Eh, wat?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom wil jij baby's vergiftigen met drugs?
Er zijn nog wel eens pillen met bijvoorbeeld PMMA. Je kunt dan bijvoorbeeld gaan werken met een kwaliteitsbeleid en ook pillen met 300mg mdma ontmoedigen en alleen pillen tot bijvoorbeeld 150mg doorlaten.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
- Drugs zijn al enorm schoon en puur, volgens mij zitten we op 92% mdma nu? Er gaan echt amper meer mensen na gebruik voor medische zorg door slechte pillen, maar juist door verkeerd gebruik
Minder criminelen en strafbladen lijkt me ook een voordeel voor de maatschappij, maar ok, wellicht valt dat meer onder persoonlijk.quote:- Dat vind ik een voordeel voor de gebruiker, maar niet per se voor de maatschappij?
Wat is er dan precies nog crimineel? Gebruiken niet, bij een legalisatie van productie de productie en distributie ook niet. Het is veel voordeliger als je ergens een bedrijfspandje kunt huren voor 5k euro per maand dan wanneer je een boer in Brabant 25k per maand toe moet stoppen om zijn mond te houden en zijn schuur te kunnen gebruiken. Juist het illegaal houden maakt dat drugs en de productie er van zo duur zijn.quote:- Ja en bij legalisatie hoeft die politie niet meer op zoek naar drugscriminaliteit? Jij denkt dat dat mysterieus verdwijnt uit Nederland? Waarop baseer je dat?
Coke wel. En nee, je krijgt geen boete maar er hangt wel een stigma om heen. Bovendien zorgt regulering in de regel voor minder gebruik, gek genoeg.quote:- Hulpverlening voor mdma? MDMA gebruik is niet enorm problematisch voor de gebruiker.. Waarom zouden die na legalisering aankloppen bij de verslavingszorg? Of kunnen we niet gewoon drugs alsnog verbieden maar mensen wel veel beter helpen en ondersteunen met hun verslaving? Hoe komen we erbij dat verslaving na legalisering opeens makkelijker wordt om naar een kliniek te gaan? Het is niet zo dat je aan de deur van Jelinek nu een boete krijgt toch?
Ik denk dat er niet zoveel prijsverschil tussen een legale en illegale pil zal zitten. Wellicht is de legale pil nog wel goedkoper ook en krijg je er daar bovenop nog de garantie bij dat er geen rotzooi in zit.quote:- Leuk die belasting, maar als ik moet kiezen tussen een overheidspil met 21% btw bel ik mn dealer wel.
Gedogen van chemische dump? Vul als producent maar even een formuliertje in bij de gemeente dan mag je dat volgende week bij de straat zetten?quote:- Daar zijn ook andere oplossingen voor, zoals het gedogen van chemische dump
Je kunt dan gewoon bladeren hier naartoe verschepen wat nu illegaal is. En volgens mij is dat in Colombia ook legaal.quote:- Zie boven
En leuk, legale coke productie. Hoe gaan we dat importeren dan? Ik zie ons al verschijnen op de ambassade van Colombia
Exporteren is nog steeds illegaal, en dat gedeelte van de productie/distributie (wat nu trouwens al de meerderheid uit maakt) met alle nadelen van dien blijft gewoon bestaan.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
Wat is er dan precies nog crimineel? Gebruiken niet, bij een legalisatie van productie de productie en distributie ook niet. Het is veel voordeliger als je ergens een bedrijfspandje kunt huren voor 5k euro per maand dan wanneer je een boer in Brabant 25k per maand toe moet stoppen om zijn mond te houden en zijn schuur te kunnen gebruiken. Juist het illegaal houden maakt dat drugs en de productie er van zo duur zijn.
Ik voorzie een enorme economische impuls. Alleen al vanwege onze handelsgeest is legalisering wenselijkquote:
Dat komt echt weinig voor. Nogmaals, er zijn amper gevallen bekend van vieze pillen.. Het is altijd wateroverschot vanwege slecht gebruik.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
Er zijn nog wel eens pillen met bijvoorbeeld PMMA. Je kunt dan bijvoorbeeld gaan werken met een kwaliteitsbeleid en ook pillen met 300mg mdma ontmoedigen en alleen pillen tot bijvoorbeeld 150mg doorlaten.
Nederland exporteert 70% van z'n productie naar het buitenland. Waarom zouden die exporteurs zich nu uit het zwarte circuit gaan begeven? Zo komen ze in de kijker.. Nee, het is logischer dat ze dan gewoon de illegaliteit inblijven, geen gezeik met belasting en btw, en gewoon 100% exporteren naar landen die dat toch wel afnemen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
Minder criminelen en strafbladen lijkt me ook een voordeel voor de maatschappij, maar ok, wellicht valt dat meer onder persoonlijk.
[..]
Wat is er dan precies nog crimineel? Gebruiken niet, bij een legalisatie van productie de productie en distributie ook niet. Het is veel voordeliger als je ergens een bedrijfspandje kunt huren voor 5k euro per maand dan wanneer je een boer in Brabant 25k per maand toe moet stoppen om zijn mond te houden en zijn schuur te kunnen gebruiken. Juist het illegaal houden maakt dat drugs en de productie er van zo duur zijn.
Is daar een case van?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
Coke wel. En nee, je krijgt geen boete maar er hangt wel een stigma om heen. Bovendien zorgt regulering in de regel voor minder gebruik, gek genoeg.
Nogmaals, welke rotzooi?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
Ik denk dat er niet zoveel prijsverschil tussen een legale en illegale pil zal zitten. Wellicht is de legale pil nog wel goedkoper ook en krijg je er daar bovenop nog de garantie bij dat er geen rotzooi in zit.
Nee, het dumpen van illegaal chemisch drugsafval is een groot probleem. Ik stel voor dat, om milieuschade te voorkomen, dat producenten dat ergens op een betere plek kunnen inleveren.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
Gedogen van chemische dump? Vul als producent maar even een formuliertje in bij de gemeente dan mag je dat volgende week bij de straat zetten?
https://www.ad.nl/binnenl(...)drugsafval~aab039a7/
[..]
Cocabladeren legaal? Naar mijn weten niet. IIG niet in Peru, ff zoeken naar Colombia.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef Xa1pt het volgende:
Je kunt dan gewoon bladeren hier naartoe verschepen wat nu illegaal is. En volgens mij is dat in Colombia ook legaal.
Waarom zou dat nu niet kunnen? Dat is meer een kwestie van beleid dan iets legaal of illegaal maken.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:20 schreef Hexagon het volgende:
Goed plan, kan er wat meer aandacht naar criminaliteit die meer problematisch is
Natuurlijk kan dat maar das niet gratis.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Waarom zou dat nu niet kunnen? Dat is meer een kwestie van beleid dan iets legaal of illegaal maken.
Toch knap, en dat terwijl het plaatsen van MDMA en XTC en hun grondstoffen op de opiumlijst juist was om grootschalige productie en handel te voorkomen. 😆quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nederland exporteert 70% van z'n productie naar het buitenland.
True, daar had ik nog niet goed bij stilgestaan. Wat dat betreft liggen er nog een hele hoop obstakels op de weg.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Exporteren is nog steeds illegaal, en dat gedeelte van de productie/distributie (wat nu trouwens al de meerderheid uit maakt) met alle nadelen van dien blijft gewoon bestaan.
Ik kan geen recente cijfers vinden, alleen een bericht van de NFI die melden dat het in 2015 om 228 pillen ging.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat komt echt weinig voor. Nogmaals, er zijn amper gevallen bekend van vieze pillen.. Het is altijd wateroverschot vanwege slecht gebruik.
Nou ja, dat is de enige mogelijk werkbare optie: dat je zowel gebruik, productie en distributie / export legaliseert. Zolang je dat niet doet blijf je inderdaad zitten met producenten die dit illegaal blijven doen.quote:Nederland exporteert 70% van z'n productie naar het buitenland. Waarom zouden die exporteurs zich nu uit het zwarte circuit gaan begeven? Zo komen ze in de kijker.. Nee, het is logischer dat ze dan gewoon de illegaliteit inblijven, geen gezeik met belasting en btw, en gewoon 100% exporteren naar landen die dat toch wel afnemen.
Zie boven.quote:De illusie dat de criminaliteit afneemt terwijl Nederland maar een relatief kleine afzetmarkt is moet echt worden tegengesproken. Ik zie echt geen reden dat die criminelen stoppen met het illegale produceren en exporteren van dit zeer winstgevende product. Het drugs produceren is duur maar men heeft dat er voor over, helemaal in het buitenland.
Stigma's helpen niet in het voorkomen van gebruik, integendeel.quote:Is daar een case van?
Enne, waarom zouden we het stigma van coke moeten verbeteren? Het is toch juist de bedoeling dat we daarvan minder gaan gebruiken? Dan is legalisering geen goede stap.. Betere voorlichting en hulp bij afkicken destemeer.
Ja, maar dat kan - omdat het illegaal is - niet op een betere manier. Het wordt nu maar ergens in een sloot in een weiland gedumpt.quote:Nee, het dumpen van illegaal chemisch drugsafval is een groot probleem. Ik stel voor dat, om milieuschade te voorkomen, dat producenten dat ergens op een betere plek kunnen inleveren.
Colombia inderdaad niet voor export. I stand corrected.quote:Cocabladeren legaal? Naar mijn weten niet. IIG niet in Peru, ff zoeken naar Colombia.
Jep, te veel water drinken of oververhitting. In een club is het echt extreem heet soms. Volgens mij is dat echt de enige oorzaak. Bovendien ligt de waarde van een gevaarlijke dosis ook nog relatief best wel hoog: dit wordt geschat op zo'n 10 - 20 mg/kg lichaamsgewicht; wat overeen komt met laten we zeggen > 4 pillen. Ik ken mensen die nemen soms nog wel meer (wat overigens echt ronduit debiel is), maar daar gaat het altijd redelijk goed mee mits ze weten wat ze doen en niet >12 uur lang in een club gaan staan dansen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat komt echt weinig voor. Nogmaals, er zijn amper gevallen bekend van vieze pillen.. Het is altijd wateroverschot vanwege slecht gebruik.
Natuurlijk wordt die niet hoger, want als je het niet via officiële kanalen wilt kopen haal je het gewoon zoals je het nu zou doen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Die drempel is al gigantisch laag. Zou zelfs hoger kunnen worden als het via officiële kanalen aangeschaft moet worden.
228. Dat is een schijntje. Sterker nog denk dat de shoarma industrie jaloers is op zulke percentages schone productenquote:Op dinsdag 17 december 2019 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik kan geen recente cijfers vinden, alleen een bericht van de NFI die melden dat het in 2015 om 228 pillen ging.
D66 moet gebruik productie en... export legaliseren? Hoe kun je als land de export van drugs legaliseren als het werkelijk waar overal verboden is??quote:Nou ja, dat is de enige mogelijk werkbare optie: dat je zowel gebruik, productie en distributie / export legaliseert. Zolang je dat niet doet blijf je inderdaad zitten met producenten die dit illegaal blijven doen.
Coke en vooral mdma zijn inmiddels vrij geaccepteerd hoor. Kan niet zeggen dat er een enorm negatief stigma omheen hangt.. Komt op TV en mensen komen er redelijk voor uit. Dat is prima hoor, want denk niet dat er een enorm taboe hangt op verslavingszorg.quote:Stigma's helpen niet in het voorkomen van gebruik, integendeel.
En je bedoelt onderzoek? Nou ja, het is vrij lastig om te kwalificeren of het nu komt door het stigma op een verslaving an sich of het stigma wat om een drugsverslaving heen hangt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-afkickkliniek-rehab
Ja daarom zeg ik steeds, geef de criminelen een kans op anoniem en op een veilige manier hun afval achter te laten. Dat is beter dan een willekeurige sloot of weiland.quote:Ja, maar dat kan - omdat het illegaal is - niet op een betere manier. Het wordt nu maar ergens in een sloot in een weiland gedumpt.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:39 schreef pickup52 het volgende:
Mag van mij morgen ingevoerd worden, goede gereguleerde verkoop is absoluut beter voor de volksgezondheid dan Mo en Hassan op de scooter.
Het zet ook criminelen buiten spel. Je hoort wel eens het argument dat die criminelen dan andere engere dingen gaan doen, maar dat lijkt mij onzin. Ze zullen altijd het meest winstgevende / makkelijkste doen. Als je drugs legaliseert gaan ze echt niet ineens kinderen ontvoeren ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |