abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190380113
Al een flinke poos bestaat er bij mijn hulpverleners het idee dat ik een autismespectrumstoornis heb. In januari krijg ik een officiele diagnose en hopelijk meer hulp.

Ik heb jarenlang problemen gehad op sociaal gebied en ben nu ook totaal ingestort op het werk. Ik wilde graag bijdragen en hield van jongeren,maar ik heb 4 jaar aangehikt in een omgeving waar ik zowel fysiek als mentaal ziek van werd.Nu zit ik weer thuis,morgen gesprek met het wijkteam om te kijken hoe nu verder met werk en ondertussen ga ik naar therapie.

Ik merk dat ik veelvuldig overschat word. Ik ben altijd mooi gekleed en opgemaakt en ook vrij intelligent, dus als ik op sociaal emotioneel gebied vastloop krijg ik vaak boze reacties. Ik kan het overzicht verliezen in afspraken, ben vaak bot, moeilijk te lezen en toon, als het niet gevraagd wordt, ook weinig interesse in de ander. Daarnaast ben ik leergierig, detailgericht, heb een grote algemene kennis en vind ik sociaal contact met gelijkgestemden ook wel leuk. Door die laatste dingen denkt men vaak aan onwil/onprofessionaliteit. Hierdoor kamp ik al jaren af en aan met angsten.

Ik wil in dit topic graag met andere vrouwen spreken. Mannen met autisme zijn toch een beetje de default in de maatschappij en vrouwenautisme wordt nog vaak onbegrepen.
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
pi_190380780
Niemand?
Fucking hell, it smells of pig round here, don't it? Definitely not kosher. Come to Small Heath, you will go to hell... for fucking breathing.
  Spellchecker woensdag 11 december 2019 @ 15:51:19 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190380870
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:45 schreef alfiesolomons het volgende:
Niemand?
Niet iedereen is altijd online.
Heb nog wat geduld ^O^
  woensdag 11 december 2019 @ 15:58:42 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190380971
Ik ben geen vrouw en heb ook geen autisme.

Maar hoe uit jouw problemen zich op het werk?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190381120
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:57 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Dat gebeurt hier nooit.
FOK is vrij groot itt dat kippenhok.
pi_190381141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 15:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben geen vrouw en heb ook geen autisme.

Maar hoe uit jouw problemen zich op het werk?
Ongevoelig/bot overkomen onbewust, omdat ik in een hectisch werkveld zat overzicht kwijtrakend, moe worden van voor een groep staan.
  woensdag 11 december 2019 @ 16:09:12 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190381164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:08 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Ongevoelig/bot overkomen onbewust, omdat ik in een hectisch werkveld zat overzicht kwijtrakend, moe worden van voor een groep staan.
Weten je collega’s af van je autisme?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_190381242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Weten je collega’s af van je autisme?
Nee. In het onderwijs is dat ook een taboe, dus ik heb het altijd voor me moeten houden. Nu ben ik toch opgebrand daar.
  woensdag 11 december 2019 @ 16:15:18 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190381259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:14 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Nee. In het onderwijs is dat ook een taboe, dus ik heb het altijd voor me moeten houden. Nu ben ik toch opgebrand daar.
Waarom speel je geen open kaart?
pi_190381281
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom speel je geen open kaart?
Ik ben overspannen,ik ga toch weg nu. Ik ben al eerder ziek geworden en ik trek het vakgebied niet meer.

Ik wil me nu laten omscholen naar programmeur, daar zal het misschien wel geaccepteerd worden.
pi_190381293
Een hulpverlener wilde mij jaren geleden wel laten testen op autisme, dat heb ik toen afgeslagen, dus in theorie zou ik het kunnen hebben. :P
  woensdag 11 december 2019 @ 16:18:58 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190381323
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:16 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Ik ben overspannen,ik ga toch weg nu. Ik ben al eerder ziek geworden en ik trek het vakgebied niet meer.

Ik wil me nu laten omscholen naar programmeur, daar zal het misschien wel geaccepteerd worden.
Jazeker. Wat is het aan schooldocent zijn dat moeilijk is voor jou? Welke aspect?
pi_190381372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jazeker. Wat is het aan schooldocent zijn dat moeilijk is voor jou? Welke aspect?
De kleine nuances/inlevingsvermogen/klassenmanagement/overzicht
pi_190381383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:17 schreef Lokasenna het volgende:
Een hulpverlener wilde mij jaren geleden wel laten testen op autisme, dat heb ik toen afgeslagen, dus in theorie zou ik het kunnen hebben. :P
Tsja als je geen last hebt...
  woensdag 11 december 2019 @ 16:24:04 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190381393
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:22 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

De kleine nuances/inlevingsvermogen/klassenmanagement/overzicht
Hm vervelend. Ik kende een meisje dat autisme had, heeft helaas op jonge leeftijd zelfmoord gepleegd. Lijkt me heel vervelend om met autisme te moeten leven, heel moeilijk en eenzaam.

Heb je wel vrienden? Ben je tevreden met de rest van je leven?
pi_190381435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:23 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Tsja als je geen last hebt...
Ik dacht zelf dat ik een depressie had, hulpverlener dacht eerder aan autisme. Maar het gaat nu sowieso veel beter met me dan toen, dus geen behoefte om er wat mee te doen voorlopig.
pi_190381514
Ik heb goede vrienden en date af en aan. Ook hobby's/interesses. Alleen qua werk ging het flink mis.
pi_190381817
quote:
Waarom kwam je überhaupt in contact met een hulpverlener?
pindazakje
pi_190381953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:52 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom kwam je überhaupt in contact met een hulpverlener?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik dacht zelf dat ik een depressie had, hulpverlener dacht eerder aan autisme. Maar het gaat nu sowieso veel beter met me dan toen, dus geen behoefte om er wat mee te doen voorlopig.
  woensdag 11 december 2019 @ 17:08:36 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_190382043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:32 schreef alfiesolomons het volgende:
Ik heb goede vrienden en date af en aan. Ook hobby's/interesses. Alleen qua werk ging het flink mis.
Werk is ook moeilijk, niet alleen voor mensen met autisme. Hopelijk vind je programmeur wel een leuke baan.
pi_190382045
R&P / ASS [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #151 Autisme S*cks

Wellicht heb je wat aan deze reeks. Weet niet hoe de man/vrouw verhouding daar is verder.
pi_190382075
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit toch?
pi_190382118
quote:

[..]

Maar wil je programmeur worden, of wil je het omdat je denkt dat het goed past bij mensen op het autisme spectrum?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 16:14 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat het een taboe is? Juist in een schoolomgeving lijkt me dat er wel zicht moet zijn op beperkingen zoals autisme. Het zou veel communicatieproblemen voorkomen als ze het wel weten.
pi_190382332
quote:

[..]

Ik denk dat je jezelf onderschat als je denkt dat de enige werkomgeving waar je zou kunnen aarden een klassieke (mannelijke) autistenomgeving is.
pi_190383293
Onderschat idd niet de invloed van een werkomgeving op hoe je functioneert.

Ik ben ook voor autistisch aangezien in een eerdere werkkring. Achteraf gezien was die werkomgeving behoorlijk schizofreen en kwam ik er uiteindelijk als één van de weinigen redelijk zonder kleerscheuren vanaf omdat ik naar mijn gevoel luisterde ipv de sociale conventies te volgen. Ik ben dan geen standaard-vrouw (voor zover die bestaan), maar mijn innerlijke kompas werkt prima.

En met empathie is het zo, het is in sommige kringen allemaal kusjekroel onder elkaar, maar ik bespeur vaak weinig empathie, laat staan compassie voor zichzelf en elkaar, integriteit, collegialiteit, volwassen normen en waarden, je komt het weinig tegen. Het kan gekmakend zijn, ligt het nou aan mij of... ? Dus vertrouw op je eigen gevoel.

Neemt niet weg dat er vast zaken zijn waar je aan kan werken. Ik ben er zelf voor om daar geen labels aan te hangen maar als het wel moet, identificeer je er vooral niet te veel mee. Vrouwen met autisme is een beetje een trend, ik ken verschillende vrouwen die er nu hard op gaan dat ze autistisch zijn. Ik vind het werkelijk geen gezicht. De hulpverlening omtrent dit onderwerp vind ik ook denigrerend en stigmatiserend, met picto's en uitleg over gevoelens etc. Soms lijken mensen autistisch of sociaal beperkt maar dan zijn ze simpelweg in een soort verlamming geraakt, of er zijn trauma's in het onderbewuste, houd die mogelijkheid bij jezelf ook open. De mens is in essentie een sociaal wezen, maar de maatschappij kent op dit moment weinig integriteit. Daar komen imo veel autismediagnoses vandaan. Dus ik zou zeggen wees bovenal trouw aan jezelf en werk op je eigen manier aan jouw doelen/wensen en je verbeterpunten om jezelf het leven te geven dat je graag wil. Voor je depressie kan je vast ook wel hulp vinden zonder ASS diagnose.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_190385656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Maar wil je programmeur worden, of wil je het omdat je denkt dat het goed past bij mensen op het autisme spectrum?
[..]

Waar maak je uit op dat het een taboe is? Juist in een schoolomgeving lijkt me dat er wel zicht moet zijn op beperkingen zoals autisme. Het zou veel communicatieproblemen voorkomen als ze het wel weten.
Er worden hele nare grappen gemaakt over autisme in de docentenkamer alleen al. 'Echt een rare autist' over een jongen met pdd nos.

ik denk dat het ook wel bij me past, ik hou van werk dat ik alleen kan doen, waar ik bij na kan denken, ik zie veel overeenkomsten met schrijven/corrigeren.
pi_190385685
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:26 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf onderschat als je denkt dat de enige werkomgeving waar je zou kunnen aarden een klassieke (mannelijke) autistenomgeving is.
Nou ja, met mijn opleiding kan ik weinig werk vinden en er is een groot IT tekort. Dat scheelt ook. ik zou ook graag wel schrijven/vertalen maar daar kom ik steeds niet tussen.
pi_190385696
Ik herken veel dingen uit de OP en verdere reacties, en ik heb ook een test gedaan ooit. Alleen die heb ik gemanipuleerd zodat er autisme uitkwam. 😬

Maar ik ben niet zoals gewone mensen in het sociale. Van sommige dingen weet ik dat je dat beter niet kan doen of zeggen, alleen vind ik dat onzin en denk ik: "Waarom zou je zoiets niet mogen zeggen/doen?" Soms zie ik echt niet in dat iets niet heel sociaal is. Ik kwets mensen onbewust, vooral online. (En ja toevallig laatst IRL.) Vriendschappen gaan meestal niet goed, dus heb ik geen echte vrienden meer en daar ben ik oké mee. Ik snap emoties van mensen niet. Vooral gekwetstheid en verdriet niet. En ja, verder weet ik zo even geen voorbeelden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_190385930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:08 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Nou ja, met mijn opleiding kan ik weinig werk vinden en er is een groot IT tekort. Dat scheelt ook. ik zou ook graag wel schrijven/vertalen maar daar kom ik steeds niet tussen.
Overal is een tekort. Alleen bij dingen waar allemaal communicatiekutten op af komen of andere uitgesproken populaire branches is het misschien nog wat lastig.

Bij ons zijn mensen die geïnteresseerd in een of meerdere van de disciplines op gebied van milieu/omgeving van harte welkom op gesprek. En dan hoeven ze qua opleiding niet aan het plaatje te voldoen en is er de mogelijkheid tot learning on the job.
pi_190385946
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:09 schreef -Ferb- het volgende:
Ik herken veel dingen uit de OP en verdere reacties, en ik heb ook een test gedaan ooit. Alleen die heb ik gemanipuleerd zodat er autisme uitkwam. 😬

Maar ik ben niet zoals gewone mensen in het sociale. Van sommige dingen weet ik dat je dat beter niet kan doen of zeggen, alleen vind ik dat onzin en denk ik: "Waarom zou je zoiets niet mogen zeggen/doen?" Soms zie ik echt niet in dat iets niet heel sociaal is. Ik kwets mensen onbewust, vooral online. (En ja toevallig laatst IRL.) Vriendschappen gaan meestal niet goed, dus heb ik geen echte vrienden meer en daar ben ik oké mee. Ik snap emoties van mensen niet. Vooral gekwetstheid en verdriet niet. En ja, verder weet ik zo even geen voorbeelden.
Voel je je zelf wel eens gekwetst? Of verdrietig? Of vind je het ook lastig om je eigen emoties te plaatsen?
pi_190385975
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Overal is een tekort. Alleen bij dingen waar allemaal communicatiekutten op af komen of andere uitgesproken populaire branches is het misschien nog wat lastig.

Bij ons zijn mensen die geïnteresseerd in een of meerdere van de disciplines op gebied van milieu/omgeving van harte welkom op gesprek. En dan hoeven ze qua opleiding niet aan het plaatje te voldoen en is er de mogelijkheid tot learning on the job.
Wat doe je voor werk?
pi_190386057
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 18:25 schreef -marz- het volgende:
Ik ben ook voor autistisch aangezien in een eerdere werkkring.
Wacht wat, hoe dan? Afgaand op je posts hier zou dat wel het laatste zijn waar ik aan zou denken. _O-
pi_190386245
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:20 schreef alfiesolomons het volgende:

[..]

Wat doe je voor werk?
Poppetje gezien, kastje weer dicht.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2019 15:32:08 ]
  woensdag 11 december 2019 @ 22:45:52 #34
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_190389032
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:09 schreef -Ferb- het volgende:
Van sommige dingen weet ik dat je dat beter niet kan doen of zeggen, alleen vind ik dat onzin en denk ik: "Waarom zou je zoiets niet mogen zeggen/doen?"
Maar brengt die houding jou ook iets positiefs?
Als ik me niet vergis ben jij Jaimy Luca aka brummetje. En ook op Viva heb je een waslijst aan nicks gehad die iedere keer weer herkend werden. Ik heb niet het idee dat daar een leuke manier van forummen uit is gekomen. Althans het zou de mijne in ieder geval niet zijn.
Soms hoef je niets iets te begrijpen om te zien of het positief werkt of niet lijkt me.

Overigens heb ik ook ts (die ook een waslijst aan nicks op Viva om een soortgelijke reden had) volgens mij alweer herkend. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 12-12-2019 08:12:54 (typo) ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_190390106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 22:45 schreef Elpis het volgende:
Overigens heb ik ook ts (die ook een waslijst aan nicks op Viva om een soortgelijke reden had) volgens mij alweer herkend. :')
Fijn voor je. Doet dat terzake?
pi_190390138
Ik snap Ferb wel, maar ik heb geleerd dat het gedoe het niet waard is.
pi_190390181
Tvp
pi_190398739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 20:18 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Voel je je zelf wel eens gekwetst? Of verdrietig? Of vind je het ook lastig om je eigen emoties te plaatsen?
Gekwetst zijn laat ik niet toe. Ze kunnen zeggen over mij wat ze willen, het boeit en raakt me niet. Ook niet dat ik dom/lelijk ben. Dat ben ik nml ook...
Verdriet voel ik ook weinig in vergelijking met anderen. Ik huil standaard nooit op begrafenissen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
pi_190398790
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik ooit om iemand zal rouwen. Blijven rouwen bedoel ik.
[/quote]
pi_190400962
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 14:50 schreef -Ferb- het volgende:
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik ooit om iemand zal rouwen. Blijven rouwen bedoel ik.
Dat klinkt meer schizoïde dan autistisch, eerlijk gezegd.
  donderdag 12 december 2019 @ 18:13:55 #41
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_190401493
Ben je ook actief op het Viva forum? Daar zijn diverse topics over autisme, daar zal je dus zeker gelijkgestemden vinden. Ik zelf heb de diagnose nu een jaar of 3 en mijn klankbord daar is een stuk groter dan hier. Heel veel succes!
pi_190407466
quote:

[..]

Als ik me niet vergis ben jij Jaimy Luca aka brummetje. En ook op Viva heb je een waslijst aan nicks gehad die iedere keer weer herkend werden. Ik heb niet het idee dat daar een leuke manier van forummen uit is gekomen. Althans het zou de mijne in ieder geval niet zijn.
Soms hoef je niets iets te begrijpen om te zien of het positief werkt of niet lijkt me.

ChristmasRoses?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_190407574
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

ChristmasRoses?
Nah, die was vol van haarzelf
pi_190407726
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nah, die was vol van haarzelf
Nou.. Als je goed leest dan zie ik dat volle nog steeds.
pi_190407803
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:09 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nou.. Als je goed leest dan zie ik dat volle nog steeds.
Ik lees ook wat zelfreflectie/onzekerheid. En ze komt wat minder gechargeerd over.
pi_190407817
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:13 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik lees ook wat zelfreflectie/onzekerheid. En ze komt wat minder gechargeerd over.
Geef het wat tijd :P
pi_190407832
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Geef het wat tijd :P
Wellicht. Het is niet ongebruikelijk dat mensen hier 500 kloons hebben...
pi_190407866
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:14 schreef Faxie het volgende:

[..]

Wellicht. Het is niet ongebruikelijk dat mensen hier 500 kloons hebben...
Spijtig...
pi_190407944
quote:

[..]

Oh gezellig, psychopathie.

R&P / Hoe wordt iemand een psychopaat?
pi_190407945
quote:
Een aantal jaar geleden toen ik thuis kwam te zitten met ernstige klachten en mijn psych vroeg of ik niet eens op autisme getest moest worden dacht ik dat ze gek waren geworden. Ik ben toch zeker geen autist? :{w

Toch diagnosetraject gestart. Heb mezelf nog wat rooskleuriger voorgedaan dan de werkelijkheid maar het oordeel was toch onverbiddelijk: autisme.

Had in het begin nog wat moeite met het accepteren van de diagnose. Maar als ik nu het hele plaatje bekijk klopt het allemaal wel behoorlijk. :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')