Mijn eerste post op het nieuwe seizoen, dus ik zal vast iets schrijven wat al lang en breed besproken is hier, daar moeten jullie maar even overheen lezen ;-)
Kraan
Wat een vreselijke moeder. Echt een gemeen mens. Doorfokken, maar geen verantwoordelijkheden nemen voor de oudere kinderen, 'die kunnen elkaar helpen en vermaken'. Dat moment met die gore voorgebakken poffertjes, 'datenight', op zaterdagavond (!!) in hetzelfde huis. Ouders lekker bestellen en lol hebben met elkaar, kinderen gedumpt. Jongste kind 'vind het zo lekker om samen wakker te worden, deze momenten doe ik het voor'. 2-jarige krijgt melk in een fles (??) en wordt weer terug in zijn bed gedumpt.
Quinten. De arme ziel. En niemand die doorheeft dat hij juist de intelligentste van het hele gezin is. Nee, zijn ADHD wordt iedere keer als smoes gebruikt, terwijl de andere kinderen hetzelfde doen onder het mom van 'het is een kind'. Quinten wordt ook veel te vaak voor het blok gezet, zijn gevoelens is niets om mee te spotten, zeker niet op TV. Ik had zo'n vader, ik zie hem al niet meer sinds mijn 17e. Quinten gaat erachter komen hoe naar hij behandeld wordt en dan zal jankerd mama niet snappen waarom, omdat ze er simpelweg te egoïstisch voor is. En als je wat afspreekt met een 15-jarige, kom het dan na, of vertel hem dat het niet doorgaat. Maar vraag geen volwassen gedrag, als je hem zelf als snotneus behandeld.
Vader is een sul, het zou hem sieren als hij zich niet zo vreselijk onderdanig zou gedragen richting zijn vrouw.
8 kinderen, 3 vaders...
Buddenbruck
Nooit een leuke familie gevonden, maar dit seizoen komen ze als enige familie oprecht over. Ze zijn vreemd, druk, beetje louche, maar ze zijn echt. De andere twee families doen zich beter voor dan ze zijn. Die twee oudste zonen zijn niet meer te redden, ik heb nu al medelijden met de vrouw die ze uit zullen zoeken, want die zal ook als moeder moeten fungeren, aangezien ze werkelijk niets anders kunnen dan zeuren, slapen, roken en nog meer lui gedrag.
Jelies
Ik ben niet gelovig en zal het nooit worden ook. Waar ik eerst 'vader' een apart figuur vond met vraagtekens, lijkt hij nu wat beter over te komen. 'Moeder' is maar 2 jaar ouder dan mij, maar lijkt qua uiterlijk en gedrag 20 jaar ouder.
Kinderen kan ik weinig over zeggen, dan doen hun ouders. De hele tijd. En de enige reden waarom de oudste die hele preek had genoteerd, was omdat ze 'moeder' trots wilde maken, die had net ervoor in de camera verteld dat oudste dochter zo haar best doet. Best zielig.
Compliment, Harry van 5 kan een beschuitje smeren met pindakaas, zonder de hele tafel vies te maken.
Conclusie: Ouders Kraan en Jelies doen zich beter voor dan ze zijn, Buddenbruck zijn echt. Maar alle drie zijn het geen leuke gezinnen om te volgen. Hopelijk volgend jaar drie nieuwe gezinnen.