Dat denk ik niet hoor, want daar had je vaak sowieso wel één goede ploeg en dan een stugge ploeg als APOEL of Qarabag. Nee dat had Feyenoord niet gewonnen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:13 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ze hebben beide 4 punten gepakt tegen Feyenoord dus dat zal allemaal wel meevallen. In de poules die ik genoemd heb was Feyenoord sowieso als tweede of eerste doorgegaan.
Hmm wellicht dat Feyenoord onder Stam en Advocaat nog een verschil is. Maar van Qarabag en APOEL moet Feyenoord gewoon winnen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor, want daar had je vaak sowieso wel één goede ploeg en dan een stugge ploeg als APOEL of Qarabag. Nee dat had Feyenoord niet gewonnen.
Ja maar dat idee heb ik ook bij Rangers en Young Boys.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:17 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hmm wellicht dat Feyenoord onder Stam en Advocaat nog een verschil is. Maar van Qarabag en APOEL moet Feyenoord gewoon winnen.
Rangers en Young Boys zijn echter wel van een ander kaliber dan Qarabag en APOEL tho.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar dat idee heb ik ook bij Rangers en Young Boys.
Dat zal ook weer niet heel erg veel schelen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:21 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Rangers en Young Boys zijn echter wel van een ander kaliber dan Qarabag en APOEL tho.
Neequote:Op vrijdag 13 december 2019 12:21 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Rangers en Young Boys zijn echter wel van een ander kaliber dan Qarabag en APOEL tho.
Qarabag is toch de kampioen van Azerbeidzjan? Die schat ik echt niet hoger in dan Astana en dat was al bizar slecht. APOEL is misschien een tegenstander die je sneller onderschat, maar qua pure kwaliteit doen zij echt wel onder voor YB en Rangers hoor. Ook voor Feyenoord trouwens.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar dat idee heb ik ook bij Rangers en Young Boys.
Ja ach, het was gewoon pech en het waren geen koekenbakkers als tegenstander dan kan zoiets gebeuren.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:39 schreef fetX het volgende:
Van Rangers en YB moet je thuis in ieder geval gewoon winnen. Punt. Dan ben je door.
Dit. Hadden gewoon minimaal 2x 4 punten moeten pakken, altijd die individuele klotefouten van een aantal debiele verdedigersquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:39 schreef fetX het volgende:
Van Rangers en YB moet je thuis in ieder geval gewoon winnen. Punt. Dan ben je door.
Nog maar een keer: de kwaliteit van onze trainers houdt niet over.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:43 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Dit. Hadden gewoon minimaal 2x 4 punten moeten pakken, altijd die individuele klotefouten van een aantal debiele verdedigers
Psv had gewoon door moeten kunnen. Een wanprestatie dat het niet gelukt is en een schande voor het Nederlandse voetbal.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vond dat Feyenoord gewoon een heel gemiddelde EL-poule had in kwaliteit, geen slechte tegenstanders maar het was ook weer allemaal niet heel bijzonder. Een iets beter/fitter Feyenoord was denk ik doorgegaan.
AZ en PSV hadden wel makkelijkere poules in mijn ogen, maar AZ had echt wel geluk met de loting en PSV zat natuurlijk in pot 1. Aan de andere kant vond ik de afgelopen EL-poule van Feyenoord (ManU - Fenerbache - Luhansk) sterker.
Datzelfde gaat op voor het zwakste Rangers in jaren en een matig team als Young Boys. Nee, Feyenoord heeft het weer laten liggen dit jaar. Of zie jij 3 keer in 20 jaar tijd overwinteren als normaal?quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:17 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hmm wellicht dat Feyenoord onder Stam en Advocaat nog een verschil is. Maar van Qarabag en APOEL moet Feyenoord gewoon winnen.
Zwakste Rangers in jaren? Wat?quote:Op vrijdag 13 december 2019 15:35 schreef yats het volgende:
[..]
Datzelfde gaat op voor het zwakste Rangers in jaren en een matig team als Young Boys. Nee, Feyenoord heeft het weer laten liggen dit jaar. Of zie jij 3 keer in 20 jaar tijd overwinteren als normaal?
Ik trap er ook nog vaak in helaas.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zwakste Rangers in jaren? Wat?
Edit: kut, yatsed, had naar het profiel moeten kijken. Toch, als je denkt dat het niet dommer kan...
Het huidige Rangers is niet meer het Rangers van vroeger. Dan kunnen jullie wel doen alsof het een topclub betreft, maar dat is het echt niet. Celtic word niet voor niets steeds makkelijk kampioen van Schotland. Maar blijven jullie maar denken dat Feyenoord in een zware poule zat, als dat je rust geeft.quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Edit: kut, yatsed, had naar het profiel moeten kijken. Toch, als je denkt dat het niet dommer kan...
quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Anders stellen jullie je beide even aan zeg. Doe normaal man.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:15 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik trap er ook nog vaak in helaas.
Ja dat geeft mij rust! Thanks Yats <3quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:42 schreef yats het volgende:
[..]
Het huidige Rangers is niet meer het Rangers van vroeger. Dan kunnen jullie wel doen alsof het een topclub betreft, maar dat is het echt niet. Celtic word niet voor niets steeds makkelijk kampioen van Schotland. Maar blijven jullie maar denken dat Feyenoord in een zware poule zat, als dat je rust geeft.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 16:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Leef jij in het nu?quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:42 schreef yats het volgende:
[..]
Het huidige Rangers is niet meer het Rangers van vroeger. Dan kunnen jullie wel doen alsof het een topclub betreft, maar dat is het echt niet. Celtic word niet voor niets steeds makkelijk kampioen van Schotland. Maar blijven jullie maar denken dat Feyenoord in een zware poule zat, als dat je rust geeft.
Gras is groen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zie Yats hard afgaan en dat dan recht proberen te praten met dat Celtic toch elk jaar kampioen wordt
Hoe voelt het om net zoveel punten te pakken in de groepsfase als Vitesse deed? En daar spraken jullie schande van...quote:Op vrijdag 13 december 2019 18:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja dat geeft mij rust! Thanks Yats <3
Dit is toch schitterendquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:55 schreef yats het volgende:
[..]
Hoe voelt het om net zoveel punten te pakken in de groepsfase als Vitesse deed? En daar spraken jullie schande van...
Tuurlijk was dat geen schande. Het was wel schandalig dat er blijkbaar mensen waren die dachten dat de UEFA Vitesse wilde naaien via de scheidsrechters.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:55 schreef yats het volgende:
[..]
Hoe voelt het om net zoveel punten te pakken in de groepsfase als Vitesse deed? En daar spraken jullie schande van...
Wie zegt dat? Ik heb alleen ooit gezegd dat het mij niets zou verbazen als bepaalde arbiters aan matchfixing gedaan hebben/doen gezien de vele rare beslissingen. Iets wat ik overigens ook dit jaar bij sommige wedstrijden vermoed.quote:Op zaterdag 14 december 2019 00:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tuurlijk was dat geen schande. Het was wel schandalig dat er blijkbaar mensen waren die dachten dat de UEFA Vitesse wilde naaien via de scheidsrechters.
Wat dat betreft net Nederland met Ajax en af en toe AZ.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Schotland is wel weer op aan het klimmen op de ranglijst sinds Rangers weer meedoet in Europa.
Niet dat het veel zin heeft, aangezien de clubs buiten Rangers en Celtic toch nooit punten halen.
Om de beste ploeg bijvoorbeeld direct in de CL te krijgen i.p.v. via een voorronde.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Waarom zou je hoger willen dan, als je geen extra tickets wil?
Dat is vanaf plek 10 al het geval, hoef je geen top 6 voor te staan.quote:Op maandag 16 december 2019 04:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Om de beste ploeg bijvoorbeeld direct in de CL te krijgen i.p.v. via een voorronde.
De nummer 2 speelt ook een voorronde minder in dat geval volgens mij.quote:Op maandag 16 december 2019 13:22 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Dat is vanaf plek 10 al het geval, hoef je geen top 6 voor te staan.
En als ze er dan meteen uitgaan zitten ze meteen in de groepsfase EL ipv dat ze daar ook voorrondes moeten spelen.quote:Op maandag 16 december 2019 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
De nummer 2 speelt ook een voorronde minder in dat geval volgens mij.
Voor AZ wel een van de betere lotingen die ze konden krijgen denk ik, Getafe wordt wel pittig maar als bij Ajax iedereen fit is moet dat wel kunnen hoor.quote:Op maandag 16 december 2019 14:41 schreef PippenScottie het volgende:
Wat verwachten we van Getafe en Linz?
Volgens mij best een k*tloting.
Voor AZ prima, voor Ajax had beter maar ook slechter gekund.quote:Op maandag 16 december 2019 14:41 schreef PippenScottie het volgende:
Wat verwachten we van Getafe en Linz?
Volgens mij best een k*tloting.
Hou toch even op Yats. Pas als Vitesse punten pakt is het tijd voor de grote mondquote:Op donderdag 20 februari 2020 22:37 schreef yats het volgende:
Top gedaan hoor jongens! Nederland is trots op jullie.
Wij zeggen vooraf niet dat de tegenstander te doen is en we ver kunnen komen in het toernooi om vervolgens kansloos met 2-0 te verliezen van een middelmatig team.quote:Op donderdag 20 februari 2020 22:48 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Hou toch even op Yats. Pas als Vitesse punten pakt is het tijd voor de grote mond
13de niet, maar ze zijn in de breedte gewoon hetzelfde niveau als België en Turkije. In NL heb je eigenlijk in aantal minder clubs die punten verzamelen, voornamelijk Ajax, PSV & AZ. De overige clubs hebben in het laatste decenium volgens mij nooit overwinterd?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 02:01 schreef LordVoldermort het volgende:
De Ajax Hype is weer voorbij. Nederland is gewoon de 13e competitie ofzo.
quote:Op donderdag 20 februari 2020 22:37 schreef yats het volgende:
Lastig om dat te zeggen als je niet eens meedoet in Europa.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:41 schreef yats het volgende:
[..]
Wij zeggen vooraf niet dat de tegenstander te doen is en we ver kunnen komen in het toernooi om vervolgens kansloos met 2-0 te verliezen van een middelmatig team.
Lees je ook waarom ik dat postte? Die grote mond vooraf over grote kanshebber op de EL winst zijn en dan af gaan tegen een Spaanse middenmoter?quote:
Oh, dus een supporter van bijvoorbeeld Telstar, Cambuur of NAC mag niets zeggen over een afgestrafte grote mond omdat ze zelf niet meedoen? Die logica ontgaat me.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:10 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Lastig om dat te zeggen als je niet eens meedoet in Europa.
Als je te weinig punten hebt krijg je de landencoefficient volgens mijquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:12 schreef yats het volgende:
[..]
Lees je ook waarom ik dat postte? Die grote mond vooraf over grote kanshebber op de EL winst zijn en dan af gaan tegen een Spaanse middenmoter?
Overigens, hoe kan Utrecht met 3000 punten 151e staan en Vitesse met 7000 punten 152e?
Dit is dus het probleem van NL; de breedte.quote:
Jij zegt "Wij zeggen vooraf niet dat de tegenstander te doen is en we ver kunnen komen in het toernooi".quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:14 schreef yats het volgende:
[..]
Oh, dus een supporter van bijvoorbeeld Telstar, Cambuur of NAC mag niets zeggen over een afgestrafte grote mond omdat ze zelf niet meedoen? Die logica ontgaat me.
Heb je dit ook gezegd in 16/17 en 18/19? Of wacht je gewoon tot er een keer een slecht seizoen is om je gal te spuwen?quote:Op donderdag 20 februari 2020 22:37 schreef yats het volgende:
En toch nemen we met z'n allen België al helemaal niet serieus.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:15 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Dit is dus het probleem van NL; de breedte.
In BE zijn er 5(!) clubs die meer punten hebben dan AZ! (Enkel Gent meer dan PSV)
Nog wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:40 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
AZ is Feyenoord voorbij, op alle fronten
Ze staan 3e in La Liga.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:12 schreef yats het volgende:
[..]
Lees je ook waarom ik dat postte? Die grote mond vooraf over grote kanshebber op de EL winst zijn en dan af gaan tegen een Spaanse middenmoter?
Utrecht verneukt het tegen clubs met een begroting van 2 miljoen, ja dan schiet het ook niet op.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:15 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Dit is dus het probleem van NL; de breedte.
In BE zijn er 5(!) clubs die meer punten hebben dan AZ! (Enkel Gent meer dan PSV)
Waar dat eigenlijk vandaan komt vraag ik me af. In Nederland heerst er altijd een beetje het idee dat pakweg de nummer 10 van de Eredivisie in België zou meespelen voor het kampioenschapquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:33 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
En toch nemen we met z'n allen België al helemaal niet serieus.
Met name omdat je internationaal eigenlijk nooit iets van Belgische clubs hoort, en tot pakweg 6 jaar geleden waren ze als landenteam ook echt een lachertje.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:53 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Waar dat eigenlijk vandaan komt vraag ik me af. In Nederland heerst er altijd een beetje het idee dat pakweg de nummer 10 van de Eredivisie in België zou meespelen voor het kampioenschap.
Afhankelijk zijn van PSV als het gaat om internationaal succes is ook gewoon een slechte lange termijn oplossing, die gasten blijven in hun hoofd altijd een provincieclub en zullen nooit serieus genomen worden in de top van europa. Als ik Ajax nu zie strugglen bekruipt mij wel het gevoel dat ik had tot een jaar of 3 geleden, namelijk dat die uitspraken van structureel aanhaken toch niet realistisch blijken te zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:22 schreef PicoMMP het volgende:
België is in de breedte wel wat stabieler. Pakken allemaal wel wat punten in Europa, maar komen niet al te ver.
Bij Nederland is het alles of niets. Kijk maar naar Ajax van de afgelopen drie seizoenen. PSV en AZ hebben ook kwart- en halve finales gespeeld in de laatste 15 jaar.
Als daar dan seizoenen van PSV zoals dit jaar bij zitten is er van stabiliteit niet echt sprake meer.
Toch moet PSV als tweede club van Nederland in staat zijn om gewoon structureel te overwinteren in Europa. Kun je leuk vinden, kun je niet leuk vinden, maar het is zoooo.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:25 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Afhankelijk zijn van PSV als het gaat om internationaal succes is ook gewoon een slechte lange termijn oplossing, die gasten blijven in hun hoofd altijd een provincieclub en zullen nooit serieus genomen worden in de top van europa. Als ik Ajax nu zie strugglen bekruipt mij wel het gevoel dat ik had tot een jaar of 3 geleden, namelijk dat die uitspraken van structureel aanhaken toch niet realistisch blijken te zijn.
True, alleen als voor Ajax structureel aanhaken een probleem is, dan zie ik verhoudingsgewijs ook niet gebeuren dat PSV structureel kan overwinteren. Dan zie ik het eerder gebeuren dat AZ zich structureel nummer 3 van Nederland maakt en dat 1 van die 2 elk jaar de winter door komen. Dus toch ook meer in de breedte.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:31 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Toch moet PSV als tweede club van Nederland in staat zijn om gewoon structureel te overwinteren in Europa. Kun je leuk vinden, kun je niet leuk vinden, maar het is zoooo.
Structureel aanhaken voor Ajax is onmogelijk. Dat was vroeger al niet mogelijk en het is alleen maar erger geworden. Onze beste spelers (De Ligt, Frenkie) vertrekken als ze 19/20 zijn, waardoor je dus nooit echt lang een vast elftal hebt. Daar heeft de absolute top geen last van.
Vorig seizoen viel alles op z'n plaats. Goede mix van aankopen die ook echt iets toevoegden (Tadic, Blind, Neres, Ziyech, Tagliafico) en jonge spelers die het jaar van hun leven hadden (Onana, De Ligt, Frenkie, Van de Beek, Mazraoui).
Zo'n seizoen komt er vast weer, maar vaak moet je daar enkele jaren op wachten.
Er is een enorm verschil tussen aanhaken bij de Europese top en structureel overwinteren.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:36 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
True, alleen als voor Ajax structureel aanhaken een probleem is, dan zie ik verhoudingsgewijs ook niet gebeuren dat PSV structureel kan overwinteren.
Dat "gewoon niet echt liggen" nog een salonfähig argument is anno 2020.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze staan 3e in La Liga.
En iedereen zag aankomen dat dit een lastige wedstrijd zou worden, nu stelde Ajax zeker teleur dat ze er niet beter mee omgingen hoor. Maar vrijwel alle fans zagen wel in dat het een moeilijk verhaal zou worden omdat dit soort ploegen Ajax gewoon echt niet liggen.
Eens met alles, behalve het dikgedrukte. Getafe staat derde in La Liga en doet het dus beter als clubs zoals Atletico, Valencia, Sevilla, etc. Denk dat Getafe zo ongeveer de zwaarste loting is die je had kunnen krijgen als Ajax zijndequote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:01 schreef -XOR- het volgende:
Dit is toch lachwekkend, helemaal als AZ uitgeschakeld zou worden. Dan ben je dus slechter dan de alpenlanden en kan de subtop niet meer mee met Bosnische subtop. Het grote Ajax is onmachtig tegen een Spaans provincieclubje. En mensen hier in het vorige topic dan nog beweren dat het best goed gaat![]()
.
@GGMMquote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Eens met alles, behalve het dikgedrukte. Getafe staat derde in La Liga en doet het dus beter als clubs zoals Atletico, Valencia, Sevilla, etc. Denk dat Getafe zo ongeveer de zwaarste loting is die je had kunnen krijgen als Ajax zijnde
alsquote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Eens met alles, behalve het dikgedrukte. Getafe staat derde in La Liga en doet het dus beter als clubs zoals Atletico, Valencia, Sevilla, etc. Denk dat Getafe zo ongeveer de zwaarste loting is die je had kunnen krijgen als Ajax zijnde
Nee, ik zeg dat alleen als je vooraf een grote mond hebt over favoriet zijn en kanshebber te zijn voor de eindtitel en er vervolgens kansloos af gaat tegen een Spaanse middenmoter. Van AZ verwachtte ik minder dan het punt dat ze nu pakten.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:22 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Heb je dit ook gezegd in 16/17 en 18/19? Of wacht je gewoon tot er een keer een slecht seizoen is om je gal te spuwen?
Ze staan nu 3e inderdaad. Maar normaliter is het maximaal een middenmoter.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ze staan 3e in La Liga.
En iedereen zag aankomen dat dit een lastige wedstrijd zou worden, nu stelde Ajax zeker teleur dat ze er niet beter mee omgingen hoor. Maar vrijwel alle fans zagen wel in dat het een moeilijk verhaal zou worden omdat dit soort ploegen Ajax gewoon echt niet liggen.
Dat Utrecht gewoon een wanprestatie geleverd heeft lijkt me duidelijk. Al zijn de 'prestaties' van Feyenoord en PSV is niet eens zulke sterke poules ook niet best.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Utrecht verneukt het tegen clubs met een begroting van 2 miljoen, ja dan schiet het ook niet op.
Vitesse heb je ook niks aan, en dan hebben die nog een hogere begroting dan AZ ook.
Gaat op termijn lastig worden voor AZ met hun begroting. Ik denk eerder dat die de komende jaren weer weg gaan zakken ipv dat ze aanhaken. Zeker als je kijkt wat ze halen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:36 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
True, alleen als voor Ajax structureel aanhaken een probleem is, dan zie ik verhoudingsgewijs ook niet gebeuren dat PSV structureel kan overwinteren. Dan zie ik het eerder gebeuren dat AZ zich structureel nummer 3 van Nederland maakt en dat 1 van die 2 elk jaar de winter door komen. Dus toch ook meer in de breedte.
Ze werden vorig jaar nipt 5e op een paar punten van de Champions League plekken. Gewoon een goede ploeg op dit moment en zeker geen middenmoter.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:00 schreef yats het volgende:
[..]
Ze staan nu 3e inderdaad. Maar normaliter is het maximaal een middenmoter.
En ja, iedereen zag dit aan komen. Behalve een flink deel van de spelers, staf en fans van Ajax. Ook hier postten sommige ajaxfans na de loting nog dat het een makkie zou worden.
Daarom komt die Conference League er ook voor ploegen als Vitesse en Utrecht.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:03 schreef yats het volgende:
[..]
Dat Utrecht gewoon een wanprestatie geleverd heeft lijkt me duidelijk. Al zijn de 'prestaties' van Feyenoord en PSV is niet eens zulke sterke poules ook niet best.
Zolang de verdeling bij de UEFA blijft zoals nu en je automatisch al in de 2e of 3e ronde een geplaatste zware tegenstander krijgt kun je buiten de top 4 iedereen Europa in sturen maar gaat geen van allen ooit de groepsfase halen.
als, dan, whateverquote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
als![]()
En verder: lekkere scorebordjournalistiek. Post afgehandeld. Doen we verder niks mee.
Dank @:picommp voor de mention.
AZ zal gewoon hetzelfde doen als de laatste tien jaar, in een goed seizoen kunnen ze 2e worden maar er zal ook wel eens een seizoen tussen zitten dat ze ineens 7e worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:16 schreef fetX het volgende:
[..]
Gaat op termijn lastig worden voor AZ met hun begroting. Ik denk eerder dat die de komende jaren weer weg gaan zakken ipv dat ze aanhaken. Zeker als je kijkt wat ze halen.
Dat denk ik ook. Structureel aanhaken zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren. En dat is ook geen schande voor een club uit, met alle respect, Alkmaar.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
AZ zal gewoon hetzelfde doen als de laatste tien jaar, in een goed seizoen kunnen ze 2e worden maar er zal ook wel eens een seizoen tussen zitten dat ze ineens 7e worden.
Als de begroting bij Ajax zo verder blijft groeien kunnen ze zo 100 miljoen meer hebben dan AZ (die zitten nu op 25 miljoen en Ajax op 110 miljoen). Maar goed opzich vind ik het wel prima dat AZ de ambities heeft waardoor ze creatief zullen zijn om te groeien als club, al zullen ze nooit veel publiek trekken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Structureel aanhaken zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren. En dat is ook geen schande voor een club uit, met alle respect, Alkmaar.
Sterker nog, die zijn waarschijnlijk binnen een decennium middenmoot.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
AZ zal gewoon hetzelfde doen als de laatste tien jaar, in een goed seizoen kunnen ze 2e worden maar er zal ook wel eens een seizoen tussen zitten dat ze ineens 7e worden.
Misplaatste arrogantie. Ajax en PSV zijn sterker, voor de rest is Belgische competitie in de breedte al jaren sterker dan de Nederlandse. Dat toont ook de Uefa Ranking aan. Statistieken en data zijn objectieve tools om zoiets te meten. Dan kun je je eigen sentimenten wel blíjven volgen en geloven, die worden achterhaald door de waarheid.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:53 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Waar dat eigenlijk vandaan komt vraag ik me af. In Nederland heerst er altijd een beetje het idee dat pakweg de nummer 10 van de Eredivisie in België zou meespelen voor het kampioenschap.
Tuurlijk. Dit heb ik nog nooit iemand horen zeggen zowel irl als op tv, internet etc.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:53 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Trap niet in de fakenews. En whoopdiedoo dat ze het breder ietsjes beter doen. Wann is de laatste x dat een belgische ploeg een kwartfinale heeft gehaald in europaquote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:42 schreef BramKVO het volgende:
[..]
Misplaatste arrogantie. Ajax en PSV zijn sterker, voor de rest is Belgische competitie in de breedte al jaren sterker dan de Nederlandse. Dat toont ook de Uefa Ranking aan. Statistieken en data zijn objectieve tools om zoiets te meten. Dan kun je je eigen sentimenten wel blíjven volgen en geloven, die worden achterhaald door de waarheid.
Je vergeet Feyenoord achtste finale EL 1xquote:Op woensdag 26 februari 2020 02:44 schreef SOG het volgende:
Ff kijken laatste 10 jaar
EL (achtste finales niet bekeken):
Az 2x kwartfinale el
Twente 1x kwartfinale el
Psv 1x kwartfinale el
Ajax 1x finale el
Luik 1x kwartfinale el
CL (incl achtste finales):
Ajax 1x halve finale cl
Psv 1x achtste finale cl
Gent 1x achtste finale cl
Dus fijn dat ze punten sprokkelen in de playoffs, voorrondes en groepsfases. Maar ver komen ze nooit.
Nee die vergeet ie niet. Sterker zelfs: Feyenoord heeft sinds de UEFA Cup winst geen enkele keer de laatste 16 gehaald van een Europees hoofdtoernooi.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:04 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Je vergeet Feyenoord achtste finale EL 1x
Dat was mijn punt ook zeker niet. Qua Europa zijn wij gewoon bagger.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee die vergeet ie niet. Sterker zelfs: Feyenoord heeft sinds de UEFA Cup winst geen enkele keer de laatste 16 gehaald van een Europees hoofdtoernooi.
Europees spreken wij niet bepaald ons woordje mee
Ajax pakt meer punten dan alle andere clubs samen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 22:37 schreef yats het volgende:
Laat hem eens met rust, je gaat toch ook op straat de dorpsmongool niet de hele tijd van commentaar voorzien?quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ajax pakt meer punten dan alle andere clubs samen.
En daarom mag je vooraf een grote mond hebben eover favoriet voor de EL titel zijn en daarna kansloos af te gaan tegen een Spaanse middenmoter?quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ajax pakt meer punten dan alle andere clubs samen.
Met een hopeloos uit vorm elftal met vele missende basisspelers kan dat gebeuren ja.quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:46 schreef yats het volgende:
[..]
En daarom mag je vooraf een grote mond hebben eover favoriet voor de EL titel zijn en daarna kansloos af te gaan tegen een Spaanse middenmoter?
Wat is dit?quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:44 schreef SOG het volgende:
Ff kijken laatste 10 jaar
EL (achtste finales niet bekeken):
Az 2x kwartfinale el
Twente 1x kwartfinale el
Psv 1x kwartfinale el
Ajax 1x finale el
Luik 1x kwartfinale el
CL (incl achtste finales):
Ajax 1x halve finale cl
Psv 1x achtste finale cl
Gent 1x achtste finale cl
Dus fijn dat ze punten sprokkelen in de playoffs, voorrondes en groepsfases. Maar ver komen ze nooit.
Rangers doet weer mee he, ipv kutclubs als Aberdeen of Feyenoord.quote:Op woensdag 26 februari 2020 20:10 schreef PippenScottie het volgende:
Schotland is een reuzensprong aan het maken op de UEFA ranglijst.
Tijd voor een ScoNeligaquote:Op woensdag 26 februari 2020 20:10 schreef PippenScottie het volgende:
Schotland is een reuzensprong aan het maken op de UEFA ranglijst.
Natuurlijk, maar is het dan gek dat mensen commentaar op hun grootspraak hebben?quote:Op woensdag 26 februari 2020 19:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met een hopeloos uit vorm elftal met vele missende basisspelers kan dat gebeuren ja.
Wat een troll die SOGquote:Op woensdag 26 februari 2020 19:58 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat is dit?
Je 'vergeet' toevallig 3 Belgische clubs.
Ik vul jouw lijstje verder aan:
2015: Club Brugge verliest met 1-0 tegen Dnipro Dnipropetrovsk in de EL-kwartfinale.
2017: Anderlecht verliest met 3-2 tegen Manchester United (na verlengingen) in de EL-kwartfinale.
2017: Racing Genk verliest met 4-3 tegen Celta de Vigo in de EL-kwartfinale.
Conclusie:
Ajax is superieur aan eender welke Belgische club.
De overige Nederlandse clubs stranden net zoals de Belgische clubs in de 1/8ste finale CL of 1/4de finale EL.
Ajax is een Europese subtopper. De rest is middelmaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |