Vrouwtjes uit jouw oorsprong hebben toch ook altijd haar teveelquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:03 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je ziet wel waar de voorkeur van uitstraling ligt.
Welke oorsprong precies Arch?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Vrouwtjes uit jouw oorsprong hebben toch ook altijd haar teveel
Nou als het niet minder wordt dan 2019, primaquote:
quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:12 schreef DerRabbit het volgende:
Gaat weer lekker hier in het nieuwe jaar![]()
quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:12 schreef DerRabbit het volgende:
Mensen die denken dat er iets gaat veranderen omdat een planeet door een virtuele finishlijn gaatquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:12 schreef DerRabbit het volgende:
Niet?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:14 schreef MCH het volgende:
God, twee kinderen van 12 en 13 aangehouden voor de fatale flatbrand
Komt inderdaad heel dicht in de buurt van waanzinquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mensen die denken dat er iets gaat veranderen omdat een planeet door een virtuele finishlijn gaat
Rutte heeft ons belastingvoordeel en koopkrachtstijging beloofd.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mensen die denken dat er iets gaat veranderen omdat een planeet door een virtuele finishlijn gaat
Zoiets zal je maar overkomen. Zowel voor de ouders van die twee jochies als het gezin waarbij die man en zoontje zijn omgekomenquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:15 schreef bitterbal het volgende:
De politie heeft twee verdachten, jongens van 12 en 13 jaar, aangehouden voor de brand in het flatgebouw in Arnhem waarbij vannacht een man van 39 en zijn 4-jarige zoontje zijn omgekomen. De moeder (36) en dochter (8) raakten zwaargewond.
De jongens zijn in de flat aangehouden. De politie heeft op camerabeelden gezien dat de brand is ontstaan door vuurwerk. De jongens worden verhoord.
Door de brand viel de elektriciteit uit en kwam de lift vast te zitten. Het getroffen gezin stond op dat moment in de lift, die vol rook kwam te staan. Daardoor raakten de slachtoffers buiten bewustzijn. De vrouw en het meisje liggen zwaargewond in het ziekenhuis.
Het gezin uit Arnhem was op bezoek in de flat.
https://nos.nl/artikel/23(...)latbrand-arnhem.html
Ja das wel erg.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:17 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Zoiets zal je maar overkomen. Zowel voor de ouders van die twee jochies als het gezin waarbij die man en zoontje zijn omgekomen![]()
Echt een final destination dood, lift stopt door wegvallen stroom jij stikt door de rook brrquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:17 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Zoiets zal je maar overkomen. Zowel voor de ouders van die twee jochies als het gezin waarbij die man en zoontje zijn omgekomen![]()
quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:21 schreef UitStraling het volgende:
Kinderen van 12 en 13 met vuur en buskruit laten spelen omdat het feest is, only in The Netherlands.
Binnen ook nog.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:21 schreef UitStraling het volgende:
Kinderen van 12 en 13 met vuur en buskruit laten spelen omdat het feest is, only in The Netherlands.
Die gaat nu vast aangegrepen worden om tot een vuurwerkverbod te komen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:21 schreef UitStraling het volgende:
If that's what it takes, finequote:Op woensdag 1 januari 2020 12:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die gaat nu vast aangegrepen worden om tot een vuurwerkverbod te komen.
Denk ook eens aan je medemens, ik bestaat niet in de wereld en is ook onbelangrijk, een jong kind is gestikt met zijn vader in een lift.quote:
Een moeder en dochter zijn plots de helft van hun gezin kwijt. De dadertjes voor het leven getekend. Afschuwelijkquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk ook eens aan je medemens, ik bestaat niet in de wereld en is ook onbelangrijk, een jong kind is gestikt met zijn vader in een lift.
En die worden jaar ieder nieuwjaar aan herinnerd.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:29 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een moeder en dochter zijn plots de helft van hun gezin kwijt. De dadertjes voor het leven getekend. Afschuwelijk
En moeten we dan maar NIET voor een vuurwerkverbod pleiten? Of wat vind jij dat ik verkeerd doe?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk ook eens aan je medemens, ik bestaat niet in de wereld en is ook onbelangrijk, een jong kind is gestikt met zijn vader in een lift.
Je lijkt iets te opgetogen met een drama om voor een door jezelf vurig gewenst vuurwerkverbod te pleiten, dat getuigt van weinig empathie.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En moeten we dan maar NIET voor een vuurwerkverbod pleiten? Of wat vind jij dat ik verkeerd doe?
Je interpreteert er maar lekker op losquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je lijkt iets te opgetogen met een drama om voor een door jezelf vurig gewenst vuurwerkverbod te pleiten, dat getuigt van weinig empathie.
Ik denk dat je je wat onhandig uitdrukte.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je interpreteert er maar lekker op los
Nee dat zeg ik niet. Er wordt hier doodleuk oorzaak en gevolg omgedraaid. Ik vind het OOK enorm kut dat er doden en gewonden zijn gevallen. Dan zegt CE:quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:43 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je wat onhandig uitdrukte.
Want eigenlijk zeg je, ok als er een vader en zoontje om moeten komen om te komen tot een vuurwerkverbod dat dat wat jou betreft prima is.
En dan denk ik, nou als we hier een vuurwerkverbod aan overhouden, mij bestquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Die gaat nu vast aangegrepen worden om tot een vuurwerkverbod te komen.
Ik begrijp je wel.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Er wordt hier doodleuk oorzaak en gevolg omgedraaid. Ik vind het OOK enorm kut dat er doden en gewonden zijn gevallen. Dan zegt CE:
[..]
En dan denk ik, nou als we hier een vuurwerkverbod aan overhouden, mij bestDan heeft het toch ergens nog iets positiefs in zich.
Laten we niet doen alsof er alleen een vuurwerkverbod kan komen als we eerst een heel gezin in een lift uitroken. Of dat ik gezegd zou hebben dat zoiets zou moeten
Dat is er op terug te voeren dat er geenquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel.
Maar dat je het ook kut vindt dat zeg je nergens he? Het mij bestklinkt een beetje alsof je het verder aan je reet roest. En nogmaals ik begrijp je wel, want ik ken je goed maar kan me voorstellen waarom mensen op die manier reageren op je post. Het gaat denk ik meer over de manier waarop je het brengt.
Uitstraling heeft daar vaker last van. Interpretaties waarmee hij lekker kan afgeven op anderequote:Op woensdag 1 januari 2020 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je interpreteert er maar lekker op los
Dat wat ik vet maakte zit echt in je hoofd hoor. Die mensen hebben gewoon een leuk feestje. En dat is geen wedstrijdje.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Aan de ene kant is alles ZO ENORM feestelijk, met blije mensen en champagne en gezoen en geklef en alles, het is gewoon een schaamteloos verpiswedstrijdje "kijk mij eens NOG gelukkiger zijn dan die anderen". En dat hoef ik niet te begrijpen natuurlijk, dat is nog tot daar aan toe.
Maar aan de andere kant worden in hetzelfde land in dezelfde nacht voor tientallen miljoenen euro's schade aangericht, wordt alles wat los en vast zit in de fik gestoken, zijn er weer tientallen mensen voor de rest van hun leven blind of gehandicapt, vallen er elk jaar weer doden.
Maar niemand die zegt "Laten we in godsnaam eens kappen met deze krankzin". Daar kan ik echt niet bij.
Dat laatste is niet waarquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Aan de ene kant is alles ZO ENORM feestelijk, met blije mensen en champagne en gezoen en geklef en alles, het is gewoon een schaamteloos verpiswedstrijdje "kijk mij eens NOG gelukkiger zijn dan die anderen". En dat hoef ik niet te begrijpen natuurlijk, dat is nog tot daar aan toe.
Maar aan de andere kant worden in hetzelfde land in dezelfde nacht voor tientallen miljoenen euro's schade aangericht, wordt alles wat los en vast zit in de fik gestoken, zijn er weer tientallen mensen voor de rest van hun leven blind of gehandicapt, vallen er elk jaar weer doden.
Maar niemand die zegt "Laten we in godsnaam eens kappen met deze krankzin". Daar kan ik echt niet bij.
Punt is vooral dat hij er zelf waarschijnlijk geen last van heeftquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:54 schreef DerRabbit het volgende:
Uitstraling heeft daar vaker last van. Interpretaties waarmee hij lekker kan afgeven op andere
Klopt.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is er op terug te voeren dat er geensmiley is die
gezichtje heeft. Ik deed niet jompel.
Weet ik wel, maar ze worden niet gehoord.quote:
Mensen die dat laatste zeggen hebben vooral zelf een probleem met het feest wat een uiting is van innerlijke problemen.quote:
Wat heb je nu weer gedaan?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:56 schreef FranticDJ het volgende:
Zo, met dakschade op de veerboot.. en niet eens alcohol op :’)
Dit soort dingen hebben tijd nodig. Toch zie je in steeds meer gemeentes met alternatieven. Leiden Cetrum was dit jaar vuurwerkvrij gebied. In den haag hebben we geloof ik sinds 2 jaar een vuurwershow bij de hofvijfer. Rotterdam doet dit geloof ik al veel langer.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik wel, maar ze worden niet gehoord.
Volgend jaar gaat het gewoon weer zo namelijk.
quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:51 schreef bitterbal het volgende:
Mijn goede voornemen dit jaar is dat ik minder over mezelf heen ga laten lopen
Blijf het altijd een misvatting vinden dat je zaken niet af kan dwingen (en handhaven). Dat heeft vaak gewoon met politieke wil te maken; en met een soort van verworven rechten die mensen menen te hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dit soort dingen hebben tijd nodig. Toch zie je in steeds meer gemeentes alternatieven. Leiden Cetrum was dit jaar vuurwerkvrij gebied. In den haag hebben we geloof ik sinds 2 jaar een vuurwershow bij de hofvijfer. Rotterdam doet dit geloof ik al veel langer.
Besef komt met tijd en dat kan je niet zo afdwingen.
Dat laatste : amenquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dit soort dingen hebben tijd nodig. Toch zie je in steeds meer gemeentes met alternatieven. Leiden Cetrum was dit jaar vuurwerkvrij gebied. In den haag hebben we geloof ik sinds 2 jaar een vuurwershow bij de hofvijfer. Rotterdam doet dit geloof ik al veel langer.
Besef komt met tijd en dat kan je niet zo afdwingen.
Rookverbod is stukken makkelijker te handhaven dan het verbieden van consumentenvuurwerk wat overigens ook veel minder draagvlak heeft dan een rookverbod in een restaurant.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Blijf het altijd een misvatting vinden dat je zaken niet af kan dwingen (en handhaven). Dat heeft vaak gewoon met politieke wil te maken; en met een soort van verworven rechten die mensen menen te hebben.
Tegenwoordig staat niemand er meer van te kijken dat er een rookverbod is in de horeca; dat was lang onbespreekbaar maar is gelukkig toch doorgevoerd.
Dat is wel een goed voorbeeld ja. Maar daar is een cultuuromslag voor nodig. Een breed gedragen gevoel van "dit kan niet meer". Dat zie ik bij vuurwerk voorlopig nog niet gebeuren helaas.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
Tegenwoordig staat niemand er meer van te kijken dat er een rookverbod is in de horeca; dat was lang onbespreekbaar maar is gelukkig toch doorgevoerd.
Maar het anti roken gemeengeod is ook met tijd gekomen en niet afgedwongen. Daar zijn jarenlang campagnes en voorlichting aan vooraf gegaanquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel een goed voorbeeld ja. Maar daar is een cultuuromslag voor nodig. Een breed gedragen gevoel van "dit kan niet meer". Dat zie ik bij vuurwerk voorlopig nog niet gebeuren helaas.
Ik lijk wel zo'n activistdrammer
Heb je wel door dat dit puur komt door het ondeugdelijke ontwerp van die flat?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:29 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een moeder en dochter zijn plots de helft van hun gezin kwijt. De dadertjes voor het leven getekend. Afschuwelijk
Het komt goed :pquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik heb alles er wel over gezegd. Ik ga weer blij worden
Las dat er geen nood uitgangen waren.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb je wel door dat dit puur komt door het ondeugdelijke ontwerp van die flat?
1. Vuurwerk hoeft niet de oorzaak te zijn, er stonden oude bankstellen in de portiek. Kunnen uit baldadigheid zijn aangestoken.
2 als je enige vluchtweg in de fik staat heb je sowieso een probleem, bij welke brand dan ook bij de portiek.
3 De woningbouw directeur die meteen grote onzin roept over verbod op consumentenvuurwerk moeten ze direct met de oren naar de rechtbank slepen en persoonlijk aansprakelijk stellen.
Deze man had beter moeten voorzien in brand veiligheid van zijn gebouwen en is daar verantwoordelijk voor.
Zeer trieste gebeurtenis die voorkomen had kunnen en moeten worden door een fatsoenlijke noodtrappenhuis aan beide zijden.
De handhaving in de horeca was ook behoorlijk slecht voor het rookverbod; en veel cafes hadden ook niet bepaald zin om daarin mee te gaan in het begin. Dat heeft echt wel zijn tijd geduurd. In 2020 krijg je ook weer wat extra maatregelen om roken te ontmoedigen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Rookverbod is stukken makkelijker te handhaven dan het verbieden van consumentenvuurwerk wat overigens ook veel minder draagvlak heeft dan een rookverbod in een restaurant.
Nou ja record aan vuurwerk verkocht dit jaar.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De handhaving in de horeca was ook behoorlijk slecht voor het rookverbod; en veel cafes hadden ook niet bepaald zin om daarin mee te gaan in het begin. Dat heeft echt wel zijn tijd geduurd. In 2020 krijg je ook weer wat extra maatregelen om roken te ontmoedigen.
Ik denk dat er voor het vuurwerkverbod ook een relatief kleine groep is die heel hard staat te roeptoeteren dat een dergelijk verbod er niet mag komen omdat vuurwerk een traditie is in Nederland. Handhaving is sowieso lastig; dat was het met het rookverbod; is het straks met 100 rijden en zal met vuurwerk ook zijn.
Happy new year!quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik heb alles er wel over gezegd. Ik ga weer blij worden
Je kan het wel versnellen, als er politieke wil is. Bij het vuurwerkverbod is dat er ook niet omdat je daarmee bepaalde groepen stemmers gaat verliezen. Om die reden zijn er een aantal partijen die dat wel kunnen verkondigen; en een aantal partijen niet.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:07 schreef bitterbal het volgende:
Maar wat ik zei. Het rookverbod was er niet ineens. Daar is heel lang aan gewerkt omdat draagvlak te krijgen en tuurlijk sputteren rokers tegen![]()
Dit soort algemene gedachtes moet je langzaam beinvloeden
Hier ook voorstander van vuurwerk en dingen in brand steken tijdens oud op nieuw.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:08 schreef bitterbal het volgende:
In het rel topic van den haag oud en nieuw ben ik nu opeens iemand die sympathie heeft voor de relschoppers.
Zoals met alles :pquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je kan het wel versnellen, als er politieke wil is. Bij het vuurwerkverbod is dat er ook niet omdat je daarmee bepaalde groepen stemmers gaat verliezen. Om die reden zijn er een aantal partijen die dat wel kunnen verkondigen; en een aantal partijen niet.
Nou ja de gelegenheid maakt de koper, dit was wel vrij voorspelbaar. Maar dat nog in 2015 "het afsteken van consumentenvuurwerk" is opgenomen in eoa lijst van immaterieel cultureel erfgoed (omdat dat in geen enkel ander land normaal is) geeft wel aan dat de politieke wil er nog lang niet is.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou ja record aan vuurwerk verkocht dit jaar.
Hoe dan?quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier ook voorstander van vuurwerk en dingen in brand steken tijdens oud op nieuw.
Gaat ook nog eens relatief goed met de economie zodat mensen ook wat meer uit kunnen geven.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja de gelegenheid maakt de koper, dit was wel vrij voorspelbaar. Maar dat nog in 2015 "het afsteken van consumentenvuurwerk" is opgenomen in eoa lijst van immaterieel cultureel erfgoed (omdat dat in geen enkel ander land normaal is) geeft wel aan dat de politieke wil er nog lang niet is.
Hier was om 6:00 nog iemand die een afsluitende vuurwerkshow wilde geven. Lag toen net in mijn bedquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier in de buurt was het om 1 uur wel afgelopen. Op één idioot na die veel te veel gekocht had. Die bleef tot half drie doorknallen tot alles op was. Je kon ook echt horen dat het er maar één was want er vielen telkens korte pauzes
Oppakken en wegstoppenquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier was om 6:00 nog iemand die een afsluitende vuurwerkshow wilde geven. Lag toen net in mijn bed
Per dag meer doden in het verkeer dan in heel jaar aan vuurwerk.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja de gelegenheid maakt de koper, dit was wel vrij voorspelbaar. Maar dat nog in 2015 "het afsteken van consumentenvuurwerk" is opgenomen in eoa lijst van immaterieel cultureel erfgoed (omdat dat in geen enkel ander land normaal is) geeft wel aan dat de politieke wil er nog lang niet is.
Ja tegen dit soort waanzin is geen discussie mogelijk inderdaad.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:15 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Per dag meer doden in het verkeer dan in heel jaar aan vuurwerk.
Per jaar 50 keer zoveel doden door drugs dan in heel jaar aan vuurwerk.
Per jaar meer doden door ‘verwarde mensen’ dan in heel jaar aan vuurwerk.
Per jaar 1500 doden door een wandelingetje naar Mekka.
Om maar wat voorbeelden te noemen.
Ik zie niemand die daar wat aan doet?
En dan maak jij je druk om een traditie waarvan heel veel mensen ook genieten?
Ga je druk maken om iets nuttigs.
Allemaal voorbeelden die het gehele jaar door gaan, vuurwerk is drie dagen. Ik wil niet eens weten wat er zou gebeuren als dit het hele jaar zou mogenquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:15 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Kleine nuance, vuurwerk is in principe maar 1 dag in een jaar, terwijl de rest heel het jaar door gebeurd.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:15 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik zie niemand die daar wat aan doet?
En dan maak jij je druk om een traditie waarvan heel veel mensen ook genieten?
Ga je druk maken om iets nuttigs.
En ja de doden zijn heel erg. Is verschrikkelijk, maar dat gebeurt overal en moet geen reden zijn om iets maar te verbieden.
Er zijn ook genoeg mensen die genieten van drugs zonder erin door te slaan/dood gaan eraan, om maar iets te noemen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tegen dit soort waanzin is geen discussie mogelijk inderdaad.
Ik kwam hier al veeeeel eerder dan jijquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:21 schreef MCH het volgende:
Wat komen al die onbekende gekkies hier doen opeens
Half jaartje maar dus rustaaaaahggg, tegenwoordig ben ik hier de baasquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik kwam hier al veeeeel eerder dan jij
Man, ik kan de eerst KSC nog herinneren. En de vele die zouden volgenquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Half jaartje maar dus rustaaaaahggg, tegenwoordig ben ik hier de baas
Jij hebt me hier geīntroduceerd in 2019quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:21 schreef MCH het volgende:
Klopt, ik had wat meer hooggeleidheid nodig in deze sc.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Jij hebt me hier geīntroduceerd in 2019
Daarom moet het ook maar 1 dag per jaar blijven.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:19 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Kleine nuance, vuurwerk is in principe maar 1 dag in een jaar, terwijl de rest heel het jaar door gebeurd.
Hoi ik ben Haagsquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:21 schreef MCH het volgende:
Maar dan wel binnensteden consumenten vuurwerk vrij maken en professionele vuurwerk shows organiseren zodat mensen die ervan willen genieten zonder het zelf af te steken en mensen die het zelf willen afsteken zich beiden kunnen amuseren zonder angsten.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:27 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Daarom moet het ook maar 1 dag per jaar blijven.
Maar wel gewoon toestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |