Goed dat je die tweede zin toevoegtquote:Op woensdag 18 december 2019 23:20 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Grootste kermis van de benelux toch. Als je dat positief vind.
Carnaval zijn ze ook trots opquote:Op woensdag 18 december 2019 23:20 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Grootste kermis van de benelux toch. Als je dat positief vind.
Hierop geilenquote:Op woensdag 18 december 2019 23:40 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Geboorteplaats van Jackie Groenen![]()
[ afbeelding ]
wat een grafbek, daar past een hele whopper in 1x inquote:Op woensdag 18 december 2019 23:40 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Geboorteplaats van Jackie Groenen![]()
[ afbeelding ]
Ja wat? Ik woon in Alkmaar, niet in die tokkiestadquote:
https://www.tilburg.nl/zo(...)etjes/soort/paginas/quote:Zeven leuke feitjes waarom Tilburg wél een leuke stad is:
1) De slogan van Tilburg "Tilburg je bent er" kan zowel betekenen dat jij in Tilburg bent als dat Tilburg er is (mag zijn!!)
2) Tilburg heeft een fascinerende geschiedenis. Wist jij bijvoorbeeld dat de 'Vrede van Breda (1667)" bijna in Tilburg was getekend? Dan hadden we nu van de "Vrede van Tilburg (1667)" gesproken!
3) Fascinerend geschiedenisfeitje 2: Koning Willem II heeft een buitenverblijf laten bouwen in Tilburg. Helaas heeft hij daar nooit overnacht omdat hij stierf voor het voltooid was.
4) Wist je dat het hekwerk van de begraafplaats binnenstad op de Nationale Monumentenlijst staat?
5) Er zijn allerlei bedrijfsactiviteiten. Zo is het hoofdkantoor van Interpolis er te vinden en zelfs een hoofdkwartier van het internationale bedrijf Fujifilm!
6) Tilburg heeft een eigen krant genaamd de Tilburgse Koerier!
7) Tilburg is uitstekend bereikbaar via de A58 of per spoor!
De beenquote:Op donderdag 19 december 2019 07:31 schreef pferdfahrer het volgende:
"Tilly"
Tilburg is typisch zon stad welke net niet ergens bij hoort. Soort van gezwel aan de been van Brabant
Ik word hier een beetje verdrietig van.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:22 schreef LXIV het volgende:
Onterechte klacht:
[..]
https://www.tilburg.nl/zo(...)etjes/soort/paginas/
Thijs Bosma is een beetje ziedend de laatste tijd. Steek nog zon grasstokje op junkiequote:Op donderdag 19 december 2019 10:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
De been![]()
Jezus Christus wat ben jij een mongool![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 december 2019 10:12 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Thijs Bosma is een beetje ziedend de laatste tijd. Steek nog zon grasstokje op junkie
Helaas gesloten wordt nu verbouwd tot restaurant. Volgens de jeugd is de nieuwe tent boiler room vergelijkbaar.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:10 schreef herverwijderd het volgende:
Zit die vage tent er nog, de Extase? Daar heb ik toch wel een hoop memorabele avonden beleefd.
Ik hoor niet meer bij de jeugd, dus ik zal mezelf niet voor schut zetten door er naartoe te gaan.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Helaas gesloten wordt nu verbouwd tot restaurant. Volgens de jeugd is de nieuwe tent boiler room vergelijkbaar.
Als oudere jongere kun je altijd bij weemoed terecht.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:57 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik hoor niet meer bij de jeugd, dus ik zal mezelf niet voor schut zetten door er naartoe te gaan.
? Hoezoquote:Op donderdag 19 december 2019 10:10 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik word hier een beetje verdrietig van.
Sowieso brabantquote:Op donderdag 19 december 2019 07:31 schreef pferdfahrer het volgende:
"Tilly"
Tilburg is typisch zon stad welke net niet ergens bij hoort. Soort van gezwel aan de been van Brabant
Omdat er kennelijk zo weinig is om over te scheppen dat men zich moet wenden tot zaken die nooit gebeurd zijn, maar misschien hadden kunnen gebeuren als het anders was gelopen. Overigens geen problemen met Tilburg hier, vind het best een okeee stad.quote:
Zijn de kikkers er nog steeds?quote:Op donderdag 19 december 2019 12:21 schreef Fushia2 het volgende:
Niet chillen in de zomer op het terras bij Toermalijn met een dikke haze jonko
Is ook de enige plek die beetje leuk is in Tilburg.
Brabant![]()
Geen idee, ik kom sporadisch in Tilburg.quote:Op donderdag 19 december 2019 12:32 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Zijn de kikkers er nog steeds?
Breda de leukste stad van Brabant vinden, dan heb je het toch niet helemaal begrepen.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:14 schreef Ifrane het volgende:
De enige leuke steden in Brabant zijn Breda, Den Bosch en Eindhoven. In deze volgorde.
De rest is kut
Tillyburger gespotquote:Op donderdag 19 december 2019 13:43 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Breda de leukste stad van Brabant vinden, dan heb je het toch niet helemaal begrepen.
Fout gegokt.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Tillyburger gespot
Mooiere binnenstad dan Tilburg. De Bredase Grote Markt vind ik al mooier dan heel Tilburg bij elkaar.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:43 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Breda de leukste stad van Brabant vinden, dan heb je het toch niet helemaal begrepen.
Eensch, verder, zie bovenstaande commentquote:Op donderdag 19 december 2019 14:37 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Mooiere binnenstad dan Tilburg. De Bredase Grote Markt maakt bij mij meer indruk dan heel Tilburg bij elkaar.
jij bericht nogal vaak uit die regio !quote:Op donderdag 19 december 2019 09:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ja wat? Ik woon in Alkmaar, niet in die tokkiestad
Even zovaak uit andere regio's of landelijk nieuws. Ik heb totaal geen voorkeur.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:12 schreef p.a.t.r.i.c.k het volgende:
[..]
jij bericht nogal vaak uit die regio !
Eindhovenquote:Op donderdag 19 december 2019 11:14 schreef Ifrane het volgende:
De enige leuke steden in Brabant zijn Breda, Den Bosch en Eindhoven. In deze volgorde.
De rest is kut
Wat dan wel?quote:Op donderdag 19 december 2019 13:53 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Fout gegokt.
Ben het volledig eens dat Tilburg niet in de top 3 hoort.
Ben het volledig oneens dat Breda de leukste stad van Brabant is.
Zegt verder niets over mijn afkomst/woonplaats.
We hoeven het altijd niet elkaar eens te zijn, hè. Dat we allebei Tilburg kut vinden is voldoende.quote:
Net als helmond of oss zekerquote:Op donderdag 19 december 2019 20:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tilburg is Brabant en derhalve sowieso geweldig.
Slotje.
quote:Op donderdag 19 december 2019 22:12 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Net als helmond of oss zeker
Qftquote:Op donderdag 19 december 2019 20:15 schreef Basp1 het volgende:
Stiekem dat toch het gebouw van het jaar in Tilburg staat.![]()
https://www.bd.nl/tilburg(...)ze-prijzen~a7f6ce67/
Zit inderdaad wat in, laten we de verbinding zoeken in onze gezamenlijke afkeer voor Tilburg en eventueel liefde voor bepaalde delen van Rotterdam.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:16 schreef Ifrane het volgende:
[..]
We hoeven het altijd niet elkaar eens te zijn, hè. Dat we allebei Tilburg kut vinden is voldoende.
Inderdaadquote:Op donderdag 19 december 2019 10:10 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik word hier een beetje verdrietig van.
Heb je dit van de Speld?quote:Op donderdag 19 december 2019 09:22 schreef LXIV het volgende:
Onterechte klacht:
[..]
https://www.tilburg.nl/zo(...)etjes/soort/paginas/
Niet echt. Ben er geboren en heb er 41 jaar gewoond. Blij dat ik er weg ben.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goed topic.
Laat iedereen het buiten Tilburg maar kut vinden.
Geweldige stad om te wonen.
Mooi! Ieder z'n ding blijkbaar.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Niet echt. Ben er geboren en heb er 41 jaar gewoond. Blij dat ik er weg ben.
Wat een kneuzenforum is dit ook aan het worden.quote:Op woensdag 18 december 2019 23:02 schreef JoshCampbell het volgende:
Alle verwijten die Rotterdam naar z'n hoofd geslingerd krijgt, terecht of onterecht, zijn met een factor tien toepasbaar op Tilburg.
Serieus, kan iemand ook maar iets positiefs over deze stad opnoemen? Een mooie plek? Leuke dame (in enkelvoud inderdaad)? Voorzieningen? Iets?
De Duitsers, ach, you get the point.
Ben nog wel in de buurt blijven wonen aangezien m'n hele familie er woontquote:Op vrijdag 20 december 2019 20:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mooi! Ieder z'n ding blijkbaar.
Tilburg
Ehv is eveneensquote:Op vrijdag 20 december 2019 23:04 schreef steelhead het volgende:
Breda en Den Bosch zijn mooier, dat is inderdaad zo. Eindhoven daarentegen vind ik een beetje hetzelfde kwa uiterlijk.
Alleen Tilburg is wel beter met uitgaan. Vruger leuke tijden gehad in de 013 en Extase. Ook naar de andere 3 steden geweest, maar die haalden het niet, vergeleken bij. Stratum in Eindhoven hing altijd wel een erg agressieve sfeer met veel politie. En in Rotterdam zag ik zelfs complete tafels door de lucht vliegen.
De constante aanwas van studenten is ook een plus. Het houdt de stad jong.
De spoorzone is met bv de lochal ook erg leuk geworden.
Toegegeven, er is wel een redelijk volks element in de stad. Vind ik ook niet perce een plus, maar dat houd je in iedere grote stad wel.
En Tilburg staat ook niet in de top 10 meest criminele steden:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a3c22fc7/
Niet eens in de top 20.
Je snapt het met die studenten niet echt. Iets van 10 procent van de Tilburgse inwoners is student. Dat houdt de stad per definitie jong. Kan zijn dat ze daarna grotendeels wegtrekken.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:38 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Ehv is eveneensinderdaad maar kan dat tenminste nog verantwoorden met het feit dat ze de tech hub van Nederland zijn. Wat heeft Tilburg te bieden?
Er is geen echte aanwas van studenten omdat die studenten doorgaans uit de regio komen en zodra ze afgestudeerd zijn ofwel terug naar hun dorp gaan of naar elders in Nederland, vrijwel niemand blijft vrijwillig in Tilburg.
Wat omvat de Spoorzone precies? Vind het deel richting noord, met dat café 'Rauw' etcetera walgelijk, had zomaar in Roemenië kunnen liggen.
Iedere stad heeft inderdaad wel een zogenaamde volksbuurt, het verschil met Tilburg is dat 't daar de norm is.
Terecht ook. Prachtig gebouw.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:15 schreef Basp1 het volgende:
Stiekem dat toch het gebouw van het jaar in Tilburg staat.![]()
https://www.bd.nl/tilburg(...)ze-prijzen~a7f6ce67/
Waarom en waar vandaan?quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:14 schreef skrn het volgende:
Ik ga daar Tilburg verhuizen, ff klussen kijk er naar uit. Toch wel een stad maar niet te, wel natuur dichtbij, centraal in Brabant, van Rotterdam tot Nijmegen goed te bereiken, nog steeds aardige huizenprijzen.
Tilburg studentikoos?quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:33 schreef Eightyone het volgende:
Het is zo'n stad die niet mooi is, op sommige plekken (Kattenrug...) zelfs spuuglelijk, en die toch (of misschien wel mede daardoor) wel wat heeft.
In dat opzicht heeft het wat gemeen met Heerlen, maar dan studentikozer.
Hopelijk slijpen ze de rauwe randjes er in de toekomst niet al te erg af.
Bron? Heb zo 't idee dat er bepaalde discutabele groepen worden meegerekend.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je snapt het met die studenten niet echt. Iets van 10 procent van de Tilburgse inwoners is student. Dat houdt de stad per definitie jong. Kan zijn dat ze daarna grotendeels wegtrekken.
Dat de spoorzone je niet trekt is persoonlijk. Ik vind dat Tilburg enorm goed bezig is de laatste 5 jaar. Spoorzone met park, lochal, etc. Maar ook het gebied bij de piushaven. Heerlijke gebieden.
Verder heeft Tilburg vooral een bepaalde sfeer die je bijvoorbeeld in Eindhoven minder hebt. Het voelt als een groot dorp. Ik vind het een erg gezellige stad.
Die techhub in Eindhoven is idd erg mooi. Een tijdje daar gewerkt.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:38 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Ehv is eveneensinderdaad maar kan dat tenminste nog verantwoorden met het feit dat ze de tech hub van Nederland zijn. Wat heeft Tilburg te bieden?
Er is geen echte aanwas van studenten omdat die studenten doorgaans uit de regio komen en zodra ze afgestudeerd zijn ofwel terug naar hun dorp gaan of naar elders in Nederland, vrijwel niemand blijft vrijwillig in Tilburg.
Wat omvat de Spoorzone precies? Vind het deel richting noord, met dat café 'Rauw' etcetera walgelijk, had zomaar in Roemenië kunnen liggen.
Iedere stad heeft inderdaad wel een zogenaamde volksbuurt, het verschil met Tilburg is dat 't daar de norm is.
Er zijn nog wel mooie stukjes. Maar Cees den sloper heeft idd goed z'n best gedaan iig.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:33 schreef Eightyone het volgende:
Het is zo'n stad die niet mooi is, op sommige plekken (Kattenrug...) zelfs spuuglelijk, en die toch (of misschien wel mede daardoor) wel wat heeft.
In dat opzicht heeft het wat gemeen met Heerlen, maar dan studentikozer.
Hopelijk slijpen ze de rauwe randjes er in de toekomst niet al te erg af.
Het rauwe lelijke, hergebruik van oude bedrijfshallen is natuurlijk helemaal hip tegenwoordig. Daar heeft tilburg geluk mee. Het oorspronkelijke plan van de spoorzone was alles plat en hbo opleidingen daar neer zetten, omdat dat niet van de grond kwam en de trend van hergebruik van bedrijfshallen op kwam is er de spoorzone in zijn huidige vorm ontstaan.quote:Op zondag 22 december 2019 09:22 schreef steelhead het volgende:
Het ding met Tilburg is dat rauwe en lelijke idd ontarmd word tegenwoordig. Beetje als een geuzennaam.
Heb je natuurlijk ook wel een punt dat het mazzel is. Het midi theater gedoe was idd te voorspellen. Wel jammer, dat de bios daar weg ging. De bios in de heuvel was mwah. Maar de midi vond ik wel een leuke zaal.quote:Op zondag 22 december 2019 09:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het rauwe lelijke, hergebruik van oude bedrijfshallen is natuurlijk helemaal hip tegenwoordig. Daar heeft tilburg geluk mee. Het oorspronkelijke plan van de spoorzone was alles plat en hbo opleidingen daar neer zetten, omdat dat niet van de grond kwam en de trend van hergebruik van bedrijfshallen op kwam is er de spoorzone in zijn huidige vorm ontstaan.![]()
Qua stadsontwikkeling visie slaat men vaak de plank mis maar heeft men zoals bij de spoorzone soms geluk.
Kijk eens hoeveel dat midi theater gekost heeft dat kon iedere jan boerelul op de achterkant van een viltje al uitrekenen dat commercieel nooit kon gaan werken.
Het plein voor het station waar je als fietser nu opeens voetgangers aan het aanrijden bent omdat het fietspad niet duidelijk zichtbaar meer is. Het pietervrede plein waar je nog steeds niet fatsoenlijk als fietser overheen kan komen.
Incubate was altijd wel vet ja. Mundial was ook wel gezellig.quote:Op zondag 22 december 2019 09:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Geen mooie stad misschien. Maar 013 is een van de relaxte pop podia van NL, met zeer goede parkeer mogelijkheden. En ook flink aantal grote festivals daar in de gemeente, o.a. Besf Kept Secret, Woo Hah, Decibel, Draaimolen Festival, Roadburn, 90’s now etc. Jammer dat Incubate niet meer is.
Ik woon dichter bij Breda maar op dat gebied loopt Tilburg echt wel voor op.
misschien kent de TS tilburg alleen van dit festival en dan begrijp ik zijn vooroordeel van tokkie stad wel.quote:Op zondag 22 december 2019 10:11 schreef steelhead het volgende:
Levenslied mogen ze van mij dan wel weer annuleren.
De stad met buitenwijken waarvan je het niet verwacht is helmond met de wijk brandevoort.quote:Op zondag 22 december 2019 10:09 schreef steelhead het volgende:
Maar ga bij de meeste steden het centrum uit en het ziet er ook niet uit.
Dit verklaart zoveelquote:Op zondag 22 december 2019 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
misschien kent de TS tilburg alleen van dit festival en dan begrijp ik zijn vooroordeel van tokkie stad wel.![]()
Verschil met Tilburg is dat het centrum er eveneens niet uitziet.quote:Op zondag 22 december 2019 10:09 schreef steelhead het volgende:
Maar ga bij de meeste steden het centrum uit en het ziet er ook niet uit.
De studenten die er wonen wonen er uit noodzaak en niet uit plezier en dat verklaart gelijk waarom het studentenleven er amper leeft.quote:Op zondag 22 december 2019 09:12 schreef steelhead het volgende:
[..]
Die techhub in Eindhoven is idd erg mooi. Een tijdje daar gewerkt.
Wat studenten betreft gaan er inderdaad wat weg, maar daar komen ook constant nieuwe studenten voor terug. Ook een groot aantal internationale studenten.
Veel van mijn vrienden komen uit verschillende provincies en zijn hier blijven hangen. Mijn vriendin is een internationale student en heeft vrienden vanover de hele wereld die hier studeren.
De spoorzone is nog niet af, maar er komt wel steeds meer. Ik kom graag in de lochal. Het is een hele verbetering ten opzichte van eerst. De piushaven ook.
Ik woon dicht bij het centrum en zit vrij snel in zowel Breda als Den Bosch. Utrecht binnen een uur. Voor natuur of dorps sfeer zijn Goirle, Oisterwijk en Loon op Zand zeer makkelijk te bereiken. De Efteling ook.
Voor natuur zit ik ook dichtbij de oude waranda en het wandelbos.
En wat dat tokkie gehalte betreft, als je weet welke buurten het zijn is dat vrij makkelijk te vermijden. Totaal geen last van. Nogmaals Tilburg staat niet eens in de top 20 meest criminele steden. Maar in welke grote stad heb je nu geen tokkie buurten?
Je hoeft er ook niet te komen he. Ik vind de dam steden ook niks. Alleen in Rotterdam geweest precies 1 jaar terug, omdat mijn vriendin daar familie heeft. Amsterdam al jaren niet geweest.
Je bent wel erg bekent in Tilburg, trouwens. Enige reden waarom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |