abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190897432

quote:
Bij een raketaanval op het internationale vliegveld van de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn minstens acht doden gevallen. Daarbij is de Iraanse generaal Qassem Soleimani, hoofd van het elitekorps Quds Force van de Revolutionaire Garde, om het leven gekomen. Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft dat vrijdag in een verklaring bevestigd. De aanval is uitgevoerd op bevel van de Amerikaanse president Donald Trump, om ‘toekomstige Iraanse aanvallen te voorkomen’, aldus het Pentagon.

Ook de Iraanse staatstelevisie heeft de dood van Soleimani bevestigd. President Trump reageerde nog niet op de actie van de Amerikaanse troepen. Hij twitterde kort voordat het Pentagon met de verklaring naar buiten kwam wel een bericht met louter een Amerikaanse vlag.

De dood van Soleimani raakt het Iraanse regime in het hart. Hij werd beschouwd als de machtigste man na de almachtige leider ayatollah Ali Khamenei, aan wie Soleimani rechtstreeks rapporteerde. Hij was ook het brein achter de Iraanse politiek richting de VS in de almaar oplopende spanningen tussen de twee landen. Waarnemers noemen Soleimani een van de meest invloedrijke personen in het Midden-Oosten gedurende de afgelopen tien jaar.

Iran: wraak

De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Mohammad Javad Zarif reageerde via Twitter op de dood van Soleimani. Hij noemde de moord op de hoge generaal ‘een extreem gevaarlijke en domme escalatie’. ,,De VS dragen de verantwoordelijkheid voor alle consequenties van hun schurken-avonturisme.’’

Mohsen Rezaei, de voormalige commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde, ging een stap verder. ,,Soleimani is nu bij zijn martelaar-broeders, maar we zullen krachtig wraak nemen op Amerika’’, aldus Rezaei, die nu deel uitmaakt van de Iraanse regering. De Iraanse hoogste leider ayatollah Ali Khamenei laat weten dat er wraak zal volgen op de dood van zijn machtige generaal. Hij riep ook op tot drie dagen van nationale rouw in het land. Na de dood van de Iraanse generaal zijn de olieprijzen meer dan 4 procent gestegen in Azië.

Ook Iraakse militieleider gedood

De Iraakse televisie en drie Iraakse legerfunctionarissen melden dat ook Abu Mahdi al-Muhandis, de tweede man van de door Iran gesteunde Iraakse militiegroepering Popular Mobilization Forces (PMF), bij de aanval is gedood.

Volgens Iraakse veiligheidsfunctionarissen zouden er drie raketten vlakbij een luchtvrachtterminal terecht zijn gekomen. Twee voertuigen, waarin paramilitairen zaten, werden geraakt en vlogen in brand. Zeven inzittenden overleefden de aanval niet. Het achtste dodelijke slachtoffer zou een burger zijn.

,,De Amerikaanse en Israëlische vijand is verantwoordelijk voor de dood van Abu Abu Mahdi al-Muhandis en Qassem Soleimani’’, liet woordvoerder Ahmed al-Assadi van de PMF weten in een verklaring.

De raketaanval komt twee dagen nadat pro-Iraanse demonstranten de Amerikaanse ambassade in Bagdad belaagden. Betogers gooiden met stenen en scandeerden leuzen als ‘Nee, nee, Amerika. Nee, nee, Trump’. De Amerikaanse ambassadeur en stafpersoneel werden geëvacueerd tijdens de schermutselingen. Woensdag in de loop van de dag zijn de betogers weer vertrokken.

De onrust volgde op Amerikaanse luchtaanvallen op bases in Irak van een door Iran gesteunde militie, waarbij zeker 25 doden vielen en tientallen mensen gewond raakten. Die bombardementen volgden na een raketaanval op een basis in Irak waardoor een Amerikaanse aannemer die werkte voor het ministerie van Defensie om het leven kwam en diverse anderen gewond raakten.

Escalatie

De Democratische voorzitter van de Inlichtingencommissie van het Huis van Afgevaardigden Adam Schiff waarschuwt dan weer voor een escalatie van het conflict met Iran. ,,Soleimani is verantwoordelijk voor enorm veel geweld, maar de mensen in Amerika willen geen oorlog met Iran”, zei hij. Vanuit het Republikeinse kamp klonk steun. ,,Ik ben blij met de moedige aanval van president Donald Trump tegen de Iraanse agressie”, aldus Senator Lindsey Graham op Twitter. ,,Aan de Iraanse regering: als jullie meer willen, zullen jullie meer hiervan krijgen. Als de Iraanse agressie voortgaat en als ik zou werken in een Iraanse olieraffinaderij, zou ik eraan denken om me om te scholen.”

President Donald Trump heeft het Amerikaanse Congres niet op de hoogte gebracht van de aanval in Irak die leidde tot de dood van de Iraanse generaal Qassem Soleimani. Dat stelt de Democratische voorzitter van de commissie Buitenlandse Zaken in het Huis van Afgevaardigden, Eliot Engel.

“Deze aanval vond plaats zonder het Congres op de hoogte te brengen of te consulteren”, schrijft Engel in een mededeling. “Doorgaan met een dergelijk ernstige actie zonder het Congres te betrekken, brengt zware juridische problemen met zich mee en is een belediging voor de bevoegdheden van het Congres.”
Bron.

quote:
Wie was de gedode Iraanse generaal Qassem Soleimani?
Met de dood van Qassem Soleimani (62) verliest het Iraanse regime een van zijn meest prominente figuren. Niet alleen in Iran was de generaal invloedrijk, maar zijn hand reikte ook tot diep in Syrië, Libanon en Irak.
Meer

bron: Daily Mail
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:27:05 #2
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190897462
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende: [..] Niet bepaald maar jij snapt toch ook wel als je de leiders van andere landen gaat omleggen dat dat andere land daar wraak voor gaat nemen en nuance de deur uit gaat.
De Verenigde Staten zijn in de ogen van het regime van de Ayatollahs de grote satan. En dit al vanaf 1979.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 5 januari 2020 @ 22:27:32 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897470
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:27 schreef dellipder het volgende:

[..]

De Verenigde Staten is in de ogen van het regime van de Ayatollahs de grote satan. En dit al vanaf 1979.
Andersom ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190897513
Laat ik een korte samenvatting geven van de gebeurtenissen van gister en vandaag want dit topic is niet echt up to date

Iran hijst de rode vlag

What does the red flag mean in Iran?
IRAN has issued a terrifying warning to the US as it raised a red flag over the Holy Dome Jamkarān Mosque as a symbol of a severe battle to come.

^^ blijkbaar doen ze dit voor de eerste keer in de geschiedenis

Iran identificeert 35 doelwitten om aan te vallen waaronder het witte huis, Amerikaanse schepen, Amerikaanse westkust, Israel , SA en nog meer

Trump moet dit natuurlijk overtreffen

Scenario's over hoe het conflict kan leiden tot WW3

Iraanse parlement wil dat Amerikaanse militairen vertrekken . Nadat ze gestemd hadden schreeuwden ze: Dood aan Amerika , dood aan Israel

De Britten sturen militaire steun richting het midden oosten, terwijl de Duisters het op een diplomatieke manier willen oplossen

Vandaag komen er berichten dat ze afzien van de nuclaire deal , uit zijn op wraak en morgen is een spoedvergadering van de NAVO over het conflict

Bibi geeft toe dat Israel nuclairte wapens heeft, al dan niet per ongeluk _O-

[ Bericht 19% gewijzigd door Ali_boo op 05-01-2020 22:46:22 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_190897518
Gaat de benzine duurder worden door deze escalatie?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 5 januari 2020 @ 22:30:04 #6
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190897530
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Andersom ook.
Het punt van mij is; 40 jaar.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_190897545
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:29 schreef Ali_boo het volgende:
Laat ik een korte samenvatting geven van de gebeurtenissen van gister en vandaag want dit topic is niet echt up to date

Iran hijst de rode vlag

[ afbeelding ]

IRAN has issued a terrifying warning to the US as it raised a red flag over the Holy Dome Jamkarān Mosque as a symbol of a severe battle to come.

Iran identificeert 35 doelwitten om aan te vallen waaronder het witte huis, Amerikaanse schepen, Amerikaanse westkust, Israel , SA en nog meer

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iraakse parlement wil dat Amerikaanse militairen vertrekken . Nadat ze gestemd hadden schreeuwden ze: Dood aan Amerika , dood aan Israel

De Britten sturen militaire steun richting het midden oosten, terwijl de Duisters het op een diplomatieke manier willen oplossen

Vandaag komen er berichten dat ze afzien van de nuclaire deal , uit zijn op wraak en morgen is een spoedvergadering van de NAVO over het conflict
Je vorige post was beter.
Groot fan van User Wotte
  zondag 5 januari 2020 @ 22:30:36 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190897548
quote:

Iran hijst de rode vlag

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iraakse parlement wil dat Amerikaanse militairen vertrekken . Nadat ze gestemd hadden schreeuwden ze: Dood aan Amerika , dood aan Israel

Er komt geen WWIII.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 5 januari 2020 @ 22:33:09 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897600
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:30 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zie het punt niet. Is wederzijds. VS is en blijft de agressor in deze. En toen ook trouwens.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:33:13 #10
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_190897601
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:29 schreef Digi2 het volgende:
Ja. Als je d.m.v. een idiote actie de situatie instabiel maakt, zul je zien dat de prijs stijgt. Ook aan de pomp.
pi_190897614
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:30 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dat is het grappige. De VS bedreigt Iran al sinds 1979... en andersom ook.
pi_190897660
Kunnen ze dat hele midden oosten niet plat gooien? Komt toch niets goeds uit :?
Facts don't care about your feelings
pi_190897662
Die oorlogen kosten Amerika meer, dan dat het oplevert. Je vraagt je toch af waarom men er telkens mee doorgaat.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:35:58 #14
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_190897664
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:22 schreef Nikonlover het volgende: Hopelijk gaat Trump dat klote land plat nuken
The fock is er aan de hand met dit doodwensen van miljoenen onschuldigen? Stoere boy hoor. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:36:30 #15
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190897674
quote:

Een wereldoorlog impliceert min of meer gelijke actoren; dat er bij een aanval ook teruggevochten kan worden.
Echter is de militaire capaciteit van Iran in vergelijking met die van de Verenigde Staten inferieur, dus conventionele oorlogsvoering zit er sowieso niet in voor de ayatollahs.
Crooked Hillary
  zondag 5 januari 2020 @ 22:37:35 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897704
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee.
pi_190897724
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

Een wereldoorlog impliceert min of meer gelijke actoren; dat er bij een aanval ook teruggevochten kan worden.
Echter is de militaire capaciteit van Iran in vergelijking met die van de Verenigde Staten inferieur, dus conventionele oorlogsvoering zit er sowieso niet in voor de ayatollahs.
Nee, juist niet dus :')

Wereldoorlog?
  zondag 5 januari 2020 @ 22:38:26 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897726
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zou Iran niet onderschatten. En Irak ook niet. Die zijn ook woest.

En hoezo gelijke actoren?
  zondag 5 januari 2020 @ 22:40:34 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190897776
quote:
Eens
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190897785
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:29 schreef Digi2 het volgende:
Aandelen Tesla wellicht ook wel.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:41:52 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897810
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:40 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Eens
Ben je wel bij je kersenpit? Dat jaagt miljoenen onschuldige burgers de dood in.
pi_190897826
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

zondag 5 januari 2020 @ 22:43:21 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897835
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:42 schreef Cattivo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dus?
pi_190897869
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:33 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Ja. Als je d.m.v. een idiote actie de situatie instabiel maakt, zul je zien dat de prijs stijgt. Ook aan de pomp.
Dat is gunstig om de CO2 uitstoot terug te dringen en duurdere brandstof kan de inflatie aanjagen en die is volgens de ECB veel te laag.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:45:07 #25
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190897871
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, juist niet dus :')

Wereldoorlog?
Bij nader inzien heb ik een vreemde boodschap ingebracht.
Opnieuw.
a)Er komt geen wereldoorlog. Dit is het opjutten van onzinpaniek.
b)Conventionele oorlog is uitgesloten aangezien Iran militair en economisch inferieur is aan de Verenigde Staten. Hoe gaat Iran überhaupt het vasteland van Noord-Amerika bereiken?
Crooked Hillary
pi_190897882
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus?
Usa vernietigd elk land in 10 minuten als ze willen. Ze hebben hun nieuwe wapens echt nog niet laten zien. Dat zullen ze pas gebruiken tegen landen die zich wel kunnen verdedigen.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:45:43 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190897885
Ik denk dat er om echt sprake te zijn van een Derde Wereldoorlog China en/of Rusland via allerlei dwarsverbanden ook betrokken zouden moeten worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_190897912
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:30 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Je vorige post was beter.
Browser bleef maar crashen maar ik heb het inmiddels aangepast
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_190897953
Irakoorlog was stiekum toch ook gewoon als een gave film.
We keken toen dagelijks in de klas, de leraar was duidelijk pro vs.
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 22:48:52 #30
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190897956
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, Iran kan boos zijn maar militair blijft ze inferieur.
Die heeft geen capaciteit om militair-strategische doelen te kunnen behalen.
Wat dood en verderf door onconventionele oorlogsvoering en het treffen van soft targets , maar dat zal zowel militair als economisch vergolden worden.
Dus dat gaat niet zoveel voorstellen.
Crooked Hillary
pi_190897957
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:45 schreef dellipder het volgende:

[..]

Opnieuw.
b)Conventionele oorlog is uitgesloten aangezien Iran militair en economisch inferieur is aan de Verenigde Staten. Hoe gaat Iran überhaupt het vasteland van Noord-Amerika bereiken?
Er is ook niemand in de wereld die zegt dat Iran militair sterk genoeg is om de VS.... in de VS... te verslaan. Zelfs Iran zegt dat niet. Dat is het punt ook helemaal niet.

Maar een oorlog tegen Iran win je ook niet zo snel, ook als Amerika niet. Realistisch gezien dan he, ik heb het niet over kleuteroplossingen als "Iran helemaal platbombarder, nucleare bom, nieuwe Hiroshima, 80 miljoen mensen dood" etc.

quote:

[..]

[ afbeelding ]
De nummer 3, as we speak, krijgt een pak slaag van van stel rebellen op blote voeten in de bergen in Jemen. Lijstje zegt niet zo veel. Tenzij je punt was dat de VS de beste en duurste wapens heeft. Maar dat was al bekend.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:48:59 #32
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_190897960
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:35 schreef theunderdog het volgende:
Die oorlogen kosten Amerika meer, dan dat het oplevert. Je vraagt je toch af waarom men er telkens mee doorgaat.
Laat ik een gok doen: Als ze het niet doen dan neemt Rusland dan wel een ander land akeliger dan de US de boel over. Hopelijk is het niet zo en kunnen ze (en andere machtswellustigen) er mee stoppen
pi_190897994
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

Wat dood en verderf door onconventionele oorlogsvoering en het treffen van soft targets , maar dat zal zowel militair als economisch vergolden worden.
Vergeet cyber niet. Potentiële schade gigantisch en een dader aanwijzen heel lastig.
zie email 27 oktober
  zondag 5 januari 2020 @ 22:51:37 #34
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190897997
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Er is ook niemand in de wereld die zegt dat Iran militair sterk genoeg is om de VS.... in de VS... te verslaan. Zelfs Iran zegt dat niet. Dat is het punt ook helemaal niet.

Maar een oorlog tegen Iran win je ook niet zo snel, ook als Amerika niet. Realistisch gezien dan he, ik heb het niet over kleuteroplossingen als "Iran helemaal platbombarder, nucleare bom, nieuwe Hiroshima, 80 miljoen mensen dood" etc.
Er is ook geen aanleiding om Iran aan te vallen.

Er is niemand in deze wereld die gebezigd heeft dat de Verenigde Staten Iran gaat aanvallen.
Dit is simpelweg een PS4 fantasie. Opgehitste onzinpaniek.
Crooked Hillary
  zondag 5 januari 2020 @ 22:51:39 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897998
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:45 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Usa vernietigd elk land in 10 minuten als ze willen. Ze hebben hun nieuwe wapens echt nog niet laten zien. Dat zullen ze pas gebruiken tegen landen die zich wel kunnen verdedigen.
Als ze nuken wellicht wel ja. Maar dat lijkt me niet echt een goede strategie.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:52:22 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190898005
quote:

[..]

Opnieuw.
Klopt. Als er ooit nog eens een grote oorlog uitbreekt zal dat of een escalatie zijn in de Zuid-Chinese zee, of naar aanleiding van annexatie van de Baltische staten of West-Oekraine door Rusland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_190898008
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:45 schreef -XOR- het volgende:
Ik denk dat er om echt sprake te zijn van een Derde Wereldoorlog China en/of Rusland via allerlei dwarsverbanden ook betrokken zouden moeten worden.
True, die wereldoorlog gaat niet gebeuren. Alhoewel, we hadden ook nog voorzien dat de moord op een prins tot de eerste wereldoorlog geleidt heeft.

Verder, ik zou Iran echt niet onderschatten. Als ze hun eigen leger inzetten, ook al is de VS veel sterker, dan wordt het echt wel een teringzooi.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:52:36 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898014
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

We gaan het zien.

Ik blijf erbij dat je Iran en Irak niet moet onderschatten.
pi_190898021
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:51 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er is ook geen aanleiding om Iran aan te vallen.

Er is niemand in deze wereld die gebezigd heeft dat de Verenigde Staten Iran gaat aanvallen.
Dit is simpelweg een PS4 fantasie. Opgehitste onzinpaniek.
De aanval op Soleimani, een Generaal van de Revolutionaire Guarde.... hoe wil je dat noemen?
pi_190898030
Ik denk dat Iran een Noord-Korea gaat doen. Ze gaan alles op alles zetten om een kernwapen te bemachtigen. De Amerikaanse politiek zit vol met extremistische gekken die al jaren op een oorlog met Iran azen. Iran zal over twintig jaar niet meer bestaan zonder kernwapen.

Die gekke Kim had gelijk. Trump en de Amerikanen moet op hun knieën omdat Kim een kernwapen heeft.
pi_190898035
Deze week gaan er een paar strategische doelen geraakt worden schat ik zo in. Voornamelijk de productie en opslag van de vermeende lar en kernkoppen.

Israel moet wel goed kijken naar de afstelling van hun anti afweer geschut.
Vakman pur sang
pi_190898038
Het word steeds spannender

spectatorindex twitterde op zondag 05-01-2020 om 22:32:58 BREAKING: US officials say that Iranian missile regiments are on high alert across Iran reageer retweet
  zondag 5 januari 2020 @ 22:54:18 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898052
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:53 schreef Confetti het volgende:
Ik denk dat Iran een Noord-Korea gaat doen. Ze gaan alles op alles zetten om een kernwapen te bemachtigen. De Amerikaanse politiek zit vol met extremistische gekken die al jaren op een oorlog met Iran azen. Iran zal over twintig jaar niet meer bestaan zonder kernwapen.

Die gekke Kim had gelijk. Trump en de Amerikanen moet op hun knieën omdat Kim een kernwapen heeft.
Ik zou dat zeker doen als ik hen was. Enige waar de VS ontzag voor heeft.

Beste verdedigingsstrategie. Zich aan het atoomakkoord houde hielp niks iig.
pi_190898059
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:53 schreef Confetti het volgende:

Ik geef Iran groot gelijk. Ze zullen noodgedwongen wel moeten. Eigen schuld, Amerika.
pi_190898062
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze week gaan er een paar strategische doelen geraakt worden schat ik zo in. Voornamelijk de productie en opslag van de vermeende lar en kernkoppen.

Israel moet wel goed kijken naar de afstelling van hun anti afweer geschut.
Er zit een totaal onberekenbare president in Washington. Dat is het grote gevaar. Als ie in z’n trots gekrenkt wordt kan het zo kruisraketten regenen in Teheran. Met als gevolgen van dien.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 22:55:26 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898071
quote:

[..]

[ afbeelding ]
dit zegt niet superveel natuurlijk

Amerika is over de hele wereld aanwezig, Iran vooral in Iran en een beetje bij de buren ... die hoeven helemaal niet zoveel uit te geven om zichzelf te kunnen verdedigen

komt bij dat het terrein (vanuit het zuiden iig) niet geschikt is om met tanks enzo doorheen te stampen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:55:26 #47
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_190898072
quote:
Olie + 6 duizend jaar beschaving fyi
pi_190898082
Ik weet niet of het er al stond

https://www.rtlnieuws.nl/(...)toomakkoord-generaal
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:56:33 #49
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898093
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vergeet cyber niet. Potentiële schade gigantisch en een dader aanwijzen heel lastig.
Vergeet SIGINT inlichtingen niet.
Soleimani waande zich zeker, want anders had hij niet zo'n inschattingsfout gemaakt. De Amerikanen beschikken over het vermogen goede informatie te verzamelen over de whereabouts van bepaalde sujetten en die dan hel te geven zonder dat iemand iets in de gaten heeft.
Crooked Hillary
  zondag 5 januari 2020 @ 22:57:19 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898105
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:56 schreef tesssssssss het volgende:
Ik weet niet of het er al stond

https://www.rtlnieuws.nl/(...)toomakkoord-generaal
Ja.

En gelijk hebben ze ook.
pi_190898129
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We gaan het zien.

Ik blijf erbij dat je Iran en Irak niet moet onderschatten.
Er gaan waarschijnlijk heel veel aanslagen komen in Amerika.
pi_190898161
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zit een totaal onberekenbare president in Washington. Dat is het grote gevaar. Als ie in z’n trots gekrenkt wordt kan het zo kruisraketten regenen in Teheran. Met als gevolgen van dien.
Ik vind hem helemaal niet onberekenbaar. Hij zegt precies wat hij bedoeld.
Maar hij werd gezien als oorlogszwak. En daarmee is er nu wel een eind gekomen.
Nu even doorbijten en Irans onophoudelijke dreigementen de kop indrukken.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:00:44 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898165
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

lijkt me sterk

schien hier en daar een loner die de geest krijgt maar in Amerika zelf heeft Iran weinig te winnen
  zondag 5 januari 2020 @ 23:00:59 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898170
quote:

[..]

Dat denk ik niet.
pi_190898176
quote:

[..]

Dat denk ik niet, ja interne shootings as usual. :')
Vakman pur sang
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:01:44 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898182
en van die steekpartijen zoals in Frankrijk
  zondag 5 januari 2020 @ 23:02:00 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190898188
quote:

[..]

Eerder wat vuurwerk in Tel Aviv
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 5 januari 2020 @ 23:02:41 #58
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_190898198
Volgens mij is de beste strategie voor Iran niks doen en wel zorgen dat je zsm dat kernwapen hebt.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:02:44 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898200
in Israel zou ik me grotere zorgen maken idd
  zondag 5 januari 2020 @ 23:03:14 #60
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190898207
airlivenet twitterde op zondag 05-01-2020 om 22:52:13 A Mahan Air Airbus A300 carried coffins of Qasem Soleimani & Abu-Mahdi Al-Muhandis to Tehran right on the passenger seats instead of being loaded in cargo hold https://t.co/QhZQni7YhJ reageer retweet
Lol wat
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_190898216
quote:

[..]

VS heeft een ijzersterk grensenbeleid en moslimgemeente stelt er niks voor.
Alles uit het MO krijgt er voldoende aandacht om aanslagen te voor komen. (In tegenstelling tot in de EU).
Vakman pur sang
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:03:48 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898218
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:02 schreef Eendenkooi het volgende:
Volgens mij is de beste strategie voor Iran niks doen en wel zorgen dat je zsm dat kernwapen hebt.
daarmee voorkom je dit soort dingen toch niet, Pakistan heeft ook kernwapens maar als de Amerikanen het nodig vinden vliegen je daar ook de raketten om de oren
  zondag 5 januari 2020 @ 23:03:54 #63
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898219
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

De aanval op Soleimani, een Generaal van de Revolutionaire Guarde.... hoe wil je dat noemen?
Zoals Jeh Johnson vanochtend zei bij Chuck Tidd Meet The Press een legitiem militair doel, waarvan de beslissing om dat doel aan te vallen binnen de autoriteit van de commander in chief valt.
Crooked Hillary
pi_190898220
quote:
Tokkie-terrorist gespot die denkt alles met nukes te kunnen oplossen. Zit Iran in de VS of zit de VS in het Midden-oosten, militaire basissen te bouwen rondom Iran?
pi_190898226
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:46 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Browser bleef maar crashen maar ik heb het inmiddels aangepast
Fijn. Prima post trouwens. :)
Groot fan van User Wotte
pi_190898229
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:01 schreef sp3c het volgende:
Nee man. Die worden gepleegd door gefrustreerde gekken. Iran heeft de middelen van een Staat en kan veel meer.
pi_190898230
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me sterk

schien hier en daar een loner die de geest krijgt maar in Amerika zelf heeft Iran weinig te winnen
Ik had ergens gelezen dat de voormalige nummer 2 van de CIA dat had voorspelt, omdat Iran militair veel zwakker is.

Ik kan het helaas niet terugvinden, en ik weet ook niet of het waar is.

Ik weet ook niet wie de voormalige nummer twee van de CIA is.

Ja, erg duidelijke post. Ik weet het.
pi_190898239
quote:

[..]

Als dit Saudi-Arabie was misschien. Iran niet.

Iran (En Qasem Soleimani specifiek) heeft zich gigantisch ingezet in de strijd tegen ISIS, Al-Qaeda, Al-Nusra, etc.
https://economictimes.ind(...)cleshow/73093126.cms
  zondag 5 januari 2020 @ 23:05:24 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898241
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

daarmee voorkom je dit soort dingen toch niet, Pakistan heeft ook kernwapens maar als de Amerikanen het nodig vinden vliegen je daar ook de raketten om de oren
Jawel hoor. Zie Noord-Korea. Ik zou het ook doen als ik Iran was.
pi_190898242
quote:

[..]

Opnieuw.
b)Conventionele oorlog is uitgesloten aangezien Iran militair en economisch inferieur is aan de Verenigde Staten. ...…….
Naja over punt b, dat was Vietnam ook he
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 5 januari 2020 @ 23:05:54 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898253
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Als dit Saudi-Arabie was misschien. Iran niet.

Iran (En Qasem Soleimani specifiek) heeft zich gigantisch ingezet in de strijd tegen ISIS, Al-Qaeda, Al-Nusra, etc.
https://economictimes.ind(...)cleshow/73093126.cms
Klopt :Y
  zondag 5 januari 2020 @ 23:06:14 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898260
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:01 schreef sp3c het volgende:
Nee
pi_190898261
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je doet net of N-K al klaar is?
Gewoon momenteel ongevaarlijk.
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:06:48 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190898267
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:03 schreef Caland het volgende:
airlivenet twitterde op zondag 05-01-2020 om 22:52:13 A Mahan Air Airbus A300 carried coffins of Qasem Soleimani & Abu-Mahdi Al-Muhandis to Tehran right on the passenger seats instead of being loaded in cargo hold https://t.co/QhZQni7YhJ reageer retweet
Lol wat
Zit je lekker met een bierie te genieten van een filmpje met een paar lijken op de stoelen achter je :')
pi_190898268
Iran is meer van het opblazen van een cultureel centrum of een ambassade zoals in Argentinië.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:07:15 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898270
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:03 schreef dellipder het volgende:

[..]

Zoals Jeh Johnson vanochtend zei bij Chuck Tidd Meet The Press een legitiem militair doel, waarvan de beslissing om dat doel aan te vallen binnen de autoriteit van de commander in chief valt.
Nee. Echt niet.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:07:34 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898276
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je doet net of N-K al klaar is?
Gewoon momenteel ongevaarlijk.
Que?
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:07:43 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898278
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat de voormalige nummer 2 van de CIA dat had voorspelt, omdat Iran militair veel zwakker is.

Ik kan het helaas niet terugvinden, en ik weet ook niet of het waar is.
de nummer 1 van de CIA riep dat Irak nog massavernietigingswapens had

die club kan mijn complete reet schoonlikken
pi_190898279
Iran heeft wel een steengoeie geheime dienst dacht ik.
Vakman pur sang
pi_190898282
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:08:15 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898283
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee
denk het wel
  zondag 5 januari 2020 @ 23:08:15 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190898284
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:06 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zit je lekker met een bierie te genieten van een filmpje met een paar lijken op de stoelen achter je :')
‘We zitten een keer lekker business class dit keer schat’
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_190898285
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:03 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Tokkie-terrorist gespot die denkt alles met nukes te kunnen oplossen. Zit Iran in de VS of zit de VS in het Midden-oosten, militaire basissen te bouwen rondom Iran?
Ja, is dat zo? Of heeft Iran expres hun land tussen de Amerikaanse basissen geplaatst? :(
  zondag 5 januari 2020 @ 23:08:31 #84
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_190898287

Het land heeft trouwens wel het allereerste wereldrijk gesticht in de geschiedenis van de mensheid. We hebben het hier niet over een stelletje nobody's en zo zien ze ongetwijfeld zichzelf ook zeker niet.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:08:34 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898288
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk het wel
Nope.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:08:46 #86
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898292
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:05 schreef TLC het volgende:

[..]

Punt b is nu juist mijn stelling dat er geen conventionele oorlog komt.
De VS gaat Iran niet aanvallen en Iran heeft geen vermogen om de VS aan te vallen.
Crooked Hillary
  zondag 5 januari 2020 @ 23:09:36 #87
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190898311
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:08 schreef Eendenkooi het volgende:
[ afbeelding ]

Het land heeft trouwens wel het allereerste wereldrijk gesticht in de geschiedenis van de mensheid. We hebben het hier niet over een stelletje nobody's en zo zien ze ongetwijfeld zichzelf ook zeker niet.
Dat wat er nu zit zijn terroristen en heeft niets te maken met dat wereldrijk
  zondag 5 januari 2020 @ 23:09:42 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190898315
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

kernwapens gebruiken is erger dan een forse komeet op aarde

het eind van het leven zoals wij dat kennen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190898316
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:08 schreef Caland het volgende:

[..]

‘We zitten een keer lekker business class dit keer schat’
Maar wel reizen met bekende mensen/lijken ipv het gepeupel, inshallah 😂
  zondag 5 januari 2020 @ 23:09:58 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898319
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

De VS gaat Iran niet aanvallen en Iran heeft geen vermogen om de VS aan te vallen.
Conventionele oorlogen zijn er al even niet meer.

En de VS heeft Iran en Irak al aangevallen.
pi_190898325
quote:

[..]

De VS gaat Iran niet aanvallen …..
Ehm dat laatste hebben ze nu juist wel gedaan door die Iraanse generaal naar gene zijde te helpen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 5 januari 2020 @ 23:10:51 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898336
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kernwapens gebruiken is erger dan een forse komeet op aarde

het eind van het leven zoals wij dat kennen
Wat is je punt?

Iran heeft een troef zodra ze nucleaire wapens hebben.
pi_190898349
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zou dat zeker doen als ik hen was. Enige waar de VS ontzag voor heeft.

Beste verdedigingsstrategie. Zich aan het atoomakkoord houde hielp niks iig.
Hetzelfde geldt voor Taiwan, die zouden ook voor eigen kernwapens kunnen gaan om tegenwicht te bieden aan de toenemende invloed van China.
pi_190898367
quote:

[..]

Nee joh zouden ze nooit doen.
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:12:32 #95
323876 michaelmoore
pi_190898370
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik vind hem helemaal niet onberekenbaar. Hij zegt precies wat hij bedoeld.
Maar hij werd gezien als oorlogszwak. En daarmee is er nu wel een eind gekomen.
Nu even doorbijten en Irans onophoudelijke dreigementen de kop indrukken.
Trump is erger en dommer en gewelddadiger dan GW Bush , de zakenman in hem wil stoppen met verspilling door defensie van stukken zand
De Tory in hem wil kernbommen gooien , net als GW Bush

Met shock and AWE, nou helemaal niks shock and Awe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190898375
Eens met @Whiskers2009 dat de enige manier voor Iran om dit soort bullying te beëindigen het bouwen van kernwapens is.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:12:41 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898376
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope.
vreemd antwoord

ik denk van wel, als jij denkt van niet dan zeg je waarom je denkt van niet maar niet dat ik denk van niet want dat slaat helemaal nergens op _O-
  zondag 5 januari 2020 @ 23:13:03 #98
323876 michaelmoore
pi_190898383
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is je punt?

Iran heeft een troef zodra ze nucleaire wapens hebben.
Denk jij dat ze die niet hebben ?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 januari 2020 @ 23:13:12 #99
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190898387
quote:
[ afbeelding ]

Ja, bijna goed.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 5 januari 2020 @ 23:13:31 #100
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898396
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Echt niet.
Ja, ik kan alleen het filmpje niet terugvinden.
Maar dat is wat hij zei.
Crooked Hillary
pi_190898404
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan, aan wie je het vraagt.
pi_190898406
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:45 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Daarom vragen ze steun (militair als financieel) van tientallen landen als ze een oorlog beginnen. Ze hebben niet alleen rekening te houden met de reactie van de rest van de wereld, maar ook die van de eigen (diverse) bevolking (die ze alleen tot een bepaalde hoogte kunnen manipuleren met desinformatie) en die tot de nok toe bewapend zijn.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:14:44 #103
117098 Hathor
Effe niet
pi_190898420
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:05 schreef TLC het volgende:

[..]

In Vietnam werd de legerleiding tegengewerkt door de politiek, en als binnen de eigen grenzen de neuzen niet allemaal dezelfde kant op wijzen kun je geen potten breken. Zo mocht de Amerikaanse luchtmacht bv geen bombardementsvluchten uitvoeren op Hanoi, en dat is in een tijd van oorlog natuurlijk je reinste kolder. Ook werden ze geacht een staakt het vuren te respecteren tijden Tet, terwijl de NVA die periode juist gebruikte om massaal troepen en materiaal aan te voeren zonder bang te hoeven zijn gebombardeerd te worden. Als je jezelf zulke restricties oplegd in een oorlog kun je natuurlijk nooit winnen. De Amerikanen hadden nooit aan Vietnam moeten beginnen zonder de volledige steun van het thuisfront, dat is in ieder geval een les die ze geleerd hebben. Vandaar dat ze ook zo creatief zijn geweest met het fabriceren van "bewijsmateriaal" van Iraakse WOMD's. En zo vlak na 9-11 was er dus ook vrijwel niemand die tegen de invasie van Irak was. Als het nodig is, fabriceren ze voor Iran wel weer een ander scenario.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:14:52 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898423
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat ze die niet hebben idd. Wel dat ze die relatief snel kunnen bouwen.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:15:28 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898432
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

vreemd antwoord

ik denk van wel, als jij denkt van niet dan zeg je waarom je denkt van niet maar niet dat ik denk van niet want dat slaat helemaal nergens op _O-
Doe jij ook niet he? Vandaar...
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:15:30 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898434
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:12 schreef trein2000 het volgende:
Eens met @:whiskers2009 dat de enige manier voor Iran om dit soort bullying te beëindigen het bouwen van kernwapens is.
ik denk dat het geen reet uitmaakt of je wel of geen kernwapens hebt

Amerika doet wat Amerika denkt te moeten doen en als je er 1 afschiet ga je helemaal kapot

dan moet je echt minimaal 100 van die dingen hebben en een manier om ze allemaal veilig in Washington e.d. te krijgen
  zondag 5 januari 2020 @ 23:15:33 #107
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898435
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee joh zouden ze nooit doen.
Je stelt het verkeerd; dit gaan ze nooit doen.
Crooked Hillary
pi_190898438
quote:
6s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat wat er nu zit zijn terroristen en heeft niets te maken met dat wereldrijk
Qasem Soleimani leidt strijd tegen ISIS:

Nederland steunt terroristen:

Hmmm... wie is de terrorist?
  zondag 5 januari 2020 @ 23:16:00 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898443
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan, aan wie je het vraagt.
Hij vroeg het aan mij :P
pi_190898446
Ik ben in principe tegen oorlog maar ben nog meer voor een veilig westen.
Het is even vervelend maar Iran militair monddood maken is een grote pre voor de VS en de EU.
De meesten willen ons vernietigen tussen het ontbijt en de lunch.
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:16:48 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898459
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

Amerika doet wat Amerika denkt te moeten doen en als je er 1 afschiet ga je helemaal kapot

dan moet je echt minimaal 100 van die dingen hebben en een manier om ze allemaal veilig in Washington e.d. te krijgen
Noord-Korea
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:16:59 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898462
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Doe jij ook niet he? Vandaar...
ik zeg ook niet dat wat jij zegt niet klopt

jij reageert op mij, vandaar...
  zondag 5 januari 2020 @ 23:17:06 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190898465
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor Taiwan, die zouden ook voor eigen kernwapens kunnen gaan om tegenwicht te bieden aan de toenemende invloed van China.
Als Peking er lucht van krijgt dat ze in Taiwan met dergelijke plannen in hun hoofd rondlopen, is de Taipei Tower al geannihileerd voordat die Taiwanezen het atoomgetal van uranium in hun binas hebben kunnen opzoeken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 5 januari 2020 @ 23:17:10 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898466
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:15 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je stelt het verkeerd; dit gaan ze nooit doen.
Ze hebben het al gedaan.
pi_190898478
quote:

[..]

Israël ligt om de hoek. En dat is toch aardig heilig voor een groot deel van de Amerikanen.
zie email 27 oktober
pi_190898485
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

De nummer 3, as we speak, krijgt een pak slaag van van stel rebellen op blote voeten in de bergen in Jemen. Lijstje zegt niet zo veel. Tenzij je punt was dat de VS de beste en duurste wapens heeft. Maar dat was al bekend.
Idd., net als de Tsjetsjenen de Russen een pak slaag gaven in de eerste Tsjetsjeense-oorlog, of de Taliban de VS nu laat kruipen naar de onderhandelingstafel.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:18:04 #117
117098 Hathor
Effe niet
pi_190898488
quote:
[ afbeelding ]

Ja joh, lekker voortborduren op vergane glorie. Lekker relevant dat je duizenden jaren geleden een machtig rijk was, het gaat om het hier en nu, en momenteel tel je niet mee.
pi_190898497
Iran heeft al jaren kernwapens, al sinds de jaren 90.
Vakman pur sang
pi_190898514
quote:
12s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij vroeg het aan mij :P
Ik denk dat ze ze ook heel snel kunnen bouwen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eal-uranium-vs-trump
  zondag 5 januari 2020 @ 23:19:37 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898525
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Iran heeft al jaren kernwapens, al sinds de jaren 90.
Ik zeg van niet. Israël wel. En Netanyahu versprak zich bovendien vandaag :+
  zondag 5 januari 2020 @ 23:19:50 #121
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898530
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:12 schreef trein2000 het volgende:
Eens met @:whiskers2009 dat de enige manier voor Iran om dit soort bullying te beëindigen het bouwen van kernwapens is.
Dat maakt niet zoveel uit. Door de sancties verliest Iran jaarlijks $200 miljard.
Iran wordt economisch helemaal afgeknepen en ook Israël zal niet zomaar toekijken dat Iran een nucleaire macht wordt.
En dan is er ook nog rakettechnologie nodig om de afstand af te leggen.
Nee, Iran heeft imo geen schijn van kans.
Crooked Hillary
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:20:17 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898537
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Noord-Korea
Pakistan

Noord-Korea wat?
  zondag 5 januari 2020 @ 23:20:48 #123
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898550
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze hebben het al gedaan.
Nee. Er is een militair doel in Irak aangevallen.
Zie je het verschil?
Crooked Hillary
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:21:00 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898553
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Israël ligt om de hoek. En dat is toch aardig heilig voor een groot deel van de Amerikanen.
Pakistan kan dat gewoon raken
  zondag 5 januari 2020 @ 23:21:03 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898554
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

Pakistan

Noord-Korea wat?
Pakistan wat? Hebben die last vd VS?

N-K iig niet. Kim lacht Trump vierkant uit.
pi_190898558
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:19 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit. Door de sancties verliest Iran jaarlijks $200 miljard.
Iran wordt econimisch helemaal afgeknepen en ook Israël zal niet zomaar toekijken dat Iran een nucleaire macht wordt.
En dan is er ook nog rakettechnologie nodig om de afstand af te leggen.
Nee, Iran heeft imo geen schijn van kans.
Iran zegt: wij bouwen geen kernwapens.
Jij zegt: ze KUNNEN geen kernwapens bouwen.

Waarom worden ze dan niet lekker met rust gelaten?
pi_190898569
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:04 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Fijn. Prima post trouwens. :)
Thanks , moet toegeven dat de hele conflict een heel erg hoge BNW gehalte heeft . Misschien is het een idee om daar een soortgelijke topic te openen?

Daar heb je de gelegenheid om wat dieper in het materie in te duiken
pi_190898576
quote:
Amerika en Israël gaan nooit toestaan dat Iran de beschikking heeft over kernwapens. En dat weet Iran ook wel. Nutteloze discussie dus.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 5 januari 2020 @ 23:21:59 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_190898577
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:15 schreef Peunage het volgende:

[..]

Qasem Soleimani leidt strijd tegen ISIS:

[ afbeelding ]

Nederland steunt terroristen:
[ afbeelding ]

Hmmm... wie is de terrorist?
Ja natuurlijk strijdt hij tegen de soenitische terroristen van isis, want hij is een shi'itische terrorist met een hezbollah hart, allemaal lood om oud ijzer. Het is allemaal kut wat daar vandaan komt.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:22:26 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898584
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:20 schreef dellipder het volgende:

[..]

Zie je het verschil?
Er is geen militait doel in Irak aangevallen.

De 2e man van Iran is in Irak vermoord. Zowel Iran als Irak zijn woest.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:22:36 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898588
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pakistan wat? Hebben die last vd VS?

N-K iig niet. Kim lacht Trump vierkant uit.
waar denk je dat Bin Laden is afgeschoten?

hebben gewoon kernwapens

NK kan lekker lachen omdat de Amerikanen er niet zoveel last van hebben, zodra dat veranderd ga je de Amerikaanse houding ook zien veranderen
  zondag 5 januari 2020 @ 23:23:16 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_190898600
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:17 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Idd., net als de Tsjetsjenen de Russen een pak slaag gaven in de eerste Tsjetsjeense-oorlog, of de Taliban de VS nu laat kruipen naar de onderhandelingstafel.
Kruipen. _O-
pi_190898602
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:20 schreef dellipder het volgende:

[..]

Zie je het verschil?
Yo wtf man. Ze vallen een Iraanse Generaal in Irak aan. Is dat een aanval of niet? En wat maakt het uit of het een militair doel is, ze zijn toch niet in oorlog?

Ze mogen toch ook niet zomaar onze minister van defensie bombarderen als ze in Irak is :?
pi_190898604
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zeg van niet. Israël wel. En Netanyahu versprak zich bovendien vandaag :+
Die man* heeft ooit zijn opleiding in Nederland gekregen en een uraniemverijkingsfabriek gebouwd al in de jaren 90, lijkt me sterk dat er nooit een kernkop is gebouwd.
Nee niet op papier das logisch.
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:23:42 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898610
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

Pakistan kan dat gewoon raken
Iran ook. Mits.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:23:59 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898620
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die man heeft ooit zijn opleiding in Nederland gekregen en een uraniemverijkingsfabriek gebouwd al in de jaren 90, lijkt me sterk dat er nooit een kernkop is gebouwd.
Nee niet op papier das logisch.
Welke man?
pi_190898624
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

hebben gewoon kernwapens

NK kan lekker leggen omdat de Amerikanen er niet zoveel last van hebben, zodra dat veranderd ga je de Amerikaanse houding ook zien veranderen
Je snapt het verschil tussen moord op een buitenlander en moord op de tweede man van het regime?
zie email 27 oktober
pi_190898631
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

Yo wtf man. Ze vallen een Iraanse Generaal in Irak aan. Is dat een aanval of niet? En wat maakt het uit of het een militair doel is, ze zijn toch niet in oorlog?

Ze mogen toch ook niet zomaar onze minister van defensie bombarderen als ze in Irak is :?
Wel als ze haar als een terrorist bestempelen :+
pi_190898633
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welke man?
Die pakistaan geloof ik
zie email 27 oktober
  zondag 5 januari 2020 @ 23:25:07 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898639
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

hebben gewoon kernwapens

NK kan lekker leggen omdat de Amerikanen er niet zoveel last van hebben, zodra dat veranderd ga je de Amerikaanse houding ook zien veranderen
Wie zegt dat Pakistan daar bezwaar tegen had dan? Was een onderdaan van S-A.

Dat ze kernwapens hebben weet iedereen
  zondag 5 januari 2020 @ 23:25:17 #141
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898641
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Iran zegt: wij bouwen geen kernwapens.
Jij zegt: ze KUNNEN geen kernwapens bouwen.

Waarom worden ze dan niet lekker met rust gelaten?
Nee, ik reageerde op de stelling dat Iran een kernmogendheid zou moeten worden om de VS te kunnen weerstaan.
Ik geef alleen aan dat dit iets complexer in elkaar steekt dan zomaar gedaan.
Crooked Hillary
pi_190898645
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:25:31 #143
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_190898648
Ik heb nooit begrepen waarom Iran en de VS zo'n hekel aan elkaar hebben. Ik snap ook niet waarom Iran Israel wil vernietigen.
pi_190898658
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja natuurlijk strijdt hij tegen de soenitische terroristen van isis, want hij is een shi'itische terrorist met een hezbollah hart, allemaal lood om oud ijzer. Het is allemaal kut wat daar vandaan komt.
Je hebt het bijna goed, je zit er alleen compleet naast.

De PMU/PMF is een militie die bestaat uit shia, sunnis, christenen, Yezidi's, etc.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:26:22 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898668
quote:
5s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:25 schreef Eendenkooi het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom Iran en de VS zo'n hekel aan elkaar hebben. Ik snap ook niet waarom Iran Israel wil vernietigen.
Echt niet?
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:26:29 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898671
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie zegt dat Pakistan daar bezwaar tegen had dan? Was een onderdaan van S-A.

Dat ze kernwapens hebben weet iedereen
Pakistan
  zondag 5 januari 2020 @ 23:27:06 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898681
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wel als ze haar als een terrorist bestempelen :+
Nope.

Zou wel erg makkelijk zijn ook.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:27:54 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898693
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

Pakistan
Ja wat? Maakt dat dat ze bezwaar zouden hebben tegen het vermoorden van Osama?
  zondag 5 januari 2020 @ 23:28:42 #149
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_190898704
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Echt niet?
Nee echt niet. Zijn ze nog steeds moeilijk aan het doen over een bestorming van een ambassade x jaar geleden. Kom op!
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:29:47 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898723
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je snapt het verschil tussen moord op een buitenlander en moord op de tweede man van het regime?
dat verschil is voor het argument niet belangrijk

Pakistan heeft kernwapens en als Amerika het nodig vind schieten ze er gewoon jan en alleman dood
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:30:28 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898734
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

maakt dat ze moeite hebben met drone strikes op hun grondgebied

nobody cared, ondanks de kernwapens, maakt dat kernwapens niet de oplossing zijn voor dit probleem
  zondag 5 januari 2020 @ 23:31:04 #152
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898747
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:23 schreef Peunage het volgende:

[..]

IRGC is een terroristische organisatie, dus het niet zo dat dit zomaar uit de lucht komt vallen.
Nou ja, eigenlijk wel. Maar dit bedoel ik niet.
Alleen al de aanval op de Amerikaanse ambassade en de legerbasis van onlangs rechtvaardigt een tegenmaatregel, maar Soleimani had veel meer aanvallen en Amerikaanse doden op zijn geweten.
Crooked Hillary
  zondag 5 januari 2020 @ 23:31:26 #153
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190898754
quote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

Door dit soort dingen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 5 januari 2020 @ 23:32:41 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898766
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:28 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Nee echt niet. Zijn ze nog steeds moeilijk aan het doen over een bestorming van een ambassade x jaar geleden. Kom op!
Het is gewoon te vinden via een Google-zoekopdracht. Zowel VS-Iran als Israël-Iran.
pi_190898773
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja, is dat zo? Of heeft Iran expres hun land tussen de Amerikaanse basissen geplaatst? :(
[ afbeelding ]
_O- precies dat. En dan nog zijn er die de propaganda geloven dat Iran de "agressor" is en de "as van het kwaad".
  zondag 5 januari 2020 @ 23:33:32 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898776
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

maakt dat ze moeite hebben met drone strikes op hun grondgebied

nobody cared, ondanks de kernwapens, maakt dat kernwapens niet de oplossing zijn voor dit probleem
*armen in de lucht gooit*
pi_190898777
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

IRGC is een terroristische organisatie, dus het niet zo dat dit zomaar uit de lucht komt vallen.
Nou ja, eigenlijk wel. Maar dit bedoel ik niet.
Alleen al de aanval op de Amerikaanse ambassade en de legerbasis van onlangs rechtvaardigt een tegenmaatregel, maar Soleimani had veel meer aanvallen en Amerikaanse doden op zijn geweten.
Lekker systeem hoor.

- Wij gaan Jantje aanvallen
Maar je mag Jantje niet aanvallen.
- Okay. Wij vinden dat Jantje een terrorist is.
Ah wat erg.
- Nu gaan we Jantje aanvallen
Okay, begrijpelijk!
- kthnxbye
  zondag 5 januari 2020 @ 23:33:51 #158
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898781
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is geen militait doel in Irak aangevallen.

De 2e man van Iran is in Irak vermoord. Zowel Iran als Irak zijn woest.
Dat er iemand wordt is, is irrelevant.
Soleimani is een belangrijke pion van de IRGC een terroristische organisatie.
Hij heeft een grove inschattingsfout gemaakt om Irak te bezoeken en de Verenigde Staten hebben van die gelegenheid gebruik gemaakt terroristische dreiging tegen Amerikaanse belangen te elimineren.
Crooked Hillary
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:34:19 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898789
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

*armen in de lucht goout*
lekker duidelijk
  zondag 5 januari 2020 @ 23:34:53 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_190898795
quote:
Volgens mij heeft de Iraanse butthurt ten opzichte van Israel vooral te maken met de Libanon-oorlog en de strijd om invloed aldaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 5 januari 2020 @ 23:34:57 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898796
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:33 schreef dellipder het volgende:

[..]

Hij heeft een grove inschattingsfout gemaakt om Irak te bezoeken en de Verenigde Staten hebben van die gelegenheid gebruik gemaakt terroristische dreiging tegen Amerikaanse belangen te elimineren.
Als je het zelf maar gelooft.
pi_190898802
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Whiskers, kende je dit verhaal? Het is echt beschamend, de rol van NL bij de kerntechnology in het m-o eb N-K.
Als deze landen dat niet hadden was de wereld wel een stukje veiliger.

Lees maar:https://politiek.tpo.nl/c(...)land-gang-kon-gaan/#
Vakman pur sang
pi_190898807
Deze man in de video is Rayan Al-Kildani. Leider van de Babylon Brigade. Een Christelijke brigade in de PMF/PMU (overkoepelende militie die tegen ISIS vocht). Hier praat hij over Qasem Soleimani

Titel van de video klopt voor geen meter, geen idee waarom Memri dit zo doet.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:36:10 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898812
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Whiskers, kende je dit verhaal? Het is echt beschamend, de rol van NL bij de kerntechnology in het m-o eb N-K.
Als deze landen dat niet hadden was de wereld wel een stukje veiliger.

Lees maar:https://politiek.tpo.nl/c(...)land-gang-kon-gaan/#
Ik ken het verhaal vd student.
pi_190898834
Snap niet dat mensen het gewoon prima vinden dat de VS Souleimani kapot geschoten heeft. Ten eerste, hoe halen ze het in hun hoofd om dat zonder toestemming van Irak te doen. Ten tweede, Trump heeft niks tegen het congres gezegd. Ten derde, Souleimani was om te mediaten naar de premier van Irak.

Ja, Souleimani was geen lievertje. Maar dit is gewoon een oorlogsdaad. Juridisch is er alles mis mee. Amerika is gewoon vies smerig bezig met deze actie.
pi_190898844
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:33 schreef dellipder het volgende:

[..]

Sorry, maar jij zit nu echt zoveel onzin te praten. Hij heeft een fout gemaakt door Irak te bezoeken? Hij heeft honderden keren Irak bezocht. Hij heeft maanden aan 1 stuk door in Irak gezeten. Hij heeft de strijd tegen ISIS op de grond geleid in zowel Irak als Syrië.

Stel dat de VS zegt "De Nederlands ministerie van defensie heeft terroristen gesteund in Syrie (true). Daarom vinden wij die hele club een terroristische organisatie". Zou jij het goed vinden als ze onze minister van defensie in Irak bombarderen?
  zondag 5 januari 2020 @ 23:38:48 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898845
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:37 schreef Discombobulate het volgende:
Snap niet dat mensen het gewoon prima vinden dat de VS Souleimani kapot geschoten heeft. Ten eerste, hoe halen ze het in hun hoofd om dat zonder toestemming van Irak te doen. Ten tweede, Trump heeft niks tegen het congres gezegd. Ten derde, Souleimani was om te mediaten naar de premier van Irak.

Ja, Souleimani was geen lievertje. Maar dit is gewoon een oorlogsdaad. Juridisch is er alles mis mee. Amerika is gewoon vies smerig bezig met deze actie.
Helemaal eens.
pi_190898849
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ken het verhaal vd student.
Geen student, een volwaarde spion. Die tekeningen zijn overal terecht gekomen. Waarom pakistan wel en Iran geen kernkop?
Iran heeft kernkoppen, al jaren.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:39:12 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898850
congres boeit me echt geen ene reet maar dat ze het zonder toestemming van Irak zelf doen vind ik wel wat dom

verder good riddence
  zondag 5 januari 2020 @ 23:40:17 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898868
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Sorry, maar jij zit nu echt zoveel onzin te praten. Hij heeft een fout gemaakt door Irak te bezoeken? Hij heeft honderden keren Irak bezocht. Hij heeft maanden aan 1 stuk door in Irak gezeten. Hij heeft de strijd tegen ISIS op de grond geleid in zowel Irak als Syrië.

Stel dat de VS zegt "De Nederlands ministerie van defensie heeft terroristen gesteund in Syrie (true). Daarom vinden wij die hele club een terroristische organisatie". Zou jij het goed vinden als ze onze minister van defensie in Irak bombarderen?
Zolang Trump ad macht is wel :Y
Of een andere Rep. :+
  zondag 5 januari 2020 @ 23:40:53 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898882
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:39 schreef sp3c het volgende:
congres boeit me echt geen ene reet maar dat ze het zonder toestemming van Irak zelf doen vind ik wel wat dom

verder good riddence
De Grondwet vd VS boeit het wel wat.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:41:29 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898889
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Geen student, een volwaarde spion. Die tekeningen zijn overal terecht gekomen. Waarom pakistan wel en Iran geen kernkop?
Iran heeft kernkoppen, al jaren.
Omdat Atoomakkoord en inspecties.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:41:54 #173
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898898
quote:
10s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, de inschattingsfout was dat hij zich veilig waande, ondanks dat hij zijn terroristische acties tegen Amerikaanse belangen richtte en de IRGC tot een terroristische organisatie was bestempeld.
Crooked Hillary
pi_190898904
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben in principe tegen oorlog maar ben nog meer voor een veilig westen.
Het is even vervelend maar Iran militair monddood maken is een grote pre voor de VS en de EU.
De meesten willen ons vernietigen tussen het ontbijt en de lunch.
Veilig westen begint met het niet plunderen van anderen landen en ze in chaos dompelen. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Hele wijze spreuk. Wij zitten militair daar en niet zij hier. Heeft Brazilië, Bulgarije, Zuid-Afrika, enz iets te vrezen van die landen? Nee. Omdat zij 'beschaafd' omgaan met die landen en niet als roofzuchtige beesten daar te keer gaan.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:42:43 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898907
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Nee, de inschattingsfout was dat hij zich veilig waande, ondanks dat hij zijn terroristische acties tegen Amerikaanse belangen richtte en de IRGC tot een terroristische organisatie was bestempeld.
Whut?

Hij werkte samen met de VS. Nadát ze de IRG idd als terroristische organisatie hadden bestempeld. Wat overigens geen reet zegt (dat bestempelen als).
pi_190898918
De EU maf zijn rol ook wel meer pakken in deze blamage:
quote:
. In 1998 voerde Pakistan de eerste test uit met een atoomwapen en sindsdien is dit radicaal islamitische land een kernmacht geworden, die op voet van koude oorlog leeft met het buurland India, dat ook een gevaarlijke kernmacht is. Kahn gaf in 2004 toe dat hij de nucleaire kennis die hij in Nederland heeft opgedaan heeft doorverkocht aan landen als Iran en Noord-Korea, maar ook aan Libië, dat nu ten prooi is gevallen aan extremisten en jihadisten. Het valt bepaald niet uit te sluiten dat onze nucleaire kennis ooit in handen kan komen van terroristische organisaties.
Vakman pur sang
pi_190898926
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat verschil is voor het argument niet belangrijk

Pakistan heeft kernwapens en als Amerika het nodig vind schieten ze er gewoon jan en alleman dood
Dat blijkt niet uit je redenering. Ik moet nog zien of ze de Pakistaanse VP durfen af te schieten.
zie email 27 oktober
  zondag 5 januari 2020 @ 23:44:30 #178
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898928
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De commander in chief beschikt over ruime bevoegdheden.
President Obama heeft ook niet telkens het Congres ingelicht als hij weer een drone-aanval plande. Dit was toen ook geen enkel probleem, zelfs niet toen er Amerikanen werden afgeknald onder zijn bevel.
Crooked Hillary
pi_190898935
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:21 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Amerika en Israël gaan nooit toestaan dat Iran de beschikking heeft over kernwapens. En dat weet Iran ook wel. Nutteloze discussie dus.
Als het gebeurt gebeurt het. Die landen hebben niks toe te staan of te verbieden, zie NK.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:46:14 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898947
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:44 schreef dellipder het volgende:

[..]

President Obama heeft ook niet telkens het Congres ingelicht als hij weer een drone-aanval plande. Dit was toen ook geen enkel probleem, zelfs niet toen er Amerikanen werden afgeknald onder zijn bevel.
Dit is een oorlogshandeling.
pi_190898949
quote:

[..]

Je snapt het verschil tussen een terrorist afknellen en een hoge functionaris van een erkende staat?
zie email 27 oktober
pi_190898954
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:21 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Thanks , moet toegeven dat de hele conflict een heel erg hoge BNW gehalte heeft . Misschien is het een idee om daar een soortgelijke topic te openen?

Daar heb je de gelegenheid om wat dieper in het materie in te duiken
Dat zou zeker verstandig zijn. Inderdaad. Ik stuur je een DM.
Groot fan van User Wotte
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:46:36 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898955
quote:

[..]

ja maar mij niet
  zondag 5 januari 2020 @ 23:47:09 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898962
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar mij niet
/care
pi_190898964
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat Atoomakkoord en inspecties.
Haha.
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:48:00 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898970
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je snapt het verschil tussen een terrorist afknellen en een hoge functionaris van een erkende staat?
"Ja maar de VS heeft de IRG als terroristische organisatie bestempeld".
  zondag 5 januari 2020 @ 23:48:15 #187
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190898975
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Whut?

Hij werkte samen met de VS. Nadát ze de IRG idd als terroristische organisatie hadden bestempeld. Wat overigens geen reet zegt (dat bestempelen als).
Crooked Hillary
pi_190898977
quote:

[..]

Een hoge functionaris met een anti westen beleid is voldoende voor de VS om af te werken ja.
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:48:47 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898978
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Haha.
Die reactie verwachtte ik. Geloofde je ook in de WMD in Irak?
pi_190898982
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

"Ja maar de VS heeft de IRG als terroristische organisatie bestempeld".
De VS kan wel meer bestempelen. Dat heeft internationaalrechterlijk geen waarde.

Als Iran morgen Mike Pence tot terrorist verklaard en dan afschiet, accepteert Donald dat dan ook?
zie email 27 oktober
pi_190898988
quote:

[..]

Hij was er op uitnodiging van de Irakese regering. Logisch dat hij dit niet heeft verwacht.
pi_190898989
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Een hoge functionaris met een anti westen beleid is voldoende voor de VS om af te werken ja.
Dat maakt het nog niet legitiem.
zie email 27 oktober
  zondag 5 januari 2020 @ 23:49:56 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898991
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dan hebben ze nog een hoop hoge functionarissen af te schieten. Eens kijken wat de rest vd wereld daar van vindt (internationaal recht).
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:50:12 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190898995
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat blijkt niet uit je redenering. Ik moet nog zien of ze de Pakistaanse VP durfen af te schieten.
die gaat niet naar Irak meer gok ik _O-
  zondag 5 januari 2020 @ 23:50:17 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190898997
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De VS kan wel meer bestempelen. Dat heeft internationaalrechterlijk geen waarde.

Als Iran morgen Mike Pence tot terrorist verklaard en dan afschiet, accepteert Donald dat dan ook?
Dat zei ik al :Y
pi_190899001
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die reactie verwachtte ik. Geloofde je ook in de WMD in Irak?
Nee die niet. Die hadden geen kennis en uraniemverijkingsfabriek.
Vakman pur sang
pi_190899009
quote:

[..]

Wat een waardeloos perspectief op dit conflict.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:51:20 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899013
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dat doe ik inderdaad.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:51:40 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899017
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat een waardeloos perspectief op dit conflict.
Het klopt ook gewoon niet.
pi_190899019
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet legitiem.
Wat is legitiem als je de grootste wereldsmacht bent?
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:51:54 #201
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899020
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit is een oorlogshandeling.
Dit was een legitiem militair doel, omdat de IRGC een terroristische organisatie is en tegen Amerikaanse belangen gewapende strijd leverde.
Crooked Hillary
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:52:03 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899021
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

/care
moeilijke discussie zo

jij zegt dat kernwapens de oplossing zijn om dit soort dingen te voorkomen, dat zijn ze niet en voorbeelden te over

of je dan iets geeft om mijn mening doet er niet toe maar feiten zijn feiten

/handen in de lucht gooit ofzoiets
pi_190899024
quote:

[..]

8)7

Het verslaan van IS is tegen de Amerikaanse belangen blijkbaar. Okay.

Wat jij nu zit te doen (verdedigen van de VS) is dweilen met de kraan open. De VS heeft DIRECT met de IRGC samengewerkt in onder andere Afghanistan. Amerikaanse troepen hebben letterlijk samen met Qassem Soleimani militaire operaties uitgevoerd in Afghanistan. Toen vonden ze hem geen terrorist :')

Ik ga hier geen tijd meer aan besteden. Qassem Soleimani was een generaal die de belangen van zijn land verdedigde. Net zoals bijvoorbeeld Petraeus. Zo'n figuur bombarderen, zonder dat je met elkaar in oorlog bent, is fout.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:52:25 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899026
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:51 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit was een legitiem militair doel, omdat de IRGC een terroristische organisatie is en tegen Amerikaanse belangen gewapende strijd leverde.
Dat was het niet.
pi_190899032
Overigens zijn volgens mij de VS, Saudi Arabië en Israël de enige landen die de IRGC als terreurorganisatie bestempelen. Weet t niet zeker dus correct me if i'm wrong.
pi_190899034
Hij was natuurlijk niet alleen een functionaris en een terrorist maar ook een militair van de special forces op andere bodem in het strijdtoneel.
Opzich een logisch doelwit dus.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:53:09 #207
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899038
quote:

[..]

Soleimani was net zo'n terrorist als al-Baghdadi of Osama bin Laden.
Crooked Hillary
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:53:17 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899039
prima doel

maar ik zou het niet raken
  zondag 5 januari 2020 @ 23:53:25 #209
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899041
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat was het niet.
Welles.
Crooked Hillary
  zondag 5 januari 2020 @ 23:53:58 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899048
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

moeilijke discussie zo

jij zegt dat kernwapens de oplossing zijn om dit soort dingen te voorkomen, dat zijn ze niet en voorbeelden te over

of je dan iets geeft om mijn mening doet er niet toe maar feiten zijn feiten

/handen in de lucht gooit ofzoiets
Ik kan echt niks met een antwoord als "dat boeit mij niet" als antwoord op het argument dat het voor de Grondwet in de VS wél uitmaakt.
pi_190899051
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:52 schreef Discombobulate het volgende:
Overigens zijn volgens mij de VS, Saudi Arabië en Israël de enige landen die de IRGC als terreurorganisatie bestempelen. Weet t niet zeker dus correct me if i'm wrong.
Volgens mij klopt dit. De EU of VN hadden hem in ieder geval niet als terrorist bestempeld.
pi_190899053
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:53 schreef dellipder het volgende:

[..]

Soleimani was net zo'n terrorist als al-Baghdadi of Osaka bin Laden.
Nee. Alleen al omdat hij handelde uit naam van een erkende staat. Dat is zo fundamenteel anders dat elke vergelijking mank loopt.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:54:38 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899057
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik kan echt niks met een antwoord als "dat boeit mij niet" als antwoord op het argument dat het voor de Grondwet in de VS wél uitmaakt.
ik ben toch geen Amerikaan, wat die er van vinden kan me echt helemaal niets schelen

/handen in de lucht gooit
pi_190899060
quote:

[..]

Soleimani was net zo'n terrorist als al-Baghdadi of Osaka bin Laden.
En ook net zo'n terrorist als Trump.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:55:09 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899063
quote:

[..]

Welles.
Nope.
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij was natuurlijk niet alleen een functionaris en een terrorist maar ook een militair van de special forces op andere bodem in het strijdtoneel.
Nee. WTF?
  zondag 5 januari 2020 @ 23:55:24 #216
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899068
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Alleen al omdat hij handelde uit naam van een erkende staat. Dat is zo fundamenteel anders dat elke vergelijking mank loopt.
Hij was een legitiem militair doel.
Crooked Hillary
pi_190899073
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:55 schreef dellipder het volgende:

[..]

Was er sprake van een oorlogssituatie dan?
zie email 27 oktober
  zondag 5 januari 2020 @ 23:56:05 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899074
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben toch geen Amerikaan, wat die er van vinden kan me echt helemaal niets schelen

Het is toch verdorie de VS die die moordaanslag uitvoert? Natuurlijk boeit diens Grondwet dan.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:56:24 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899076
quote:

[..]

Nee.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:56:37 #220
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899078
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En ook net zo'n terrorist als Trump.
Terrorist, puppet of Putin, whatever...
Crooked Hillary
pi_190899079
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Als ze met elkaar in oorlog waren... misschien. Nu, absoluut niet. Zo moeilijk is het toch niet mensen :?
pi_190899087
quote:

[..]

Constitutioneel gerechtshof bestaat nu uit merendeels republikeinen, weinig kans dat het daar op verzet stoot :')
pi_190899089
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is toch verdorie de VS die die moordaanslag uitvoert? Natuurlijk boeit diens Grondwet dan.
Er word altijd gehandeld namens de grondwet.
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2020 @ 23:57:25 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899090
quote:
13s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

Als ze met elkaar in oorlog waren... misschien. Nu, absoluut niet. Zo moeilijk is het toch niet mensen :?
Zou je zeggen. Kennelijk wél.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:57:52 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899096
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Constitutioneel gerechtshof bestaat nu uit merendeels republikeinen, weinig kans dat het daar op verzet stoot :')
Het Congres is er ook nog
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:58:00 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899097
toch vreem dat je zijn soldaatjes af mag schieten en de generaal off limits is
  zondag 5 januari 2020 @ 23:58:06 #227
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899100
quote:
13s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

Wat denk je überhaupt wat hij daar deed? Een dagje met de Zonnebloem mee, ofzo?
Crooked Hillary
pi_190899101
quote:

[..]

De man was in Irak voor diplomatieke besprekingen met de minister president van Irak. Dan ben je geen legitiem militair doel.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:58:34 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899106
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Er word altijd gehandeld namens de grondwet.
Uh, nee. Zou wel prettig wezen als dat wel zo was.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:59:03 #230
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_190899111
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:58 schreef Jojoke het volgende:

[..]

De man was in Irak voor diplomatieke besprekingen met de minister president van Irak. Dan ben je geen legitiem militair doel.
Jawel hoor
  zondag 5 januari 2020 @ 23:59:09 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899114
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:58 schreef sp3c het volgende:
toch vreem dat je zijn soldaatjes af mag schieten en de generaal off limits is
Soldaten mogen ze ook niet afschieten. Ze zijn niet in oorlog.
  zondag 5 januari 2020 @ 23:59:20 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899116
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Jawel hoor
Nope.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 23:59:25 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899120
hadtie niet met een stel boefjes in de auto moeten stappen
  zondag 5 januari 2020 @ 23:59:48 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899125
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Vertel eens, wat deed hij daar?
pi_190899129
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kun je toch zien en er gaan er meer komen.
Vakman pur sang
pi_190899132
Mooi toch !!! Afmaken d i e handel _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ *O* *O* *O* *O* *O* *O* O+
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:00:33 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899137
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:59 schreef sp3c het volgende:
hadtie niet met een stel boefjes in de auto moeten stappen
Lees je eens in ofzo.. Waarom was hij daar op dat moment?
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:01:00 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899141
quote:

[..]

handen
gooit
lucht
lol
Pakistan
  maandag 6 januari 2020 @ 00:01:05 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899143
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kun je toch zien en er gaan er meer komen.
Internationaal topjurist, ik lees het al...
pi_190899148
Dat weten de geheime diensten wel en daar moet je maar op vertrouwen.
Vakman pur sang
  maandag 6 januari 2020 @ 00:01:53 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899153
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

handen
gooit
lucht
lol
Pakistan
Ik kan er ook niks aan doen dat je het niet snapt.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:02:27 #242
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_190899164
Whiskers heeft gewoon gelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 6 januari 2020 @ 00:02:36 #243
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899166
quote:

[..]

Vertel eens, wat deed hij daar?
In elk geval zichzelf onterecht veilig wanen, terwijl de VS in de buurt waren en over zeer moderne wapentuig de beschikking hebben.
Crooked Hillary
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:02:53 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899168
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik.kan er ook niks aan doen dat je het niet snapt.
ik snap het prima

vijandige generaal doet dom, Amerika schiet hem dood

dom?
beetje

goed?
ja
pi_190899174
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Internationaal topjurist, ik lees het al...
Juridisch klopt er geen hout van. Dat klopt. Als het maar nuttig was. Dat hoor je vaak pas jaren later.
Vakman pur sang
pi_190899179
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Gast. :')

Wtf heb jij of Trump daarmee te maken wat hij daar doet?

Hij was op uitnodiging in IRAK (niet in murica). Wat hij daar deed doet er niet toe. Maar toevallig hadden de Amerikanen of Saudis een boodschap voor Iran via Irak.

En wat ik eerder zei, hij is al honderden keren in Irak geweest. Hij heeft de strijd tegen IS geleidt.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:04:25 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899191
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:02 schreef dellipder het volgende:

[..]

In elk geval zichzelf onterecht veilig wanen, terwijl de VS in de buurt waren en over zeer moderne wapentuig de beschikking hebben.
Waarom was hij daar op dat moment was de vraag.
pi_190899192
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Juridisch klopt er geen hout van. Dat klopt.
Dat is natuurlijk wel het probleem van het internationaal recht. Het ontbreekt aan effectieve handhaving, er is geen statenpolitie oid.

Neemt niet weg dat deze actie evident onrechtmatig is.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:05:13 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899200
juridisch klopt dit gewoon, gaat alleen meer kosten dan het oplevert
  maandag 6 januari 2020 @ 00:05:15 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899201
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik snap het prima

vijandige generaal doet dom, Amerika schiet hem dood

dom?
beetje

goed?
ja
Dat bewijst dat je er geen reet van snapt. Waarom was hij daar op dat moment?
  maandag 6 januari 2020 @ 00:05:46 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899206
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:05 schreef sp3c het volgende:
Juridisch klopt dit in het geheel niet.
pi_190899209
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:05 schreef sp3c het volgende:
Oh? Ik zie een illegale moord (overtreding 1) op het grondgebied van een andere staat (overtreding 2). Waarom zou dat anders zijn?
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:06:27 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899210
het doet er niet toe waarom hij daar was

hij had er niet moeten zijn
pi_190899216
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel het probleem van het internationaal recht. Het ontbreekt aan effectieve handhaving, er is geen statenpolitie oid.

Neemt niet weg dat deze actie evident onrechtmatig is.
Dit. Internationaal geldt nog steeds de wet van de jungle.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:07:15 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899217
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:06 schreef sp3c het volgende:

Hoezo had hij daar niet moeten zijn dan? Hij was daar op uitnodiging van Irak.

Je lult je steeds verder de grond in. Niet slim.
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:07:44 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899219
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh? Ik zie een illegale moord (overtreding 1) op het grondgebied van een andere staat (overtreding 2). Waarom zou dat anders zijn?
hij is een soldaat in oorlogsgebied, dan loop je de kans neergeschoten te worden
  maandag 6 januari 2020 @ 00:08:02 #257
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899221
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom was hij daar op dat moment was de vraag.
Lekker belangrijk, dus.
Snap je dit niet?
Een militair doel komt het gemakkelijk maken om uitgeschakeld te worden.
Waarom Soleimani dit deed is totaal irrelevant. Al ging hij bij tante Fatima op de koffie. Lekker boeiend.
Relevant is dat de dreiging voor de Amerikanen is weggenomen.
Crooked Hillary
pi_190899222
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij is een soldaat in oorlogsgebied, dan loop je de kans neergeschoten te worden
Is Amerika in oorlog met Iran? Of met Irak?
zie email 27 oktober
pi_190899224
quote:

Nee dit is helemaal mooi. Waarom kan de VS bepalen wie wel/niet in Irak mag zijn?
pi_190899225
De Trump fanboys staan straks vast te juichen als Trump een oorlog begint. En dan een paar maanden later maar klagen over de vluchtelingenstroom. |:(
  maandag 6 januari 2020 @ 00:08:44 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899231
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

Que?
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:09:20 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899236
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoezo had hij daar niet moeten zijn dan? Hij was daar op uitnodiging van Irak.

Je lult je steeds verder de grond in. Niet slim.
nee ik zeg steeds hetzelfde
  maandag 6 januari 2020 @ 00:09:24 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899238
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, dus.
Snap je dit niet?
Een militair doel komt het gemakkelijk maken om uitgeschakeld te worden.
Waarom Soleimani dit deed is totaal irrelevant. Al ging hij bij tante Fatima op de koffie. Lekker boeiend.
Relevant is dat de dreiging voor de Amerikanen is weggenomen.
Jij snapt het niet. Met je pijltje en je grote woorden. Je hebt werkelijk geen idee.
pi_190899246
quote:

:') Het is toch triest
  maandag 6 januari 2020 @ 00:10:13 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899247
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik zeg steeds hetzelfde
Dezelfde onzin ja. Verdiep je eens in de materie ofzo.
pi_190899248
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Que?
Lees ook dit eens Iran-meisje. Dit komt ook uit de koker van de generaal. En dat is alleen nog maar in Nederland. Exuses voor de bron.

https://www.telegraaf.nl/(...)gevaar-van-iran-niet
Vakman pur sang
  maandag 6 januari 2020 @ 00:10:37 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899251
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]

:') Het is toch triest
Het is erger. Het is bizar.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:10:42 #268
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_190899253
Dat mensen durven te zeggen dat de VS verkeerd heeft gehandeld :') deze man heeft het bloed van duizenden mensen aan zijn klauwen die pak je wanneer je kan.
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:11:02 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899258
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee dit is helemaal mooi. Waarom kan de VS bepalen wie wel/niet in Irak mag zijn?
daar ga ik toch niet over, wmb gaat de VS daar weg maar zolang ze daar oorlog voeren tegen die figuren is het niet handig als de grote baas komt buurten want je weet dat ze schieten
pi_190899267
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar ga ik toch niet over, wmb gaat de VS daar weg maar zolang ze daar oorlog voeren tegen die figuren is het niet handig als de grote baas komt buurten want je weet dat ze schieten
Amerika
Is
Niet
In
Oorlog
Met
Iran
zie email 27 oktober
  maandag 6 januari 2020 @ 00:12:38 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899271
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Lees ook dit eens Iran-meisje. Dit komt ook uit de koker van de generaal. En dat is alleen nog maar in Nederland. Exuses voor de bron.

https://www.telegraaf.nl/(...)gevaar-van-iran-niet
Daar gaat het jelemaal niet over. Het gaat over de moordaanslag op de 2e man van Iran in Irak. Zonder toestemming van Irak en zonder in oorlog te zijn met Iran. Of Suleimani gezien kan worden als fijne man boeit in deze in het geheel NIETS.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:13:27 #272
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_190899277
quote:

[..]

De oorlog is tegen IS. Soleimani heeft daar nog meer in betekend dan de VS zelf.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:14:22 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899285
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dat mensen durven te zeggen dat de VS verkeerd heeft gehandeld :') deze man heeft het bloed van duizenden mensen aan zijn klauwen die pak je wanneer je kan.
De VS werkten jaren samen met deze man. Maar dat is het punt niet.

De VS vermoordt de 2e man van Iran in Irak. Zonder toestemming van Irak en zonder in oorlog te zijn met Iran. Of Irak.
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:14:24 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899287
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Amerika
Is
Niet
In
Oorlog
Met
Iran
nou
en
jongen
Amerika
is
in
oorlog
met
die
milities
aangestuurd
door
Iran
grote
baas
van
die
milities
is
dan
ook
doelwit
  maandag 6 januari 2020 @ 00:14:36 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190899291
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:03 schreef Peunage het volgende:

[..]

Gast. :')

Wtf heb jij of Trump daarmee te maken wat hij daar doet?

Hij was op uitnodiging in IRAK (niet in murica). Wat hij daar deed doet er niet toe. Maar toevallig hadden de Amerikanen of Saudis een boodschap voor Iran via Irak.

En wat ik eerder zei, hij is al honderden keren in Irak geweest. Hij heeft de strijd tegen IS geleidt.
alles blijkbaar
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:14:38 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899292
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De oorlog is tegen IS. Soleimani heeft daar nog meer in betekend dan de VS zelf.
ja ik ben ook geen fan van deze actie
  maandag 6 januari 2020 @ 00:15:27 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899303
quote:

[..]

Ze voerden geen oirlog tegen Itran of Suleimani. Ze werkten ermee samen tegen IS.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:15:35 #278
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_190899305
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De VS vermoordt de 2e man van Iran in Irak. Zonder toestemming van Irak en zonder in oorlog te zijn met Iran. Of Irak.
Deze man was de leider van zowat elke factie waar de VS mee in oorlog is. Hadden ze moeten wachten tot hij de grens over was?
pi_190899306
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar gaat het jelemaal niet over. Het gaat over de moordaanslag op de 2e man van Iran in Irak. Zonder toestemming van Irak en zonder in oorlog te zijn met Iran. Of Suleimani gezien kan worden als fijne man boeit in deze in het geheel NIETS.
Je moet kunnen geloven dat sommige mensen in en in slecht zijn en "ons"/kwaad willen doen.
Die opruimen houd ons in leven. Eerst dat geloven dan maakt het niet meer uit hoe, wanneer of dit juridisch juist was. Het was een kans!
Vakman pur sang
  maandag 6 januari 2020 @ 00:15:59 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899310
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ik ben ook geen fan van deze actie
Goh, je :s)
  maandag 6 januari 2020 @ 00:16:00 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190899311
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:D het wordt steeds grappiger hier, waarom hebben ze toestemming nodig?
pi_190899314
quote:
Dit is gewoon op de man spelen en een drogreden. Het is gewoon feitelijk een oorlogsdaad. Niet eens wat met Irak besproken... Dat die man geen lievertje was doet er niet toe.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:16:23 #283
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899316
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij snapt het niet. Met je pijltje en je grote woorden. Je hebt werkelijk geen idee.
Ik snap jou niet. Dat is wat anders.
Met je Trump is een marionet van Putin. Je bent werkelijk het spoor helemaal bijster.
Valt niet meer te redden.
Crooked Hillary
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:16:29 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899317
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goh, je :s)
geen idee wat je probeert te zeggen
pi_190899319
quote:

[..]

Okay.
Maar..
- VS voert oorlog tegen IS toch? Niet tegen Iran.
- Iran/Soleimani voert oorlog tegen IS. Niet tegen de VS.
- Beide op uitnodiging van Irak.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:17:00 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899324
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Deze man was de leider van zowat elke factie waar de VS mee in oorlog is. Hadden ze moeten wachten tot hij de grens over was?
Ze werkten juist met hem samen ongeïnformeerd figuur.
pi_190899325
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk wel handig om totale de-eascalatie te voorkomen.
Vakman pur sang
  maandag 6 januari 2020 @ 00:17:15 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899327
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee wat je probeert te zeggen
Je draait.
pi_190899331
quote:

[..]

Zou je het ook normaal vinden als de Amerikanen morgen even Taghi komen bombarderen in Nederland?

Omdat ze opereren in een vreemd land.
zie email 27 oktober
  maandag 6 januari 2020 @ 00:17:57 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899335
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je moet kunnen geloven dat sommige mensen in en in slecht zijn en "ons"/kwaad willen doen.
Die opruimen houd ons in leven. Eerst dat geloven dan maakt het niet meer uit hoe, wanneer of dit juridisch juist was. Het was een kans!
Suleimani werkte samen met de VS om IS te vernietigen.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:17:58 #291
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_190899336
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze werkten juist met hem samen ongeïnformeerd figuur.
Dat deden ze al heel lang niet meer. Je snapt er vrij weinig van dat blijkt wel weer.
pi_190899337
quote:
En wat doen we met Trump, Obama, Bush, Clinton, Blaire, Kok, Balkenende, Rutte, etc. die het bloed van miljoenen mensen aan hun klauwen hebben? Wanneer pakken wij die? Hypocriet.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:18:28 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899341
quote:

[..]

Serieus?!
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 00:18:29 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190899342
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je draait.
nee dan snap je de wereld niet of je leest niet mee

ik vind het een domme actie, geen illegale actie
die twee zijn helemaal niet in conflict met elkaar

/handen maar weer in de lucht
pi_190899343
quote:

[..]

Goh, ik weet niet.. misschien omdat het een generaal van een bevriende natie is die daar op uitnodiging is.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:18:54 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190899344
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dat deden ze al heel lang niet meer. Je snapt er vrij weinig van dat blijkt wel weer.
Vertel...
  maandag 6 januari 2020 @ 00:18:59 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190899345
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zou je het ook normaal vinden als de Amerikanen morgen even Taghi komen bombarderen in Nederland?

Omdat ze opereren in een vreemd land.
en dat is nieuw? wat een onzin
  maandag 6 januari 2020 @ 00:19:43 #298
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_190899348
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:17 schreef MasterMister het volgende:

[..]

En wat doen we met Trump, Obama, Bush, Clinton, Blaire, Kok, Balkenende, Rutte, etc. die het bloed van miljoenen mensen aan hun klauwen hebben? Wanneer pakken wij die? Hypocriet.
Trump in dit lijstje noemen is al helemaal lachwekkend.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:19:52 #299
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190899349
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:17 schreef MasterMister het volgende:

[..]

Ik ben heel erg benieuwd wie in deze "wij" is. Leg dat eens uit!
Crooked Hillary
pi_190899350
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Okay.
Maar..
- VS voert oorlog tegen IS toch? Niet tegen Iran.
- Iran/Soleimani voert oorlog tegen IS. Niet tegen de VS.
- Beide op uitnodiging van Irak.
IS is al verslagen (volgens de VS).
IRAk is een oude tegenstander en moet doen wat de VS eist.
IRAN is een gevaar en dient beteugeld te worden.

Ik ga voor alsnog uit van een correcte actie, de details komen later.
Vakman pur sang
pi_190899352
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 00:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dat is nieuw? wat een onzin
:? Wat is nieuw? Nationale soevereiniteit? Niet bepaald.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')