Ongeveer 60% van de Iraanse populatie is jonger dan 30 jaar en wil vrij zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schrijf dat dan. “Er waren ongeveer 1000 demonstranten op de been, voor Iraanse begrippen een zeer hoog aantal.”
twitter:BabakTaghvaee twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 15:31:36#BREAKING: It is taking place now in #AmirKabir University of #Tehran, thousands of students are protesting against #Iran's Islamic Regime & #IRGC over shot-down of Flight #PS752 of #Ukraine International Airlines by a Tor-M1 SAM system of #IRGCASF. https://t.co/dN8bUK4U3v reageer retweet
twitter:BabakTaghvaee twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 15:36:15#BREAKING: #AmirKabir university students are chanting "We hadn't our loved ones killed to support killer #Khamenei" and also "#IRGC be ashamed & leave our country" during the protest against #Iran's Islamic Regime & #IRGC over shot-down of #PS752 by #IRGCASF's Tor-M1 SAM system. https://t.co/JHzgh26KcO reageer retweet
twitter:BabakTaghvaee twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 15:40:22#AmirKabir university students are now trapped in the university. They chant "Death to Dictator (#Khamenei)" & are protesting security forces who are going to arrest them all tonight after sunset. Many of elite students of #AmirKabir university were killed in shot-down of #PS752 https://t.co/Z2nCA7HmEl reageer retweet
nou was dat 10 jaar eerder al geprobeerd natuurlijkquote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ongeveer 60% van de Iraanse populatie is jonger dan 30 jaar en wil vrij zijn.
Combineer dit met het complete economische verval -als gevolg van de economische sancties- en de hoge werkloosheid.
De bevolking ziet haast ongelimiteerde investering in terrorisme, raketten en nucleaire ambities en niets dat de samenleving daadwerkelijk vooruit helpt.
Het is niet heel vreemd om te denken dat hier een "we gaan Khadaffi pakken"-moment eraan zit te komen.twitter:BabakTaghvaee twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 15:31:36#BREAKING: It is taking place now in #AmirKabir University of #Tehran, thousands of students are protesting against #Iran's Islamic Regime & #IRGC over shot-down of Flight #PS752 of #Ukraine International Airlines by a Tor-M1 SAM system of #IRGCASF. https://t.co/dN8bUK4U3v reageer retweet
twitter:BabakTaghvaee twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 15:36:15#BREAKING: #AmirKabir university students are chanting "We hadn't our loved ones killed to support killer #Khamenei" and also "#IRGC be ashamed & leave our country" during the protest against #Iran's Islamic Regime & #IRGC over shot-down of #PS752 by #IRGCASF's Tor-M1 SAM system. https://t.co/JHzgh26KcO reageer retweet
twitter:BabakTaghvaee twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 15:40:22#AmirKabir university students are now trapped in the university. They chant "Death to Dictator (#Khamenei)" & are protesting security forces who are going to arrest them all tonight after sunset. Many of elite students of #AmirKabir university were killed in shot-down of #PS752 https://t.co/Z2nCA7HmEl reageer retweet
Iran is niet het Iran van zeg maar vier jaar geleden. Het beleid van de Verenigde Staten en de internationale gemeenschap ten aanzien van Iran is gewijzigd en sancties hebben hun economie volledig ineen gestort.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:11 schreef TomLuny het volgende:
[..]
nou was dat 10 jaar eerder al geprobeerd natuurlijk
[ afbeelding ]
maar blijf vooral hopen dat zij zich onder het islamitische juk vandaan weten te worstelen.
Je weet dat hoop het laatste was wat achterbleef in de doos ?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:20 schreef dellipder het volgende:
[..]
Iran is niet het Iran van zeg maar vier jaar geleden. Het beleid van de Verenigde Staten en de internationale gemeenschap ten aanzien van Iran is gewijzigd en sancties hebben hun economie volledig ineen gestort.
Natuurlijk kan niemand voorzien dat de afgelopen gebeurtenissen precies het kantelpunt zijn, maar ik denk dat de bevolking niet oneindig getergd kan blijven worden. Dus ja, ik zal voor hen hopen.
Ik had het eigenlijk alleen over de bevolking die zich tegen de moellahs aan het keren is. Dit is wat er nu gaande is. Men kan het duiden dat het slechts op kleine schaal gebeurt, maar de eerste barstjes zijn al maanden geleden ontstaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:33 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Je weet dat hoop het laatste was wat achterbleef in de doos ?
[ afbeelding ]
Er is geen land met een islamitische meerderheid of met een substantiele islamitische minderheid dat niet volledig voor gaas gaat.
Kijk Indonesië, kijk Maleisië, kijk Engeland, kijk Frankrijk, Zweden, Duitsland.
Egypte weet het enkel met militair ingrijpen van de boot af te houden.
Wij gaan er ook aan met die godsdienstfanaten.
En dan ga jij over hartje alla-orthodox beweren dat het daar soepeler gaat worden ?
Welk elastiek neem je dan als maat ?
Deze ?
[ afbeelding ]
dan is dit mss een koude douche maar zelfs , of eigenlijk zoals verwacht, in trudeau progressief verkracht canada wordt de oppositie tegen iran gewoon in mekaar getimmerd op straat en de politie stond erbij en keek ernaar.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:41 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk alleen over de bevolking die zich tegen de moellahs aan het keren is. Dit is wat er nu gaande is. Men kan het duiden dat het slechts op kleine schaal gebeurt, maar de eerste barstjes zijn al maanden geleden ontstaan.
Hoe zich dit verder gaat ontwikkelen is nog niet zo heel veel over te zeggen, maar dat een groot deel van de bevolking naar een andere vertegenwoordiging smacht staat imo buiten kijf.
Voor hun blijf ik hopen.
OK, bedankt voor het doorgeven.quote:
Aankloppen bij sgp of cu geeft mss gehoorquote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:01 schreef dellipder het volgende:
[..]
OK, bedankt voor het doorgeven.
Inderdaad. Een les die eenvoudig te trekken valt uit 1400 jaar geschiedenis. Het Ottomaanse kalifaat is pas in 1912 helemaal vertrokken uit Europa (en niet vrijwillig, en met uitzondering van Constantinopel, nu Istanboel). Maar we willen er niet aan. Het collectieve historische geheugen nadert het nulpunt.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 19:33 schreef TomLuny het volgende:
Er is geen land met een islamitische meerderheid of met een substantiele islamitische minderheid dat niet volledig voor gaas gaat.
je zou denken dat het geheugen op 1 januari 2016 werd opgefrist.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 20:37 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Inderdaad. Een les die eenvoudig te trekken valt uit 1400 jaar geschiedenis. Het Ottomaanse kalifaat is pas in 1912 helemaal vertrokken uit Europa (en niet vrijwillig, en met uitzondering van Constantinopel, nu Istanboel). Maar we willen er niet aan. Het collectieve historische geheugen nadert het nulpunt.
goddamstupidaswell, je hebt het niet getrofffenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:42 schreef imgoddamnugly het volgende:
De Amerikanen zijn Iran al tientallen jaren aan het treiteren en uitlokken. Al die leugens die de amerikanen in de westerse media hebben gegooid om Iran zwart te maken. Dit werkte totaal niet. Ook de vermeende moord op 600+ amerikanen door Iran daar is nooit bewijs voor geleverd. En dan gaan de amerikanen maar helemaal naar Iran om zomaar Iranezen te vermoorden zodat de spanning toch oploopt. En dan gebeurt er zoiets tragisch met die burgervlucht. En iedereen weet hopelijk wel dat de Amerikanen van zulke incidenten smullen. Net zoals met die vlucht MH17 over Oekraine. Ik vind dat het westen de dood van al die onschuldige burgers zelf heeft uitgelokt. En dit zal wel niet de tweede of zoveelste of laatste keer zijn.
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
goddamstupidaswell, je hebt het niet getrofffen
Niemand weet het meer.quote:Op zondag 12 januari 2020 01:12 schreef Montagui het volgende:
Fijn dat op het NOS journaal nu ook beelden getoond worden van massale betogingen tegen het huidige Iraanse bewind.
Vraag me dan (helaas) af vanwaar die ommekeer.
Wat klopt er dan niet. Ga je niet op in. Durf je niet. Je noemt me alleen stom en klaar?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
goddamstupidaswell, je hebt het niet getrofffen
Terwijl het zo simpel is. Extremisme, Radicalisme, Fascisme IS fout. En ja, daar vallen ook de extreme vormen van 'geloven' onder.quote:
Helaas in een perfecte wereld in vrede wel ja.quote:Op zondag 12 januari 2020 01:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Terwijl het zo simpel is. Extremisme, Radicalisme, Fascisme IS fout. En ja, daar vallen ook de extreme vormen van 'geloven' onder.
Er is geen ommekeer?quote:Op zondag 12 januari 2020 01:12 schreef Montagui het volgende:
Fijn dat op het NOS journaal nu ook beelden getoond worden van massale betogingen tegen het huidige Iraanse bewind.
Vraag me dan (helaas) af vanwaar die ommekeer.
Dit had ik niet verwacht. MSM die liegen.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:43 schreef Donderjagers het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/search?q=%23IranProtests&src=trend_click
Echt gewoon bizar hoe onze MSM het aangepakt heeft de afgelopen dagen. Bedenk hierbij ook nog eens hoe de VN hier in stond met Jeanine Hennis die daar uit respect aanwezig was. Hoogverraad vind ik het!
Mooi is dit.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dit had ik niet verwacht. MSM die liegen.
Gelijk in wat? In mijn ogen is het regime de vijand. 1500 demonstranten genadeloos afmaken praat je niet goed. De Iraniërs die nu op straat staan spelen met hun leven.quote:Op zondag 12 januari 2020 11:12 schreef Toefjes het volgende:
Misschien heel raar gedacht hoor, maar misschien hebben beide kampen wel gelijk, en zijn er zowel voor-als tegenstanders van het regime in Iran.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |