abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 december 2019 @ 13:50:28 #151
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_190593672
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 10:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kijken jullie hem dan ook in 't Pools? Over accuraat enz
Eerlijk, nee.

Gewoon Engels met NL-subs.

Maar ik klaag ook niet. Enige minpuntje vind ik het soms onduidelijke springen in de timeline..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_190595661
Zijn er hier veel die de serie kijken zonder bekend te zijn met de boeken/games?

Moet zeggen dat het verhaal en de personages mij na 2 afleveringen nog niet echt kunnen boeien. Geralt vind ik tot nu toe maar een grommend eendimensionaal personage :{

Bij Game of Thrones was ik ook niet bekend met de boeken maar daar was het fantasy gehalte ook wel iets minder naar mijn idee dan in deze serie.

Je ziet wel aan alles dat er veel geld in is gestoken door Netflix.
  Forum Admin zondag 22 december 2019 @ 15:51:02 #153
35723 crew  GGMM
pi_190595966
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 15:34 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier veel die de serie kijken zonder bekend te zijn met de boeken/games?

Moet zeggen dat het verhaal en de personages mij na 2 afleveringen nog niet echt kunnen boeien. Geralt vind ik tot nu toe maar een grommend eendimensionaal personage :{

Bij Game of Thrones was ik ook niet bekend met de boeken maar daar was het fantasy gehalte ook wel iets minder naar mijn idee dan in deze serie.

Je ziet wel aan alles dat er veel geld in is gestoken door Netflix.
Ik speel de game niet en heb de boeken niet gelezen.

En ik heb een beetje hetzelfde ja. Kost me moeite alles te volgen soms, ook omdat het me weinig kan boeien. :{
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_190595988
Ik kom er niet doorheen. Valt erg tegen.
pi_190596069
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 15:34 schreef Breekfast het volgende:
Zijn er hier veel die de serie kijken zonder bekend te zijn met de boeken/games?

Moet zeggen dat het verhaal en de personages mij na 2 afleveringen nog niet echt kunnen boeien. Geralt vind ik tot nu toe maar een grommend eendimensionaal personage :{

Bij Game of Thrones was ik ook niet bekend met de boeken maar daar was het fantasy gehalte ook wel iets minder naar mijn idee dan in deze serie.

Je ziet wel aan alles dat er veel geld in is gestoken door Netflix.
Ik! :Y Dit is wel echt fantasy ja. Als dat niet je genre is, denk ik niet dat dit de serie van 't jaar gaat worden voor je. GoT kon je op meerdere manieren kijken - het was fantasy, kostuumdrama, én soapserie. Zelfs de karakters in de wereld zelf geloofden initieel niet in magie, draken en white walkers. The Witcher is wat dat betreft echt anders; je stapt een wereld binnen waarin iedereen weet hoe het werkt, en jij als kijker moet dat nog uitvogelen. Imho had het eerst een redelijk hoog "monster of the hour" gehalte, maar als je wat verder komt, wordt het wel duidelijker, wat de overarching storyline gaat worden. Heel het seizoen voelde een beetje als een introductie, een soort set-up van de wereld en de karakters. Ik heb het gevoel (en hoop) dat in seizoen twee er meer een echte verhaallijn gespannen wordt. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_190596263
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 15:56 schreef Sarasi het volgende:
Heel het seizoen voelde een beetje als een introductie, een soort set-up van de wereld en de karakters.
De Geralt secties zijn ook vooral gebaseerd op korte verhalen uit de 1e 2 bundels, idd om de wereld neer te zetten :).
pi_190596373
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 16:07 schreef VelitoX het volgende:

[..]

De Geralt secties zijn ook vooral gebaseerd op korte verhalen uit de 1e 2 bundels, idd om de wereld neer te zetten :).
En daarna komt een echt boekachtig lang verhaal? Of blijft het boekenlang bij korte verhalen in bundels? Hoeveel boeken zijn er eigenlijk? :@ (ik ben momenteel nog druk met Stormlight Archive, maar wie weet voor daarna...)
Your opinion of me is none of my business.
pi_190596773
Er zijn twee boeken met kortverhalen en dit zal in de twee seizoenen voorkomen, dit heeft vooral met het gedeelte van Geralt te maken dat "monster of the week" vertelt. Daarna komen vijf boeken met lange verhalen.
https://www.pcgamer.com/the-witcher-books/
pi_190596812
Heb het eerste seizoen uitgekeken, mensen die bekend zijn met de boeken of in mijn geval de games, kunnen zich er goed in vinden en hebben minder moeite om de wereld te begrijpen lijkt mij.

De casting van de hoofdrollen vind ik echter fantastisch. Ik had mijn twijfels bij Henry Cavill als Geralt of Rivia, maar wat een rol zet hij hier neer. Het is net alsof in het karakter in de games hier in vlees en bloed zie. Ook de beeldschone Anya Chalotra als Yennefer en de mysterieuze Ciri, wordt geweldig neergezet door de jonge Freya Allan. Echter viel het mij ook wel op dat er zoveel donkere mensen gecast zijn. Ik vind dat jammer, maar ik kan er mee leven, ze hebben geen grote rollen, en zijn er inderdaad enkel en alleen ingestopt om de sjw te pleasen. Ik heb me dan ook maar ingebeeld dat de wereld niet 1 op 1 te vergelijken is met die van ons. Hoewel het een Europees/Slavische setting heeft, wil niet zeggen dat daardoor de geschiedenis ook hetzelfde moet zijn, het is en blijft fantasie en een magische wereld. Een paar keuzes had ik alleen liever anders gezien.

Dan de production Value. Je kunt aan alles merken dat Netflix hier hoog op heeft ingezet en het team weet wat en hoe ze het moeten doen. De props is top kwaliteit, omgevingen zijn erg mooi en de visuals zijn voor een serie prima te pruimen, maar doen wel iets onder aan film kwaliteit. Met een beetje fantasie moet dat geen probleem zijn.

Het verhaal is niet voor iedereen snel te begrijpen, maar als je je volle aandacht erbij houd dan moet dat aan het einde allemaal geen probleem meer zijn. Het heeft mij in ieder geval nieuwsgierig gemaakt naar de boeken om nog het verhaal nog beter en met meer achtergrond informatie op te nemen.
pi_190597051
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 16:40 schreef Odaiba het volgende:
Echter viel het mij ook wel op dat er zoveel donkere mensen gecast zijn. Ik vind dat jammer, maar ik kan er mee leven, ze hebben geen grote rollen, en zijn er inderdaad enkel en alleen ingestopt om de sjw te pleasen. Ik heb me dan ook maar ingebeeld dat de wereld niet 1 op 1 te vergelijken is met die van ons. Hoewel het een Europees/Slavische setting heeft, wil niet zeggen dat daardoor de geschiedenis ook hetzelfde moet zijn, het is en blijft fantasie en een magische wereld. Een paar keuzes had ik alleen liever anders gezien.
:')
pi_190597061
Ik had maar één ding wat me echt vrij hard stoorde, en dat was Nilfgaardian armour. Het zag eruit als gesmolten plastic. :')

Daarnaast had Kahir (Cahir? Bossachtige dude van Nilfgaard) wel meer tekst mogen hebben, al is 't maar om te compenseren voor het ogenschijnlijk gebrek aan motief van die hele factie. Het was me ook niet geheel duidelijk waarom die mage met de hervulbare zwaarden z'n magie niet meer gebruikte in dat gevecht. Eigenlijk, bottom line, voelde het alsof, zodra Kahir in beeld kwam, iedereen om hem heen vooral in een stuip schoot om "iets" niet te spoileren. Ciri mag niet dood van 'm, maar met het afslachten van een hele kamer vol mensen op zoek naar een doppel heeft 'ie nul issues. De mage van Nilfgaard lijkt een overzealous missionaris, maar wat Kahir zelf wil en wie hij is, is me echt nog een absoluut raadsel. Waarom alleen Cintra, waarom Ciri? Heeft hij magie, is hij een meester zwaardvechter? Is het een mutant en werkt magie niet op hem?

Maar goed tegelijkertijd voelen al die vragen als spoiler territory en dus wil ik eigenlijk geen antwoord... Maar het was wel prettiger geweest als daar voor m'n gevoel niet zo'n roze olifant had gezeten. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_190597265
quote:
Ja sorry, het is zo.
pi_190597388
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 16:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik had maar één ding wat me echt vrij hard stoorde, en dat was Nilfgaardian armour. Het zag eruit als gesmolten plastic. :')

Daarnaast had Kahir (Cahir? Bossachtige dude van Nilfgaard) wel meer tekst mogen hebben, al is 't maar om te compenseren voor het ogenschijnlijk gebrek aan motief van die hele factie. Het was me ook niet geheel duidelijk waarom die mage met de hervulbare zwaarden z'n magie niet meer gebruikte in dat gevecht. Eigenlijk, bottom line, voelde het alsof, zodra Kahir in beeld kwam, iedereen om hem heen vooral in een stuip schoot om "iets" niet te spoileren. Ciri mag niet dood van 'm, maar met het afslachten van een hele kamer vol mensen op zoek naar een doppel heeft 'ie nul issues. De mage van Nilfgaard lijkt een overzealous missionaris, maar wat Kahir zelf wil en wie hij is, is me echt nog een absoluut raadsel. Waarom alleen Cintra, waarom Ciri? Heeft hij magie, is hij een meester zwaardvechter? Is het een mutant en werkt magie niet op hem?

Maar goed tegelijkertijd voelen al die vragen als spoiler territory en dus wil ik eigenlijk geen antwoord... Maar het was wel prettiger geweest als daar voor m'n gevoel niet zo'n roze olifant had gezeten. :P
Allemaal nog onbeantwoorde vragen inderdaad. Zo jammer dat Netflix niet gewoon meer afleveringen per seizoen maakt. Dan heb je meer ruimte voor karakterontwikkeling en kun je het verhaal mooi opbouwen.
  zondag 22 december 2019 @ 17:15:20 #164
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190597478
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 16:54 schreef Sarasi het volgende:
Ik had maar één ding wat me echt vrij hard stoorde, en dat was Nilfgaardian armour. Het zag eruit als gesmolten plastic
Bedoeling was dat het eruit zou zien als een gerimpelde zak.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190597931
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 15:52 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik kom er niet doorheen. Valt erg tegen.
Ik ook, ben er na 2 afleveringen maar mee gekapt. Ik vond V Wars nog sterker, en dat zegt wat.
pi_190597960
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 17:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Bedoeling was dat het eruit zou zien als een gerimpelde zak.
Mijn gerimpelde zak ziet er toch net iets anders uit :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190597975
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 17:05 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja sorry, het is zo.
Het is gewoon onzin. Yennefer heeft in de serie ook een kleurtje, maar dat is dan voor jou geen probleem omdat ze beeldschoon is.. :') Het heeft gewoon enkele invloed op hoe je naar de serie kijkt/ervaart. Toch mooi dat in een fantasie wereld met magie en monsters, getinte mensen het meest onrealistisch zijn volgens een aantal mensen.. |:(
  Beste/leukste mod 2022 zondag 22 december 2019 @ 18:07:48 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_190598526
3 afleveringen gezien nu. Nog steeds niet hyped maar zit er wel beter in dan na de eerste episode.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190598572
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 17:39 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin. Yennefer heeft in de serie ook een kleurtje, maar dat is dan voor jou geen probleem omdat ze beeldschoon is.. :') Het heeft gewoon enkele invloed op hoe je naar de serie kijkt/ervaart. Toch mooi dat in een fantasie wereld met magie en monsters, getinte mensen het meest onrealistisch zijn volgens een aantal mensen.. |:(
Ik zeg niet dat getinte mensen onrealistisch zijn in fantasie of dat ik helemaal geen kleurlingen in een serie wil zien, echter het is wel race swapping, gedaan met een reden. En ik vond Josette Simon als Istredd ook prima gecast hoor net als nog vele andere. ik ga het ook niet groter maken dan het is, ik heb me er verder niet aan gestoord, viel me alleen op.
pi_190598598
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 17:37 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik ook, ben er na 2 afleveringen maar mee gekapt. Ik vond V Wars nog sterker, en dat zegt wat.
Hier snap ik dus niets van he, V Wars oogt in mijn ogen echt als een gehaaste en goedkope soap met verschrikkelijk uitziende vampieren en een standaard outbreak verhaal lijntje. Ben nu bij aflevering 8, maar wil het liefst gewoon de serie de nek omdraaien :)
  Beste/leukste mod 2022 zondag 22 december 2019 @ 18:12:39 #171
319979 Fok-it
All is well
pi_190598602
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 13:50 schreef houdjemond het volgende:

[..]
Enige minpuntje vind ik het soms onduidelijke springen in de timeline..
Zeker in aflevering 3? :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190598623
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 18:12 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hier snap ik dus niets van he, V Wars oogt in mijn ogen echt als een gehaaste en goedkope soap met verschrikkelijk uitziende vampieren en een standaard outbreak verhaal lijntje. Ben nu bij aflevering 8, maar wil het liefst gewoon de serie de nek omdraaien :)
Is het ook, The Witcher zit wat dat betreft beter in elkaar maar ik kom er niet in, kan het slecht volgen en daardoor trekt het me totaal niet.
  zondag 22 december 2019 @ 18:18:07 #173
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_190598674
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 18:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zeker in aflevering 3? :P
Ja, duurde eventjes voor het kwartje viel O-)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Beste/leukste mod 2022 zondag 22 december 2019 @ 18:20:02 #174
319979 Fok-it
All is well
pi_190598702
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 18:18 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ja, duurde eventjes voor het kwartje viel O-)
Had ik ook ja :') Pas toen je die Adda als klein meisje op dat bal zag wist ik dat er een tijdverschil was
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 22 december 2019 @ 18:24:59 #175
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_190598776
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2019 18:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Had ik ook ja :') Pas toen je die Adda als klein meisje op dat bal zag wist ik dat er een tijdverschil was
We hadden samen kunnen kijken, precies dit moment :D . Toen maar alles teruggekeken vanaf dat moment en opeens viel er een hele kruiwagen kwartjes _O- .
Ben bekend met de boeken én de games dus had zoiets van "komt wel goed" :@
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')