abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 december 2019 @ 22:23:12 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_190818678
Jaarwisseling: autobranden, autobranden en autobranden.
quote:
De jaarwisseling van 2019 naar 2020 kenmerkt zich bijna traditioneel door een grote hoeveelheid branden, waarbij vooral auto’s het moesten ontgelden.

Bron: De Telegraaf
======================================
Mijn auto staat gewoon aan de straat en hoop maar dat er niets gebeurt.
De rest maar lezen op de site zelf. (lange tekst met veel foto's)
pi_190818703
Tsja, heb geen garage dus heb weinig keus.

Kan hem moeilijk in de berging zetten.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_190818782
Mijnes in de inpandige garage.
pi_190818801
Als je nu in Friesland zit ben je iig qua brandstichting redelijk safe dank ik. Je auto kunnen ze dan toch nauwelijks zien.

dinsdag 31 december 2019 @ 22:34:28 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190818894
10 autobranden valt toch wel mee, landelijk gezien?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker dinsdag 31 december 2019 @ 22:43:34 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190819102
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
10 autobranden valt toch wel mee, landelijk gezien?
Het is pas 22.43 he .... :X
pi_190824971
64 autobranden in dhc?
pi_190828412
;( Parijsse toestanden...
pi_190828604
Bij mij werd ook alles in de fik gestoken. Kerstbomen, fietsen werden erop gegooid, afvalbakken, etc. Het leek wel een warzone zeg :o

Echt asociaal, maarja wat doe je er aan. Politie had haar handen al vol en reed gewoon een paar keer langs. Uiteindelijk gewoon uitgebrand.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190828622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 17:48 schreef Discombobulate het volgende:
Bij mij werd ook alles in de fik gestoken. Kerstbomen, fietsen werden erop gegooid, afvalbakken, etc. Het leek wel een warzone zeg :o

Echt asociaal, maarja wat doe je er aan. Politie had haar handen al vol en reed gewoon een paar keer langs. Uiteindelijk gewoon uitgebrand.
Krankzinnige toestanden. Zijn die mensen niet goed bij hun hoofd ofzo? Als je uit vernielen je lol moet halen spoor je voor geen meter.
  woensdag 1 januari 2020 @ 18:04:59 #11
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190828815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 17:48 schreef Discombobulate het volgende:

Waarom sturen ze de ME niet gewoon af op dat tuig? Een paar goeie tikken doen al wonderen
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 1 januari 2020 @ 18:13:26 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190828925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:04 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waarom sturen ze de ME niet gewoon af op dat tuig? Een paar goeie tikken doen al wonderen
Capaciteitsproblemen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 1 januari 2020 @ 18:15:00 #13
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190828946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Capaciteitsproblemen?
Ik denk eerder "bang om te doen escaleren". Terwijl je soms (niet altijd, meestal niet) escalatie nodig hebt om paal en perk te stellen aan gedragingen die de norm ruimschoots overschrijden.
- Charlton Heston
pi_190828962
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 17:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Krankzinnige toestanden. Zijn die mensen niet goed bij hun hoofd ofzo? Als je uit vernielen je lol moet halen spoor je voor geen meter.
Dat is de prijs die er betaald moet worden vanwege de verstikkende samenleving vol regels etc.
Als er dan even een moment komt om los te gaan dan gaan veel mensen net een stapje te ver.
  woensdag 1 januari 2020 @ 18:18:22 #15
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_190828994
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is de prijs die er betaald moet worden vanwege de verstikkende samenleving vol regels etc.
Als er dan even een moment komt om los te gaan dan gaan veel mensen net een stapje te ver.
Een paar stappen te ver, bedoel je dan neem ik aan. Als je per se spullen wilt vernielen om lol te hebben (wat redelijk gestoord op me over komt) steek dan op z'n minst je eigen huis of andere bezittingen in de fik.
- Charlton Heston
pi_190829010
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Een paar stappen te ver, bedoel je dan neem ik aan. Als je per se spullen wilt vernielen om lol te hebben (wat redelijk gestoord op me over komt) steek dan op z'n minst je eigen huis of andere bezittingen in de fik.
Dat geeft natuurlijk geen voldoening.
pi_190829283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat geeft natuurlijk geen voldoening.
Zou dit nu echt voldoening geven? Ik vraag het me af. Want als dat zo is, dan is er iets in hun bovenkamer niet helemaal in orde.
pi_190836145
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor tokkie-argument? Een verstikkende samenleving vol regels, bitch please :')
  woensdag 1 januari 2020 @ 22:24:19 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_190836204
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zou dit nu echt voldoening geven?
Hoe naïef ben jij?
pi_190837423
Oud en Nieuw vieren.

Staat tegenwoordig voor sommige lagere diersoorten gelijk aan het wezenloos, ranzig en volslagen debiel je eigen buurt (voorzieningen) en andermans eigendommen vernielen.

De tering.

Ziek.
pi_190838443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 18:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ach, automobilisten bezorgen toch iedereen en ook zichzelf een vroegtijdige dood? Als de automobilisten perse vroegtijdig dood willen gaan, waarom is het dan nodig dat zij minderjarigen ook een vroegtijdige dood bezorgen?
pi_190838464
Waarom hoor en lees ik nu steeds meer over vuurwerk-criminaliteit. Is dit weer zo een politieke agenda waar de media aan meedoet?
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  donderdag 2 januari 2020 @ 08:21:15 #23
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_190839089
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 23:28 schreef DrMabuse het volgende:
Oud en Nieuw vieren.

Staat tegenwoordig voor sommige lagere diersoorten gelijk aan het wezenloos, ranzig en volslagen debiel je eigen buurt (voorzieningen) en andermans eigendommen vernielen.

De tering.

Ziek.
"Tegenwoordig" dit is al sinds het jaar 0 zo.
  donderdag 2 januari 2020 @ 10:38:49 #24
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190840231
quote:
Rouwstoet in Ede bekogeld met vuurwerk: ‘De rillingen lopen over je rug’
02-01-20, 10:06 Laatste update: 10:30

Jongeren hebben op oudjaarsdag in Ede een rouwstoet bekogeld met vuurwerk. De stoet was stapvoets onderweg naar een begraafplaats. Uitvaartleider Hans van de Weerd liep voor de rouwauto uit.

Jongeren gooiden vuurwerk naar Hans en de rouwauto, schrijft Van de Weerd Uitvaartzorg op Facebook. De stoet was onderweg van Van de Weerd Uitvaartzorg aan de Schaapsweg in Ede naar een begraafplaats. ‘Je schrikt ontzettend als je daar loopt en ze gooien het naar je toe. Ik heb respect gevraagd voor de rouwstoet, en gevraagd hoe zij het zouden vinden als zij iemand moesten verliezen en als dan de rouwstoet bekogeld zou worden met vuurwerk.’

De jongeren reageerden nauwelijks maar hielden wel op met het gooien van vuurwerk. Van de Weerd eindigt het bericht met een oproep. ‘Toch lopen de rillingen over je rug als je er aan terugdenkt. Wat als... Daarom vragen we aan het begin van het nieuwe jaar: respect voor de uitvaart en de veiligheid voor elkaar.’

Het bekogelen van de rouwstoet staat niet op zich. Tijdens de jaarwisseling was het zeer onrustig in Ede. Jongeren gooiden ook vuurwerk naar de brandweer en politie. Zeven auto’s gingen in vlammen op. Burgemeester René Verhulst wil niet alleen de jonge daders maar ook hun ouders ter verantwoording roepen.
De VVD wil nog steeds geen verbod op consumentenvuurwerk. Wat een dwazen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_190840319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 10:38 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

vuurwerk naar anderen gooien is al verboden
pi_190840378
quote:

[..]

Het soort vuurwerk dat door die gastjes wordt gebruikt komt sowieso niet uit Nederland, dus wat heeft een verbod dan voor zin?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190840416
Ik geloof niet dat er in Nederland knalvuurwerk te koop is dat krachtig genoeg is om het alarm van een auto te laten afgaan als het daarbij in de buurt ontploft, en auto alarm heb ik in de dagen rond oud en nieuw de hele dag door gehoord. Nieuwe hobby denk ik, knalvuurwerk onder auto's gooien.
pi_190840534
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 10:48 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

vuurwerk naar anderen gooien is al verboden
Schieten is in Amerika ook verboden. Al dan niet de wapens verkopen maakt echt wel verschil.
pi_190840713
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Schieten is in Amerika ook verboden. Al dan niet de wapens verkopen maakt echt wel verschil.
Iemand zou in beginsel niet bestraft moeten worden voor het bezitten/verkopen van iets, want dit schaadt niemand.
pi_190840759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:25 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Iemand zou in beginsel niet bestraft moeten worden voor het bezitten/verkopen van iets, want dit schaadt niemand.
Ook niet als de ene beleidsoptie zorgt voor duizenden doden per jaar meer dan de andere? Guns don't kill people, people kill people, dat idee?
pi_190840807
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ook niet als de ene beleidsoptie zorgt voor duizenden doden per jaar meer dan de andere? Guns don't kill people, people kill people, dat idee?
Precies, anders zou zeker ook autobezit verboden moeten zijn. En nog veel meer handige gebruiksvoorwerpen waar wel eens een ongelukje mee gebeurt of misdrijf mee wordt gepleegd.
pi_190840882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:34 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Precies, anders zou zeker ook autobezit verboden moeten zijn. En nog veel meer handige gebruiksvoorwerpen waar wel eens een ongelukje mee gebeurt of misdrijf mee wordt gepleegd.
Geldt dit ook voor drugs?

Auto's mogen ze van mij ook wel verbieden hoor :D. Maar goed, geweren en vuurwerk zijn niet echt "handige gebruiksvoorwerpen", ze hebben relatief weinig functie, en deze functie weegt totaal niet op tegen de nadelen.
pi_190840964
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Geldt dit ook voor drugs?

Auto's mogen ze van mij ook wel verbieden hoor :D. Maar goed, geweren en vuurwerk zijn niet echt "handige gebruiksvoorwerpen", ze hebben relatief weinig functie, en deze functie weegt totaal niet op tegen de nadelen.
Tsja, daar denken de Amerikanen toch echt heel anders over, en die hebben ook maling aan wat iemand uit een of ander nikszeggend Europees landje daar van vind.
pi_190841052
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 2 januari 2020 @ 12:04:05 #35
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190841104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 10:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het soort vuurwerk dat door die gastjes wordt gebruikt komt sowieso niet uit Nederland, dus wat heeft een verbod dan voor zin?
Wat een foute redenatie. Vuurwapens worden ook uit het buitenland gehaald en die zijn ook verboden. Toch worden regelmatig er mensen mee doodgeschoten. Verbod ook maar opheffen dan?
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 2 januari 2020 @ 12:06:19 #36
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190841126
quote:

[..]

Die willen geen stemmen verliezen, de laffe dwazen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 12:12:04 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190841176
Rouwstoet bekogelen, kraaienpoten voor brandweer kazerne :N mensen zijn echt gewoon soms alle fatsoen kwijt :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 03-01-2020 09:10:04 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190841369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:04 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Wat een foute redenatie. Vuurwapens worden ook uit het buitenland gehaald en die zijn ook verboden. Toch worden regelmatig er mensen mee doodgeschoten. Verbod ook maar opheffen dan?
Nou nee, je mag het wat mij betreft handhaven tot je een ons weegt, ik zeg alleen dat het een papieren tijger is. Mensen die zwaar knalvuurwerk willen, rijden wel even over de grens of bestellen wat op het internet, zelfde geldt evengoed voor vuurwapens. Een verbod belet kwaadwillenden echt niet om iets te krijgen.Als je echt wil dat zo'n verbod een verschil gaat maken, zul je je grenzen weer moeten gaan bewaken, en daar gaat niemand nog aan beginnen.
pi_190841389
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Rauwstoet bekogelen, kraaienpoten voor brandweer kazerne :N mensen zijn echt gewoon soms alle fatsoen kwijt :N
De mensen die zoiets doen, hebben om te beginnen nooit een greintje fatsoen in hun flikker gehad, en de ouders door wie ze opgevoed zijn waarschijnlijk ook niet.
pi_190841574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou nee, je mag het wat mij betreft handhaven tot je een ons weegt, ik zeg alleen dat het een papieren tijger is. Mensen die zwaar knalvuurwerk willen, rijden wel even over de grens of bestellen wat op het internet, zelfde geldt evengoed voor vuurwapens. Een verbod belet kwaadwillenden echt niet om iets te krijgen.Als je echt wil dat zo'n verbod een verschil gaat maken, zul je je grenzen weer moeten gaan bewaken, en daar gaat niemand nog aan beginnen.
Je ziet toch een gigantisch verschil tussen doden door vuurwapens tussen landen met en zonder verbod? Of in Australië de impact van een verbod? Deze vergelijking loopt manker dan iemand die met vuurwerk heeft gestunt.
pi_190842368
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je ziet toch een gigantisch verschil tussen doden door vuurwapens tussen landen met en zonder verbod? Of in Australië de impact van een verbod? Deze vergelijking loopt manker dan iemand die met vuurwerk heeft gestunt.
Het enige land waar het echt verkeerd gaat is de VS, in andere landen waar vuurwapens legaal zijn, zoals Zwitserland of Canada, zijn er amper incidenten.
pi_190842677
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het enige land waar het echt verkeerd gaat is de VS, in andere landen waar vuurwapens legaal zijn, zoals Zwitserland of Canada, zijn er amper incidenten.
Hmm, misschien moeten we vuurwapens toch maar weer legaliseren dan!
pi_190842737
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hmm, misschien moeten we vuurwapens toch maar weer legaliseren dan!
De Amerikanen zijn gewoon een tikkeltje anders dan de rest, geweld is daar meer normaal denk ik. Als je de statistieken vergelijkt met buurland Canada waar percentueel net zoveel wapens in de omloop zijn als in de VS, zie je schrikbarende verschillen. Dus ja, bij verantwoordelijke mensen, zoals de Canadezen en de Zwitsers blijkbaar zijn, is het legaliseren van vuurwapens helemaal geen probleem.
  donderdag 2 januari 2020 @ 14:51:34 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190842885
Schaf maar af dat consumentenvuurwerk. Niks mis met 1 vuurwerkshow voor iedereen.
pi_190843004
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:04 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Nederland is imho veel te hysterisch als het gaat om wapens. Mijn ouders woonden in een door de overheid betaalde vrijstaande woning in een wijk met vooral blanke bejaarden en opeens was er een neger gesignaleerd. De buurman kwam meteen zijn vuurwapen uitlenen aan m'n pa ter bescherming.

Tldr: vuurwapens zorgen voor saamhorigheid en persoonlijk contact in de wijk.
pi_190843013
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jazeker. In landen met vuurwapens knallen mannen zich voor de kop, hier springen ze voor de trein.
pi_190843249
Wat ik niet helemaal snap is hoe links meer neigt naar legalisering van drugs, en rechts naar legalisering van vuurwerk en wapens. (Of links verbod op vuurwapens en vuurwerk, rechts verbod op drugs.) Beide verboden zijn moeilijk te handhaven lijkt me.

Is hier een ideologische verklaring voor?
  donderdag 2 januari 2020 @ 15:44:14 #48
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_190843546
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat ik niet helemaal snap is hoe links meer neigt naar legalisering van drugs, en rechts naar legalisering van vuurwerk en wapens. (Of links verbod op vuurwapens en vuurwerk, rechts verbod op drugs.) Beide verboden zijn moeilijk te handhaven lijkt me.

Is hier een ideologische verklaring voor?
Weet ik niet. Linksen zijn wereldvreemde idioten maar hun standpunt over verbod van consumentenvuurwerk onderschrijf ik.
  donderdag 2 januari 2020 @ 15:56:44 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190843737
Autobranden zijn traditie in Den Haag. :(
pi_190843738
quote:

[..]

Dit dus

quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 23:28 schreef DrMabuse het volgende:

Je moet voor de grap eens de Europese historie bestuderen, dan merk je al snel dat we op dit moment is een waar paradijs leven met een paar autobrandjes op NYE..

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2020 15:58:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')