Mooie mechanismes zijn dat ja. Mensen die al 30 jaar niets doen maar door hun sociale vaardigheden/charmes zich toch altijd overal wel weer uitlullen. Managers zoeken vaak handvatten en de slijmballen (de minst geschikte medewerkers dus) lullen zich vaak slim vast bij de managers.quote:Op zaterdag 14 december 2019 12:22 schreef Captain_koek het volgende:
Volgens mij is het een beetje de norm bij elk bedrijf waar het niet persee duidelijk is wie zijn geld er op het spel staat..
Zelf ervaren bij een multinational: dame kwam structureel te laat, ging vervolgens 4 verdiepingen lager koffie halen om terug te komen en de nagels te lakken... ondertussen wat bellen met thuis en als het fout liep een beetje flirten zodat het opgelost werd.
Heel vreemd hoelang dit in stand gehouden kan worden..
Ik heb een manager gehad die zulke kolder uitkraamde waar klanten bijzaten, dat de klanten later belden met de mededeling dat ik wel mocht komen voor het project, maar m'n manager moest thuislaten. Vervolgens wilde mijn manager niet dat ik alleen ging. Einde project, weg klant.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:20 schreef Generationalpha het volgende:
Ik heb een manager gehad met zo'n enorme plaat voor zijn kop dat je het echt niet voor mogelijk houdt. Kwam consequent te laat voor elke afspraak en voerde werkelijk niets uit, maar als collega's een keer 5 minuten te laat waren ging hij uit zijn plaat. Hypocrieter ben ik ze nog niet tegengekomen.
quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb een manager gehad die zulke kolder uitkraamde waar klanten bijzaten, dat de klanten later belden met de mededeling dat ik wel mocht komen voor het project, maar m'n manager moest thuislaten. Vervolgens wilde mijn manager niet dat ik alleen ging. Einde project, weg klant.
quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb een manager gehad die zulke kolder uitkraamde waar klanten bijzaten, dat de klanten later belden met de mededeling dat ik wel mocht komen voor het project, maar m'n manager moest thuislaten. Vervolgens wilde mijn manager niet dat ik alleen ging. Einde project, weg klant.
Grappig ik werk nu dik 10 jaar voor de overheid en ik kan me hier helemaal niet in vinden. Hier is een vast contract iets wat je nauwelijks nog krijgt. En dankzij enorm veel belangstellenden voor een functie krijg je ook nog eens kwalitatief goede mensen binnen. Uiteraard heb je binnen elk bedrijf ziekmelders en niksdoeners.quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:56 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Bij de overheid is dit aan de orde van de dag. Vaak slecht gekwalificeerd personeel dat op een of andere manier binnenkomt. Vervolgens slappe manier van sturen, mensen komen maandenlang weg met waardeloos werk en als de verlengdatum dan dichterbij komt wordt toch maar besloten mensen een vast contract aan te bieden. Desastreus want dat soort mensen krijg je nooit meer weg.
Je focust teveel op het vaste contract.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Grappig ik werk nu dik 10 jaar voor de overheid en ik kan me hier helemaal niet in vinden. Hier is een vast contract iets wat je nauwelijks nog krijgt. En dankzij enorm veel belangstellenden voor een functie krijg je ook nog eens kwalitatief goede mensen binnen. Uiteraard heb je binnen elk bedrijf ziekmelders en niksdoeners.
Over welke afdeling heb je het? De situatie die je schetst komt ook mij niet bekend voor.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:44 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Je focust teveel op het vaste contract.En ik realiseer me heel goed dat elke organisatie anders is, maar bij gemeentes is het wel vaak een enorme bende met veel pappen en nathouden. Interim-managers zijn een ramp voor dat soort organisaties.
Ga gewoon eens een maandje bij de provincie kijken, dan weet je niet hoe snel je weer naar je gemeentelijke lamzakkenreservaat moet vluchten.quote:Op donderdag 12 december 2019 23:37 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik werk?
Vreselijke kerel, die Piet.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:06 schreef fyah het volgende:
Wat ik ook niet vond functioneren was iemand die al 10+ jaar ergens werkte en "wel wist waar abraham de mosterd haalt". Geen slechte output, maar ook geen bijzondere. Wel vaak erg neerbuigend tegenover juniors en nieuwe technologie in general. Laten we hem even Piet noemen.
We deden een klus voor een groot Postbedrijf in NL. Hij was gewoon een developer, de lead dev en aansturing waren allen jongere mensen met goede ideeën en ethos. Maar Piet had het allemaal al lang gezien. Al die nieuwe 'truukjes' en 'praatjes' daar had je Piet niet mee. Piet deed dit al sinds 1998 en toen was alles veel beter dan nu.
Piet had om de juiste redenen dan ook geen aansturende rol. Zijn input naar het (jongere) team bestond dan ook vooral uit zuchten en schouders ophalen. Dit terwijl het team gewoon super lekker bezig was.
Denk in de richting van communicatie.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Over welke afdeling heb je het? De situatie die je schetst komt ook mij niet bekend voor.
quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:56 schreef Tijn het volgende:
Ik zat vorige week nog naast een lichtman bij een theatervoorstelling die tijdens de uitvoering lekker voetbal op had staan. Drie lichtcues gemist tijdens de show
Hangt ervan af of er sprake is van ziek zijn. Wegblijven vanwege ES zonder contact met de bedrijfsarts, zou niet acceptabel zijn.quote:Op zondag 15 december 2019 09:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Telt het ook dat iemand wegens scheiding een maand (of langer) niet komt opdagen?
Onduidelijk of diegene ziekgemeld is.
Ik vind het niet kunnen, zo lang.
Gek he? Toen ik student was, waren medehuisgenoten al afgestudeerd, maar "hadden geen tijd om te solliciteren"….wel om een bijstandsuitkering bij de gemeente te regelen.quote:Op zondag 15 december 2019 09:06 schreef Granqvist het volgende:
Ik werk heb een collega die 1 dag per week werkt (maar vaak komt ze later/gaat eerder weg omdat de schilder/loodgieter/postbode komt of is kind/man/moeder/hond ziek). Als je vraagt hoe haar weekend was, zucht ze heel diep. 'Zo druk, en het regende ook zo (of het was heet, of het was koud, hoge/lage luchtvochtigheid)'. Als je vraagt hoe het met haar gaat, kijkt ze eerst bedenkelijk, 'ik voel me niet goed', of 'ik heb betere dagen gehad'.
Zegt steevast elke maand 'ik ben ongesteld dus laat me met rust'Staat ook totaal niet open voor veranderingen, zou volgens mij nog het liefst met zo'n ouderwets typemachine willen werken.
Vind ik al heel wat.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:06 schreef fyah het volgende:
Geen slechte output, maar ook geen bijzondere.
Wij hadden ook zo'n gladjakker de beste man deed zijn best om mij niet op vergaderingen uit te nodigen, aangezien hij daarna bijna schreeuwend het pand zou uit rennen. Op dat moment heb ik overal schijt aan en is die de mijne.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:20 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Mooie mechanismes zijn dat ja. Mensen die al 30 jaar niets doen maar door hun sociale vaardigheden/charmes zich toch altijd overal wel weer uitlullen. Managers zoeken vaak handvatten en de slijmballen (de minst geschikte medewerkers dus) lullen zich vaak slim vast bij de managers.
Er zijn honderden factoren die rampzalig kunnen uitpakken bij management. Vriendjespolitiek, een waardeloos inschattingsvermogen van persoonlijkheden, geen inhoudelijke kennis etc. Ben daarom blij dat ik geen manager ben.
Ik heb een manager gehad met zo'n enorme plaat voor zijn kop dat je het echt niet voor mogelijk houdt. Kwam consequent te laat voor elke afspraak en voerde werkelijk niets uit, maar als collega's een keer 5 minuten te laat waren ging hij uit zijn plaat. Hypocrieter ben ik ze nog niet tegengekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |