net zei je nog iets anders,(De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.) krabbel je nu al weer terug?quote:
Het probleem is niet dat ze een verschillend verhaal vertellen maar dat ze elkaar tegenspreken.quote:Als alles precies met elkaar zou kloppen wat de evangelisten hebben op geschreven, dat weet ik nu al wat jij gaat lopen zeggen
Ja dat heeft de 1 gewoon gekopieerd van de ander en hadden we eigenlijk aan evangelist genoeg gehad.![]()
Dus dan schieten we nog weinig op.
Ik beweer niet dat de kruistochten niet verkeerd waren.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:43 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
Wat heeft een land precies met een geloof te maken? Met andere woorden, waarom vergelijk je Iran met christendom?
Tevens hebben we het al vaak zat gezegd en dat is dat de uitkomst bij zowel christendom als de islam voor andersdenkenden hetzelfde is. De hel. Want dat verdienen we. En omdat je weet dat je voor de islam bij de ongelovigen hoort en in de hel terechtkomt is het een slecht geloof. Bij christendom denk je dat je aan de goede kant van de lijn staat en kom je in de hemel. Daarom meen je dat christendom goed is en islam slecht. Terwijl ze beiden slecht zijn. Even slecht of de een slechter dan de andere is subjectief en ligt eraan waar je woont..
Moet je eens 400-500 jaar terug in de tijd, kijken of je christendom dan nog steeds beter vindt dan islam.
De verhalen op zich zijn vergelijkbaar.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:50 schreef hoatzin het volgende:
[..]
net zei je nog iets anders,(De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.) krabbel je nu al weer terug?
[..]
Het probleem is niet dat ze een verschillend verhaal vertellen maar dat ze elkaar tegenspreken.
heb jij wel eens de Koran gelezen?quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat de kruistochten niet verkeerd waren.
Maar dan moet je wel eerst weten waarom ze die kruistochten hielden, was dat omdat het in de bijbel stond dat men uit naam van God dit moesten doen?
Of dachten ze dat ze dat moesten doen.
Maar ook luther heeft verkeerde dingen gedaan, zoals Joden haat.
Maar de Islam blijft haat zaaien, moorden plegen aanslagen plegen uit naam van allah.
Verder zou ik zeggen: kijk eens 400- 500 jaar verder (vandaag de dag bedoel ik dan dus)
En kijk of je dan christendom beter vindt dan Islam.
Kijk dus eerst of het de mensen zijn die zulke dingen deden en of het werkelijk een opdracht was/ is van God (lees en leer wat de bijbel er over zegt)
Dan kom je er denk ik van zelf achter dat het voornamelijk het menselijke gedachte goed was en geen opdracht van God.
Waarom staat er anders in de bijbel dat we onze naasten lief moeten hebben als ons zelf?
kortom doe beter onderzoek.
Dat zijn de leuke en vergelijkbare verhaaltjes. Maar wat nu als de ene evangelist beweert dat de leerlingen "van verre stonden" , dus op grote afstand toen Jezus werd gekruisigd terwijl een ander doodleuk vermeldt dat hij zo'n beetje onder het kruis stond?quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De verhalen op zich zijn vergelijkbaar.
neem bijvoorbeeld het verhaal van de bezeten(en) uit mattheus 8 en lukas 8 en markus 5.
Lukas 8:27 Toen Hij aan land gegaan was, kwam een man uit de stad Hem tegemoet, die al lange tijd door demonen bezeten was. Hij had geen kleren aan en verbleef niet in een huis, maar in de grafspelonken.
Mattheüs 8:28 En toen Hij aan de overkant was gekomen, in het land van de Gergesenen, kwamen twee mensen die door demonen bezeten waren, Hem tegemoet; zij kwamen uit de grafspelonken en waren zeer gevaarlijk, zodat niemand langs die weg voorbij kon gaan.
Markus 5:2 En toen Hij uit het schip gegaan was, kwam Hem meteen uit de grafspelonken iemand met een onreine geest tegemoet.
Het gaat om de zelfde gebeurtenis, maar een ieder vertelt het op zijn manier hoe die het beleefd heeft.
zoals je ziet praat mattheüs over 2 mannen terwijl lukas en markus het maar over 1 man hebben.
kortom een vorm van oog getuigen verklaring.
Het gaat om het verhaal zelf en of het nu 1 of 2 mannen waren doet er niet toe.
Wijs gesproken. Verstand komt met de jaren, althans meestal.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dan kom je er denk ik van zelf achter dat het voornamelijk het menselijke gedachte goed was en geen opdracht van God.
Zoals ik al vreesde. Je kijkt weer te eenzijdig naar alles en je negeert alle keren dat God zelf oproept tot genocide op andere volkeren. Of heel Openbaring waarin Gods toorn over de ongelovigen (lees andersdenkenden) zal worden uitgestort. Daarin is jouw Godheid niet beter dan Allah. Het is gewoon "je bent voor ons of tegen"...quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat de kruistochten niet verkeerd waren.
Maar dan moet je wel eerst weten waarom ze die kruistochten hielden, was dat omdat het in de bijbel stond dat men uit naam van God dit moesten doen?
Of dachten ze dat ze dat moesten doen.
Maar ook luther heeft verkeerde dingen gedaan, zoals Joden haat.
Maar de Islam blijft haat zaaien, moorden plegen aanslagen plegen uit naam van allah.
Verder zou ik zeggen: kijk eens 400- 500 jaar verder (vandaag de dag bedoel ik dan dus)
En kijk of je dan christendom beter vindt dan Islam.
Kijk dus eerst of het de mensen zijn die zulke dingen deden en of het werkelijk een opdracht was/ is van God (lees en leer wat de bijbel er over zegt)
Waarom staat er anders in de bijbel dat we onze naasten lief moeten hebben als ons zelf?
kortom doe beter onderzoek.
Het is niet alleen lachwekkend, het is ook nog eens arrogant. Zijn volgende reactie is waarschijnlijk dat je je wel moet laten bekeren zodat de Heilige Geest in je komt wonen waardoor God jou duidelijk zal maken wat er nu precies bedoelt wordt. Same 'ol story....quote:Op woensdag 8 januari 2020 18:07 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
Zoals ik al vreesde. Je kijkt weer te eenzijdig naar alles en je negeert alle keren dat God zelf oproept tot genocide op andere volkeren. Of heel Openbaring waarin Gods toorn over de ongelovigen (lees andersdenkenden) zal worden uitgestort. Daarin is jouw Godheid niet beter dan Allah. Het is gewoon "je bent voor ons of tegen"...
Maar goed, beide geloven komen voort uit het jodendom en dat is vol met "wij tegen zij"...
Dus nee, ik vind niet christendom beter dan islam. Jij kijkt alleen naar de positieve kanten van christendom en negeert de slechte dingen. Of je doet alsof jouw God een lieverdje was. Of je doet alsof die god dat mag want hij heeft immers alles geschapen?
Alsof er een kronkel in je redeneringsvermogen zit..
Mij hoef je niet te zeggen beter onderzoek te doen. Komt nogal lachwekkend over namelijk![]()
Ben 25 jaar netjes christen geweest, kende de bijbel als mijn broekzak etc....
Maar nu kijk ik er objectief naar in plaats van met het vooroordeel dat God liefde is en als er vreemde zaken zijn het goedpraten zoals jij nu doet.
Je praat weer eens onzin want christenen zijn de enige die de Heilige Geest krijgen waardoor je pas kan veranderen. Dus de moorden in het christendom zijn erg laag kan ik je zeggen. En je verward christenen met katholieken denk ik. En tuurlijk heb je mensen die zeggen christelijk te zijn maar zijn het niet om de boel op te lichten. En alle geloven die er zijn naast het christendom dienen niet de ware God maar dienen afgoden.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 19:14 schreef dop het volgende:
[..]
Als ik voor elke moord in naam van het christendom een cent kreeg was ik ook een rijk man.
Wat een slap voorbeeld.
Er zijn beter geloven te vinden die veel verdraagzamer zijn. Maakt dat een beter of meer juist geloof?
Zoek eens op hoeveel moorden er in naam van het atheïsme zijn gepleegd. Is dat enig argument voor mijn gelijk?
Wat mij betreft hebben zowel christendom als islam rare verhalen. En worden beide misbruikt voor macht en moord.
Is daar mee elk christenen of moslim een moordenaar?
Is de islam daarom slecht, maar vind je het christendom dan in eens wel het juiste geloof?
God ziet in deze wereld drie mensen - de natuurlijke mens, de vleselijke mens, de geestelijke mens.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:41 schreef Oscar123 het volgende:
[..]
Volgens sjoemie moet eerst de heilige geest in je komen om god te kunnen aanvaarden en de bijbel te kunnen begrijpen.
Hoe je er dus achter kan komen dat de heilige geest nog geen bezit van je hebt genomen is door dat je nog steeds logische nadenkt. Want met logisch nadenken kan je nooit tot god komen. Klaarblijkelijk heeft god een hekel aan mensen die zelf nadenken.😉
25 jaar christen geweest en je dan afvragen waarom God volkeren eruit haalt en waarom hij straks 7 plagen over de wereld laat komenquote:Op woensdag 8 januari 2020 18:07 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
Zoals ik al vreesde. Je kijkt weer te eenzijdig naar alles en je negeert alle keren dat God zelf oproept tot genocide op andere volkeren. Of heel Openbaring waarin Gods toorn over de ongelovigen (lees andersdenkenden) zal worden uitgestort. Daarin is jouw Godheid niet beter dan Allah. Het is gewoon "je bent voor ons of tegen"...
Maar goed, beide geloven komen voort uit het jodendom en dat is vol met "wij tegen zij"...
Dus nee, ik vind niet christendom beter dan islam. Jij kijkt alleen naar de positieve kanten van christendom en negeert de slechte dingen. Of je doet alsof jouw God een lieverdje was. Of je doet alsof die god dat mag want hij heeft immers alles geschapen?
Mij hoef je niet te zeggen beter onderzoek te doen. Komt nogal lachwekkend over namelijk![]()
Maar nu kijk ik er objectief naar in plaats van met het vooroordeel dat God liefde is en als er vreemde zaken zijn het goedpraten zoals jij nu doet.
Ga dat vieze satanische boek(die van satan komt die zich voordeed als een engel van licht en waar de bijbel al voor gewaarschuwd heeft) niet vergelijken met Gods woord.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:22 schreef dop het volgende:
[..]
heb jij wel eens de Koran gelezen?
Godvruchtigheid en deugd betekenen niet dat jullie je gezichten in de richting van het oosten of het westen wenden; maar godvruchtig en deugdelijk is hij, die gelooft in God en de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten en met liefde van zijn bezit weggeeft aan zijn verwanten, de wezen, de behoeftige mensen, de reiziger en degenen die moeten bedelen (of die een lening nodig hebben), en voor het vrijkopen van slaven, en degenen die het Gebed verrichten en de voorgeschreven zuiverende aalmoezen betalen. Evenals zij die zich houden aan hun verbond wanneer zij zich eraan hebben verbonden, en die geduldig en volhardend zijn, in tijden van armoede en ontberingen, en in tijden van strijd. Dezen zijn oprecht in hun geloof. Zij hebben vroomheid en gepaste eerbied voor God getoond
Denk je dat alleen de bijbel naaste liefde kent?
Dan ken je je geschiedenis weer erg goed man man...quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:43 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
Wat heeft een land precies met een geloof te maken? Met andere woorden, waarom vergelijk je Iran met christendom?
Tevens hebben we het al vaak zat gezegd en dat is dat de uitkomst bij zowel christendom als de islam voor andersdenkenden hetzelfde is. De hel. Want dat verdienen we. En omdat je weet dat je voor de islam bij de ongelovigen hoort en in de hel terechtkomt is het een slecht geloof. Bij christendom denk je dat je aan de goede kant van de lijn staat en kom je in de hemel. Daarom meen je dat christendom goed is en islam slecht. Terwijl ze beiden slecht zijn. Even slecht of de een slechter dan de andere is subjectief en ligt eraan waar je woont..
Moet je eens 400-500 jaar terug in de tijd, kijken of je christendom dan nog steeds beter vindt dan islam.
Je praat weer of je God zelf bent. Maar het verschil tussen goed of kwaad ken je niet eens.quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:28 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je praat weer eens onzin want christenen zijn de enige die de Heilige Geest krijgen waardoor je pas kan veranderen. Dus de moorden in het christendom zijn erg laag kan ik je zeggen. En je verward christenen met katholieken denk ik. En tuurlijk heb je mensen die zeggen christelijk te zijn maar zijn het niet om de boel op te lichten. En alle geloven die er zijn naast het christendom dienen niet de ware God maar dienen afgoden.
Een christen die de bijbel volgt, heult met de vijand. De bijbel zoals wij hem kennen is een product van het Romeinse rijk, aka de satan. Over satanistische boeken gesproken....quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:56 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ga dat vieze satanische boek(die van satan komt die zich voordeed als een engel van licht en waar de bijbel al voor gewaarschuwd heeft) niet vergelijken met Gods woord.
Wie waren nou die eerste getuigen na de opstanding? Die vrouwen (welke?) of Petrus (volgens Paulus)?quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:50 schreef hoatzin het volgende:
[..]
net zei je nog iets anders,(De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.) krabbel je nu al weer terug?
[..]
Het probleem is niet dat ze een verschillend verhaal vertellen maar dat ze elkaar tegenspreken.
Dat het satanisten zijn aan de top en ze een vals evangelie brengen en mensen die katholiek zijn dus misleid worden. En dat ze miljoenen christenen hebben vermoord om de waarheid en de juiste bijbel tegen te houden. Daarom heb ik een hekel aan die kerk.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:42 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Doedelzak wat is het probleem met de katholieke kerk eigenlijk?
Hoe kom je aan die onzin want de bijbel komt van God niet van de mens die het wel schreef maar door God gedicteerd. En satan heeft ook zijn eigen boek, want die wil in alles God kopiëren en dat is de koran.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:13 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Een christen die de bijbel volgt, heult met de vijand. De bijbel zoals wij hem kennen is een product van het Romeinse rijk, aka de satan. Over satanistische boeken gesproken....
Waarom heeft God dan aan verschillende mensen verschillende versies van het zelfde verhaal gedicteerd?quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:13 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die onzin want de bijbel komt van God niet van de mens die het wel schreef maar door God gedicteerd. En satan heeft ook zijn eigen boek, want die wil in alles God kopiëren en dat is de koran.
Ik ken geen enkele christen die dit niet doet. En als je de slechte en onlogische zaken aanhaalt dan worden ze kwaad of komen met dooddoeners dat je het niet kun snappen omdat je niet gelooft.quote:Op woensdag 8 januari 2020 18:07 schreef Fries1956 het volgende:
Jij kijkt alleen naar de positieve kanten van christendom en negeert de slechte dingen.
Idem dito hier.quote:Ben 25 jaar netjes christen geweest, kende de bijbel als mijn broekzak etc....
Het evangelie dat jij aanneemt is bepaald door de Rooms Katholieke kerk, evenals de dogma's die deze kerk heeft verzonnen en die jij omarmt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:10 schreef Doedelzak77 het volgende:
Dat het satanisten zijn aan de top en ze een vals evangelie brengen
Wat bedoel je met dat ik zaken "goed" praat.quote:Op woensdag 8 januari 2020 18:07 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
Simpel vraagje: Is het rechtvaardig dat God straft voor iets wat niet jij maar een ander gedaan heeft?quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik heb meermaals aan gegeven dat God ook rechtvaardig is.
Nee, menselijker wijs niet nee.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Simpel vraagje: Is het rechtvaardig dat God straft voor iets wat niet jij maar een ander gedaan heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |