abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:27:26 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190492000
quote:
D66 ronselt BN’ers om xtc en cocaïne te legaliseren in strijd tegen criminaliteit
Regeringspartij D66 wil een brede campagne gaan voeren voor de legalisering van softdrugs, xtc en cocaïne. In stilte worden bekende Nederlanders geronseld om de campagne te ondersteunen.

In een drugsmanifest pleit D66 ervoor dat drugs als xtc en cocaïne in Nederland gewoon kunnen worden gekocht. Partijleider Rob Jetten zoekt steun bij tal van bekende Nederlanders. Onder meer misdaadjournalist Peter R. de Vries, actrice Anna Drijver, zangeres Rianne van Dorst en strafrechtadvocaat Gerard Spong willen volgens D66 tekenen. Ook bekende dj’s in de dancewereld en verslavingskliniek Jellinekkliniek worden benaderd. De publieke steun van de BN’ers moet in de samenleving draagvlak kweken om drugs te normaliseren.
Niet langer houdbaar

Het huidige drugsbeleid faalt volgens regeringspartij D66 en is ‘niet langer houdbaar’. ‘We moeten de realiteit onder ogen zien: mensen gebruiken drugs in Nederland. Het is van belang dat we deze mensen niet bestempelen als criminelen, maar inzetten op voorlichting’, schrijft Jetten in een bericht dat hij rondstuurt. ‘In het manifest kiezen we voor een gereguleerde drugsmarkt. Alleen op die manier kunnen we de gezondheidsrisico’s zo klein mogelijk maken en drugscriminaliteit aanpakken.’
Vertrouwelijk

In zijn bericht vraagt Jetten om zijn bericht vertrouwelijk te houden. ‘Het lijkt ons heel tof als jij het manifest ook ondertekent.’ Een woordvoerder van D66 bevestigt dat de partij aan een manifest werkt. Het stuk verkeert volgens hem in een pril stadium. ,,Het is een complexe materie. Voor het kerstreces zullen we het niet af hebben.”

Buitenspel

Legalisering zet drugscriminelen buitenspel en ontlast de politie, Openbaar Ministerie en de rechterlijke macht, zo menen voorstanders. Minister Ferdinand Grapperhaus van Veiligheid en Justitie is tegen: hij vreest dat de drugscriminaliteit dan toeneemt. Een speciale antidrugseenheid moet van hem de ondermijnende drugscriminaliteit juist harder aanpakken.

De regering lijkt verdeeld over de ‘war on drugs’. Die verdeeldheid bleek recent ook bij het verbieden van lachgas. Het door staatssecretaris Paul Blokhuis (ChristenUnie) aangekondigde landelijke verbod kreeg steun van het CDA. Coalitiegenoot D66 sputterde direct tegen. De partij zag ‘in verbieden of criminaliseren’ van lachgas geen oplossing.
Bron: https://www.gelderlander.(...)minaliteit~a47d3acb/

De war on drugs werkt niet, dat is wel duidelijk.
Ik vind dit wel een interessant idee.
Wel walgelijk die BN'ers weer, maar misschien wel een slimme manier om dit aan te pakken.
Ik vind dat we het gewoon moeten proberen.

[ Bericht 4% gewijzigd door BasEnAad op 17-12-2019 10:52:32 ]
pi_190492009
Ridouan als Minister van Coke :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_190492017
Nee ik niet. Een handjevol mensen kan er misschien mee omgaan, maar met zo’n lage drempel zullen er veel mensen zijn die hier last mee gaan ondervinden.
Met alle bezuinigingen op de ggz wil je ook niet dat er een stuk meer psychoten gaan rondlopen.
pi_190492025
Hulde.

Ik ben hier groot voorstander van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190492046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nee ik niet. Een handjevol mensen kan er misschien mee omgaan, maar met zo’n lage drempel zullen er veel mensen zijn die hier last mee gaan ondervinden.
Met alle bezuinigingen op de ggz wil je ook niet dat er een stuk meer psychoten gaan rondlopen.
De drempel is nu ook al laag. Een gram coke halen is in dit land bijna net zo makkelijk als het scoren van hamburger bij de McDonald's. Verschil is dat als je het legaliseert, je figuren zoals die Taghi niet loopt te spekken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190492048
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:27 schreef BasEnAad het volgende:
Wel walgelijk die BN'ers weer, maar misschien wel een slimme manier om dit aan te pakken.
wat is daar walgelijk aan?
En hoe kom je er bij dat deze mensen worden 'geronseld'?
Wat is je bron?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator dinsdag 17 december 2019 @ 10:33:33 #7
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_190492050
quote:
Legalisering hoeft niet per se drempelverlagend te zijn. Nu is het ook al overal en vrij makkelijk verkrijgbaar. Als de verkoop heel gereguleerd en gecontroleerd gaat kan het zelfs drempelverhogend werken.
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:33:36 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190492053
quote:
Die drempel is al gigantisch laag. Zou zelfs hoger kunnen worden als het via officiële kanalen aangeschaft moet worden.
And so is the past
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:34:19 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190492056
Gmta. :').
And so is the past
pi_190492062
Ik denk niet dat omringende landen dit zouden trekken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_190492082
Prima plan.
pi_190492099
Mag van mij morgen ingevoerd worden, goede gereguleerde verkoop is absoluut beter voor de volksgezondheid dan Mo en Hassan op de scooter.

Het zet ook criminelen buiten spel. Je hoort wel eens het argument dat die criminelen dan andere engere dingen gaan doen, maar dat lijkt mij onzin. Ze zullen altijd het meest winstgevende / makkelijkste doen. Als je drugs legaliseert gaan ze echt niet ineens kinderen ontvoeren ofzo.
pi_190492110
Tota mee oneens. Slecht plan.
pi_190492114
Eerst maar eens beginnen met wiet echt legaal maken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:43:43 #15
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_190492131
Goed plan. Laat mensen zelf bepalen wat ze willen gebruiken en wat niet.

Zo snel mogelijk invoeren.
#KICKOUTZP
pi_190492148
Een halfje wit bij de bakker :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:45:37 #17
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190492159
Ik vind het een goed plan. Nog niet helemaal uitgewerkt, maar legalisering zou de criminele laag uit kunnen hollen.

Betere kwaliteit, betere voorlichting, kortere lijnen naar hulpverlening (en daar ook meer geld voor).

Niet alles is even makkelijk.
Coke komt niet van eigen bodem bv. Hoe ga je de aanvoer regelen zonder hele nare criminaliteit te spekken?
En hoe ga je telers beschermen als dit werkt? Want de criminele omderlaag gaat morrelen als dit legaal gaat gebeuren. Zeker als dit over landen heen gaat.
In eigen land speelt dit probleem al.

Illegaal inkopen en legaal verkopen zal het probleem niet op gaan lossen.
Versterkt eerder de criminele onderlaag dan andersom. Er moet dan wat gedaan worden aan het illegaal inkopen. Anders voedt je enkel de werkelijke ellende.

Drugsgenruikers worden al niet gecriminaliseerd hier. Mits ze met mate drugs bezitten.
De cru zit hem vooral in de aanvoer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:49:00 #18
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_190492200
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:43 schreef wollah het volgende:
Goed plan. Laat mensen zelf bepalen wat ze willen gebruiken en wat niet.

Zo snel mogelijk invoeren.
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:49:06 #19
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_190492202
Als coke en XTC legaal te verkrijgen is, valt er voor criminelen niets meer te verdienen in de drugshandel. Deze mensen zullen dus een fatsoenlijke baan van 9 tot 5 en een daarbij passend uitgavenpatroon aannemen.
8)7
Non possumus non loqui
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:50:42 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_190492218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Coke komt niet van eigen bodem bv. Hoe ga je de aanvoer regelen zonder hele nare criminaliteit te spekken?
Door het gewoon net als vroeger zelf te produceren.
quote:
De in Amsterdam gevestigde Nederlandsche Cocaïnefabriek (NCF) produceerde in de vorige eeuw op grote schaal en volledig legaal, cocaïne voor medicinale doeleinden uit in Nederlands-Indië geteelde cocaplanten. Daarnaast produceerde de fabriek onder meer morfine, heroïne en novocaïne.
https://www.anderetijden.(...)andse-Cocainefabriek

Genoeg kennis van kassenbouw hier in Nederland, anders misschien verbouwen in het Caribisch deel.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_190492236
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:49 schreef Knip het volgende:
Als coke en XTC legaal te verkrijgen is, valt er voor criminelen niets meer te verdienen in de drugshandel. Deze mensen zullen dus een fatsoenlijke baan van 9 tot 5 en een daarbij passend uitgavenpatroon aannemen.
8)7
Ach, dan is er altijd nog heroine of crack waar mee te verdienen valt, lijkt me sterk dat ze die rotzooi ooit gaan legaliseren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_190492242
Heel goed plan ^O^
Maar ik geloof D'66 niet meer met dit soort plannen. Ze roepen ook al jaren dat ze voor wietlegalisering zijn, maar als puntje bij paaltje komt vinden ze die plannen ineens niet meer zo belangrijk.
Radio Espantoso
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:52:51 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190492246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:33 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

wat is daar walgelijk aan?
En hoe kom je er bij dat deze mensen worden 'geronseld'?
Wat is je bron?
Bron was ik vergeten, staat nu in de OP.
pi_190492251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:39 schreef pickup52 het volgende:
Mag van mij morgen ingevoerd worden, goede gereguleerde verkoop is absoluut beter voor de volksgezondheid dan Mo en Hassan op de scooter.

Het zet ook criminelen buiten spel. Je hoort wel eens het argument dat die criminelen dan andere engere dingen gaan doen, maar dat lijkt mij onzin. Ze zullen altijd het meest winstgevende / makkelijkste doen. Als je drugs legaliseert gaan ze echt niet ineens kinderen ontvoeren ofzo.
De criminelen zijn qua lengte en kracht meer dan de gemiddelde Nederlander, hen buitenspel zetten is dus heel moeilijk, mede omdat de alleenstaanden geen diversiteit hebben.
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:54:33 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190492275
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:50 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Door het gewoon net als vroeger zelf te produceren.
[..]

https://www.anderetijden.(...)andse-Cocainefabriek

Genoeg kennis van kassenbouw hier in Nederland, anders misschien verbouwen in het Caribisch deel.
Maar dat is er nu nog niet.
Dus dat zal eerst opgezet moeten worden.

Tegenover een zeer stevig netwerk van zware criminaliteit die daar niet blij Mee zal zijn.

En ik ben bang voor een kromme situatie. Net als bij wiet.
Het mag niet (groot) geteelt worden, maar wel legaal verkocht.
Dat is in de praktijk gewoon criminelen spekken. Een zeer naar circuit in stand houden.

Bij Coke e.d. wordt dat niet minder zeg maar....
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')