abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 december 2019 @ 14:30:55 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190646021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 13:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik denk wel dat je erg moet oppassen met drugs. gewoon heroine bij de supermarkt lijkt me geen goed idee.
kan wel, maar dan bij de basterdsuiker en de zout vandaan houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 25 december 2019 @ 14:33:09 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190646063
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je laat het gewoon over aan de vrije markt. Dat is al 40 jaar het antwoord op alle problemen.
Dan komt er bij iedere VVD een bord in de tuin, hier uw lekkerste cocaïne
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190646237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is gewoon een vals discussietruukje van je.
Het is geen truukje, ik open de discussie door de argumenten vóór legalisering aan te horen. Maar die heeft pokkerdepok niet of wil ze niet geven. Hij verwijst naar de experts.

Als iemand voorstander is voor legalisering dan moet je enig idee hebben hoe het praktisch aan te pakken. Zo niet, dan zou je je er wat meer in moeten verdiepen om tot een idee te komen.

Het proces heb ik schematisch geschetst. Heel simpel. Daar komt transport nog bij en zoals een andere user heeft gesteld: de blijvende invloed van criminelen daarop.

Mijn vraag geldt nog steeds.
pi_190646317
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 13:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

oei, nou heb je wel even laten zien dat legalisatie geen goed idee is, scherp..
Ik ben benieuwd naar hoe je de legalisering ziet binnen alle stappen van het proces van totstandkoming en handel vh eindproduct.
Ik ben geen voorstander, dat is geen geheim. Daarom ben ik benieuwd naar de argumenten van een voorstander.
  woensdag 25 december 2019 @ 15:35:09 #230
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190646981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 14:41 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het is geen truukje, ik open de discussie door de argumenten vóór legalisering aan te horen. Maar die heeft pokkerdepok niet of wil ze niet geven. Hij verwijst naar de experts.

Als iemand voorstander is voor legalisering dan moet je enig idee hebben hoe het praktisch aan te pakken. Zo niet, dan zou je je er wat meer in moeten verdiepen om tot een idee te komen.

Het proces heb ik schematisch geschetst. Heel simpel. Daar komt transport nog bij en zoals een andere user heeft gesteld: de blijvende invloed van criminelen daarop.

Mijn vraag geldt nog steeds.
Het is wel een truukje. Er word gesteld dat een verbod jouw probleem met drugs niet oplost en dan moet die persoon met een complete oplossing voor jouw problemen komen. Dat is een vals discussietruukje.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 25 december 2019 @ 15:36:14 #231
pi_190646991
quote:

[..]

ik denk wel dat je erg moet oppassen met drugs. gewoon heroine bij de supermarkt lijkt me geen goed idee.
Zolang ze alcohol in de winkel verkopen is heroïne ook prima.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_190647482
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 10:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

vast wel. en ook tot een veel beter systeem met minder gebruik, bewuster gebruik, minder criminaliteit..
Bewuster gebruik? De heroïne verslaving die hier speelde? Dat was allesbehalve bewust gebruik man.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 25 december 2019 @ 16:18:55 #233
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_190647553
Wat een goed idee. Alles legaliseren, dan is er ook geen criminaliteit :')
  woensdag 25 december 2019 @ 16:20:08 #234
pi_190647572
quote:
13s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wat een goed idee. Alles legaliseren, dan is er ook geen criminaliteit :')
Nee man. Gewoon alles verbieden. Dan gaat er niks meer fout. :')
pi_190650078
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 14:46 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar hoe je de legalisering ziet binnen alle stappen van het proces van totstandkoming en handel vh eindproduct.
Ik ben geen voorstander, dat is geen geheim. Daarom ben ik benieuwd naar de argumenten van een voorstander.
ik heb zat argumenten gegeven. of ik, eenvoudige ziel, precies weet hoe deze handel tot in detail geregeld moet worden, doet er niet toe. mijn voorbeeld van een medische wereld die criminaliteitsloos cocaine kan produceren, lijkt me een goede indicatie dat het mogelijk is. en dat is dan heel anders dan het vanuit colombia smokkelen, na een weg van illegaliteit. coca is gewoon een boom, die je zelfs hier kan verbouwen, in een kas. ik zie het probleem dus niet.
pi_190650175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang ze alcohol in de winkel verkopen is heroïne ook prima.
dat zou je denken, ik ook hoor, als ik fair ben. maar heroine is behoorlijk gevaarlijk en gigantisch verslavend. is een andere cathegorie drugs, samen met dingen als crack of meth. echte junkie drugs. dan moet je niet te principieel willen zijn, en gewoon onderkennen dat het te gevaarlijk is voor de volksgezondheid.

zoals we nu heroine behandelen, is op zich prima. het is illegaal, men is zich ervan bewust hoe verslavend en vernietigend het werkt, en diegenen die toch verslaafd raken, krijgen goede hulp, gratis verstrekking, en worden van de straat gehouden. resultaat is, dat er vrijwel geen heroine handel of overlast meer bestaat. het dan vrijgeven lijkt me onzinnig en dom.

maar meth is een soort speed, crack is cocaine, en heroine is opium. die variaties zijn allemaal minder verslavend en wel recreatief gewild, en daar heb ik dan ook geen probleem mee.
pi_190650192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Bewuster gebruik? De heroïne verslaving die hier speelde? Dat was allesbehalve bewust gebruik man.
nee, heroine lijkt me dus een andere zaak, te gevaarlijk.
  woensdag 25 december 2019 @ 21:01:25 #238
pi_190650787
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 20:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat zou je denken, ik ook hoor, als ik fair ben. maar heroine is behoorlijk gevaarlijk en gigantisch verslavend. is een andere cathegorie drugs, samen met dingen als crack of meth. echte junkie drugs. dan moet je niet te principieel willen zijn, en gewoon onderkennen dat het te gevaarlijk is voor de volksgezondheid.

zoals we nu heroine behandelen, is op zich prima. het is illegaal, men is zich ervan bewust hoe verslavend en vernietigend het werkt, en diegenen die toch verslaafd raken, krijgen goede hulp, gratis verstrekking, en worden van de straat gehouden. resultaat is, dat er vrijwel geen heroine handel of overlast meer bestaat. het dan vrijgeven lijkt me onzinnig en dom.

maar meth is een soort speed, crack is cocaine, en heroine is opium. die variaties zijn allemaal minder verslavend en wel recreatief gewild, en daar heb ik dan ook geen probleem mee.
Google is your Friend: RIVM, ranking of drugs, 2009.
Pagina's 19-21 staan leuke grafiekjes. De 4 gevaarlijkste drugs zijn heroïne, cristal meth, alcohol en tabak. Heroïne is helemaal niet veel gevaarlijker of verslavende dan alcohol.
pi_190650923
Dom plan
I will do what i must !!
pi_190652533
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2019 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Google is your Friend: RIVM, ranking of drugs, 2009.
Pagina's 19-21 staan leuke grafiekjes. De 4 gevaarlijkste drugs zijn heroïne, cristal meth, alcohol en tabak. Heroïne is helemaal niet veel gevaarlijker of verslavende dan alcohol.
misschien moet google ook jouw vriend worden? het verschilt nogal per plaatje..
maar duidelijk is wel, dat heroine vrijwel altijd de meest verslavende drug is, met grootste kans op overdosis. iets wat bij alcohol vele malen minder is. je bent officieel al alcoholverslaafd als je twee keer per week drinkt. heroine doen mensen elke dag, of niet.
bovendien staat alcohol vaak zo hoog op schadelijkheidslijstjes, omdat er vele malen meer gebuikers zijn. klinkt dom, maar ja, zo wordt het wel vaak voorgesteld, voor het afschrikkend efect van grafiekjes.
  woensdag 25 december 2019 @ 22:58:05 #241
pi_190652622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 22:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

misschien moet google ook jouw vriend worden?
[ afbeelding ]
Dat is maar 1 grafiekje. Het RIVM is vollediger.
  woensdag 25 december 2019 @ 23:02:33 #242
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190652717
Het laat wel zien dat er totale willekeur heerst voor wat betreft de classificaties.
pi_190652783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is maar 1 grafiekje. Het RIVM is vollediger.
deze dan? van onze eigen jellinek.
wel jammer dat je nergens kan vinden hoe de verhoudingen liggen ten opzichte van elkaar.

woensdag 25 december 2019 @ 23:06:55 #244
pi_190652834
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 23:05 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

deze dan? van onze eigen jellinek.
wel jammer dat je nergens kan vinden hoe de verhoudingen liggen ten opzichte van elkaar.

[ afbeelding ]
Wat zei ik nou? RIVM, ranking of drugs, 2009.
pi_190652876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat zei ik nou? RIVM, ranking of drugs, 2009.
deze was van de jellinek
pi_190654656
quote:

[..]

bovendien staat alcohol vaak zo hoog op schadelijkheidslijstjes, omdat er vele malen meer gebuikers zijn. klinkt dom, maar ja, zo wordt het wel vaak voorgesteld, voor het afschrikkend efect van grafiekjes.
[ afbeelding ]
Nee, daar wordt echt wel voor gecorrigeerd. Anders zouden die wetenschappers heel dom zijn en dat zijn ze echt niet. Schade van alcohol is nu eenmaal enorm.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190655293
quote:

[..]

misschien moet google ook jouw vriend worden? het verschilt nogal per plaatje..
maar duidelijk is wel, dat heroine vrijwel altijd de meest verslavende drug is, met grootste kans op overdosis. iets wat bij alcohol vele malen minder is. je bent officieel al alcoholverslaafd als je twee keer per week drinkt. heroine doen mensen elke dag, of niet.
[ afbeelding ]
Het blijft gewoon heer raar dat XTC nog steeds illegaal is. Eén van de minst schadelijke drugs. Net zoals paddo's. Maak dat ook gewoon weer legaal. En LSD zou ook legaal gemaakt kunnen worden.

Het is dan ook zo frustrerend dat dit soort beslissingen genomen worden door lui die er weinig verstand van hebben. Dat hele 'drugs is slecht' idee is al lang achterhaald. Niet dat het gezond is, maar een pilletje of zegelstje is niet gelijk dodelijk. En wanneer je het legaal maakt, zou je dit soort drugs onder kwaliteitscontrole kunnen verkopen bij smartshops.

Toevoeging: Alcohol is één van de weinige drugs (in ieder geval de enige waarvan ik het weet) waarbij de verslaafde niet zomaar mag stoppen. Dat moet volledig onder begeleiding gaan, omdat de persoon anders kan sterven. Door gebrek aan alcohol. Ik heb wel eens zo'n documentaire gezien over alcoholverslaafden en die lui konden zonder alcohol ook niet meer functioneren. Dat is toch anders dan bij verslavingen waar men sterft door overdosis.

[ Bericht 11% gewijzigd door Morrigan op 26-12-2019 01:17:00 ]
ROBODEMONS..................|:(
pi_190655461
quote:

[..]

Nootmuskaat kun je ook gewoon in de supermarkt kopen. Al wordt dat niet verkocht als drugs, bij een hoge dosering kun je er wel van hallucineren. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_190660658
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 00:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nee, daar wordt echt wel voor gecorrigeerd. Anders zouden die wetenschappers heel dom zijn en dat zijn ze echt niet. Schade van alcohol is nu eenmaal enorm.
vrees toch dat het wel zo is. kijk maar naar die lijstjes hierboven, en of de plek van sommige drugs daarop wel ergens op slaat. sociale schade bevolking: alcohol op 1, khat laatste.
pi_190660711
quote:
15s.gif Op donderdag 26 december 2019 01:09 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het blijft gewoon heer raar dat XTC nog steeds illegaal is. Eén van de minst schadelijke drugs. Net zoals paddo's. Maak dat ook gewoon weer legaal. En LSD zou ook legaal gemaakt kunnen worden.

Het is dan ook zo frustrerend dat dit soort beslissingen genomen worden door lui die er weinig verstand van hebben. Dat hele 'drugs is slecht' idee is al lang achterhaald. Niet dat het gezond is, maar een pilletje of zegelstje is niet gelijk dodelijk. En wanneer je het legaal maakt, zou je dit soort drugs onder kwaliteitscontrole kunnen verkopen bij smartshops.

Toevoeging: Alcohol is één van de weinige drugs (in ieder geval de enige waarvan ik het weet) waarbij de verslaafde niet zomaar mag stoppen. Dat moet volledig onder begeleiding gaan, omdat de persoon anders kan sterven. Door gebrek aan alcohol. Ik heb wel eens zo'n documentaire gezien over alcoholverslaafden en die lui konden zonder alcohol ook niet meer functioneren. Dat is toch anders dan bij verslavingen waar men sterft door overdosis.
dat geldt voor de meest extreme gevallen. maar het gros van de mensen kan gewoon biertjes drinken en stoppen, functioneert prima verder.
er zijn ook zat mensen verslaafd aan eten. en die eten zichzelf dan rustig dood, zonder maagverkleining. maar is eten dan ook een schadelijk middel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')