abonnement Unibet Coolblue
pi_190824656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 10:42 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Na weken van onrust. Politici die tegen de wil van “ het volk” toch zaken doordrukt verdienen gewoon maatschappelijk tegenstand.

Het is gister rustahg gebleven ondanks Remkes, niet door hem.
Als Remkes had gedaan wat de Hagenezen wilde, dan waren er vuurstapels op elke hoek van de straat gekomen die 100 keer hoger waren dan vorig jaar.
En hadden de vuurstapelbouwers elk een miljoen euro ontvangen.

Schande inderdaad hoe Remkes ingaat tegen de wil van het volk.

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 01-01-2020 11:50:56 ]
pi_190824712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:56 schreef Messina het volgende:

[..]

En jij weet al dat het allemaal brandstichting is. Zo mooi, misschien baan bij de politie/brandweer nemen. Zij weten het namelijk nog niet :)
Statistiek zegt in elk geval dat wanneer geparkeerde, op dat moment niet gebruikte auto's in brand vliegen het in veruit de meeste gevallen om brandstichting gaat. Als dat afgelopen nacht in Den Haag anders was, dan is er sprake van een miraculeus toeval.
pi_190824839
Oudejaarsavond: een grote groep jongens staat bij een ondergrondsecontainer. Die wordt vakkundig open gebroken. Er wordt wat vuurwerk ingegooid. Net zolang tot het brand. De brandweer komt. De heren verplaatsen zich naar een rustiger stukje van de wijk. Voordat de politie er is stappen de heren in een auto/ meerdere auto's. Er komen nog wat auto's en een busje aan. Er wordt getoeterd en de heren stappen in. Hierna rijden de auto's en het busje snel weg. De politie arriveert en zegt " herkenbaar verhaal, lijkt georganiseerd te worden) Het bleef niet bij de ene container. De brandweer (en politie) zijn nog een aantal keer teruggeweest omdat er steeds weer een andere container in de brand stond, want zoals de toeschouwers zeggen "dan hebben ze ook nog wat te doen vanavond". En nee, dit was niet in de wijken die de afgelopen week vaker in het nieuws zijn geweest.
pi_190824889
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 11:54 schreef Irri-tante het volgende:
Oudejaarsavond: een grote groep jongens staat bij een ondergrondsecontainer. Die wordt vakkundig open gebroken. Er wordt wat vuurwerk ingegooid. Net zolang tot het brand. De brandweer komt. De heren verplaatsen zich naar een rustiger stukje van de wijk. Voordat de politie er is stappen de heren in een auto/ meerdere auto's. Er komen nog wat auto's en een busje aan. Er wordt getoeterd en de heren stappen in. Hierna rijden de auto's en het busje snel weg. De politie arriveert en zegt " herkenbaar verhaal, lijkt georganiseerd te worden) Het bleef niet bij de ene container. De brandweer (en politie) zijn nog een aantal keer teruggeweest omdat er steeds weer een andere container in de brand stond, want zoals de toeschouwers zeggen "dan hebben ze ook nog wat te doen vanavond". En nee, dit was niet in de wijken die de afgelopen week vaker in het nieuws zijn geweest.
Had dat idee al dat er meerdere whatsappgroepen waren die onderling een strategie hadden om zo verspreid mogelijk zoveel mogelijk brandjes te veroorzaken.
  woensdag 1 januari 2020 @ 12:15:42 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_190825062
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 11:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als Remkes had gedaan wat de Hagenezen wilde, dan waren er vuurstapels op elke hoek van de straat gekomen die 100 keer hoger waren dan vorig jaar.
En hadden de vuurstapelbouwers elk een miljoen euro ontvangen.

Schande inderdaad hoe Remkes ingaat tegen de wil van het volk.
De wil van de Haagse tokkies zul je bedoelen. En dit kneuzengedrag wordt ook nog goedgepraat hier :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 01-01-2020 12:20:44 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_190825106
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:15 schreef Falco het volgende:

[..]

De wil van de Haagse tokkies zul je bedoelen. En dit kneuzengedrag wordt ook nog goedgemaakt hier :D
Door Haagse tokkies, maar dan de online variant. Beetje fok tel topics volspammen en met de term sneeuwvlokjes gooien. En voor de r er genieten van de rellen want traditie en zulks.
  Spellchecker woensdag 1 januari 2020 @ 12:22:56 #57
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190825134
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 11:54 schreef Irri-tante het volgende:
Oudejaarsavond: een grote groep jongens staat bij een ondergrondsecontainer. Die wordt vakkundig open gebroken. Er wordt wat vuurwerk ingegooid. Net zolang tot het brand. De brandweer komt. De heren verplaatsen zich naar een rustiger stukje van de wijk. Voordat de politie er is stappen de heren in een auto/ meerdere auto's. Er komen nog wat auto's en een busje aan. Er wordt getoeterd en de heren stappen in. Hierna rijden de auto's en het busje snel weg. De politie arriveert en zegt " herkenbaar verhaal, lijkt georganiseerd te worden) Het bleef niet bij de ene container. De brandweer (en politie) zijn nog een aantal keer teruggeweest omdat er steeds weer een andere container in de brand stond, want zoals de toeschouwers zeggen "dan hebben ze ook nog wat te doen vanavond". En nee, dit was niet in de wijken die de afgelopen week vaker in het nieuws zijn geweest.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 11:59 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Had dat idee al dat er meerdere whatsappgroepen waren die onderling een strategie hadden om zo verspreid mogelijk zoveel mogelijk brandjes te veroorzaken.
Is dit "rellen om het rellen" of "rellen want we krijgen geen vreugdevuren"?
  Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 12:25:11 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190825158
meesten zullen rellen om het rellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 12:27:16 #59
236264 crew  capricia
pi_190825184
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:25 schreef sp3c het volgende:
meesten zullen rellen om het rellen
Is traditie. ;)
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 12:28:49 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190825197
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Is traditie. ;)
ja daarom die vuurstapel he, dat is niet alleen fikkie stoken in het groot maar een houseparty vanaf dat de eerste pallet op de grond ligt tot het moment dat hij afgebrand is

nu lopen al de gastjes in hun eigen straat met drank en drugs en vuurwetk en geen reet te doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_190825212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:22 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

Is dit "rellen om het rellen" of "rellen want we krijgen geen vreugdevuren"?
Denk vooramelijk laatste
  Moderator woensdag 1 januari 2020 @ 12:34:34 #62
236264 crew  capricia
pi_190825245
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja daarom die vuurstapel he, dat is niet alleen fikkie stoken in het groot maar vanaf dat de eerste pallet op de grond
Ja.
Dat rellen met o&n is al zo lang ik me kan herinneren. Vooral in DH. In de jaren 80 opende het journaal er ook mee. Inzet ME etc.
Niets nieuws onder de zon.

En dan de Haagse traditie van het kerstbomen rausen wat toen volledig uit de hand liep.

Er is wat betreft niet zo veel veranderd. De aard van het beestje is hetzelfde.
Definitely not CIA
pi_190825337
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:30 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Denk vooramelijk laatste
Nee joh
Tijdens een geweldig en succesvolle O&N viering met georganiseerde brandstapels werden ook containers, auto's, klimtoestellen in de fik gestoken en alles wat gevonden kan worden opgeblazen. Ow en brandweermannen bekogeld met vuurwerk, gewoon omdat dat superleuk is.

Doe nou niet alsof het met vuurstapels wel heel braaf verliep.

Zelfs de Haagse vuilnisophaaldienst is bang voor geweld en lichamelijk letsel _O- _O- :D :'( :D
pi_190825352
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee joh
Tijdens een geweldig en succesvolle O&N viering met georganiseerde brandstapels werden ook containers, auto's, klimtoestellen in de fik gestoken en alles wat gevonden kan worden opgeblazen. Ow en brandweermannen bekogeld met vuurwerk, gewoon omdat dat superleuk is.

Doe nou niet alsof het met vuurstapels wel heel braaf verliep.
Niet in Scheveningen en Duindorp daar stond de politie er gewoon bij.
pi_190825386
Sorry, ging iets mis met quoten vanaf mijn mobiel.


Dit oogde als rellen om het rellen. Georganiseerd rotzooi trappen, beetje proberen mee te lopen met de grote 'vreugdevuur'jongens. Leeftijden inschatten is niet mijn sterkste kant, maar ik betwijfel of ze allemaal volwassenen waren. Die kennen de tradities van vreugdevuren en het kerstbomen rausen alleen uit de verhalen.
pi_190825397
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee joh
Tijdens een geweldig en succesvolle O&N viering met georganiseerde brandstapels werden ook containers, auto's, klimtoestellen in de fik gestoken en alles wat gevonden kan worden opgeblazen. Ow en brandweermannen bekogeld met vuurwerk, gewoon omdat dat superleuk is.

Doe nou niet alsof het met vuurstapels wel heel braaf verliep.

Zelfs de Haagse vuilnisophaaldienst is bang voor geweld en lichamelijk letsel _O- _O- :D :'( :D
Geloof niet dat er eerder zoveel autos in de fik zijn gegaan. Denk dat veel tuig dt als excuus heeft gebruikt en dat het veel meer georganiseerd was.

En ik doe helemaal niks.
pi_190825405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:50 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Geloof niet dat er eerder zoveel autos in de fik zijn gegaan. Denk dat veel tuig dt als excuus heeft gebruikt en dat het veel meer georganiseerd was.

En ik doe helemaal niks.
Goed excuus om te lopen rellen.
pi_190825423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:50 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Geloof niet dat er eerder zoveel autos in de fik zijn gegaan. Denk dat veel tuig dt als excuus heeft gebruikt en dat het veel meer georganiseerd was.

En ik doe helemaal niks.
Natuurlijk wordt dit als excuus gebruikt. Betekent dit dat het ook daadwerkelijk de aanleiding is?

Net zoals dat de ME altijd de aanleiding is om te rellen, altijd is de ME de aanstichter, altijd provoceert de ME. Altijd. Joh

Edit: als er volgend jaar wel weer vreugdevuren zijn, wat is dan het nietszeggende excuus?
pi_190825434
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt dit als excuus gebruikt. Betekent dit dat het ook daadwerkelijk de aanleiding is?

Net zoals dat de ME altijd de aanleiding is om te rellen, altijd is de ME de aanstichter, altijd provoceert de ME. Altijd. Joh
joh. :')
Vanwaar deze toon?
pi_190825476
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:46 schreef shomila het volgende:

[..]

Niet in Scheveningen en Duindorp daar stond de politie er gewoon bij.
Den Haag is groter dan Duindorp en Scheveningen. Dus fijn dat het daar'goed' ging, maar dat zegt niets over de rest van de stad. Waarom denk je dat er zoveel politie was en waarom denk je dat die vuurstapels ooit in het leven geroepen zijn? Vast niet omdat het daar zo gezellig was in de voorgaande jaren. Helaas is het al jaren her en der gedoe in de stad. En dit jaar komt al geroepen voor mensen om lekker te rellen. En dan kan de schuld vooral in schoenen van de gemeente geschoven worden.

Gelukkig zijn er ook plekken in de stad waar het ergste werd verwacht en daar was het onverwacht rustig (of hebben ze daar de afgelopen weken al genoeg rotzooi getrapt)
pi_190825548
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:54 schreef bitterbal het volgende:

[..]

joh. :')
Vanwaar deze toon?
Ik vind het echt heel gek hoe ook jij een soort van sympathie hebt voor de relschoppers. Wellicht is sympathie niet het goede woord, maar je wil het niet veroordelen. De schuld leg je zelfs bij het-stopzetten-van-gigantische-vreugdevuren.

Een paar Hagenezen doen hier heel erg gek. Het kost ons allemaal geld omdat er lui zijn die per se iets van een ander willen slopen. Die lui willen zelfs onze hulpverleners lichamelijk en geestelijk verwonden, het is zelfs zo lomp dat het tot dodelijke slachtoffers kan leiden.

Mensen durven de straat niet op, omdat anderen veranderen in losgeslagen gekken en zonder reden anderen pijn willen doen. Auto's in de fik steken, waar bijna niemand voor verzekerd is en dus zelf de portemonnee kunnen trekken om ene vervangende auto te regelen. En waarom, omdat mensen dit leuk vinden.

Onbegrijpelijk hoe sommigen het willen bagatelliseren of willen goedpraten met: ja maar geen vreugdevuren
pi_190825562
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vind het echt heel gek hoe ook jij een soort van sympathie hebt voor de relschoppers. Wellicht is sympathie niet het goede woord, maar je wil het niet veroordelen. De schuld leg je zelfs bij het-stopzetten-van-gigantische-vreugdevuren.

Een paar Hagenezen doen hier heel erg gek. Het kost ons allemaal geld omdat er lui zijn die per se iets van een ander willen slopen. Die lui willen zelfs onze hulpverleners lichamelijk en geestelijk verwonden, het is zelfs zo lomp dat het tot dodelijke slachtoffers kan leiden.

Mensen durven de straat niet op, omdat anderen veranderen in losgeslagen gekken en zonder reden anderen pijn willen doen. Auto's in de fik steken, waar bijna niemand voor verzekerd is en dus zelf de portemonnee kunnen trekken om ene vervangende auto te regelen. En waarom, omdat mensen dit leuk vinden.

Onbegrijpelijk hoe sommigen het willen bagatelliseren of willen goedpraten met: ja maar geen vreugdevuren
Weet niet hoe je hier nou allemaal bij komt hoor. iemand vroeg of dit is vanwege het stopzetten van de veuren of niet. Ik denk een toename vanwege die vuren en dan denk jij te weten welk waardeoordeel ik daar aan hang?

Hoe dan?
pi_190825568
Sympathie zelfs.
pi_190825573
_O_ opgebaarde !
dag
pi_190825594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:58 schreef Irri-tante het volgende:

[..]

Den Haag is groter dan Duindorp en Scheveningen. Dus fijn dat het daar'goed' ging, maar dat zegt niets over de rest van de stad. Waarom denk je dat er zoveel politie was en waarom denk je dat die vuurstapels ooit in het leven geroepen zijn? Vast niet omdat het daar zo gezellig was in de voorgaande jaren. Helaas is het al jaren her en der gedoe in de stad. En dit jaar komt al geroepen voor mensen om lekker te rellen. En dan kan de schuld vooral in schoenen van de gemeente geschoven worden.

Gelukkig zijn er ook plekken in de stad waar het ergste werd verwacht en daar was het onverwacht rustig (of hebben ze daar de afgelopen weken al genoeg rotzooi getrapt)
Die vuurstapels waren er al veel langer ook toen er rellen waren. Ze zijn later pas naar het strand gegaan zodat ze niet meer op elk hoekje van de straat waren.
Vroeger straten die hun fikje hadden en op het strand werd het de straten samen 1 fik.
pi_190825607
Kan niet echt sympathie vinden in wat bitterbal hier neerzet.
pi_190825612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:09 schreef Questular het volgende:
Kan niet echt sympathie vinden in wat bitterbal hier neerzet.
Ik mis ook wat :p
pi_190825614
Durfde zelf niet eens naar buiten gisteren vanwege al dat inteelt
pi_190825617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:05 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Weet niet hoe je hier nou allemaal bij komt hoor. iemand vroeg of dit is vanwege het stopzetten van de veuren of niet. Ik denk een toename vanwege die vuren en dan denk jij te weten welk waardeoordeel ik daar aan hang?

Hoe dan?
Dat vind ik inderdaad al een gek antwoord. Daarom dat ik begon over de ME die schijnbaar altijd de boel laat escaleren.

Verder inderdaad aannames van mij, ik stopte jou in het hoekje van die paar blauwe gebruikers hier die de commotie overdreven vinden.
pi_190825618
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:58 schreef Irri-tante het volgende:

[..]


En dan kan de schuld vooral in schoenen van de gemeente geschoven worden.

Of... en ik roep maar iets radicaals natuurlijk: gewoon in de schoenen van de relschoppers! :D

De schade van vorig jaar en dit jaar is simpelweg de verantwoordelijkheid van de mensen die zich blijkbaar als asocialen moeten gedragen. Ik snap oprecht niet dat er hier mensen zijn die de schuld allemaal blijven leggen bij de gemeente, de burgemeesters, hulpverleners oid terwijl ze ondertussen werkelijk alle eigen verantwoordelijkheid voor hun gedrag ontkennen.
pi_190825623
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad al een gek antwoord. Daarom dat ik begon over de ME die schijnbaar altijd de boel laat escaleren.

Verder inderdaad aannames van mij, ik stopte jou in het hoekje van die paar blauwe gebruikers hier die de commotie overdreven vinden.
Wil je mij uit dat hoekje halen dan :p

Ik was niet de gene die dat vond over de me namelijk
pi_190825629
Wat mij betreft hadden ze overal preventief me neergezet en wat waterkanonnen :P
pi_190825662
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 11:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als Remkes had gedaan wat de Hagenezen wilde, dan waren er vuurstapels op elke hoek van de straat gekomen die 100 keer hoger waren dan vorig jaar.
En hadden de vuurstapelbouwers elk een miljoen euro ontvangen.

Schande inderdaad hoe Remkes ingaat tegen de wil van het volk.
Goh net zo kleindenkend als Remkes dus. Er zijn altijd nuances en tussen oplossingen. Het is niet altijd zwart wit. Hij heeft gewoon een groot risico genomen.
pi_190825674
Remkes heeft het gewoon goed gedaan. De hulpdiensten waren goed voorbereid. De diehards uit Duindorp zaten vast en waren n beeld.

Het is een soort kat en muisspel wat lastig te winnen is voor de overheid.
pi_190825679
Als de wet handhaven een groot risico is dan geeft dat helder aan waar het probleem ligt.
pi_190825725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:14 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Goh net zo kleindenkend als Remkes dus. Er zijn altijd nuances en tussen oplossingen. Het is niet altijd zwart wit. Hij heeft gewoon een groot risico genomen.
Dat risico waar jij op doelt is dat Remkes minder rekening heeft gehouden met de asocialen met als gevolg dat er dit jaar geen vuurstapels zijn?
De stapels konden er wel zijn alleen wilde de bouwers er niet voor betalen. En waren de stapels te klein.

Ik vind, maar ik sta daar natuurlijk niet met de voeten in het zand dus makkelijk lullen, dat er afgelopen decennia veel rekening met asocialen gehouden werd. Wat mij betreft, met gestrekt been er in.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 1 januari 2020 @ 13:22:19 #87
186611 Haags
pi_190825743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:15 schreef bitterbal het volgende:
Remkes heeft het gewoon goed gedaan. De hulpdiensten waren goed voorbereid. De diehards uit Duindorp zaten vast en waren n beeld.

Het is een soort kat en muisspel wat lastig te winnen is voor de overheid.
Dit topic kan wel weer dicht tot medio december. Het afschaffen van de vreugdevuren was een goede stap en heeft niet tot extreme schade of een onrustige jaarwisseling geleden. Daar kunnen we het nu wel over eens zijn. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_190825775
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:16 schreef Harmankardon het volgende:
Als de wet handhaven een groot risico is dan geeft dat helder aan waar het probleem ligt.
Zo werken dit soort dingen niet. De vreugdevuren hadden prima nog plaats kunnen vinden maar dan op een andere en gecontroleerde schaal. Maar nee gelijk domweg afschaffen weet je dat je problemen gaat krijgen. Dan moet je daarna niet verontwaardigd lopen doen als er wat gebeurt. “Ja maar het ligt aan de relschoppers”. Natuurlijk, maar het is onnodig om het lontje aan te steken.
pi_190825896
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat risico waar jij op doelt is dat Remkes minder rekening heeft gehouden met de asocialen met als gevolg dat er dit jaar geen vuurstapels zijn?
De stapels konden er wel zijn alleen wilde de bouwers er niet voor betalen. En waren de stapels te klein.

Ik vind, maar ik sta daar natuurlijk niet met de voeten in het zand dus makkelijk lullen, dat er afgelopen decennia veel rekening met asocialen gehouden werd. Wat mij betreft, met gestrekt been er in.
Dus iedereen die het vreugde vuur vierde was een aso?

Zegt genoeg hoe je hier in staat.
pi_190826038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dit topic kan wel weer dicht tot medio december. Het afschaffen van de vreugdevuren was een goede stap en heeft niet tot extreme schade of een onrustige jaarwisseling geleden. Daar kunnen we het nu wel over eens zijn. :)
Volgend jaar gewoon een avondklok
pi_190826083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Zo werken dit soort dingen niet. De vreugdevuren hadden prima nog plaats kunnen vinden maar dan op een andere en gecontroleerde schaal. Maar nee gelijk domweg afschaffen weet je dat je problemen gaat krijgen. Dan moet je daarna niet verontwaardigd lopen doen als er wat gebeurt. “Ja maar het ligt aan de relschoppers”. Natuurlijk, maar het is onnodig om het lontje aan te steken.
De 'organisatie' van die vreugdevuren kon echter, net als andere jaren, niet de verantwoordelijkheden dragen die bij de organisatie van een dergelijk groot evenement horen. Ze mochten een goed onderbouwde vergunning indienen en gewoon met inachtneming van de Arbo regels voor onder andere werken op hoogte van de gemeente ook dit jaar een vuur van 1000m3 bouwen (10*10*10 meter).

Alleen dat werd de organisatie allemaal te lastig en daarom is de vergunning er niet gekomen.

Want ja, je zou je als tokkie toch maar aan gewone veiligheidsregels houden en als organisatie een fatsoenlijke verzekering afsluiten zodat, mocht er toch wat mis gaan, de gedupeerden in elk geval schadeloos gesteld kunnen worden. Dat laatste in tegenstelling tot vorig jaar, waar er bij de organisatie niets te claimen was voor de vele honderden gedupeerden met brandschade aan huizen, tuinmeubilair, auto's, fietsen en kleding als gevolg van een vuurtornado.
pi_190826100
Overigens wel toepasselijk de reclame voor de film 1917 die ik op dit draadje steeds te zien krijg. Mensen did rennen voor talloze explosies.
  woensdag 1 januari 2020 @ 13:59:03 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190826210
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 12:20 schreef Questular het volgende:

[..]

Door Haagse tokkies, maar dan de online variant. Beetje fok tel topics volspammen en met de term sneeuwvlokjes gooien. En voor de r er genieten van de rellen want traditie en zulks.
Ach er zitten hier ook een paar van die zolderkamerbewoners die geilen op chaos en geweld omdat dat hun saaie leven doorbreekt.
pi_190826225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:45 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De 'organisatie' van die vreugdevuren kon echter, net als andere jaren, niet de verantwoordelijkheden dragen die bij de organisatie van een dergelijk groot evenement horen. Ze mochten een goed onderbouwde vergunning indienen en gewoon met inachtneming van de Arbo regels voor onder andere werken op hoogte van de gemeente ook dit jaar een vuur van 1000m3 bouwen (10*10*10 meter).

Alleen dat werd de organisatie allemaal te lastig en daarom is de vergunning er niet gekomen.

Want ja, je zou je als tokkie toch maar aan gewone veiligheidsregels houden en als organisatie een fatsoenlijke verzekering afsluiten zodat, mocht er toch wat mis gaan, de gedupeerden in elk geval schadeloos gesteld kunnen worden. Dat laatste in tegenstelling tot vorig jaar, waar er bij de organisatie niets te claimen was voor de vele honderden gedupeerden met brandschade aan huizen, tuinmeubilair, auto's, fietsen en kleding als gevolg van een vuurtornado.
Mensen tokkies noemen die hun handen uit hun mouwen steken voor anderen....

Ze hebben alles en ingediend om het geregeld te krijgen. Maar van bureaucratie kan je niet winnen. Maar goed lekker mensen blijven treiteren, neerzetten als aso’s en tokkies. Lekker uitlokken als je weet wat het eindresultaat gaat zijn.
pi_190826232
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Zo werken dit soort dingen niet. De vreugdevuren hadden prima nog plaats kunnen vinden maar dan op een andere en gecontroleerde schaal. Maar nee gelijk domweg afschaffen weet je dat je problemen gaat krijgen. Dan moet je daarna niet verontwaardigd lopen doen als er wat gebeurt. “Ja maar het ligt aan de relschoppers”. Natuurlijk, maar het is onnodig om het lontje aan te steken.
Remkes heeft niets afgeschaft, de organisatoren moesten nu eens echt verantwoordelijk worden, vergunning aanvragen, verzekering regelen etc. Net zoals ieder normaal evenement. Dat ze dat niet lukte ligt toch echt aan henzelf. De vergunningseisen kunnen echt geen verrassing zijn, die gelden namelijk voor zoveel evenementen.
dag
pi_190826255
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 14:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mensen tokkies noemen die hun handen uit hun mouwen steken voor anderen....

Ze hebben alles en ingediend om het geregeld te krijgen. Maar van bureaucratie kan je niet winnen. Maar goed lekker mensen blijven treiteren, neerzetten als aso’s en tokkies. Lekker uitlokken als je weet wat het eindresultaat gaat zijn.
Dus omdat jij het wel goede mensen vindt mogen ze de regels negeren en krijgen ze een vrijbrief om met onvoldoende stukken/geregelde zaken een risicovol evenement te organiseren? Wat een goed motief om vergunningen te beoordelen..
dag
pi_190826258
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 14:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mensen tokkies noemen die hun handen uit hun mouwen steken voor anderen....

Ze hebben alles en ingediend om het geregeld te krijgen. Maar van bureaucratie kan je niet winnen. Maar goed lekker mensen blijven treiteren, neerzetten als aso’s en tokkies. Lekker uitlokken als je weet wat het eindresultaat gaat zijn.
Heel vreemd dit, vorig jaar heeft de gemeente ze alle ruimte gegeven om het vuur op de afgesproken manier uit te voeren en toch gingen ze te ver. Ook na waarschuwingen.

De schuld ligt bij wie de dader. Niet bij de wetgever.
pi_190826269
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:10 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Of... en ik roep maar iets radicaals natuurlijk: gewoon in de schoenen van de relschoppers! :D

De schade van vorig jaar en dit jaar is simpelweg de verantwoordelijkheid van de mensen die zich blijkbaar als asocialen moeten gedragen. Ik snap oprecht niet dat er hier mensen zijn die de schuld allemaal blijven leggen bij de gemeente, de burgemeesters, hulpverleners oid terwijl ze ondertussen werkelijk alle eigen verantwoordelijkheid voor hun gedrag ontkennen.
Nou, dit dus.....

Gewoon tokkievolk.... ze hadden van mij gericht mogen schieten op die lui
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_190826286
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:32 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dus iedereen die het vreugde vuur vierde was een aso?

Zegt genoeg hoe je hier in staat.
:') !!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')