Die oude foto's hebben bijna iets magisch, net als de 1e kleurenfoto's.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb hier een doos met foto's uit de nalatenschap van mijn vader, allemaal foto's vanaf rond 1900 tot de jaren 1970. Vaak geen idee wie er allemaal opstaan, maar prachtige plaatjes.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:23 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Die oude foto's hebben bijna iets magisch, net als de 1e kleurenfoto's.
Kunstenares, ik ga zo naar het museum. Help!quote:Op vrijdag 27 december 2019 09:52 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dit is waar. In Florence in het Uffizi , grote groepen toeristen die onder begeleiding in een rap temo door de galerieën werden gejaagd, onderwijl mobiel omhoog houdend klikklikklikkerden om daarna de hoek om te stuiven naar de volgende kunstzaal.
Sommige mensen vergeten te kijken en beleven met hun eigen ogen en hart. De camera maakt vlak.
hmm wil je de belezen, veel musea bezoekende oudere heer spelen of de blasé yuppie, de verdwaasde toerist?quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Kunstenares, ik ga zo naar het museum. Help!
quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Toen werden er alleen nog foto's gemaakt bij speciale gelegenheden.
Moet voor de mensen indertijd ook wel iets magisch zijn geweest...
Brandhorst in München, schijnen Warhols te hangen en werk van Damien Hirst.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:32 schreef Voxs het volgende:
[..]
hmm wil je de belezen, veel musea bezoekende oudere heer spelen of de blasé yuppie, de verdwaasde toerist?
Welk museum?
De uitstraling van mensen op dergelijke foto's laat dat goed zien.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Toen werden er alleen nog foto's gemaakt bij speciale gelegenheden.
Moet voor de mensen indertijd ook wel iets magisch zijn geweest...
Veel moderne kunst dus. Tip: accepteer dat het soms volstrekt onbegrijpelijk is. Tip: je hoeft niet alles mooi te vinden. Tip: bekijk van dichtbij en probeer te ontdekken hoe het gemaakt is ( om jezelf wat te entertainen)quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:34 schreef MCH het volgende:
[..]
Brandhorst in München, schijnen Warhols te hangen en werk van Damien Hirst.
Op foto's voor 1900 staan mensen er vaak creepy op. Ze moesten lang stil staan omdat de fotoplaten minder lichtgevoelig waren. Er moesten langere sluitertijden worden aangehouden. Vaak had een fotograaf daarom steunen: neksteunstandaard, armsteun, zodat mensen stil konden blijven staan.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
De uitstraling van mensen op dergelijke foto's laat dat goed zien.
Er is zo'n oude foto van de familie, waarbij je zou zweren dat ze net uit een kamp ontsnapt zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:42 schreef Voxs het volgende:
[..]
Op foto's voor 1900 staan mensen er vaak creepy op. Ze moesten lang stil staan omdat de fotoplaten minder lichtgevoelig waren. Er moesten langere sluitertijden worden aangehouden. Vaak had een fotograaf daarom steunen: neksteunstandaard, armsteun, zodat mensen stil konden blijven staan.
oh dat lijkt mij heel raar te zien. Drents--veen?quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Er is zo'n oude foto van de familie, waarbij je zou zweren dat ze net uit een kamp ontsnapt zijn.
Ja, serieuze aangelegenheidquote:Op vrijdag 27 december 2019 10:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Het was ook een tijdsbeeld om niet lachend en serieus op de foto te staan overigens.
Ja, dat ook nog.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Het was ook een tijdsbeeld om niet lachend en serieus op de foto te staan overigens.
Er is een foto uit die tijd gemaakt van een Chinese? man uit die tijd. De man in kwestie staat lachend op de foto omdat hij niet wist over de gewoonte om stijfjes en serieus op de foto te staan.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:49 schreef Voxs het volgende:
[..]
oh dat lijkt mij heel raar te zien. Drents--veen?
[..]
Ja, serieuze aangelegenheid
Ik kom van oorsprong niet uit Drenthe.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:49 schreef Voxs het volgende:
oh dat lijkt mij heel raar te zien. Drents--veen?
Bijzonder, zo'n tijdsdocument dat de verklaring van sociale gebruiken ' ondersteund' .quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Er is een foto uit die tijd gemaakt van een Chinese? man uit die tijd. De man in kwestie staat lachend op de foto omdat hij niet wist over de gewoonte om stijfjes en serieus op de foto te staan.
owquote:Op vrijdag 27 december 2019 10:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ik kom van oorsprong niet uit Drenthe.
NOU ENquote:Op vrijdag 27 december 2019 10:05 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Kan er heel slecht tegen als mensen constant met hun smartphone in de weer zijn. Van die types waarbij het hart overslaat als ze 'm een keer vergeten.
Het kan nog zo knap geschilderd zijn, als het je niet raakt houdt het inderdaad op. Het komt wel voor dat ik meer heb met een paar kledders op een doek, dan met een tot in minutieuze details gemaakt meesterwerk.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:49 schreef ieniminimuis het volgende:
Oh en museums: gewoon kijken dat is het wel. En je hoeft zekers ook de bekende werken niet mooi of interessant te vinden.
Meisje met de parel? Mwoah.
Anatomie van Rembrandt? Mwoah.
Mondriaan? Mwoah (zijn eerdere werk was veel mooier en interessanter naar mijn mening)
Rubens?![]()
De fruitschalen etc in het Mauritshuis? Veel mooier en interessanter naar mijn idee.
Kortom: het is persoonlijk maak het ook persoonlijk, je bent niet met een andere docent oid die aan het oordelen is over jij oordeelt.
Thanksquote:Op vrijdag 27 december 2019 10:40 schreef Voxs het volgende:
[..]
Veel moderne kunst dus. Tip: accepteer dat het soms volstrekt onbegrijpelijk is. Tip: je hoeft niet alles mooi te vinden. Tip: bekijk van dichtbij en probeer te ontdekken hoe het gemaakt is ( om jezelf wat te entertainen)
Hopelijk is er wat uitleg bij, tijdsbeeld bijvoorbeeld. Warhol's werk is uiteraard gebaseerd op en reactie op, de volgens hem heersende waarden van de populaire cultuur.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:58 schreef TillyB het volgende:
[..]
Meurning vanaf de vervloekte telefoon
Daar ben ik mee gestopt sinds ze tussentijds de voorwaarden kunnen veranderen. Of je hebt de keuze naar welk ziekenhuis je wil (liever niet...) en zeggen ze alsnog, sorry, vol!quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Even zorgverzekeringen kijken. Jups lekker op tijd weer.
Gestopt met kijken, of gestopt met betalen?quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:06 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Daar ben ik mee gestopt sinds ze tussentijds de voorwaarden kunnen veranderen. Of je hebt de keuze naar welk ziekenhuis je wil (liever niet...) en zeggen ze alsnog, sorry, vol!
quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:10 schreef D. het volgende:
[..]
Gestopt met kijken, of gestopt met betalen?
Thxquote:Op vrijdag 27 december 2019 11:12 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]U blijft een geval apart. Op een positieve manier.
Ik ben al mijn hele leven bij dezelfde, maar in plaats van trouwe klanten korting gaan de prijzen toch omhoogquote:Op vrijdag 27 december 2019 11:11 schreef ieniminimuis het volgende:
Nou mijn gebit is niet helemaal je van het, maar duurdere vergoedingen vragen dan weer om een verklaring van je tandarts dat je een goed gebit hebt etc.
Ik heb toch het idee dat het allemaal geen reet uit maakt en ik zit al jaren bij dezelfde.
Nou, de mijne is dit jaar gelijk geblevenquote:Op vrijdag 27 december 2019 11:21 schreef Mrsloveable het volgende:
Weer fris en fruitig![]()
Ik ben al jaren bij Menzis blijf daar ook bij, kan wel steeds gaan veranderen van zorgverkenring maar veel schiet er niet mee op, overal gaan de prijzen omhoog en overal moet als nog bij betalen
Dan heb je gewoon gelukquote:Op vrijdag 27 december 2019 11:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nou, de mijne is dit jaar gelijk gebleven
Net als bij Nutsbedrijven. Je kan wel aan het zoeken blijven, maar het schiet niet op als je eerst een halve bijbel aan voorwaarden moet gaan lezen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 11:21 schreef Mrsloveable het volgende:
Weer fris en fruitig![]()
Ik ben al jaren bij Menzis blijf daar ook bij, kan wel steeds gaan veranderen van zorgverkenring maar veel schiet er niet mee op, overal gaan de prijzen omhoog en overal moet als nog bij betalen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |