abonnement Unibet Coolblue
pi_190859377
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:57 schreef dop het volgende:

[..]

1. Wat maakt jou redenatie over God minder krom of meer logisch?
Er zit eveneens totaal geen logica achter.

Het is maar net welk sprookje of welke fabel je aanstaat en je verkiest te geloven.

Jij lijkt zelf op Een vrij vergevende manier te geloven. Waar doedelzak op een behoorlijke agressieve en haatdragende manier gelooft.
2. Heb je het idee dat in jullie de geest van dezelfde God woont?
1. omdat het christelijke geloof juist draait om dat wij eigenlijk voor God verloren in zonde zijn, maar doordat Jezus 100% God's werk is om ons te redden van de "dood".
Wij kunnen door iets goeds te doen, ons zelf niet redden van de "dood".
Ieder mens doet altijd wel iets zondigs op een dag.
Het zij een vloek woord of jaloezie, misschien wel helemaal niet opzettelijk, maar dat is ons vlees wat dat doet.
Maar daarom mogen wij om vergeving vragen bij De Vader.
En we mogen ook hem aan zijn woord uit de bijbel herinneren.
Dat als wij onze zonden belijden hij ze zal vergeven en ook vergeten, dus dan mogen we weer met een schone lei beginnen.

2. Dat ligt er aan hoe het geloof van doedelzak in elkaar steekt en of hij geloofd dat de hele bijbel God's woord is. En of we het eens zijn over het feit dat Jezus het fundament van ons geloof is.
We Kunnen dus best broeders in geloof zijn.
Of kinderen van de zelfde "vader", christenen worden ook wel kinderen Van God genoemd.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjoemie1985 op 03-01-2020 17:01:56 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 17:47:42 #52
224960 highender
Travellin' Light
pi_190860244
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
Daar kan ik pas antwoord op geven als ik zeker weet dat het zo is.
op dit moment is dat niet voor mij aan de orde.
Dus ik kan daar geen zinvol antwoord op geven.
Jammer, in post #45 deed je wel een poging.
pi_190870490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 10:05 schreef kree het volgende:
Wat ik denk, er is niet zoiets als 1 standaard geloof ofzo?

Het kan op zoveel manieren, ok wat is de goeie dan? Vraag me dat echt weleens af, als gelovige dus,

Weet het niet hoor, weet niet maar beetje om anderen denken enzo dat is mijn taak als gelovig wel.
Je hebt christenen die heel dogmatisch zijn (zwartekouzen-kerk) en christenen die dat minder/niet zijn (modern-gereformeerden/remonstranten)
Degene die dogmatisch zijn hebben ene sterke overtuiging hoe God werkt en hoe wij dienen te leven, er zijn bepaalde zaken die goed zijn die ze als regels hanteren omdat er anders geen tucht kan ontstaan als iemand over de scheef gaat, aan de andere kant is er een nadeel en dat is die eindeloze discussies over hele kleine zaken.
Zelf steek ik wel heel dogmatisch in elkaar maar ik probeer wel iedereen in de waarde te laten hoe hij/zijn geloof belijd.
Daarnaast vind ik wel dat bezwaren van de behoudende hoek niet goed worden gehoord of weggehoond (Nashville bijv)
pi_190872893
Nou Nashville is in strijd met de grondwet. Sorry hoor, je moet geloven wat je wil, maar discrimineren kan echt niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_190888545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:10 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar dat is nu juist de hele definitie van het Christelijk geloof.
Jezus heeft het kwaad/ de dood overwonnen.
Door het geloof in die genade die ons geschonken wordt mogen wij bij God komen.
En plat gezegd zijn wij dan al gezeten bij God, ook al leven wij hier nog.
Als men tot geloof komt, komt God's Geest in ons wonen die ons de dingen van God duidelijk zal maken.
Zolang iemand die Geest dus niet heeft, is iemand blind voor de dingen van God en zal men het ook niet geloven totzijn of haar ogen werkelijk open zullen gaan voor de dingen van God.
Dit bedoel ik dus... Totale kinderlijkheid. "god did it"... Ik merk het ook in mijn familiekringen. Al het goede komt vna God en het kwade van de mens. De mens kan niks, zal niks kunnen en als God iets doet dan is het goed. Van zo'n kinderlijk geloof is niemand beter geworden. Al 2000 jaar wachten tot het beter word. In plaats van er zelf iets aan te doen..

En men moet niet met geesten gaan schermen die zogenaamd in mensen gaan wonen. Of dat mensen die niet geloven die geest niet hebben en dat ze daarom niet geloven. Iets met cirkelredenering. Bewijs eerst maar dat het inderdaad een geest is die je iets laat geloven in plaats van doodgewone indoctrinatie..
pi_190888710
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:56 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

1. omdat het christelijke geloof juist draait om dat wij eigenlijk voor God verloren in zonde zijn, maar doordat Jezus 100% God's werk is om ons te redden van de "dood".
Wij kunnen door iets goeds te doen, ons zelf niet redden van de "dood".
Ieder mens doet altijd wel iets zondigs op een dag.
Het zij een vloek woord of jaloezie, misschien wel helemaal niet opzettelijk, maar dat is ons vlees wat dat doet.
Maar daarom mogen wij om vergeving vragen bij De Vader.
En we mogen ook hem aan zijn woord uit de bijbel herinneren.
Dat als wij onze zonden belijden hij ze zal vergeven en ook vergeten, dus dan mogen we weer met een schone lei beginnen.
Dus omdat wij eigenlijk verloren in zonde zijn is jouw idee van God logisch en andere ideeen niet? Waar zit hier de logica?

Geef gewoon toe dat je lijdt aan stockholmsyndroom. Er wordt je verteld dat je niks waard bent waardoor jouw God en wat hij deed groter en belangrijker gemaakt wordt. Ook als het qua logica nergens mee te maken heeft. Zoals dat jouw God almachtig is en dat hij dus ook de regels opstelt zoals "de mens moet perfect zijn anders bloedvergieten door offer". Ook dat hij geen kwaad of zonde kan dulden. Terwijl hij dus zelf mensen laat vermoorden of zelfs vermoord heeft (zondvloed, inname van kanaan en al die volkeren vernietigd). Dat is in onze tijd gewoon foute boel. Erger dan Hitler en Stalin.

Dus ja, ik vind het lachwekkend dat mensen dit nog steeds zo kinderlijk geloven en deemoedig hun hoofd buigen en zeggen "mijn godsbeeld is liefde en goed"...Of mijn God is een Vader, zoals je zelf stelt. Kinderlijk geloof, ben blij hier vanaf te zijn :P
  maandag 6 januari 2020 @ 08:09:22 #57
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_190900930
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:42 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Dus omdat wij eigenlijk verloren in zonde zijn is jouw idee van God logisch en andere ideeen niet? Waar zit hier de logica?

Geef gewoon toe dat je lijdt aan stockholmsyndroom. Er wordt je verteld dat je niks waard bent waardoor jouw God en wat hij deed groter en belangrijker gemaakt wordt. Ook als het qua logica nergens mee te maken heeft. Zoals dat jouw God almachtig is en dat hij dus ook de regels opstelt zoals "de mens moet perfect zijn anders bloedvergieten door offer". Ook dat hij geen kwaad of zonde kan dulden. Terwijl hij dus zelf mensen laat vermoorden of zelfs vermoord heeft (zondvloed, inname van kanaan en al die volkeren vernietigd). Dat is in onze tijd gewoon foute boel. Erger dan Hitler en Stalin.

Dus ja, ik vind het lachwekkend dat mensen dit nog steeds zo kinderlijk geloven en deemoedig hun hoofd buigen en zeggen "mijn godsbeeld is liefde en goed"...Of mijn God is een Vader, zoals je zelf stelt. Kinderlijk geloof, ben blij hier vanaf te zijn :P
Het probleem is dat men vast blijft houden aan Luther en Calvijn. Die twee reageerde enkel op hun tijd en daaruit kwam hun nieuwe geloofsformule.

Nu is het geen geheim dat deze tijd heel anders is, en dus ook een ander soort reactie nodig heeft.

Maar nee man houdt krampachtig vast aan Calvijn en Luther.

Maja wat moeten ze anders ook, als ze nu shit veranderen dan is het opeens dat Gods regels veranderen dat kan niet. Maar als hij almachtig is waarom kan hij de regels dan niet tussentijds veranderen. Hij deed dat door een zondvloed op te roepen bv.

Ik snap daarom niet waarom gelovigen zo vast blijven houden aan dat oude verhaal.
Liefde voor God
pi_190902670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 17:47 schreef highender het volgende:

[..]

Jammer, in post #45 deed je wel een poging.
Ja maar toen werd de vraag stelling ineens anders.
En werd het voor mij onmogelijk om nog een zinvol antwoord te geven.
Dus het antwoord moet in het midden blijven in dit geval.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190903693
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:09 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Het probleem is dat men vast blijft houden aan Luther en Calvijn. Die twee reageerde enkel op hun tijd en daaruit kwam hun nieuwe geloofsformule.

Nu is het geen geheim dat deze tijd heel anders is, en dus ook een ander soort reactie nodig heeft.

Maar nee man houdt krampachtig vast aan Calvijn en Luther.

Maja wat moeten ze anders ook, als ze nu shit veranderen dan is het opeens dat Gods regels veranderen dat kan niet. Maar als hij almachtig is waarom kan hij de regels dan niet tussentijds veranderen. Hij deed dat door een zondvloed op te roepen bv.

Ik snap daarom niet waarom gelovigen zo vast blijven houden aan dat oude verhaal.
Ik ben het deels met je eens.
De mensen en de theorie van mensen kan tijdsgebonden zaken bevatten.
Ook zijn er weer hele andere issues bij stammen in Afrika dan in het materialistische Westen.
Toch ben ik overtuigd dat de Bijbel tijdloos is en altijd zal blijven bestaan.
Ook zal er op deze aarde altijd kwaad zijn en altijd de oproep om daarmee te breken en het Licht te laten schijnen aan de anderen die niet in Hem geloven.
pi_190903995
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:42 schreef Fries1956 het volgende:

[..]

Dus omdat wij eigenlijk verloren in zonde zijn is jouw idee van God logisch en andere ideeen niet? Waar zit hier de logica?

Geef gewoon toe dat je lijdt aan stockholmsyndroom. Er wordt je verteld dat je niks waard bent waardoor jouw God en wat hij deed groter en belangrijker gemaakt wordt. Ook als het qua logica nergens mee te maken heeft. Zoals dat jouw God almachtig is en dat hij dus ook de regels opstelt zoals "de mens moet perfect zijn anders bloedvergieten door offer". Ook dat hij geen kwaad of zonde kan dulden. Terwijl hij dus zelf mensen laat vermoorden of zelfs vermoord heeft (zondvloed, inname van kanaan en al die volkeren vernietigd). Dat is in onze tijd gewoon foute boel. Erger dan Hitler en Stalin.

Dus ja, ik vind het lachwekkend dat mensen dit nog steeds zo kinderlijk geloven en deemoedig hun hoofd buigen en zeggen "mijn godsbeeld is liefde en goed"...Of mijn God is een Vader, zoals je zelf stelt. Kinderlijk geloof, ben blij hier vanaf te zijn :P
God is rechtvaardig en goed en liefde.
Daarnaast is de wereld en de mensen etc zijn creatie.
In de ogen van God ben ik alles waard, hij wil dat niemand verloren gaat.
Maar als iemand niet voor Hem kiest, zal hij of zij of tegenwoordig ook het verloren gaan.
Er is geen middenweg.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190904054
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God is rechtvaardig en goed en liefde.
Daarnaast is de wereld en de mensen etc zijn creatie.
In de ogen van God ben ik alles waard, hij wil dat niemand verloren gaat.
Maar als iemand niet voor Hem kiest, zal hij of zij of tegenwoordig ook het verloren gaan.
Er is geen middenweg.
Het is onmogelijk om van ons kant voor Hem te kiezen, ik snap wat je bedoelt maar ik betwijfel het of dit Bijbels is.
pi_190905208
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:31 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om van ons kant voor Hem te kiezen, ik snap wat je bedoelt maar ik betwijfel het of dit Bijbels is.
God heeft al voor de mensen gekozen, maar vanuit onze kant moet er nog wel een reactie op komen.
God heeft alles al gedaan om ons te redden, het is 100% zijn genade.
Maar die moet nog wel beantwoord worden.
Als iedereen automatisch het eeuwig leven zou beërven zonder er iets voor te doen.
Dan zou het offer van Jezus heel goedkoop zijn geweest.
God vraagt niets meer of minder dan dit offer in geloof aan te nemen.
Hier uit zouden dan automatisch de werken moeten vloeien.
zoals in jakobus gezegd wordt, een geloof zonder werken is dood.

en wat betreft de moorden etc die men aan God toe schrijft die door de users hier aangedragen worden komen allemaal uit het O.T.
Dat moet geen invloed hebben op het christelijk geloof van iemand.
Dat zijn dingen die God nodig heeft geacht om zijn Israël te leiden naar het beloofde land.

Ik snap niet echt waarom dat van invloed zou zijn.
Het is allemaal geschiedenis.
Ook zijn eigen volk spaarde hij niet altijd.
Daarvoor stuurde Hij regelmatig richters en koningen en profeten, om het volk op het rechte spoor te zetten. Maar als die stierven ging het volk weer de verkeerde kant op, dus telkens weer nieuwe personen om het volk op het juiste spoor te zetten.

Verder zit er ook wel een lijn door de hele bijbel waar in je iets van Jezus kunt herkennen.
Maar dat is meer de diepere boodschap die je in de bijbel kunt herkennen en die van waarde kan zijn/ is voor christenen en ook profetieën over de toekomst staan in het O.T.

Maar men moet onderscheiden wat voor christenen van nut kan zijn en wat niet etc.
En daarvoor heeft men de Geest van God nodig, die kan het woord door gronden en onze ogen openen en de tekst werkelijk doen begrijpen of leren wat bedoelt wordt.

Maar wat betreft ook die keuze van onze kant.

Dat heb ik hier al regelmatig aangehaald hoe ik het zie.
En dat is als een cadeau, een cadeau krijgt pas waarde als je het aan neemt en er wat mee doet. Je moet het niet buiten bij de voordeur of zo laten staan.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190905329
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:31 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God heeft al voor de mensen gekozen, maar vanuit onze kant moet er nog wel een reactie op komen.
God heeft alles al gedaan om ons te redden, het is 100% zijn genade.
Maar die moet nog wel beantwoord worden.
Als iedereen automatisch het eeuwig leven zou beërven zonder er iets voor te doen.
Dan zou het offer van Jezus heel goedkoop zijn geweest.
God vraagt niets meer of minder dan dit offer in geloof aan te nemen.
Hier uit zouden dan automatisch de werken moeten vloeien.
zoals in jakobus gezegd wordt, een geloof zonder werken is dood.

en wat betreft de moorden etc die men aan God toe schrijft die door de users hier aangedragen worden komen allemaal uit het O.T.
Dat moet geen invloed hebben op het christelijk geloof van iemand.
Dat zijn dingen die God nodig heeft geacht om zijn Israël te leiden naar het beloofde land.

Ik snap niet echt waarom dat van invloed zou zijn.
Het is allemaal geschiedenis.
Ook zijn eigen volk spaarde hij niet altijd.
Daarvoor stuurde Hij regelmatig richters en koningen en profeten, om het volk op het rechte spoor te zetten. Maar als die stierven ging het volk weer de verkeerde kant op, dus telkens weer nieuwe personen om het volk op het juiste spoor te zetten.

Verder zit er ook wel een lijn door de hele bijbel waar in je iets van Jezus kunt herkennen.
Maar dat is meer de diepere boodschap die je in de bijbel kunt herkennen en die van waarde kan zijn/ is voor christenen en ook profetieën over de toekomst staan in het O.T.

Maar men moet onderscheiden wat voor christenen van nut kan zijn en wat niet etc.
En daarvoor heeft men de Geest van God nodig, die kan het woord door gronden en onze ogen openen en de tekst werkelijk doen begrijpen of leren wat bedoelt wordt.

Maar wat betreft ook die keuze van onze kant.

Dat heb ik hier al regelmatig aangehaald hoe ik het zie.
En dat is als een cadeau, een cadeau krijgt pas waarde als je het aan neemt en er wat mee doet. Je moet het niet buiten bij de voordeur of zo laten staan.
Ik vind het zelf een beetje evangelisch, Neem Hem aan en al dat soort termen die daar gebezigd worden.
Maar goed ik snap wat je er mee bedoelt.
Van nature willen we het niet en het is God die al die tijd ons opzocht en steeds wilde trekken met liefdekoorden.
pi_190905440
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:41 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vind het zelf een beetje evangelisch, Neem Hem aan en al dat soort termen die daar gebezigd worden.
Maar goed ik snap wat je er mee bedoelt.
Van nature willen we het niet en het is God die al die tijd ons opzocht en steeds wilde trekken met liefdekoorden.
Hoe zie jij het anders voor je?
Volgens mij moet je niet op een bankje gaan zitten wachten tot het je komt aanwaaien toch?
God heeft zelfs al het geloof in ieder mens gelegd, alleen de Geest is nog dood en die moet tot leven gewekt worden en dat kan alleen door in geloof het offer van God te aanvaarden en Jezus aan te nemen als je redder etc.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190905531
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hoe zie jij het anders voor je?
Volgens mij moet je niet op een bankje gaan zitten wachten tot het je komt aanwaaien toch?
God heeft zelfs al het geloof in ieder mens gelegd, alleen de Geest is nog dood en die moet tot leven gewekt worden en dat kan alleen door in geloof het offer van God te aanvaarden en Jezus aan te nemen als je redder etc.
Dat eerste niet nee: In mijn kring gebeurd dit helaas nog veel te vaak, een lijdelijkheid die zo leeg is als een leeg vat.
Iedereen heeft een geloof, iedereen weet dat er iets is maar velen onderdrukken dat en willen genieten van de ijdelheden van de wereld.
Jij gebruikt andere termen dan ik, maar goed dat geeft niet.
pi_190905880
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:54 schreef Geytenbeekje het volgende:
Iedereen heeft een geloof, iedereen weet dat er iets is...
Dat is net zoiets als zeggen dat christenen eigenlijk wel weten dat god niet bestaat.

quote:
... maar velen onderdrukken dat en willen genieten van de ijdelheden van de wereld.
Christenen net zo. De manier waarop veel christenen hun geloof ervaren is denk ik gewoon een spirituele vorm van consumptie. Zelfde koekje, andere verpakking.
-
  maandag 6 januari 2020 @ 16:23:46 #67
545 dop
:copyright: dop
pi_190905899
Nogmaals,wat is de logica?

Hoe is dat anders als bij andere geloven?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:56 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

1. omdat het christelijke geloof juist draait om dat wij eigenlijk voor God verloren in zonde zijn, maar doordat Jezus 100% God's werk is om ons te redden van de "dood".
Wij kunnen door iets goeds te doen, ons zelf niet redden van de "dood".
Ieder mens doet altijd wel iets zondigs op een dag.
Het zij een vloek woord of jaloezie, misschien wel helemaal niet opzettelijk, maar dat is ons vlees wat dat doet.
Maar daarom mogen wij om vergeving vragen bij De Vader.
En we mogen ook hem aan zijn woord uit de bijbel herinneren.
Dat als wij onze zonden belijden hij ze zal vergeven en ook vergeten, dus dan mogen we weer met een schone lei beginnen.

2. Dat ligt er aan hoe het geloof van doedelzak in elkaar steekt en of hij geloofd dat de hele bijbel God's woord is. En of we het eens zijn over het feit dat Jezus het fundament van ons geloof is.
We Kunnen dus best broeders in geloof zijn.
Of kinderen van de zelfde "vader", christenen worden ook wel kinderen Van God genoemd.
Je komt telkens met een zelfde soort verhaaltje, maar er zit geen enkele logica in.
Er is geen enkel verschil met andere geloven.

Waar is het bewijs dat God goed is en wij zondig?
Waar uit blijkt dat God de enige is, en alle andere geloven het bij het verkeerde eind hebben.
Waar is de logica.
Zoals bij elk geloof moet je eerst een verzonnen verhaaltje voor waar aannemen. Je moet het geloven
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190905960
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als zeggen dat christenen eigenlijk wel weten dat god niet bestaat.
[..]

Christenen net zo. De manier waarop veel christenen hun geloof ervaren is denk ik gewoon een spirituele vorm van consumptie. Zelfde koekje, andere verpakking.
Van nature wil iedereen zo denken, ook christenen,
Ja iedere christen denkt ook anders hoe geloof beleden moet worden, ook veel nep en halleluja geloof helaas.
pi_190906116
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Van nature wil iedereen zo denken, ook christenen,
Of niet, zie de atheisten in dit topic bijvoorbeeld.

Overigens heeft de realiteit weinig boodschap aan wat men wil denken.
pi_190906171
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:23 schreef dop het volgende:
Nogmaals,wat is de logica?

Hoe is dat anders als bij andere geloven?
[..]

Je komt telkens met een zelfde soort verhaaltje, maar er zit geen enkele logica in.
Er is geen enkel verschil met andere geloven.

Waar is het bewijs dat God goed is en wij zondig?
Waar uit blijkt dat God de enige is, en alle andere geloven het bij het verkeerde eind hebben.
Waar is de logica.
Zoals bij elk geloof moet je eerst een verzonnen verhaaltje voor waar aannemen. Je moet het geloven
Hoezo het aannemen van een verzonnen verhaal?
Volgens mij is die bewering al lang en breed ontkracht dat de bijbel en alles er bij verzonnen zou zijn.

Dat zou betekenen dat de joden/ Israëlieten al dik 4000 geleden zijn begonnen met verzinnen.
Verder kun je misschien bij sommige teksten een kanttekening zetten, maar is dat reden om de gehele bijbel af te schilderen als niet waar en een sprookje?

Ik zou zeggen zoek eens op internet naar de woorden: bijbel en waarheid.

lees romeinen 3 maar eens:

quote:
Romeinen 3:
1 Wat heeft de Jood dan voor op anderen? Of wat is het voordeel van het besneden zijn?
2. Veel, in alle opzichten. Want in de eerste plaats zijn hun de woorden van God toevertrouwd.
3. Want wat is het geval? Als sommigen ontrouw zijn geweest, zal hun ontrouw de trouw van God toch niet tenietdoen?
4. Volstrekt niet! Zo echter moet het zijn: God is waarachtig maar ieder mens een leugenaar, zoals geschreven staat: Opdat U gerechtvaardigd wordt wanneer U rechtspreekt, en overwint wanneer U oordeelt.
5. Als nu onze ongerechtigheid de gerechtigheid van God bevestigt, wat zullen wij dan zeggen? Is God onrechtvaardig als Hij toorn over ons brengt? Ik spreek op menselijke wijze.
6. Volstrekt niet! Hoe zal God anders de wereld oordelen?
7. Want als de waarheid van God door mijn leugen overvloediger is geworden tot Zijn heerlijkheid, waarom word ik dan toch nog als zondaar geoordeeld?
8. En het is toch niet, zoals wij belasterd worden en zoals sommigen zeggen dat wij zeggen: Laten wij het kwade doen, opdat het goede daaruit voortkomt? De verdoemenis van hen is rechtvaardig.
9. Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn,
10. zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
11. er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
12. Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.
13. Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen.
14. Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
15. hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
16. Vernieling en ellende is op hun wegen,
17. en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
18. De vreze Gods staat hun niet voor ogen.
19. Wij weten nu dat alles wat de wet zegt, zij dat spreekt tot hen die onder de wet zijn, opdat elke mond gestopt wordt en de hele wereld doemwaardig wordt voor God.
20. Daarom zal uit werken van de wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd worden. Door de wet is immers kennis van zonde.
21. Maar nu is zonder de wet gerechtigheid van God geopenbaard, waarvan door de Wet en de Profeten is getuigd:
22. namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.
23. Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,
24. en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.
25. Hem heeft God openlijk aangewezen als middel tot verzoening, door het geloof in Zijn bloed. Dit was om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen vanwege het voorbijgaan aan de zonden die eertijds hadden plaatsgevonden onder de verdraagzaamheid van God.
26. Hij deed dit om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen nu in deze tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is én rechtvaardigt degene die uit het geloof in Jezus is.
27. Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door welke wet? Van de werken? Nee, maar door de wet van het geloof.
28. Wij komen dus tot de slotsom dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt zonder werken van de wet.
29. Of is God alleen de God van Joden? En niet ook van heidenen? Ja, ook van heidenen.
30. Het is toch immers één en dezelfde God, Die besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en onbesnedenen door het geloof.
31. Doen wij dan door het geloof de wet teniet? Volstrekt niet, maar wij bevestigen de wet.
Maar jij beweerd dus dat de islam het zelfde is als het christendom?

Dan wil ik jou vragen, waar jij eerder een brandbom naar binnen zou gooien.
in kerk of ander gebouw van een christelijke gemeente.

Of in een moskee of ander islamitisch bouwwerk?

[ Bericht 3% gewijzigd door sjoemie1985 op 06-01-2020 16:47:40 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190906228
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hoezo het aannemen van een verzonnen verhaal?
Volgens mij is die bewering al lang en breed ontkracht dat de bijbel en alles er bij verzonnen zou zijn.

Dat zou betekenen dat de joden/ Israëlieten al dik 4000 geleden zijn begonnen met verzinnen.
Verder kun je misschien bij sommige teksten een kanttekening zetten, maar is dat reden om de gehele bijbel af te schilderen als niet waar en een sprookje?

Ik zou zeggen zoek eens op internet naar de woorden: bijbel en waarheid.

lees romeinen 3 maar eens:

Romeinen 3:
1 Wat heeft de Jood dan voor op anderen? Of wat is het voordeel van het besneden zijn?
2. Veel, in alle opzichten. Want in de eerste plaats zijn hun de woorden van God toevertrouwd.
3. Want wat is het geval? Als sommigen ontrouw zijn geweest, zal hun ontrouw de trouw van God toch niet tenietdoen?
4. Volstrekt niet! Zo echter moet het zijn: God is waarachtig maar ieder mens een leugenaar, zoals geschreven staat: Opdat U gerechtvaardigd wordt wanneer U rechtspreekt, en overwint wanneer U oordeelt.
5. Als nu onze ongerechtigheid de gerechtigheid van God bevestigt, wat zullen wij dan zeggen? Is God onrechtvaardig als Hij toorn over ons brengt? Ik spreek op menselijke wijze.
6. Volstrekt niet! Hoe zal God anders de wereld oordelen?
7. Want als de waarheid van God door mijn leugen overvloediger is geworden tot Zijn heerlijkheid, waarom word ik dan toch nog als zondaar geoordeeld?
8. En het is toch niet, zoals wij belasterd worden en zoals sommigen zeggen dat wij zeggen: Laten wij het kwade doen, opdat het goede daaruit voortkomt? De verdoemenis van hen is rechtvaardig.
9. Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn,
10. zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
11. er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
12. Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.
13. Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen.
14. Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
15. hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
16. Vernieling en ellende is op hun wegen,
17. en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
18. De vreze Gods staat hun niet voor ogen.
19. Wij weten nu dat alles wat de wet zegt, zij dat spreekt tot hen die onder de wet zijn, opdat elke mond gestopt wordt en de hele wereld doemwaardig wordt voor God.
20. Daarom zal uit werken van de wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd worden. Door de wet is immers kennis van zonde.
21. Maar nu is zonder de wet gerechtigheid van God geopenbaard, waarvan door de Wet en de Profeten is getuigd:
22. namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.
23. Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,
24. en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.
25. Hem heeft God openlijk aangewezen als middel tot verzoening, door het geloof in Zijn bloed. Dit was om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen vanwege het voorbijgaan aan de zonden die eertijds hadden plaatsgevonden onder de verdraagzaamheid van God.
26. Hij deed dit om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen nu in deze tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is én rechtvaardigt degene die uit het geloof in Jezus is.
27. Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door welke wet? Van de werken? Nee, maar door de wet van het geloof.
28. Wij komen dus tot de slotsom dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt zonder werken van de wet.
29. Of is God alleen de God van Joden? En niet ook van heidenen? Ja, ook van heidenen.
30. Het is toch immers één en dezelfde God, Die besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en onbesnedenen door het geloof.
31. Doen wij dan door het geloof de wet teniet? Volstrekt niet, maar wij bevestigen de wet.
Het is heel fijn dat je eventjes wat echt waarheid is bold hebt gemaakt ;)

Of citeer je Romeinen 3 om een andere reden? Want dit is zo absurd dat het bijna smeekt om bespot te worden.
pi_190906233
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:38 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Of niet, zie de atheisten in dit topic bijvoorbeeld.

Overigens heeft de realiteit weinig boodschap aan wat men wil denken.
De atheïst wil niets idd, maar goed.
Iets als De waarheid bestempelen kan niet want alles moet even vaag blijven omdat men misschien iemand voor de hoofd gestoten kan worden.
pi_190906262
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:46 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Het is heel fijn dat je eventjes wat echt waarheid is bold hebt gemaakt ;)

Of citeer je Romeinen 3 om een andere reden? Want dit is zo absurd dat het bijna smeekt om bespot te worden.
De hele bijbel is waarheid.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190906270
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:46 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

De atheïst wil niets idd, maar goed.
Iets als De waarheid bestempelen kan niet want alles moet even vaag blijven omdat men misschien iemand voor de hoofd gestoten kan worden.
Voor het hoofd gestoten worden (aka zich beledigd voelen) hoort bij het leven. Tere zieltjes die daar niet mee om kunnen gaan mogen van mij heel hard in hun kussen gaan zitten huilen.

We kunnen maar niet om de realiteit heen blijven draaien om de waanbeelden van mensen maar niet te hoeven ontkrachten.
pi_190906341
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

De hele bijbel is waarheid.
Really?!?!?

Zelfs Genesis en Exodus? _O-

(Voor de duidelijkheid : Er zijn geen joodse slaven geweest in egypte. Heel toevallig dat deze verhalen naar voren kwamen toen de joden oorlog hadden met de egyptenaren. Stukje oorlogspropaganda dus)
pi_190906359
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:49 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Voor het hoofd gestoten worden (aka zich beledigd voelen) hoort bij het leven. Tere zieltjes die daar niet mee om kunnen gaan mogen van mij heel hard in hun kussen gaan zitten huilen.

We kunnen maar niet om de realiteit heen blijven draaien om de waanbeelden van mensen maar niet te hoeven ontkrachten.
Dat zie je ook in kerken. Kerken die enorm boos zijn omtrent Nashville, de inhoud daarvan daar denk ik ook bij mijn eigen van...
Maar goed,
pi_190906380
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:54 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Really?!?!?

Zelfs Genesis en Exodus? _O-

(Voor de duidelijkheid : Er zijn geen joodse slaven geweest in egypte. Heel toevallig dat deze verhalen naar voren kwamen toen de joden oorlog hadden met de egyptenaren. Stukje oorlogspropaganda dus)
Natuurlijk wel, Jakob en zijn zonen komen uit Egypte, Mozes sloeg een Egyptenaar dood, etc, etc,
  maandag 6 januari 2020 @ 17:31:24 #78
545 dop
:copyright: dop
pi_190906864
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hoezo het aannemen van een verzonnen verhaal?
Volgens mij is die bewering al lang en breed ontkracht dat de bijbel en alles er bij verzonnen zou zijn.

Dat zou betekenen dat de joden/ Israëlieten al dik 4000 geleden zijn begonnen met verzinnen.
Verder kun je misschien bij sommige teksten een kanttekening zetten, maar is dat reden om de gehele bijbel af te schilderen als niet waar en een sprookje?

Ik zou zeggen zoek eens op internet naar de woorden: bijbel en waarheid.

lees romeinen 3 maar eens:
[..]

Maar jij beweerd dus dat de islam het zelfde is als het christendom?

Dan wil ik jou vragen, waar jij eerder een brandbom naar binnen zou gooien.
in kerk of ander gebouw van een christelijke gemeente.

Of in een moskee of ander islamitisch bouwwerk?
ik ben niet specifiek over de islam, ik heb het over geloof in het algemeen.

En ik gooi niet met brandbommen.

Er zijn geloven die ouder zijn dan het christendom en geloven met meer aanhangers.
Als leeftijd of getal een maatstaf voor de waarheid zijn dan zeg je nu zelf dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Waar blijft je logica.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 6 januari 2020 @ 17:37:04 #79
545 dop
:copyright: dop
pi_190906929
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:49 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

De hele bijbel is waarheid.
de hele Bijbel is geloof.

Er zijn vele voorbeelden van dingen die niet kunnen en/of niet kloppen.
Zijn er ook voldoende in dit topic gepasseerd.

Er is tastbaar bewijs van beschavingen en volken van ver voor het christendom.
Maar gek genoeg geen enkel tastbaar bewijs van de dingen die in de bijbel staan beschreven.
Geen ark van Noach
Geen wereldwijd vloed
Geen toren van Babel
Geen graf van Christus.

Om het maar niet te hebben over hoe de aarde en het heelal, of de baan van de zon en maan wordt beschreven.
Tijdslijnen en stambomen die niet kloppen of elkaar tegen spreken enz enz.

[ Bericht 14% gewijzigd door dop op 06-01-2020 17:47:03 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190908112
Leuk stukje over hoe de naam Satan in het originele Grieks en Hebreeuws helemaal geen naam is maar een zelfstandig naamwoord dat 'tegenstander' betekent. Koning David wordt bijvoorbeeld een satan van zijn vijanden genoemd. In het originele schrift is Satan dus helemaal geen persoon. Die traditie zouden mensen die in de tijd van Jezus leefden dus ook helemaal niet begrijpen.

Ik denk dat een aantal van jullie dit al wel weten maar ik vind het een noemenswaardig feitje dat goed laat zien dat de bijbel behoorlijk in de war is geschopt door vertalingen op vertalingen op vertalingen. Geeft maar weer aan dat 'waarheid in de bijbel' een heel erg rekbaar begrip is en de bijbel dus ook niet zo onfeilbaar is als mensen graag willen geloven.

https://christswords.com/content/demons-devil-and-satan

[ Bericht 2% gewijzigd door Mensen_doe_rustig op 06-01-2020 19:24:20 ]
pi_190908741
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God is rechtvaardig en goed en liefde.
Daarnaast is de wereld en de mensen etc zijn creatie.
In de ogen van God ben ik alles waard, hij wil dat niemand verloren gaat.
Maar als iemand niet voor Hem kiest, zal hij of zij of tegenwoordig ook het verloren gaan.
Er is geen middenweg.
Sorry hoor, maar zie je niet in dat dit zelfs bijbels onjuist is? God liet zelfs baby's vermoorden van volkeren die niet de zijne waren. Als je dit liefde, goed of rechtvaardig vindt dan is er iets mis met je menselijkheid.

Tevens is het onzin dat "hij wil dat niemand verloren gaat".. Aangezien de enige die de regels opstelt hijzelf is. Als hij gewoon soepeler zou zijn dan ging er inderdaad niemand verloren.. Of hij moet ergens aan vast zitten, maar dan is hij niet almachtig (wat toch geclaimd wordt door de gelovigen)..
Tevens weet ik niet of je Jesaja ooit objectief gelezen hebt? Waarin God zelf schijnt te praten. Het is net Louis van Gaal 2.0.... "ik doe alles goed en de mens is slecht"..

Jammer dat dit soort zaken door christenen zo ingepeperd blijft worden. Dat de mens niet bij machte is tot enig goed. Dat alleen God het goede in de mens werkt.
pi_190909381
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:31 schreef dop het volgende:

[..]

ik ben niet specifiek over de islam, ik heb het over geloof in het algemeen.

En ik gooi niet met brandbommen.

Er zijn geloven die ouder zijn dan het christendom en geloven met meer aanhangers.
Als leeftijd of getal een maatstaf voor de waarheid zijn dan zeg je nu zelf dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Waar blijft je logica.
Volgens sjoemie moet eerst de heilige geest in je komen om god te kunnen aanvaarden en de bijbel te kunnen begrijpen.
Hoe je er dus achter kan komen dat de heilige geest nog geen bezit van je hebt genomen is door dat je nog steeds logische nadenkt. Want met logisch nadenken kan je nooit tot god komen. Klaarblijkelijk heeft god een hekel aan mensen die zelf nadenken.😉
pi_190911080
De heilige geest moet inderdaad in je wonen en al je gevoel voor redelijkheid en logica uit je zuigen :P
-
  dinsdag 7 januari 2020 @ 10:50:54 #84
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190916505
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:41 schreef Oscar123 het volgende:
Volgens sjoemie moet eerst de heilige geest in je komen om god te kunnen aanvaarden en de bijbel te kunnen begrijpen.
En volgens Sjoemie is dat bij hem het geval? Er komt voornamelijk wartaal uit namelijk, tezamen met wat dogma's die hij zelf ook niet begrijpt maar wel voortdurend herhaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 07-01-2020 11:41:56 ]
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:43:58 #85
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190917148
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:56 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, Jakob en zijn zonen komen uit Egypte, Mozes sloeg een Egyptenaar dood, etc, etc,
Jacob en zijn zonen waren slaven? Eh nee hoor.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:47:07 #86
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190917196
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
Verder kun je misschien bij sommige teksten een kanttekening zetten,
Kijk kijk, het zaadje krijgt zowaar een worteltje... :D
pi_190917198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jacob en zijn zonen waren slaven? Eh nee hoor.
Dat zegt nog nies, ze kwamen wat nu Egypte is
pi_190918620
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:37 schreef dop het volgende:

[..]

de hele Bijbel is geloof.

Er zijn vele voorbeelden van dingen die niet kunnen en/of niet kloppen.
Zijn er ook voldoende in dit topic gepasseerd.

Er is tastbaar bewijs van beschavingen en volken van ver voor het christendom.
Maar gek genoeg geen enkel tastbaar bewijs van de dingen die in de bijbel staan beschreven.
Geen ark van Noach
Geen wereldwijd vloed
Geen toren van Babel
Geen graf van Christus.

Om het maar niet te hebben over hoe de aarde en het heelal, of de baan van de zon en maan wordt beschreven.
Tijdslijnen en stambomen die niet kloppen of elkaar tegen spreken enz enz.

dat er beschavingen zijn van voor het christendom is vrij logisch.
Het christendom is pas ontstaan ergens vlak na de kruisiging van Jezus, volgens de bijbel werden ze toen pas voor het eerst christen genoemd.

quote:
Handelingen 11:26 En het gebeurde dat zij een heel jaar met de gemeente samenkwamen en een grote menigte onderwezen en dat de discipelen voor het eerst in Antiochië christenen genoemd werden.
Geen graf van Jezus is nogal logisch bijbels gezien.
Omdat Jezus is opgestaan en met hemelvaart op een wolk of onttrokken door een wolk is opgenomen in de Hemel, totdat hij weerkomen zal.
Dus het klopt dat er geen graf van Jezus is, althans geen graf waar beenderen o.i.d. in moeten liggen.
Het graf dat Jozef van Arimatea gebruikte om Jezus "tijdelijk" neer te leggen is voor zover mij bekend nog niet gevonden.

De zondvloed: hier van zijn er vanuit verschillende wereldse stammen die een vergelijkbaar verhaal hebben. Maar ja ik denk dat die er wel is geweest. Maar dan moet je gaan kijken naar de fossilisatie van dieren etc.
als dit gebeurd over een periode van 1000en jaren dan zou er praktisch niks meer van over blijven.
als het vrij plotseling gebeurd, dus door een overstroming bijvoorbeeld, dan kan een dier met huid en haar gefossiliseerd raken.

Babylonië oftewel babel heeft wel bestaan dus waarom geen toren?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190918662
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:41 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Volgens sjoemie moet eerst de heilige geest in je komen om god te kunnen aanvaarden en de bijbel te kunnen begrijpen.
Hoe je er dus achter kan komen dat de heilige geest nog geen bezit van je hebt genomen is door dat je nog steeds logische nadenkt. Want met logisch nadenken kan je nooit tot god komen. Klaarblijkelijk heeft god een hekel aan mensen die zelf nadenken.😉
Nee nadat je Jezus hebt aanvaard, komt de Heilige Geest in je wonen die maakt je de dingen van God bekend.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190918859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Kijk kijk, het zaadje krijgt zowaar een worteltje... :D
De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.
Dat is in sommige gevallen net hoe iemand het ervaren of gezien heeft.
vooral de evangeliën die zijn soms te vergelijken met een getuigen verklaring bij een aanrijding, die klopt vaak in hoofdlijn wel.
bijvoorbeeld een rode volkswagen station rijdt een man van +/- 25 jaar oud aan.
de ene getuige zal misschien zeggen dat het een rode renault station is en een man van 35
en een ander zegt dat het wel een rode volkswagen stationwagen is en de man 25 jaar oud is ongeveer omdat hij veel dichter op het ongeluk stond. Terwijl de andere getuige er +/- 20 meter vanaf stond.
maar de hoofdlijnen klopt, dus rode auto in de vorm van een station en het slachtoffer is een man.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:37:21 #91
545 dop
:copyright: dop
pi_190919479
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

dat er beschavingen zijn van voor het christendom is vrij logisch.
Het christendom is pas ontstaan ergens vlak na de kruisiging van Jezus, volgens de bijbel werden ze toen pas voor het eerst christen genoemd.
[..]

Geen graf van Jezus is nogal logisch bijbels gezien.
Omdat Jezus is opgestaan en met hemelvaart op een wolk of onttrokken door een wolk is opgenomen in de Hemel, totdat hij weerkomen zal.
Dus het klopt dat er geen graf van Jezus is, althans geen graf waar beenderen o.i.d. in moeten liggen.
Het graf dat Jozef van Arimatea gebruikte om Jezus "tijdelijk" neer te leggen is voor zover mij bekend nog niet gevonden.

De zondvloed: hier van zijn er vanuit verschillende wereldse stammen die een vergelijkbaar verhaal hebben. Maar ja ik denk dat die er wel is geweest. Maar dan moet je gaan kijken naar de fossilisatie van dieren etc.
als dit gebeurd over een periode van 1000en jaren dan zou er praktisch niks meer van over blijven.
als het vrij plotseling gebeurd, dus door een overstroming bijvoorbeeld, dan kan een dier met huid en haar gefossiliseerd raken.

Babylonië oftewel babel heeft wel bestaan dus waarom geen toren?
toch op zijn minst vreemd dat we resten van veel oudere beschavingen kunnen vinden , maar geen resten van de grote gebeurtenissen in de bijbel.
Dat er vaker een grote vloed is geweest klopt. Maar geen wereldwijde, daar is niet genoeg water voor op aarde.
Verder geen resten van een ark om maar te zwijgen over hoe onmogelijk gezien het aantal dieren dat nooit op een ark zou passen.
Babylonië bestaat inderdaad.
Is dat voldoende bewijs om voor het hele Bijbel verhaal?
Hoe ver wil je je kop in het zand steken?
Hoeveel resten van een toren tot aan de hemel zijn daar gevonden?

Kun je je schouders ophalen en zeggen dat jij het wel gelooft maar dat maakt het geloof zonder verder enige logica of bewijs.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190919502
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Babylonië oftewel babel heeft wel bestaan dus waarom geen toren?
New York bestaat ook dus Spiderman is ook echt?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 14:43:04 #93
545 dop
:copyright: dop
pi_190919567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:46 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.
Dat is in sommige gevallen net hoe iemand het ervaren of gezien heeft.
vooral de evangeliën die zijn soms te vergelijken met een getuigen verklaring bij een aanrijding, die klopt vaak in hoofdlijn wel.
bijvoorbeeld een rode volkswagen station rijdt een man van +/- 25 jaar oud aan.
de ene getuige zal misschien zeggen dat het een rode renault station is en een man van 35
en een ander zegt dat het wel een rode volkswagen stationwagen is en de man 25 jaar oud is ongeveer omdat hij veel dichter op het ongeluk stond. Terwijl de andere getuige er +/- 20 meter vanaf stond.
maar de hoofdlijnen klopt, dus rode auto in de vorm van een station en het slachtoffer is een man.
Dus God heeft er geen hand in gehad. Het is gewoon mensen werk.
Als het even uitkomt is de bijbel in eens niet zo juist en foutloos.
Hoe kunnen wij toehoorders er nu eeuwen later nog iets kloppend van maken, hoe komt het toch dat er zoveel verschillende waarheden lijken te zijn?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190920296
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 14:43 schreef dop het volgende:

[..]

Dus God heeft er geen hand in gehad. Het is gewoon mensen werk.
Als het even uitkomt is de bijbel in eens niet zo juist en foutloos.
Hoe kunnen wij toehoorders er nu eeuwen later nog iets kloppend van maken, hoe komt het toch dat er zoveel verschillende waarheden lijken te zijn?
Het gaat hierbij wel om de gecreëerde persoonlijke waarheden. Dat is de perceptie die het brein heeft waardoor het brein datgene zal waarnemen waar het brein in gelooft.
Vandaar dat er zoveel waarheden zijn. Met een perceptie kan alles het bestaan in worden gecreëerd wat op basis van een gezond en logisch verstand er niet is.
Maar aangezien met een perceptie binnen en buitenkant altijd in overeenstemming zijn kan het brein niets anders waarnemen dan wat de perceptie laat zien en dat is heel overtuigend.
pi_190922684
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:31 schreef dop het volgende:

[..]

ik ben niet specifiek over de islam, ik heb het over geloof in het algemeen.

En ik gooi niet met brandbommen.

Er zijn geloven die ouder zijn dan het christendom en geloven met meer aanhangers.
Als leeftijd of getal een maatstaf voor de waarheid zijn dan zeg je nu zelf dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Waar blijft je logica.
Maar ik vraag jou, waar jij het eerder zou doen.
Of je het wel of niet zou doen, daar buiten gelaten.
Als alle geloven het zelfde zijn, zou je dus ook zoiet bij een moskee doen.

Maar ik weet niet of jij het nieuws omtrent Iran een beetje volgt.
Maar als je de uitspraken. Van vele Iraniërs hoort kan ik dat absoluut niet het zelfde zien als het christendom. Hoe vaak lees jij in het nieuws of op internet dat grote groepen christenen tot haat oproepen tegen wie of wat dan ook?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_190922942
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:22 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar ik vraag jou, waar jij het eerder zou doen.
Of je het wel of niet zou doen, daar buiten gelaten.
Als alle geloven het zelfde zijn, zou je dus ook zoiet bij een moskee doen.

Maar ik weet niet of jij het nieuws omtrent Iran een beetje volgt.
Maar als je de uitspraken. Van vele Iraniërs hoort kan ik dat absoluut niet het zelfde zien als het christendom. Hoe vaak lees jij in het nieuws of op internet dat grote groepen christenen tot haat oproepen tegen wie of wat dan ook?
Wat heeft een land precies met een geloof te maken? Met andere woorden, waarom vergelijk je Iran met christendom?

Tevens hebben we het al vaak zat gezegd en dat is dat de uitkomst bij zowel christendom als de islam voor andersdenkenden hetzelfde is. De hel. Want dat verdienen we. En omdat je weet dat je voor de islam bij de ongelovigen hoort en in de hel terechtkomt is het een slecht geloof. Bij christendom denk je dat je aan de goede kant van de lijn staat en kom je in de hemel. Daarom meen je dat christendom goed is en islam slecht. Terwijl ze beiden slecht zijn. Even slecht of de een slechter dan de andere is subjectief en ligt eraan waar je woont..

Moet je eens 400-500 jaar terug in de tijd, kijken of je christendom dan nog steeds beter vindt dan islam.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 19:14:45 #97
545 dop
:copyright: dop
pi_190923457
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:22 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Maar ik vraag jou, waar jij het eerder zou doen.
Of je het wel of niet zou doen, daar buiten gelaten.
Als alle geloven het zelfde zijn, zou je dus ook zoiet bij een moskee doen.

Maar ik weet niet of jij het nieuws omtrent Iran een beetje volgt.
Maar als je de uitspraken. Van vele Iraniërs hoort kan ik dat absoluut niet het zelfde zien als het christendom. Hoe vaak lees jij in het nieuws of op internet dat grote groepen christenen tot haat oproepen tegen wie of wat dan ook?
Als ik voor elke moord in naam van het christendom een cent kreeg was ik ook een rijk man.
Wat een slap voorbeeld.
Er zijn beter geloven te vinden die veel verdraagzamer zijn. Maakt dat een beter of meer juist geloof?
Zoek eens op hoeveel moorden er in naam van het atheïsme zijn gepleegd. Is dat enig argument voor mijn gelijk?

Wat mij betreft hebben zowel christendom als islam rare verhalen. En worden beide misbruikt voor macht en moord.
Is daar mee elk christenen of moslim een moordenaar?
Is de islam daarom slecht, maar vind je het christendom dan in eens wel het juiste geloof?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:46:24 #98
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190935577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 13:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.
Ok er staan dus zaken in de Bijbel die niet kloppen. Ik weet genoeg.
pi_190935787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:46 schreef hoatzin het volgende:
Ok er staan dus zaken in de Bijbel die niet kloppen. Ik weet genoeg.
Hoho, het evangelie klopt helemaal heur. Lucas zegt immers zelf uiterst nauwkeurig te werk te zijn gegaan :P :Y

Dat vervolgens de engelen, fictieve elementen en bovennatuurlijke zaken je om de oren vliegen is bijzaak :P
-
pi_190936976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ok er staan dus zaken in de Bijbel die niet kloppen. Ik weet genoeg.
het klopt wel allemaal.
Als alles precies met elkaar zou kloppen wat de evangelisten hebben op geschreven, dat weet ik nu al wat jij gaat lopen zeggen:
Ja dat heeft de 1 gewoon gekopieerd van de ander en hadden we eigenlijk aan evangelist genoeg gehad. :O
Dus dan schieten we nog weinig op. ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')