De enige partij die er iets mee doet is de SP.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:39 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Welke partij is dat dan en wat is volgens jou de oplossing dan?
Als mensen nou eerst eens lezen ipv direct reageren op een OP.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 01:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoe woon je nu dan TS?
Snap serieus niet dat je zo weinig vermogen hebt met zon salaris...
quote:Op donderdag 2 januari 2020 07:44 schreef kree het volgende:
[..]
Gvd dit sucks. Wil natuurlijk ook geen loonsverlaging maar ik huur een fricking student achtig kut woning voor veels te veel geld.
quote:Op donderdag 2 januari 2020 11:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij moet nog beginnen met die baan. Dus zijn inkomen en de hoogte ervan is redelijk onzeker. Op die basis duur gaan huren is nog best risicovol.
Wat let je?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:40 schreef sirdanilot het volgende:
Beste optie zou dan dus zijn om part time te gaan werken. Meer vrije tijd en meer geld over aan het einde van de maand.
Want die zijn er inderdaad alleen voor de lagere inkomens. En dan nog is 35.000 een ruimhartige grens volgend Nibud.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 11:40 schreef sirdanilot het volgende:
De grens wordt blijkbaar binnenkort verlaagd tot 35k bruto. Dat betekent dus dat ik met mijn huidige loon (ik werk in ierland) in NL geen sociale huurwoning zou kunnen krijgen.
Vrije sector is vanaf ca. ¤720.quote:Ik zou dan dus voor de absurde gangbare prijzen moeten huren, 1200 per maand particulier is niet ondenkbaar.
Waar wil je dan gaan wonen?quote:Een hypotheek met dit loon kun je niet krijgen voor een appartement in de Randstad, voor zo weinig geld krijg je alleen nog iets in Oost Groningen of Zeeland.
In tegenstelling tot de meeste wijken met goedkope koopwoningen zijn de wijken met sociale huur wèl goed onderhouden.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:21 schreef Paszzz het volgende:
Sociale huur is namelijk ook shit met al die tokkie buurten![]()
De enige goede optie daartussen is het 2 kamer appartement in Rotterdam Lombardijen. Die is erg goedkoop omdat dat een heel slechte buurt is. Nu vind ik het persoonlijk niet zo'n probleem om in een slechte buurt te wonen, zolang er gewoon goed OV komt.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:23 schreef Lunatiek het volgende:
dan nog is 35.000 een ruimhartige grens volgend Nibud.
quote:
Ik zou dan dus voor de absurde gangbare prijzen moeten huren,
Kijk, ik wil ook graag een villa in het Gooi, maar daar is mijn salaris ook niet naar. Ik woon nu bij mensen in de buurt die ongeveer hetzelfde inkomen hebben als ik, daar is niets mis mee.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De enige goede optie daartussen is het 2 kamer appartement in Rotterdam Lombardijen. Die is erg goedkoop omdat dat een heel slechte buurt is. Nu vind ik het persoonlijk niet zo'n probleem om in een slechte buurt te wonen, zolang er gewoon goed OV komt.
De andere twee zijn studioappartementen en dat vind ik wel een beetje karig ondanks de lage prijzen.
Al deze woningen zou ik inderdaad gemakkelijk kunnen kopen met mijn huidige loon, MAAR ik woon en werk momenteel dus in Ierland en aangezien ik nog maar 2 jaar werkervaring heb (waarvan 1 jaar bij een goed bedrijf met een goede baan, daarvoor callcenters) moet ik nog een paar jaar wachten.
In wijken met sociale huur zitten wel veel tokkies hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de meeste wijken met goedkope koopwoningen zijn de wijken met sociale huur wèl goed onderhouden.
Juist tokkies kopen een woning, om vervolgens geen geld te hebben voor onderhoud.
In de sociale sector wonen gewoon mensen met een normaal beroep met een iets minder dan normaal inkomen: docenten, buschauffeurs, allerhande starters op de arbeidsmarkt, weinig tokkies want die hebben liever geen woningbouwmannetje in de buurt die zegt dat ze hun zooi moeten opruimen.
Daarom kun je met een modaal inkomen beter huren als je angst hebt voor tokkies.
Al langer dan dat. Punt trouwens waarom ik hier weg wil is dat het te klein en krap is, denk aan een studenten kamer plus op het erf wonen van anderen wat ook irritant is.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:19 schreef Granqvist het volgende:
Sta je überhaupt wel ingeschreven dan? Want waar ik woon is de wachttijd een jaar of 7.
NB teken niet zomaar een huuropzegging. Wellicht heb je recht op een verhuiskostenvergoeding(!)quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:51 schreef kree het volgende:
[..]
Al langer dan dat. Punt trouwens waarom ik hier weg wil is dat het te klein en krap is, denk aan een studenten kamer plus op het erf wonen van anderen wat ook irritant is.
En de huidige verhuurders verkopen huis nou er is overlegd met de nieuwe kopers. En ik mocht blijven huren maar dat is maar onzeker idee. Ik vertrouw daar niet al teveel op.
Kopen geen optie althans denk nog niet voorlopig. Want je moet ook nog huis vinden namelijk wat te betalen is denk maar aan 3 ton pus. Zie me mij sowieso al geen hypotheek geven omdat ik geen vast contract heb, studieschuld en weet ik veel.
Dat laatste even ter reactie op de rest van de vragen. Loop beetje achter
Ik teken niks want ik sta echt soort op straat dan namelijk. Enge gedachte.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 13:52 schreef Peter het volgende:
[..]
NB teken niet zomaar een huuropzegging. Wellicht heb je recht op een verhuiskostenvergoeding(!)
Docenten? Zo slecht verdienen die nu ook weer niet hoor 😂quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:28 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de meeste wijken met goedkope koopwoningen zijn de wijken met sociale huur wèl goed onderhouden.
Juist tokkies kopen een woning, om vervolgens geen geld te hebben voor onderhoud.
In de sociale sector wonen gewoon mensen met een normaal beroep met een iets minder dan normaal inkomen: docenten, buschauffeurs, allerhande starters op de arbeidsmarkt, weinig tokkies want die hebben liever geen woningbouwmannetje in de buurt die zegt dat ze hun zooi moeten opruimen.
Daarom kun je met een modaal inkomen beter huren als je angst hebt voor tokkies.
Alleen in bepaalde wijken.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 14:24 schreef Paszzz het volgende:
[..]
In wijken met sociale huur zitten wel veel tokkies hoor.
Ik heb het opgezocht:quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Docenten? Zo slecht verdienen die nu ook weer niet hoor 😂
Als je eenverdiener bent is dat niet veel. Bij de laagste schaal (incl. vakantiegeld): Maximale hypotheek ¤ 133.273quote:Het salaris als leerkracht in het basisonderwijs. Als leerkracht word je ingeschaald tussen de ¤2.317,- en ¤3.640,- bruto per maand.
Dus een salaris moet hoog genoeg zijn om een huis van te kunnen kopen? Vreemde beredenering; ik zou denken dat salaris wordt gebaseerd op taken, verantwoordelijkheden en omzet. Wat dat betreft is een leerkracht in het onderwijs, prima bedeeld, gezien het HBO-niveau en de paar uren/week en paar weken/jaar dat er voor de klas gestaan moet worden.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:48 schreef Lunatiek het volgende:
Kortom: ik vind het salaris laag, want je kunt er geen fatsoenlijke woning van kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |