quote:Actiegroep Farmers Defence Force (FDF) bereidt een grote landelijke blokkade voor die de complete voedselvoorziening in Nederland moet lamleggen.
Dat schrijft de Leeuwarder Courant. De actie staat een week voor kerst op stapel. Het bestuur van FDF hakt maandagavond de knoop door. In interne praatgroepen worden de deelnemers alvast gemobiliseerd. Actievoerders moeten elk vijftig voertuigen groeperen, die zich vervolgens vanaf diverse verzamelplaatsen door het land verspreiden. Andere acties rondom de feestdagen zijn ook niet uitgesloten, zoals het platleggen van Schiphol of het verkeer in heel het land. ,,Of alles tegelijk”, aldus FDF-voorzitter Mark van den Oever.
De boeren wijzen in een schrijven op de belangrijke rol van hun voedselvoorziening in de Tweede Wereldoorlog. Farmers Defence Force is een samenwerking aangegaan met Bouw in Verzet, een actiegroep van ontevreden werknemers in de bouw en het grondverzet. Ook zij mogen aanhaken.
De dreiging komt op een gevoelig moment. Komende week gaan elf van de twaalf provincies akkoord met nieuwe beleidsregels. Een spoedwet Stikstof kreeg woensdag een kritisch onthaal in de Tweede Kamer. De boeren zijn nog steeds niet blij met het kabinetsbeleid als het gaat om stikstofuitstoot en PFAS-normen. Vorige maand presenteerden ze eigen plannen om de uitstoot te verminderen, maar die zijn niet overgenomen, aldus Van den Oever.
https://www.ad.nl/friesla(...)e-kerst-br~aa75326f/
quote:Ze hadden net zoveel sympathie opgebouwd onder de burgerij, dat zal snel afbrokkelen mochten ze dit daadwerkelijk gaan doorvoeren.
Nee hoor, liever dit dan met de auto achter zo'n slome kuttractor aanhobbelenquote:Ze hadden net zoveel sympathie opgebouwd onder de burgerij, dat zal snel afbrokkelen mochten ze dit daadwerkelijk gaan doorvoeren.
Ze leren maar eens een nieuw vak. We hebben niet meer zo veel boeren nodig vandaag de dag.quote:
Bij mij komt de eierboer gewoon aan huis.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:18 schreef ACT-F het volgende:
O help, de supermarkten zijn leeg, wat een toestand! Wat moet ik doen?! Wat is een markt zonder super ervoor? Moet ik hier mijn boodschappen doen?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We gaan dood!![]()
![]()
Ik leg het nog een keer uit.. geen markt/ buurtwinketje of boerderij, kan het opvangen als de grote distributiecentra plat gelegd worden. Niet dat ik denk dat ze alles compleet plat gooien, zo stom zullen ze niet zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:18 schreef ACT-F het volgende:
O help, de supermarkten zijn leeg, wat een toestand! Wat moet ik doen?! Wat is een markt zonder super ervoor? Moet ik hier mijn boodschappen doen?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We gaan dood!![]()
![]()
Denk je dat die ineens de complete vraatzucht kunnen voorzien?quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:18 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We gaan dood!![]()
![]()
Het gros weet de route er naar toe niet eens...quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Denk je dat die ineens de complete vraatzucht kunnen voorzien?
Ik leg het nog één keer uit: Je hebt überhaupt geen distributiecentra nodig. Wel moet je je kadaver wat meer bewegen om aan voedsel te komen. Gezien men het toenemende overgewicht een probleem vindt is het alleen maar een prettige bijkomstigheid dat je meer vet moet verbranden en daarbij ook nog eens gezonder en verser voedsel vindt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik leg het nog een keer uit.. geen markt/ buurtwinketje of boerderij, kan het opvangen als de grote distributiecentra plat gelegd worden. Niet dat ik denk dat ze alles compleet plat gooien, zo stom zullen ze niet zijn.
Fuckquote:Op vrijdag 13 december 2019 19:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gros weet de route er naar toe niet eens...
Ja, die hebben wel voldoende om de honger van heel Nederland te stillen inderdaad.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:18 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We gaan dood!![]()
![]()
Hij staat hier vrij in het zicht dat zal hier niet op gaan denk ik.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het gros weet de route er naar toe niet eens...
Het komt gewoon uit Nederland. Dat land waarvan men vindt dat ze teveel produceren.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, die hebben wel voldoende om de honger van heel Nederland te stillen inderdaad.
Hier op het platteland/ "de provincie" zal het wel los lopen... Het verstedelijkt gebied wat de rest van Nederland standaard de maat neemt zal het wat lastiger krijgen ja en terecht.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:34 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, die hebben wel voldoende om de honger van heel Nederland te stillen inderdaad.
Dat snap ik, maar nog kunnen de 17 miljoen inwoners daar niet van eten. Er zijn landen die daar meer oppervlakte voor beschikbaar hebben zodat het ook minder de leefomgeving aantast.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het komt gewoon uit Nederland. Dat land waarvan men vindt dat ze teveel produceren.
Dat is waar, want er kunnen wel 85 miljoen mensen van eten. Aan rollend materieel om het spul van de veiling naar de markt te brengen is geen gebrek.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:45 schreef Xa1pt het volgende:
Dat snap ik, maar nog kunnen de 17 miljoen inwoners daar niet van eten.
Dat zg. maar 10% van de productie voor de Nederlandse markt is is natuurlijk alleen maar een argument wanneer het uitkomt toch?quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:45 schreef Xa1pt het volgende:
Dat snap ik, maar nog kunnen de 17 miljoen inwoners daar niet van eten. Er zijn landen die daar meer oppervlakte voor beschikbaar hebben zodat het ook minder de leefomgeving aantast.
Ja maar zo is Nederland al een jaar of 40 niet meer ingericht. En dus bij het platgooien van distributiecentra heb je dus wel een groot probleem.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik leg het nog één keer uit: Je hebt überhaupt geen distributiecentra nodig. Wel moet je je kadaver wat meer bewegen om aan voedsel te komen. Gezien men het toenemende overgewicht een probleem vindt is het alleen maar een prettige bijkomstigheid dat je meer vet moet verbranden en daarbij ook nog eens gezonder en verser voedsel vindt.
Vanaf Lemmer is het anderhalf uur naar de Duitse grens, dus dat valt wel mee.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Feitelijk is dit vooral een probleem van de randstad. Vanuit vrijwel alle andere provincies is het prima te doen om even de grens over te wippen voor wat boodschapjes. Friesland en Flevoland eten dan maar even uit de vriezer. En onze 'grote steden' vieren weer een keertje ouderwets kerst met bloembollen.
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de gevolgen. Ik vind dit wel een ultieme test. Wordt het werkelijk Sodom en Gomorra?quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:49 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja maar zo is Nederland al een jaar of 40 niet meer ingericht. En dus bij het platgooien van distributiecentra heb je dus wel een groot probleem.
Maar goed we gaan het nooit weten want ze hebben (gelukkig) de ballen vast niet om het te doen.
Heb je die woordvoerder vandaag horen praten in het provinciehuis en interviews? Dat is een zeer beperkte man Die wordt niet geremd door zijn simpelheid. Maar politie moet gewoon doorpakken als ze over de schreef gaan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:49 schreef koemleit het volgende:
Maar goed we gaan het nooit weten want ze hebben (gelukkig) de ballen vast niet om het te doen.
Jaquote:Op vrijdag 13 december 2019 19:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vanaf Lemmer is het anderhalf uur naar de Duitse grens, dus dat valt wel mee.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Feitelijk is dit vooral een probleem van de randstad. Vanuit vrijwel alle andere provincies is het prima te doen om even de grens over te wippen voor wat boodschapjes. Friesland en Flevoland eten dan maar even uit de vriezer. En onze 'grote steden' vieren weer een keertje ouderwets kerst met bloembollen.
Ik wens onze verwende boertjes een fijne backfire.
Voor de grootste zeurpieten van het land wsl wel ja... Ergo, de randstad.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:51 schreef ACT-F het volgende:
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de gevolgen. Ik vind dit wel een ultieme test. Wordt het werkelijk Sodom en Gomorra?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |