Dat zie je ook in kerken. Kerken die enorm boos zijn omtrent Nashville, de inhoud daarvan daar denk ik ook bij mijn eigen van...quote:Op maandag 6 januari 2020 16:49 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Voor het hoofd gestoten worden (aka zich beledigd voelen) hoort bij het leven. Tere zieltjes die daar niet mee om kunnen gaan mogen van mij heel hard in hun kussen gaan zitten huilen.
We kunnen maar niet om de realiteit heen blijven draaien om de waanbeelden van mensen maar niet te hoeven ontkrachten.
Natuurlijk wel, Jakob en zijn zonen komen uit Egypte, Mozes sloeg een Egyptenaar dood, etc, etc,quote:Op maandag 6 januari 2020 16:54 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Really?!?!?
Zelfs Genesis en Exodus?![]()
(Voor de duidelijkheid : Er zijn geen joodse slaven geweest in egypte. Heel toevallig dat deze verhalen naar voren kwamen toen de joden oorlog hadden met de egyptenaren. Stukje oorlogspropaganda dus)
ik ben niet specifiek over de islam, ik heb het over geloof in het algemeen.quote:Op maandag 6 januari 2020 16:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Hoezo het aannemen van een verzonnen verhaal?
Volgens mij is die bewering al lang en breed ontkracht dat de bijbel en alles er bij verzonnen zou zijn.
Dat zou betekenen dat de joden/ Israëlieten al dik 4000 geleden zijn begonnen met verzinnen.
Verder kun je misschien bij sommige teksten een kanttekening zetten, maar is dat reden om de gehele bijbel af te schilderen als niet waar en een sprookje?
Ik zou zeggen zoek eens op internet naar de woorden: bijbel en waarheid.
lees romeinen 3 maar eens:
[..]
Maar jij beweerd dus dat de islam het zelfde is als het christendom?
Dan wil ik jou vragen, waar jij eerder een brandbom naar binnen zou gooien.
in kerk of ander gebouw van een christelijke gemeente.
Of in een moskee of ander islamitisch bouwwerk?
de hele Bijbel is geloof.quote:
Sorry hoor, maar zie je niet in dat dit zelfs bijbels onjuist is? God liet zelfs baby's vermoorden van volkeren die niet de zijne waren. Als je dit liefde, goed of rechtvaardig vindt dan is er iets mis met je menselijkheid.quote:Op maandag 6 januari 2020 13:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
God is rechtvaardig en goed en liefde.
Daarnaast is de wereld en de mensen etc zijn creatie.
In de ogen van God ben ik alles waard, hij wil dat niemand verloren gaat.
Maar als iemand niet voor Hem kiest, zal hij of zij of tegenwoordig ook het verloren gaan.
Er is geen middenweg.
Volgens sjoemie moet eerst de heilige geest in je komen om god te kunnen aanvaarden en de bijbel te kunnen begrijpen.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:31 schreef dop het volgende:
[..]
ik ben niet specifiek over de islam, ik heb het over geloof in het algemeen.
En ik gooi niet met brandbommen.
Er zijn geloven die ouder zijn dan het christendom en geloven met meer aanhangers.
Als leeftijd of getal een maatstaf voor de waarheid zijn dan zeg je nu zelf dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Waar blijft je logica.
En volgens Sjoemie is dat bij hem het geval? Er komt voornamelijk wartaal uit namelijk, tezamen met wat dogma's die hij zelf ook niet begrijpt maar wel voortdurend herhaalt.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:41 schreef Oscar123 het volgende:
Volgens sjoemie moet eerst de heilige geest in je komen om god te kunnen aanvaarden en de bijbel te kunnen begrijpen.
Jacob en zijn zonen waren slaven? Eh nee hoor.quote:Op maandag 6 januari 2020 16:56 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, Jakob en zijn zonen komen uit Egypte, Mozes sloeg een Egyptenaar dood, etc, etc,
Kijk kijk, het zaadje krijgt zowaar een worteltje...quote:Op maandag 6 januari 2020 16:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
Verder kun je misschien bij sommige teksten een kanttekening zetten,
Dat zegt nog nies, ze kwamen wat nu Egypte isquote:Op dinsdag 7 januari 2020 11:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Jacob en zijn zonen waren slaven? Eh nee hoor.
dat er beschavingen zijn van voor het christendom is vrij logisch.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:37 schreef dop het volgende:
[..]
de hele Bijbel is geloof.
Er zijn vele voorbeelden van dingen die niet kunnen en/of niet kloppen.
Zijn er ook voldoende in dit topic gepasseerd.
Er is tastbaar bewijs van beschavingen en volken van ver voor het christendom.
Maar gek genoeg geen enkel tastbaar bewijs van de dingen die in de bijbel staan beschreven.
Geen ark van Noach
Geen wereldwijd vloed
Geen toren van Babel
Geen graf van Christus.
Om het maar niet te hebben over hoe de aarde en het heelal, of de baan van de zon en maan wordt beschreven.
Tijdslijnen en stambomen die niet kloppen of elkaar tegen spreken enz enz.
Geen graf van Jezus is nogal logisch bijbels gezien.quote:Handelingen 11:26 En het gebeurde dat zij een heel jaar met de gemeente samenkwamen en een grote menigte onderwezen en dat de discipelen voor het eerst in Antiochië christenen genoemd werden.
Nee nadat je Jezus hebt aanvaard, komt de Heilige Geest in je wonen die maakt je de dingen van God bekend.quote:Op maandag 6 januari 2020 20:41 schreef Oscar123 het volgende:
[..]
Volgens sjoemie moet eerst de heilige geest in je komen om god te kunnen aanvaarden en de bijbel te kunnen begrijpen.
Hoe je er dus achter kan komen dat de heilige geest nog geen bezit van je hebt genomen is door dat je nog steeds logische nadenkt. Want met logisch nadenken kan je nooit tot god komen. Klaarblijkelijk heeft god een hekel aan mensen die zelf nadenken.😉
De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 11:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kijk kijk, het zaadje krijgt zowaar een worteltje...
toch op zijn minst vreemd dat we resten van veel oudere beschavingen kunnen vinden , maar geen resten van de grote gebeurtenissen in de bijbel.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
dat er beschavingen zijn van voor het christendom is vrij logisch.
Het christendom is pas ontstaan ergens vlak na de kruisiging van Jezus, volgens de bijbel werden ze toen pas voor het eerst christen genoemd.
[..]
Geen graf van Jezus is nogal logisch bijbels gezien.
Omdat Jezus is opgestaan en met hemelvaart op een wolk of onttrokken door een wolk is opgenomen in de Hemel, totdat hij weerkomen zal.
Dus het klopt dat er geen graf van Jezus is, althans geen graf waar beenderen o.i.d. in moeten liggen.
Het graf dat Jozef van Arimatea gebruikte om Jezus "tijdelijk" neer te leggen is voor zover mij bekend nog niet gevonden.
De zondvloed: hier van zijn er vanuit verschillende wereldse stammen die een vergelijkbaar verhaal hebben. Maar ja ik denk dat die er wel is geweest. Maar dan moet je gaan kijken naar de fossilisatie van dieren etc.
als dit gebeurd over een periode van 1000en jaren dan zou er praktisch niks meer van over blijven.
als het vrij plotseling gebeurd, dus door een overstroming bijvoorbeeld, dan kan een dier met huid en haar gefossiliseerd raken.
Babylonië oftewel babel heeft wel bestaan dus waarom geen toren?
New York bestaat ook dus Spiderman is ook echt?quote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Babylonië oftewel babel heeft wel bestaan dus waarom geen toren?
Dus God heeft er geen hand in gehad. Het is gewoon mensen werk.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De hoofdlijn van de verhalen klopt, maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.
Dat is in sommige gevallen net hoe iemand het ervaren of gezien heeft.
vooral de evangeliën die zijn soms te vergelijken met een getuigen verklaring bij een aanrijding, die klopt vaak in hoofdlijn wel.
bijvoorbeeld een rode volkswagen station rijdt een man van +/- 25 jaar oud aan.
de ene getuige zal misschien zeggen dat het een rode renault station is en een man van 35
en een ander zegt dat het wel een rode volkswagen stationwagen is en de man 25 jaar oud is ongeveer omdat hij veel dichter op het ongeluk stond. Terwijl de andere getuige er +/- 20 meter vanaf stond.
maar de hoofdlijnen klopt, dus rode auto in de vorm van een station en het slachtoffer is een man.
Het gaat hierbij wel om de gecreëerde persoonlijke waarheden. Dat is de perceptie die het brein heeft waardoor het brein datgene zal waarnemen waar het brein in gelooft.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 14:43 schreef dop het volgende:
[..]
Dus God heeft er geen hand in gehad. Het is gewoon mensen werk.
Als het even uitkomt is de bijbel in eens niet zo juist en foutloos.
Hoe kunnen wij toehoorders er nu eeuwen later nog iets kloppend van maken, hoe komt het toch dat er zoveel verschillende waarheden lijken te zijn?
Maar ik vraag jou, waar jij het eerder zou doen.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:31 schreef dop het volgende:
[..]
ik ben niet specifiek over de islam, ik heb het over geloof in het algemeen.
En ik gooi niet met brandbommen.
Er zijn geloven die ouder zijn dan het christendom en geloven met meer aanhangers.
Als leeftijd of getal een maatstaf voor de waarheid zijn dan zeg je nu zelf dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Waar blijft je logica.
Wat heeft een land precies met een geloof te maken? Met andere woorden, waarom vergelijk je Iran met christendom?quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar ik vraag jou, waar jij het eerder zou doen.
Of je het wel of niet zou doen, daar buiten gelaten.
Als alle geloven het zelfde zijn, zou je dus ook zoiet bij een moskee doen.
Maar ik weet niet of jij het nieuws omtrent Iran een beetje volgt.
Maar als je de uitspraken. Van vele Iraniërs hoort kan ik dat absoluut niet het zelfde zien als het christendom. Hoe vaak lees jij in het nieuws of op internet dat grote groepen christenen tot haat oproepen tegen wie of wat dan ook?
Als ik voor elke moord in naam van het christendom een cent kreeg was ik ook een rijk man.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar ik vraag jou, waar jij het eerder zou doen.
Of je het wel of niet zou doen, daar buiten gelaten.
Als alle geloven het zelfde zijn, zou je dus ook zoiet bij een moskee doen.
Maar ik weet niet of jij het nieuws omtrent Iran een beetje volgt.
Maar als je de uitspraken. Van vele Iraniërs hoort kan ik dat absoluut niet het zelfde zien als het christendom. Hoe vaak lees jij in het nieuws of op internet dat grote groepen christenen tot haat oproepen tegen wie of wat dan ook?
Ok er staan dus zaken in de Bijbel die niet kloppen. Ik weet genoeg.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 13:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar de hoeveelheden hoeft niet altijd te kloppen.
Hoho, het evangelie klopt helemaal heur. Lucas zegt immers zelf uiterst nauwkeurig te werk te zijn gegaanquote:Op woensdag 8 januari 2020 13:46 schreef hoatzin het volgende:
Ok er staan dus zaken in de Bijbel die niet kloppen. Ik weet genoeg.
het klopt wel allemaal.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:46 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ok er staan dus zaken in de Bijbel die niet kloppen. Ik weet genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |