Lieveheersbeestjes/sluipwespenquote:Op zondag 22 maart 2020 17:48 schreef Broccolitaartje het volgende:
Okee mijn asplenium blijkt he-le-maal onder de schildluis te zitten... Heeft ook nog even mijn grote moeder-pannenkoek aangestoken, maar dat lijkt enigszins mee te vallen... heb de ergste blaadjes eraf geknipt en de rest van de luizen die er nog op zaten aangestipt met olie.
De asplenium heb ik maar in het portiek geparkeerd. Iemand ervaring? Kan ik nog ff goed chemisch bestrijden of heeft dat allemaal geen zin als ie al zo ver heen is?
Planten borstelen lazen wij toen als truc...quote:Op zondag 22 maart 2020 18:39 schreef ieniminimuis het volgende:
Je kan het eerst proberen met inspuiten met sterk verdund afwasmiddel. En uiteindelijk kun je er ook methanol aan toevoegen.
De plant daarna niet in de zon zetten.
Zodra je ziet dat de luizen dood zijn, het weer afspoelen met water.
Dit proces herhalen totdat je er vanaf bent.
Disclaimer: plant kan afsterven hierdoor, ik ben niet verantwoordelijk.
Wat een mooie manier om je leven te verbeterenquote:Op maandag 23 maart 2020 13:57 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben een voormalig plantenmoordenaar die haar leven heeft gebeterd en nu een goede plantenmama wil worden, dus het is wel handig als het geen enorm moeilijke planten zijn
Ik, maar hij is nog mini. Gekweekt uit zaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:42 schreef Mar_an het volgende:
Heeft iemand hier een strelitzia nicolai?
Oh dat is leuk. Volgende maand mag ik weer een keer plantjes kopen, dus dan die doos eens proberenquote:Op maandag 23 maart 2020 17:52 schreef Myraela het volgende:
Ik zie in een Facebookgroep echt enorm veel van die 'groene kneusjes' voorbij komen. Vind ik echt gewoon een marketingstunt. Ze verkopen het alsof het planten zijn onverkoopbaar zijn, maar in de boxen zitten gewoon prima planten. Alleen misschien een beetje de minder populaire keuzes, maar dat heeft weinig met redden te maken.
Ze hebben ook een doos waar je gewoon zelf kunt kiezen, lijkt mij dan een betere keuze: https://www.plantje.nl/shop/voordeeldoos-4-stuks
Hmm minder populair kan natuurlijk ookmonverkoopbaar zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 17:52 schreef Myraela het volgende:
Ik zie in een Facebookgroep echt enorm veel van die 'groene kneusjes' voorbij komen. Vind ik echt gewoon een marketingstunt. Ze verkopen het alsof het planten zijn onverkoopbaar zijn, maar in de boxen zitten gewoon prima planten. Alleen misschien een beetje de minder populaire keuzes, maar dat heeft weinig met redden te maken.
Ze hebben ook een doos waar je gewoon zelf kunt kiezen, lijkt mij dan een betere keuze: https://www.plantje.nl/shop/voordeeldoos-4-stuks
Ohhh wel leuk!! Ik heb een grote en hij krijgt een nieuw blad. Zo blij mee. Maar het blad is nu voor de helft uitgerold en de andere helft is nog dicht gerold. Is dat normaal of gezond? Hij is er nu al een weekje mee bezig om langzamerhand te ontpoppen. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben 😂.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:32 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik, maar hij is nog mini. Gekweekt uit zaad.
Helaas geen idee. Is las laatst de theorie dat iemand de aarde wat vochtiger hield bij een nieuw blad, zodat het dan wat makkelijker zou ontrollen. Sproeien is geloof ik af te raden als het nog dicht is.quote:Op donderdag 26 maart 2020 11:44 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ohhh wel leuk!! Ik heb een grote en hij krijgt een nieuw blad. Zo blij mee. Maar het blad is nu voor de helft uitgerold en de andere helft is nog dicht gerold. Is dat normaal of gezond? Hij is er nu al een weekje mee bezig om langzamerhand te ontpoppen. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben 😂.
Ah, dan ga ik dat zo eens proberen! Dankje!quote:Op donderdag 26 maart 2020 18:09 schreef n0a het volgende:
[..]
Helaas geen idee. Is las laatst de theorie dat iemand de aarde wat vochtiger hield bij een nieuw blad, zodat het dan wat makkelijker zou ontrollen. Sproeien is geloof ik af te raden als het nog dicht is.
Hoe lang duurde het voordat je wat zag? Ik verkoop nu ook Strelitzia zaden, maar ik weet niet goed wat ik tegen mijn klanten moet zeggen als ze vragen hoe lang het duurt voordat ze wat zien. Enkele maanden toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:32 schreef n0a het volgende:
[..]
Ik, maar hij is nog mini. Gekweekt uit zaad.
Vanmiddag een peperomia verticillata red log gekocht,quote:
Ik vind het een cutie... snap de vergissingquote:Op donderdag 26 maart 2020 18:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vanmiddag een peperomia verticillata red log gekocht, [ afbeelding ]
zocht eigenlijk een vogelhuisje.
Mijn laatste pannenkoekenplantstekje heeft het niet gered
Oh dat klinkt echt zo zondequote:Op donderdag 26 maart 2020 11:42 schreef Koettie het volgende:
Ahhhhhh m'n Rhaphidophora die tegen de muur groeide had wortel rot. 😭 Kale muur opeens. Alles zit nu verknipt in een bak, straks wel veel stekjes. Blegh. De andere tak ziet er ook niet best uit dus ik vrees ervoor. Iemand enig idee waar ik een mooie grote Rhaphidophora tetrasperma kan bestellen??
Net ook m'n Rhaphidophora Cryptantha verpot en stukje afgebroken. Gaat lekker 😅. Foto's staan op insta, vind het zo'n gedoe om alles hier te zetten. (je kan pb sturen voor 't account)
Wat een leukjequote:Op donderdag 26 maart 2020 18:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vanmiddag een peperomia verticillata red log gekocht, [ afbeelding ]
zocht eigenlijk een vogelhuisje.
Mijn laatste pannenkoekenplantstekje heeft het niet gered
Bij m'n nicolai was het ongeveer 6 weken, maar het kan veel langer duren. M'n huis is over het algemeen vrij warm. Ik had 5 nicolai zaden en 10 reginae en alleen de nicolai lukte.quote:Op donderdag 26 maart 2020 18:38 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Hoe lang duurde het voordat je wat zag? Ik verkoop nu ook Strelitzia zaden, maar ik weet niet goed wat ik tegen mijn klanten moet zeggen als ze vragen hoe lang het duurt voordat ze wat zien. Enkele maanden toch?
Misschien overbodig om te zeggen, maar zou het ook weer niet té nat doen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 18:14 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ah, dan ga ik dat zo eens proberen! Dankje!
https://www.meergroeninhuis.nl/ vind ik een leuke.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:31 schreef Koettie het volgende:
Wat zijn jullie favo plantjes sites?? Mag shoppen van mezelf. <3
https://bleshyou.nl/quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:31 schreef Koettie het volgende:
Wat zijn jullie favo plantjes sites?? Mag shoppen van mezelf. <3
Bleshyou is nog best duur. Zie ook niet echt hele boeiende planten. Weet ook echt niet wat ik wil, pfff. Misschien vissensstaartpalm maar die haal ik liever in real life denk ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:24 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]
https://bleshyou.nl/
https://plantthatplant.com/
klopt, maar onder de noemer.... Support your locals.... moest ik ze even noemenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:10 schreef Koettie het volgende:
[..]
Bleshyou is nog best duur. Zie ook niet echt hele boeiende planten. Weet ook echt niet wat ik wil, pfff. Misschien vissensstaartpalm maar die haal ik liever in real life denk ik.
Mooie kleur heeft ie! Meestal hebben ze zo’n donkergroene kleur en dat vind ik niet zo leuk...quote:Op woensdag 1 april 2020 18:43 schreef Dagoduck het volgende:
Maar eens een foto van de hedera hier.
[ afbeelding ]
Ik niet maar ik vind ze er altijd zó gaaf uitzien (op foto’s want nog nooit in t echt tegengekomenquote:
Ze zijn alleen een beetje aan de prijs dus ik hoop maar dat ze uitkomenquote:Op zondag 5 april 2020 22:36 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ik niet maar ik vind ze er altijd zó gaaf uitzien (op foto’s want nog nooit in t echt tegengekomen), laat ff weten als je er aan gaat beginnen want ben benieuwd! Ik vind ze er wel altijd super kwetsbaar uitzien
Geen ervaring. Dit jaar heb ik ze voor het eerste. Eind februari heb ik ze in de grond gezet en nu begint bij de meeste wat boven te komenquote:
Bemoedigendquote:Op maandag 6 april 2020 16:43 schreef DuW2 het volgende:
[..]
Geen ervaring. Dit jaar heb ik ze voor het eerste. Eind februari heb ik ze in de grond gezet en nu begint bij de meeste wat boven te komen
Ik heb ze bij meergroeninhuis gekochtquote:Op maandag 6 april 2020 17:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
BemoedigendWaar had je ze gekocht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |