abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190847079
De woningen van rond de 700 euro en net erboven zijn voor maximaal 50.000 bruto per jaar.
pi_190851504
Hoe woon je nu dan TS?
Snap serieus niet dat je zo weinig vermogen hebt met zon salaris...
Interessant he ?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 01:57:01 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190851531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:39 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Welke partij is dat dan en wat is volgens jou de oplossing dan?
De enige partij die er iets mee doet is de SP.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 02:09:36 #104
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190851568
Sociale huur is ee huur tot ¤720. Alles daarboven is vrije sector.
Het maakt niet uit of de verhuurder een particulier is of niet: particuliere verhuurders die een huur onder de ¤720 vragen hebben sociale huurwoningen. Andersom hebben corporaties ook woningen in de vrije sector.

Wat je moet verdienen om een woning van ¤720 te mogen huren kan verschillen. Laat je dus goed informeren.
Hele verhaal: https://www.rijksoverheid(...)nhFs-1MaAkTeEALw_wcB

Waar je tegenaan gaat lopen is dat er erg weinig huurwoningen zijn van 600-800 euro. En voor goedkoper kom je simpelweg niet in aanmerking met jouw inkomen.
Slimmer is het gelijk in de vrije sector te kijken, dan heb je meer keuze.

Let wel op dat er vaak extra kosten zijn, onderhoud, service, verplichte glasverzekering. En die tellen vaak weer anders mee in de berekening.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 06:59:58 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190852035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoe woon je nu dan TS?
Snap serieus niet dat je zo weinig vermogen hebt met zon salaris...
Als mensen nou eerst eens lezen ipv direct reageren op een OP.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 07:44 schreef kree het volgende:

[..]

Gvd dit sucks. Wil natuurlijk ook geen loonsverlaging maar ik huur een fricking student achtig kut woning voor veels te veel geld.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij moet nog beginnen met die baan. Dus zijn inkomen en de hoogte ervan is redelijk onzeker. Op die basis duur gaan huren is nog best risicovol.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190852377
Yo TS ik heb hetzelfde probleem. Verdien bruto alleen iets meer.

Ga gewoon zorgen dat je in schaal omhoog gaat en meer geld binnen klapt :)

Sociale huur is namelijk ook shit met al die tokkie buurten :')
pi_190854516
De grens wordt blijkbaar binnenkort verlaagd tot 35k bruto. Dat betekent dus dat ik met mijn huidige loon (ik werk in ierland) in NL geen sociale huurwoning zou kunnen krijgen.

Ik zou dan dus voor de absurde gangbare prijzen moeten huren, 1200 per maand particulier is niet ondenkbaar.

Een hypotheek met dit loon kun je niet krijgen voor een appartement in de Randstad, voor zo weinig geld krijg je alleen nog iets in Oost Groningen of Zeeland.

Beste optie zou dan dus zijn om part time te gaan werken. Meer vrije tijd en meer geld over aan het einde van de maand.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_190855067
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 11:40 schreef sirdanilot het volgende:
Beste optie zou dan dus zijn om part time te gaan werken. Meer vrije tijd en meer geld over aan het einde van de maand.
Wat let je?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 12:23:19 #109
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190855272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 11:40 schreef sirdanilot het volgende:
De grens wordt blijkbaar binnenkort verlaagd tot 35k bruto. Dat betekent dus dat ik met mijn huidige loon (ik werk in ierland) in NL geen sociale huurwoning zou kunnen krijgen.
Want die zijn er inderdaad alleen voor de lagere inkomens. En dan nog is 35.000 een ruimhartige grens volgend Nibud.

quote:
Ik zou dan dus voor de absurde gangbare prijzen moeten huren, 1200 per maand particulier is niet ondenkbaar.
Vrije sector is vanaf ca. ¤720.
quote:
Een hypotheek met dit loon kun je niet krijgen voor een appartement in de Randstad, voor zo weinig geld krijg je alleen nog iets in Oost Groningen of Zeeland.
Waar wil je dan gaan wonen?
En hier haal je vast je neus voor op:
https://www.funda.nl/koop(...)9852-platostraat-34/

https://www.funda.nl/koop(...)001-meppelweg-954-b/

https://www.funda.nl/koop(...)den-brinkstraat-2-2/
  vrijdag 3 januari 2020 @ 12:28:04 #110
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190855356
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 08:21 schreef Paszzz het volgende:
Sociale huur is namelijk ook shit met al die tokkie buurten :')
In tegenstelling tot de meeste wijken met goedkope koopwoningen zijn de wijken met sociale huur wèl goed onderhouden.
Juist tokkies kopen een woning, om vervolgens geen geld te hebben voor onderhoud.

In de sociale sector wonen gewoon mensen met een normaal beroep met een iets minder dan normaal inkomen: docenten, buschauffeurs, allerhande starters op de arbeidsmarkt, weinig tokkies want die hebben liever geen woningbouwmannetje in de buurt die zegt dat ze hun zooi moeten opruimen.

Daarom kun je met een modaal inkomen beter huren als je angst hebt voor tokkies.
pi_190856704
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 12:23 schreef Lunatiek het volgende:
dan nog is 35.000 een ruimhartige grens volgend Nibud.

quote:
Ik zou dan dus voor de absurde gangbare prijzen moeten huren,
De enige goede optie daartussen is het 2 kamer appartement in Rotterdam Lombardijen. Die is erg goedkoop omdat dat een heel slechte buurt is. Nu vind ik het persoonlijk niet zo'n probleem om in een slechte buurt te wonen, zolang er gewoon goed OV komt.

De andere twee zijn studioappartementen en dat vind ik wel een beetje karig ondanks de lage prijzen.

Al deze woningen zou ik inderdaad gemakkelijk kunnen kopen met mijn huidige loon, MAAR ik woon en werk momenteel dus in Ierland en aangezien ik nog maar 2 jaar werkervaring heb (waarvan 1 jaar bij een goed bedrijf met een goede baan, daarvoor callcenters) moet ik nog een paar jaar wachten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 3 januari 2020 @ 13:54:18 #112
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190856806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

De enige goede optie daartussen is het 2 kamer appartement in Rotterdam Lombardijen. Die is erg goedkoop omdat dat een heel slechte buurt is. Nu vind ik het persoonlijk niet zo'n probleem om in een slechte buurt te wonen, zolang er gewoon goed OV komt.

De andere twee zijn studioappartementen en dat vind ik wel een beetje karig ondanks de lage prijzen.

Al deze woningen zou ik inderdaad gemakkelijk kunnen kopen met mijn huidige loon, MAAR ik woon en werk momenteel dus in Ierland en aangezien ik nog maar 2 jaar werkervaring heb (waarvan 1 jaar bij een goed bedrijf met een goede baan, daarvoor callcenters) moet ik nog een paar jaar wachten.
Kijk, ik wil ook graag een villa in het Gooi, maar daar is mijn salaris ook niet naar. Ik woon nu bij mensen in de buurt die ongeveer hetzelfde inkomen hebben als ik, daar is niets mis mee.
Je moet zorgen dat je een goed betaalde baan krijgt, of geduld hebben, of genoegen nemen met minder. Anders heb je simpelweg geen recht op iets beters.

En dat gejank over Rotterdam: de consensus hier was toch dat je moet kopen om niet tussen de tokkies te wonen? Nou dan. Ik kan je ook betaalbare huurwoningen in Rotterdam laten zien waarbij je niet tussen de tokkies zit. Hoewel ik me nu afvraag hoe tokkies wordt gedefinieerd, het lijkt nu iets te zijn als "de rest van de wereld behalve ons soort mensen".
  vrijdag 3 januari 2020 @ 13:55:44 #113
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_190856817
In plaats van een loonsverlaging kun je ook een uur of 2 minder gaan werken.

Dit zal vast ook wel al gepost zijn bedenk ik me nu.
pi_190857223
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 12:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de meeste wijken met goedkope koopwoningen zijn de wijken met sociale huur wèl goed onderhouden.
Juist tokkies kopen een woning, om vervolgens geen geld te hebben voor onderhoud.

In de sociale sector wonen gewoon mensen met een normaal beroep met een iets minder dan normaal inkomen: docenten, buschauffeurs, allerhande starters op de arbeidsmarkt, weinig tokkies want die hebben liever geen woningbouwmannetje in de buurt die zegt dat ze hun zooi moeten opruimen.

Daarom kun je met een modaal inkomen beter huren als je angst hebt voor tokkies.
In wijken met sociale huur zitten wel veel tokkies hoor.
pi_190873459
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:19 schreef Granqvist het volgende:
Sta je überhaupt wel ingeschreven dan? Want waar ik woon is de wachttijd een jaar of 7.
Al langer dan dat. Punt trouwens waarom ik hier weg wil is dat het te klein en krap is, denk aan een studenten kamer plus op het erf wonen van anderen wat ook irritant is.

En de huidige verhuurders verkopen huis nou er is overlegd met de nieuwe kopers. En ik mocht blijven huren maar dat is maar onzeker idee. Ik vertrouw daar niet al teveel op.

Kopen geen optie althans denk nog niet voorlopig. Want je moet ook nog huis vinden namelijk wat te betalen is denk maar aan 3 ton pus. Zie me mij sowieso al geen hypotheek geven omdat ik geen vast contract heb, studieschuld en weet ik veel.

Dat laatste even ter reactie op de rest van de vragen. Loop beetje achter
Do what you love, love what you do!
pi_190873480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:51 schreef kree het volgende:

[..]

Al langer dan dat. Punt trouwens waarom ik hier weg wil is dat het te klein en krap is, denk aan een studenten kamer plus op het erf wonen van anderen wat ook irritant is.

En de huidige verhuurders verkopen huis nou er is overlegd met de nieuwe kopers. En ik mocht blijven huren maar dat is maar onzeker idee. Ik vertrouw daar niet al teveel op.

Kopen geen optie althans denk nog niet voorlopig. Want je moet ook nog huis vinden namelijk wat te betalen is denk maar aan 3 ton pus. Zie me mij sowieso al geen hypotheek geven omdat ik geen vast contract heb, studieschuld en weet ik veel.

Dat laatste even ter reactie op de rest van de vragen. Loop beetje achter
NB teken niet zomaar een huuropzegging. Wellicht heb je recht op een verhuiskostenvergoeding(!)
dag
pi_190873530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:52 schreef Peter het volgende:

[..]

NB teken niet zomaar een huuropzegging. Wellicht heb je recht op een verhuiskostenvergoeding(!)
Ik teken niks want ik sta echt soort op straat dan namelijk. Enge gedachte.
Maargoed heb wel beetje met die nieuwe werkgever overlegd al en anders “ regelen”. We wel wat zei ie. Dan is het maar deel zwart ofzo. Het vaat op het grensde namelijk van wel of niet. Overuren kunnen tijd voor tijd wel.
pi_190873692
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 12:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Docenten? Zo slecht verdienen die nu ook weer niet hoor 😂
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:15:41 #119
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190873785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:24 schreef Paszzz het volgende:

[..]

In wijken met sociale huur zitten wel veel tokkies hoor.
Alleen in bepaalde wijken.
Jij bepaalt vast dat iets sociale woningbouw is omdat er tokkies wonen. Ik heb altijd in gemengde wijken gewoond: (sociale) huur en koop door elkaar, soms ene kant van de straat koop, andere kant sociale huur. Identieke huizen. Soms zelfs een rijtje huizen waarvan het ene huis sociale huur is, het andere koop. Je kunt het verschil niet zien. De ene buurt met zo'n gemengd woningaanbod is een pauperbuurt, ook de koopwoningen, de andere buurt is keurig, ook de sociale huurwoningen.

Het is meer dat tokkies bij bij elkaar gaan wonen, koop of huur maakt niet veel uit. Alleen in de dure buurten (koopwoningen 300.000+ en vrije sector huur) zul je ze niet tegenkomen. Maar dat kan TS niet betalen en enkele andere tokkiefoben ook niet, dus zet die angst voor sociale huur opzij en zoek gewoon een buurt met weinig tokkies. Grote kans dat je dan tussen de bejaarden of expats zit maar je kunt niet alles hebben.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 14:48:48 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190874390
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Docenten? Zo slecht verdienen die nu ook weer niet hoor 😂
Ik heb het opgezocht:
quote:
Het salaris als leerkracht in het basisonderwijs. Als leerkracht word je ingeschaald tussen de ¤2.317,- en ¤3.640,- bruto per maand.
Als je eenverdiener bent is dat niet veel. Bij de laagste schaal (incl. vakantiegeld): Maximale hypotheek ¤ 133.273
Hoogste schaal: Maximale hypotheek
¤ 215.188
Wat kun je daar voor kopen, gesteld dat je genoeg spaargeld hebt? Vooral appartementen in vooroorlogse woningen en flatjes in de wederopbouw.
Daar komt bij dat bepaalde gemeenten een minimumprijs hanteren voor kopers die nog niet in de gemeente huren (bij ons 150.000), dus je kunt niet overal goedkoop kopen.
Kortom: ik vind het salaris laag, want je kunt er geen fatsoenlijke woning van kopen.
pi_190875047
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:48 schreef Lunatiek het volgende:

Kortom: ik vind het salaris laag, want je kunt er geen fatsoenlijke woning van kopen.
Dus een salaris moet hoog genoeg zijn om een huis van te kunnen kopen? Vreemde beredenering; ik zou denken dat salaris wordt gebaseerd op taken, verantwoordelijkheden en omzet. Wat dat betreft is een leerkracht in het onderwijs, prima bedeeld, gezien het HBO-niveau en de paar uren/week en paar weken/jaar dat er voor de klas gestaan moet worden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_190875381
Kijk het probleem voor mij is dat het kopen denk niet zou kunnen met dit salaris. Maar uiteindelijk niet dit jaar of denk volgend jaar of wellicht pas jaar daarna als je al een vast contract krijgt. Ze hebben ,me hier om laten gaan.

Wat denk je dat een bank gaat zeggen ja heb een tijdelijk contract wel 3250 gaan ze me 3 ton lenen denk het niet he.

Ok dan kom je in de vrije sector of de woningbouw, en aangezien die hele vrije sector helemaal verneukeratief is van wat je moet betalen. Is het veel voordeliger voor mij om net onder die sociale grens te blijven. Heeej en het scheelt niet veel want kom er geen duizenden euro’s boven. Het zal wellicht een paar honderd euro zijn op een jaar waardoor ik gedwongen ga worden om weer vrije sector te gaan huren als ik hier weg wil en die prijzen zijn asociaal gewoon wat ze vragen voor heel weinig. Zou waar ik nu woon nog geen 300 betalen en is al 460.

Dus ok gelukkig will de werkgever meewerken, of althans en zijn boekhouder ook dus gaan we het maandag over hebben dat is ook mijn eerste werkdag weer.
pi_190875412
En wil ik dan best kopen omdat ik de sociale woningbouw niet onder druk wil zetten, ja tuurlijk wel maar dat is voor mij dus ff nog bij lange na geen optie.

Kijk de uitzendingen van radar maar was twee delig programma juist hierover. Je valt in een soort gat dus
pi_190875581
Vergeet ook niet dat je niet 1, 2, 3 een sociale huurwoning hebt, zeker in de grote steden zijn wachtlijsten van 10+ jaar normaal....

Ik begrijp dat je iets in Rotterdam zoekt, een vriend van mij heeft hier net een sociale huurwoning toegewezen gekregen, zo'n galerijflat in Ommoord. Hij stond sinds 2005 ingeschreven.....

Ik zou eerder kijken of je niet iets kleins kunt kopen, je betaald dan netto veel minder en je bouwt tenminste wat op in plaats van elke maand honderden euro's door de WC te spoelen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')