Goeie actie van dat briefje.quote:Een kleine brand bij een flatgebouw in Wageningen is vrijdagavond rond 22.45 uur geblust. In de portiek van de flat stond een gratis mee te nemen matras met daarop een opvallend briefje: ’Ruim je zooi zelf op. Denk aan Arnhem.’
De brand woedde in een gft-container vóór de flat en was snel geblust.
Volgens Omroep Gelderland moet een bewoner van de flat gedacht hebben een ander een plezier te kunnen doen met het gratis matras, maar een vermoedelijke medebewoner was het daar niet mee eens. In een geschreven reactie werd verwezen naar de fatale flatbrand die vlak na de jaarwisseling woedde in een galerijflat op het Gelderseplein in Arnhem.
Fatale brand in Arnhem
De brand in de flat aan het Gelderseplein is ontstaan door vuurwerk. Een bankstel in de hal vatte vlam toen daar vuurwerk op terechtkwam.
Een 39-jarige man en zijn 4-jarige zoontje kwamen om het leven, de 36-jarige moeder en een 8-jarig dochtertje raakten zwaargewond. Zij zijn niet langer in levensgevaar. Het gezin uit Arnhem was op bezoek in de flat en stond in de lift toen de brand uitbrak en de stroom uitviel. Het vuur ontstond na middernacht in de entree van het flatgebouw.
Was ook het eerste wat ik dacht ja. Getver.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:54 schreef maily het volgende:
Briefje op matras in flat Wageningen: denk aan Arnhem
En buiten dat; wie wil er nou een tweedehands matras
Niemand wil dat het is gewoon een manier om je zooi niet weg te hoeven brengen puur tokkie gedrag.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:54 schreef maily het volgende:
[..]
Goeie actie van dat briefje.
Dus die twee hebben niets met elkaar te maken, maar de journalist gooit ze maar even op een hoop omdat de nieuwswaardigheid anders helemaal gering is?quote:Een kleine brand bij een flatgebouw in Wageningen is vrijdagavond rond 22.45 uur geblust. In de portiek van de flat stond een gratis mee te nemen matras met daarop een opvallend briefje: ’Ruim je zooi zelf op. Denk aan Arnhem.’
De brand woedde in een gft-container vóór de flat en was snel geblust.
Bij het blussen hebben ze waarschijnlijk het matras ontdekt.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus die twee hebben niets met elkaar te maken, maar de journalist gooit ze maar even op een hoop omdat de nieuwswaardigheid anders helemaal gering is?
Anyway, er is vast ergens iemand met een obscure liefhebberij voor gebruikte matrassen.
Dan moet je het wegbrengen of op laten halen, veel teveel werk. Beter flikker je het gewoon in de portiek van jouw flatgebouw. Dan ben je er vanaf.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:26 schreef Harvest89 het volgende:
Dat matras is doordrenkt met zweet en wie weet wat nog meer.
Dat gooi je toch gewoon weg?
Dit, kan ze niet schelen of iemand het zou willen maar het scheelt weer wegbrengen.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 15:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
Niemand wil dat het is gewoon een manier om je zooi niet weg te hoeven brengen puur tokkie gedrag.
Opzich is dit natuurlijk niet zo'n heel gek scenario in Wageningen...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:17 schreef jakosi het volgende:
heb je ook van die linkse geitenwollensoktypen die denken dat al hun troep nog van waarde is voor iemand
Ik heb 3 keer een bed met matras verkocht. Er zijn echt mensen die een 2e tweedehands matras willen.quote:En buiten dat; wie wil er nou een tweedehands matras
Dit dus.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was ook het eerste wat ik dacht ja. Getver.
Klopt. Vorige week nog mijn oude bed op marktplaats gezet, gratis af te halen. Echt, iedereen wilde het compleet met matras. Matras is net twee jaar oud, dus gaat mee naar het nieuwe bedquote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:27 schreef Fokkie83 het volgende:
[..]
Ik heb 3 keer een bed met matras verkocht. Er zijn echt mensen die een 2e tweedehands matras willen.
Zelf vind ik het idee al enorm smerig.
Hoe dan ook, het blijft aso om dit in een hal van een flat neer te zetten.
Ken iemand die zegt: "Dat is geen wet van meten en persen"quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:39 schreef mosrednA het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje lullig om hun hier nou weer bij te betrekken
Dat deden de Grieken al by Thermopylae.quote:
Vrienden bellen oid in Nederland is overal hulp voor er zullen ook wel vrijwilligers bereid zijn om de zooi van tokkies naar de stort te brengenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:03 schreef Bocaj het volgende:
Tja, hoe krijg je het op de stort als je geen vervoer hebt?
Laten ophalen kost ook geld...
Wel lekker makkelijk om het dan maar te dumpen in de hal...
Gewoon melding maken bij je VVE of woningbouw, oude niet meer gebruikte fietsen kun je buiten in de fietsenstalling bij elkaar zetten en melden bij het meldpunt leefomgeving dan haalt de gemeente ze weg.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier geen troep, maar wel steeds karretjes van de Lidl, een kinder fietskar (die nooit meer gebruikt wordt) en sinds een paar weken ook een scooter in de hal van de flat![]()
Eerst stond het Lidl karretje steeds onder het bordje dat er niets in de hal gezet mag worden, nu staat daar steeds de scooter en wordt het karretje tegen de brievenbussen aan geschoven. Deze mensen kunnen toch volgens mij ook wel gewoon Nederlands lezen, maar ja het is wel lekker makkelijk zo he(en ja, iedereen heeft gewoon een eigen berging).
Sowieso al erg irritant, maar ik vind het nu ook niet bepaald een fijn idee meer
Een tweedehands matras zou ik trouwens ook niet willen nee
Het begint met zo'n karretje, de ander flikkert er kranten en niet gelezen reclamemateriaal in...quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier geen troep, maar wel steeds karretjes van de Lidl, een kinder fietskar (die nooit meer gebruikt wordt) en sinds een paar weken ook een scooter in de hal van de flat![]()
Eerst stond het Lidl karretje steeds onder het bordje dat er niets in de hal gezet mag worden, nu staat daar steeds de scooter en wordt het karretje tegen de brievenbussen aan geschoven. Deze mensen kunnen toch volgens mij ook wel gewoon Nederlands lezen, maar ja het is wel lekker makkelijk zo he(en ja, iedereen heeft gewoon een eigen berging).
Sowieso al erg irritant, maar ik vind het nu ook niet bepaald een fijn idee meer
Een tweedehands matras zou ik trouwens ook niet willen nee
Grofvuil is gratis hoorquote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:03 schreef Bocaj het volgende:
Tja, hoe krijg je het op de stort als je geen vervoer hebt?
Laten ophalen kost ook geld...
Wel lekker makkelijk om het dan maar te dumpen in de hal...
Is niet overal gratis nee om het op te laten halen of weg brengen.quote:Op zondag 5 januari 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Grofvuil is gratis hoor
Edit: blijkbaar niet in Wageningen.
Tja, dan krijg je dit soort acties. Wat een ridicuul beleid
Zelfs je afval naar een afvalbrengstation brengen is in sommige gemeentes niet gratis? Dat is wel heeeel erg dom beleid.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is niet overal gratis nee om het op te laten halen of weg brengen.
Maar zelfs als het dat wel was zijn er genoeg mensen die te lui zijn om zelfs maar de telefoon te pakken en een afspraak te maken.
Nou, hier is het zeg maar semi-gratis. Je krijgt een pasje waarmee je per jaar x kilo mag wegbrengen. Zolang je binnen de limiet blijft, is het wel gratis.quote:Op zondag 5 januari 2020 10:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zelfs je afval naar een afvalbrengstation brengen is in sommige gemeentes niet gratis? Dat is wel heeeel erg dom beleid.
Niet dat het dan okee is om je zooi gewoon te dumpen natuurlijk... en idd, ook als het gratis is zijn sommige mensen gewoon enorm lui.
Je slaapt ook nooit in een hotel?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was ook het eerste wat ik dacht ja. Getver.
De Perzen zaten erachter en nu rekent Trump met ze af.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 16:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Perzen? Wat hebben die nou weer gedaan, dat ze gestopt moeten worden! Haha, dom.
Het ziet er ook niet fris uitquote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:54 schreef maily het volgende:
[..]
Goeie actie van dat briefje.
Niet duurder dan een gemiddeld mobieltje of flatscreen. Tis maar net wat je belangrijker vindt..quote:Op maandag 6 januari 2020 10:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Matrassen zijn wel bizar duur, dus snap nog wel als je eentje tweedehands aanschaft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |