abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 23:03:55 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190669576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Staat hierboven al meerdere malen beschreven. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, onverschilligheid is geen doodzonde.
aannames op zich ook niet maar je slaat er elke discussie dood mee ...

ik ben niet onverschillig hier, jij bent dat, wat natuurlijk geen doodzonde is ofzo
ik ben juist uitermate geinteresseert in 'de andere kant' en nee waarom dat niet zou moeten kunnen is niet hierboven beschreven ... in mijn ogen niet iig

ik zie veel mensen roepen dat het een kutwijf is enzo en daar ben ik het 100% mee eens maar ik zie niet waarom je haar als journalist niet zo mogen interviewen

kan dat het een slecht interview is dat weet ik nog niet maar echt problemen heb ik er niet mee dat er een keer een wat minder populair persoon voor de microfoon verschijnt, sterker wmb is dat hun werk

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 26-12-2019 23:10:29 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 december 2019 @ 23:17:14 #52
408813 crew  trein2000
pi_190669860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tering. Ik begrijp die boosheid niet. Waarom is dat toch? Als die namen die je noemt hun straf hebben uitgezeten mogen ze gewoon weer meedoen aan de maatschappij. Maar dat is een wat lastig concept blijkbaar.

Ook jij even aan de kerstgedachte meedoen Trein2000.
Meedoen aan de maatschappij, prima. maar met je kop op npo1 gezellig bij het haardvuur lijkt me niet nodig voor een terrorist.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 23:20:36 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190669919
heel dat programma is niet nodig
pi_190670030
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tering. Ik begrijp die boosheid niet. Waarom is dat toch? Als die namen die je noemt hun straf hebben uitgezeten mogen ze gewoon weer meedoen aan de maatschappij. Maar dat is een wat lastig concept blijkbaar.

Ook jij even aan de kerstgedachte meedoen Trein2000.
Wat ik ergerlijk vind aan interviews als deze en ook interviews met vergelijkbare figuren zoals Holleerder of de documentaires over Ted Bundy is dat de dader een cultstatus lijkt te krijgen. Ik vind dat dat teveel eer is voor mensen dit soort gruweldaden op hun geweten hebben. Daarbij, we belichten nauwelijks het perspectief van de slachtoffers. Dat is niet alleen hypocriet, het is een dikke middelvinger naar de slachtoffers en familieleden van deze slachtoffers die dat is overkomen. En dat voor de kijkcijfers en morbide curiositeit van het publiek.

En nee, ik heb niet het interview van Holleerder of de documentaire Ted Bundy gezien. Ik support deze vorm van entertainment uit principe niet.
pi_190670332
Persoonlijk vind ik het walgelijk dat zo'n vrouw vrij rondloopt terwijl haar slachtoffers op vreselijke manier zijn verkracht en vermoord. Iedereen wist wat daar gebeurde, en ze is er vrije wil heengegaan. Onvergefelijk. Natuurlijk hebben we hier geen sluitend bewijs en loopt ze zo vrij rond. De slachtoffers zijn er niet meer, die zijn of dood of zitten ergens in een kamp terwijl de daders hier lekker in een gratis huurhuis zitten. Na de tweede wereldoorlog hebben we ook bosjes SS'ers tegen de muur gezet, en terecht. Laat de autoriteiten in Syrië dat ook lekker doen met die gasten. We deden het zelf ook, maar nu is het opeens onmenselijk? Mensen die zich bij IS aansloten hebben hun recht op een onbezorgde toekomst hier vergooid, ik wil hen en hun kinderen niet hier in ons land en op scholen bij mijn kinderen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_190671409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 23:26 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Wat ik ergerlijk vind aan interviews als deze en ook interviews met vergelijkbare figuren zoals Holleerder of de documentaires over Ted Bundy is dat de dader een cultstatus lijkt te krijgen. Ik vind dat dat teveel eer is voor mensen dit soort gruweldaden op hun geweten hebben. Daarbij, we belichten nauwelijks het perspectief van de slachtoffers. Dat is niet alleen hypocriet, het is een dikke middelvinger naar de slachtoffers en familieleden van deze slachtoffers die dat is overkomen. En dat voor de kijkcijfers en morbide curiositeit van het publiek.

En nee, ik heb niet het interview van Holleerder of de documentaire Ted Bundy gezien. Ik support deze vorm van entertainment uit principe niet.
Exact zo met Badr vs Rico. Die hele Badr is een aso klootzak van de 1e orde, maar omdat er schijnbaar 'vraag' is van achterlijk volk naar een gevecht tussen die opgever en Rico komt er een gevecht. Media hype zorgt voor kijkcijfers en geld. WALGELIJK!!!!!!!!! :r :r :r :r :r :r :r :r

Shame on you wie gekeken heeft. Je bent gemanipuleerd!!

Margriet had het beter gedaan om een Jezidi vrouw te intervieuwen die meerdere verkrachtingen door de IS mannen van dit achterlijk wijf heeft overleefd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_190672295
Ging mis deze post.

[ Bericht 98% gewijzigd door kalinhos op 27-12-2019 02:06:08 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190672315
Ik heb vorig jaar die podcast geluisterd en kan me best ergens voorstellen dat een kind van 17/18 niet altijd de juiste keuzes maakt. Ik deed ook dingen toen waarvan ik nu denk Ok dit was stom. Weliswaar niet aansluiten bij een kalifaat maar ik heb ook nooit in haar situatie gezeten.

Van wat ik uit de podcasts begreep is ze er half ingetrickt om naar Syrië te gaan en vrij snel toen ze er eenmaal was wilde ze weg. Niet per se weg vanwege ISIS maar vooral weg vanwege haar man. Tegelijkertijd heeft ze toen de beslissing gemaakt om te ontsnappen en dat is een beslissing die bij ontdekking onherroepelijk tot de doodstraf had geleid dusja je kan wel zeggen dat ze écht wegwilde. Wonderbaarlijk is haar dat toen gelukt.

Of haar hele verhaal in de podcast waar is, is lastig te verifiëren. Haar pa beschrijft een beeld wat Laura ook beschrijft maargoed dat zijn slechts 2 personen waaronder de dader. Haar ontsnapping is wel geverifieerd.
Desalniettemin intens spannende podcast en een aanrader.

Dat ze op 1e kerstdag ineens onherkenbaar op tv komt slaat nergens op natuurlijk. Ik vind t prima dat je zo iemand interviewt, maar dan wel in Zembla of Nieuwsuur, gewoon kritische interviews.

Voor 1e kerstdag moet je gezellig Frenkie de Jong of Beau van Erven Dorens vragen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_190672330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 23:20 schreef sp3c het volgende:
heel dat programma is niet nodig
metal up your ass
pi_190672517
Ah joh, wat is een beetje genocide hier en daar en het herinstutionaliseren van slavernij nou helemaal? Zijn we niet allemaal jong geweest? Hebben we niet allemaal voor de verwezenlijking van dergelijke (aan het geloof onttrokken) idealen de halve wereld over gereisd en ons bij een religieus gedreven "strijdgroep" gevoegd?

Vind het zo kinderachtig en racistisch dat we nu hier allemaal zitten te doen alsof Laura Hansen iets heel vreemds heeft gedaan. Ze heeft enkele maandjes huisarrest in een drie sterren hotel gehad, daarmee is de zaak gewoon af en verdient zij alle rechten die komen met het Nederlanderschap.
pi_190674668
#evelinedev is trending gemaakt op twitter waarna ze haar account heeft verwijderd. Lekker makkelijk.
pi_190674726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
klopt dus de volgende uitzending met Volkert van der Graaf en mocht hij ooit vrijkomen dan ook Marc Dutroux maar even. Mensen die hun straf hebben uitgezeten MOET je natuurlijk een podium geven toch LV?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:14:34 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190674742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

klopt dus de volgende uitzending met Volkert van der Graaf en mocht hij ooit vrijkomen dan ook Marc Dutroux maar even. Mensen die hun straf hebben uitgezeten MOET je natuurlijk een podium geven toch LV?
Nee. Maar je MOET wel accepteren dat ze terugkomen in de maatschappij. Zo zit ons strafrecht nu eenmaal in elkaar. Straf uitgezeten = herstel van je rechten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:23:41 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_190674850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Maar je MOET wel accepteren dat ze terugkomen in de maatschappij. Zo zit ons strafrecht nu eenmaal in elkaar. Straf uitgezeten = herstel van je rechten.
Ja, dat is zeker zo.
pi_190674926
Wel mooi dat de NPO de FvD niet uitnodigd voor een slotdebat vlak voor de verkiezingen maar dit verhaal wel aan de man wil brengen. Even los van of je de FvD steunt of niet.. 'Het is de tijd waar in we leven' is dan meer waarheid dan ooit helaas.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:49:48 #66
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_190675212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Van wie moet je dat accepteren? Je mag het toch best intern niet accepteren?
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:54:14 #67
66444 Lord_Vetinari
pi_190675297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Van wie moet je dat accepteren? Je mag het toch best intern niet accepteren?
Ja hoor. Maar voor de wet moet je het accepteren. Ne bis in idem en zo.
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:56:23 #68
396550 Richestorags
pi_190675331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om Paul Simon te citeren:

I’ll repeat myself at the risk of being cruel....

[ afbeelding ]
Nou dit raakt me wel hoor. Zeg, als jij zo van het recht zegeviert bent, waarom ben je er geen voorstander van dat deze kalifaat chick in Irak / Syrië wordt berecht? Daar heeft ze haar misdaden begaan. Niet meer dan fair dat ze met het rechtsysteem van Bashar wordt geconfronteerd dan. Zij wilde immers Bashar omver werpen.
  vrijdag 27 december 2019 @ 10:59:38 #69
66444 Lord_Vetinari
pi_190675380
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nou dit raakt me wel hoor. Zeg, als jij zo van het recht zegeviert bent, waarom ben je er geen voorstander van dat deze kalifaat chick in Irak / Syrië wordt berecht?
Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:05:50 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190675486
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat ze daar niks heeft misdaan.
De gevangenissen zitten vol met mensen -die naar eigen zeggen- niks hebben misdaan :)

quote:
Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
Ze is ontsnapt en volgens de wetten die daar golden stond daarop de doodstraf. Je kan het oneens zijn met de straf, maar je conclusie is foutief.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190675533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Denken dat ze alt right kunnen pacificeren met redelijke argumenten. Ze heeft haar straf uitgezeten is voor die mensen niet genoeg. Ze had opgehangen moeten worden als je Wilder en Baudet c.s. (En 80% van FOK!) Mag geloven.
95 procent van fok bedoel je, die wel de realiteit onder ogen zien ipv al die wegkijkers
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:10:01 #72
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_190675553
Vroeger kwamen de NSB'ers die hun straf hadden uitgezeten vast ook wel op tv toch.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:10:34 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_190675561
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:10 schreef Catkiller het volgende:
Vroeger kwamen de NSB'ers die hun straf hadden uitgezeten vast ook wel op tv toch.
Het duurde een paar decennia, maar inderdaad.
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:13:27 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_190675605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

aannames op zich ook niet maar je slaat er elke discussie dood mee ...

ik ben niet onverschillig hier, jij bent dat, wat natuurlijk geen doodzonde is ofzo
ik ben juist uitermate geinteresseert in 'de andere kant' en nee waarom dat niet zou moeten kunnen is niet hierboven beschreven ... in mijn ogen niet iig

ik zie veel mensen roepen dat het een kutwijf is enzo en daar ben ik het 100% mee eens maar ik zie niet waarom je haar als journalist niet zo mogen interviewen

kan dat het een slecht interview is dat weet ik nog niet maar echt problemen heb ik er niet mee dat er een keer een wat minder populair persoon voor de microfoon verschijnt, sterker wmb is dat hun werk
Ik vind het ook interessant. Maar Margriet van der Linden was echt poeslief. Dit was geen interview. Dit was gewoon promotie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_190675749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 10:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wel mooi dat de NPO de FvD niet uitnodigd voor een slotdebat vlak voor de verkiezingen maar dit verhaal wel aan de man wil brengen. Even los van of je de FvD steunt of niet.. 'Het is de tijd waar in we leven' is dan meer waarheid dan ooit helaas.
Dat debat was tussen de 14 grootste partijen met als afweging peildatum 1 februari 2017 én het aantal zetels in de 2e kamer en o.a. FvD hoorde toen nog niet tot die 14 grootste. Andere partijen die te klein waren zijn ook niet uitgenodigd.

Inmiddels is FvD gegroeid en wel bij debatten uitgenodigd. Ook komende maart zullen ze er zijn.

Dat is huilen om te huilen.
pi_190675785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat debat was tussen de 14 grootste partijen met als afweging peildatum 1 februari 2017 én het aantal zetels in de 2e kamer en o.a. FvD hoorde toen nog niet tot die 14 grootste.

Inmiddels is FvD gegroeid en wel bij debatten uitgenodigd. Ook komende maart zullen ze er zijn.

Dat is huilen om te huilen.
Ja dat was lekker selectief omdat FvD helemaal niet op de Peilwijzer stond (dat was wel hun eigen schuld).
In principe waren ze toen natuurlijk wel groter dan wat andere kleinere partijtjes.

Maar goed, ik vind het gewoon typisch dat ze voor dit soort zendtijd minder kritisch zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190675938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik vind het ook interessant. Maar Margriet van der Linden was echt poeslief. Dit was geen interview. Dit was gewoon promotie.
Ik heb niet gekeken maar hier was ik al bang voor.
pi_190676125
Woede om jihadbruid op tv
Margriet van der Linden interviewde Laura H. op televisie, waarna een storm van kritiek losbarstte.

AMSTERDAM Onbegrip en ongeloof over een tv-interview met Laura H., het ’kalifaatmeisje’, dat in het tv-programma Mensen met M volgens critici vooral in de slachtofferrol mocht kruipen. „De NPO heeft de grootste slachtoffers van deze tijd gevonden: IS-vrouwen. Terwijl wat met de echte slachtoffers gebeurt natuurlijk gruwelijk is”, vindt rechtsgeleerde Afshin Ellian.
Hij ziet dat met name de publieke omroep er vaker voor kiest om IS-bruiden te portretteren als slachtoffer. „Ze hebben geen moreel kompas. Voor hen is iedereen een slachtoffer. Dat is niet bij IS-vrouwen begonnen, hoor. Willem Holleeder kreeg ook een podium bij College Tour”, signaleert hij.
Laura H. uit Zoetermeer vertrok in 2015 naar het kalifaat. Een jaar later ontvluchtte ze het IS-gebied en werd bij terugkomst in Nederland veroordeeld tot een celstraf vanwege het voorbereiden van terroristische misdrijven. Inmiddels is ze weer vrij.
Het gewraakte interview van Margriet van der Linden met ’kalifaatmeisje’ Laura H. werd uitgezonden op eerste kerstdag. Daags erna werd op Twitter druk gefulmineerd over het gebrek aan kritische vragen en het podium dat H. kreeg. „Ik heb vorig jaar al voorspeld dat het IS-tuig in Nederlandse talkshows gaat verschijnen met jankverhalen. Alles voor de kijkcijfers en de ophef”, laat oorlogsjournalist Harald Doornbos weten.
„Het programma spreekt over een andere afslag die Laura H. heeft genomen, daarbij doen ze alsof de vrouw een klein foutje heeft gemaakt”, zegt Brenda Stoter Boscolo, die een boek schreef over de slachtoffers van de IS-terreur. „Het programma had er ook voor kunnen kiezen om een slachtoffer uit te nodigen”, stelt Stoter Boscolo. „Dit is een klap in het gezicht van de minderheden die door de genocidale organisatie van IS vervolgd zijn. Daders worden door dit soort uitzendingen verheerlijkt.”

Ook politici reageren vol onbegrip op de uitzending met de Zoetermeerse Syriëganger. VVD-Kamerlid Dilan Yesilgöz is verontwaardigd. „Blijft wonderlijk dat er zoveel sympathie en aandacht is voor IS’ers en daarbij nauwelijks een woord over hun gruweldaden.”
Kro-Ncrv krijgt van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt gratis advies. „Nodig voor een volgende kerstspecial een slachtoffer van het ’IS-kalifaat’ uit”, oppert de christendemocraat. „Luister eens naar Nobelprijswinnares Nadia Murad over foltering, genocide, seksslavernij in het kalifaat.”

’Positieve reacties’
„We zien dat de uitzending veel met mensen doet. Er zijn negatieve reacties, maar juist ook heel veel positieve reacties”, laat een woordvoerder van Kro-Ncrv weten in een schriftelijke reactie op de commotie. Volgens de woordvoerder is de timing van de uitzending en de keuze voor de gast verdedigbaar.
„Laura heeft haar straf uitgezeten en probeert haar leven weer op de rit te krijgen. Het is een opzienbarend verhaal. Door dit te vertellen, appelleert het aan vergevingsgezind zijn, en past het ook in deze tijd.”
Daarmee is Ellian het grondig oneens.
„Dit op eerste kerstdag uitzenden is een hele grote middelvinger naar de protestantse en katholieke kerk. En als je zo’n interview maakt: confronteer iemand met beelden uit het kalifaat. Probeer achter de waarheid te komen.”

Telegraaf
Je weet pas wat je mist als het er niet is.
pi_190676176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja dat was lekker selectief omdat FvD helemaal niet op de Peilwijzer stond (dat was wel hun eigen schuld).
In principe waren ze toen natuurlijk wel groter dan wat andere kleinere partijtjes.

Maar goed, ik vind het gewoon typisch dat ze voor dit soort zendtijd minder kritisch zijn.

Ik vind het gejank, al helemaal als je beseft dat juist Thierry Baudet 24 december ook bij Mensen met M is geweest én uitgezonden. Gewoon bij de NPO.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-12-2019 11:49:17 ]
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:47:54 #80
396550 Richestorags
pi_190676281
quote:

[..]

Omdat ze daar niks heeft misdaan. Men maakt er hier een probleem van dat ze daarheen is gegaan (hoewel er elke week tv programma’s worden gemaakt over meisjes die naar allerlei gebieden vertrekken om met een gebronsde of licht of donkeebruine asonis te gaan foezelen), daar is ze gewoon een domme doos die een lekkere grote Middnoosterse piemel prefereert boven een westers lulletje. Dat is niet verboden in die gebieden.. Je mag daarheen komen. En zolang je geen stoute dingen doet is er geen reden om je daar te berechten.
Ze heeft niks misdaan :')

Wie ben jij om dat te zeggen? Het is aan de rechters van Bashar, of, als je IS als de geldende autoriteit in dat gebied ziet, aan hen om te bepalen of wat ze heeft gedaan strafbaar is. Het zal in beide gevallen niet gunstig voor haar zijn...
pi_190676315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze heeft niks misdaan :')

Wie ben jij om dat te zeggen? Het is aan de rechters van Bashar, of, als je IS als de geldende autoriteit in dat gebied ziet, aan hen om te bepalen of wat ze heeft gedaan strafbaar is. Het zal in beide gevallen niet gunstig voor haar zijn...
In Syrie of Irak hadden ze haar gewoon opgeknoopt, hier in Nederland mag ze gezellig op een interview komen bij tante Sidonia.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190676336
quote:

[..]

Die radicale moslims op FOK! beginnen mij zwaar de keel uit te hangen met hun zielig geprovoceer.
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 11:52:10 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190676353
als er al radicale moslims op FOK! zitten dan houden ze zich juist behoorlijk rustig
pi_190676380
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Die radicale moslims op FOK! beginnen mij zwaar de keel uit te hangen met hun zielig geprovoceer.
Je begint zelf wat te radicaliseren, je uitspraken richting anderen worden steeds extremer en harder. Ik mag hopen dat het bij uitspraken blijft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:52 schreef sp3c het volgende:
als er al radicale moslims op FOK! zitten dan houden ze zich juist behoorlijk rustig
Ik zou ze ook niet aan kunnen wijzen.

Het "ongehoorde" groepje rechts op FOK! is echter wel luid vertegenwoordigd.
pi_190676401
quote:

[..]

Je zelfverkozen onwetendheid en selectieve beoordeling en veroordeling zijn, zeker in dit geval, intens tenenkrommend.
  vrijdag 27 december 2019 @ 11:56:02 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190676430
Lekker belangrijk ook weer, je hoeft niet te kijken hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190676452
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
Lekker belangrijk ook weer, je hoeft niet te kijken hoor.
Toen Baudet in dat programma was hoorde ik gek genoeg niemand klagen, terwijl dat voor ons, NPO kijkende extreem linksen wel een keiharde klap in het gezicht is.

:+
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 11:59:04 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190676481
Baudet vergelijken met dit kutje is wel heel vergezocht hoor

dat gaat nergens over
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 12:02:03 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190676539
tenzij je de tweede kamer wilt bestempelen als een terroristische organisatie maar zoals gezegd ... heel erg ver gezocht

ik geloof ook niet dat 'de linksen' voor en 'de rechtsen'tegen dit interview zijn, niet de hele wereld laat zich langs die grenzen opdelen
pi_190676583

quote:
De onverklaarbare empathie voor Laura H.

Kaj Brens , Historicus

De onherkenbaar gefilmde Laura werd hartelijk begroet door Margriet van der Linden: ‘Goed je te zien Laura. Hoe gaat het?’

In november bezocht ik met een vriendin een avondprogramma in debatcentrum De Balie. De avond opende met een monoloog van een bang en kwetsbaar meisje. Ze is bang voor haar man, die haar zonder enige aanleiding of waarschuwing in elkaar slaat. Bang voor het vreemde land waarin ze zich bevindt. Bang voor de bombardementen die om de haverklap plaatsvinden. Bang, vooral, voor haar jonge kinderen die in een oorlogsgebied moeten opgroeien. De actrice die de monoloog voorlas deed dat met een brok in haar keel.

U heeft uit de titel waarschijnlijk al kunnen afleiden dat de monoloog afkomstig is uit Thomas Rueb’s bestseller over ’s lands meest bekende, of beruchte, jihadbruid; Laura H. Als eerste teruggekeerde Syriëganger werd ze het gezicht van de discussie over IS, de val van het kalifaat, Nederlandse jihadisten en de vraag over wat te doen nu de uitreizigers wensen terug te keren naar het veilige en goddeloze Nederland.

En als gezicht van deze discussie staat de manier waarop men haar behandelt gelijk symbool voor hoe wij, als samenleving, met deze problematiek omgaan. En dat is problematisch. Om het zacht uit te drukken.

Eeuwig slachtoffer
Tijdens die avond in De Balie werd de toon gelijk gezet. Na het ontroerende monoloog kwam de regisseur van het aankomende toneelstuk over Laura H., Marcus Azinni, aan het woord. Waarom wilde hij hier een toneelstuk over maken, vroeg de presentator. Vanwege de ‘bijzondere levensloop van Laura’, antwoordde Azinni. Schrijver Thomas Rueb, die ook op het podium zat, klonk als een trotse vader wanneer hij vertelde over hoe goed het gaat met Laura. Ze heeft d’r HAVO-diploma gehaald. En wil nu het VWO afronden. En uiteindelijk misschien zelfs met kwetsbare, jonge vrouwen werken. Wat zou er mis kunnen gaan?

Ten slotte kwam Laura zelf ook aan het woord. De camera’s, die de hele avond draaiden, werden op non-actief gezet. Ze had een korte bijdrage geschreven die ze graag wilde delen met het ruimdenkende en tolerante publiek in De Balie. Ze vertelde over haar dromen en wensen, haar opleiding en haar kinderen. Soms een korte pauze om de zichtbare emoties te verwerken. Vergeten zal ze nooit, zegt ze, maar vergeven misschien wel. Je moet ook niet té hard voor jezelf zijn. Applaus volgde.

Na deze avond dacht ik dat het dieptepunt van deze discussie wel bereikt zou zijn. Er werd met geen woord gerept over de gruweldaden van IS en Laura’s medeplichtigheid. Gelukkig waren auteurs Brenda Stoter Boscolo (Het vergeten volk) en Celal Altuntas aanwezig om de panelleden, ons in het publiek en Laura er aan te herinneren wat de Jezidi’s en al die andere slachtoffers van de Islamitische Staat zijn aangedaan. En om enig balans aan te brengen in dit programma dat voor de rest bestond uit lofzang en empathie voor een veroordeelde terrorist. ‘Ze heeft haar leven zo goed weer opgepakt!’

M.
Maar toen zag ik dat Margriet van der Linden voor haar Kerstuitzending van Mensen met M. een gesprek zou voeren met Laura H. (en ‘generatiegenoot’ en Eurovisie-winnaar Duncan Lawrence). Deze uitzending spande de kroon. Van der Linden sprak op dezelfde eufemistische wijze als regisseur Marcus Azinni over het ‘ongelooflijke verhaal’ van Laura. En haar ‘waanzinnige ontsnapping’ uit ‘wat inmiddels bekend staat als’ het kalifaat. (Stond het destijds anders bekend, mevrouw Van der Linden?)

De onherkenbaar gefilmde Laura werd hartelijk begroet door Van der Linden: ‘Goed je te zien Laura. Hoe gaat het?’ De rest van de uitzending werd gekenmerkt door eenzelfde luchtige houding en depoging empathie en medelijden te wekken voor het kalifaatmeisje uit Zoetermeer. Zo kon Laura haar tekenkunsten laten zien. Eén daarvan was een zelfportret met blauw oog, of zoals Van der Linden het omschreef, van ‘een mishandelde jonge vrouw’.

In de uitzending van Mensen met M. werd Laura afgeschilderd als een rebels pubermeisje met een bewogen jeugd. Als een naïeveling die door haar dominante man werd gedwongen en geïndoctrineerd. Als een jonge vrouw die slechts op zoek was naar zingeving en geluk. En dit dacht te vinden in het theocratische paradijs van de Islamitische Staat. Nu volg ik de berichtgeving over Laura H. al een tijdje. En nog nooit heb ik haar verantwoordelijkheid horen nemen voor haar daden. Nog nooit heb ik haar afstand horen nemen van het jihadistische gedachtegoed. Nog nooit heb ik haar spijt horen betuigen. Telkens weer wordt de schuld bij iemand anders gelegd en elke keer zijn er mensen als Van der Linden die haar een platform bieden en haar neerzetten als slachtoffer. Schandalig!

Big Business
Maar naast het morele faillissement van Margriet van der Linden en regisseur Marcus Azinni wil ik ook nog iets anders aankaarten. Het merk Laura H. is behoorlijk succesvol. Na de bestseller van Rueb – welke de Brusseprijs en de Hebban Debuutprijs binnensleepte – verscheen er een podcast, er komt een toneelstuk, een tv-serie en er zijn media-optredens en avonden zoals in de Balie waar Laura zelf aan het woord komt. En voor zover ik weet, werkt Laura nog niet. Dus hoe betaalt ze de rekeningen?

Wordt ze betaald om in de uitzending van Van der Linden te verschijnen? Of bij De Balie? Ze kan eisen dat er geen kritische vragen worden gesteld, dus kan ze ook een vergoeding eisen? Krijgt ze een percentage van de opbrengst van het boek van Rueb? Speelt ze een rol in de vormgeving van haar karakter in het toneelstuk of de tv-serie? Krijgt ze hier royalty’s voor? Heeft ze, met andere woorden, haar verleden als extremist en uitreiziger weten om te zetten in een lucratieve bron van inkomsten? Is het te naïef om te denken dat ze zonder enige vergoeding aan deze projecten meewerkt?

Wellicht krijgen we hier geen antwoord op. Maar het feit dat er niet duidelijk wordt vermeld dat Laura niet wordt betaald voor haar hulp en samenwerking zegt wat mij betreft genoeg.
https://joop.bnnvara.nl/o(...)mpathie-voor-laura-h
pi_190676594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:02 schreef sp3c het volgende:
tenzij je de tweede kamer wilt bestempelen als een terroristische organisatie maar zoals gezegd ... heel erg ver gezocht

ik geloof ook niet dat 'de linksen' voor en 'de rechtsen'tegen dit interview zijn, niet de hele wereld laat zich langs die grenzen opdelen
Je kan bij Baudet ook kijken naar de mensen waar hij (ook internationaal) contacten mee onderhoudt, daar zitten toch echt wel discutabele mensen bij. Hij ontkent dat ook niet, verre van.

Dat wordt dan uitgelegd als "horizon verbreding", "het van 2 kanten kunnen bekijken", bla bla.

Als de NPO dan iemand uitnodigt om een verhaal van 2 kanten te kunnen bekijken is het ineens ongewenst. Neemt niet weg dat deze uitzending kritischer had kunnen zijn maar prima dat het onderwerp niet uit de weg wordt gegaan.
pi_190676687
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan bij Baudet ook kijken naar de mensen waar hij (ook internationaal) contacten mee onderhoudt, daar zitten toch echt wel discutabele mensen bij. Hij ontkent dat ook niet, verre van.

Dat wordt dan uitgelegd als "horizon verbreding", "het van 2 kanten kunnen bekijken", bla bla.

Als de NPO dan iemand uitnodigt om een verhaal van 2 kanten te kunnen bekijken is het ineens ongewenst. Neemt niet weg dat deze uitzending kritischer had kunnen zijn maar prima dat het onderwerp niet uit de weg wordt gegaan.
Je vergelijking Baudet / Laura H. was / is gewoon volslagen ongepast.

Is dat toegeven zo moeilijk?
pi_190676724
En laten we maar hopen dat door dit interview iedereen maar snel vergeet dat veel IS-vrouwen stelselmatig meewerkten aan de verkrachtingen en mishandelingen van gevangen genomen vrouwen en meisjes.
Volgens sommige slachtoffers waren de IS-vrouwen nog erger dan de mannelijke strijders zelf.

Maar hee: een feelgood-moment op tv he! ^O^ Daar doen ze het allemaal voor!
pi_190676738
Frappant trouwens :

Nergens op NOS iets over deze rel / ophef.

(Of ik mis iets ergens onderaan / weggewerkt)
pi_190676761
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je vergelijking Baudet / Laura H. was / is gewoon volslagen ongepast.

Is dat toegeven zo moeilijk?
Oh, ga er ook over janken. Je maakt m'n punt precies duidelijk nu.
pi_190676771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Oh, ga er ook over janken. Je maakt m'n punt precies duidelijk nu.
En jij het mijne.
pi_190676773
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Om een of andere reden moet onze verdraagzaamheid volledig op de spits gedreven en uitgenut worden voor, tja, waarvoor eigenlijk?
Coudenhove Kalergi plan. Google het. Dat is in full swing. Helaas.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190676776
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:12 schreef DrMabuse het volgende:
Frappant trouwens :

Nergens op NOS iets over deze rel / ophef.

(Of ik mis iets ergens onderaan / weggewerkt)
Waarom zou de NOS hier iets over moeten berichten? Het is een TV-programma. Ophef is ophef, gekrenkte zieltjes, meer niet.
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 12:15:07 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_190676793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

waar heb je het nou over man

de een is veroordeeld voor het voorbereiden van terroristische acties en de ander is democratisch verkozen parlementarier ... als je dat serieus vergelijkbaar vind dan kan ik daar weinig aan doen maar ik zou dat niet op de rest van 'de linksen' plakken want je gaat er heel weinig medestanders vinden
pi_190676846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waarom zou de NOS hier iets over moeten berichten? Het is een TV-programma. Ophef is ophef, gekrenkte zieltjes, meer niet.
De tering.

Het is nog droeviger dan ik al vermoedde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')