wil gerechtigheid en verantwoording voor de slachtoffers van de vliegramp nabij Teheran. Bij een herdenkingsbijeenkomst voor een deel van de slachtoffers beloofde hij zich daarvoor in te zetten.
"Ik wil alle families en alle Canadezen ervan verzekeren dat we niet zullen rusten tot er antwoorden zijn", zei hij.

"Alle Canadezen waren geschokt en woedend toen ze erachter kwamen dat het toestel was neergehaald door een Iraanse raket", zei een geëmotioneerde Trudeau:

video > https://nos.nl/artikel/23(...)antwoorden-zijn.html

Ondertussen weet de Nos de antwoorden al, heeft de air crash investigation overbodig verklaard en inmiddels afgesloten ..

'Alles gedaan'
In haar verklaring op Instagram schrijft ze in het Farsi dat ze een van de miljoenen vrouwen is die al jaren onderdrukt worden in Iran. "Elke zin die ze me opdroegen te zeggen, heb ik gezegd", schrijft ze op haar account.

"Ik heb alles gedragen wat ik moest dragen", aldus de taekwondoka, die daarmee verwijst naar haar hoofddoek die Iraanse vrouwen verplicht moeten dragen in openbare ruimtes en dus ook bij het sporten.

Alizadeh was gisteren bij een herdenking in Eindhoven voor de slachtoffers van het neergestorte Oekraïense passagiersvliegtuig.

Dat vliegtuig werd vorige week vlak bij Teheran per ongeluk neergehaald door een Iraanse afweerraket.

Alle 176 inzittenden kwamen bij de crash om het leven.

> https://nos.nl/artikel/23(...)nt-in-eindhoven.html
Van Trump tot Trudeau tot de commandant noemt iedereen het per ongeluk maar wee het gebeente van de NOS als ze ook daadwerkelijk per ongeluk opschrijven.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_191019902
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 20:10 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

De Amerikanen lopen in Iran zomaar mensen te vermoorden....

Alsof Iran dat niet doet, zelfs in Nederland.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederland~af8414b5/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191021158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Van Trump tot Trudeau tot de commandant noemt iedereen het per ongeluk maar wee het gebeente van de NOS als ze ook daadwerkelijk per ongeluk opschrijven.
Het klopt dat Trudeau het eerder ook per ongeluk noemde, staat ergens op video.
In het artikel hierboven zegt hij echter op zoek te zijn naar antwoorden,
Hoe dan ook, het onderzoek is amper nog begonnen, dus of het nou Nos, T of T is die dat roept, vind ik voorbarig en is er geen onderzoek meer nodig blijkbaar.
shift-knop defekt
  dinsdag 14 januari 2020 @ 10:50:41 #275
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_191021919
Feyenoord!!! * Barça
pi_191022046
quote:
Hoelang liggen al die bases daar al?
pi_191025156
quote:
Van Iran zullen ook bases in het buitenland zijn, die ontbreken op het plaatje :{

Iran: schuldigen neerhalen Oekraïens vliegtuig worden bestraft

Iran heeft een aantal mensen opgepakt die verdacht worden van betrokkenheid bij de ramp met het Oekraïense passagiersvliegtuig vorige week bij Teheran.

Er wordt een speciale rechtbank opgericht die onderzoek gaat doen.

De Boeing 737 van Ukraine International Airlines werd vlak na het opstijgen neergehaald met een korteafstandsraket van de Iraanse luchtafweer.

Het is niet bekend om hoeveel verdachten het gaat en wat hun rol is geweest. Ook is niet duidelijk wat voor rechtbank het wordt en of het mogelijk een proces wordt achter gesloten deuren.

Luchtvaartdeskundigen uit Iran, Oekraïne en Canada houden vandaag in Iran een bijeenkomst over het onderzoek naar de crash van de Boeing.

> https://nos.nl/artikel/23(...)worden-bestraft.html
shift-knop defekt
pi_191025502
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 14:54 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Van Iran zullen ook bases in het buitenland zijn, die ontbreken op het plaatje :{

Iran heeft een aantal mensen opgepakt die verdacht worden van betrokkenheid bij de ramp met het Oekraïense passagiersvliegtuig vorige week bij Teheran.

De Boeing 737 van Ukraine International Airlines werd vlak na het opstijgen neergehaald met een korteafstandsraket van de Iraanse luchtafweer.

Het is niet bekend om hoeveel verdachten het gaat en wat hun rol is geweest. Ook is niet duidelijk wat voor rechtbank het wordt en of het mogelijk een proces wordt achter gesloten deuren.

Luchtvaartdeskundigen uit Iran, Oekraïne en Canada houden vandaag in Iran een bijeenkomst over het onderzoek naar de crash van de Boeing.

Iran heeft volgens mij alleen gedeelde basissen in Syrië maar dat is omdat ze bondgenoten zijn.

Verder is niet zoals Amerika dat heeft, groots opgezet etc.
pi_191025548
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 15:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Iran heeft volgens mij alleen gedeelde basissen in Syrië maar dat is omdat ze bondgenoten zijn.

Verder is niet zoals Amerika dat heeft, groots opgezet etc.
Ja ok, maar dat hangt ervan af welke definitie van basis wordt gehanteerd.
Hezbollah zit volgens mij ook in Libanon, staat hier :

3 januari

Libanese Hezbollah roept op tot wraak op de VS

> https://www.ad.nl/buitenl(...)k-op-de-vs~ab139a24/

Iran is geen wereldmacht maar wel een midden-oosten macht.
Zitten daar overal met hun tengels.
shift-knop defekt
pi_191025568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 14:54 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dat was te verwachten. Die verdachten zullen wel als scapegoat worden gebruikt en opgeknoopt
pi_191025593
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 15:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat was te verwachten. Die verdachten zullen wel als scapegoat worden gebruikt en opgeknoopt
Khashoggi II wordt dat
shift-knop defekt
pi_191025924
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 15:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hoezo scapegoat? Alles wijst er op dat het een ongeluk was. Als dat de mensen zijn die hier verantwoordelijk voor zijn dan zijn het toch geen scapegoats. Of denk jij dat Khamanei zelf achter de knoppen zit?
pi_191025975
Als welhaast Dr. Claw.
"Next time Trumpy, next time..."
pi_191025997
De Black Box is in ieder geval naar Frankrijk gestuurd voor analyse, zoals eerder verwacht.
pi_191026550
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 15:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hoezo scapegoat? Alles wijst er op dat het een ongeluk was. Als dat de mensen zijn die hier verantwoordelijk voor zijn dan zijn het toch geen scapegoats. Of denk jij dat Khamanei zelf achter de knoppen zit?
Als het een ongeluk was kun je vaak niet de militairen de schuld geven.
Die krijgen bevelen en intel waar ze het mee moeten doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191026870
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als het een ongeluk was kun je vaak niet de militairen de schuld geven.
Die krijgen bevelen en intel waar ze het mee moeten doen.
Ja, maar we weten niet wie er precies gearresteerd is. Dus om bij voorbaat al "scapegoat" te roepen is ook een beetje onzin. De verantwoordelijken krijgen in ieder geval geen lintje of onderscheiding zoals de Amerikanen dat deden met Flight 655.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 16:49:40 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191026958
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja, maar we weten niet wie er precies gearresteerd is. Dus om bij voorbaat al "scapegoat" te roepen is ook een beetje onzin. De verantwoordelijken krijgen in ieder geval geen lintje of onderscheiding zoals de Amerikanen dat deden met Flight 655.
wat verwacht jij dan wat ze gaan doen?
pi_191033538
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat verwacht jij dan wat ze gaan doen?
Weet ik ook niet, we weten niet precies wat er gebeurd is, dat is het hele punt. Ze moeten tijd krijgen om het te onderzoeken.

Ik kan mij voorstellen dat degene die op het knopje drukte een leidinggevende officier heeft. En dat die leidinggevende officier ook weer een baas heeft, die onder een AA unit valt. Het lijkt mij dat ze het hoofd van de AA unit, de officier onder hem en degene die misschien de radar niet goed gelezen heeft gaan berechten. Ik denk zelf niet dat zij in contact stonden met Rouhani of zo, dan worden de communicatielijntjes te lang. But who knows, misschien ook wel. Maar om nu al te zeggen dat het scapegoats zijn.... meh.
pi_191034683
Neergeschoten door 2 raketten zelfs, ze houden daar blijkbaar niet van half werk.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191035104
Ben benieuwd wat die passagiers nog meegemaakt hebben ervan. Bij MH17 werd gezegd dat vanwege de ijle lucht mensem binnen 10 seconden bewusteloos raakten maar dit was op nog geen 2km hoogte.
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 00:49:08 #291
8781 crew  Frutsel
pi_191035404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 23:39 schreef TLC het volgende:
Neergeschoten door 2 raketten zelfs, ze houden daar blijkbaar niet van half werk.
Inderdaad. Piloot wil nog terug vliegen en dan schieten ze raket twee af. Blunder wordt er nog groter en tragischer door.

En dan degene oppakken die de video online zette lol.
pi_191035660
Lijkt niet op een blunder.
  woensdag 15 januari 2020 @ 06:07:11 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191036133
https://www.telegraaf.nl/(...)ne-zette-is-opgepakt

quote:
Persoon die video van neerhalen vliegtuig Iran online zette, is opgepakt
Updated Gisteren, 19:34
Gisteren, 19:32 in BUITENLAND

TEHERAN - De persoon die de video online heeft gezet waarop is te zien dat een passagiersvliegtuig door een raket wordt neergehaald nabij Teheran is opgepakt. Het Iraanse persbureau Fars meldt dat de Revolutionaire Garde de plaatser heeft gearresteerd.
Die krijgt de doodstraf zonder proces
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191036141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 06:07 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ne-zette-is-opgepakt
[..]

Die krijgt de doodstraf zonder proces
Wat een land. Duidelijk dat ze dit onder het tapijt wilde schuiven. Wat is internet toch een verademing. Vroeger werd zoiets dus onder het tapijt geschoven en hoorde je er niks meer over.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191036161
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 06:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat een land. Duidelijk dat ze dit onder het tapijt wilde schuiven. Wat is internet toch een verademing. Vroeger werd zoiets dus onder het tapijt geschoven en hoorde je er niks meer over.
We weten helemaal niet of die vent wel is opgepakt en waarom.

Doodstraf zonder proces weten we ook nog helemaal niet.
pi_191036175
Ze hebben het over een tweede filmpje, maar ik heb die nog niet gezien.
pi_191036278
Dat tweede filmpje staat hier: 'Video toont aan dat twee raketten Oekraïens vliegtuig neerhaalden' -https://nos.nl/l/2318685 met een link naar de New York Times https://www.nytimes.com/2(...)ane-crash-video.html
  woensdag 15 januari 2020 @ 08:08:29 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191036617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 06:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

We weten helemaal niet of die vent wel is opgepakt en waarom.

Doodstraf zonder proces weten we ook nog helemaal niet.
je eerste zin klopt al niet want hij/zij is opgepakt, het waarom is ook duidelijk, de officiële reden nog niet.
pi_191036722
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

je eerste zin klopt al niet want hij/zij is opgepakt, het waarom is ook duidelijk, de officiële reden nog niet.
We weten helemaal niet of dat zo is, dat word gemeld ja.
Voor hetzelfde geldt is het inderdaad zo, en was hij aan het filmen tijdens zijn rondje inbreken in de wijk.
  woensdag 15 januari 2020 @ 08:26:51 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191036729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 08:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

We weten helemaal niet of dat zo is, dat word gemeld ja.
Voor hetzelfde geldt is het inderdaad zo, en was hij aan het filmen tijdens zijn rondje inbreken in de wijk.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')