"Ooit iets gepresteerd hebben" is ook al op meerdere manieren uit te leggen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 00:11 schreef Pleun2011 het volgende:
Benieuwd of Arnesen een beetje verfrissing brengt in het transferbeleid. Het is nu toch wel duidelijk dat steeds teruggrijpen op bekende namen die ooit iets gepresteerd hebben niet werkt. Clasie..Karsdorp..Fer..Narsingh..en dan vergeet ik er vast nog een paar. Je komt er geen stap verder mee.
Huhquote:Op donderdag 12 december 2019 23:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nou grote stoere jongen. Laat jij eens zien hoe je voetbalt dan. En dan stel ik voor dat jij met de bal aan de voeten langs Botteghin probeert te komen
Vriendjes met Abramovich. Presteert of erg goed (PSV, Chelsea) of bagger (HSV, PAOK, Anderlecht). Alhoewel het bij Anderlecht wel iets dieper zat dan puur bij hem.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hij heeft ook geen geld. Zal uit dezelfde vijver als van Geel moeten vissen als hij geen degelijk netwerk heeft.
Hoe zit het met dat netwerk van Arnesen, weet iemand dat?
Hij keepte niet sterk, maar hadden voorin ook wel wat meer ballen in het netjes gemogen. En Porto mocht soms wel heel vrij staan. Malacia en Geertruida zitten bijv. Echt nog niet op het juiste niveau.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:29 schreef Generationalpha het volgende:
Deze nederlaag was toch gewoon voor 70 procent op het conto van Nick Marsman te schrijven? Wat een blunders zeg.
Malacia is een hele rare speler ja. In verdedigend opzicht slaat het vaak helemaal nergens op maar toch is zijn techniek niet slecht.quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:49 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hij keepte niet sterk, maar hadden voorin ook wel wat meer ballen in het netjes gemogen. En Porto mocht soms wel heel vrij staan. Malacia en Geertruida zitten bijv. Echt nog niet op het juiste niveau.
Nou ja, laat ik het zo zeggen: alle spelers die zijn teruggehaald hebben vroeger een hoger niveau aangetikt dan ze tegenwoordig doen. Als je merkt dat het keer op keer tegenvalt zou je dus beter maar kunnen stoppen met halen van dat soort spelers. Van zo'n Fer ben ik bijvoorbeeld echt geschrokken, de nood moet wel heel hoog geweest zijn dat hij een contract heeft gekregenquote:Op vrijdag 13 december 2019 09:11 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
"Ooit iets gepresteerd hebben" is ook al op meerdere manieren uit te leggen.Is gewoon Eredivisiemiddelmaat allemaal.
Hey Eric, jij op FOK!?quote:Op donderdag 12 december 2019 23:36 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nou grote stoere jongen. Laat jij eens zien hoe je voetbalt dan. En dan stel ik voor dat jij met de bal aan de voeten langs Botteghin probeert te komen
Ik zat gisteren ook nog te denken hoe weinig dit team eigenlijk uitstraalt. Ondanks dat er echt veel echte Rotterdammers/Feyenoorders in spelen heeft het weinig identiteit en heeft men er weinig binding mee. De jaren hiervoor met Kuijt en Van Persie had je echt het idee dat het team rondom die 2 persoonlijkheden draaide. (Dat waren dan ook de enige oud-Feyenoorders die je altijd terug zou moeten halen.)quote:Op vrijdag 13 december 2019 09:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou ja, laat ik het zo zeggen: alle spelers die zijn teruggehaald hebben vroeger een hoger niveau aangetikt dan ze tegenwoordig doen. Als je merkt dat het keer op keer tegenvalt zou je dus beter maar kunnen stoppen met halen van dat soort spelers. Van zo'n Fer ben ik bijvoorbeeld echt geschrokken, de nood moet wel heel hoog geweest zijn dat hij een contract heeft gekregen
Ja, wel eens. En voorin had er ook nog wel minstens 1 bij gemogen. Gek genoeg geen onaardige wedstrijd gezien als je die blunders achterin wegdenktquote:Op vrijdag 13 december 2019 09:29 schreef Generationalpha het volgende:
Deze nederlaag was toch gewoon voor 70 procent op het conto van Nick Marsman te schrijven? Wat een blunders zeg.
Klopt.. ik heb niks met dit elftal. Straalt inderdaad weinig uit. Geen 'characters'quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:04 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik zat gisteren ook nog te denken hoe weinig dit team eigenlijk uitstraalt. Ondanks dat er echt veel echte Rotterdammers/Feyenoorders in spelen heeft het weinig identiteit en heeft men er weinig binding mee. De jaren hiervoor met Kuijt en Van Persie had je echt het idee dat het team rondom die 2 persoonlijkheden draaide. (Dat waren dan ook de enige oud-Feyenoorders die je altijd terug zou moeten halen.)
Vrees meer voor het feit dat enige versterking ook gewoon terecht komt in een inspiratieloos, oncreatief zaadteam. Moeiijk je draai te vinden, lastig team op sleeptouw te nemen, geen vaste afspraken, geen mechanismen...quote:Op vrijdag 13 december 2019 00:11 schreef Pleun2011 het volgende:
Benieuwd of Arnesen een beetje verfrissing brengt in het transferbeleid. Het is nu toch wel duidelijk dat steeds teruggrijpen op bekende namen die ooit iets gepresteerd hebben niet werkt. Clasie..Karsdorp..Fer..Narsingh..en dan vergeet ik er vast nog een paar. Je komt er geen stap verder mee.
Ik verlang ook gewoon terug naar de tijd van Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij, Clasie (toen nog in vorm) en Graziano Pelle. Niet dat we met dat team nou zoveel succes hadden, maar daar had ik nog wat mee.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:04 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik zat gisteren ook nog te denken hoe weinig dit team eigenlijk uitstraalt. Ondanks dat er echt veel echte Rotterdammers/Feyenoorders in spelen heeft het weinig identiteit en heeft men er weinig binding mee. De jaren hiervoor met Kuijt en Van Persie had je echt het idee dat het team rondom die 2 persoonlijkheden draaide. (Dat waren dan ook de enige oud-Feyenoorders die je altijd terug zou moeten halen.)
Ook daar was het toch vooral Pelle waar mensen tegenop keken toch? Vaak zijn het toch de aanvallers die de uitstraling van zo’n team bepalen. In het huidige Feyenoord straalt Berghuis alleen totaal niets uit, en dat is dan je beste aanvaller.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:57 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik verlang ook gewoon terug naar de tijd van Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij, Clasie (toen nog in vorm) en Graziano Pelle. Niet dat we met dat team nou zoveel succes hadden, maar daar had ik nog wat mee.
Koeman had dat laatste jaar gewoon kampioen moeten worden, ondanks Immers en Mulder.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:57 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik verlang ook gewoon terug naar de tijd van Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij, Clasie (toen nog in vorm) en Graziano Pelle. Niet dat we met dat team nou zoveel succes hadden, maar daar had ik nog wat mee.
Clasie was ook super populair hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:06 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ook daar was het toch vooral Pelle waar mensen tegenop keken toch? Vaak zijn het toch de aanvallers die de uitstraling van zo’n team bepalen. In het huidige Feyenoord straalt Berghuis alleen totaal niets uit, en dat is dan je beste aanvaller.
Ja, persoonlijk nooit begrepen maar dat zal dan wel aan mij liggen. Vond en vind het een loser eersteklas.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Clasie was ook super populair hoor.
Dat jaar zat ook wel echt alles tegen. Volgens mij een stuk of 5 wedstrijden in de laatste seconde verloren of gelijkgespeeld, (herinner je die 2-2 in Enschede nog?) de dubbele wedstrijd tegen Ajax 2 keer heel nipt en nauwelijks verdiend verloren en volgens mij won Ajax juist een paar potjes wél in blessuretijd dat jaar.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Koeman had dat laatste jaar gewoon kampioen moeten worden, ondanks Immers en Mulder.
Klopt, jullie hebben altijd pechquote:Op vrijdag 13 december 2019 11:10 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat jaar zat ook wel echt alles tegen. Volgens mij een stuk of 5 wedstrijden in de laatste seconde verloren of gelijkgespeeld, (herinner je die 2-2 in Enschede nog?) de dubbele wedstrijd tegen Ajax 2 keer heel nipt en nauwelijks verdiend verloren en volgens mij won Ajax juist een paar potjes wél in blessuretijd dat jaar.
Yep, hadden we moeten worden. Sowieso dat we kampioen waren geweest met een vervanger van Immers. Had persoonlijk liever met dat team kampioen geworden dan het team 2 jaar terug. Pelle, those were the days.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Koeman had dat laatste jaar gewoon kampioen moeten worden, ondanks Immers en Mulder.
Puur vanwege Pelle ja? Dat team van 2 jaar terug was toch ook een mooi team met Kuijt als boegbeeld?quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yep, hadden we moeten worden. Sowieso dat we kampioen waren geweest met een vervanger van Immers. Had persoonlijk liever met dat team kampioen geworden dan het team 2 jaar terug. Pelle, those were the days.
Tuurlijk, zeker ook door onze grote vriend Karim El Ahmadi erbij op het middenveld. Maar tegelijkertijd zaten er in ons kampioensteam meer aangekochte spelers dan dat WK-jaar. Ik sta niet op de banken voor Botteghin en Jan Arie, terwijl de Kuip elke week losging voor Bruno Martins Indi.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:19 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Puur vanwege Pelle ja? Dat team van 2 jaar terug was toch ook een mooi team met Kuijt als boegbeeld?
Jan-Arie en Botteghin waren op hun eigen manier ook wel weer cult vond ik.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:25 schreef Keyos het volgende:
[..]
Tuurlijk, zeker ook door onze grote vriend Karim El Ahmadi erbij op het middenveld. Maar tegelijkertijd zaten er in ons kampioensteam meer aangekochte spelers dan dat WK-jaar. Ik sta niet op de banken voor Botteghin en Jan Arie, terwijl de Kuip elke week losging voor Bruno Martins Indi.
Van Persie?quote:Buiten dat was Pelle wel echt een genot om naar te kijken (ook al was die ook gewoon aangekocht). Die klasse heb ik sindsdien niet meer in de Kuip gezien. Ongelofelijk hoe hij uit het niets goals voor ons kon maken.
Klopt, maar de selectie was totaal niet breed en het middenveld was niet indrukwekkend. Op de bank waren Vormer en Kongolo eigenlijk de enige fatsoenlijke spelers. Verder had je aan de ene kant Indi, de Vrij, Clasie, Janmaat en natuurlijk Pelle, maar aan de andere kant had je ook Immers, Schaken, Mathijsen en Mulder. Aangevuld met een zeer jeugdige Vilhena en Boëtius, die wel een goed seizoen hadden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat is voor Feyenoord sowieso wel een vereiste, halen eigenlijk nooit super veel punten.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klopt, maar de selectie was totaal niet breed en het middenveld was niet indrukwekkend. Op de bank waren Vormer en Kongolo eigenlijk de enige fatsoenlijke spelers. Verder had je aan de ene kant Indi, de Vrij, Clasie, Janmaat en natuurlijk Pelle, maar aan de andere kant had je ook Immers, Schaken, Mathijsen en Mulder. Aangevuld met een zeer jeugdige Vilhena en Boëtius, die wel een goed seizoen hadden.
Het was ook meer dat Ajax en PSV niet indrukwekkend waren dat seizoen
Helemaal mee eens, we hadden toen een topselectie en toptrainer.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:57 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ajax had echt een schandalig slecht team met alleen maar grijze muizen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klopt, maar de selectie was totaal niet breed en het middenveld was niet indrukwekkend. Op de bank waren Vormer en Kongolo eigenlijk de enige fatsoenlijke spelers. Verder had je aan de ene kant Indi, de Vrij, Clasie, Janmaat en natuurlijk Pelle, maar aan de andere kant had je ook Immers, Schaken, Mathijsen en Mulder. Aangevuld met een zeer jeugdige Vilhena en Boëtius, die wel een goed seizoen hadden.
Het was ook meer dat Ajax en PSV niet indrukwekkend waren dat seizoen
Ja, die ploeg was verschrikkelijk. Blind, Schöne en Cillessen waren echt de sterkhouders van Ajax op dat moment. Het zat Ajax ook niet bepaald tegen dat seizoen (met name de tweede seizoenshelft), het duurde echt tot de bekerfinale tegen PEC dat ze een keer afgestraft werden. Maar aan de andere kant verdiende Feyenoord het net zo min door drie keer te verliezen van Ajax. Ajax werd ook echt maar kampioen met 71 punten, Feyenoord eindigde daar met 67 punten net onder.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ajax had echt een schandalig slecht team met alleen maar grijze muizen.
Ajax was over de breedte gezien wel beter maar de betere spelers van Feyenoord waren weer beter. Eigenlijk haalde de Boer met zijn voorzichtige manier van spelen het maximale uit de selectie.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, die ploeg was verschrikkelijk. Blind, Schöne en Cillessen waren echt de sterkhouders van Ajax op dat moment. Het zat Ajax ook niet bepaald tegen dat seizoen (met name de tweede seizoenshelft), het duurde echt tot de bekerfinale tegen PEC dat ze een keer afgestraft werden. Maar aan de andere kant verdiende Feyenoord het net zo min door drie keer te verliezen van Ajax. Ajax werd ook echt maar kampioen met 71 punten, Feyenoord eindigde daar met 67 punten net onder.
Ik weet nog dat we toen weggingen van de laatste thuispot (tegen Cambuur, 5-1) waarmee de tweede plek veilig werd gesteld (wat op zich prima was), maar dat we allemaal iets hadden van 'eigenlijk had het dit seizoen gewoon moeten gebeuren'. Zeker na die bekerfinale van Ajax werd dat gevoel versterkt.
Klopt, alhoewel ook bijzonder weinig ploegen iets tegen Ajax leken te durven, inclusief Feyenoord uiteraard. Dat seizoen werd Ajax vernederd door PEC en Salzburg, gewoon omdat ze compleet afgejaagd werden. Ik weet nog al die analisten die Roger Smidt als coach van Ajax of Oranje wilden zien omdat ie gewoon op een logische wijze Ajax afstraftequote:Op vrijdag 13 december 2019 14:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ajax was over de breedte gezien wel beter maar de betere spelers van Feyenoord waren weer beter. Eigenlijk haalde de Boer met zijn voorzichtige manier van spelen het maximale uit de selectie.
Jaaa @El-Stinhotwitter:DennisVanEersel twitterde op vrijdag 13-12-2019 om 16:57:57Feyenoord voert een stevige koerswijziging door in hun transferbeleid. Met inzet van data-analisten gaat de Rotterdamse club de aankoop van spelers voortaan doen op basis van het ‘Moneyball-principe’. Zo meer op https://t.co/jV94jgW4K8 en in FC Rijnmond. reageer retweet
Eerst zien, dan geloven.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:13 schreef Slobeend het volgende:
Jaaa @:el-stinhotwitter:DennisVanEersel twitterde op vrijdag 13-12-2019 om 16:57:57Feyenoord voert een stevige koerswijziging door in hun transferbeleid. Met inzet van data-analisten gaat de Rotterdamse club de aankoop van spelers voortaan doen op basis van het ‘Moneyball-principe’. Zo meer op https://t.co/jV94jgW4K8 en in FC Rijnmond. reageer retweet
Feyenoord en moneyball?quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:13 schreef Slobeend het volgende:
Jaaa @:el-stinhotwitter:DennisVanEersel twitterde op vrijdag 13-12-2019 om 16:57:57Feyenoord voert een stevige koerswijziging door in hun transferbeleid. Met inzet van data-analisten gaat de Rotterdamse club de aankoop van spelers voortaan doen op basis van het ‘Moneyball-principe’. Zo meer op https://t.co/jV94jgW4K8 en in FC Rijnmond. reageer retweet
Ze vinden vast wel een manier om dit ook te verneuken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 17:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Feyenoord en moneyball?
Jeetje.
je moet ook weten wat je zoektquote:Op vrijdag 13 december 2019 17:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze vinden vast wel een manier om dit ook te verneuken.
Een database met alleen maar oud-spelers ofzo
Een visie hebben op hoe er gespeeld moet worden kunnen ze beter eerst bedenken ja, of een trainer aanstellen die daar in elk geval een gedetailleerd beeld bij heeft.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |