Er is geen optie om het over meerdere pagina's te verdelen. Moet je aan het eind van het jaar door 10-tallen mixen scrollen. Zie ik niet zitten. En een verse start is ook wel eens fijn.quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:24 schreef Voxs het volgende:
Hoort dat niet? Ik zie een nieuwe mix staan, die ga ik zo eens luisteren.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:24 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ja goed hé, maar de vorig had ik ook al een aantal dagen
Niet erg handig nee, dat je zo ook niet per categorie kan indelen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:26 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Er is geen optie om het over meerdere pagina's te verdelen. Moet je aan het eind van het jaar door 10-tallen mixen scrollen. Zie ik niet zitten. En een verse start is ook wel eens fijn.
Ja, dat ia waar, weer tijd om iets anders te gaan doen danquote:Op donderdag 9 januari 2020 09:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, behoorlijk. Heeft ook wel eens wat.
Hoi H_Kquote:
Morguh MrsLoveablequote:
Interessant, maar weet niet wat ik ervan moet denken.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:08 schreef Voxs het volgende:
https://www.theguardian.c(...)me-winter-study-says
Goedemorgen!quote:
Gewoon, dat het interessant isquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Interessant, maar weet niet wat ik ervan moet denken.
Vraag me af of al die miepers vroeger zelf ook geen vuurwerk afstaken of hun kinderen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Apeldoorn & Rotterdam gaan al vuurwerkloos dit jaar.
Heel goed. Een begin.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vraag me af of al die miepers vroeger zelf ook geen vuurwerk afstaken of hun kinderen.
ik hoor nu al klagende verkopers .... we gaan het ooit meemaken mag ik hopenquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Een dag per jaar een uurtje moet kunnen en de raddraaiers flink straffenquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:36 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Tijden veranderen. Er waren minder ongelukken en ze gooiden geen vuurwerk naar hulpverleners, of erger. Plus het milieu nog.
Sja, het is dan ook dikke handel voor ze. Vroeger stapten mensen met een slok op na een verjaardag zo weer de auto in. Dat is niet meer van deze tijd, net als vuurwerk.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:36 schreef chufi het volgende:
[..]
ik hoor nu al klagende verkopers .... we gaan het ooit meemaken mag ik hopen
Laten ze dan alleen het knal werk verbieden en een half uur voor en een half uur na 0000 vuurwerkquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:36 schreef chufi het volgende:
[..]
ik hoor nu al klagende verkopers .... we gaan het ooit meemaken mag ik hopen
Dat werkt niet. Is geen mankracht voor. Maar wel bij een totaalverbod. Dan zullen er nog zat zijn die illegaal afsteken, maar die groep is enorm kleiner, dus wel makkelijker aan te pakken.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een dag per jaar een uurtje moet kunnen en de raddraaiers flink straffen
Misschien is dat wel handel in de toekomst. Een leuk vuurwerk tafereel naaien.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Het probleem is we geven ze een uurtje en dan nemen ze een dag om vuurwerk af te steken. Geheel verbod zorgt gewoon voor de minste rompslomp en de meeste duidelijkheid.
Zwarte piet mag niet meer, kerstdagen mogen niet meer genoemd worden, moeten feestdagen wordenquote:
Ik naai alleen voor mezelfquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:43 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Misschien is dat wel handel in de toekomst. Een leuk vuurwerk tafereel naaien.
Ik snap dat verbod niet, omdat er weer een handje vol begonnen is te klagen moeten de rest van het land iets laten wat ze altijd leuk vonden, een traditie/ Knal vuurwerk weg dan en het mooie siervuurwerk een uurtjequote:Op donderdag 9 januari 2020 10:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Het probleem is we geven ze een uurtje en dan nemen ze een dag om vuurwerk af te steken. Geheel verbod zorgt gewoon voor de minste rompslomp en de meeste duidelijkheid.
Zwarte piet in de huidige manier van zijn (karikatuur van een neger slaaf) vind ik ook niet passen in deze tijd, jij mag het prima kerstdagen noemen (winkels kiezen soms voor andere benaming om meer klanten aan te spreken in deze huidige tijd).quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zwarte piet mag niet meer, kerstdagen mogen niet meer genoemd worden, moeten feestdagen worden
ALs er bij een totaal verbod mankracht is, dan is er ook mankracht bij een verbod tot 31 december 23.30 uurquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:42 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat werkt niet. Is geen mankracht voor. Maar wel bij een totaalverbod. Dan zullen er nog zat zijn die illegaal afsteken, maar die groep is enorm kleiner, dus wel makkelijker aan te pakken.
Er zijn altijd mensen die niet goed ter been zijn en dus niet kunnen gaanquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
En niets mis mee met een georganiseerde show op wat voor manier dan ook.
Da's waar.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ALs er bij een totaal verbod mankracht is, dan is er ook mankracht bij een verbod tot 31 december 23.30 uur
Ik heb 5 dagen in het geknal gezeten en met mijn genoeg andere Nederlanders. Het geknal is tegenwoordig harder dan vroeger. Dieren hebben er last van en dan niet alleen huisdieren. Er gaat ik weet niet hoeveel naar mijn inzien nutteloze CO2, fijnstof en andere chemicaliën de lucht in. Hulpverleners staan al die dagen op scherp. Vrijwillige brandweerlieden maken overuren en voor hen is dus geen feest.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik snap dat verbod niet, omdat er weer een handje vol begonnen is te klagen moeten de rest van het land iets laten wat ze altijd leuk vonden, een traditie/ Knal vuurwerk weg dan en het mooie siervuurwerk een uurtje
En de boel eens harder aan gaan pakken
Zo zie ik het niet, zwarte piet stond niet voor slaaf maar voor kinder vriendquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:45 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Zwarte piet in de huidige manier van zijn (karikatuur van een neger slaaf) vind ik ook niet passen in deze tijd, jij mag het prima kerstdagen noemen (winkels kiezen soms voor andere benaming om meer klanten aan te spreken in deze huidige tijd).
Zwarte piet is een uiting/overblijfsel van racistisch gedachtegoed. Ik vind het prima dat het verdwijnt en vervangen wordt. Mensen die vinden dat het afgepakt wordt, zijn mensen die niet om kunnen gaan met veranderende tijden en daarom krampachtig daar aan vastklampen, ongeacht wat het beeld van Zwarte piet bij de gekleurde medemens kan oproepen. " Ze moeten niet piepen' ..ik zou ook piepen als ik in het hedendaags leven voortdurend beoordeeld werd op mijn kleur. Wbt dat het geen kerst meer mag heten: klinkklare onzin.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zwarte piet mag niet meer, kerstdagen mogen niet meer genoemd worden, moeten feestdagen worden
Mensen die slecht te been zijn komen ook in een winkel of theater etc. als ze dat willen. En daar zijn tegen die tijd vast wel oplossingen voor. Het hele argument van mensen die hun huis niet kunnen uitkomen om iets te kunnen zien vind ik waardeloos.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die niet goed ter been zijn en dus niet kunnen gaan
En wat denk je van al die lui die zich te pletter zuipen en dan de straat op gaan, dat geeft ook weer ellende
Gewooon dat knal werk verbieden en ik dacht vuurpijlen, Rotterdam gaat ook daarin mee als er een algemeen verbod daar op komt, dan mag dus het gewone siervuurwerk welquote:
We denken er anders over, en dat mag.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:49 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb 5 dagen in het geknal gezeten en met mijn genoeg andere Nederlanders. Het geknal is tegenwoordig harder dan vroeger. Dieren hebben er last van en dan niet alleen huisdieren. Er gaat ik weet niet hoeveel naar mijn inzien nutteloze CO2, fijnstof en andere chemicaliën de lucht in. Hulpverleners staan al die dagen op scherp. Vrijwillige brandweerlieden maken overuren en voor hen is dus geen feest.
Mensen kunnen zich schijnbaar niet aan regels houden (wanneer en welk vuurwerk er af gestoken mag worden) dus dan maar helemaal niet. Maakt handhaving een stuk fijner.
Betreft hooligans: kunnen zij zich ook niet gedragen? Stadionverbod voor de groep ja. En dat wordt gedaan ja.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:53 schreef Dotteke het volgende:
[..]
We denken er anders over, en dat mag.
HIer was ook geknal maar ik erger me er niet aan.
Maar een totaal verbod hoeft voor mij niet, en dat dan voor de mensen die het leuk vinden en er geen zooitje van maken
De politie staat ook op scherp met voetbal wedstrijden............. die ook maar gelijk verbieden dan?
Dat zou al veel schelen, maar het is niet meer te verkopen door de overheid dat we allemaal verplichte maatregelen moeten treffen voor ik weet niet hoeveel geld, om het milieu te sparen en vervolgens wel vuurwerk en vreugdevuren toestaan. Dat kán toch niet.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gewooon dat knal werk verbieden en ik dacht vuurpijlen, Rotterdam gaat ook daarin mee als er een algemeen verbod daar op komt, dan mag dus het gewone siervuurwerk wel
Mij persoonlijk maakt het niet uit wel of geen vuurwerk, voor mij is het ook belastend voor de longen. Maar acht het is een keer per jaar.
Heb van andere dingen veel meer last
Zwarte Piet was niet meer de slaaf, maar de kindervriendquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:50 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zwarte piet is een uiting/overblijfsel van racistisch gedachtegoed. Ik vind het prima dat het verdwijnt en vervangen wordt. Mensen die vinden dat het afgepakt wordt, zijn mensen die niet om kunnen gaan met veranderende tijden en daarom krampachtig daar aan vastklampen, ongeacht wat het beeld van Zwarte piet bij de gekleurde medemens kan oproepen. " Ze moeten niet piepen' ..ik zou ook piepen als ik in het hedendaags leven voortdurend beoordeeld werd op mijn kleur. Wbt dat het geen kerst meer mag heten: klinkklare onzin.
Ja beter steiger je over het feit dat het koninklijk huis een Rubens verkocht terwijl het Nederlands staatsbezit is!quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Mee gaan met de tijd gewoon en niet zo krampachtig vast proberen te houden aan "tradities" zoals Zwarte Piet en vuurwerk. Als dat alles is wat jij Nederlands cultuurgoed en tradities vindt dan moet je toch nog maar eens hard gaan nadenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |