abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190577803
Nu is het aantal rechters met een migratieachtergrond nog geen eens 2 procent - nog geen vijftig van de 2300 Nederlandse rechters. Terwijl mensen met een migratieachtergrond ongeveer 20% van Nederland is.

Hoe komt het dat buitenlanders geen rechter zijn? Ik ken wel een boel buitenlanders die hier zijn geboren en advocaat zijn geworden maar nooit heb ik gehoord van buitenlander die rechter is geworden.

Dit riekt volgens mij wel naar discriminatie tegen mensen met een andere huidskleur.
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:07:04 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190577957
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:05 schreef Normandyy het volgende:

[..]
buitengesloten
Dat is nogal een aanname.
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:07:06 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190577958
Het is interessanter om te weten hoeveel % van de allochtonen meester in de rechten is. En rechter wil worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190578022
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Het is interessanter om te weten hoeveel % van de allochtonen meester in de rechten is. En rechter wil worden.
Vaak is het in die culturen wel zo dat er 2 beroepen zijn die zeer hoog in aanzien staan. Dokter en advocaat. Dus de vraag kan best wel eens relevant zijn ja,
zie email 27 oktober
pi_190578028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Er zijn zeer veel buitenlandse advocaten. Dat is echt ontiegelijk veel en zelfs met zeer veel eigen kantoortjes waar ze miljoenen omzet draaien. Ze mogen echter geen rechter worden vanwege hun huidskleurtje.

zaterdag 21 december 2019 @ 17:10:46 #6
346939 Janneke141
pi_190578038
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:10 schreef Normandyy het volgende:
Ze mogen echter geen rechter worden vanwege hun huidskleurtje.

Bron?
pi_190578052
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bron?
Er zijn weinig tot geen rechters met een ander huidskleur. Misschien nog net 1% van het totaal.
pi_190578053
:') Mensen die overal discriminatie en racisme achter zoeken! :')
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:12:12 #9
346939 Janneke141
pi_190578068
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:11 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Er zijn weinig tot geen rechters met een ander huidskleur. Misschien nog net 1% van het totaal.
Jij beweert dat dat komt omdat ze worden uitgesloten vanwege hun huidskleur. Daar wil ik graag een bron van.
pi_190578089
quote:
Ze mogen echter geen rechter worden vanwege hun huidskleurtje.

Bron dat pigment reden tot afwijzing is?

En je geeft zelf aan dat er toch wel een paar gekleurde rechters zijn, dus is dit sowieso alleen daarom al onzin.
pi_190578126
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Bron dat pigment reden tot afwijzing is?

En je geeft zelf aan dat er toch wel een paar gekleurde rechters zijn, dus is dit sowieso alleen daarom al onzin.
1% van het totaal terwijl 20% van Nederland migrant is. Gek genoeg zijn er wel zeer veel advocaten die migrant zijn. Alleen rechter? Dat mag je vergeten. In je dikke dromen dat je rechter mag worden , want je bent niet blank.
pi_190578155
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij beweert dat dat komt omdat ze worden uitgesloten vanwege hun huidskleur. Daar wil ik graag een bron van.
Anders zou rond de 20% van de rechters iemand zijn met een migranten achtergrond. Ook binnen de politieapparaat kunnen we stellen dat een zeer kleine deel migrant is.

Bij bepaalde functies willen ze mensen met een ander huiskleur niet hebben en worden ze ook specifiek buitengesloten.
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:15:51 #13
346939 Janneke141
pi_190578160
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:14 schreef Normandyy het volgende:

[..]

1% van het totaal terwijl 20% van Nederland migrant is. Gek genoeg zijn er wel zeer veel advocaten die migrant zijn. Alleen rechter? Dat mag je vergeten. In je dikke dromen dat je rechter mag worden , want je bent niet blank.
Je blijft telkens dezelfde bewering herhalen, maar er werd gevraagd naar een bron voor de uitsluiting. Het aantal alleen volstaat niet als bewijs.
pi_190578179
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je blijft telkens dezelfde bewering herhalen, maar er werd gevraagd naar een bron voor de uitsluiting. Het aantal alleen volstaat niet als bewijs.
Ik vind van wel. Voor mij is dat genoeg bewijs dat er gesjoemeld wordt. Als rond de 1% rechter is dan weet ik al hoe laat het is.
pi_190578209
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:14 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Waarom is het sommigen dan toch gelukt, als het verboden is voor kleurlingen?
En kun je me de wet aanwijzen waarin staat dat pigment hebben verboden is voor rechters?
pi_190578229
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:15 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Anders zou rond de 20% van de rechters iemand zijn met een migranten achtergrond. Ook binnen de politieapparaat kunnen we stellen dat een zeer kleine deel migrant is.

Bij bepaalde functies willen ze mensen met een ander huiskleur niet hebben en worden ze ook specifiek buitengesloten.
Bron? Waar uit blijkt dat die mensen specifiek buiten gesloten worden? Willen die mensen zelf wel rechter worden?

Hebben ze de eigenschappen daar voor ook in huis? Want advocaten zijn lang niet altijd goede rechters, dat is nog wel een behoorlijk andere tak van sport.
zie email 27 oktober
pi_190578231
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor vrouwen is het verboden om vuilnispersoon te worden, of bouwvakster. Kijk maar hoe weinig vrouwen die beroepen uitoefenen terwijl toch zo'n 50% van onze bevolking vrouw is!
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:18:32 #18
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_190578233
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:59 schreef Normandyy het volgende:
buitenlanders die hier zijn geboren
Het woord "buitenlander" geeft aan dat je niet hier geboren bent, hoor...
pi_190578270
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Waarom is het sommigen dan toch gelukt, als het verboden is voor kleurlingen?
En kun je me de wet aanwijzen waarin staat dat pigment hebben verboden is voor rechters?
Mensen met een pigment worden specifiek buitengesloten. Als je bijvoorbeeld ziet dat er zeer veel buitenlanders juridische studies volgen, van advocaat tot notaris , dan zie je direct dat er iets niet klopt aan het feit dat maar 1% van alle rechters iemand is met een pigment. Een zeer klein deel hebben ze toegelaten zodat het niet te opvallend zou worden. Alhoewel het nu wel naar boven is gekomen dat het wel opvalt.

Ook bij het politieapparaat viel dit op.
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:20:21 #20
346939 Janneke141
pi_190578289
Maar wat wil je nou met dit topic? Gewoon 100x je eigen mening blijven herhalen en iedereen die er een kritische vraag over stelt als dom wegzetten?
pi_190578292
Ik wil best geloven dat er verhoudingsgewijs weinig rechters met een migratieachtergrond zijn.
Echter heb ik hier nog geen bron van gezien in dit topic.

En er kunnen daarvoor tig verklaringen zijn anders dan "uitsluiting".

maar goed daar waren jullie al achter.
pi_190578296
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:18 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Het woord "buitenlander" geeft aan dat je niet hier geboren bent, hoor...
Ik ben iemand met een pigment en word buitenlander genoemd. Ik ben echter wel gewoon in dit land geboren. Of ben ik een Hollander volgens jou?
pi_190578302
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:20 schreef koemleit het volgende:
Ik wil best geloven dat er verhoudingsgewijs weinig rechters met een migratieachtergrond zijn.
Echter heb ik hier nog geen bron van gezien in dit topic.

En er kunnen daarvoor tig verklaringen zijn anders dan "uitsluiting".

maar goed daar waren jullie al achter.
https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F
pi_190578313
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:19 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Mensen met een pigment worden specifiek buitengesloten. Als je bijvoorbeeld ziet dat er zeer veel buitenlanders juridische studies volgen, van advocaat tot notaris , dan zie je direct dat er iets niet klopt aan het feit dat maar 1% van alle rechters iemand is met een pigment. Een zeer klein deel hebben ze toegelaten zodat het niet te opvallend zou worden. Alhoewel het nu wel naar boven is gekomen dat het wel opvalt.

Interessant, misschien leuk discussiemateriaal voor in BNW?

Heb je er misschien over gedacht dat het ook kan zijn dat veel mensen met een migratieachtergrond gewoon geen interesse hebben in de zware studie om rechter te worden?
pi_190578349
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Interessant, misschien leuk discussiemateriaal voor in BNW?

Heb je er misschien over gedacht dat het ook kan zijn dat veel mensen met een migratieachtergrond gewoon geen interesse hebben in de zware studie om rechter te worden?
Bij turken en marokkanen is het worden van een advocaat iets heel hoog. Daarom zie je ook zoveel buitenlanders rond lopen bij juridische scholen.
pi_190578355
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:19 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Je snapt dat de advocatuur een compleet andere tak van sport is dan werken voor de rechterlijke macht?
Als, zoals jij zegt, allochtonen massaal advocaat worden kan het dan ook zijn dat hun interesse en kwaliteiten meer op dat vlak liggen?
zie email 27 oktober
  zaterdag 21 december 2019 @ 17:22:55 #27
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_190578356
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:20 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Ik ben iemand met een pigment en word buitenlander genoemd. Ik ben echter wel gewoon in dit land geboren. Of ben ik een Hollander volgens jou?
Kom je uit Noord- of Zuid-Holland? Dan is het antwoord ja.
pi_190578411
quote:
goed zo.

In deze bron lees je ook dat de voorzitter van "de Landelijke Selectiecommissie Rechters" er voor wil gaan om meer rechters met een migratie achtergrond te krijgen.

Dus veel positief nieuws lijkt me.
pi_190578439
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:22 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Bij turken en marokkanen is het worden van een advocaat iets heel hoog. Daarom zie je ook zoveel buitenlanders rond lopen bij juridische scholen.
Nou kijk, daar heb je je antwoord al! ^O^
pi_190578469
quote:

[..]

Er zijn zeer veel buitenlandse advocaten. Dat is echt ontiegelijk veel en zelfs met zeer veel eigen kantoortjes waar ze miljoenen omzet draaien. Ze mogen echter geen rechter worden vanwege hun huidskleurtje.
Maar willen zij dan ook rechter worden? Ik lees op internet dat een standaard rechter tussen de 5500 en 6500 per maand verdient. Een advocaat kan als hij goed is veel meer verdienen, als diegene voor zichzelf werkt denk ik.
Ik las op internet dat er 2360 rechters zijn. Ik lees dat Nederland 17672 advocaten kent. Dit betekent dat er sowieso al meer dan 7x zoveel advocaten dan rechters zijn.

Ik lees hier dat er maar 1,5% van de advocaten een migrantenachtergrond had.

Hier staat dat er 2% van de rechters een migrantenachtergrond heeft.

Dat is dus wel overeenkomstig met het aantal advocaten, en dat jij zegt dat er zeer veel buitenlandse advocaten zijn klopt dus niet met de cijfers.

Ik kwam wel ergens tegen dat er circa de 25% van mensen die rechten studeren een migrantenachtergrond heeft, maar ik weet niet waarom die geen advocaat worden.

Eigenlijk vind ik het vreemd dat je begint met: "is dit misschien discriminatie" en dan direct: "Dit is discriminatie, want heel veel advocaten willen rechter worden" ofzo
pi_190578477
En als je toch een beetje racistisch wil zijn, zou je ook kunnen zeggen dat migranten liever hun geloofsbroeders willen verdedigen tegen het systeem hier of gebruik maken van het systeem voor hen, in plaats van dat ze op de stoel van de rechter gaan zitten om over hen te oordelen namens ons systeem hier.
pi_190578486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:16 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Voor mij is dat genoeg bewijs dat er gesjoemeld wordt. Als rond de 1% rechter is dan weet ik al hoe laat het is.
Dan is het in ieder geval erg duidelijk waarom jij nooit rechter zal worden.

Niveautje weer hoor, TS.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190578503
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan is het in ieder geval erg duidelijk waarom jij nooit rechter zal worden.

Niveautje weer hoor, TS.
Tja als rechters puur naar hun gevoel moeten luisteren en conclusies moeten trekken op basis van aannames zonder zich in een zaak te verdiepen, dan zou hij een verdomd goede rechter kunnen zijn! :Y
pi_190579154
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 16:59 schreef Normandyy het volgende:
Nu is het aantal rechters met een migratieachtergrond nog geen eens 2 procent - nog geen vijftig van de 2300 Nederlandse rechters. Terwijl mensen met een migratieachtergrond ongeveer 20% van Nederland is.
En bij de mensen die voor de rechter moeten verschijnen is dat nog veel hoger!

quote:
Hoe komt het dat buitenlanders geen rechter zijn?
Omdat je Nederlander moet zijn om rechter te mogen worden.

quote:
Ik ken wel een boel buitenlanders die hier zijn geboren en advocaat zijn geworden maar nooit heb ik gehoord van buitenlander die rechter is geworden.

Dit riekt volgens mij wel naar discriminatie tegen mensen met een andere huidskleur.
Huidskleur en migratie-achtergrond zijn niet hetzelfde.

Ten eerste is het een baan voor tussen grofweg het 30e tot het 70e levensjaar. Dus dan moet je niet naar de cijfers kijken voor de hele bevolking maar alleen die leeftijdsgroep. Dan moet er een afgeronde rechtenstudie zijn, en er zijn nou eenmaal niet zoveel allochtonen die een universitaire opleiding aankonden. Veel jongens beginnen stil te staan in hun intellectuele ontwikkeling door de masculiene cultuur die ze van huis uit meekrijgen vanaf een jaar of 10.Met een strafblad ligt rechter worden ook niet voor de hand.

De meisjes met met name een islamitische achtergrond doen het een stuk beter, vooral als hun vader en moeder geen familie van elkaar waren, maar met een hooddoek op kun je natuurlijk geen rechter worden, en het combineert anderzins ook niet erg goed met het zijn van broedmachine. Je wordt ook geacht een aantal essentiele opvatting te delen die erg cultureel van aard zijn, dus ook daar kan een probleem liggen.

Dan komen ook nog eens alleen de betere studenten in aanmerking. En je moet natuurlijk ABN spreken naast je dialect of sterk accent. Daardoor vallen ook velen af die dat verwaarloosd hebben, terwijl de beheersing van de Nederlandse taal ook op andere vlakken uitstekend moet zijn. Bij de selectie wordt maatschappelijke betrokkenheid door bijvoorbeeld vrijwilligerswerk ook hoog gewaardeerd, en daarin zijn allochtonen ook ondervertegenwoordigd. Ook verdient het niet zo goed als veel advocaten, dus dat kan allochtonen wat minder trekken.

Dus het lijkt mij eerder dat er ondanks de wens van 'diversiteit' niet zo heel veel geschikt aanbod is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190579465
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 17:26 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik kwam wel ergens tegen dat er circa de 25% van mensen die rechten studeren een migrantenachtergrond heeft, maar ik weet niet waarom die geen advocaat worden.

Veel succesvolle Nederlanders met een migratie-achtergrond zijn ondernemer, eigen baas zijn lijkt bij hen hoger aangeschreven dan bij autochtonen. Ik denk dat veel van die migranten dus eindigen als juridisch adviseur met een eigen kantoor (naast natuurlijk het gewone juridische adviseur in een bedrijf, wat de meeste studenten in die richting toch worden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190580053
Mensen die een obsessie hebben met huidskleurtjes en geslacht :O
  zaterdag 21 december 2019 @ 18:59:57 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190580069
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die een obsessie hebben met huidskleurtjes en geslacht :O
Zoals jij? _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_190580172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals jij? _O-
Nou nee. Ik ben geen aanhanger van de diversiteitsreligie en quota's vind ik verwerpelijk.
pi_190580393
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Veel succesvolle Nederlanders met een migratie-achtergrond zijn ondernemer, eigen baas zijn lijkt bij hen hoger aangeschreven dan bij autochtonen. Ik denk dat veel van die migranten dus eindigen als juridisch adviseur met een eigen kantoor (naast natuurlijk het gewone juridische adviseur in een bedrijf, wat de meeste studenten in die richting toch worden).
Om een advocatenbureau te starten ben je eerst verplicht om advocaat te zijn. Ben je dat niet , dan mag je ook geen advocatenbureau beginnen.
pi_190580517
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:17 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Om een advocatenbureau te starten ben je eerst verplicht om advocaat te zijn. Ben je dat niet , dan mag je ook geen advocatenbureau beginnen.
Advocatenkantoor is dan ook heel wat anders dan een juridisch advieskantoor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 21 december 2019 @ 19:27:54 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190580555
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nou nee. Ik ben geen aanhanger van de diversiteitsreligie en quota's vind ik verwerpelijk.
Werkelijk? Behalve als het gaat om immigranten, natuurlijk?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_190580562
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Advocatenkantoor is dan ook heel wat anders dan een juridisch advieskantoor.
Turken en Marokkanen hebben heeeel veel advocatenkantoren. Toch kunnen dit soort groeperingen met een immigratie achtergrond geen rechter worden.
pi_190580614
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:28 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Turken en Marokkanen hebben heeeel veel advocatenkantoren. Toch kunnen dit soort groeperingen met een immigratie achtergrond geen rechter worden.
Dat valt dus wel mee, als maar 1,5% van de advocaten een migrantenachtergrond heeft. Geef eerst eens bewijs dat dat niet zo is.
pi_190580634
Ach aan de andere kant van ‘t hekje is het juist weer andersom.
pi_190580638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat valt dus wel mee, als maar 1,5% van de advocaten een migrantenachtergrond heeft. Geef eerst eens bewijs dat dat niet zo is.
Dat is dus niet waar want mijn vrouw is zelf advocaat die bij de rechtbank van Amsterdam werkt en er werken daar heel veel buitenlandse advocaten. Minstens 20 tot 25% van de advocaten zijn mensen met een migratieachtergrond. Dat is ook niet zo gek doordat ruim 25% van alle juridische studenten een persoon is met een migratieachtergrond. Ga maar is langs bij een juridische school , je zult dan zien dat een groot deel buitenlanders is. Daarom is het volstrekt ongeloofwaardig wanneer iemand roept dat maar 1% van alle advocaten buitenlander is.

Bij de rechters is dat wel een ander verhaal. Daar zijn echt zo goed als geen enkel buitenlander te vinden.
pi_190580716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:33 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar want mijn vrouw is zelf advocaat die bij de rechtbank van Amsterdam werkt en er werken daar heel veel buitenlandse advocaten. Minstens 20 tot 25% van de advocaten zijn mensen met een migratieachtergrond. Dat is ook niet zo gek doordat ruim 25% van alle juridische studenten een persoon is met een migratieachtergrond.
Anekdotisch bewijs tegenover een Volkskrantartikel. Sorry, dan vind ik dat toch wat mager. Ik denk ook niet dat de rechtbank van Amsterdam representatief is.

Edit: ook bij Trouw: https://www.trouw.nl/nieu(...)nk-blijven~b7c64f94/

40% van de studenten een niet westerse achtergrond. Minder dan 2% rechter of advocaat.

Er lijkt hier wel wat aan de hand. Maar dat gaat dus net zo goed op voor de advocatuur als voor de rechters, bij beide komen mensen met een migratieachtergrond gewoon nauwelijks binnen. Hoe dat komt? Geen idee.
pi_190580772
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs tegenover een Volkskrantartikel. Sorry, dan vind ik dat toch wat mager. Ik denk ook niet dat de rechtbank van Amsterdam representatief is.
Ik zou je willen uitnodigen naar een UNI die advocaten opleidt. Kijk maar is hoeveel buitenlanders daar aanwezig zijn.

UNI van Amsterdam , Radboud Nijmegen , Tilburg UNI , Erasmus UNI Rotterdam. Ga daar maar is even langs en je zult zien dat die 1% verhaal een groot leugen is.
pi_190580793
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:40 schreef Normandyy het volgende:

[..]

Ik zou je willen uitnodigen naar een UNI die advocaten opleidt. Kijk maar is hoeveel buitenlanders daar aanwezig zijn.

UNI van Amsterdam , Radboud Nijmegen , Tilburg UNI , Erasmus UNI Rotterdam. Ga daar maar is even langs en je zult zien dat die 1% verhaal een groot leugen is.
Ja, 40%, zie het artikel van Trouw uit mijn edit. Maar die worden dus allemaal geen advocaat.
pi_190580804
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 19:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, 40%, zie het artikel van Trouw uit mijn edit. Maar die worden dus allemaal geen advocaat.
Dan kunnen we dus stellen dat die gehele justitieapparaat naar de klote is. Zelfs advocaat mogen ze niet worden wtf. Maar wel bijna 50% van alle studenten een migratieachtergrond. Triest.
pi_190580990
''De bevoogdende blanke heersersmentaliteit had met Nederlands-Indië ten onder moeten gaan. Maar anno 2015 viert die nog hoogtij in de advocatuur en de rechtspraak.''

Holy shit. Dus als je een juridische opleiding volgt is de kans dat je werkloos word en een bijstand moet aanvragen heel hoog. Al heb je master afgerond , de blanke sinterklaasjes doen de deur mooi op slot. Dat voelt wel als een klap aan ik zeg je eerlijk holy shit dit kan toch niet waar zijn. Dan kun je als buitenlander het beste psychisch naar de klote gaan , of leren hoe je het na moet doen en dan levenslang een uitkering genieten. Je mag toch niet werken. Kun je net zo goed een opleiding acteur volgen ofzo wtf is dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')