ah jammerquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]Nee ik heb hem weggelegd. Ik ga hem nog wel een keer verder lezen
Klein begin gemaakt in het deel van de moorden. Weet niet. Vond hem best pittig doorheen te komen en met de gedachte dat ik toen nog zo'n 400 paginas moest. Maar ik ga hem zeker nog wel keer oppakken. Moet er even voor gaan zittenquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:43 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
ah jammer
waar ben je gestopt?
Ga je nou meteen weer weg?quote:
En periodekampioen zie ik. Dacht dat ze het zo slecht dedenquote:
JonkGodquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En periodekampioen zie ik. Dacht dat ze het zo slecht deden
vond dat ook het vermoeiendste deel, die medische beschrijvingen hangen je op een gegeven moment echt de keel uit, maar wel goed einde en het laatste deel van het boek is weer heel goedquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klein begin gemaakt in het deel van de moorden. Weet niet. Vond hem best pittig doorheen te komen en met de gedachte dat ik toen nog zo'n 400 paginas moest. Maar ik ga hem zeker nog wel keer oppakken. Moet er even voor gaan zitten
Snap wel dat het een echt goed boek is verder, maar wel voor de echte doorgewinterde literatuurliefhebber. Kan mezelf nou niet echt zo noemen. Max, Mischa & het Tet-offensief lijkt me wel heel tof om te lezen ook. Zag ik op fok ook al paar keer voorbij komenquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:48 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
vond dat ook het vermoeiendste deel, die medische beschrijvingen hangen je op een gegeven moment echt de keel uit, maar wel goed einde en het laatste deel van het boek is weer heel goed
maar snap je keuze wel
volgens mij nietquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:50 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
heb je ooit stirner gelezen
8x op rij gewonnen nuquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En periodekampioen zie ik. Dacht dat ze het zo slecht deden
Zit op t moment met teveel ellende om hier teveel aanwezig te zijn, trek ik even niet. Komt wel weer..quote:
Ripquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:53 schreef I het volgende:
[..]
Zit op t moment met teveel ellende om hier teveel aanwezig te zijn, trek ik even niet. Komt wel weer..
Of niet.
Je blijft maar gewoon en je stelt je maar gewoon niet zo aan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:53 schreef I het volgende:
[..]
Zit op t moment met teveel ellende om hier teveel aanwezig te zijn, trek ik even niet. Komt wel weer..
Of niet.
ik moest googlen net wie het wasquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:56 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
ben je wel bekend met zijn denkbeelden? echt heel vermakelijk
Sterkte maatquote:Op vrijdag 13 december 2019 22:53 schreef I het volgende:
[..]
Of niet.
Je was wel op discord toch? Dat is toch praktisch hetzelfdequote:Op vrijdag 13 december 2019 22:53 schreef I het volgende:
[..]
Of niet.
het is superradicaal en absurd, zijn beginpunt is het concrete individu (dus niet als abstractie, echt concreet in het hier en nu, hij noemt dit 'der Einzige'/de Enige ), en van daaruit verwerpt hij niet alleen iedere vorm van idealisme (moraliteit, ethiek, rationaliteit), maar zelfs universelen, omdat deze zaken allemaal beperkend zijn in zijn ogen voor de vrijheid van de Enige.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ik moest googlen net wie het wasWat vind je meest in het oog springend?
Wat is er absurd aan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:03 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
het is superradicaal en absurd, zijn beginpunt is het concrete individu (dus niet als abstractie, echt concreet in het hier en nu, hij noemt dit 'der Einzige'/de Enige ), en van daaruit verwerpt hij niet alleen iedere vorm van idealisme (moraliteit, ethiek, rationaliteit), maar zelfs universelen, omdat deze zaken allemaal beperkend zijn in zijn ogen voor de vrijheid van de Enige.
heel vermakelijk om te lezen, hij meet zich ook een stijl aan die oppervlakkig gezien iets wegheeft van Nietzsche alleen dan met wat minder pathos
is geloven in universals niet eerder naïefquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:05 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
njah niet absurd, eerder naïef ofzo
Thanksquote:
Nope, was ook niet op discord.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je was wel op discord toch? Dat is toch praktisch hetzelfde
dat bedoel ik niet, mijn samenvatting is natuurlijk heel oppervlakkig, ik heb dat hele boek in m'n hoofd nu en het komt niet overquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
is geloven in universals niet eerder naïef
Wat is die wil dan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:13 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
wat er naïef aan is is dat hij een mens reduceert tot een soort van homogene entiteit met één wil die bevredigd moet worden
Filosofie is een leuke tak van sport heh somsquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:13 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
dat bedoel ik niet, mijn samenvatting is natuurlijk heel oppervlakkig, ik heb dat hele boek in m'n hoofd nu en het komt niet over
wat er zo absurd aan is dat hij een soort ultiem solipsisme als ideale levenshouding ziet, waarbij letterlijk alles dat niet 'de Enige' is moet worden verworpen, waaronder rationaliteit, universelen zoals ik al zei, maar zelfs beloftes die 'jij' aan jezelf hebt gemaakt, want dit zijn 'spooks' (d.w.z. lege ideeën) die de Enige belemmeren in zijn egoïsme (hetgeen hij als het hoogste goed zag, alhoewel je dat niet zo kunt formuleren aangezien hij alle moraliteit verwerpt)
wat er naïef aan is is dat hij een mens reduceert tot een soort van homogene entiteit met één wil die bevredigd moet worden, alsof een 'individu' niet bestaat uit honderdduizend tegengestelde krachten aan ideeën, en tevens los van welke maatschappelijke of historische situatie dan ook ziet
quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je blijft maar gewoon en je stelt je maar gewoon niet zo aan.
ew, toch niet rand ofzo hè?quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:16 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Filosofie is een leuke tak van sport heh somsM'n huisgenootje voert het pleidooi voor ethisch egoïsme, benieuwd of hij bekend is met deze filosoof
Ayn Rand Godquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:21 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
ew, toch niet rand ofzo hè?
Hij neigt naar de analytische filosofie, dus geen Randquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:21 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
ew, toch niet rand ofzo hè?
van wie is ditquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:24 schreef naatje_1 het volgende:
Wel typisch: als feministen pleiten voor diversificering van de canon voor filosofie op de uni, wordt Ayn Rand verrassend weinig genoemd...
Zeker wel. https://plato.stanford.edu/entries/ayn-rand/quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:27 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
oh dat zeg je zelf? rand is toch geen filosoof man
Linkse indoctrinatiequote:Op vrijdag 13 december 2019 23:24 schreef naatje_1 het volgende:
Wel typisch: als feministen pleiten voor diversificering van de canon voor filosofie op de uni, wordt Ayn Rand verrassend weinig genoemd...
vrijwel niemand neemt dat serieus binnen universiteiten, enkel en alleen instituten die zware ideologische belangen hebben bij het verspreiden van haar ideeënquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:28 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Zeker wel. https://plato.stanford.edu/entries/ayn-rand/
Ah oké nou dan is het zo!quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:30 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
vrijwel niemand neemt dat serieus binnen universiteiten, enkel en alleen instituten die zware ideologische belangen hebben bij het verspreiden van haar ideeën
Nou, wat dat betreft heeft JC/Yernaz hier wel een punt: sommige filosofische ideeën zijn eveneens absurd en daar wordt wel aandacht aan besteed vanwege de impact. Vergeet niet dat Ayn Rand gewoon op het nachtkastje lag van iemand als Greenspan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:30 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
vrijwel niemand neemt dat serieus binnen universiteiten, enkel en alleen instituten die zware ideologische belangen hebben bij het verspreiden van haar ideeën
Ik ben geen yernaz debielquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nou, wat dat betreft heeft JC/Yernaz hier wel een punt: sommige filosofische ideeën zijn eveneens absurd en daar wordt wel aandacht aan besteed vanwege de impact. Vergeet niet dat Ayn Rand gewoon op het nachtkastje lag van iemand als Greenspan.
Heb je cookies gewist?quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:35 schreef JanCees het volgende:
@:danny pagina verspringt 2x per page load
Ohw omdat hij dat ook zegt ah oké nu snap ik hemquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:35 schreef naatje_1 het volgende:
Ik zei overigens niet dat je Yernaz bent, ik zeg alleen maar dat het op zich een goed punt is om in dit geval over linkse indoctrinatie te beginnen
lijkt mij wel een teken dat wetenschappers binnen de discipline die zij zich waande te beoefenen haar werk niet serieus nemen omdat het onsystematisch is en ze overduidelijk geen verstand heeft van de geschiedenis van filosofiequote:
nee, een universiteit moet zich gewoon bezig houden met het verrichten van wetenschappelijk onderzoek, en binnen de geesteswetenschappen met analyses van werk dat de minimale benodigdheden haalt om daartoe uit te nodigen, iets dat bij rand gewoon niet het geval is. op het moment dat universiteiten zich maar gaan werpen op ieder popcultuurfenomeen krijg je een akelige situatiequote:Op vrijdag 13 december 2019 23:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nou, wat dat betreft heeft JC/Yernaz hier wel een punt: sommige filosofische ideeën zijn eveneens absurd en daar wordt wel aandacht aan besteed vanwege de impact. Vergeet niet dat Ayn Rand gewoon op het nachtkastje lag van iemand als Greenspan.
Hij is degenen die die facebookpagina destijds heeft opgericht over linkse indoctrinatiequote:Op vrijdag 13 december 2019 23:36 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ohw omdat hij dat ook zegt ah oké nu snap ik hem
Zegt CharlesKinbote van fok forumquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:36 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
lijkt mij wel een teken dat wetenschappers binnen de discipline die zij zich waande te beoefenen haar werk niet serieus nemen omdat het onsystematisch is en ze overduidelijk geen verstand heeft van de geschiedenis van filosofie
[..]
nee, een universiteit moet zich gewoon bezig houden met het verrichten van wetenschappelijk onderzoek, en binnen de geesteswetenschappen met analyses van werk dat de minimale benodigdheden haalt om daartoe uit te nodigen, iets dat bij rand gewoon niet het geval is. op het moment dat universiteiten zich maar gaan werpen op ieder popcultuurfenomeen krijg je een akelige situatie
sorry, is dit een argument? of gewoon een zin die je getypt hebt? ik begrijp het nietquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:38 schreef JanCees het volgende:
[..]
Zegt CharlesKinbote van fok forum
Dat je het niet begrijpt verbaast me niks!quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:39 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
sorry, is dit een argument? of gewoon een zin die je getypt hebt? ik begrijp het niet
Oke ga het proberenquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:39 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ff cookies wissen en kijken of je nog steeds een probleem hebt
quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:36 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
lijkt mij wel een teken dat wetenschappers binnen de discipline die zij zich waande te beoefenen haar werk niet serieus nemen omdat het onsystematisch is en ze overduidelijk geen verstand heeft van de geschiedenis van filosofie
[..]
nee, een universiteit moet zich gewoon bezig houden met het verrichten van wetenschappelijk onderzoek, en binnen de geesteswetenschappen met analyses van werk dat de minimale benodigdheden haalt om daartoe uit te nodigen, iets dat bij rand gewoon niet het geval is. op het moment dat universiteiten zich maar gaan werpen op ieder popcultuurfenomeen krijg je een akelige situatie
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Rand niet heb gelezen, dus ik kan geen positief dan wel negatief oordeel vellen over haar werk, dus ik weet niet of ze het wel of niet waard is. Rand is hierbij niet zomaar een uiting van een popcultureel fenomeen, maar vertegenwoordiger van een gedachtegoed met heel veel invloed.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:34 schreef naatje_1 het volgende:
Er zijn een hoop andere vrouwelijke filosofen die ook niet serieus zijn genomen binnen universiteiten, maar dat is precies het probleem en waar die feministen die strijden voor een diversificering van de canon voor pleiten.
Economisch misschien, politiek niet echt toch? Ik vind het wel mooi gedachtegoed al zal ik wel te simpel zijn om iets op waarde te kunnen schatten. Ben nota bene geen wetenschapper!quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:45 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Rand niet heb gelezen, dus ik kan geen positief dan wel negatief oordeel vellen over haar werk, dus ik weet niet of ze het wel of niet waard is. Rand is hierbij niet zomaar een uiting van een popcultureel fenomeen, maar vertegenwoordiger van een gedachtegoed met heel veel invloed.
blijf maar lekker stromannen met je misplaatste arrogantie kerel, is een stuk makkelijker dan daadwerkelijk op mijn argumenten ingaanquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:48 schreef JanCees het volgende:
[..]
Economisch misschien, politiek niet echt toch? Ik vind het wel mooi gedachtegoed al zal ik wel te simpel zijn om iets op waarde te kunnen schatten. Ben nota bene geen wetenschapper!
komt een vrouw bij de dokter is in 27 landen uitgegeven, moeten we dat nu ook aan serieuze literaire analyse onderwerpen?quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:45 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Rand niet heb gelezen, dus ik kan geen positief dan wel negatief oordeel vellen over haar werk, dus ik weet niet of ze het wel of niet waard is. Rand is hierbij niet zomaar een uiting van een popcultureel fenomeen, maar vertegenwoordiger van een gedachtegoed met heel veel invloed.
Hebben ze bij vu ook gender studiesquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:50 schreef naatje_1 het volgende:
En, bij gender studies krijgen mensen gewoon Irigaray voorgeschoteld, die Plato's grot beschreef als een tentoonstelling van een phallische tendens waarbij de mens uit de baarmoeder (i.e. de grot) komt en die afschrijft als illusoir.
Gaat niet om populariteit, maar om invloed. En het gaat niet om de literaire kant, het gaat om de filosofische kant.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:51 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
blijf maar lekker stromannen met je misplaatste arrogantie kerel, is een stuk makkelijker dan daadwerkelijk op mijn argumenten ingaan
[..]
komt een vrouw bij de dokter is in 27 landen uitgegeven, moeten we dat nu ook aan serieuze literaire analyse onderwerpen?
Welke arrogantie? Sorry ben te dom dit te begrijpenquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:51 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
blijf maar lekker stromannen met je misplaatste arrogantie kerel, is een stuk makkelijker dan daadwerkelijk op mijn argumenten ingaan
[..]
komt een vrouw bij de dokter is in 27 landen uitgegeven, moeten we dat nu ook aan serieuze literaire analyse onderwerpen?
Er is een minor Gender & Diversity sinds een aantal jaar naar aanleiding van een petitie van twee vrouwelijke filosofiestudenten die meenden dat geesteswetenschappen te non-divers was.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:52 schreef JanCees het volgende:
[..]
Hebben ze bij vu ook gender studies
Dacht dat ze alleen bij uva zo gek waren
Bij de uva/hva heb je zo'n boekje ben even de naam kwijt die staat altijd vol met die gender en diversity onzin. Er is ook een diversity officer geloof ik die moet zorgen dat de uni divers is lolquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Er is een minor Gender & Diversity sinds een aantal jaar naar aanleiding van een petitie van twee vrouwelijke filosofiestudenten die meenden dat geesteswetenschappen te non-divers was.
klopt, invloed op populair politiek vertoog, op 'libertarische' denktanks e.d., niet invloed op (systematische, serieuze) filosofen of denkers. dus niet van belang in een academische contextquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:53 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Gaat niet om populariteit, maar om invloed. En het gaat niet om de literaire kant, het gaat om de filosofische kant.
Alsof het alleen maar in Amsterdam aan de hand is: https://www.tubantia.nl/e(...)-gesproken~ac380400/quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:56 schreef JanCees het volgende:
Soms vraag je je toch af wat er in het water zit daar in Amsterdam
Dit is wel iets anders maar inderdaad slechte ontwikkelingquote:Op vrijdag 13 december 2019 23:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Alsof het alleen maar in Amsterdam aan de hand is: https://www.tubantia.nl/e(...)-gesproken~ac380400/
Maar dan keer ik terug naar dit:quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:56 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
klopt, invloed op populair politiek vertoog, op 'libertarische' denktanks e.d., niet invloed op (systematische, serieuze) filosofen of denkers. dus niet van belang in een academische context
Het probleem van de vrouwelijke denkers in de geschiedenis van de filosofie is dat ze vaak niet serieus genoeg zijn genomen om ze op te nemen in de canon. Wie zegt dat de libertarische denktanks in de behandeling van Rand niet eveneens filosofisch bezig zijn geweest?quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:34 schreef naatje_1 het volgende:
Er zijn een hoop andere vrouwelijke filosofen die ook niet serieus zijn genomen binnen universiteiten, maar dat is precies het probleem en waar die feministen die strijden voor een diversificering van de canon voor pleiten.
Nouja, iets anders:quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:59 schreef JanCees het volgende:
[..]
Dit is wel iets anders maar inderdaad slechte ontwikkeling
Bij mij was trouwens ook alles Engels
Zelfde discours van inclusie en diversiteit.twitter:UTwente twitterde op vrijdag 13-12-2019 om 14:54:48Over de wijze waarop we deze overgang doorvoeren is eerder dit jaar besloten, met steun van de universiteitsraad. Er is geen sprake van nieuw of gewijzigd beleid.De taal waarin we communiceren moet bijdragen aan inclusiviteit en diversiteit. reageer retweet
Klopt allemaal gekkigheid welquote:Op zaterdag 14 december 2019 00:01 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nouja, iets anders:Zelfde discours van inclusie en diversiteit.twitter:UTwente twitterde op vrijdag 13-12-2019 om 14:54:48Over de wijze waarop we deze overgang doorvoeren is eerder dit jaar besloten, met steun van de universiteitsraad. Er is geen sprake van nieuw of gewijzigd beleid.De taal waarin we communiceren moet bijdragen aan inclusiviteit en diversiteit. reageer retweet
Ben benieuwd hoe dat op een prestigieuze universiteit als Sorbonne bijvoorbeeld dan is. Wordt daar de voertaal ook al Engels of blijft het Frans?quote:Op zaterdag 14 december 2019 00:01 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nouja, iets anders:Zelfde discours van inclusie en diversiteit.twitter:UTwente twitterde op vrijdag 13-12-2019 om 14:54:48Over de wijze waarop we deze overgang doorvoeren is eerder dit jaar besloten, met steun van de universiteitsraad. Er is geen sprake van nieuw of gewijzigd beleid.De taal waarin we communiceren moet bijdragen aan inclusiviteit en diversiteit. reageer retweet
omdat libertarische denktanks niet bestaan uit academici maar ideologen, die vaak ook worden gesponsord door bedrijven met materiële belangen in het verspreiden van zulke ideeënquote:Op zaterdag 14 december 2019 00:00 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Maar dan keer ik terug naar dit:
[..]
Het probleem van de vrouwelijke denkers in de geschiedenis van de filosofie is dat ze vaak niet serieus genoeg zijn genomen om ze op te nemen in de canon. Wie zegt dat de libertarische denktanks in de behandeling van Rand niet eveneens filosofisch bezig zijn geweest?
Toch kan je haar niet om die reden terzijde schuiven, je moet namelijk uiteindelijk dat materiaal op argumentatieve waarde schatten. Heidegger was een nazi maar dat maakt nog niet dat hij geen argumentatieve kracht bezit.quote:Op zaterdag 14 december 2019 00:07 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
omdat libertarische denktanks niet bestaan uit academici maar ideologen, die vaak ook worden gesponsord door bedrijven met materiële belangen in het verspreiden van zulke ideeën
Binnen de sociaal-politieke filosofie is er in ieder geval sprake van innovatie, als ik de SEP-entry mag geloven:quote:daarnaast moet ik verontschuldigen voor mijn wat overdreven claim net; na haar dood er is sinds 2000 nog wat aandacht voor haar geweest binnen universiteiten. die zeiden echter hetzelfde dat al uit het beperkte onderzoek tijdens haar leven bleek: rand is of onsystematisch en klungelig, of ze propageert verdunde versies van andermans ideeën.
quote:There is much that is of great value here, especially Rand’s insight that we would not have rights if we did not need them for our survival and happiness (Miller & Mossoff forthcoming; Badhwar forthcoming-a).
Je knipt dat citaat op een rare plek af. Ik zal hem even helemaal posten voor je:quote:Op zaterdag 14 december 2019 00:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Toch kan je haar niet om die reden terzijde schuiven, je moet namelijk uiteindelijk dat materiaal op argumentatieve waarde schatten. Heidegger was een nazi maar dat maakt nog niet dat hij geen argumentatieve kracht bezit.
[..]
Binnen de sociaal-politieke filosofie is er in ieder geval sprake van innovatie, als ik de SEP-entry mag geloven:
[..]
Ik wil verder ook niet teveel vooronderstellen, maar als ik die namen uit dat citaat van jou Google krijg ik allemaal artikels die gaan over Rand en 'objectivisme'. Het lijkt alsof ze er in ieder geval een idiosyncratische interpretatie op nahouden.quote:There is much that is of great value here, especially Rand’s insight that we would not have rights if we did not need them for our survival and happiness (Miller & Mossoff forthcoming; Badhwar forthcoming-a). But critics point out that grounding all rights in the right to take the actions necessary for “proper survival” entails that one has no right to take actions that are contrary to proper survival: blindly following a guru instead of thinking for oneself, living off others because one prefers the life of a couch potato to fending for oneself, wasting one’s property instead of using it wisely, or, most obviously, committing suicide (Mack 1984; Zwolinski forthcoming; Badhwar forthcoming-a). Yet the freedom to do only that which is morally good or rational is not a freedom at all. But this is not Rand’s consistent position. For example, she also says that, as fallible creatures, human beings
must be free to agree or disagree, to cooperate or to pursue their own independent course, each according to his own rational judgment. (1965: 17)
Some commentators rely on this statement to argue that Rand is not restricting rights to actions that are necessary for proper survival (Miller & Mossoff forthcoming). But it would be more accurate to say that, while this position is the one that is compatible with her deep-seated commitment to liberty and a minimal government, she also often makes statements that entail the opposite.
Natuurlijk is er kritiek, maar het is de kunst om denkers in eerste instantie welwillend te interpreteren. Genoeg denkers die eveneens zo onsystematisch zijn als de pest en er is altijd ontwikkeling in het denken, dus het kan zijn dat stellingen die ze op tijdstip 1 doet ondergraven worden door stellingen op tijdstip 2quote:Op zaterdag 14 december 2019 00:39 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Je knipt dat citaat op een rare plek af. Ik zal hem even helemaal posten voor je:
[..]
Ik wil verder ook niet teveel vooronderstellen, maar als ik die namen uit dat citaat van jou Google krijg ik allemaal artikels die gaan over Rand en 'objectivisme'. Het lijkt alsof ze er in ieder geval een idiosyncratische interpretatie op nahouden.
Oké, daar heb je wel gelijk in.quote:Op zaterdag 14 december 2019 00:43 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Natuurlijk is er kritiek, maar het is de kunst om denkers in eerste instantie welwillend te interpreteren. Genoeg denkers die eveneens zo onsystematisch zijn als de pest en er is altijd ontwikkeling in het denken, dus het kan zijn dat stellingen die ze op tijdstip 1 doet ondergraven worden door stellingen op tijdstip 2
Kennelijk was dit onderdeel van een methode Duitsquote:Op zaterdag 14 december 2019 00:48 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Oké, daar heb je wel gelijk in.
Heb er nog een gevonden trouwensmaar die andere is wel beter
ze ziet er ook zo erg uit als een psychiater, lolquote:Op zaterdag 14 december 2019 00:51 schreef naatje_1 het volgende:
Why are there so few prisoners in the Netherlands?
Moordcijfers zijn naar beneden gegaan in ieder gevalquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Hm ja tbs is mooi maar geenszins een verklaring voor een lage hoeveelheid gevangenen lijkt mij.
Ligt eraan, hoeveel is er al afgeschreven op de apparaten, wat is de locatie, wat wilt de oorspronkelijke eigenaar hebben, etc.quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:07 schreef Tjacka het volgende:
Hoe duur denken jullie dat een patatkraam/zaak overnemen is?
Waarom staat dit in ONZ? Hop, open een topic in NWSquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:07 schreef naatje_1 het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/47/criminaliteit
In het algemeen dalende criminaliteit trouwens
Over iets uit 2018? Maar, dit is ONZ SC, daar gaat het prima over serieuze dingenquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Waarom staat dit in ONZ? Hop, open een topic in NWS
Beetje vermoeiende act dat je hier alleen onzin moet posten. Volgens mij poste je dit de vorige keer ook alquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Waarom staat dit in ONZ? Hop, open een topic in NWS
Ja maar als je kijkt hoeveel tbsers er daadwerkelijk zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:06 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Moordcijfers zijn naar beneden gegaan in ieder geval
[ afbeelding ]
Schattingquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:10 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ligt eraan, hoeveel is er al afgeschreven op de apparaten, wat is de locatie, wat wilt de oorspronkelijke eigenaar hebben, etc.
Overweeg je dit te doen?quote:
Oh gaafquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:14 schreef Fok-it het volgende:
Ben boek over alle Amerikaanse presidenten aan het lezen en ik kom er nu achter dat zowel Thomas Jefferson als John Adams allebei op dezelfde dag gestorven zijn, nota bene 50 jaar na de Amerikaanse onafhankelijkheid. Dit soort feitjes
Goed voor tijdens een popquiz jaquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:14 schreef Fok-it het volgende:
Ben boek over alle Amerikaanse presidenten aan het lezen en ik kom er nu achter dat zowel Thomas Jefferson als John Adams allebei op dezelfde dag gestorven zijn, nota bene 50 jaar na de Amerikaanse onafhankelijkheid. Dit soort feitjes
Ik overweeg een liposuctiekliniek over te nemen misschien kunnen we zaken doen.quote:
ik maak geen grapquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik overweeg een liposuctiekliniek over te nemen misschien kunnen we zaken doen.
Heb je genoeg om in te brengen dan? Dacht dat je flink aan het sparen was voor huisquote:
Ok, kan ook in GC, maar leef je uit.quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:13 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Over iets uit 2018? Maar, dit is ONZ SC, daar gaat het prima over serieuze dingen
Mag kk dan eens bij je komen etenquote:
je hoeft niet gelijk met kanker te schelden, is ook niet nodigquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mag kk dan eens bij je komen eten
Ik betaal gewoon
ouders willen wel investerenquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb je genoeg om in te brengen dan? Dacht dat je flink aan het sparen was voor huis
Allez hèquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
je hoeft niet gelijk met kanker te schelden, is ook niet nodig
Al zie ik Tjacka er wel voor aan om een Patatje Kanker op het menu te zetten
Damn, dan heb je goeie overtuigingskwaliteitenquote:
mijn vader ziet potentie in mij al mijn hele leven maatquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Damn, dan heb je goeie overtuigingskwaliteiten
Zoek een racistisch dorp dan heb je al een streepje voor op de chinezenquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:19 schreef Tjacka het volgende:
[..]
gewoon iets tussen dorp en stad in
Netjesquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
mijn vader ziet potentie in mij al mijn hele leven maat
Nee, dat had mijn vader gelukkig snel doorquote:
Vertelquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, dat had mijn vader gelukkig snel door
Oh nee, inzien dat ik niet bijzonder veel kon bedoel ikquote:
omgquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:23 schreef naatje_1 het volgende:
Het loon van een zelfstandig frituuruitbaatster: 3.500 euro netto
Mja zou je daar niet op blindstaren.quote:
Mwa. Gaat vooral om marketing in stad/grootdorp en net wat flip zegtquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wel België, dus iets andere prijsindicaties denk ik
Yes ik had een party en geen zin in de afterparty ook al hoefde ik niet voor entree te betalenquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:33 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
wat doe je op dit uur? Uitgeweest?
Dat magquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:34 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Yes ik had een party en geen zin in de afterparty ook al hoefde ik niet voor entree te betalen
Yesss was wel toffe locatiequote:Op zaterdag 14 december 2019 01:35 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat magSoms is het feest gewoon klaar. Was het van werk?
Over watquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:34 schreef Fok-it het volgende:
Je zal toch eerst flink wat marktonderzoek moeten doen mocht je echt serieus zijn
Maar hoezoquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:28 schreef Fok-it het volgende:
Maar ja, wie weet, nog een paar jaar en dan hebben ze wellicht geen last meer van me
Wel goed. Dat van u?quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:41 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
chill, hoe is het leven verder?
Over of de vraag er uberhaupt wel is. Is wel branche ook waar je je toch op de een of andere manier moet onderscheiden denk ik. Al is locatie ook wel belangrijkquote:
Wel lekker, moet morgen echt beginnen met leren voor tentamen dinsdag. Wel al mooi cijfer teruggekregen voor redevoering die ik moest houden en tentamen van dat vak is verplaatst tot na de vakantie, dus meer lucht de komende dagen.quote:
Locatie is alles, tenzij je een hipster initiatief à la frietfabriek wil gaan doen dan komt het neer op locatie.quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Over of de vraag er uberhaupt wel is. Is wel branche ook waar je je toch op de een of andere manier moet onderscheiden denk ik. Al is locatie ook wel belangrijk
Onderscheiden hoeft niet zo denk ik. Als je maar alles gewoon schoon houdtquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Over of de vraag er uberhaupt wel is. Is wel branche ook waar je je toch op de een of andere manier moet onderscheiden denk ik. Al is locatie ook wel belangrijk
Ken ik niet. Ken wel dat concept van Sergio Herman, dat hele Frites Atetier waar je 20 euro voor een patatje betaald en 10 euro voor de rete-inclusieve kroket. Ik vind het 10 keer lekkerder smaken bij een normale snackbar kan ik je zeggenquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Locatie is alles, tenzij je een hipster initiatief à la frietfabriek wil gaan doen dan komt het neer op locatie.
Ja was dat met drie jonge jongens? Die konden er met alle moeite geen winst uiteten.quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:49 schreef Fok-it het volgende:
Zag tijdje terug filmpje op de joetjoeb van een vent met een snackbar die All you can eat-concept had bedacht. Daar haal je denk ik ook wel flink winst uit. Meeste mensen die dat in eerste instantie interessant vinden maar na een grote patat en 3 frikandellen bij wijze al genoeg hebben.
Lekker bezigquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:45 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wel lekker, moet morgen echt beginnen met leren voor tentamen dinsdag. Wel al mooi cijfer teruggekregen voor redevoering die ik moest houden en tentamen van dat vak is verplaatst tot na de vakantie, dus meer lucht de komende dagen.
https://www.defrietfabriek.com/quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ken ik niet. Ken wel dat concept van Sergio Herman, dat hele Frites Atetier waar je 20 euro voor een patatje betaald en 10 euro voor de rete-inclusieve kroket. Ik vind het 10 keer lekkerder smaken bij een normale snackbar kan ik je zeggen
Klopt jaquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja was dat met drie jonge jongens? Die konden er met alle moeite geen winst uiteten.
Ja precies, en voor jou als snackbar maakt het ook niet zo veel uit als ze dan alsnog een patatje meer eten wat de kostprijs van de patat zelf zal toch niet zo hoog zijn lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt jaDie had het dan voor 10 euro ofzo? Daar komen veel mensen echt niet aan
Is net als met All you can eats en wokrestaurants. Hebben ze allemaal perfect ingedeeld. Je lekker volvreten aan het stokbrood en vervolgens goedkoop vlees en patat naar binnen harkenquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja precies, en voor jou als snackbar maakt het ook niet zo veel uit als ze dan alsnog een patatje meer eten wat de kostprijs van de patat zelf zal toch niet zo hoog zijn lijkt mij.
Meteen op zoek naar de sectie kaviaarquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is net als met All you can eats en wokrestaurants. Hebben ze allemaal perfect ingedeeld. Je lekker volvreten aan het stokbrood en vervolgens goedkoop vlees en patat naar binnen harken![]()
Ze vinden klanten ook echt irritant die aan de kreeft en alles gaan.
Ja klopt, en als je dan een stuk vlees wil dan is het max 1 p.p. en sta je in de rij.quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is net als met All you can eats en wokrestaurants. Hebben ze allemaal perfect ingedeeld. Je lekker volvreten aan het stokbrood en vervolgens goedkoop vlees en patat naar binnen harken![]()
Ze vinden klanten ook echt irritant die aan de kreeft en alles gaan.
Even naar de manager schreeuwen dat je eventjes zijn omzet van vanavond komt verneukenquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:55 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Meteen op zoek naar de sectie kaviaar
Ach de echte woks zijn ook niet heel populair meer toch?quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja klopt, en als je dan een stuk vlees wil dan is het max 1 p.p. en sta je in de rij.
hekel aan dat soort vreetschuren
Nee volgens mij een stuk minder ja door de grotere diversiteit.quote:Op zaterdag 14 december 2019 01:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach de echte woks zijn ook niet heel populair meer toch?
Maar dat is best weinig tochquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:52 schreef naatje_1 het volgende:
Oh, @:tjacka in dat nieuwsartikel over de frietfabriek is meteen je antwoord: hij nam de frietfabriek over voor 2 ton
In de boerendorpen welquote:Op zaterdag 14 december 2019 01:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach de echte woks zijn ook niet heel populair meer toch?
Investering voor een bedrijfquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:09 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Weinig in vergelijking met?
Geen vier op een rij lulquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:12 schreef naatje_1 het volgende:
mijn hemel, die gekken ook altijd die inbellen op de radio
Herken het wel hoor. Heb echt in alle uithoeken van welke studierichting dan ook al eens ambities en dromen gehadquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:12 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben een beetje aan het zoeken met de leef
Sorry hoor jongens
Ook stappen gezet om die dromen te realiseren?quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Herken het wel hoor. Heb echt in alle uithoeken van welke studierichting dan ook al eens ambities en dromen gehad
Wil niet zeggen dat het realistische dromen waren he lolquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:17 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ook stappen gezet om die dromen te realiseren?
Maakt dat uit?quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het realistische dromen waren he lol
Voorbeelden graag maatquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het realistische dromen waren he lol
Febo is erg matig qua frietquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:18 schreef Tjacka het volgende:
Laatste ding wat ik erover zeg
Ik vind het gewoon matig als ik door de stad heen fiets dat je een frietje haal bij de Febo
Heeft gewoon zo erg dat niet slecht maar niet goed gehalte lol
Eens. Al is McDonalds wel echt topquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:24 schreef Fok-it het volgende:
Volgens mij is de patat in kleinere steden, dorpjes ook wel lekkerder in een snackbar dan in een grotere franchise in de stad. Bij de Smullers heb ik nou ook nooit echt lekker gegeten nee, bij de Febo inderdaad evenmin.
Maar het begon daar niet (lol)quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:24 schreef Fok-it het volgende:
Kwam er laatst ook pas achter dat febo voor Ferdinand Bolstraat stond lol
Amstelveenseweg lees ik inderdaad.quote:
Dat hangt net van het dorp af denk ikquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:24 schreef Fok-it het volgende:
Volgens mij is de patat in kleinere steden, dorpjes ook wel lekkerder in een snackbar dan in een grotere franchise in de stad. Bij de Smullers heb ik nou ook nooit echt lekker gegeten nee, bij de Febo inderdaad evenmin.
Alleen de mckroketquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:25 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Eens. Al is McDonalds wel echt top
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmquote:
Je hebt patat verkeerd getyptquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:28 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ging hier om de friet, had het niet over de snacks
Ik ken het derde woord van deze zin niet die je hier schrijftquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:29 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Je hebt patat verkeerd getypt
McDonald's patat is een schandequote:Op zaterdag 14 december 2019 02:28 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ging hier om de friet, had het niet over de snacks
Genot: eens. Maar je kan het niet patat noemenquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:31 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nee man, icm de fritessaus is het echt genot
Saus is okquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:31 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Nee man, icm de fritessaus is het echt genot
Ik noem het dan ook frietquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Genot: eens. Maar je kan het niet patat noemen
Mensen die dat doen kan je ook een gedrocht noemenquote:
Kan, zou onterecht zijn. Ze hanteren immers het juiste woordgebruik.quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen die dat doen kan je ook een gedrocht noemen
Zit lideke er weerquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:35 schreef naatje_1 het volgende:
"Ik woon op ravenstraat 44 ongeveer"
"hoe woon je op 44 ongeveer?!"
"ja, je hebt wel grote percelen hier, dus het zou kunnen"
Zojuist op de radio
helemaal niet meer op 3fm??quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:37 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
lideke is weg, maar sws vrijdagnacht dus Rob
lolquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
lideke is iets anders gaan doen ja
wel jammerquote:
net op linkedin gekeken, ze is zzp producer voor allerlei dingen radio, dus die horen we echt wel terugquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
wel jammer
gaat weer een 'ik was vroeger een vriend van haar' verhaal in de kroeg
Hihi komquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ben morgen 15 minuten van je huis
xxxxxxxxx
Eerste keer noodtoestand na een cyberaanval dit, volgens mijtwitter:cnnbrk twitterde op zaterdag 14-12-2019 om 02:34:50New Orleans mayor declared a state of emergency after the city was hit by a cyberattack https://t.co/nJ8S7kGMjW https://t.co/lLajHHQwXg reageer retweet
Ach. Hoop dat dit een storm in een glas water is, maar dit gaat ooit wel een keer serieus zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 december 2019 02:50 schreef naatje_1 het volgende:
Eerste keer noodtoestand na een cyberaanval dit, volgens mijtwitter:cnnbrk twitterde op zaterdag 14-12-2019 om 02:34:50New Orleans mayor declared a state of emergency after the city was hit by a cyberattack https://t.co/nJ8S7kGMjW https://t.co/lLajHHQwXg reageer retweet
Ik muziekje luisteren maatquote:Op zaterdag 14 december 2019 02:51 schreef naatje_1 het volgende:
ik ga maar eens dromenland opzoeken denk ik
whehe of nietquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lekker druk dagje hier zo te zien.
broek shirt sweater en riemquote:Op zaterdag 14 december 2019 17:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal gekocht?
Kun je weer fresh het nieuwe jaar in.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:38 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
broek shirt sweater en riem
Nog mensen overhoop gereden met een busje?quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:38 schreef Mortaxx het volgende:
Lekker naar kerstmarkt in Duitsland geweest
Daar ben ik nou echt nog nooit geweest .Kan me daar echt geen voorstelling bij maken.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:39 schreef FernandoMartinez het volgende:
Lekker naar de Bazaar in Beverwijk geweest
Veel leren jassen en telefoonhoesjesquote:Op zaterdag 14 december 2019 18:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar ben ik nou echt nog nooit geweest .Kan me daar echt geen voorstelling bij maken.
Een van de grootste markten van Europa, ze hebben best wel leuke spullen voor een schappelijke prijs.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar ben ik nou echt nog nooit geweest .Kan me daar echt geen voorstelling bij maken.
Oh ging ik vroeger ieder jaar heen met mijn ouders.quote:Op zaterdag 14 december 2019 18:39 schreef FernandoMartinez het volgende:
Lekker naar de Bazaar in Beverwijk geweest
Dus?quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:36 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Maar het is de Bazaar, veel islamitisch volk.
Ja daar zijn die markten ideaal voorquote:Op zaterdag 14 december 2019 19:45 schreef Amarantha het volgende:
En heel veel zakkenrollers helaas.
quote:
Ho ho hoquote:Op zaterdag 14 december 2019 19:45 schreef Amarantha het volgende:
En heel veel zakkenrollers helaas.
Lekkere hapjes en zakkenrollersquote:
Je moet het een beetje tegen elkaar opwegen hequote:Op zaterdag 14 december 2019 19:55 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Lekkere hapjes en zakkenrollers
Ben tot nu toe nooit gerold en bewaar mijn kostbaarheden niet in mijn achterzakquote:Op zaterdag 14 december 2019 19:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je moet het een beetje tegen elkaar opwegen he
Als je je telefoon en je portemonnee gewoon verstandig opbergt kan niemand je rollen.
Lekker je telefoon half in je achterzak. Dan verdien je het ook
Rare naam ook kan echt niet meerquote:Op zaterdag 14 december 2019 20:02 schreef Tjacka het volgende:
De zwarte markt is de zwarte markt niet meer
Roetveegmarkt.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Rare naam ook kan echt niet meer
Niet gekliktquote:
quote:
quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:36 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Een van de grootste markten van Europa, ze hebben best wel leuke spullen voor een schappelijke prijs.
Maar het is de Bazaar, veel islamitisch volk.
Allemaal niks vergeleken met flippiequote:Op zondag 15 december 2019 00:54 schreef Fok-it het volgende:
Wat vinden we van de Miss Universe-kandidaten boys?
https://www.missuniverse.com/contestants
Genoeg blondies en brunettes gewonnen in het verleden hoorquote:Op zondag 15 december 2019 01:02 schreef Kiid het volgende:
Heb even een snelle blik geworpen, maar Portugal is wel moeilijk geil. Al zal wss wel zo'n roetveeg piet winnen anders roepen ze weer allemaal dat het racisme is
Haha liep je lekker in het openbaar te snuivenquote:Op zondag 15 december 2019 01:07 schreef Solotovski het volgende:
Godverdomme net boete gekregen van 340eu
Nee daar kijk ik wel mee uitquote:Op zondag 15 december 2019 01:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha liep je lekker in het openbaar te snuiven
Maar 340 euro tering. Waar was dat voor dan?quote:
Ja, maar dat is in het verleden voor een reden. In het verleden waren zwarte pieten ook gewoon zwart. 2k19 staat in het teken van sneeuwvlokjes en zal alleen maar erger worden de komende jarenquote:Op zondag 15 december 2019 01:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Genoeg blondies en brunettes gewonnen in het verleden hoor
Stel je niet aanquote:Op zondag 15 december 2019 01:10 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ja, maar dat is in het verleden voor een reden. In het verleden waren zwarte pieten ook gewoon zwart. 2k19 staat in het teken van sneeuwvlokjes en zal alleen maar erger worden de komende jaren
Blijkbaar is mijn rijbewijs al bijna 2 jaar verlopen. Ik viel op door m'n snelheid en rijstijlquote:Op zondag 15 december 2019 01:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar 340 euro tering. Waar was dat voor dan?
quote:Op zondag 15 december 2019 01:23 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Blijkbaar is mijn rijbewijs al bijna 2 jaar verlopen. Ik viel op door m'n snelheid en rijstijl
Wist ik dondersgoedquote:Op zondag 15 december 2019 01:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]Hoe weet je niet dat je rijbewijs 2 jaar verlopen is dan?
Lol sukkel.quote:
Als ribba minder dan jaar is verlopen is t maar 90quote:Op zondag 15 december 2019 01:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lol sukkel.
Nou ja ik moet niet praten, ik heb 5 jaar met een verlopen ID-kaart gelopen
Jij bent echt een zieke pauperquote:Op zondag 15 december 2019 01:23 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Blijkbaar is mijn rijbewijs al bijna 2 jaar verlopen. Ik viel op door m'n snelheid en rijstijl
Zeg in m'n face danquote:Op zondag 15 december 2019 01:34 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jij bent echt een zieke pauper
Vandaag in hwijk geluncht
zegt al genoeg dat je het niet van jezelf weetquote:
Miemiemiequote:Op zondag 15 december 2019 01:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
zegt al genoeg dat je het niet van jezelf weet
graaf van gelre jeweettog
Wat een aidssite, dat laden duurt veel te lang.quote:Op zondag 15 december 2019 00:54 schreef Fok-it het volgende:
Wat vinden we van de Miss Universe-kandidaten boys?
https://www.missuniverse.com/contestants
HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN SNEEUWVLOKJES EN LINKS!!!1quote:Op zondag 15 december 2019 01:10 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ja, maar dat is in het verleden voor een reden. In het verleden waren zwarte pieten ook gewoon zwart. 2k19 staat in het teken van sneeuwvlokjes en zal alleen maar erger worden de komende jaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |