1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Arnhem Centraal ab 09:07 ICE 105 Basel SBB an 14:47 Basel SBB ab 14:58 IC 975 Bern an 15:56 Bern ab 16:39 RE 4179 Brig an 18:20 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Brig ab 09:44 EC 37 Milano Centrale an 11:40 Milano Centrale ab 12:10 IC 665 Monterosso an 15:05 Monterosso ab 16:06 R 11311 Vernazza an 16:09 Vernazza ab ??:?? La Spezia Centrale an ??:?? |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | La Spezia Centrale ab 08:10 R 11904 Parma an 10:16 Parma ab 12:07 FA 8810 Milano Centrale an 12:55 Milano Centrale ab 13:43 RE 25520 Erstfeld an 17:18 Erstfeld ab 17:22 IR 2332 Luzern an 18:32 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Luzern ab 10:30 IR 2446 Basel SBB an 11:45 Basel SBB ab 12:20 EC 8 Düsseldorf Hbf an 17:30 Düsseldorf Hbf ab 19:38 ICE 104 Arnhem Centraal an 20:58 |
Staan erbij.quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:15 schreef James1988 het volgende:
Zou je in de OP ook even de datums erbij kunnen zetten ipv alleen de dagen? Wel zo overzichtelijk
Ja, maar als de trein die op de tickets staat niet rijdt... Of wou jij in Olten naar de machinist lopen en eisen dat ie doorrijdt naar Basel omdat dat op onze tickets staat?quote:Op zaterdag 21 december 2019 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
We hebben toch al tickets? Dan is het toch klaar?
Dat hebben ze wel gedaan dus:quote:Op zaterdag 21 december 2019 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou eigenlijk wel. Wou jij tickets verkopen voor een trein die niet rijdt dan?
Nee, mij ook niet. Maar ik wil wel weten of ik van tevoren nog een stempeltje aan een loket moet halen of dat we zonder problemen met IR 2446 kunnen reizen terwijl ons ticket Zugbindung heeft op IR 2316quote:Op zaterdag 21 december 2019 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja dat lijkt mij dan niet ons probleem maar okee
IR valt wel onder het Fernverkehr. En tot een paar jaar terug was er in Zwitserland überhaupt geen Zugbindung, maar tegenwoordig wel bij de Sparpreis-tickets van DB.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ir is toch geen fernverkehr? Hoe kun je dan Zugbindung hebben
Dit was een antwoord op een vraag om advies voor als je mensen in de groep hebt die moeilijk ter been zijn. Ik heb nog niet de dorpjes in detail onderzocht moet ik zeggen. Maar we moeten er wel eentje kiezenquote:Op dinsdag 24 december 2019 21:32 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Oei. Uhm....
Vernazza is het mooiste vind ik. Maar het station ligt wat hoger, dus je moet met een trap naar beneden.
Vanaf daar gaat het bergaf naar de haven.
Corgnilia sowieso overslaan want dat ligt op een berg en zijn 6000 trappen omhoog vanaf het station.
Ik zou dan denk ik Monterosso doen. Heeft een strand met boulevard en veel terrasjes. En het centrumpje is ook wel leuk. (moet je ook een stukje omhoog en wat trappen af, maar daar kun je ook via een andere weg komen geloof ik)
Nou ja, we moeten er wel rekening mee houden dat het om 18:30 donker is. Maar die kaartjes kopen we gewoon ter plekke, dus dat kunnen we altijd nog bekijken hoe het weer is en zo. Ik koop in eerste instantie gewoon tot Monterosso (dus EC+IC). Die regionale kaartjes kosten ¤1,90 voor Monterosso-Vernazza en ¤2,50 voor Vernazza-La Spezia.quote:Op dinsdag 24 december 2019 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie trouwens dat we op vrijdag een vol uur in Monterosso hebben voordat we doorgaan naar Vernazza (in dit plan he). We KUNNEN er natuurlijk ook voor kiezen om twee verschillende dorpjes te doen. Of zou dat te veel van het goede zijn?
Hier nog even op terugkomend: inmiddels zijn die van 8:07 en 10:07 al wel te boeken, dus ik verwacht dat de rest (waaronder de onze van 12:07) er langzaam bij komt.quote:Op donderdag 19 december 2019 15:53 schreef dennistd het volgende:
Ja, ik zit nog te wachten op reacties van de de andere drie vliegers.
Overigens is de FA Parma-Milaan op 7 maart om een of andere reden nog niet te boeken, terwijl een week eerder en een week later geen probleem zijn...
Regel je dat ook centraal dan?quote:Op woensdag 25 december 2019 00:13 schreef dennistd het volgende:
Ik koop in eerste instantie gewoon tot Monterosso (dus EC+IC).
Lijkt me wel, anders moeten 9 man(/vrouw) individueel gaan boeken voor dezelfde treinen.quote:
Ik bedoel meer: als het nou erg slecht weer is hebben we denk ik geen zin om twee plaatsjes in te gaanquote:Het weer zal wel overal hetzelfde zijn lijkt me. Ik bedoel meer, als we al een overstap van een uur in Monterosso hebben, kunnen we net zo goed even het dorpje in voordat we doorrijden naar Vernazza of welk ander dorpje we maar kiezen. Dan kunnen we er twee zien. Als we meteen besluiten in Monterosso te blijven zien we er maar eentje.
Dat is waarquote:Op woensdag 25 december 2019 12:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Lijkt me wel, anders moeten 9 man(/vrouw) individueel gaan boeken voor dezelfde treinen.
[..]
Ik bedoel meer: als het nou erg slecht weer is hebben we denk ik geen zin om twee plaatsjes in te gaan
Het zou niet meer dan logisch zijn, ergens Nikskunnersquote:Op zaterdag 28 december 2019 00:03 schreef James1988 het volgende:
edit: Ik zou het ergens best wel grappig vinden als er wéér een nieuwjaarsrondje last-minute verandert door toedoen van de V250
die heb ik in 2007 al eens gereden. In stromende regen, eigenlijk dwars door de wolken. Geen moer gezien, zelfs bordjes schieten kwam weinig van terecht. Maar wanneer wou je dat gaan doen dan?quote:Op zaterdag 28 december 2019 12:41 schreef BLS het volgende:
De Centovallibahn is ook wel de moeite waard.
Mocht deze nou echt niet gaan rijden (nog altijd niet boekbaar namelijk) is er trouwens nog een alternatief, met al op vrijdag de V250:quote:Op woensdag 25 december 2019 00:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hier nog even op terugkomend: inmiddels zijn die van 8:07 en 10:07 al wel te boeken, dus ik verwacht dat de rest (waaronder de onze van 12:07) er langzaam bij komt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Brig 08:44 EC 51 Milaan 10:40 Milaan 11:05 FA 8807 Parma 11:52 Parma 12:26 R 11913 La Spezia 14:35 La Spezia 14:47 R 24582 Vernazza 15:13 |
1 2 | La Spezia 07:45 IC 35662 Milaan 10:55 |
Dus dan andersom doen bedoel je? Is het dan handig om in La Spezia te slapen?quote:Op zondag 29 december 2019 15:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mocht deze nou echt niet gaan rijden (nog altijd niet boekbaar namelijk) is er trouwens nog een alternatief, met al op vrijdag de V250:
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Ja. Ik ga er vanuit dat het niet nodig is, maar het is een eventueel alternatief.quote:Op zondag 29 december 2019 15:54 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dus dan andersom doen bedoel je?
Maakt niet zoveel uit, Vernazza is vlakbij.quote:Is het dan handig om in La Spezia te slapen?
Of ie een precieze datum kon geven wanneer ik wel kan boeken:quote:To purchase that trip you have to wait untill the beginning of the new year
En of ie misschien niet toch opgeheven wordt door werkzaamheden of zo:quote:From the first of the year and the following weeks.
Lijkt dus wel goed te gaan komen.quote:No no, simply is still not available the purchase for that train, but it will not be canceled.
Nou ja, als alternatief voor dat spaghettimonster... Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, maar laten we afwachten tot ze op 19 januari het aantal losgelaten bodemplaten op de baan gaan tellenquote:Op zaterdag 28 december 2019 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar wanneer wou je dat gaan doen dan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | La Spezia Centrale ab 07:45 IC 35662 Milano Centrale an 10:55 Milano Centrale ab 11:20 EC 52 Domodossola an 12:43 Domodossola ab 13:25 RE 61 Locarno FART an 15:19 Locarno ab 15:31 1 S 20 Bellinzona an 15:58 2 Bellinzona ab 16:02 1 IC 684 Rotkreuz an 17:13 3 Rotkreuz ab 17:16 1 S 1 Luzern an 17:37 9 |
Vluchten, hotels..quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:40 schreef greavy het volgende:
En er misschien al mensen vluchten oid geboekt en betaald hebben
Daar is dit niet op van invloed. Vanaf vrijdagmiddag reist iedereen vooralsnog samenquote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:40 schreef greavy het volgende:
En er misschien al mensen vluchten oid geboekt en betaald hebben
Dan wordt dat weleens tijdquote:Op vrijdag 3 januari 2020 19:48 schreef James1988 het volgende:
Ik heb echt nog helemaal niets geboekt besef ik me zojuist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Goed, tot zover de belofte van de Italianen: FA 8810 is op zaterdag 7 maart verdwenen uit de reisplanner...quote:Op zondag 29 december 2019 17:17 schreef dennistd het volgende:
Ik heb zojuist even gechat met onze spaghettivrienden
Waarom ik Frecciargento 8810 nog niet kon boeken:
[..]
Of ie een precieze datum kon geven wanneer ik wel kan boeken:
[..]
En of ie misschien niet toch opgeheven wordt door werkzaamheden of zo:
[..]
Lijkt dus wel goed te gaan komen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Brig 08:44 EC 51 Milaan 10:40 Milaan 11:05 FA 8807 Parma 11:52 Parma 12:26 R 11913 La Spezia 14:35 La Spezia 14:47 R 24582 Vernazza 15:13 |
En dan weer terug naar La Spezia aan het einde van die dag?quote:Op zondag 12 januari 2020 12:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Goed, tot zover de belofte van de Italianen: FA 8810 is op zaterdag 7 maart verdwenen uit de reisplanner...
Zijn er mensen die in de problemen komen met dit reisschema op vrijdag, waarmee we dan dus ipv zaterdag de Fyra doen?
Vrijdag:
[ code verwijderd ]
Terug naar La Spezia. En dan op zaterdagochtend een IC via Genua naar Milaan (vertrek 7.45u, aankomst rond 11u).quote:Op zondag 12 januari 2020 13:59 schreef Peter het volgende:
[..]
En dan weer terug naar La Spezia aan het einde van die dag?
Of wordt het nu overnachten in Vernazza? (dus hotels omboeken)
ik ben het al aan het checken, omdat ik ook nog even de toren van Pisa op wil. Ik zit te kijken of dat op de woensdag past.quote:Op zondag 12 januari 2020 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het prima. Moeten we alleen even @:Peter @:Peterselieman @:James1988 checken of die om 11:00 in Milaan kunnen zijn.
Waar vlieg jij op dan? Milaan?quote:Op zondag 12 januari 2020 18:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben nog aan het plannen, maar ben ook van plan om de dag van tevoren al in Milaan te zijn. Moet anders wel heul vroeg m'n bed uit
Jij zou dan met IC 679 (Milaan 18:05 - La Spezia 21:21) of IC 35685 (Milaan 19:05 - La Spezia 22:21) naar ons toe komen denk ik dan? In dat geval nog een goede reden voor ons om optie 1 te kiezen met het vroegere vertrek op zaterdag. Gaat 'Aanhang Belastinginspecteur' wel gewoon mee met de heenreis?quote:Op zondag 12 januari 2020 18:58 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Ik kan vrijdagmiddag pas in Milaan zijn na mijn chef trein en commercie examen bij Eurostar in Londen.
Het is voor mij nu al een extra uitdaging vanuit Londen een vliegtuig te pakken naar Spaghettistanië, als dan ook nog de V250 een dag naar voren wordt gehaald waardoor ik ‘m niet mee rkan doen is dat voor kij een rede om af te zeggen na een vrij heftige periode van opleidingen en zware examens.
Dit vind ik eigenlijk allebei geen optie. We hebben een prima plan, zo te zien hoeft Belastinginspecteur niet zo nodig naar Cinque Terre, prima. Ik voel er weinig voor om de hele boel weer finaal om te gooien daarvoor. Sowieso, we kunnen plannen wat we willen, vogelbekdiergarantie hebben we toch niet. Dus proberen, prima, maar als het niet gaat, dan maar niet. Dan houden we ons wat mij betreft gewoon aan het oorspronkelijke plan:quote:Op maandag 13 januari 2020 03:29 schreef dennistd het volgende:
Andere optie is om de Frecciargento 8806 van 10:07 uit Parma te pakken. Dan moeten we wel eerder in Parma zijn. Dat kan door:
- Vroeger te vertrekken uit La Spezia (6.11u)
of
- Te overnachten in Parma (aankomst 22.11u)
Nadeel van optie 1 is dat er geen tijd is voor ontbijt, nadeel van optie 2 is dat het hele stuk van La Spezia naar Parma in het donker wordt afgelegd.
Persoonlijk neig ik naar optie 1. Het is weliswaar erg vroeg, maar we zien wel wat van de binnenlanden van Italië. Daarbij kunnen we de dag ervoor en erna relatief uitslapen. Voor het ontbijt kan vrijdagavond nog bij supermarkt Coop geshopt worden, die ligt op 550m van La Spezia Centrale en is open tot 22u.
Nou ja, de kans dat FA 8806 wel rijdt schat ik op 90% terwijl de kans dat dat FA 8810 toch nog gaat rijden vrij klein is. Daar heb ik wel een keer heel vroeg opstaan voor over.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk allebei geen optie. We hebben een prima plan, zo te zien hoeft Belastinginspecteur niet zo nodig naar Cinque Terre, prima. Ik voel er weinig voor om de hele boel weer finaal om te gooien daarvoor. Sowieso, we kunnen plannen wat we willen, vogelbekdiergarantie hebben we toch niet. Dus proberen, prima, maar als het niet gaat, dan maar niet. Dan houden we ons wat mij betreft gewoon aan het oorspronkelijke plan:
Vrijdagmiddag aankomen in CT,
Vrijdagavond overnachten in LS
Zaterdag LS - Parma - Milaan with or without V250
etc.
Ik ga niet op mijn vrije zaterdag om 6 uur in de trein zitten voor een KANS op een V250
Nou op zich is dat nog wel een optie, als we dan wel min of meer er vanuit kunnen gaan dat de FA rijdt. Cinque Terre is voor mij belangrijker dan die V250 in ieder geval. En wat betreft de V250 neem ik iedere "garantie" of "schatting van 90 %" sowieso niet serieus eigenlijk. Er is simpelweg geen peil op te trekken. Die kuttrein is altijd al een toppunt van onberekenbaarheid geweest dus ik stel voor dat we ons daar niet teveel door laten leiden. We maken een leuk reisje met een traject erin dat we kans lopen op dat ding, en als we op het perron staan zien we wel of het er eentje is of niet. Dan is het een andere ook best vette trein namelijk. Zo veel maakt het allemaal niet uit. Vind ik hoorquote:Op maandag 13 januari 2020 11:15 schreef dennistd het volgende:
Maar ik begrijp uit jouw bericht dat je vrijdag Milaan-Parma-La Spezia en zaterdag La Spezia-(Genua-)Milaan ook geen optie vind?
Dan zijn we nog een uur later in CT toch?quote:Op maandag 13 januari 2020 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens kunnen we in Plan E ook wel een uurtje later weg uit Brig, maar dat terzijde.
Nee dan staan we gewoon in Milaan een uur korter te wachten.quote:Op maandag 13 januari 2020 13:21 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dan zijn we nog een uur later in CT toch?
Waar zie je dat?quote:Op maandag 13 januari 2020 13:21 schreef liesje1979 het volgende:
En bij plan e gaan we terug in de tijd reizen of kijk ik niet goed?
ja dat is een supertrein die kan datquote:Op maandag 13 januari 2020 13:28 schreef liesje1979 het volgende:
Vertrek Milaan om 12:05 aankomst Parma 11:52 vertrek Parma 12:26
quote:Op maandag 13 januari 2020 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat is een supertrein die kan dat
Nee dan gaan we gewoon toch om 844 uit Brig weg denk ik. Het vertrek uit Milaan is 1105 en niet 1205. Toch dennis?quote:Op maandag 13 januari 2020 13:31 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar we zijn dus dan sowieso een uur laten bij CT dan e aangeeft neem ik aan.
Ahquote:Op maandag 13 januari 2020 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dan gaan we gewoon toch om 844 uit Brig weg denk ik. Het vertrek uit Milaan is 1105 en niet 1205. Toch dennis?
Eh, jaquote:Op maandag 13 januari 2020 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dan gaan we gewoon toch om 844 uit Brig weg denk ik. Het vertrek uit Milaan is 1105 en niet 1205. Toch dennis?
Ze schijnen daar leuke oude trams te hebbenquote:Op maandag 13 januari 2020 13:49 schreef liesje1979 het volgende:
Wat hebben we bij c, d en e veel tijd op Milaan centraal zaterdag.
Wordt dat een puntje of is dat een grap en kunnen we net zo goed wat vroeger naar Luzern?quote:Op maandag 13 januari 2020 14:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze schijnen daar leuke oude trams te hebben
Dat laatste kan sowieso niet vanwege Zugbindung op Erstfeld-Luzern. En die trams zijn er echtquote:Op maandag 13 januari 2020 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt dat een puntje of is dat een grap en kunnen we net zo goed wat vroeger naar Luzern?
Dat is DE trein? Waarom kunnen we die dan niet allemaal nemen?quote:Op maandag 13 januari 2020 14:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Eh, ja
Voor @:Belastinginspecteur zou het bij plan E een optie kunnen zijn om op zaterdag FA 8806 van Parma naar Milaan te pakken. Die is gelijk met ons in Milaan namelijk. Eventueel zou je dan ook nog op Bologna of zo kunnen vliegen, zit je er wat langer in.
Of een uurtje later weg uit LS.quote:Op maandag 13 januari 2020 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wordt dat een puntje of is dat een grap en kunnen we net zo goed wat vroeger naar Luzern?
Omdat we dan bij plan C of D uitkomen, met een hele vroege of hele late trein La Spezia - Parma.quote:Op maandag 13 januari 2020 14:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat is DE trein? Waarom kunnen we die dan niet allemaal nemen?
Ofwel, "afwachten maar"?quote:Hi James from the verification made, for the trip of your interest, at the moment the system does not allow the purchase of the travel ticket. The loading of the new travel solutions takes place gradually and gradually and the missing trains will in fact be inserted into Trenitalia's commercial channels progressively as soon as the definition of their hourly tracks has been completed. I invite you, necessarily to wait, and in the next few days to reconsult our site trenitalia.com or to contact us again, to verify the possibility of purchasing the travel ticket for the section of your interest, thank you.
Dan moet je extra overstappen en de reistijd is langer.quote:Op maandag 13 januari 2020 14:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Of een uurtje later weg uit LS.
Dat zeiden ze eind december ook al ja, maar ondertussen is ie van niet boekbaar naar niet bestaand gegaan...quote:Op maandag 13 januari 2020 14:14 schreef James1988 het volgende:
Zoals ik zei, ik heb bij TI nagevraagd hoe het zit met die FA8810 op 7 maart.
Ik kreeg net dit antwoord van ze:
[..]
Ofwel, "afwachten maar"?
Helder. Nou ben ik absoluut gaan fan van vroeg opstaan en late trein is misschien minder relaxed maar..... als we vrijdag doorreizen naar Parma dan is dat op zich voor BI wel tof denk ik, anders haakt ie pas zaterdag aan het eind van de ochtend aan?quote:Op maandag 13 januari 2020 14:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat we dan bij plan C of D uitkomen, met een hele vroege of hele late trein La Spezia - Parma.
Dat lijkt mij ook niet heel erg zinnig nee. Voor @Belastinginspecteur kom ik bijvoorbeeld op dit schema:quote:Op maandag 13 januari 2020 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zijn op dit moment nog 3 kamers in heel Parma voor onder de 150 Euro te vinden voor die nacht.
En aanhaken? Wat heeft dat voor zin, vrijdagavond om elf uur "O hoi ben je er ook? Leuk, welterusten "
Ik zie daar niet zo veel in
1 2 3 4 5 6 7 | London Luton 18:15 Ryanair FR3406 Bologna International 21:30 [overnachting] Bologna Centrale 09:18 FA 8806 Milano Centrale 10:55 |
- Jij kunt pas vrijdagmiddag/avond in Italië zijn, en vliegt vanuit Londen.quote:Op maandag 13 januari 2020 15:24 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Ik snap er steeds minder van
Dat zou je kunnen doen ja. Dat zou je zelfs twee kansen op de V250 op kunnen leveren.quote:Op maandag 13 januari 2020 16:49 schreef BLS het volgende:
Helder overzicht zo. Bedankt!
Voor degenen die er wel vroeg uit willen is het dus ook een optie om vroeg uit La Spezia te gaan en dan samen met Belastinginspecteur de FA 8806 te doen?
Fuck neequote:Op maandag 13 januari 2020 17:12 schreef BLS het volgende:
anderhalf uur eerder opstaan (...) Nog medestanders?
Of twee Want dat kan welquote:Op maandag 13 januari 2020 14:14 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Of een uurtje later weg uit LS.
En als Dennis of anderen graag langer in Milaan zijn, kan er ook een aantal eerder die kant op toch?quote:
Ja hoor, dat kan bestquote:Op maandag 13 januari 2020 19:46 schreef Peter het volgende:
[..]
En als Dennis of anderen graag langer in Milaan zijn, kan er ook een aantal eerder die kant op toch?
Dat is niet zo'n rare knip.
quote:Op dinsdag 14 januari 2020 03:28 schreef dennistd het volgende:
Omdat het inmiddels aardig op een keuzemenu begint te lijken heb ik maar vast een menukaart gemaakt
[ afbeelding ]
Sambal bij?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Doe mij maar optie 1 met bami en extra kroepoek
quote:Op dinsdag 14 januari 2020 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja lekkel
Maarmaar we hoeven toch pas om 10:54 uit Luzern weg zondag?
quote:Op zaterdag 21 december 2019 00:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is nog een probleem bij gekomen trouwens: IR 2316 (Luzern-Basel) lijkt maar meer tot Olten te rijden. Advies is een overstap daar op een ICE naar Basel, maar eerlijk gezegd vertrouw ik dat niet zo. Behalve de extra overstap in Olten met kans op missen wordt de aansluiting in Basel ook van 24 op 19 minuten verkort. Plan is nu om IR 2446 te nemen die om 11:45 in Basel is en daarmee 35 minuten overstap geeft. Vertrek uit Luzern wordt dan wel iets eerder, om 10:30.
Het is sowieso al uitslapen in vergelijking met de drie voorgaande dagenquote:Op dinsdag 14 januari 2020 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Matigjes. Nou ja. Is wel een mouw aan te passen.
Nou, dat wordt dooretenquote:Op dinsdag 14 januari 2020 14:32 schreef dennistd het volgende:
De aankomsttijd in Düsseldorf is trouwens ook 12 minuten later geworden zie ik, EC8 is langzamer tussen Bonn en Köln (door werkzaamheden denk ik, ze zijn daar al een hele tijd bezig).
Dat had ik allang bedacht inderdaad De menukaart staat al in het boekjequote:
De Italianen zijn aan het kutten met die treinen waardoor we nu dus niet zeker weten of het oorspronkelijke schema haalbaar is.quote:Op donderdag 16 januari 2020 19:41 schreef greavy het volgende:
Dus we hadden een schema, en nu is er wel een soort van schema maar het is veel ingewikkelder of wat precies?
Het wordt wel steeds lastiger om rondjes te plannen die nog enigszins haalbaar/realistisch zijn voor de meeste mensen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor het al. Volgend jaar gewoon een slagje ZwenZwoka en een gehaktballenlezing bij Dennis
Rondje in Italië gaan we nu andersom doen. Maar sommigen willen 2x Fyra of missen hem vrijdags. Dan moet je wel om 6.11u uit La Spezia. Toen was het idee 7.45u de IC naar Milaan, maar ook dat is een aantal te vroeg. Vandaar de derde optie met overstap in Genuaquote:Op donderdag 16 januari 2020 19:41 schreef greavy het volgende:
Dus we hadden een schema, en nu is er wel een soort van schema maar het is veel ingewikkelder of wat precies?
Als het rondje steeds langer wordt, steeds verder weg en ook zeer afhankelijk wordt van onzekere factoren, dan krijg je gewoonweg dit. Je kunt er negatief over zijn, maar eigenlijk is het juist positief dat het tot nu toe allemaal nog aardig goed is geluktquote:Op donderdag 16 januari 2020 21:42 schreef greavy het volgende:
Kom, we gaan met een groep op stap, en uiteindelijk is de groep pas de zondags compleet ofzo?
Hè bah...quote:Op donderdag 16 januari 2020 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor het al. Volgend jaar gewoon een slagje ZwenZwoka (...)
Dat had ik allang begrepenquote:Op donderdag 16 januari 2020 21:47 schreef James1988 het volgende:
Een deel gaat op donderdag al op reis, een deel sluit op vrijdag aan en een enkeling kan pas op zaterdag aansluiten geloof ik.
en dat is gewoon kut van die spaghettivretersquote:Op donderdag 16 januari 2020 21:47 schreef James1988 het volgende:
En door dat gehakketak met die dienstregelingen enzo is er nu wat onduidelijkheid. De Frecciaargento (V250) waarop we eigenlijk hadden gepland is uit de boekingssystemen van Trenitalia verdwenen, maar de Italianen zeggen via Twitter tegen mij 'even geduld hebben', omdat de dienstregeling van die trein nog niet is bevestigd.
Vorig jaar was het niet veel anders, toen werden de treinen Edinburgh - York en York - Londen met LNER ook pas een paar weken van tevoren bevestigd omdat eerder nog niet duidelijk was of ze überhaupt zouden rijden, of dat Network Rail nog aan het spoor zou gaan knutselen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 16:10 schreef greavy het volgende:
[..]
en dat is gewoon kut van die spaghettivreters
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |