abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:50:18 #101
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190937097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:39 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

het klopt wel allemaal.
net zei je nog iets anders,(De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.) krabbel je nu al weer terug?
quote:
Als alles precies met elkaar zou kloppen wat de evangelisten hebben op geschreven, dat weet ik nu al wat jij gaat lopen zeggen

Ja dat heeft de 1 gewoon gekopieerd van de ander en hadden we eigenlijk aan evangelist genoeg gehad. :O
Dus dan schieten we nog weinig op. ;)
Het probleem is niet dat ze een verschillend verhaal vertellen maar dat ze elkaar tegenspreken.
pi_190937125
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:43 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Wat heeft een land precies met een geloof te maken? Met andere woorden, waarom vergelijk je Iran met christendom?

Tevens hebben we het al vaak zat gezegd en dat is dat de uitkomst bij zowel christendom als de islam voor andersdenkenden hetzelfde is. De hel. Want dat verdienen we. En omdat je weet dat je voor de islam bij de ongelovigen hoort en in de hel terechtkomt is het een slecht geloof. Bij christendom denk je dat je aan de goede kant van de lijn staat en kom je in de hemel. Daarom meen je dat christendom goed is en islam slecht. Terwijl ze beiden slecht zijn. Even slecht of de een slechter dan de andere is subjectief en ligt eraan waar je woont..

Moet je eens 400-500 jaar terug in de tijd, kijken of je christendom dan nog steeds beter vindt dan islam.
Ik beweer niet dat de kruistochten niet verkeerd waren.
Maar dan moet je wel eerst weten waarom ze die kruistochten hielden, was dat omdat het in de bijbel stond dat men uit naam van God dit moesten doen?
Of dachten ze dat ze dat moesten doen.
Maar ook luther heeft verkeerde dingen gedaan, zoals Joden haat.

Maar de Islam blijft haat zaaien, moorden plegen aanslagen plegen uit naam van allah.
Verder zou ik zeggen: kijk eens 400- 500 jaar verder (vandaag de dag bedoel ik dan dus)
En kijk of je dan christendom beter vindt dan Islam. ;)

Kijk dus eerst of het de mensen zijn die zulke dingen deden en of het werkelijk een opdracht was/ is van God (lees en leer wat de bijbel er over zegt)
Dan kom je er denk ik van zelf achter dat het voornamelijk het menselijke gedachte goed was en geen opdracht van God.
Waarom staat er anders in de bijbel dat we onze naasten lief moeten hebben als ons zelf?

kortom doe beter onderzoek.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190937295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:50 schreef hoatzin het volgende:

[..]

net zei je nog iets anders,(De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.) krabbel je nu al weer terug?
[..]

Het probleem is niet dat ze een verschillend verhaal vertellen maar dat ze elkaar tegenspreken.
De verhalen op zich zijn vergelijkbaar.

neem bijvoorbeeld het verhaal van de bezeten(en) uit mattheus 8 en lukas 8 en markus 5.

Lukas 8:27 Toen Hij aan land gegaan was, kwam een man uit de stad Hem tegemoet, die al lange tijd door demonen bezeten was. Hij had geen kleren aan en verbleef niet in een huis, maar in de grafspelonken.

Mattheüs 8:28 En toen Hij aan de overkant was gekomen, in het land van de Gergesenen, kwamen twee mensen die door demonen bezeten waren, Hem tegemoet; zij kwamen uit de grafspelonken en waren zeer gevaarlijk, zodat niemand langs die weg voorbij kon gaan.

Markus 5:2 En toen Hij uit het schip gegaan was, kwam Hem meteen uit de grafspelonken iemand met een onreine geest tegemoet.

Het gaat om de zelfde gebeurtenis, maar een ieder vertelt het op zijn manier hoe die het beleefd heeft.
zoals je ziet praat mattheüs over 2 mannen terwijl lukas en markus het maar over 1 man hebben.

kortom een vorm van oog getuigen verklaring.
Het gaat om het verhaal zelf en of het nu 1 of 2 mannen waren doet er niet toe.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:22:05 #104
545 dop
:copyright: dop
pi_190937469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel eerst weten waarom ze die kruistochten hielden, was dat omdat het in de bijbel stond dat men uit naam van God dit moesten doen?

Maar de Islam blijft haat zaaien, moorden plegen aanslagen plegen uit naam van allah.
Verder zou ik zeggen: kijk eens 400- 500 jaar verder (vandaag de dag bedoel ik dan dus)

Kijk dus eerst of het de mensen zijn die zulke dingen deden en of het werkelijk een opdracht was/ is van God (lees en leer wat de bijbel er over zegt)
Dan kom je er denk ik van zelf achter dat het voornamelijk het menselijke gedachte goed was en geen opdracht van God.
Waarom staat er anders in de bijbel dat we onze naasten lief moeten hebben als ons zelf?

heb jij wel eens de Koran gelezen?

Godvruchtigheid en deugd betekenen niet dat jullie je gezichten in de richting van het oosten of het westen wenden; maar godvruchtig en deugdelijk is hij, die gelooft in God en de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten en met liefde van zijn bezit weggeeft aan zijn verwanten, de wezen, de behoeftige mensen, de reiziger en degenen die moeten bedelen (of die een lening nodig hebben), en voor het vrijkopen van slaven, en degenen die het Gebed verrichten en de voorgeschreven zuiverende aalmoezen betalen. Evenals zij die zich houden aan hun verbond wanneer zij zich eraan hebben verbonden, en die geduldig en volhardend zijn, in tijden van armoede en ontberingen, en in tijden van strijd. Dezen zijn oprecht in hun geloof. Zij hebben vroomheid en gepaste eerbied voor God getoond

Denk je dat alleen de bijbel naaste liefde kent?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:43:58 #105
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190937713
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:08 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

De verhalen op zich zijn vergelijkbaar.

neem bijvoorbeeld het verhaal van de bezeten(en) uit mattheus 8 en lukas 8 en markus 5.

Lukas 8:27 Toen Hij aan land gegaan was, kwam een man uit de stad Hem tegemoet, die al lange tijd door demonen bezeten was. Hij had geen kleren aan en verbleef niet in een huis, maar in de grafspelonken.

Mattheüs 8:28 En toen Hij aan de overkant was gekomen, in het land van de Gergesenen, kwamen twee mensen die door demonen bezeten waren, Hem tegemoet; zij kwamen uit de grafspelonken en waren zeer gevaarlijk, zodat niemand langs die weg voorbij kon gaan.

Markus 5:2 En toen Hij uit het schip gegaan was, kwam Hem meteen uit de grafspelonken iemand met een onreine geest tegemoet.

Het gaat om de zelfde gebeurtenis, maar een ieder vertelt het op zijn manier hoe die het beleefd heeft.
zoals je ziet praat mattheüs over 2 mannen terwijl lukas en markus het maar over 1 man hebben.

kortom een vorm van oog getuigen verklaring.
Het gaat om het verhaal zelf en of het nu 1 of 2 mannen waren doet er niet toe.
Dat zijn de leuke en vergelijkbare verhaaltjes. Maar wat nu als de ene evangelist beweert dat de leerlingen "van verre stonden" , dus op grote afstand toen Jezus werd gekruisigd terwijl een ander doodleuk vermeldt dat hij zo'n beetje onder het kruis stond?

Of het probleem met de geboorte van Jezus: heeft Mattheus nu gelijk of Lucas? Ze kunnen namelijk niet beiden gelijk hebben. Eén van beiden spreekt in ieder geval niet de waarheid.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:52:59 #106
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190937833
quote:
Wijs gesproken. Verstand komt met de jaren, althans meestal.
pi_190939010
quote:

[..]

Zoals ik al vreesde. Je kijkt weer te eenzijdig naar alles en je negeert alle keren dat God zelf oproept tot genocide op andere volkeren. Of heel Openbaring waarin Gods toorn over de ongelovigen (lees andersdenkenden) zal worden uitgestort. Daarin is jouw Godheid niet beter dan Allah. Het is gewoon "je bent voor ons of tegen"...
Maar goed, beide geloven komen voort uit het jodendom en dat is vol met "wij tegen zij"...
Dus nee, ik vind niet christendom beter dan islam. Jij kijkt alleen naar de positieve kanten van christendom en negeert de slechte dingen. Of je doet alsof jouw God een lieverdje was. Of je doet alsof die god dat mag want hij heeft immers alles geschapen?
Alsof er een kronkel in je redeneringsvermogen zit..

Mij hoef je niet te zeggen beter onderzoek te doen. Komt nogal lachwekkend over namelijk :'(
Ben 25 jaar netjes christen geweest, kende de bijbel als mijn broekzak etc....
Maar nu kijk ik er objectief naar in plaats van met het vooroordeel dat God liefde is en als er vreemde zaken zijn het goedpraten zoals jij nu doet.
  woensdag 8 januari 2020 @ 18:30:09 #108
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190939319
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:07 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Zoals ik al vreesde. Je kijkt weer te eenzijdig naar alles en je negeert alle keren dat God zelf oproept tot genocide op andere volkeren. Of heel Openbaring waarin Gods toorn over de ongelovigen (lees andersdenkenden) zal worden uitgestort. Daarin is jouw Godheid niet beter dan Allah. Het is gewoon "je bent voor ons of tegen"...
Maar goed, beide geloven komen voort uit het jodendom en dat is vol met "wij tegen zij"...
Dus nee, ik vind niet christendom beter dan islam. Jij kijkt alleen naar de positieve kanten van christendom en negeert de slechte dingen. Of je doet alsof jouw God een lieverdje was. Of je doet alsof die god dat mag want hij heeft immers alles geschapen?

Mij hoef je niet te zeggen beter onderzoek te doen. Komt nogal lachwekkend over namelijk :'(
Maar nu kijk ik er objectief naar in plaats van met het vooroordeel dat God liefde is en als er vreemde zaken zijn het goedpraten zoals jij nu doet.
Het is niet alleen lachwekkend, het is ook nog eens arrogant. Zijn volgende reactie is waarschijnlijk dat je je wel moet laten bekeren zodat de Heilige Geest in je komt wonen waardoor God jou duidelijk zal maken wat er nu precies bedoelt wordt. Same 'ol story....
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_190940901
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 19:14 schreef dop het volgende:

[..]

Als ik voor elke moord in naam van het christendom een cent kreeg was ik ook een rijk man.
Wat een slap voorbeeld.
Er zijn beter geloven te vinden die veel verdraagzamer zijn. Maakt dat een beter of meer juist geloof?
Zoek eens op hoeveel moorden er in naam van het atheïsme zijn gepleegd. Is dat enig argument voor mijn gelijk?

Wat mij betreft hebben zowel christendom als islam rare verhalen. En worden beide misbruikt voor macht en moord.
Is daar mee elk christenen of moslim een moordenaar?
Is de islam daarom slecht, maar vind je het christendom dan in eens wel het juiste geloof?

Je praat weer eens onzin want christenen zijn de enige die de Heilige Geest krijgen waardoor je pas kan veranderen. Dus de moorden in het christendom zijn erg laag kan ik je zeggen. En je verward christenen met katholieken denk ik. En tuurlijk heb je mensen die zeggen christelijk te zijn maar zijn het niet om de boel op te lichten. En alle geloven die er zijn naast het christendom dienen niet de ware God maar dienen afgoden.
pi_190941079
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:41 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Volgens sjoemie moet eerst de heilige geest in je komen om god te kunnen aanvaarden en de bijbel te kunnen begrijpen.
Hoe je er dus achter kan komen dat de heilige geest nog geen bezit van je hebt genomen is door dat je nog steeds logische nadenkt. Want met logisch nadenken kan je nooit tot god komen. Klaarblijkelijk heeft god een hekel aan mensen die zelf nadenken.😉
God ziet in deze wereld drie mensen - de natuurlijke mens, de vleselijke mens, de geestelijke mens.

De natuurlijke mens we vinden zijn portret getekend in 1 Korinthe 2:14. Wie is hij?

De mens, zoals hij van zijn ouders kwam, moge rijk begaafd, welgemanierd en zeer ontwikkeld zijn - een prachtig product van de maatschappij - maar hij is niet aangeraakt door de Geest van God. Hij is geestelijk onbekwaam. Hij begrijpt niet 'de dingen, die des Geestes zijn'. Hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden. Hij mag de Bijbel lezen, maar hij begrijpt het niet. Zo berispt Jezus de mensen van Zijn tijd. Ogen hebbende, zien zij niet, oren hebbende, horen zij niet. Hoe droevig! Het enige geneesmiddel is de wedergeboorte. Aan hem, die geboren is uit de Geest, geeft God een geestelijk oog en een geestelijk oor. Hoeveel mist de natuurlijke mens! 'Gij moet wedergeboren worden', om reeds hier en nu te kunnen genieten.

De geestelijke mens

'Maar de geestelijke mens onderscheidt wel alle dingen' (1 Kor. 2:15). Wie is hij?
Iemand, die geboren is uit de Geest, ongetwijfeld! Maar meer: hij wordt gecontroleerd door de Geest. Hij wordt geleid door de Geest. Hij wandelt in de Geest. Hij confronteert zijn medemens met de vrucht van de Geest. En om het geheim te openbaren: hij heeft de geest of de gezindheid van Christus. Hoe wordt die verkregen? Door geboorte. Evenals de baby, geboren in de menselijke familie, in het verborgene de geest van de mens bezit, zo is ook hij, die in de familie van God geboren wordt, begiftigd met de geest van Christus. Wat een mogelijkheden! Zijn leven zal de liefelijkheid van het karakter van Christus aannemen. Iemand die geboren is uit de Geest behoort ook dadelijk voort te gaan en door de Geest gecontroleerd en geleid te worden. Wat zou de Gemeente van Christus niet zijn en doen, als dat het geval was. Maar helaas, dat is het niet. De meeste christenen zijn er tevreden mee gered te zijn. Zij worden nog beheerst door het vlees, zoals in de gemeente van Korinthe, die gekenmerkt werd door verdeeldheid, scheuringen, rechtsgedingen en immoraliteit van de ergste soort. Deze toestanden waren o.a. aanleiding tot het schrijven van de Korinthe-brieven.

De vleselijke mens

'Ik kan tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken' (1 Kor. 3:1). Abnormaal! Hij is een mens, geboren uit de Geest, maar hij laat zich toch nog leiden door het vlees.

Drie kenmerken worden genoemd:
1 Wat betreft de geestelijke groei: slechts baby's - een geval van langdurig babyschap. Hoevelen kunnen evenals baby's niet lopen of praten!
2 Wat betreft het dieet: 'lk heb u met melk gevoed, en niet met vaste spijs'. Alleen maar capabel om babyvoedsel tot zich te nemen, zullen zij nimmer tot wasdom komen.
3 Wat betreft het gedrag: 'Onder u is nijd en twist en tweedracht'. Zij wandelen 'naar de mens', dat wil zeggen: precies als ongeredde mensen. Zij hebben de kenmerken van de natuurlijke mens.

Het christelijk karakter kan worden vergeleken met een bouwwerk, waarvan Christus het fundament is. Het gebouw moet in overeenstemming zijn met het fundament. Hier ligt onze verantwoordelijkheid: ons leven moet zijn Christus-gelijkvormig! De geestelijke en de vleselijke mens staan tegenover elkaar. Het werk van de één, die in de Geest geleefd heeft, zal 'blijven', en hij 'zal loon ontvangen'. De andere mens lijdt onuitsprekelijk verlies. Zijn verlossing was verankerd aan het kruis en hangt niet af van wat hij gedaan of niet gedaan heeft. Maar zijn vleselijk leven is hem een oorzaak tot groot verlies.
pi_190941159
quote:

[..]

25 jaar christen geweest en je dan afvragen waarom God volkeren eruit haalt en waarom hij straks 7 plagen over de wereld laat komen :? En nog zeggen dat je jou niet moet vertellen beter onderzoek te doen...nou dat moet je dan toch echt wel,want als je dit al niet eens snapt wat nog best simpel te zien is ook hoe moet het dan met de dingen die veel moeilijker te begrijpen zijn..? Dus je snapt het probleem van de zonde niet en je mist het feit dat God 100% goed is en de zonde haat en moet bestraffen want anders is Hij niet rechtvaardig. En zijn tijd zit er bijna op en mensen hebben tijd zat gehad om zich te laten bekeren en gered te worden om naar de hemel te kunnen en om aan die laatste 7 jaar te ontsnappen want dat wordt de ergste tijd ooit.

[ Bericht 11% gewijzigd door Doedelzak77 op 08-01-2020 21:16:43 ]
pi_190941344
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:22 schreef dop het volgende:

[..]

heb jij wel eens de Koran gelezen?

Godvruchtigheid en deugd betekenen niet dat jullie je gezichten in de richting van het oosten of het westen wenden; maar godvruchtig en deugdelijk is hij, die gelooft in God en de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten en met liefde van zijn bezit weggeeft aan zijn verwanten, de wezen, de behoeftige mensen, de reiziger en degenen die moeten bedelen (of die een lening nodig hebben), en voor het vrijkopen van slaven, en degenen die het Gebed verrichten en de voorgeschreven zuiverende aalmoezen betalen. Evenals zij die zich houden aan hun verbond wanneer zij zich eraan hebben verbonden, en die geduldig en volhardend zijn, in tijden van armoede en ontberingen, en in tijden van strijd. Dezen zijn oprecht in hun geloof. Zij hebben vroomheid en gepaste eerbied voor God getoond

Denk je dat alleen de bijbel naaste liefde kent?
Ga dat vieze satanische boek(die van satan komt die zich voordeed als een engel van licht en waar de bijbel al voor gewaarschuwd heeft) niet vergelijken met Gods woord.

Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt. Dus mohammed was vervloekt en zit in de hel nu waar hij thuis hoort. En het graf van Jezus was leeg en van mohammed niet daar liggen zijn botten en kan dus niets voor je doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Doedelzak77 op 08-01-2020 21:25:38 ]
pi_190941523
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:43 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Wat heeft een land precies met een geloof te maken? Met andere woorden, waarom vergelijk je Iran met christendom?

Tevens hebben we het al vaak zat gezegd en dat is dat de uitkomst bij zowel christendom als de islam voor andersdenkenden hetzelfde is. De hel. Want dat verdienen we. En omdat je weet dat je voor de islam bij de ongelovigen hoort en in de hel terechtkomt is het een slecht geloof. Bij christendom denk je dat je aan de goede kant van de lijn staat en kom je in de hemel. Daarom meen je dat christendom goed is en islam slecht. Terwijl ze beiden slecht zijn. Even slecht of de een slechter dan de andere is subjectief en ligt eraan waar je woont..

Moet je eens 400-500 jaar terug in de tijd, kijken of je christendom dan nog steeds beter vindt dan islam.
Dan ken je je geschiedenis weer erg goed man man...

De kerk die deze kruistochten organiseerde, de Rooms-katholieke Kerk, is geen christelijke gemeente. Men dient daar de koningin des hemels net zoals de oude volken dat deden. Het Rooms-katholieke systeem is niets minder dan het Babylonische afgodensysteem met hier en daar een christelijk sausje. Het is het Roomskatholicisme dat bekend is van de inquisitie. Vele miljoenen mensen zijn onder andere in de Middeleeuwen gestorven op de brandstapel of door een andere vorm van marteling omdat zij de bijbel geloofden in plaats van Rome
  woensdag 8 januari 2020 @ 21:09:52 #114
545 dop
pi_190941577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:28 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je praat weer eens onzin want christenen zijn de enige die de Heilige Geest krijgen waardoor je pas kan veranderen. Dus de moorden in het christendom zijn erg laag kan ik je zeggen. En je verward christenen met katholieken denk ik. En tuurlijk heb je mensen die zeggen christelijk te zijn maar zijn het niet om de boel op te lichten. En alle geloven die er zijn naast het christendom dienen niet de ware God maar dienen afgoden.
Je praat weer of je God zelf bent. Maar het verschil tussen goed of kwaad ken je niet eens.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_190941642
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:56 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ga dat vieze satanische boek(die van satan komt die zich voordeed als een engel van licht en waar de bijbel al voor gewaarschuwd heeft) niet vergelijken met Gods woord.
Een christen die de bijbel volgt, heult met de vijand. De bijbel zoals wij hem kennen is een product van het Romeinse rijk, aka de satan. Over satanistische boeken gesproken....
pi_190942000
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:50 schreef hoatzin het volgende:

[..]

[..]

Wie waren nou die eerste getuigen na de opstanding? Die vrouwen (welke?) of Petrus (volgens Paulus)?

Allemaal heel logisch natuurlijk, verschillende verklaringen. Net zo logisch als dat vrouwen naar een graf gaan om een lichaam te balsemen dat al dagen begraven ligt, afgesloten met een steen die ze zelf niet kunnen wegwentelen, en dat allemaal terwijl gekruisigden meestal aan het kruis werden laten gehangen als deel van de vernedering.

Allemaal logisch. En dat is nog maar het topje van de logische ijsberg :Y
  woensdag 8 januari 2020 @ 21:42:55 #117
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_190942099
Doedelzak wat is het probleem met de katholieke kerk eigenlijk?
Liefde voor God
pi_190947922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:42 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Doedelzak wat is het probleem met de katholieke kerk eigenlijk?
Dat het satanisten zijn aan de top en ze een vals evangelie brengen en mensen die katholiek zijn dus misleid worden. En dat ze miljoenen christenen hebben vermoord om de waarheid en de juiste bijbel tegen te houden. Daarom heb ik een hekel aan die kerk.
pi_190947953
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 21:13 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Een christen die de bijbel volgt, heult met de vijand. De bijbel zoals wij hem kennen is een product van het Romeinse rijk, aka de satan. Over satanistische boeken gesproken....
Hoe kom je aan die onzin want de bijbel komt van God niet van de mens die het wel schreef maar door God gedicteerd. En satan heeft ook zijn eigen boek, want die wil in alles God kopiëren en dat is de koran.
  donderdag 9 januari 2020 @ 13:22:36 #120
545 dop
pi_190948798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:13 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die onzin want de bijbel komt van God niet van de mens die het wel schreef maar door God gedicteerd. En satan heeft ook zijn eigen boek, want die wil in alles God kopiëren en dat is de koran.
Waarom heeft God dan aan verschillende mensen verschillende versies van het zelfde verhaal gedicteerd?
En waarom juist de katholieke kerk gebruiken om de samenstelling van het geheel te bepalen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 13:51:25 #121
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190949131
quote:
Jij kijkt alleen naar de positieve kanten van christendom en negeert de slechte dingen.
Ik ken geen enkele christen die dit niet doet. En als je de slechte en onlogische zaken aanhaalt dan worden ze kwaad of komen met dooddoeners dat je het niet kun snappen omdat je niet gelooft.

quote:
Idem dito hier.
  donderdag 9 januari 2020 @ 13:54:20 #122
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190949168
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:10 schreef Doedelzak77 het volgende:
Dat het satanisten zijn aan de top en ze een vals evangelie brengen
Het evangelie dat jij aanneemt is bepaald door de Rooms Katholieke kerk, evenals de dogma's die deze kerk heeft verzonnen en die jij omarmt.

Wat wil je nou?
pi_190949476
quote:

[..]

Wat bedoel je met dat ik zaken "goed" praat.
Ik heb meermaals aan gegeven dat God ook rechtvaardig is.
Wat betreft het uitstorten van God's toorn in openbaring, dat gebeurd pas aan het eind der tijden.
Als de maat voor God vol is, op dit moment leven we nog in de genade tijd waarin wij dus nog tijd hebben om voor God te kiezen.
Want eens zal elke knie zich voor God buigen.

Waarom zou God niet mogen bepalen wie er uit eindelijk in de hemel komt en wie niet?

En waar roept God in het N.T. op tot genocide?
Dat wij dus in zijn naam alle ongelovigen moeten uitroeien?
Noem eens een paar teksten die er toe oproepen.

Dat 25 jaar "netjes" christen zijn, dat doet mij nogal jeuken.
Alsof jij nooit iets verkeerds hebt gedaan in die jaren al was het maar in je jeugd.
Stiekem een snoepje pakken bijvoorbeeld. ;) nooit iets "zondigs" gedaan?
zoals ik het lees bij jouw heb ik het idee dat je een bepaald vast beeld had van hoe God is/ was voor jou. En als het dan ineens anders wordt of God doet iets niet wat jij wel had verwacht bijvoorbeeld dan is God in eens de bad guy.
Dan ken je misschien de bijbel van kaft tot kaft, maar kende je wel de werkelijke of diepere boodschap van de bijbel en teksten?
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 9 januari 2020 @ 14:36:22 #124
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190949642
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik heb meermaals aan gegeven dat God ook rechtvaardig is.
Simpel vraagje: Is het rechtvaardig dat God straft voor iets wat niet jij maar een ander gedaan heeft?
pi_190949744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Simpel vraagje: Is het rechtvaardig dat God straft voor iets wat niet jij maar een ander gedaan heeft?
Nee, menselijker wijs niet nee.
Iedereen zou eigenlijk op moeten draaien voor zijn eigen daden.
Maar dan zou er dus nooit iemand in de Hemel kunnen komen.

Maar is het dan niet juist geweldig dat Jezus vrijwillig al die straf gedragen, waardoor wij in geloof bij God mogen komen en horen.
Dat is genade, we moeten dus dankbaar zijn dat iemand het Wilde doen.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')