Had hem al gezienquote:
Dat klinkt wel beter! Goed op je gemoedstoestand?quote:Op woensdag 22 januari 2020 20:17 schreef aeque het volgende:
[..]
Niet helemaal maar op het niveau 'het is gevoelig'. Het spul werkt ook wel goed op je gemoedstoestand al zal dat misschien een combinatie van minder pijn en het medicijn zijn.
Hoe ging de therapie? Heb je het erover kunnen hebben om af te gaan bouwen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 07:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Volgens mij alleen ook weer zo verslavend als maar kan... maar voor nu werkt t..
Ik heb straks weer therapie en ik heb er zo geen zin meer in... voel me prima met af en toe een dip die ik makkelijk overwin... denk dat ik er maar een eind aan ga breien...🙈
Ja, dat wel. Ze steunt me er ook in, alleen ik voel me zo schuldig. Ik voel me seksueel gewoon minder tot haar aangetrokken om een reden die eigenlijk enkel tussen de oren zit. Alleen krijg ik het er niet uit.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 17:23 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Heb je bovenstaand en hetgeen je eerder hebt verteld ook met je vriendin besproken? Mss niet zozeer in dezelfde bewoordingen maar mss kun je het toch op een of andere manier bespreekbaar maken? Ik vind communicatie en eerlijkheid altijd wel erg belangrijk in een relatie.
Had verkeerde afspraak staanquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Had hem al gezien
[..]
Dat klinkt wel beter! Goed op je gemoedstoestand?
Volgens mij kan het aardig verslavend zijn, maar wel heel fijn dat je nu een stuk minder pijn hebt. Kan je weer beter slapen hopelijk en dat helpt ook voor het herstel! Beterschap!
[..]
Hoe ging de therapie? Heb je het erover kunnen hebben om af te gaan bouwen.
Wees niet bang om 'weer' die persoon te zijn. Het is iets wat bij je hoort en ondanks dat je het nu een tijdje erg goed doet en er mee kunt omgaan kan het altijd weer de kop opsteken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
't is alweer 'n tijdje geleden dat ik hier postte. Mijn depressie en angst waren best een tijdje redelijk manageable. Het hielp ook dat ik een revalidatieprogramma deed met veel mindfullness waardoor ik m'n angsten redelijk kon beheersen.
De laatste weken vind ik het lastiger en ook vooral lastig tegen wie ik 't moet zeggen dat mijn angsten weer opsteken.
Ik ben drie jaar bezig geweest met therapieen en de mentale problemen op te lossen en nu sinds oktober ben ik weer gaan werken. Op het werk kom ik best wat uitdagingen tegen, en loop ik tegen mijn sociale angsten aan hoewel ik het inhoudelijk best aardig aankan. Met meditaties en door rustig situaties uit elkaar te trekken en te bekijken wat er nu echt aan de hand is lukt het me op zich wel om mezelf redelijk in de hand te houden als alles goed gaat. Maar zoals vanmorgen, ben ik mijn tas met werkspullen vergeten, en ook al heb ik die niet heel hard nodig, toch zit ik in de hoogste boom qua stress want ik vind 't zo suf van mezelf. Ik had nog 'n reminder in m'n agenda gezet en toch vergeet ik 'm.
Iemand tips over hoe ik dit op m'n werk een beetje bespreekbaar kan maken? Ik vind't lastig dit aan mijn manager te vertellen. Ik had een manager die echt heel fijn reageerde op wat er dan ook was, maar sinds twee weken heb ik een nieuwe manager. Die heeft een wat andere insteek waardoor ik het lastiger vind dingen uit te leggen. Ik heb minder een klik met haar, hoewel het imo verder een prima iemand is.
Ik vind 't sowieso lastig om dit bespreekbaar te maken in mijn omgeving omdat ik zo lang niet gefunctioneerd heb en nu eindelijk weer 'n beetje mee doe met alles. Ergens wil ik niet weer die persoon met issues zijn denk ik.
Ik merk t ook als ik me niet helemaal lekker voel en meer werken zal ook zn weerslag hebben...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
Baaldag 2, wel iets beter weer. Ben zoals ik al zei niet 100% fit en best wel moe. Heb nu 2 weken echt vijf dagen gewerkt (7,7,3,7,7). Heeft toch weer impact denk ik.
Mooi he hoe het niet nemen van een kleine pil zoveel vertrouwen kan geven :-).quote:Op vrijdag 24 januari 2020 19:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik merk t ook als ik me niet helemaal lekker voel en meer werken zal ook zn weerslag hebben...
Ik heb al 2 dagen geen oxa nodig gehad overdag![]()
Voor de nacht neem ik er wel 1 want ik klem enorm s'nachts met kiespijn tot gevolg en de oxa haalt daar net t ergste van af...
Wat goed!quote:Op vrijdag 24 januari 2020 19:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik merk t ook als ik me niet helemaal lekker voel en meer werken zal ook zn weerslag hebben...
Ik heb al 2 dagen geen oxa nodig gehad overdag![]()
Voor de nacht neem ik er wel 1 want ik klem enorm s'nachts met kiespijn tot gevolg en de oxa haalt daar net t ergste van af...
Ik weet niet of ik het meteen zo groot wil maken en er met een vertrouwenspersoon over wil, spreken. Maar het zou een mogelijke tussenstap zijn, mocht praten met mijn manager te lastig blijken. Dank je voor je suggestie.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 09:50 schreef aeque het volgende:
[..]
Wees niet bang om 'weer' die persoon te zijn. Het is iets wat bij je hoort en ondanks dat je het nu een tijdje erg goed doet en er mee kunt omgaan kan het altijd weer de kop opsteken.
Wat betreft werk, vaak hebben werkgevers een vertrouwenspersoon waar je naartoe kunt om dit te bespreken. Hij/zij zou partijdig moeten zijn en aan jouw kant moeten staan om juist te voorkomen dat je dit per de met je leidinggevende hoeft te bespreken.
Je hebt nu geen therapie meer begrijp ik? Schaam je niet om toch weer aan te kloppen bij je behandelaren Je bent inmiddels al zo ver gekomen, zou zonde zijn als dat uiteindelijk meer teniet wordt gedaan.
En wat betreft je omgeving, heb je nooit het aanbod gehad om Systemtherapie te doen? Die bestaat daar precies voor zodat je buiten de professionele zorg om ook je verhaal kwijt kunt.
Die vertrouwenspersoon zou juist de stap minder groot moeten maken, omdat een manager toch een soort van over je oordeelt en dat kan dan weer mensen afschrikken.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 23:43 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het meteen zo groot wil maken en er met een vertrouwenspersoon over wil, spreken. Maar het zou een mogelijke tussenstap zijn, mocht praten met mijn manager te lastig blijken. Dank je voor je suggestie.
Ik heb sinds mei vorig jaar geen therapie meer voor de sociale angsten. Wel had ik tot eind november een revalidatieprogramma dat zich richtte op meditatie en act (acceptance and commitment) therapie. Dat hielp en helpt me vooral los te laten en de boel de boel te laten.
Ik wil denk ik nu even kijken wat ik in huis heb om dit zelf op te lossen. En dan een plan maken.
Deel 1 zal zijn wat intensiever mediteren om te zorgen dat ik met wat meer afstand mijn plan maak en beslissingen neem, en mogelijk dat dat al genoeg is om als ik weer met mijn manager in gesprek ga, dat gesprek ook op een goede manier te voeren, zonder dat mijn angsten het overnemen en ik paniekvoetbal ga spelen.
Mocht dat niet lukken, dan is stap twee om hulp te zoeken bij het weer behapbaar maken van de situatie.
Het is me vandaag trouwens wel gelukt om aan mijn ouders en broertje te vertellen dat het even lastig is gedaan de afgelopen weken.
Heb 19 feb een afspraak. Tot dan even doorzettenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:39 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat goed!
Je kan tegen dat klemmen ook een bitje laten aanmeten bij de tandarts... ik heb een nti spalk, gaat over je boventanden voor en zit een blokje op zodat je kiezen niet op elkaar kunnen. Scheelt bij mij, ik gebruik hem vooral als ik hoofdpijn heb van de spanning.
Knap van je! Soms scheelt het ook al om het te delen met anderen...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 23:43 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Het is me vandaag trouwens wel gelukt om aan mijn ouders en broertje te vertellen dat het even lastig is gedaan de afgelopen weken.
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 06:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb 19 feb een afspraak. Tot dan even doorzetten
Fijn vandaag iets beter!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:25 schreef MatthijsDJ het volgende:
Vandaag weer iets beter, goed opgestaan hehe. Alles is nog zo vers dat ik bij elke dip echt als de dood ben dat het weer doorslaat. Dat is precies wat de psychiater ook zei, je ziet het veels te zwart/wit Het is meteen of heel goed of heel slecht. Terwijl daar nog tientallen anders fases tussen zitten.
Lijkt me goed om te overleggen. Ik weet niet of therapie daardoor niet aanslaat. Het kan soms ook net dat zetje zijn waardoor je meer aan je therapie hebt...quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:57 schreef Andromache het volgende:
Hier voel ik me heel goed, vrij en krachtig. Maar ja, wel op basis van AD. Ben bang dat daardoor de therapie niet echt aanslaat... misschien maar overleggen met de huisarts wat ik nou het beste kan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wens me succes, ik vind het al heel wat als ik naar binnen durf van de discotheek, gezien ik dit vaker geprobeerd heb maar elke keer afdroop als ik al die mensen zag
Twiddel
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:09 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit in een gigantische dip na gedoe op mijn werk.
Besloten om mezelf een beetje uit mijn blouse te halen, ik ga vanavond voor het eerst in mijn leven stappen.Succes!! Je kunt het! Je hebt niks te verliezen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wens me succes, ik vind het al heel wat als ik naar binnen durf van de discotheek, gezien ik dit vaker geprobeerd heb maar elke keer afdroop als ik al die mensen zag
Nijna hoe is het met jou?S. 2014
J. 2016
Fijn! En ook als het de omgeving opvalt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 19:26 schreef Nijna het volgende:
Zet hem op summer2bird en have fun!
Het gaat beter, hoofd wat rustiger. Zo is het beter te behappen in elk geval.
Ik schiet niet meer om alles in standje paniek, het is wat afgevlakt allemaal en dat is wel fijn. Was mijn man ook opgevallen.
Ik heb wat gelezen over systeemtherapie. Eigenlijk denk ik dat het niet mijn omgeving is, maar mijn eigen denkpatronen die ervoor zorgen dat ik dit lastig vind om bespreekbaar te maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:23 schreef aeque het volgende:
[..]
Die vertrouwenspersoon zou juist de stap minder groot moeten maken, omdat een manager toch een soort van over je oordeelt en dat kan dan weer mensen afschrikken.
Als je het zelf kunt des te beter, maar vooral niet bang zijn om de stap te maken naar hulp. Zeker omdat ze bijvoorbeeld ook kunnen helpen met je omgeving met die systeemtherapie. Al is therapie misschien niet zo'n goed woord omdat het vaak maar 1 a 2 gesprekken zijn.
Maar goed dat je het toch al bespreekbaar hebt gemaakt.
Krijg je wel ondersteuning in de tijd dat je thuis bent? Zet hem op iig!quote:Op maandag 27 januari 2020 16:15 schreef Burner82 het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn psychiater gesproken... En ik ben naar huis gegaan. Daar blijven tot behandeling begint, is niet te doen (april ongeveer.. Al zou het kunnen, ik werd gek op de PAAZ).
Ik wel iedere ochtend naar het geknutsel (ik zit daar met mijn laptop, maar voor de structuur/sociale contacten).
Ik kreeg ook WEER het verwijt dat ik niet depressief genoeg overkom. En ik heb echt geen idee hoe ik dat mijn psychiater moet uitleggen.
Nee, maar ik ga in de ochtend wel naar bezigheids"therapie¨. Het is geen therapie, ik noem het knutselen. Maar ik zit daar ergens alleen, met mijn laptop.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:47 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Krijg je wel ondersteuning in de tijd dat je thuis bent? Zet hem op iig!
De laatste kliniek waar ik zat hanteerde de verpleging ook zo'n beleid waar je verplicht moest meedoen aan activiteiten. Ik vond dat zelf ook niet echt fijn. In een andere kliniek van dezelfde organisatie hanteerde men een veel beter beleid. Waarbij jezelf ook kiezen voor andere activiteiten, als hun, maar zagen dat je wel bezig was en aanwezig was bij koffie momenten enzo was het wel goed.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:15 schreef Burner82 het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn psychiater gesproken... En ik ben naar huis gegaan. Daar blijven tot behandeling begint, is niet te doen (april ongeveer.. Al zou het kunnen, ik werd gek op de PAAZ).
Ik wel iedere ochtend naar het geknutsel (ik zit daar met mijn laptop, maar voor de structuur/sociale contacten).
Ik kreeg ook WEER het verwijt dat ik niet depressief genoeg overkom. En ik heb echt geen idee hoe ik dat mijn psychiater moet uitleggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |